Keresés

Részletes keresés

kerekhegy Creative Commons License 2006.03.11 0 0 606

Szia!

 

Nagyon kérlek, hogy amikor az önkormányzatot illető kritika érkezik, ne vedd magadra. Nem neked szól! Jellemző egyébként, hogy mindig a legtisztább embert állítják pellengérre, a másik oldal meg őt küldi mosakodni, ha vád van... Mert mind tudjuk, hogy te a maximumot teszed. Sajnos az ilyen emberen a zsiványok mindig áthajtanak.

 

Most is elvették tőled a súlyadó 85-90%-át. Ez a pénz az útfejlesztésekre kellene, hogy menjen. Hogy ne kelljen pitizni az Auchannak, ha járdaszigetet, vagy parkolót szeretnél építeni. Ha tetszik, ha nem, el kell  ismerni, hogy a súlyadónak csak a minimális részét fordítjuk az utakra. Ez egyébként országos jelenség! De miért? Nem kellene talán teljes egészében azt az összeget úttá, táblává, fekvőrendőrré váltani? Hiszen ezért fizetjük! Ha nem erre megy a 90%-a, az azt jelenti, hogy legálisan csak az összeg 10%-át kellene fizetnünk, hiszen azzal az ürüggyel szedik, hogy tönkretesszük az utakat. Na, hogy is van ez?

 

Egyébként most csatlakoznék ahhoz, aki írta, hogy a kerékbilincs a létező megoldások egyik legrosszabbika. Ennél már csak a kocsi elszállítása nagyobb aljasság. Úgyhogy jó, hogy letettetek róla.

 

A másik dolog! Erősen javaslom a döntéshozóknak, hogy ha fizetős parkolást terveznek, mielőbb tegyenek le róla. Nem azért, mert a solymári gyenge autóforgalom miatt nem kifizetődő, hanem mert ez egy olyan dolog, ami hatással van a közhangulatra. Az emberek fenyegetve, elnyomva érzik magukat ha büntetőcédulákat látnak. Ez kihatással van a mindennapjaikra, és a politikához való hozzáállásukra más dolgokkal kapcsolatban is. Lincshangulatot eredményez. Szóval többet veszítenénk rajta, mint amennyit nyernénk. Ide azért költöznek az emberek, mert nyugalomra, kikapcsolódásra vágynak. Nem pedig arra, hogy vérvörös fejjel parkolóőröket üldözzenek...

Előzmény: közbiztonsági tanácsnok (601)
kerekhegy Creative Commons License 2006.03.11 0 0 605
Én is azt hittem, hogy automatikus a sorompó. És tényleg a Balcsinál, vagy a Velencei tónál is a síneken kell átmenni.
Előzmény: saabi (593)
közbiztonsági tanácsnok Creative Commons License 2006.03.11 0 0 604
  Kedves Tuli2006! Most szombaton, az utcán zsákban szemét? Ki rakhatta oda? Emberek szórhatták szét, vagy kóborló kutyák műve lehet? Ahol hétfőn, vagy kedden szállítják el a szemetet, ott csak aznap kora reggel szabadna kihelyezni a zsákokat! Ha valamiért elutazik valaki, akkor kérje meg a szomszédját! Ha nincs, akkor néhány csepp HYPOT kell a zsákokba önteni, ezek után a kutyák nem fogják széttépni őket. Üdv. Kővári András

  

Előzmény: regisztrálatlan (599)
kerekhegy Creative Commons License 2006.03.11 0 0 603

Sziasztok!

 

A szennyvíztelepről szóló cikkel kapcsolatban nem tartom kizártnak, hogy szándékosan mondtak 1994-et az önkormányzatnál. Végül is, mindegy, mi volt akkor. Most vannak korrodálva az elemek, valami érdemit kellene tenni, ahelyett, hogy bűnbakot keresünk. Majd utána ráérünk keresgélni. Nekem elég flegmának tűnt az a válasz, hogy majd fizesse Szentiván a költségeket. Mert ők meg azt mondják: fizesse a Közcsat. A Közcsat meg azt, hogy mi rontottuk el, fizessük mi. Na, ott vagyunk, ahol a part szakad!

Előzmény: regisztrálatlan (592)
közbiztonsági tanácsnok Creative Commons License 2006.03.11 0 0 602
  Szia Perszy! Köszönöm, hogy ezeket is elmondtad nekünk. Elfogadom a véleményedet.  Mikor várható újabb megbeszélés? Mégis csak tarthatatlan az állapot, ami évek óta ott tapasztalható. Bármikor az éppen  buszról le és felszálló utasokat érheti baleset, mert a forgalmi sávban áll meg a busz! Az építő anyagossal beszéltem, ha kapna csere területet, az ÖK.-tól akkor elmenne onnan. Üdv. Kővári András

Előzmény: perszy (594)
közbiztonsági tanácsnok Creative Commons License 2006.03.11 0 0 601
  Kedves Péter! Ha a számokat nézzük biztos, hogy kevesek az összegek amelyeket utakra költünk, mint javítás. Szerintem nyerni fogunk a beadott pályázatokon, ahhoz hozzá kell rakni az önrészt, ez nem kevés lesz. 2006-ban csapadékvíz elvezetésre, 1.000.000 Ft, útkátyúzásra 6.000.000 Ft, nem aszfaltos utak kátyúzása, 1.000.000 ft, KRESZ táblákra 1.000.000 Ft, Útburkolati jelek felfestésére, 1.500.000 Ft + Áfákat tervez elkölteni az ÖK.-t. A több mint 140 utcának a rendbe tétele hosszú éveket fog igénybe venni, de tervezni kell. A járdákat hiányolom a legjobban, nem is értem, hogy miért nem tervezték meg őket. Ki a felelős? Nem tudom. Akarnak az emberek területet leadni a telkükből, ilyen célokra, mint járda, parkolás az úttal párhuzamosan, vízelvezető árok, a tervezett belterületbe vonásoknál? Te mit hallottál? Üdv. Kővári András

Előzmény: senior önkormányzó (572)
regisztrálatlan Creative Commons License 2006.03.11 0 0 600

Kedves Mindenki!

 

Lehet, hogy OFFolásnak tűnik, de nem az. Utánanéztem a neten ennek a Solymos Tamás nevű festőnek, aki ma du. kiállít nálunk (pinceklub), és piszok jó képei vannak. Nagyon tetszenek, már amennyire így kicsiben, a neten meg lehet őket nézni. Például itt: http://www.alba-artgaleria.hu/tajkep.htm. Különösen érdekessé teszi az emberünket, hogy (netes találatok szerint) a szakterülete "a művészetek lehetőségei az egészséág megőrzésében". Na, felkeltettem az érdeklődésteket? Ha igen, akkor gyertek! Fél hat, pinceklub!

 

Üdv: András

regisztrálatlan Creative Commons License 2006.03.11 0 0 599
Ha a szemét több annál, mint amiért az ember saját kezűleg is le tud hajolni, akkor szerintem a falugazdáknak kell szólni. Ifj. Vigh Béla csoportvezető elérhetősége 30/371-8925.
Előzmény: tuli2006 (598)
tuli2006 Creative Commons License 2006.03.11 0 0 598
Ma láttam, hogy a Madách utcában a lépcsőn kiborult egy zsák szemét, ilyenkor kinek kell szólni?
perszy Creative Commons License 2006.03.11 0 0 597

Ja, egyébként szevasztok.

Bocsi, nekem ez a topic folyamatos.

P

Előzmény: perszy (596)
perszy Creative Commons License 2006.03.11 0 0 596

A vonat érzékelő pont beépítése külön probléma lenne, lehet, de több megaforintba kerülne, ezt a pénzt inkább a biztonság fenntartására fordítják. A vasút nincsen olyan helyzetben, hogy ezt saját költségből megoldja. De súgok, elő lehet irattatni. Ezért engem megvernek, de így van. A Pestmegyei Közlekedési Felügyelet ... Ők írják elő az átjáró biztosítási módját, és feltételeit (20/84 KM rendelet). Lehet kezdeményezni, pl az Önkormányzóság által. De, ez is pénzbe kerül. 100-as nagyságrendű.

A Bp felöl jövő vonat más kérdés. Ez egy jelzővel merev függésben lévő állomási sorompó. Tehát vonat csak akkor mehet, ha a sorompón nincs fehér fény, legalább egy vörös van a közúti jelzőn, valamint letelt az az idő(út külömbség) (a biztonsági tartalékon felül) ami alatt a vonat maximális sebességgel a kijárati jelzőtől az útátjáróig elérhet.

Ha automata lenne, Üröm környékén járna vonat, amikor csukni kéne. Ebbe viszont semmi behatása nincsen a "bakternak". Remélem belátod, ez még a legjobb lehetőség az összes többi közül. "Tehát a bakter a hibás". De ne bántsuk ezért, az ő helyzete sem könnyű. 

P

 

Előzmény: saabi (593)
perszy Creative Commons License 2006.03.11 0 0 595

Ja, elfelejtettem a lényeget.

Solymár hosszútávon távvezérelt állomás lesz. Ebből következik, hogy nem lesz itt senki, aki a "bugyuta" utasokat rendszabályozza. Mindenféle technikai megoldás mellett (pl kamera), olyanná kell tenni az állomást, hogy minél kevesebb legyen a balesetveszélyes helyzetek kockázata. Gondolom ezt Te is megérted. Egyébként már most sem szabályos több állomáson a vonatok bejáratása utasvédelmi szempontból, de nem ismerem a helyi szabályozásokat.

Alapelv, hogy az elősször érkező vonatot fogadjuk az épülethez közelebb, majd a másikat, a távolabbi vágányon. És a később érkező másodikat indítjuk elősször, hogy ne császkáljon keresztül utas a vonat előtt. (sorompó!). Ha ott parkoló lenne az állomás túloldalán, semki sem tudná, mikor jár ott utas. Veszélyes, és ezt a tervezésnél már illik elkerülni.

P

Előzmény: perszy (594)
perszy Creative Commons License 2006.03.11 0 0 594

Pl Én voltam ott, és én sem támogattam. De én voltam a legkevesebb, mivel szóhoz sem jutottam a többiek tiltakozása miatt. Nekem egyrészt a műszaki értékelés mellett feladatom, hogy szóljak a kollegáknak is, ha valami aggályosat találok. Tudod, együtt dolgozunk. Ami neki nem jó, az nekem hoszú távon nekem sem.

Egyébként megfogalmazódott, hogy muszály parkolási lehetőséget találni, mert ez a vonal (mint már írtam), annyi utast visz el, amennyi felfér. Tehát fejleszteni kell. De sajna ezt a tulaj nem veszi tudomásul. És a fejlesztés mindenkinek jó. A hídról még semmi hírem, az a kulcsa a dolognak. Óbuda-Pcs azóta is függőben, de ha tudok valamit, megírom.

P

Előzmény: közbiztonsági tanácsnok (590)
saabi Creative Commons License 2006.03.11 0 0 593
A Pilisvörösvár felől jövőt részben értem, bár talán nem olyan nagy etvasz valami előjelzőt felszerelni ami mondjuk 5km-rel az átkelő elött érzékeli hogy ott a vonat és időben engedi le a sorompót.
Amit nem értettem az a Budapest felől jövő, az állomáson az átkelő _elött_ teljesen megálló vonat miatt leengedett sorompó.
De ezekszerint, a sorompó vezérlése nem automatikus? Ledöbbenek.

Ave, Saabi.
Előzmény: perszy (582)
regisztrálatlan Creative Commons License 2006.03.11 0 0 592
A Szólj Már tegnap megjelent márciusi számában is téma a szennyvíztelep. Remélem, azt az írást tényszerűnek ítélitek meg. Hamvas úr nem próbált senkit sározni, és azt sem vettem észre, hogy indokolatlan optimizmust sugalmazott volna. A Hírmondóról nem mondok véleményt, de egyik-másik száma olyan, mintha öreghalász szerkesztette volna :-)
Előzmény: senior önkormányzó (589)
regisztrálatlan Creative Commons License 2006.03.11 0 0 591

Szia!

 

Nem volt semmi fórumtalálkozó. Csak veled találkoztam, de nagy szomorúságomra a veled való együttlét sem tartott tovább pár percnél :-)

 

Üdv: A.

Előzmény: szkitty (586)
közbiztonsági tanácsnok Creative Commons License 2006.03.11 0 0 590
   Szia Perszy! Köszönöm, hogy ezeket elmondtad nekünk. „Látod Bravúr?” Ezért vagyok ezen a fórumon, hogy hiteles információkhoz jussak. Ha sikerülne elérni azt, hogy mindenki hozzá adja a tudását, a kapcsolatait a közös cél érdekében, akkor fejlődhetne gyorsabban Solymár! Ha leírnád nekem Perszy, hogy Solymárról ki volt ott ezen az őszi tárgyaláson akkor az nekem nagy segítség lenne. A MÁV a síneken való átjárást miért is nem támogatja? Ha lemegyünk a Balatonhoz, muszáj átmenni a síneken! Üdv. Kővári András

Előzmény: perszy (580)
senior önkormányzó Creative Commons License 2006.03.11 0 0 589

Aki műszaki bizottságozni megy, ne felejtse elöbb elolvasni a Solymári Hírmondó legújabb számát! A szennyvíztelepről van egy tudósítás, hogy t.i. a régi telep, ami most átmenetileg felszabadult, sokkal rosszabb álapotban van, mint gondolták. Ameddig a medence szennyvíz alatt volt, nem lehetett látni....

Ez azt jelenti, hogy egyenlőre nincs kapacitás bővülés (hallo Kerekhegy, Hudweit!) csak ha a régi telepet is rekonstruálják. Persze, egy kis csúsztatásért, népbutításért most sem kell messzire menni. A cikkben elhangzik, hogy 1994-ben, amikor a régi telep első bővítése volt, a falu akkori vezetősége belement, hogy rozsdamentes anyagok helyett gyengébbet használjanak.Pénzügyi okokból. Csakhogy, a telepbővítés 1995-ben kezdődött el,és 1996-ban zárult le, amikor már a jelenlegi faluvezetés volt. A Közcsat is 1996-tól üzemeltetett. A szennyvíziparban 10-12 év alatt tönkre megy minden a korrozív hatások miatt. A telep évek óta túlterhelve üzemelt, komolyabb ráfordítás nem volt. Természetes dolog, hogy elöbb-utóbb költeni kell rá, még akkor is, ha megfeledkeztek róla. Fölösleges a helyzetet mentegetni, nem lesz olcsóbb, ha sikerül  bűnbakot találni!

közbiztonsági tanácsnok Creative Commons License 2006.03.11 0 0 588
  Szia Bravúr! Tudod nem azért jelentkeztem képviselőnek Solymáron, hogy mint a nagypolitikában megszokott, vádaskodásokkal foglalkozzak. A többi képviselő társam ezért mondja, hogy a politikának nincs helye a község ügyeinek elintézésében köztünk. Azt látom, hogy jobb kezesek vagyunk amikor írunk, szavazunk. Gondolj bele, itt élünk a választások után is. A családtagjainknak barátainknak a szemébe kell nézni, és köszönteni őket. Ha folyamatosan, meg kell védeni magamat, magunkat, akkor ezzel leszek elfoglalva, és nem tudok koncentrálni a közbiztonságra, és akkor ki lesz azaz ember aki felhívja a figyelmet a problémákra? Ha nem fogadnám el más véleményét, már nem lennék ezen a fórumon, látsz itt más képviselőt? A solymári lakosok, és polgárok véleményét megjelenítem a testületi és bizottsági üléseken. Nincs stikli, ha korrupcióra gondolsz, és a képviselőkre utalsz. Üdv. Kővári András

Előzmény: Törölt nick (584)
közbiztonsági tanácsnok Creative Commons License 2006.03.11 0 0 587
  Tájékoztatás. A Műszaki Bizottság 2006-03-13-án (hétfő) tartja soron következő ülését. A bizottság ülése 1730-kor kezdődik.

1)       Napirend: Közbeszerzési eljárások helyzete

2)       Beruházási keret felosztása

3)       Út terv árajánlatok elbírálása

4)       Szabályozási terv (vasút környéke)

5)       Szabályozási terv (Hutweide)

6)      Községi szabályozási terv felülvizsgálatának helyzete

7)       Egyebek

Sziasztok, az este összességében jól sikerült. Nem találkoztunk, én csak a Hegedűs Andrással futottam össze az előadáson, ha ott voltatok Ti könnyebben megtudtok ismerni, mint én Titeket. A hétfő este nyilvános, ha eljöttök mindenki láthatja, hogy nincs titok, az a jellemző, hogy a vendégek témával kapcsolatos kérdéseire, az elnök válaszol. Üdv. Kővári András

Előzmény: szkitty (586)
szkitty Creative Commons License 2006.03.11 0 0 586

Sziasztok!

 

Érdekelne, hogy mi volt tegnap este? Sajna, nem tudtam lemenni csak a végére... Találkoztatok? Eszmecsere? Hasznos javaslatok?...

 

Szkitty

szkitty Creative Commons License 2006.03.11 0 0 585

Szia Kerekhegy!

 

Megnéztem, írtam...

 

Pusz!

Előzmény: kerekhegy (583)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.11 0 0 584

Szia!

Tudod az a baj ha a stiklikre fény derülne és tényekkel lehetne alátámasztani akkor már nem is a mi dolgunk lenne megtárgyalni.De addig én úgy látom megoszthatjuk egymással az észrevételeinket.Ha pedig ez valakit sért az önkormányzatnál akkor védje meg magát és cáfolja tényekkel, bizonyítékokkal.Azért azt ne felejtsük el hogy ök vannak miértünk és nem mi öértük.Nekik sokkal több kritikát el kell tudni viselni, ezért mentek közszereplőnek.De te újságíró vagy, akkor tudod hogy egy újságnál is így müködnek a dolgok.

Előzmény: regisztrálatlan (547)
kerekhegy Creative Commons License 2006.03.10 0 0 583

KITTY!

 

Kérlek, amint lehet, nézd meg a freemail-es címedet! Fontos!

 

Köszi.

perszy Creative Commons License 2006.03.10 0 0 582

Valószínűleg azért, mert a bakter lusta kétszer kimenni. Egyszer vonatotfogadni, egyszer meneszteni. Ha páratlan, bocsi, ha PV felöl jön, akkor meg csak azt tudja, mikor indult el föntről a vonat, azt nem, milyen gyorsan jön, ok nélkül meg nem illik a vonatot megfogni a bejáraton, így "időben" csukja a sorompót. Ez utóbbi vonat nem állórajtból indul, és a mozdonyvezető nem igen látja be ezt az átjárót. Egyébként én negyvennel haladó vonat elé sem állnék be autóval.

 

P

Előzmény: saabi (581)
saabi Creative Commons License 2006.03.10 0 0 581
Miért van az, hogy már akkor leengedik a sorompót, amikor a vonat Budapest felől még csak beáll az állomásra? Miért kell a sorompó mögött végigvárni amíg az utasok fel és leszállnak? Állórajtból egy vonat se indul el úgy, hogy az átkelőn beragadt autó elött ne tudna megállni.

Ave, Saabi.
Előzmény: perszy (580)
perszy Creative Commons License 2006.03.10 0 0 580

Sziasztok!

A MÁV, vagy legalább is a szakemberek a vasút túloldalán lévő parkolót nem támogatják, és valószínűleg engedélyt sem fog rá kapni, mert rögtön megtámadják a Közlekedési Felügyeleten, ha valamelyik agyas a szakembereket kikerülve egyezik meg.
Tudniillik utasvédelmi szempontból nem megfelelő, mivel az ott parkolók szinte kétszer mennek át keresztben az egész állomáson. Gyalogos aluljáró építése valószínűtlen, mert nincs aki finanszírozza, nincsen áthaladó vonat, meg egyébként is csak 120km/h fölött kötelező.

A másik ok, nem lenne praktikus eleve elültetni egy Szárazrétihez hasonló baleset lehetőségét. Ugyanis aki siet a vonathoz kocsival, annak előtte át kell hajtani a sorompón, és siet, hogy parkolni is tudjon, hogy elérje még a vonatot, amelyik elüti őt.

Röviden ennyi.

Valamikor ősszel volt egy egyeztetés a parkoló ügyében, de a település által javasolt tervet nem igazán támogatta senki a vasútnál, mert nem oldott volna meg igazán semmit amellett, hogy a parkoló megközelítése nem volt igazán kidolgozott, valamint akadályozta volna valószínűleg az állomásépület átépítését, ami a vonal rekonstrukciója során esedékes.

Leginkább építőanyag kereskedés helyén lenne jó, de amikor utoljára hallottam róla, senki sem tudta igazán, kihez tartozik a téma vasúton belül.

 

P.

Előzmény: közbiztonsági tanácsnok (559)
szkitty Creative Commons License 2006.03.10 0 0 579
 

 

MEGHÍVÓ

 

2006. március 31-én (pénteken) este 18 órakor

szeretettel hívunk és várunk Mindenkit klubestünkre,

  a Művelődési Ház kistermébe (Solymár, Templom tér 25.)

 

Programunkra meghívtuk a környék  környezetvédő, faluszépítő, környezetszépítő (stb.) egyesületeinek vezetőit, aktivistáit. Célunk, hogy megismerjük egymást mi, akik környezetvédelemmel, falufejlesztéssel, épített és természeti értékeink megőrzésével önként foglalkozunk a Pilis völgyében és Budapest közelében.

 

 

Számítunk Rátok!

 

 

 

szkitty Creative Commons License 2006.03.10 0 0 578

Sziasztok!

 

Játszóterekkel kapcsolatban szívesen segítek bárkinek. Solymáron tudtommal egy használható játszótér van jelenleg -bocsi, ha több is van, csak én nem tudok róla...-, ami nemrég lett felújítva a Mátyás kir. út - Pilisvörösvári u. sarkán. Ez az egy szabványos. (Más már nem is lehetne, mivel 2005. július 31-ig az összes játszóteret az önkormányzatoknak felül kellett vizsgáltatni, és ami nem szabványos -ált. 90% ilyen szokott lenni- azt, el kellett már bontani.) Persze, én másképp csináltam volna meg, mert van egy-két számomra nem logikus dolog az egész kivitelezésben, de hát már mindegy... Örüljünk, hogy van!

Kerekhegyen tudok még egy "helyi specialitást", amit nem akarok leszólni, mert valaha én is ilyeneken játszottam, de kissé életveszélyes... Tudtommal, a környék lakói hónapokkal ezelőtt már jelezték a Polgármesteri Hivatalnak, hogy szeretnének egy új, szabványos játszóteret -ennek a költségeihez hozzájárulnának a lakók is!!! -, de tudtommal még nem kaptak választ a levelükre...

 

Szkitty

 

 

 

Előzmény: saabi (568)
szkitty Creative Commons License 2006.03.10 0 0 577

Kedves Saabi!

 

Fórumozó barátunknak teljesen igaza van. Tudomásom szerint a mai napig nincs lejegyezve a ltp.en több utca is. A egész 2-3 hrsz.-ból áll, tiszta káosz! Anno én is foglalkoztam vele egy kicsit -elég is volt-, de nem lett belőle tudtommal semmi... Véleményem szerint a tömbök körül meg kéne osztani a területet, az egyes háztömbök külön-külön hrsz-t kapnának, és kezelhetővé válnának. A parkolást is jobban meg lehetne oldani, ha lenne végre mihez viszonyítani...

Amúgy üzenem az ottani garázstulajdonosoknak, hogy nézzenek utána a tulajdonlapuknak, mert kb. 2 éve 2 hónap alatt sikerült sak beazonosítani a ltp-en egy garázs, mivel anno elfelejtették az illető nevére írni...

 

Gyertek este!

 

Szkitty

Előzmény: saabi (561)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!