Amit nem értek, hogy miért nem az árokban van a trabi? Amit nem értek, hogy miért nem az árokban van a trabi?
Sok múlik azon, hogy a baleset pillanatában hogyan álltak a Trabi kerekei, illetve az ütközési vektor a Trabi súlypontja mögé mutat, vagy eléje.
Ha azt az egyszerűsítést tudjuk feltételezni, hogy nagyjából a Trabi súlypontjára mutat a Trabi kerekei állása szerint két lehetőség van:
a, kicsit jobbra állnak: kilöki az árok felé
b, kicsit balra állnak: maga elé, befele löki. (a képek szerint ez történt)
Mivel nem tudjuk, hogy pontosan milyen irányból találta el, így nem tudjuk megállapítani azt sem, hogy a vagy b eset áll fent, pedig akkor a szerint a Trabis menekül kifelé, b szerint bevágott a VW elé.
Ezt magyarázd meg annak, aki kilómétereken keresztül fog a lassan haladó mögött menni, mert a mögötte jövők kielőzik, és ő ezért nem fog tudni előzni (gondolom az éjszakai pálya azért nem ilyen volt, ezért erre az esetre nem akarom vonatkoztatni)
1. Mind a 2n a külsőben mentek, vw-s "elbambult" és fékezve, balra kormányozva probált kitérni. A trabi balháta jobban be van nyomodva, de a vw-s nem pördült meg, egyenesen áll a sávban.
2. Mind 2n a belsőben mentek, trabis látja, hogy mi van, menne ki a külsőbe, de vw-s már utolérte. balhátra magyarázat.
3. Trabi külső, vw belső sáv. A vw-n nincs igazi oldalsó sérülés, tehát a trabi még elötte ért át a belső sávba. Itt is jó még a balhátsó rész.
Amit nem értek, hogy miért nem az árokban van a trabi? Ha mind 2n a külsőben voltak, hogy kerültek a belsőbe? Ha a vw-s balra korigált, akkor a trabisnak kifelé kellett volna pördülnie. Ha nem korrigált, hogyan kerültek a belsőbe.A vw gyorsabb volt, hogy maradt mégis elötte a trabi?
Nekem a VW helyzetéből inkább a Havariapresses változat a hihető. Ha kivül haladt volna, akkor a belső sávban inkább úgy tud megállni, hogy az eleje távolabb van a felezőtől, mint a vége (hiszen a külsőből került volna oda). Ezzel szemben a 4-es képen látható, hogy inkább kifele tart az autó, az eleje van közelebb a felezőhöz, és nem a hátulja.
KRESZ, 26.§(5): Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
Amikor valaki a külső sávban (bármennyivel) megy, csak akkor akadályozza a forgalmat, ha nem lehet szabályosan megelőzni.
Autópályán viszont meg lehet. Ott a belső sáv, arra való. Még lassítani se kell, csak nézni ki a fejéből előre annak, aki gyorsabban megy. (Meg mindenkinek. :)
Hátulról beledurranni ezzel szemben nem helyes. Valamint szabálytalan.
2008. február 12., kedd 10:15 [Lánglovagok.hu] BELFÖLD
Az előtte haladó autó hátuljába csapódott egy személygépkocsi hétfőn késő délután az M5-ös autópályán, Kecskemét magasságában. A Bács-Kiskun-Megyei Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint a Kecskemét felől Budapest felé, a külső sávban haladó Volkswagen az 52-es főút csomópontjának közelében utolérte az előtte haladó Trabantot, és a hátuljának ütközött. A Trabantot vezető 56 éves budapesti férfi a helyszínen életét vesztette, a vele utazó budapesti nő súlyosan sérült"
AA KRESZ szerint ugy kell menned, hogy NE LEGYEL RELATIV GYORSHAJTO! Ezt a szabadon vallasztott tempot limitalja a szabaly 130-ban. Alulról meg az a szabály, hogy ne akadályozz másokat.
Megjegyzem, a magyar autopalyakon olyan 140-150 kozott van a "megszokott" amit nem is volna szabad tartani. Mégis lehurrogtatok, mikor azt mondtam, hogy 130cal elözésnél nem akadályozok. Hogyis van ez?
Innentol teljesen indiferens, hogy a Trabant sebesege hol volt 0-130 kozotti tartomanyban, illetve mennyire eszlelheto barmely iranybol a nap barmely szakaban. Totális baromság. (4) A jármű sebességét az (1)–(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.
A sztrádán nem kell azzal számolnod, hogy valaki áll a külsőben.
A jármű fényszórója által az úttest felületéből megvilágított útszakasz, nem feltétlenül azonos a belátott távolsággal, különösen nem azonos az ezen az útszakaszon levő akadály észlelhetőségének a távolságával. Az akadály észlelhetőségének a távolsága döntően az akadály jellegétől függ.
A jármű vezetőjének mindenekelőtt az út jellegéből (autópálya, egyéb út, lakott terület) és az út tényleges forgalmából (párhuzamos közlekedés, járműsor, rendkívüli forgalom) kell megítélnie azt, hogy milyen akadályokkal kell reálisan számolnia.
A trabis minden vszinűség szerint megszegte a 26§(5)-t. A vw-s vszinű rosszul mérte fel a trabi sebességét, talán azért mert bizott abban, hogy betartja a fenti szabályt.
Ha elfogadnánk, hogy igazad van, akkor egy elsőbbség meg nem adásnál is az lenne a szabálytalan aki belemegy a másikba, hiszen minden elönye ellenére is annyival kéne mennie, hogy ilyen esetben is meg tudjon állni, ami nyilván képtelenség és a kresznek is ellentmond.
Te látsz a képeken nyomot, vagy több infód van a dologról?
A szöveg ami nekem van:
"Az eddigi információk szerint Kecskemét irányából Lajosmizse felé haladt a külső sávban egy Trabant két utassal, a belső sávban pedig egy Volkswagen akarta megelőzni. Amikor a járművek egymás mellé értek, eddig ismeretlen okból oldalról egymásnak ütköztek;
Én 130-140 között szoktam menni óra szerint (vagyis valójában 130 környékén), és sokkal kevesebben előznek meg engem, mint ahányat én előzök. Az összes autópályán - talán kivétel az M7, rejtélyes okból. Ott elég sokan "mennekmintazállat". :)
A KRESZ szerint ugy kell menned, hogy NE LEGYEL RELATIV GYORSHAJTO! Ezt a szabadon vallasztott tempot limitalja a szabaly 130-ban.
Megjegyzem, a magyar autopalyakon olyan 140-150 kozott van a "megszokott" amit nem is volna szabad tartani.
Szoval ott rossz a szemleleted, hogy Te eleve a maxot tekinted iranyadonak. De az csak egy felso korlat. A tempot ugy kell megvalasztani, hogy az biztonsagos megallast biztositson Neked a belathato ut hosszaban. Vagyis a balathato ut hosszahoz kell azt igazitani. Ez 0-130km/h ig terjed a magyar KRESZben.
A VW-s akkor is gyorshajto volt, ha (kiveve a mar emlitett eseteket) ha 10-el ment, hiszen nekiment a Trabantnak. Innentol teljesen indiferens, hogy a Trabant sebesege hol volt 0-130 kozotti tartomanyban, illetve mennyire eszlelheto barmely iranybol a nap barmely szakaban.
A trabantos, (szabalytalan savvaltastol eltekintve) esetleg felelotlen volt, de szabalytalan csakis a VW-s lehetett.
SZERINTEM
(Nem azert mert dragabb auto, vagy mert tulelte, stb.)
A vw-s lehet hibás, mert figyelmetlen volt vagy rosszul mérte fel a trabis sebességét, de trabis volt a szabálytalan mert minden vszinűség szerint indokolatlanul lassan ment. 1k sem menti a másikat.
Ha trabi lassabban ment mint indokolt volt akkor ő a hibás, de ez nem menti vw-st, hogy meg kellett volna elöznie a balesetet (ha tudja).
Mivel elég nehéz megállapitani, hogy mennyivel ment az elöl menő, ezért vszinű 1xübb azt mondani, hogy a hátullévő nem figyelt, ami lehet igaz is, de ha átolvasod a kreszt, és a gyepes agyad nem ragaszkodik ahhoz, jogod van olyan lassan menni, amihez kedved van, akkor érteni is fogod miről szól a kresz!
Azt eldönteni, hogy egy adott szituban ki szabályos ki nem ,akkor és ott nem az én feladatom. Mindent meg kell tennem, hogy ne legyen baleset. Több rendőr kellene az utakra, hogy a gyorshajtókat lefogják, a lassan menőket meg áttereljék oda ahová valók, az alsóbb rendű utakra.
Nézd meg még 1x a képet és gondolkodj el miért áll a vw a belső sávban majdnem egyenesen?!
Nem tudom eldönteni, hogy te tényleg ennyire hülye vagy, vagy csak a vita kedvéért játszod el...
Az egyetlen eset, amikor a trabis volt a hibás, ha féktávon belül bevágott a gyorsabb elé. Semmilyen más esetben nem! Te most ezt komolyan úgy képzelted, hogy utolérsz valamit, ha teherautó, lassítasz, ha személyautó, akkor inkább nekimész??? Annyira logikátlan dolgokat írsz, hogy ihaj. Tfh. elmarasztalható bizonyos esetekben az utolért is, de attól még a balesetet az okozta, aki relatív gyorshajtott, mert ő nem tudott megállni időben...
Egy kis teherre más szabályok vonatkoznak, 80nal mehet sztrádán. A megállapitásom csak arra vonatkozott, hogy őket nehezebb észrevenni és felmérni, hogy kisteherek. Ha neki megyek én vagyok a hibás. De csak kistehernél, nem trabinál.
Szvsz kellene egy külön lámpa, hogy "Figyelj, lassabb vagyok a megszokottnál".
A jármű sebességét az (1)–(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.
*A sebességet úgy kell helyesen megválasztani, hogy az ahhoz tartozó féktávolság ne legyen hosszabb, mint a belátható útszakasz hossza. A jármű vezetőjének az általa igénybe vett úttestrészen, forgalmi sávban kell a sebességnek megfelelő féktávolságot maga előtt belátnia úgy, hogy az előtte levő, a vele azonos vagy keresztező irányban haladó akadályt kellő időben észlelhesse és szükség esetén előtte biztonságosan megállhasson.A beláthatóságot az út vonalvezetésén kívül (útkanyarulat, bukkanó) az időjárási és a forgalmi viszonyok is befolyásolhatják. Leggyakrabban a mesterséges megvilágítás (közvilágítás, a jármű fényszórója) az a körülmény, amelyet figyelembe kell venni a jármű sebességének helyes megválasztásához.A jármű fényszórója által az úttest felületéből megvilágított útszakasz, nem feltétlenül azonos a belátott távolsággal, különösen nem azonos az ezen az útszakaszon levő akadály észlelhetőségének a távolságával. Az akadály észlelhetőségének a távolsága döntően az akadály jellegétől függ.A jármű vezetőjének mindenekelőtt az út jellegéből (autópálya, egyéb út, lakott terület) és az út tényleges forgalmából (párhuzamos közlekedés, járműsor, rendkívüli forgalom) kell megítélnie azt, hogy milyen akadályokkal kell reálisan számolnia.A szabálytalan helyen vagy módon levő, illetve az olyan akadályokkal való összeütközést, balesetet is el kell kerülni, amelyre az adott körülmények között reálisan számolni nem kellett (pl. autópályán áthaladó gyalogos, az úttesten sötét ruhában fekvő gyalogos), feltéve, hogy az akadály ténylegesen – a mindenkitől elvárható figyelmes és körültekintő vezetés mellett – kellő időben, a helyesen megválasztott sebességhez mért féktávolságon kívül észlelhető volt.*