Keresés

Részletes keresés

szkitty Creative Commons License 2006.03.10 0 0 576

Szia András!

 

Van. De sajna, bizonyos dolgokban Ő sem tud mit lépni. Azért megpróbálhatnánk... Hívj fel, ha érdekel...

 

Üdv.: Szkitty

Előzmény: közbiztonsági tanácsnok (548)
mártonka Creative Commons License 2006.03.10 0 0 575
Ott leszünk! Nem csak azért, mert Gulyás Dénest hallgatni mindig élmény, de ezen kívül példát ad abból, hogyan kellene "viselkedni" a magyar értelmiségnek és ezen belül a művészeknek, akik bizony nagy hatással vannak a "köznapi emberekre" !

Előzmény: regisztrálatlan (545)
regisztrálatlan Creative Commons License 2006.03.10 0 0 574

Nem bírom, ki, hogy ne osszam meg veletek legújabb találatomat.

 

Régóta idegesít, hogy a helyi médiumok és kiadványok előszeretettel közölnek nagy számban olyan fényképeket, amelyek solymári embereket ábrázolnak (legyenek ezek akár archív képek, akár jelenkori sajtófotók), anélkül, hogy az ábrázolt személyek kiléte kiderülne. Szerintem tudatos szerkesztéssel tenni kellene ez ellen, és inkább arra kéne törekedni minden helyi lap / kiadvány szerzőinek, hogy a képek szereplőit nevesítsék, adatolják. Tízezer fősre duzzadt lakosságszámú, s amúgy a közösségek fontosságát állandóan szajkózó falunkban, közösség-erősítés szempontjából létfontosságú a legapróbb ilyen lépés is.

 

Ezért is nagyon örültem, amikor rátaláltam a neten az alábbi cikkre. Nem mai írás, 4 évvel ezelőtti, nem is solymári a téma, de ha megnyitjátok, a fentiek alapján biztos érteni fogjátok, miért idéztem be. Itt van: http://www.nol.hu/cikk/75843/

kerekhegy Creative Commons License 2006.03.10 0 0 573

Helló!

 

Jól tudod. Romániában a főutakat már teljes egészében felújították, 2006 végéig az ÖSSZES (értsd: valamennyi) közút burkolatát kicserélik. Mi "majd jövőre" átadunk 200 km új utat Budapesten.

 

Hogy nem lenne forrás a kátyúzásra? A költségvetés szerint 74.000.000,- gépjárműadó befizetését várják a solymáriaktól, de az aszfaltos utak kátyúzására ebből mindössze 6.000.000,- a nem aszfaltos utakéra 500.000 forint jut, azaz összesen hat és félmillió. Mindezek után még úthibák miatti kárenyhítésre fizet az önkormányzat 600.000,- forintot. És ez még mindösszesen sincs a befizetett súlyadó 10%-a!

Elvileg pályázunk mi mindenhol. Kérdés, hogy nyerünk-e. Mert ha nem nyerünk, akkor elmarad a felújítás. Csak, hogy világos legyen, hogyan működnek ma Magyarországon a pályázatok! A kormány nagy csinnadrattával meghirdette Nemzeti Energiatakarékossági Programját, melynek keretében márc. 10-ig lehet pályázatot beadni. Az összeget fűtés korszerűsítésére, hőszigetelésre, ablakcserére lehet a nyertes magánszemélyeknek felhasználni. De vannak-e nyertesek? Hogy is lehetnének? A Gazdasági Minisztérium honlapján még hírből sem hallottak (az elvileg ott letölthető) pályázatról, telefonon pedig azt tudták mondani: a pályázat nyilván létezik, majd figyeljem a híradásokat. Ma van márc. 10. Pályázati anyag híján kétlem, hogy sok beadvány érkezett volna. Az akciót egyébként még a Fidesz indította 5 milliárd forintos éves kerettel. A kormányváltás után a keretösszeg folyamatosan csökkent, míg tavaly aztán el is maradt az azévi program. Úgy néz ki, idén is. De azért a hírverés megvolt!...

Előzmény: senior önkormányzó (572)
senior önkormányzó Creative Commons License 2006.03.10 0 0 572
Úgy tűnik, mintha az illetékesek sajnálnák a pénzt az utakra. Mintha kidobott pénz lenne az amúgy sem látványos tevékenység, csak az autósok miatt van szükség rá. Pedig a helyi önkormányzatok egyik első alapfeladata a közutak, közterületek fenntartása. Légvárak kergetése helyett a lábunk alá kellene nézni, ott a sok tennivaló! Ez persze általános kelet-középeurópai mentalitás, bár most hallottam, hogy pl. Romániában ugrásszerűen javul a helyzet. Az új utakat eleve rosszul, megfelelő alap nélkül, támasztó szegély nélkül, keskenyre építik. Azután büszkék, hogy mennyit spóroltak...Dobogókőn inkább egy hatékony út és járda fenntartási politikát kellett volna kitalálni. Sok önkormányzatnál hiszik, hogy csak a kátyúzás tartozik rájuk, ezért az utak gazdátlanok. Az sem igaz, hogy nincs forrás ezekre a feladatokra, Solymáron állítólag hetven milka fölött van a súlyadó bevétel.Ha még az itt-ott felelhető központi támogatásokat is időben kibányásznák és megcsípnék, igazán lehetne lépni ezekben az ügyekben. Az is igaz, hogy a jelenlegi támogatási rendszer szétaprózott, ember legyen a talpán, aki követni tudja. S miután a gazdálkodás színvonala is olyan, mint az utaké, egész évben várják az évvégét, hogy mennyi pénz marad. Ha megvan, máris lehet Mikulásra aszfaltozni!
regisztrálatlan Creative Commons License 2006.03.10 0 0 571
Játszótérnek meg az a terület szabadulhatna fel, ahol most a gyöpön állnak a kocsik, a V6-8-10 közti területen. Perszepersze tudom, hogy a Rozmaring utcai nagy házak körüli parkolási mizérián ez nem segítene, de ott is szét kellene nézni ilyen szemmel, és talán meg lehetne oldani. Amúgy a betongarázsok mögötti terület is csupa retek, sisnya, zöldterületként értéktelen: azt is lehetne parkosítani és egyúttal "parkolósítani".
Előzmény: saabi (568)
regisztrálatlan Creative Commons License 2006.03.10 0 0 570
Nemnem! Azt a nyolc jókötésű pléhgarázst a Váci 10-12 mögött, a gázfogadó állomás és a V6-8 között. Mögötte a nyárfákig csak gaztenger van, illetve az a domb, amit a garázsépítések során kitermelt földből hoztak létre, nyilvánvalóan teljesen szabályosan és legálisan :-) Anélkül, hogy bárki egy ujjal is hozzáérne a dobozgarázsokhoz, mögöttük valóban ki lehetne alakítani kulturált parkolót tízegynéhány autónak. Nem sok, de valamit ez is számítana.
Előzmény: saabi (568)
regisztrálatlan Creative Commons License 2006.03.10 0 0 569
Igazán bájos ez a tarkaharkály. Hol "lőtted"?
Előzmény: kerekhegy (555)
saabi Creative Commons License 2006.03.10 0 0 568
Dobozgarázsok alatt s Rozmaring utcai beton bódékat érted? Azok mögött vagy azok helyett? Ha jól emlékszem, azok a bódék olyan 2M Ft-t érnek, senki nem fogja önként feláldozni. Ha mégis el kellene azokat tüntetni, akkor viszont azok tulajdonosainak kell megoldást találni, hiszen egy ilyen garázs nem csak parkoló, hanem tároló is.
Ezek helyére tényleg lehetne parkolót építeni, de hol lenne ott felszabaduló terület játszótérnek?

Ave, Saabi.
Előzmény: regisztrálatlan (565)
regisztrálatlan Creative Commons License 2006.03.10 0 0 567

Kedves saabi!

 

Nem tudok másik online közösségről. Illetve... ezelőtt kb. másfél évvel a Hírmondó készített egy interjút a pm. úrral, annak apropóján, hogy valamelyik internetes fórumon csúnya dolgokat mondtak szegényről, és azokat ő rögtön meg akarta cáfolni. Bár fogalmam sem volt, hogy ez milyen fórum lehetett, és a polgármester (vagy Kleer főszerkesztő úr) hogyan fedezte fel az ott írt személyeskedéseket, amikor a cikk olvasása után rákerestem a neten, akkor valóban találtam valami isten háta mögötti kis szutyok fórumot, ahol 1-2 beszólás a polgit szenyázta. Tényleg valami jelentéktelen fórum volt, azóta nem is sikerült újból rátalálnom.

 

Vannak még solymári levelezőlisták (pl. a polgári köri levelezőlista egész szép terjedelmes), de amúgy az online közösségek terén szerintem Solymáron úttörők vagyunk. Úgy is fogalmazhatnék, hogy történelmet írunk :-)

 

Üdv: A.

Előzmény: saabi (551)
közbiztonsági tanácsnok Creative Commons License 2006.03.10 0 0 566
Sziasztok! Csak később tudok válaszolni. köszi. Üdv. Kővári András
Előzmény: saabi (562)
regisztrálatlan Creative Commons License 2006.03.10 0 0 565

Kedves saabi!

 

A Hősök utca burkolatfelújítására pályázatot adtak be a községházán. Vagy fognak. de mindenesetre ígérték, döntést hoztak róla. Néhány másik utca mellett (amire emlékszem: Kálvária, Madách, Pilisvörösvári és még 2-3).

 

Ha a lakótelepi kérdéseddel Kittyhez fordulsz, biztos örömmel fog neked jókat válaszolni. Én nemrég láttam egy pár évvel ezelőtti ingatlannyilvántartási térképet, amelyen az egész lakótelep egy totálisan rendezetlen pacni, aszerint a térkép szerint az egész területet "lefedte" mindössze néhány helyrajzi szám. Nem akarok hülyeséget mondani, de mintha még az a néhány lakótelepi utca sem lett volna mindenütt egyértelműen lejegyezve.

 

A parkolási nehézségek áthidalására a nyáron támadt egy ötlete a Váci 8. egyik lakójának (a lényeg kb: a dobozgarázsok mögött még egy sor parkoló kialakítása, cserében EU-szabványok szerinti játszótér a felszabaduló területen). Heteken-hónapokon át ki volt plakátolva a javaslata a környékbeli házakban, azzal, hogy aki bármilyen formában támogatná a javaslatot, az keresse meg őt. Amikor én (részint újságíróként, részint a szomszéd 6. ház érintett lakójaként) megkerestem, hogy az újságban is népszerűsítsem az ötletét, kiderült, hogy senki más nem reagált a javaslataira. A cikk a szeptemberi vagy októberi számban megjelent, de - csakúgy, mint az eredeti felvetés - visszhangtalan maradt.

 

Üdv: A.

Előzmény: saabi (551)
regisztrálatlan Creative Commons License 2006.03.10 0 0 564

Kedves András!

 

Nem akarok butának és tájékozatlannak látszani (mondhatnám úgy is, hogy ritkán járok a nyugati faluszélen lévő ipari övezetben), de én úgy emlékszem, hogy a Rönk utca, a Nivoglas és hasonló cégek utcája, az aszfaltos! Legalábbis január végén, amikor egyszer arra jártunk, annak látszott. Vagy tévednék?

 

Ami a kapcsolatokat illeti, Szentkláray doktor úr nem lenne aktivizálható? A legtöbb ilyen kapcsolata egészen biztosan neki van.

 

Üdv: A.

Előzmény: közbiztonsági tanácsnok (548)
saabi Creative Commons License 2006.03.10 0 0 563
Bocs, a járdára parkolás szabályainak semmibe vétele természetesen nem solymári jelenség. Az egész országban nem foglalkoznak vele, legalábbis én így látom.

Ave, Saabi.
Előzmény: saabi (562)
saabi Creative Commons License 2006.03.10 0 0 562
Valahogy Solymáron elfeledkeznek arról a szabályról, miszerint csak ott szabad felparkolni a járdára, ahol ezt táblával jelzett módon engedélyezett és csak úgy, hogy a gyalogosoknak másfél méter maradjon legalább.
Én a Hősök utcában szoktam parkolni, a környéken egyedüliként oly módon, hogy a szegély _mellé_ állok és nem a járdára. Persze ez mostanában nehezen kivitelezhető, mivel a hókotró nem takarítja le az utat. Igaz, hely sincsen. Ide nem kotró, hanem olyan hómaró gép kellene, amelyik el is szállítja a havat. Mert most csak annyi történik, hogy a kotró az útról a járdára kotor, a lakók a járdáról meg az útra lapátolják a havat. Oszt majd a tavasz - ha eljő végre - megoldja a hóproblémát.

Azt nem értem, hogy a József Attila utcában miért kellett a szabálytalan parkolást olyan szegélykővel elősegíteni ami megkönnyíti a járdára felállást. A kerékbilincs amúgy a legrosszabb megoldás, mivel az autót akkor se tudja a tulajdonos eltávolítani, amikor már nincs ott dolga. Tehát a kocsi tovább zavarja a gyalogosközlekedést.

Dehamár közlekedünk. Miképp lehetne elérni a Hősök utca "S" kanyarja elé - a hegy felől - egy fekvőrendört? És/vagy egy jelzőtáblát hogy éles kanyar jő? Mivel az anyósomék laknak az "S" kanyarban, rendszeres hogy télen a fentről leszáguldók a keritésben vagy a hátsó kapuban landolnak. Olykor maga az "S" kanyar jelent kihívást az ifjú titánoknak így hol az anyósoméknál, hol a szembe házban kötnek ki. Volt ennek a virtusnak áldozata már kiskutya meg kapu, kerítés.

Ave, Saabi.
Előzmény: közbiztonsági tanácsnok (560)
saabi Creative Commons License 2006.03.10 0 0 561
Jogos, az ember ne csak sírjon, javasoljon is. Legyünk konstruktívak.
Az útjavításokon nincs mit javasolni, meg kell csinálni. Javaslom megfelelő útépítő cégek megbízását a feladattal. :-)

Parkolás a lakótelepen. Bazi nehéz kérdés, hely nincs, a telep kicsit szűknek épült. Magyar ember - autóval bíró - nem gyalogol, máshol felépített parkolót nem vesz igénybe. Parkolóház, mélygarázs felépítése irreálisan drága megoldás lenne, ráadásul magyar ember - autóval bíró - nem fizet a parkolásért, ha talál az autójának egy talpalattnyi helyet ahol ingyé' állhat.

Nincs ötletem. Ami van, az drasztikus és a többség által ellenzett megoldás lenne. Talán egy-két megfelelő képesítésű szakembert kellene megkérdezni, akik olyan megoldást is ismernek, amit én, a laikus nem.

Ave, Saabi.
Előzmény: közbiztonsági tanácsnok (558)
közbiztonsági tanácsnok Creative Commons License 2006.03.10 0 0 560
  Kedves Tuli2006! EZ FELHÁBORÍTÓ, HOGY A JÁRDÁN NEM LEHET KÖZLEKEDNI!

Tegnap beszéltem Sándorral a kivitelezővel, rövidesen befejezik, kijavítják a hibákat. De ha elkészül, akkor még nem tudunk rajta gyalogosan közlekedni, az ott parkoló gépjárművek miatt. Kedves Kitty, ezért volt beírva a kerék bilincs a tervezettben, de mára NULLA forint maradt. A THB, a távollétes helyszíni bírság nem működik, valami visszatartó erő kell, ez a BILINCS.  Ahol alkalmazzák, heteken belül, megszokják, és eredményre vezet. Az esti hógolyózásról nem rendelkezem infoval a lányomtól sem. Bátran jöjjenek a gyerek a Templom térre, vasárnap reggel félkilencre is, ott vagyok biztonságban vannak. Üdv. Kővári András 

Előzmény: tuli2006 (556)
közbiztonsági tanácsnok Creative Commons License 2006.03.10 0 0 559
  Kedves Kerekhegy! A P+R parkolók kérdése, lehet, hogy elindul, mert most áll! Az eddigi megbeszélésekről, nem rendelkezem infoval, de úgy tudom, hogy írásban sincs semmi rögzítve, hogy hol tartanak a tárgyalások. Hátszélből értesültem, hogy a vasút túloldalán a közlekedésiek támogatnák a parkolást, tehát a MÁVval  folynak a tárgyalások. Jól tudod az említett utcákról, hogy pályáztunk a felújításukra. Várom a javaslatokat, hogyha a turista utca fel lesz idén újítva, akkor a közlekedési hatástanulmányban tervezett egyirányúsítása az utcának megvalósulhasson, a Cseresznye utca felé. Üdv. Kővári András

Előzmény: kerekhegy (554)
közbiztonsági tanácsnok Creative Commons License 2006.03.10 0 0 558
  Kedves Saabi! Amit írsz igazad van, az utakról, LTP. parkolásról. Javaslat? Üdv. Kővári András

Előzmény: saabi (551)
közbiztonsági tanácsnok Creative Commons License 2006.03.10 0 0 557
  Kedves Péter! Ez csak egy összefoglaló, ahol megállt a tervezés. Arról volt szó, hogy a kijelölt emberek tovább viszik területenként az elképzeléseket, a bizottságok megtárgyalják, majd széleskörű közvélemény kutatás következik. Ha ez megtörtént volna, ott az általad kifogásolt dolgokat megbeszélhettük volna, mindenki a tudását hozzá tehette volna. Ez szerintem meg fog történni a jövőben. Üdv. Kővári András

Előzmény: senior önkormányzó (552)
tuli2006 Creative Commons License 2006.03.10 0 0 556
A József utca járdáin lehetetlen közlekedni, félbehagyták a burkolat javítást. Ha jó idő lesz befejezik?
kerekhegy Creative Commons License 2006.03.09 0 0 555

És egy kedves "márciusi" kép.

kerekhegy Creative Commons License 2006.03.09 0 0 554
A sokat emlegetett P+R rendszerrel kapcsolatban valaki tudna bővebbet mondani?
Előzmény: közbiztonsági tanácsnok (541)
kerekhegy Creative Commons License 2006.03.09 0 0 553

Talán ez a népesedéspolitika része. :)

Elvileg idén felújítják a Törökkút, Kálvária, Hősök, Nagykovácsi, Turista, Kossuth, Madách, Pilisvörösvári utcákat. A Templom térnél tavaly aszfaltoztak. Én a magam részéről sérelmeztem is, hogy miért ott, mikor máshol olyan az út, mint egy jó kis ementáli sajt. ...Van, ahol meg nincs is aszfalt.

 

Tudtommal on-line közösség rajtunk kívül nincs Solymáron. Mondjuk ennek a fórumnak is a solymári honlapon kellene lennie. Lelki szemeimmel látom Zwickl nénit, ahogy beír... (minden egyezés valós személyekkel csak a véletlen műve)

Előzmény: saabi (551)
senior önkormányzó Creative Commons License 2006.03.09 0 0 552

Drága Közbiztos Úr!

Olvastam a JÖVŐKÉPET, ami a magyar történelem lapjaira mint Dobogókői Memorandum fog bevonulni. Igazi mestermű. Egy ilyen szöveg keletkezését úgy tudom elképzelni, amikor a gyereknek azt mondják, írd meg szépen a Jézuskának, milyen Solymárt szeretnél? Van benne minden,  was gut und teuer, ahogy a művelt francia mondja... Csak szépet és jót, csak semmi negatívumot. Ügyes benne, hogy nem derül ki, mindezt csak remélik, vagy igérik, netán előírják? Az sem zavarta a szerkesztőket, hogy egy sor olyan dologról van szó benne, ami nem az ömkormányzat hatásköre, a solymáriaknak nincsen ráhatása? A meghívottak között nem akadt senki, aki konyított volna a közigazgatáshoz, hogy milyen feladatokat kell a helyi önk.-nak ellátnia, vagy legalább a realitások talajáról nézne a  jövő(kép)be? Hogy egyáltalán, milyen eszközök állnak az önkormányzat rendelkezésre?

Azt hiszem, a memorandum tipikus esete annak, amikor a kevesebb több lett volna! Elég lett volna felvázolni a jövőképet az önkormányzat által ellátandó konkrét feladatok terén, igaz, az nem memorandum, hanem program lett volna! S nem félidőben, hanem a ciklus elején illene közzétenni.

Tényleg nem tudom, mi ez a memorandum, mi célt szolgált? E nélkül nem tudtuk volna, hogy milyen az ideális lakóhely? Vagy csak nagyzási mánia? Valószínű, hogy igen...

Abba hagyom. Lehet, hogy Öreghalász még figyel!

Őszinte híved: P.

saabi Creative Commons License 2006.03.09 0 0 551
Kérdés az utakról. Az asszony ma majdnem megszült, pedig csak annyi történt hogy végig gurultunk a Hősök utcán. Ez nem lesz sose felújitva? Mondjuk egészen a Mátyás Király útig, ahol egy csőtörés keresésének maradványaink harapja el a nyelvét akinek arra vezet autós útja.
Ugyanígy felújitásra vár a Kálvária utca, ami szintén katasztrófális állapotban van. Ezek a falu közepén található utcák. Szóval azért a Templom tér környéke sincs teljesen rendben tartva.

Ugorjunk egy kicsit. A lakótelepen nagyon rosszak a parkolási lehetőségek. Különösen a Rozmaring utcában. Értem én, hogy rövidlátóan vagy egyszerűen pesszimistán tervezték az egész telepet, de nem kéne valamit kitalálni a parkolás elősegitésére?

Kérdeztem már? Újra megkérdem, van Solymáron valamilyen on-line közösség, vagy ez az első? Mármint ez a fórum?

Ave, Saabi.
közbiztonsági tanácsnok Creative Commons License 2006.03.09 0 0 550
   Kedves M_E! Úgy gondolom, hogy a Solymáriak, mindenkit szeretettel befogadtak! A mi családunk anyai részről a Mátyás király utcában laktak, ez ma a Vasút utca (29.-31.-33.)! Az én Tóth dédnagyapám vasutas volt, és száz évvel ezelőtt, 6 gyermek mellett, tégla házat épített. Itt laktak a magyarok akkor, a falu szélén! Az apukám most 84 éves, volt az első sváb fiú Solymáron, aki magyar lányt vett el feleségül, 1949.augusztus 20.-án. Mi hárman testvérek úgy nevelkedtünk fel, hogy mindenkit tiszteltünk, és mindenkinek előre köszöntünk, ez volt a természetes, ezt láttuk a szüleinktől! A mai napig ezt a szokást megtartottuk. Ha ma valaki, ezt elfogadja, és tiszteli az itt élőket, közel 10.000 ember, akkor jó solymári lehet belőle. Üdv: Kővári András

Előzmény: Macro_Economist (522)
közbiztonsági tanácsnok Creative Commons License 2006.03.09 0 0 549
  Kedves Zsigmond! Igaza van, Dobogókőről beszélni kell. Elindult valami, sokan voltunk, de nem elegen, mindenki jót szeretne tenni, ennek a GYÖNYÖRÜ SOLYMÁRNAK! Úgy hiszem, hogy több hozzá szólásra volna szükségünk, minden véleményre szerintem számít. Hiszem, hogy építő jellegű ötletek, gondolkodásra késztetnek majd többünket.

Üdv: Kővári András

Előzmény: kzsigmond (542)
közbiztonsági tanácsnok Creative Commons License 2006.03.09 0 0 548
  Kedves fórumozók! Két héten belül, elkezdődik a Terstyánszky utcában, a járda építés, és a Rönk utcában az útépítés. A PEMŰ-vel szemben épülő új bevásárló központnál, ismét nincs  hely, hogy egy kamion megforduljon! Hasonló a helyzet, kicsit kifelé P.iván irányában.

Képzeljétek el, ha a közlekedés felügyelet kiadja az engedélyt a tervek alapján, akkor a HIVATAL nem tud semmit sem tenni! Most van szükség kapcsolatokra! Van valakinek ilyen ismerőse? Üdv: Kővári András

regisztrálatlan Creative Commons License 2006.03.09 0 0 547
Még egy kis kérés. Fórumunk eredeti színvonalának, renoméjának helyreállításához hozzátartozik az is, hogy ezentúl ok nélkül, alaptalanul senki se "aprítsa" a képviselőket korrupciós váddal, effélékkel. Akinek tényadatai vannak, terítse bátran, de vélekedésekre hivatkozva, vagy pusztán rosszhiszeműségi alapon ne vagdalkozzék senki se, ha kérhetem. [Bőven elég a hisztériából az, amit az országos kampány kelt.] Budakalászon korábban csúnya dolgok történtek fórumozás címén, ettől meg kéne kímélni magunkat, meg a falunkat. Szép estét mindenkinek! A.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!