Egy kicsit más fajta hozzászólás,de a történet annyira aranyos,hogy érdemesnek találom megosztani. Ha valakit sért az off,elnézését kérem :D
A hétvégén egy bicajversenyen indultunk a kedvesemmel Lentiben. Előtte este elmentünk egy társasággal vacsizni,már a jókedv is kezdett alakulni. Vacsi közben a szomszéd asztalnál ülő két szingli,középkorú hölgy ült,egyszer megkérték feleségem,hogy fotózza le Őket. Én is oda sompolyogtam és kérdem a lányoktól:
-Cicák nincs gazdátok?
A válasz még engem is sokkolt,majd egyszerre mondták:
_Hát ez az,hogy nincs.
Eljövetelkor még oda szóltam nekik,hogy további jó kandúrvadászatot. :D
Most hogy nézem Hörpölin képeit, szerintem én egy tök más útvonalon mehettem, de ez volt berajzolva :)
Az én térképemen a 24-es úthoz közelebbi árok után tértem le a mezőre és egy ideg a dzsindzsásban haladtam majd kitértem a világosabb és a sötétebb rész határán menő útra és azon csatlakoztam be végül a kék színnel jelölt árok melletti útba. Ott lyukadtam ki ahol az Üdvözöljük a Palóc úton tábla is van. Lehet kZP kitalált egy új, megvalósítható terelést? :D
Mi dél körül voltunk a Nagymezőnél, a rövid ideig tartó esőt pedig a piacon töltöttük némi hal, és málnaszörp társaságában :)
Egyébként a hőség ellenére rengetek kéktúrázóval találkoztunk, Válluson 10-15 fős csapat pecsételt, de a lőtér sarkánál is összefutottunk egy népesebb társasággal, ahol az új útvonal nekiindul a Nagymezőnek. Ez utóbbi helyszínen egyébként születésnapot tartottak, ami kiválóan elhallatszott a szálláshelyül választott Berzsenyi-kilátóhoz, így a nyolcvanas és kilencvenes évek szintetizátoron lejátszható slágereinek a dallamára aludhattunk el, miután megtekinthettük a Balaton nyugati partjának közvilágítását fenntről:)
Te még akkoriban azt hiszem, nem voltál velünk, ezért röviden most leírnám, hogyan gyűltek össze a nyomvonalváltoztatási ötletek.
Azt hiszem, még valamikor 2012-ben ötleteltünk itt a fórumon, hogy hol kellene változtatni az OKT nyomvonalán, meg úgy általában a kéktúrázáson, hogy a mai korhoz alakíthassuk azt (értsd: az útvonal gondozása, a fenntartás finanszírozása, rentábilissá tétele, stb.). Akkoriban én gyűjtöttem össze az ötleteket, otthon az is megvan valahol, csak elő kell kaparnom a már említett külső vinyóról, de itt is visszaolvashatsz. Tehát innen volt számos útvonalmódosítási elképzelés. Aztán 2013-ban meg lett hirdetve ez az ötletelés az MTSZ honlapján is, arra is jött egy csomó elképzelés. Peták István is írt egy részletes javaslatcsomagot, azt is megtalálod feltöltve az MTSZ honlapjára. Végül Berki Zoltán tett még le egy csomagot az asztalra, ezek inkább az OKT-hez kapcsolódó egyéb jelzések harmonizálása volt (többek között ő szerkesztette a Carographiánál a legújabb kétkötetes OKT kalauzt is).
Na, ezekből lett összegyűjtve az első olyan csomag, amiről a bizoccság döntött, és elsőre kiherélte vagy a harmadát, mint feleslegeset, vagy megvalósíthatatlant. A maradékból azokat a javaslatokat, amikben nem jelzett útvonalon is haladhatott az új nyomvonal, helyszínelni kellett. Mint írtam, én a kelet-cserháti és a kelet-mátrai szakaszokat kaptam. Amikor összegyűltek a felmérésekből származó adatok, akkor ült össze legközelebb a bizoccság, ekkor döntött több lépésben a végleges módosítási csomagról.
Egyébként innen a fórumról én vagyok (voltam) a tagja a bizoccságnak, illetve még egy fórumtársunk, de ő lemondott erről a tisztségről még ezek előtt a döntések előtt. Így heten maradtunk tagok, mi hoztuk meg a döntéseket. Valamennyien aktívan kéktúrázunk, vagy kéktúráztunk régebben - és hidd el, én a kettő OKT teljesítésemmel csak kisinas lehettem mellettük. Azt hiszem, azok a változtatási javaslatok, amik mellett végül is a többség döntött, szerintem nem lehetnek "feleslegesek", legfeljebb van akiknek tetszik, és van akiknek nem. Félreértés ne essék, voltak olyan javaslatok, amikkel nem értettem együtt, mégis megvalósultak, de hát ez egy ilyen dolog: a többség dönt...
Ja, és még valami: nevesítsük is a döntéshozókat, hogy lehessen kit szidni:
Elbizonytalanodtunk a sátoraljaújhelyi pecsételéssel kapcsolatban. Az a kérdés, hogy be kell-e menni a vasútállomásra, vagy elég ott a Bányi-nyeregnél lévő pecsét? A füzetben csak egy hely van, két névvel, ezért ebben nem vagyunk biztosak.
Lilával a bolyongásaim láthatóak a mezőn, kék színnel az alternatív javaslat van berajzolva. A track is megvan valahol otthon, de azt elő kéne bányásznom az egyik külső vinyó legmélyebb bugyraiból... :-)
Nem. Megvalósult egy terelés ami jó volt, de nem az valósult meg amit kiadtak - mert az tényleg kivitelezhetetlen volt - ezért azt amit csináltak letiltották és visszarakatták a jelet az útra. Zárt parancs, semmi kreativitás, egyénieskedés.
Az eredeti elképzelés szerint a terelés nagyobb lett volna: Sirok központjából indult volna és a vasútállomásnál tért volna vissza a régi útra. Ehhez kellett volna egy Tarna-híd. Először azt mondták, lesz rá pénz. Ezt a szakaszt én helyszíneltem 2014 januárjában, a lehetséges átkelésnél készítettem fényképeket, le is írtam, hogy egy nagyjából 12-14 méteres híd kellene, meg persze kitaposott utak se nagyon vannak a száraz árkokkal szabdalt mezőn keresztül.
Aztán úgy látszik, mégse lett pénz. Így került egy rövidített változat a végleges javaslatok közé (vagyis, amit a bizoccság végül megsavazott), ami aztán nem lett megvalósítva, mert úgy látszik, valakinek így nem teccett...
Lassan kezd már az egész olyan lenni mint a magyar politika...szűk réteg dönt nagyobb dolgokról ami a nagy többségnek enyhén szólva is erősen kifogásolható...de ez itt off
Ezt a sztorit úgy ismertem, hogy megcsinálták a kivitelezhetetlen helyett azt ami jó lett volna, de azt föntről letiltották és visszarakatták a műútra. Mert a parancsot nem lehet meg...
Igazad van, rákérdeztem az illetékesekre. Sirok vá. és Sirok közötti módosítás kapcsán a válaszuk:
Amit "odafenn" elképzeltek, nem volt megvalósítható (vízelvezető árkokat keresztezett, nem volt jelzésre alkalmas felület). Mi szerettünk volna egy rövidítést, azt nem fogadták el. Így maradt az országút
Olvasva a fórumot, és visszaemlékezve a saját kékemre úgy látom hogy az útvonal nagy részén megújított szép jelzések vezetik a túrázókat, viszont a tömeges változások körüli kavarás, a járhatatlan részek, a térképek egymásnak ellentmondó útvonalai miatt magam pillanatnyilag rosszabbnak érzem a kéket mint az előző bejárásomkor. Ha a terepen kialakul az ösvény, ami a ttrmapban a tuhun és osmen és a füzetben is egyformán látszik akkor pozitív lesz majd a mérleg.
Igen, ezért baromság ez az "egycentiaszfaltotseakékbe" hozzáállás...én most is a régi úton mennék. Zalaszántó-Rezi között is a régin mentem, de ahogy olvasom jobban is jártam. A gyér jelzettség mondjuk feltűnt, de az utolsó Okt-s napomon több mint 1100 km rutinjával le tudtam kezelni, meg amúgy sem túl bonyolult a rész. Rezi központjában a kocsmánál jöttek meg a friss jelek. Zalaszántónál volt jelezve a letérés egyértelműen? Nem. Vessenek magukra.
egyébként én is néztem anno hogy ezt most hogy is gondolták? de több villanyoszlopon is ott volt a jelzés
hogy a kis utcában volt-e, arra nem mernék megesküdni, de talán igen
és arra is határozottan emlékszem hogy a sarki házból kiszaladt egy néni és Kisinasnak adott egy csokitojást (teljesen el volt lágyulva a kisturistától :-)
Keréknyom az nagyjából most is létezik, de a festés nem. Lehet meggondolták magukat, vagy a tulajdonos - ha van ilyen- szólt közbe? Végül is tényleg rövid szakaszról van szó, máshol sokkal többet kell menni a forgalmas aszfalton :)
Nem, nem veszett el, csak nem akartam utólag okoskodni hogy "deugyehogymegmondtamhogymaraggyáarégikékenazatuti!"
:-)) :-P
Más:
A váras topikba pedig a mai napon csak úgy ömlik a kéktúrásoknak is kedvező információ! A Füzéri vár személyfelvonója talán nem tartozik ezek közé, de a Nagy-Milicre tervezett kilátó már igen!
"...Füzéren nem csak egy jegyszedő és néhány őr dolgozik majd az újjáépülő várban. Tizenhat községbeli embernek ad majd munkát...
Erről beszélgettünk pár hete(hónapja) hogy bizony egy ilyen projekt munkát is hozhat a helybélieknek.
A vár falain túl is különleges élményekkel akarnak szolgálni. A jelenlegi drótkötélpályás ipari felvonót a felújítás céljaira használják, de az építkezés befejezése után egy zárt kabinos személyfelvonót helyeznek üzembe, amivel a látogatókat felviszik majd a várhoz. A zempléni táj szépségeit innen is meg lehet csodálni, de sokkal inkább arról a kilátóról, amit a Zempléni hegység legmagasabb pontjára a 896 méterig nyúló Nagy-Milicre fognak építeni. Az önmenedzselés magasiskoláját mutató Füzér még egy 200 méter hosszú gyalogos völgyhídról is álmodik, ami az elszántságukat látva, nem is álom."
Ha ehhez még Regécet is odavesszük...Mondom én hogy a Zemplénbe érdemes lesz visszamenni még az idén!
Köszi Hobó! Az az igazság, hogy a Bükkön már túl vagyok, és nem akartam lyukat hagyni, szállást meg nem igazán találtam. Előzetesen kicsit kevésnek éreztem Sirokig azt a kb. 20 km-t, utólag már mást mondok :) Az a lóképű legény magam volnék :))
Közben lehet elveszett a hozzászólások között, de a Sirok vá. és Sirok közötti szakaszon sem valósult meg a terelés. Nem nagy probléma mert a jelzés továbbra is a 24-es út felé visz, de a letöltött térképen már be volt rajzolva.
Örülök a Vitány várnak, ezek szerint mégis lesz ott valami :) Egyik kedvenc váram :)
Rezi – Handa-völgy feletti parkoló – Volt Hullay-malom – Alsó-nyíres – Zalaszántó: K
Indoklás:
A javaslattal kiváltható a Rezi – Zalaszántó érdektelen dűlőút ill. műút (2 km), felszámolható a Meleg-hegyen elágazó (!) KL.
Csatlakozó módosítások:
• A Rezi – Zalaszántó jelenlegi kéktúra útvonal megszűnik (a Gráb híd – Zalaszántó műút miatt)
• A volt Hullay-malom – Gráb híd KL megszűnik.
Megj.: A legkézenfekvőbb a Rezi – Meleg-hegy jelenlegi KL vonalvezetés lenne, de ez egy rémes, unalmas, napos, murvás-poros út, nyáron nagy gépkocsiforgalommal. A Handa-völgy feletti parkoló– Rezi vár (megmaradó) KL jelzést meg kell erősíteni.
A Handa-völgy feletti parkoló – volt Hullay-malom meredek szakaszon, a KL jelzés lényegében eltűnt.
A volt Hullay-malom – Gráb híd (műút) – Zalaszántó (országút) szakaszt (4 km aszfalt) úgy lehetne kiiktatni, ha a volt Hullay-malomnál átkelnénk a Nagy séd patakon és Alsó-nyíresig átvágva (benőtt dűlőút) mennénk be Zalaszántóra.
Az egész területet az alternatívák ellenőrzésével helyszínelni, a legoptimálisabb nyomvonalat engedélyeztetni kell, s ha van engedély, ki kell tisztítani a benőtt dűlőutat, biztosítani kell a Nagy séd patakon az esetleg problémás átkelést. A térkép egy optimálisnak gondolt nyomvonalat ábrázol.
2015. április 24.
Rezi – Szent Ilona-kút – Handa-völgy feletti parkoló – volt Hullay-malom – Alsó-nyíres – Zalaszántó: K
Indoklás:
A javaslattal kiváltható a Rezi – Zalaszántó érdektelen dűlőút ill. műút (2 km), felszámolható a Meleg-hegyen elágazó (!) KL.
Csatlakozó módosítások:
• A Rezi – Zalaszántó jelenlegi kéktúra útvonal megszűnik (a Gráb híd – Zalaszántó műút miatt)
• Rezi – Meleg-hegy ill. a Handa-völgy feletti parkoló – volt Hullay-malom – Gráb híd KL megszűnik.
Megj.: A Nagy-séden gyaloghíd szükséges, az Alsó-nyíres felé a dűlőút a bozóttól megtisztítandó (250 m). Az új nyomvonalat engedélyeztetni kell!
A Handa-völgy feletti parkoló – Rezi vár (megmaradó) KL jelzést meg kell erősíteni.
A két javaslat megjegyzéseinek megfelelő részeit pirossalkiemeltem.
Az első javaslat zöld színnelkiemelt szakaszára került végül felfestésre a jelzés (mely még érthető is, ha csak ezt engedélyezték). Így azonban a második javaslatban szereplő Szent Ilona-kút kimarad, pedig az útvonal pontjai között szerepel.
Ha valaki mostanság és az elkövetkezendő hónapokban szeretne kéktúrázni a Vértesben, és ennek során fel szeretné keresni Vitányvárat az készüljön fel rá hogy ezt most nem tudja megtenni.
Az ok örvendetes, a várban ásatások vannak, és amennyire lehetséges helyreállítják egyes részeit. A beszámoló szerint a jelenlegi tulajdonos erdészet zárta le a várromot.