Azért vagyok mérges a Néróra, mert direkt mondtam, h cseréljék ki inkább. Megint egy komplett szerelést + futómű beállítást kell kifizetnem fölöslegesen, ez az idegesítő :-/ Ezért vagyunk most úgy vele, hogy a Néróval mi befejeztük. Tavasszal Érden megcsináltatjuk a terelőmotoros témát (Most egyelőre nincs hozzá $kedv$ :D ), azon kívül hogyha vmi még elromlana, akkor kipróbálom a haver által ajánlott Pözsó Sárkányt. A 6 ezres órabér elég barátinak tűnik a 12 után.
az a baj, hogy visszavittük pár nappal később, hogy kattog... fél óráig nézegették a néróba, elvitték kipróbálni, stb, majd azt mondták, hogy semmi baja. Még csak nem is hallották a csattogást. Ez a gáz a néró részéről szerintem. Akkor mondják ők is azt, hogy "igen, halljuk a csattogást, de a hangon kívül minden rendben van".
Kb mint mikor nem tudják megmondani, hogy miért eszi az olajat az autó.
Én is minden szart megcsinálok, csináltatok mert idegesít ha nincs rendben. Ez alól egy kivétel van, a teherautóm, amit direkt azzal a céllal vettem, hogy nem érdekel ha nem 100%-os, csak üzembiztos legyen.
Mikor a néró javította az autót nem kattogott az eleje.
Persze, hogy ne kattogjon. Ha elolvasod én azt írtam, hogy szemben azzal amit a kartárs gondol én ezt a részletet a néró javára írom. Sehol nem írom, hogy ne legyen megjavítva, de azt a hibát ami még nincs (a javításkor nem volt) nem lehet megjavítani.
Nekem is sokszor mondják a szerelők, hogy elmegy ez még, tekerjem fel a rádiót azt cső.
De én mindig cseréltetem ami zavar, nem szeretem megvárni a végét, a féltengely csillaggal is ez volt, szerintem az emberek nagyrésze nem cseréltette volna ki.
Persze biztos megvannak a maguk dolgai de egyelőre nekem még nem tűnt fel.
Most pl. hozott anyaggal vittem a szervízbe a kocsit (szokás szerint Vinjotól jött a cucc) és úgy alakult,h míg a kocsi a pado n volt addig nekem el kellett intéznem pár dolgot. Megkértem Zsoltot,h ha lehetne akkor adjanak egy autót amíg ezeket elintézem. Nem fűztem hozzá sok reményt de elintézte és lett. Kaptam egy 120-as dynamicot ( szegény hogy nézett ki belülről..fájdalmas volt ) és vihettem. Ebben a tekintetben rugalmasak voltak és ez tetszett.
Toronycsapágy lesz a probléma az autóval :-/ Nem is értem a Nérót... megmondták, hogy lehet hogy cserélni kell, mi pedig azonnal rábólintottunk, hogyha így van, akkor cseréljék, nem probléma. Valszeg elkértek volna oldalanként vagy 15 ezret a csapágyért+szilentért, mégsem tették, pedig most egyértelműen megmondta a futóműves, hogy ez a gond. Benyúlt a keréknél, és megrángatta, és egyértelműen mozgott picit a bal oldalt. Kérdeztem, hogy ezt is párba érdemes-e cserélni, erre azt mondták, hogy nem feltétlen, viszont jó eséllyel a másik is elkezd pár hét múlva ugyanígy kopogni. Vicces, mert ez az emberke is azt mondta, hogyha nála lenne munkafelvételen az autó, akkor ő sem mondaná azt, hogy cserére szorul a csapágy, de ha minket zavar ez a hang, akkor cseréljük.
Szóval jövőhéten toronycsapágy+szilent csere :-/ Nérónál 25 volt a munkadíj, itt azt mondták, hogy 10 + futómű beállítás.
Nekem is tavasszal kell vennem a bicolorra gumikat.
A BMWn hátul dunlop volt tavaly nyáron, amikor vettük le ősszel a hátsó gumik belül el voltak repedve :S észre se vettük volna.... csak kerékcserénél, ez elég gáz, pár éves gumik, kopás nem nagyon látszott rajtuk.
Azért célozgattam, mert kissé eltúloztad a dolgot.
Az a helyzet, hogy az ellenszenved győzött az észérvek fölött. Nem azért nem értetted , hogy mit akart mondani, mert félreérthető volt, hanem azért, mert ő mondta.
Amúgy meg természetesen mindenki tudta, hogy milyen kocsiról beszélünk, hiszen a saját kocsijába vett alkatrészre mondtad, hogy: "Az én véleményem szerint szar vétel volt a Bilstein 28ért is, de ez a te dolgod, viszont ha előbb kérdezel, mint cselekedsz, akkor nem dobod ki ezt a tanulópénzt az ablakon."
Azt nyilván nem tudod, hogy engem is megkért mailben arra, hogy nézzek körül a témában, amit meg is tettem, de a konkrét vásárláshoz nincs közöm.
Amúgy meg én is nagyon valószínű, hogy ugyanazt a Bilsteint vettem volna meg a számomra ismert lehetőségek közül.
Hidd el, nem csak nekem volt szokatlan ez a fajta kirohanás tőled.
Én a témát ezzel lezártam, nem akarok veszekedni ilyen hülyeség miatt.
A lengéscsillapítóknál pedig az a helyzet, hogy egy adott cikkszámúra kérnek ajánlatokat a beszállítóktól és amelyik a legolcsóbb, attól rendelik a Fiat felirattal. Ha elfogy a készlet, ismét verseny jön, aztán lehet, hogy más gyártmány lesz a Fiat felirat alatt.
Attól, hogy esély van rá, hogy így működik, attól még ennek egészen pontosan úgy kellene működnie, hogy, ha valóban elfogynak a készletek, akkor a Fiatnak ezt be kell jelenteni annak a szervezetnek, amelyik kiadta a típusengedélyt és be kell vizsgáltatnia vele a nyertes gyártó által szállított lengéscsillapítókat, amelyiknek pontosan ugyanazokat az értékeket kell hozniuk, amire anno kiadták a kocsi "bizijét".Különben nem homológ éd nincs többé engedély.Az EU ezt elég komolyan veszi.
Persze, hogy célba találtál, csak azt nem vártam tőled, hogy célozgatsz majd nekem.
Egyébként meg kevered a szezont a fazonnal.Az ég világon senki nem beszélt itt a Fiatról.A kialakult vita abból indult, hogy a gázkempingező gyerek azt találta írni, hogy ő ugyanazt vette meg, amit a Daimler rak az autóiba.Én erre reagáltam, hogy köze nincs a kettőnek egymáshoz, legalábbis ahhoz nincs, amivel elsőszerelik őket a gyártósoron, továbbá jóesetben ahhoz sincs, amit a márkaszervizekben szerelnek be fáradáskor.Hiába hívják pontosan ugyanúgy őket, csak ahhoz lesz köze, amit a Józsika rendel és Pistike rak be a sarkon.
A Fiatot felesleges idekeverni, mert egy árva szó nem esett róla, vagy gondolod, hogy nekem nem nyilvánvaló 10 év Fiatozás után, hogy nem prémiumterméket vezetek?
Valahogy én is így vagyok vele. Megyek még a mostanival pár ezer km-t és úgy május vége felé veszem az újat. Addigra a neten is lemegy az ára...3 éve kerek 100-ért vettem a dunlop-ot és grátisz kihozták.
Szerintem ha folyamatosan hordod márkaszervízbe akkor él az átrozsdásodási gari.Én magam javítottam,de amúgy szerintem a rozsda fő oka hogy ahogy amit írtam hogy a motorháztető felső része rá van hajlítva az alsóra ott a lemezvastagságnyi perem alatt végig kihúzták gittel a tető teljes szélességében(nem tudom minek,talán simább legyen az a rész)és a gitt alá juthatott a nedvesség valahol ahol folytonossági hiány volt a festéknek.Azt a gitt "csíkot"(kb.10mm széles) mint egy szig-szallagot le tudtam húzni végig,persze vigyázva hogy a tető metál festése felé meg ne szakadjon--és már máshol is volt alatta rozsda!!!Csiszolás-rozsdamaró-alapozó-meg sima fekete fényes zománc-gittelést nem csináltam(bár van itthon 2komponensű ami gyorsan szárad vastagon is)
Komolyabban még nem. A neten 25-30e körül vannak a normálisabb gumik. Úgy tervezem, ha majd lemegy a tavaszi gumicsere szezon, kérek személyese árlistát. Általában jobb árakat mondanak, mint a neten.
Még azt is el tudom képzelni, hogy prémium gyártók esetében igazad lehet, de, hogy a Fiatnál nem, az biztos. Gondolj arra, hogy egyikünk Continental, másikunk Bridgestone gumikkal kapta a kocsiját.
Mindkét gyártó kifejlesztette a Bravohozlegcsendesebblegjobbantapadó keveréket?
A lengéscsillapítóknál pedig az a helyzet, hogy egy adott cikkszámúra kérnek ajánlatokat a beszállítóktól és amelyik a legolcsóbb, attól rendelik a Fiat felirattal. Ha elfogy a készlet, ismét verseny jön, aztán lehet, hogy más gyártmány lesz a Fiat felirat alatt.