Keresés

Részletes keresés

Szakadás Creative Commons License 2008.02.13 0 0 5665

Amit nem értek, hogy miért nem az árokban van a trabi? Amit nem értek, hogy miért nem az árokban van a trabi?

Sok múlik azon, hogy a baleset pillanatában hogyan álltak a Trabi kerekei, illetve az ütközési vektor a Trabi súlypontja mögé mutat, vagy eléje.

Ha azt az egyszerűsítést tudjuk feltételezni, hogy nagyjából a Trabi súlypontjára mutat a Trabi kerekei állása szerint két lehetőség van:

a, kicsit jobbra állnak: kilöki az árok felé

b, kicsit balra állnak: maga elé, befele löki. (a képek szerint ez történt)

Mivel nem tudjuk, hogy pontosan milyen irányból találta el, így nem tudjuk megállapítani azt sem, hogy a vagy b eset áll fent, pedig akkor a szerint a Trabis menekül kifelé, b szerint bevágott a VW elé.

 

Előzmény: compot (5663)
Byk001 Creative Commons License 2008.02.13 0 0 5664
Ezt magyarázd meg annak, aki kilómétereken keresztül fog a lassan haladó mögött menni, mert a mögötte jövők kielőzik, és ő ezért nem fog tudni előzni (gondolom az éjszakai pálya azért nem ilyen volt, ezért erre az esetre nem akarom vonatkoztatni)
Előzmény: Trebitsch (5660)
compot Creative Commons License 2008.02.13 0 0 5663

Ami felmerült bennem:

 

1. Mind a 2n a külsőben mentek, vw-s "elbambult" és fékezve, balra kormányozva probált kitérni. A trabi balháta jobban be van nyomodva, de a vw-s nem pördült meg, egyenesen áll a sávban.

 

2. Mind 2n a belsőben mentek, trabis látja, hogy mi van, menne ki a külsőbe, de vw-s már utolérte. balhátra magyarázat.

 

3. Trabi külső, vw belső sáv. A vw-n nincs igazi oldalsó sérülés, tehát a trabi még elötte ért át a belső sávba. Itt is jó még a balhátsó rész.

 

Amit nem értek, hogy miért nem az árokban van a trabi? Ha mind 2n a külsőben voltak, hogy kerültek a belsőbe? Ha a vw-s balra korigált, akkor a trabisnak kifelé kellett volna pördülnie. Ha nem korrigált, hogyan kerültek a belsőbe.A vw gyorsabb volt, hogy maradt mégis elötte a trabi?

Előzmény: Trebitsch (5658)
Szakadás Creative Commons License 2008.02.13 0 0 5662
Nekem a VW helyzetéből inkább a Havariapresses változat a hihető. Ha kivül haladt volna, akkor a belső sávban inkább úgy tud megállni, hogy az eleje távolabb van a felezőtől, mint a vége (hiszen a külsőből került volna oda). Ezzel szemben a 4-es képen látható, hogy inkább kifele tart az autó, az eleje van közelebb a felezőhöz, és nem a hátulja.
Előzmény: compot (5659)
compot Creative Commons License 2008.02.13 0 0 5661

Hátulról beledurranni ezzel szemben nem helyes. Valamint szabálytalan. 

Valóban. De mi is az akadályozás? Mást fékezésre vagy irányváltozásra kényszeriteni.

Előzmény: Trebitsch (5660)
Trebitsch Creative Commons License 2008.02.13 0 0 5660

KRESZ, 26.§(5): Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

 

Amikor valaki a külső sávban (bármennyivel) megy, csak akkor akadályozza a forgalmat, ha nem lehet szabályosan megelőzni.

Autópályán viszont meg lehet. Ott a belső sáv, arra való. Még lassítani se kell, csak nézni ki a fejéből előre annak, aki gyorsabban megy. (Meg mindenkinek. :)

Hátulról beledurranni ezzel szemben nem helyes. Valamint szabálytalan. 

Előzmény: compot (5657)
compot Creative Commons License 2008.02.13 0 0 5659
Szvsz az mti-s hirt ismételgeti mindenki. A hírtv innen vette az infot http://havariapress.hu/index.php?menu=hir&hir=19675
Előzmény: Trebitsch (5658)
Trebitsch Creative Commons License 2008.02.13 0 0 5658

http://www.langlovagok.hu/html/hirek/8067.shtml

 

"Meghalt a Trabant sofőrje az M5-ösön

2008. február 12., kedd 10:15
[Lánglovagok.hu] BELFÖLD

 

Az előtte haladó autó hátuljába csapódott egy személygépkocsi hétfőn késő délután az M5-ös autópályán, Kecskemét magasságában. A Bács-Kiskun-Megyei Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint a Kecskemét felől Budapest felé, a külső sávban haladó Volkswagen az 52-es főút csomópontjának közelében utolérte az előtte haladó Trabantot, és a hátuljának ütközött. A Trabantot vezető 56 éves budapesti férfi a helyszínen életét vesztette, a vele utazó budapesti nő súlyosan sérült"

 

 

Előzmény: Szakadás (5655)
compot Creative Commons License 2008.02.13 0 0 5657

AA KRESZ szerint ugy kell menned, hogy NE LEGYEL RELATIV GYORSHAJTO! Ezt a szabadon vallasztott tempot limitalja a szabaly 130-ban.
Alulról meg az a szabály, hogy ne akadályozz másokat.
 
Megjegyzem, a magyar autopalyakon olyan 140-150 kozott van a "megszokott" amit nem is volna szabad tartani.
Mégis lehurrogtatok, mikor azt mondtam, hogy 130cal elözésnél nem akadályozok. Hogyis van ez?
 
Innentol teljesen indiferens, hogy a Trabant sebesege hol volt 0-130 kozotti tartomanyban, illetve mennyire eszlelheto barmely iranybol a nap barmely szakaban.
Totális baromság.
(4) A jármű sebességét az (1)–(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.

A sztrádán nem kell azzal számolnod, hogy valaki áll a külsőben.

A jármű fényszórója által az úttest felületéből megvilágított útszakasz, nem feltétlenül azonos a belátott távolsággal, különösen nem azonos az ezen az útszakaszon levő akadály észlelhetőségének a távolságával. Az akadály észlelhetőségének a távolsága döntően az akadály jellegétől függ.

A jármű vezetőjének mindenekelőtt az út jellegéből (autópálya, egyéb út, lakott terület) és az út tényleges forgalmából (párhuzamos közlekedés, járműsor, rendkívüli forgalom) kell megítélnie azt, hogy milyen akadályokkal kell reálisan számolnia.

 

 

A trabis minden vszinűség szerint megszegte a 26§(5)-t. A vw-s vszinű rosszul mérte fel a trabi sebességét, talán azért mert bizott abban, hogy betartja a fenti szabályt.

 

Ha elfogadnánk, hogy igazad van, akkor egy elsőbbség meg nem adásnál is az lenne a szabálytalan aki belemegy a másikba, hiszen minden elönye ellenére is annyival kéne mennie, hogy ilyen esetben is meg tudjon állni, ami nyilván képtelenség és a kresznek is ellentmond.

 

  

Előzmény: BringasLevy (5652)
compot Creative Commons License 2008.02.13 0 0 5656

Ellentmondó hírek vannak az esetről. Szvsz az oldalról történő ütközés nem igazolható, a képeken nem látok a vw-n erre utaló jelet.

 

A police.hu és mti szerint utolérés volt, de a police.hu nem emlit gyorshajtást.

 

http://www.police.hu/friss/bac_080212_01.html

 

 

Nagyon zavaros, ha külsőben érte utol, hogyan került a vw igy a belsőbe.

Előzmény: Szakadás (5655)
Szakadás Creative Commons License 2008.02.13 0 0 5655

Te látsz a képeken nyomot, vagy több infód van a dologról?

A szöveg ami nekem van: 

"Az eddigi információk szerint Kecskemét irányából Lajosmizse felé haladt a külső sávban egy Trabant két utassal, a belső sávban pedig egy Volkswagen akarta megelőzni. Amikor a járművek egymás mellé értek, eddig ismeretlen okból oldalról egymásnak ütköztek;

 

hírtv"

 

Neked van pontosabb forrásod? 

Előzmény: Trebitsch (5651)
Trebitsch Creative Commons License 2008.02.13 0 0 5654

Bezony.

Én 130-140 között szoktam menni óra szerint (vagyis valójában 130 környékén), és sokkal kevesebben előznek meg engem, mint ahányat én előzök. Az összes autópályán - talán kivétel az M7, rejtélyes okból. Ott elég sokan "mennekmintazállat". :)

 

Előzmény: Khelben (5653)
Khelben Creative Commons License 2008.02.13 0 0 5653
a magyar autopalyakon olyan 140-150 kozott van a "megszokott"

melyiken?
mert ha 150nel végigmész az m1-en, akkor győrtől pestig kb 2 autó fog leelőzni.
még a 130cat is ritkán tartják.
Előzmény: BringasLevy (5652)
BringasLevy Creative Commons License 2008.02.13 0 0 5652

A KRESZ szerint ugy kell menned, hogy NE LEGYEL RELATIV GYORSHAJTO! Ezt a szabadon vallasztott tempot limitalja a szabaly 130-ban.

 

Megjegyzem, a magyar autopalyakon olyan 140-150 kozott van a "megszokott" amit nem is volna szabad tartani.

 

Szoval ott rossz a szemleleted, hogy Te eleve a maxot tekinted iranyadonak. De az csak egy felso korlat. A tempot ugy kell megvalasztani, hogy az biztonsagos megallast biztositson Neked a belathato ut hosszaban. Vagyis a balathato ut hosszahoz kell azt igazitani. Ez 0-130km/h ig terjed a magyar KRESZben.

A VW-s akkor is gyorshajto volt, ha (kiveve a mar emlitett eseteket) ha 10-el ment, hiszen nekiment a Trabantnak. Innentol teljesen indiferens, hogy a Trabant sebesege hol volt 0-130 kozotti tartomanyban, illetve mennyire eszlelheto barmely iranybol a nap barmely szakaban.

A trabantos, (szabalytalan savvaltastol eltekintve) esetleg felelotlen volt, de szabalytalan csakis a VW-s lehetett.

 

SZERINTEM

 

(Nem azert mert dragabb auto, vagy mert tulelte, stb.)  

Előzmény: compot (5646)
Trebitsch Creative Commons License 2008.02.13 0 0 5651

Ahol állnak, az tényleg a belső, nem néztem meg a képet még egyszer.

A szöveg és a nyomok szerint a külsőben ütköztek.

 

 

Előzmény: Szakadás (5650)
Szakadás Creative Commons License 2008.02.13 0 0 5650

Ez a külső sáv dolog neked honnan jön? Mert szerintem a belső.

Persze lehet, hogy mióta utoljára autópályán jártam, a korlátot a külső sáv mellé szerelik, a leállósáv meg belül van. Ez esetben én kérek elnézést.

Előzmény: Trebitsch (5648)
nyuszy Creative Commons License 2008.02.13 0 0 5649

Persze, és ha én összerugdoslak, akkor te vagy a hibás, mert a lábam előtt voltál...

Reménytelen :(

Előzmény: compot (5646)
Trebitsch Creative Commons License 2008.02.13 0 0 5648

Ahol a VW áll, az a külső sáv, mint már egyszer tisztáztuk.

 

Előzmény: compot (5646)
compot Creative Commons License 2008.02.13 0 0 5647
A vw-s lehet hibás, mert figyelmetlen volt vagy rosszul mérte fel a trabis sebességét, de trabis volt a szabálytalan mert minden vszinűség szerint indokolatlanul lassan ment. 1k sem menti a másikat.
Előzmény: Szakadás (5645)
compot Creative Commons License 2008.02.13 0 0 5646

Te vagy hülye, ha ilyeneket gondolsz.

Ha trabi lassabban ment mint indokolt volt akkor ő a hibás, de ez nem menti vw-st, hogy meg kellett volna elöznie a balesetet (ha tudja).

 

Mivel elég nehéz megállapitani, hogy mennyivel ment az elöl menő, ezért vszinű 1xübb azt mondani, hogy a hátullévő nem figyelt, ami lehet igaz is, de ha átolvasod a kreszt, és a gyepes agyad nem ragaszkodik ahhoz, jogod van olyan lassan menni, amihez kedved van, akkor érteni is fogod miről szól a kresz!

 

Azt eldönteni, hogy egy adott szituban ki szabályos ki nem ,akkor és ott nem az én feladatom. Mindent meg kell tennem, hogy ne legyen baleset. Több rendőr kellene az utakra, hogy a gyorshajtókat lefogják, a lassan menőket meg áttereljék oda ahová valók, az alsóbb rendű utakra.

 

Nézd meg még 1x a képet és gondolkodj el miért áll a vw a belső sávban majdnem egyenesen?!

Előzmény: nyuszy (5644)
Szakadás Creative Commons License 2008.02.13 0 0 5645

"Az egyetlen eset, amikor a trabis volt a hibás, ha féktávon belül bevágott a gyorsabb elé. "

Bingó. Örülök, hogy vannak értelmesek is közöttünk.

Előzmény: nyuszy (5644)
nyuszy Creative Commons License 2008.02.13 0 0 5644

Nem tudom eldönteni, hogy te tényleg ennyire hülye vagy, vagy csak a vita kedvéért játszod el...

Az egyetlen eset, amikor a trabis volt a hibás, ha féktávon belül bevágott a gyorsabb elé. Semmilyen más esetben nem!
Te most ezt komolyan úgy képzelted, hogy utolérsz valamit, ha teherautó, lassítasz, ha személyautó, akkor inkább nekimész??? Annyira logikátlan dolgokat írsz, hogy ihaj. Tfh. elmarasztalható bizonyos esetekben az utolért is, de attól még a balesetet az okozta, aki relatív gyorshajtott, mert ő nem tudott megállni időben...

Előzmény: compot (5641)
Tie Creative Commons License 2008.02.12 0 0 5643
Ja, meg olyan is, hogy "Figyelem, hüjébb vagyok az átlagnál!"...
Előzmény: compot (5641)
Trebitsch Creative Commons License 2008.02.12 0 0 5642

Trabinál is te vagy a hibás. Ha gyorshajtottál, akkor pláne.

 

Külön tábla... Gondolom, egy utánfutón vontatott reflektorral rendesen kivilágítva. :)

 

(Bele kéne törődni, hogy nem akar mindenki száguldozni. Tudom, hogy ez szinte hietetlen, de azért próbáld meg. :)

Előzmény: compot (5641)
compot Creative Commons License 2008.02.12 0 0 5641

Egy kis teherre más szabályok vonatkoznak,  80nal mehet sztrádán. A megállapitásom csak arra vonatkozott, hogy őket nehezebb észrevenni és felmérni, hogy kisteherek. Ha neki megyek én vagyok a hibás. De csak kistehernél, nem trabinál.

 

Szvsz kellene egy külön lámpa, hogy "Figyelj, lassabb vagyok a megszokottnál".

Előzmény: Trebitsch (5639)
compot Creative Commons License 2008.02.12 0 0 5640

A jármű sebességét az (1)–(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.

 

*A sebességet úgy kell helyesen megválasztani, hogy az ahhoz tartozó féktávolság ne legyen hosszabb, mint a belátható útszakasz hossza. A jármű vezetőjének az általa igénybe vett úttestrészen, forgalmi sávban kell a sebességnek megfelelő féktávolságot maga előtt belátnia úgy, hogy az előtte levő, a vele azonos vagy keresztező irányban haladó akadályt kellő időben észlelhesse és szükség esetén előtte biztonságosan megállhasson.

A beláthatóságot az út vonalvezetésén kívül (útkanyarulat, bukkanó) az időjárási és a forgalmi viszonyok is befolyásolhatják. Leggyakrabban a mesterséges megvilágítás (közvilágítás, a jármű fényszórója) az a körülmény, amelyet figyelembe kell venni a jármű sebességének helyes megválasztásához.

A jármű fényszórója által az úttest felületéből megvilágított útszakasz, nem feltétlenül azonos a belátott távolsággal, különösen nem azonos az ezen az útszakaszon levő akadály észlelhetőségének a távolságával. Az akadály észlelhetőségének a távolsága döntően az akadály jellegétől függ.

A jármű vezetőjének mindenekelőtt az út jellegéből (autópálya, egyéb út, lakott terület) és az út tényleges forgalmából (párhuzamos közlekedés, járműsor, rendkívüli forgalom) kell megítélnie azt, hogy milyen akadályokkal kell reálisan számolnia.

A szabálytalan helyen vagy módon levő, illetve az olyan akadályokkal való összeütközést, balesetet is el kell kerülni, amelyre az adott körülmények között reálisan számolni nem kellett (pl. autópályán áthaladó gyalogos, az úttesten sötét ruhában fekvő gyalogos), feltéve, hogy az akadály ténylegesen – a mindenkitől elvárható figyelmes és körültekintő vezetés mellett – kellő időben, a helyesen megválasztott sebességhez mért féktávolságon kívül észlelhető volt.*

Előzmény: Trebitsch (5634)
Trebitsch Creative Commons License 2008.02.12 0 0 5639

Aha. A gyengén megvilágított kisteherutók. Értem.

Szerinted ha egy ilyennek nekimész háturól, akkor ő lesz a hibás?

 

Előzmény: compot (5636)
compot Creative Commons License 2008.02.12 0 0 5638
Előzmény: Trebitsch (5637)
Trebitsch Creative Commons License 2008.02.12 0 0 5637
Ha idézel valahonnan, arra illik linket adni (vagy megjelölni a forrást, ha papírról gépelted be).
Előzmény: compot (5635)
compot Creative Commons License 2008.02.12 0 0 5636
A mult7n jöttem este a sztrádán. A kamionok messziről látszanak a sötétben hátulról is. Velük nincs gond, csak a gyengén kivilágitott kisteherekkel.
Előzmény: Trebitsch (5633)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!