Amikor elkezd folyamatosan világítani, akkor kb. 6 liter van benne, óvatos vezetéssel még elmegy 80-100 km-t, de ezt csak úgy ajánlatos kipróbálni, ha van a csomagtartóban egy kannában pár liter benzin.
A rángatás nem jellemző akkor sem, ha már szinte nullán áll a üzemanyagszintjelző. Szerintem a tankban van némi szennyeződés, vagy víz és kevesebb benzinszintnél jobban "lötyög" és hamarabb felkapja a benzinpumpa. De az is lehet, hogy a benzinszűrőd már rég volt cserélve.
Az enyém 50kW-os, főleg országúton járok. A fogyasztás nyáron átlag 5.5 l, télen 6 l alatt egy picivel. A legkevesebb 5,1 -5,2 volt, egy folyamatos 650 km-es erdélyi út során. Ezt az utat már többször megjártam, máskor is hasonló érték jött ki. Aki már járt ott az tudja, hogy miért jöhet ki ilyen alacsony fogyasztás...
Lehet, hogy rossz a hőfokmérő órád, de meglehetne próbálni azt is, hogy kicseréled a hőfokjeladót. A ventillátorkapcsoló gombát pedig nyugodtan cseréld ki favoritéra, az hülyeség, hogy a pirosban kell neki kapcsolni.
Én amikor megvettem az autóm, az volt az első hogy kicseréltem. Azóta mentem már vele több mint 100 ezer km-t és 95-98 foknál soha nem ment feljebb a vízhőfok.
Az órán a középső vonal 90 fokot jelent, ideális esetben a hőfokmérő mutatója azon áll vagy +,- 1-2 fokot mozdul.
Köszi neked is az infokat. Nem nagyon szoktam halogatni a tankolást, mert nem szeretem, ha világít az a rohadék, de van, hogy még egy-két napot ki kell húzzak vele, amíg megjön az ösztöndíj, fizu stb. Olyankor van, hogy kicsit alá megy az alsó fehérnek... :)
4,8-on én is meglepődtem, de tény, hogy nyáron volt, tankolástól tankolásig, végig országúton (nyaralásra menet), és nem hideg motorral kezdtem a mérést (mivel menet közben álltam meg tankolni), stabil 100-as tempóval, néha 110-re felhúzva. Természetesen azóta a közelében sem vagyok ennek az értéknek, szerintem így akarta magát belopni a kocsi a szívembe két hónappal vásárlás után... :)
Az 50 kw-os nekem országúton 5,8 liter telepakolva nagypapisan nyáron, amúgy 6,25 vegyes használattal, illetve a legtöbb 8,2 januárban költözéskor csak városban gyakran indítva. A 4,8 nekem kicsit sánta eredménynek tűnik.
Elvileg az alsó fehér jelzáésnél érdemes tankolni, ha van miért, mert különben hamar kinyiffanhat a benzinpumpa.
A piros jelzésnél minimum 6 - maximum 7 liter van a tankban, akár 80 km-re is elég lehet, én 70-ig mentem el, de az már para volt :)
Nekem országúton, szerpentinekkel bőven megspékelve is kijött 5 literrel, 100 kilóméterenként. A megtorpanás nekem is előjön néha-néha de, a kesztyűtartóban figyel az új szűrő. Tudom, nem az a normális helye!:-)
Általában az alsó fehér és felső piros között tankolok. "Első kattanásig" olyan 30-35 l között szokott lenni, tehát akkor olyan 7 liter minimum kell, legyen benne. Azért gyanús a kihagyás, mert csak alacsony benzinszintél csinálja, ha nem "kong a tank", akkor nem. Gondolom, ha vizes, koszos lenne a rendszer, akkor nem számítana a szint. Mindenesetre megnézem majd a szűrőt.
Fogyasztást nekem is olyan 6,2-6,5 körül jött ki városban, egyszer tartós, hosszú országúton, 100-110-es tempóval kijött egy 4,8-as fogyi, ezen besírtam. Akitől vettem ő olyan 8 liter körüli fogyasztást mondott, de akkor ő volt béna... :)
A tank alapból 42 literes, a sárga jelzés kb.4-5 liter lehet, ez után én még el szoktam menni 50-60 km-t, tovább nem szoktam kockáztatni. A kihagyás oka lehet, hogy víz vagy kosz van a tankban, érdemes lenne megnézni a benzinszűrőt. A tank és a kasztni között van hátul. De az is gond lehet, hogy simán rosszul mutat a műszered, és tényleg üres. Mennyi szokott belemenni a felső vonal táján?
Nekem a fogyasztás átlagosan 6,5 fele város, fele országúttal, télen ez inkább 7-7,5. Mondjuk a város az 1-1,5 km, országúton pedig 90-110 km/h. 70-es nagypapás tempóban és sok lejtővel egyszer sikerült kihoznom belőle 5,5-et, de eluntam az életemet közben.
Nem rég vettem egy 2001-es Felicia 1,3 MPI-t, 40kw-osat. Lenne pár kérdésem az üzemanyagrendszerrel kapcsolatban. Az egyik, hogy hány liter van a tankban, amikor elkezd folyamatosan világítani a visszajelző a műszerfalon? És ehhez kapcsolódóan, az lehetséges, hogy annyira le tud ilyenkor már csökkeni a szint, hogy időnként levegőt szív a pumpa üzemanyag helyett? (Olyankor is, amikor még épp csak világít, és a felső piros jelzés fölött van a mutató egy hangyaf*sznyit?) Vagy ha nem ez, akkor mitől lehet, hogy ilyenkor időnként olyan, mintha nem kapna benzint, elkezd lassulni a kocsi, majd erőre kap ismét és megy tovább?
Szintén üzemanyag: kinek milyen fogyasztása szokott lenni ezzel a típussal városban és országúton?
És egy más jellegű kérdés: tud valaki nekem olyan kapcsolási rajzot adni a típushoz, amelyik jelöli a vezetékek színeit és keresztmetszét is? Nagy segítség lenne, mert hétvégén szeretnék beszerelni egy riasztót.
Az autó 1996-os 1.3 MPi 40kW. Az előző műszerfalam analóg órás volt, és ezt cseréltem le digitális órásra (nincs kizárva, hogy kicserélte valaki a hőmérőt abban, amit vettem).
Ha ez a gond, akkor elég lenne ha átraknám a régiből az újba a mérőműszert? Lehet, hogy a hétvégén vagy a jövő héten elkészül a fedélzeti számítógépem, az pedig a VAG által mutatott hőmérsékletet is fogja mutatni.
Még nem vettem meg az új termosztátot, de ma hazajöttem az autóval és egy órával utána rátettem őt VAG-ra. A hőmérő épphogy megmozdult és ekkor mutatott a VAG 78C fokot. Néhány perc járatás után a hőmérő a középső vonalnál állt (tudtommal 85C), ekkor a VAG-on 100-102C fok volt. A VAG akkor volt 85-90 fokon, amikor a hőmérő 70 körül állt. Lehetséges akkor, hogy a hőmérőm mutat csak rosszul? Szerintem valószínűbb, hogy csak az rossz, mint hogy egyszerre romlott volna el a termosztát és az ECU hőmérője, néhány hónappal ezelőtt volt cserélve a műszerfal, úgyhogy megpróbálom átcserélni majd a hőmérő műszert.
Viszont ami aggaszt, hogy nyáron városban gyakran felment a hőmérő a legfelső piros vonalba és ekkor kapcsolt a ventilátor. Ha 15C fokkal kevesebbet mutat a hőmérőm, akkor felmehetett volna 130 fokra is? Akartam cserélni favoritosra a hőgombát, de sokan lebeszéltek róla, azt mondták, hogy a ventilátornak a pirosnál kell kapcsolnia és kész.
Ha állandóan nyitva volna a hőmérőm, akkor lehet 6.3L/100km fogyasztásom? 25L-ből 400km-t mentem, 15km-es utakon.
Az 5 sor amit nagy kinkeservesen lekörmöltem eltünt . 4csavart elég kikapni,aztán lejön a tárcsa. a többit majd más. én soha nem mertem cserélni: rémtörténetek miatt. üdv.
Én is arra tippeltem először, hogy ott folyik be a víz, úgyhogy levettem a fekete műanyagelemet és a szegélyét végigkentem vékonyan fekete sziloplaszttal, (a problémát nem oldja meg, de legalább kevesebb víz jut be) de valóban van alatta egy vízelvezető vályú, ami a sárvédő peremére vezeti a vizet.
Szerintem a sárvédő sarkában, valahol a lemezek illesztésénél folyhat be a víz...
Igaz, hogy az akkumulátor tartójából ki tud folyni a víz lefelé, viszont az a hő/hang szigetelő anyag megszívja magát a vízzel, nem is szólva arról, hogy a víz mindenféle koszt is bemos magával, ami ott leülepszik, és lassabban tud távozni a víz, és nagyon lassan szárad ki...
A féknyerget már átnéztem, mert kicseréltem a féktárcsát/fékbetétet, megzsíroztam a vezetőcsapokat, kitakarítottam a féknyerget, kengyelt ahova a betétek felülnek, úgyhogy most minden könnyen mozog, nemúgy, mint előtte...
Én is gondoltam hogy a fék okozza a hangot, mivel a csapok szerintem (legalábbis az én ízlésemhez képest ) nagyon is könnyen mozognak a furatukban, tehát mintha kopottak lennének.Nem tudom, ezek eredetileg mennyire pontosan illlesztettek...
Viszont mind a két oldalon ilyen, de akkor miért csak jobbról hallani?
Van egy 99es Skoda Felicia LXI 1.3asom. Hibajelensége a következő lenne:
Az 1est nehezen veszi be, ha pl 3asba rakom elsőnek és utánna 1esbe semmi gond. Ha egyből az 1esel próbálkozom eléggé erőltetni kell. Valakinek valami tipp?
Kellene egy kis help. 1.9D felicsitán vezérmű szilyat szeretnék cserélni és kellene infó a főtengelyen a hosszbordásszíly leszereléséről. Szóval vez.szíly cseréhez a főtengelyről elég ha csak a gen/vízpumpa hosszbordásszílyának a tárcsáját leszedem? És a tárcsát csak a 4 db inbusz csavar tartja, vagy esetleg a főtengely közepén azt a spéci csavart is ki kell kapni?
Az utóbbi időben autómosás vagy esős idő után az akumulátor melletti rész vizes maradt. Feltételezem, hogy a szélvédő gumija és a fekete propilén takaró közötti résen kerül be a víz. A szerelő szerint felesleges pénzt pazarolni a javításra, mert ezzel számolva van, ugyanis az akumulátor melletti rész amolyan „vízelvezető“ és a kábelköteget nem veszélyezteti. Van más vélemény?
Van valakinek ötlete arra nézve, hogy mi okozhat kattanásszerű hangot megálláskor?Jobbról előről hallatszik, de inkább csak akkor ha, ha lejtőn állok meg, ritkán rossz úton haladva.
Felemeltem már többször is, és megrángattam mindent, de nem vettem észre, hogy rossz lenne valami, a szilentekeket is megmozgattam feszítővassal, (a váltónál/motornál is) nekem kicsit puhának tűnnek, mert viszonylag könnyen lehet mozgatni őket, de gondolom, ez ilyen. (gondolom, ezért érzem úgy néha, mintha hajóban ülnék, főleg a Rapidom után, de legalábbb puhán átmegy a kátyúkon) Viszont nem hallottam kopogó hangot közben.
A toronycsapágyak/gumik cserélve lettek, azóta legalább a tompa kopogás megszűnt a rugótornyok irányából, viszont az említett kattanásszerű hang megmaradt.
most vettem észre , nem jelent meg a válaszom. Bontót ,Googl -t /180,000 adatot adott ki/ ,ezeket nézném meg. A D.nél igen "praktikus" helyen van a termosztát- első cserénél,minimum 1/2 l hűtővíz ment a hónom alá. Benzinesnél fent van. üdv.