dieselt szeretnék automata váltósat, a kettős tömegű miatt.
A kettős tömegű cseréje 250-300e ft, és utána megint elmegy az autó negyedmillió kilométert. Vagy, ha vigyázol rá, a dupláját is.
Az automata váltó egy tucat újabb hibalehetőséget hoz a rendszerbe, egy esetleges komolyabb váltófelújítás ára pedig eleve ott kezdődik, ahol a kettős tömegűé véget ér.
Az automatának van létjogosultsága, de ha a spórolás a fő célkitűzés, akkor egy 7-9 éves (200-400 ezer között futott) dízel esetében mégis inkább a manuális váltóval jársz jobban.
Lassan autó csere előtt állok, választásom a skodára esett :) dieselt szeretnék automata váltósat, a kettős tömegű miatt. Nem volt soha dieselem, ezért félek is kicsit tőle, superb-t vagy octaviat néztem 2006-2008 évjáratok között, abban kérnék hozzáértőtől, vagy tapasztalatokban gazdag személytől segítséget, hogy hogyan ( gondolok itt motor kód, alváz szám ) tudom kideríteni, hogy az adott vasat bosch vagy siemens pd elemmel szerelték-e. Fontos lenne mert ahogy utána olvastam a siemensek nem jók, és tudom, hogy van olyan kocsi amibe már a bosch elemet tették pont ezért. Továbbá szívesen fogadok tanácsokat, h mire figyeljek egy superb vásárlásánál a fenti évjáratok között. Köszönöm a segítséget.
Nem kell plusz kábelkorbács, meg lehet oldani. Ahogy ckerti topiktárs is írta. Forrasztani kell valamit, sajna többet nem tudok az ügyről ezt nem én csináltam az autómon.
Javaslom előtte nézd meg, hogy milyen kell bele, mert a csatlakozók eltérhetnek. A fejben valószínűleg ISO szabványú van, de az antenna lehet Fakra, ISO, vagy régebbi autó esetén talán még DIN is... ...bár, ha az antenna simán belement az utólagos fejbe, akkor az is ISO lehet, de jobb megnézni!
Nem, nekem csak mondjuk úgy, hogy az elméleti alapjaim vannak meg. Általánosságban azt mondom, hogy a Hirschmann cuccai elfogadható minőségűek. Persze ezeket is a távol-keleten gyártják, de talán nem árvák és van némi minőségbiztosítás is. Azért érdemes olyan helyről venni, ahol biztosan eredetit kapsz. Maga a beépítés szinte plug&play hiszen az antenna kábelt ki kell húzni a fejegységből és közé kell dugni a tápot, valamint a tápnak kell adni +12V-ot és ennyi. (általában a jobb fejegységeken szokott lenni egy kapcsolt antenna erősítőnek szánt +12V-os kimenet lenni, de végül is bárhonnan jó)
Ha mégis van fantomtáp, esetleg érdemes megnézni az antennakábel csatlakozásait, mert valahol az antennához közel lennie kell egy csatlakozónak is! ...talán az csúszott szét...
Sajnos a kereskedelemben kapható fantomtápok minősége olyan amilyen, én láttam már olyat amiről egyszerűen lepottyant a csatlakozó... A Skodákban már jó régen erősítős antennák vannak ezeket a gyári fejegységek látják el energiával az antennakábelen keresztül egy egyszerű áramkör segítségével ráültetik az antennakábelre. Az utólagos fejegységekben ez az elektronika nincs beépítve, ezért kell betenni egy úgynevezett fantomtápot a fejegység és az antennakábel közé. Ezeket viszont általában árva gyerekek raknak össze valami távol-keleti folyó egyik mellékágán ringatózó dzsunkaváros szélén, naponta egy tányér rizsért...
Szóval érdemes készíttetni, vagy garantáltan megbízható helyről jó minőségű tápot venni. Ha villamossági szerelő építette be a fejegységet, akkor valószínűleg ilyen hibás tápot tett be, vagy ha kihagyta, akkor egyszerűen egy kutyaütő...
Kicseréltem a 2005 Superb I-ben a gyári fejegységet (nem most, már jó régen) egy Pioneer fejegységre. Ezzel a Pioneer-el alig fogja a rádiókat. A Class Fm éppen bejön, de elég sokszor recseg. Kelléene valami erősítő vagy mi lehet a baj?
Erre keress rá: fantomtáp.
Amúgy az első autóvillamossági szerelő 10 perc alatt megoldja a problémát 2-3 ezer forintból.
Nincs mit. Folyamatosan küszködök én is ezekkel a problémákkal és sajnos nem látom a végét. Valami mindig elromlik. Vagy az ajtózár vagy az ablakemelő. Viszont azt lekopogom, hogy motorikusan és minden más tekintetben imádom az autót.
De valószínűleg neked nem mechanikus probléma van hanem a micro kapcsolód ment benne tönkre. Ha az akkor elég a meglévő záradban a micro kapcsolót cserélni.
Cseréltesd ki addig amíg nyílik az ajtó. Nekem nem nyílt sem belülről sem kívülről. Szarabb volt a helyzet.
Az ülőlap (érzete) függ a támlától is, az ülés magasságától, azaz hogy hogy ülsz benne. Lehet olyan tehénkedve előre csúszós póz kényelmes a hátadnak, aminél úgy érzed, rövid. Ez sokszor a vezetőülésnél is így van.
Hatalmas a hátsó lábtér a Superb3-ban, emiatt optikailag tünhet rövidnek (érzésre) a hátsó ülőlap. Szerintem itt inkább erről lehet szó, és ha megmérnénk nem lenne rövid.
A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2005 évjáratú Superb-m AWX motorkódú,és hozzá kellene bal hátsó ajtóhoz zárszerkezet, Keresgettem interneten de nem sok sikerrel. Esetleg tudnátok egy megbízható Weboldalt ahol újonnan vagy használtan lehetne rendelni ?! A hiba oka a központi zár nem mindig nyitja illetve zárja a bal hátsó ajtót és közbe fura hangot ad ki,de persze valamikor jól működik 10/2 a szerelőm azt mondta ez a megoldás.
Illetve a motorvédő lemezhez kellene szigetelés amin a Skoda jel és a TDI felírat van annak a burkolata alá illetve ami a szelepfedél körül van szigetelés honnan lehetne beszerezni mert nem találok.Nekem sajnos szétmállott.
Az enyémen (2005-ös évjárat) valamit bűvészkedni kellett, nem csak annyi volt, hogy összedugták a tempomatosat. De hogy most ez a csatlakozó miatt volt-e vagy sem azt nem tudom.