MIkor én 3 éve vettem a futózottat újonan, akkor lényeges volt az árkülönbség a "gyári" gumihoz képest.
A kb 20mm mintázatmélységgel mindenhol elment gond nélkül. Biztos van ráció az oldalfalerősség terén, de én nem éreztem a futózott oldalfalgyengeségét sosem. Álltalában a a futófelületen járok, és nem az oldalán:)
AZt is kibírta, mikor a hátsó rugóm kiugrott a helyéről, és nekifeszült a gumi oldalának, amit csak akkor vettem észte, mikor füstölt jobb hátul valami:))
Volt többször, hogy szurdokszerűsségben haladva a szurdok fala dobta vissza az autót, és telement kaviccsal a gumi, és a felni között (le is eresztett), kibírta a kőbányás utat is, nem szakadt, ki sose. Ami esetleg kiszurná, az jó eséllyel kiszurná a BFG-t is.
Természetesen a "gyári" az igazi, és a futózott az kompromisszum, de ha épp erre fussa, megfelelő választás lehet.
MI főleg saras földuakon járunk ahol jobb az MT, de a fót környéki, és veresegyházi homokban az AT a jobb választás.
(a veresi lőtéren egy túra alkalmával ahol mindenféle gépállat volt /jeep, samu, totoya/ én lazán elmentem az AT-vel, ahol ők sorban elásták magukat az MT-vel:)
Eliennek azt javaslom, hogy tartsa meg a jó kis BFG AT-t, és mellé szerkesszen be egy garnitúrát MT-ből, egy másik garnitúra felnivel, persze ezeket nem kell egyszerre berzuházni, hanem szép lassan ahogy sikerül. (nekem évek óta alakul a második garnitúra, felni már megvan, most majd a gumikat kell átvariálni) A 3 küllős RRC felnit (ami szerintem a legszebb) 5000-/db körüli áron be lehet szerezni, oké éertem, hogy valószinűleg nem lesz tubeless, de 90% ban mindenki belső nélkül rádobja az MT-ket. Ésszel kell használni, és akkor nem ereszt le.
Nelson és Tue! Lehetne a jövő heti túrát vasárnapra rakni? A páromat szombaton lepném meg szülinapjára egy kis valamivel, oszt' ezért kérdezem. Ha csak nekem nem jó a szombat, mindeni más akkor menne, akkor természetesen tárgytalan.
Köszi a tántorítást, de nem nagyon nézegettem futózott, épített gumikat. Már régebben is volt itt valami eszmecsere erről a témáról és onnan rémlett föl valami.
Igazad va, na. Nyilván kevesebbet járok terepen, mint itt sokan és azt is sokkal kevesebbet igazán sárban, ezért sem erőltetem annyira az MT-t, csak ha van normális állapotú valahol. Olyankor lenne jó, ha az erdei viszonyok az AT-nek már sok, mint a legutóbbi Naszályos történet: az AT még épp fogott valamit, de inkább nem. Az hogy zúg, vagy hangos betonon, pont nem érdekel, a fogyasztásbeli különbség talán a rettenet mintánál ( simex ) jelentkezhet, az imént linkelt Insa-nál, vagy BFG-nél szerintem nem is jelentős. ( főleg, ahogy és a sebesség fogalmát imerem :) )
Ezektől függetlenül keresgélek tovább, hátha lesz valami MT-m. Lehet tovább szívni a vérem :)
Nem bántani akarok senkit csak véleményemet írom le.
Szóval: futózott gumik.Emberi tehát 235/85 ös méretkben irreálisan drágának találom.Ne kezdjen senki magyarázni milyen jó egy újra építetett gumi....Gondolkodjon már el mindenki egy kicsit...
A mintája tök mindegy milyen lehet "szájmeksz" minta nekem akkor is fos.Volt hogy GBFK barátom a sárban a futózottal elment mellettem de akkor még kopott MT-m volt,bár lehet most is elmenne..
AT : hülyeség a köbön kivéve annak aki tényleg csak néha megy le az útról arra jópofa de sárban ne várjon senki csodát,ott szar.Minden más talajon viszont vállalható.
MT: ha terepjáród van és terepezni akarsz ezt raksz rá.Nem nyígsz hogy hangos,meg sokat eszik,blabla...nehogy má a tizenéves autóinkat elkezdjük piedesztálra emelni milyen halkak amúgy normál gumival......
Igen nem olcsóak,de sokat bírnak:km-ben és egyéb téren is.Azok közül akik itt fórumoznak min 3-4 évet bírnának legalább egy új MT-vel....és nem 6-8mm-el akarna bohockodni.Tapasztalat a 8mm-es CooperD.STT-m azthittem még jól fog .Aztán egy emelkedőn csak bambultam miért nem bírok ott felmenni ahol a az új BFG -s Pajero-Patrol igen..Aztán hazajöttem vettem újat és nahát???...láss csodát aza plusz 6-8mm a kopott 8mm-hez képest mikre nem képes....
Tehát gondolkodni.Csak azért hogy egy fos kopott MT-d legyen és bebeszélni magunkank milyen király az MT, dőreség.Ráadásul rövid időn belül dobhatod:már rég gyenge az oldalfala,kopott,meg 3 éves legalább...
Jópofa guma, tetszik, hohy nem valami rettenet mintával van, de a futózottakkal szemben nekem is van egy kis előítéletem. Az oldalfal kérdés csak egy dolog, lényegesen óvatosabb duhaj vagyok mint a Pinguru, de soh'se lehet tudni, a vizes úton viselkedés inkább érdekel, főleg -mint írtam is- inkább városon kívül használom a vasat, ott azért számít hogy miképp csúszik, vagy miképp nem. Már éppen hajlottam volna a cserére, mikor végigolvastam a többek irományait is, mikor rájöttem, hogy nem akarok kockáztatni. Mindenesetre köszi a csere lehetőségét :)
Ezeket a mintákat nem ezek találják ki, hanem vagy lefutott vagy még futó mintázatok. És azért azok nem olyan rosszak, mert van több bf goodrich, az egyik amit kriszc is írt, a másik a régi km1-es, aztán yokohama mt meg at, és van michelin minta is meg simex. Itt inkább az általuk használt gumi minőségével van baj, annak nincs köze az eredetihez. De legalább adnák féláron nem annyiért mint az eredetit. gondolom nem véletlen hogy a vadászok és off roadosok körében népszerű, akik keveset járnak aszfalton.
Akárhogy nézem, egy fordított A betű van a rendszámodon! Ebből két dolog következik. Na jó, három:
1. A rendőr/NKH/akármiőr helyszínen véredet ontja. Cserébe mondjuk nem kapsz autópálya büntit (elképzelem magam előtt a rendszámfelismerő szoftvert, ahogy pörgeti magában az ABC betűit, aztán újból átpörgeti, aztán újból, aztán error).
2. Matematikus vagy.
3. Ha eddig még nem lenne világos, természetesen meg fogsz halni. :)
Britt kutatók fejlesztették ki szuper turbinák használatával egy aerodinamikai teszt laborban.
Ezzel gyorsítják az atomokat a Hadronütköztetőben.
De sajnos az enyém elveszett szállításkor a postán, így aztán kénytelen voltam egy nagy sárga gumiráccsal helyettesíteni, amit a kavics osztályozásánál használnak. Ez speciel a 16mm-nél kissebb kavicsokat válogatja ki.