A Keleti vágányai alatt, a csarnok alatt az érkezési oldalról (jobb oldal a Baross-tér felől nézve) alagút vezet a Baross-szobor előtti nagy autóparkoló közepére. Nagy kör alakú körbekerített építmény volt a kijárata. Az 50-es években épült, ha államunk és pártunk vezetőit esetleg nyugtalan tömeg fogadná a pályaudvaron.
Most az a parkoló fel van túrva, nem tudom, megmarad-e az alagút kijárata. A 4-es metró építése előtt még megvolt.
Akkoriban naponta jártam benne, mert a Budaörsi uti fatelepen dolgoztam. Valahogy a telep végén jöttem ki belőle, ha jól emlékszem. Most autókereskedés van a valamikori fatelep helyén. Alig találtam meg mikor kerestem a helyet.
Az aluljáró ma is megvan, de nem gyalogosok, hanem a távfűtés csövei "járnak benne". A Rimaszombati utat és a Bartók Béla utat köti össze és nagyon nehezen fedezhető fel, de csövek elárulják. A kép a Rimaszombati úti végénél készült.
Igen, bár az Erzsébet királyné határeset, ott már le kell menni, azt már merném igazi aluljárónak mondani. Bár még az is inkább csak alagút, a két kijárat miatt.
Más: a hétvégén láttam, hogy a Kálvin téren is megállt a metró építése. Tényleg kíváncsi lennék az okára és a folytatásra. Csak nem fogják ezt is jegelni tíz évre?
Már 56 előtt is volt egy öregnek kinéző aluljáró a kelenföldi pályaudvar sinei alatt. Nem ott ahol ma van, hanem sokkal előrébb a városhoz viszonyitva.
Látod mennyire olcsó egy újat építeni, mikor lett kész az új Nemzeti? 2000? Az üres telekről meg a tér egy részéről kissé ferdén kellett volna dolgozni.
Nem vannak alagútak pl erszébet királyné vége és a többi. A pályaudvaroknál pedig van a csarnok külsű vége téjékán az érkezés-indulási oldal között átjáró. Ami a pu val együtt épülhetett.
Nem tudom, hivatalosan minek számítanak, de szerintem ezek nem érnek, legalábbis nem ilyen aluljárókra gondoltam, ami hidak alatt megy, hiszen ott valójában inkább a híd a fölüljáró.
Ahhoz képest, hogy új szinházat kell építeni, ugyanis azt add hozzá a metró építés kölségéhez. Tehát, egy új szináz, a régi bontása, és a metró éþítése, áll szemben egy bonyolultabb építéssel szemben. Tedd hozzá, hogy bányatechnikában pedig még mindig elég jók vagyunk. Akkor pedig szakképzett bányászból is volt elég.
Az első aluljárókat a Keleti és a Nyugati alatt lehet keresni. Azután ott vannak az aluljárok a körvasút sor töltése alatt. A Petőfi híd is kapott egy gyalogos aluljárót a pesti hídfőben. Egyébként a metróhoz az első az Astoria aluljáró volt, a második az EMKE, talán harmadiknak készült el a Baross téri, az Örsöt, már csak nyitás után láttam, mert az kiesett a közlekedési utjaimból akkor tájt. Ha igazán vissza megyünk az időben, akkor volt egy speciális lovasfutár aluljáró kiépítve a Budavári Palota és Csónak utca-Jezsuita lépcső között. Anjou-háziaknak építették.
emlékszem egy nagyon régi HVG cikkre, ami a rendszerváltás tájékán született. Ott számok is voltak, illetve egy költség vetés egy oldal irányú építésről, (Akácfa-Rákóczi sarok). a hiradók között 1961. szeptemeber i dátum tudósít a régi Nemzeti renoválásáról. Az egész beruházás minimális költség növeléssel bontás nélkül mehetett volna.