Sajnos semmilyen infóm nincs ezen paraméterekről. Nekem a gyári 16"-os acélfelnire mentek fel a téli gumik a nyári helyére. Gumicsere közben nem néztem meg mi van a felni belsejére írva. Azonban valószínűleg valamelyik kereskedésben csak meg tudják mondani!
Csak megerősíteni tudom, amit leírtál, nekem is ilyen van, csak vékonyabb méretben. Tényleg nagyon jó gumma, ezt a tapasztalatok, és a tesztek is bizonyítják. És az ára is elfogadható!
Szia! Én Mobil Synt S-t tettem bele, ez szinte ugyanazt tudja/ill. egy kicsit többet/, mint a Castrol 5W-40-ese. A Castrol is jó, de volt olyan szervíz, ahol Totalt használnak, és volt olyan is ahol MOL-t. Ha a követelményeknek megfelel akkor szinte bármelyik jó. A szervízben semmi különöset nem írtak be, beírták, hogy 1. időszakos szervíz, meg, hogy legközelebb mennyi kilóméternél kell vinni. Arról, hogy az olaj hozott volt nincs bejegyzés. Az autót én is imádom, hibáival, ill. inkább pici hiányosságaival együtt.
Ismét leírom, hogy van egy garnitúra Cee'd-re való alufelnim, 7X15-ös. RR Rimini a típusa, és jó áron adom.
Ha a téligumihoz felnit is akarsz, akkor szerintem nézz szét 15"-ös felnik között is. Az 1.4LX Ceedeket 185/65R15 gumikkal adják, míg az EX-eket 195/65R15 gumikkal. Gumi is, felni is olcsóbb (szerintem) 15-ösben.
Nekem 16"-os 205/55 91H Dunlop WinterSport 3D van fent, de el kell hogy mondjam iszonyat jó gumi. Semmi csúszás, semmi bizonytalanság, se szárazon, se vizen, se havon, se jégen... Ma tesztelgettem, mert volt mindenfajta extrém körülmény, jég, hó, víz. Ha nem satu féket nyomtam havon, nem csúszott! Ha max gyorsítást végeztem, akkor is jól tapadt, persze azért az ESP is besegített :D. Azt gondolom nagyon jó a gumi és az autó úttartása is remek. Ha még azt is nézem, hogy ez egy SW, akkor meg pláne. Szóval maximálisan elégedett vagyok! :)
Most vásárolok egy Kia Cee'd sw autót, természetesen nyári gumival.
Mivel szeretnék venni egy téli gumi garnitúrát is, a szervízben meg akartam tudni az acél felni pontos méretét, de ott azt válaszolták, hogy nem tudják, ők csak egy kódszám alapján ismerik a felnit.
Mivel a szakszervízben mind az acél felnit, mind a téli gumit igen drágán akarják adni, úgy gondoltam, hogy körülnézek az interneten, hogy milyen árak vannak.
Mivel a felni pontos méretét nem tudom, a kérdésem az, hogy valaki tudja-e, vagy tud-e olyan linket küldeni, ahol ezt le tudom ellenőrizni.
A legutolsó információm 2007. februári gyártás, ez így néz ki:
6 x 16 5 x 114,3 x 67 ET 51.
De nem tudom, hogy ez biztosan jó-e?
Ha valakinek van információja, legyen szíves beírni.
Hunyadis
Ezt tudtam, hogy az ABS előnye az, hogy fékezés közben irányítható marad a kocsi, de annak, akinek eddig nem volt ilyen fékrendszerrel szerelt kocsija, nem árt, ha az első (havas-jeges) alkalommal kipróbálja, hogy éles helyzetben (Mari nénivel) tudja, hogy mire számíthat, és mire számíthat Mari néni is.
Elvittem tegnap 15.000-es kötelezőre a ceedet (1,4 LX Base)
Debrecen, OMP Autóház. Előre kértem időpontot, de kicsit hamarabb mentem, a munkafelvevő félbehagyta az ebédet, azonnal nekiláttak a munkának. Előzetesen 30-35 ezer forintra saccolták a műveletet, a vége 21660 lett. (Rákérdeztem a nyíregyházi szervizben is, mivel apámékkal szemben van, szóval beugorhattam volna, ők fixen 35-re mondták.) Elvégezték az ingyenes téli átvizsgálást is.
A gép egyébként tökéletes, semmi gondom nincs vele, még a cd is abbahagyta a sz*rakodást, de azt mondták, ha legközelebb lefagyna, vigyem be, most már cserélik szó nélkül. Fogyasztás most 6,4 (napi program: 30km országút + 30 km város), mondjuk nem nyomom, az tény.
Hóban tényleg nem szerecsés az ABS, mert jobban lassul az autó, ha blokkol a kerék, és tolja maga előtt a havat. Csak ezt szegény ABS nem tudhatja. Persze lehetne benne egy határérték, aminél kisebb lassulás esetén nem avatkozik be, még akkor sem, ha így blokkol a kerék.
"Vészfékezésnél viszont, az ABS rögtön működött, így szerintem a fékút hosszabb lett!" Ez havas úton így is van. Annyira kicsi a tapadás, hogy az ABS szinte azonnal visszavesz a fékerőből.
Senki sem állítja, hogy az ABS egy csodaszer, ami minden esetben mindent megold, de vészhelyzetekben sokkal jobban reagál, mint bármelyik autós. Ismétlem, vészhelyzetben, tehát nem előre begyakorolt (pl. versenypálya) szitura gondolja, hanem pl. marinéni tőled 10méterre hirtelen lelép a járdáról, akkor ha ABS nélkül taposol a fékbe, és próbálod marinénit kikerülni, biztos nem fog sikerülni.
Mivel ma a lakóhelyemen havazott, és jó csúszós volt az út, kipróbáltam, hogyan viselkedik az ABS, és az ESP nagyobb sebességgel bevett kanyarnál.
Előző kocsim, a Lanos 1,5 SE, ilyen úri huncutságokkal nem volt felszerelve, de azért jól elboldogultam vele télen, főleg, mivel a múltamban rengeteg hegyvidéki, Trabanttal-és Skodával (nyári, tükör radiál gumival szereltek) , erdélyi utakon szerzett tapasztalat van.
Az ESP-nek köszönhetően, nagyobb sebességnél is nagyon kanyar stabilnak éreztem, mintha sínen menne az autó.
Vészfékezésnél viszont, az ABS rögtön működött, így szerintem a fékút hosszabb lett! Tapasztalatom, hogy hamarabb tudtammegállni, ha óvatosan fékeztem úgy, hogy az ABS ne kapcsoljon be.
Köszi a válaszod! Nekem is az előző autómon ugyanezzel a PDA-val és IGO-val hasonló eredményt kaptam. Egyébként nekem az a tapasztalatom hogy az összes eddig vezetett kocsi km órája -ahol használtam a GPS-emet - többet mutat, kb. 6%-kal.
Akkor nálad, ahol a kerékátmérő a lagnagyobb a Cee'd-nél (195/65-R15 EX Lim.) is felfelé csal az autó kilométerórája, ugyanannyit mint nekem ahol a legkisebb a kerék 185/65-R15. Érdekes.
Köszi az infot, végre a szerény 1.4 ceed-röl is szó esett, olaj ügyben. Talán még annyit , hogy milyen cégtöl? Total ...Castrol... vagy...? Kérlek ezt ird meg, és a garifüzetben mit irnak be mikor vitted az olajat? Nállam Januárba kerül erre sor, és a téli "ingyenes" ellenörzést is megcsináltatnám. Máskülönben óramü pontossággal müködik minden , egy kicsit még nagyobb fogyival , de ennyi gond legyen az elején.
Az olajtémához kapcsolódóan megosztom veletek az én tapasztalataimat, hátha segít valakinek. 1,4-es benzinesről van szó. Nos, ezt a témát én is elég alaposan körbe jártam. Hozzáértőktől kértem véleményt, mindenki az 5W-40-est javasolta. Felhívtam több szervízt is, ott is az mondták, hogy 5W-40-est raknak bele. West információi szerint a gyárból 10W-40-essel jön ki. Én kipróbáltam mind a kettőt, de visszatértem az 5W-40-re. A 10W-40-essel valahogy nem úgy muzsikált a motor, mint az 5W-el. A fogyasztáson is úgy vettem észre, hogy egy pár decivel magasabb lett.