Ennyit számít, hogy nem értettük mit mond, háttal voltam beszélgettem, arra fordultam meg, hogy mindenki felugrál és néz a gép felé. Akkor már jött a képen is látható füst a hátuljából, (az mondjuk mi pontosan?), azt hittük nagyobb volt a baj. Ráadásul utána a beszélgetésben többször említették a katapultálást.
Más: mint említettem olyan barátaimmal megyek Ostravába, akik eddig nem láttak repnapot közelről. Ma felhívott a sofőrünk, hogy a hétvégén Velencében (az olasz) jártak és visszafelé megálltak Jelsolón strandolni. Persze pont ugyanakkor volt a Jesolo Airshow, így szépen végignézte az egészet. A telefonhívás apropója az volt, hogy ő tutira jön egész napra :)))
Ja, a visszautam időközben megoldódott: Brno felé mennek Prágába és Brnoból jön hajnalban busz haza...
Jó volt ez a vasárnap, bár tényleg lájtos volt az elmúlt évekhez képest. Jót tett a büférendszer változtatása is. Továbbra is elégedett vagyok a parkoltatási rendszerrel is. Néhány kép, ahogyan én láttam:
Hirtelen leszállt, amikor gurult füstölt a hátulja, meg is állt a pályáról lefordulva, tűzoltó ment, de nem égett. Utána pálya söprés és pár ember kézzel szedegetett valamit a pályáról.
Itthon vagyunk. A kerülőúttal semmi gond nem volt, simán megvolt, fél tízkor értünk oda, dugó szinte semmi, tömeg mögöttünk, 10-kor már pozícióban voltunk.
A Delfinnel, nem tudja valaki mi lett, a hajtómű hullott szét? Szerencse, hogy le bírta tenni.
Nekem úgy tűnik, hogy a linkelt videón amikor háton repül, akkor csinál egy kinyomást (negatív) aztán jön a nafta belőle. Aztán van amikor a hátára forgatja (1:50 körül) és akkor is jön a lé. Nem igazán értek hozzá, de ez kicsit arra hasonlít, amikor a Gripen gyújtotta be a kerót, bár 29-től én még nem láttam ilyet. Tehát valahova befolyt a petró, aztán meg ki a gépből amikor háton repült vagy negatív túlterhelés volt.
Nekem a legutóbbi Kecsó akkor jutott eszembe, mikor a helikopteres kommandósos bemutató alatt (ami egyébként nem volt rossz, csak kevesen látják) szépen bekoszolták a helik a pályák, aztán lehetett takarítani.
Kecskeméten a cseh MiHu vasárnap már nem a pálya fölött repült, kíváncsi vagyok, a szlovákoknak is van-e annyi eszük, hogy ma már a közönséghez közelebb repülik le ezt a programot (ami amúgy se ártana, mert kicsit egyébként is messze volt, főleg a földi része).
Itt jól látszik, ahogy begyullad. Én először azt hittem, hogy dobott egy infrát, de a nálam jobb szemű útitársaim (KGyST-vel együtt mentünk) rögtön kiszúrták a dolgot. Aztán később más manőverek alatt is "húzta a csíkot" a gép.
De azok mi voltunk én szerencsetlenkedek ezzel a cuccal... 😁
Nem volt egyszeru a gps-t rávenni a kerülő utra de megerte
E miatt egyebkent meg Zólyom előtt le kell gerni es at kell vágni a belvároson. Megérfe es reggel nem is volt a varosban nagy forgalom
Hat a 21-esen kivul a Red Devilsre es az L410 kotelekre lettem volna kivancsi ugyhogy tul sokat mar nem vesztettem. Ezek szerint az autóból a Red Bull kotdleket láttuk.
Nem jon be a cseh es szlovák repnapokon ez a késői program kezdés mert az esetleges csuszasokat nem tudjak kezelni. Bar ebben a Kecso is durva volt legutobb...
A masik hogy kisgepekkel szetszabdaljak a katonai programot.
A Mkg áthúzás egy laza kötelékben masodik körben egy oszolj repüléssel sokkal értelmesebb lett volna
9 körül értünk oda, az alapvető gond az volt, hogy noha Zólyomból a hátsó úton mentünk, de mégis a kereszteződésben a rendőrök balra irányítottak, azaz a legtávolabbi parkolóba, köszönjük utólag is :(
Odafelé a busz és a beléptetés teljesen rendben volt, kb 5 percet álltunk sorba a jegyért, de visszafelé a főkaput "kettéválasztották", hogy a VIP vendégek az autóikkal kimehessenek (nem értem ezt pl miért nem lehet a déli bejáraton). Illetve ugye mindenki egyszerre próbált hazamenni az F-16 után, ez nekünk egy 10 perces tömeges ácsorgást eredményezett - és ezután tudtunk egyáltalában gyalog elindulni... Mivel a tömeg 99%a buszra várt, elég egyértelmű volt, hogy nem nagyon fogunk felférni. Útközben 5-6 busz ment el, a 6.-al kb egyidőben érkeztünk a parkolóhoz - azaz valószínűleg nem lettünk volna gyorsabbak ha maradunk a bejáratnál.
block50: neked nem Pentax géped van véletlenül, meg egy szép nagy alumínium fellépő? elképzelhető hogy kb 5 méterre voltunk egymástól, 1 sorral mögöttünk volt egy magyar család 1 fiú gyerkőccel és az Agila miatti szünetben indultak el.
Igen, azt mi se értettük, hogy miért nem akkor repülte le legalább az egyik MiG a programját, mikor fölszálltak áthúzni (na meg az az egy darab szerencsétlen áthúzás egymás után... legalább egy laza kötelékbe összeállhattak volna).
Mi is megcsináltuk ezt a trükköt bár majd 2 órával később és a Zólyom - Nagyrét - Garamszeg útvonalon át kerültünk. Meglepően jól lehetett haladni, szinte csk mmi voltunk az úton és Zólyom elhagyása után negyed órával már a reptér mellett parkoltunk. Későn - csak kb. negyed 10 körül - értünk oda, de minden rendben volt, a tömeg sem volt túl nagy. Gyorsan bejutottunk. Szóval ez a része pozitív volt.
A szervezés tényleg lehetett volna jobb, sok volt az üresjárat. Pl. nem értem miért nem lehetett valahogy összeszervezni a MiG-ek áthúzását a bemutatójukkal együtt...?!
A baleset szerintem defekt lehetett, mintha a képeimen a 2-es számú gép bal főfutója lapos lenne. ez egy kicsit meg is borította a programunkat. A családnak beígéertem, hogy négy - fél öt körül indulhatunk vissza, így sajnos a 29-est már csak menetből, a MiG-21-est a parkolóból, a Red Devils köteléket a kocsiból láthattuk. Ha sikerült volna tartani a programot, akkor ezeket még bentről láttam volna és különösen a 21-est nagyon sajnálom is. De ez van. Hazafelé csont nélkül kijutottunk 5 óra körül a parkolóból.
Azért a pozitív dolgokat is kiemelve, ami repült nekem tetszett, így egy évben egy rendezvényre eljutva minden teszik a levegőben :-) Szu-27 és a spanyolok különösen. A különlegessége miatt a MiG-15 és jól nézett ki a Delfin is. Sajnos a későbbiekről nem tudok nyilatkozni...
Az első gyerekes rendezvényünk volt és nagyon pozitív volt a katonák és a rendezők türelme a kicsikhez.
Mi megcsináltuk az északi parkolós trükköt, ezek szerint jól tettük. Pont kapunyitásra értünk oda, talán ha 2 percet álltunk sorban jegyvásárlás után, szóval tökéletes volt az időzítés.
Abban a parkolóban én nem láttam olyan irtózatos nagy szervezési malőrt, a rendőrök és egyéb forgalomirányítók elég jól tették a dolgukat. Azt viszont megoldhatnák (és ez évek óta probléma), hogy a parkolóba áramló tömeg ne keresztezze a parkolóból kifelé jövő autók útját. Bár nagy fennakadás nem lett belőle, de mégis...
Nem volt valami nagy szám az idén a program, valóban bántóan sok volt az üresjárat, és itt nem csak a pályatakarításokra gondolok. 13 euróért nem volt túl jó ár/érték arányú repülőnap (gondoljunk bele, kb. ennyibe szokott kerülni Kecsó is). Persze ettől még megyünk jövőre is. :-)
Leszálláskor a kötelék egyik gépe vagy defektet kapott, vagy a fékje melegedett túl, gondolom. Ott állt a futópályán, a tűzoltók nyüzsögtek körülötte, majd jó fél óráig takarították a pályát.
A nap meglepetése egyébként a gépenként két R-60-nal felszálló keszi 29-géppár, illetve a szólógép, amiből úgy ömlött a keró, hogy egyszer be is lobbant.
Emellett a folyamatosan a Hold előtt repkedő Zsurávlik sem volt rossz.
A szervezés egyébként tényleg elképesztően rossz volt, az egyetlen pozitívum, hogy a Szu-27 _pontosan_ akkor és annyit repült, amikor ki volt írva.