Nem lehet, hogy ez valóban a HA-LKB repcsi travelos festéssel, de valójában wizz-es utasokat szállít, tehát olyanokat akik így vagy úgy , de Wizz gépre számítottak?
Most azt nem vágom, hogy wizz menetrendszerintit segít ki a travel, vagy wizz chartert.
- néhány nappal előre lehet, aztán, hogy tényleg akkor jön-e, az már nem biztos - ezek is csak indokolt esetben, külön PLH engedéllyel jöhetnek (persze, az, hogy mi az indokolt eset, az már elég relatív)
Mult héten Koppenhágában voltam ,azt látom lemaradtam 1-2 dologról:(
Igazából az érdekelne ,hogy amikor a nagy Zivi volt azthiszem 3-án és sok gép ment kitérőre ,nincs valahol kép Sármellékről ,vagy Debrecenről ,amikor a kitérők áldogálnak ottan?
Hogy én? Isten ments! Csak érdeklődés volt, én ugyanis -szégyen-nem szégyen- baromira félek a repüléstől. Egyszer repültem, Budaőrsön a Li-2-esen, mert az annyira tetszett, hogy úgy voltam vele, ha beledöglök is ki kell próbálnom. Nagyon tetszett. Állítólag fehérebb voltam rajta egy hullánál, és úgy szorítottam a karfát, hogy belezsibbadtak az ujjaim. De felszállás után rákoncentráltam a fotózásra, és aztán már nem volt gond. Azért többször eszembe jutott fennt, hogy mi a f... is keresek itt??? :))) De tényleg jó volt!
Meg egyébként volt egy másik baleset, az télleg az volt, egy Lufi A320 szállt le hátszélben Varsóban, és egy radar dombjában állt meg, már jóval a kifutó vége után. Hogy a Torontói A340-esről ne is beszéljünk....
esetleg kimész Kaliforniába vagy Floridába, ha időd van - mert ott lényegesen olcsobb. keress a forumban, vannak itt ott repülő és oktató magyarok. Egyikkel repultem is, bandipilot a nickje, rendes fazon nagyon.
Azért a múlthéten a csájna hájnán is alkotott a kicsit beszélek angol formátumban!
Nagyon változó szél volt asszem és 31 es irány de nagy hátszél kerekedett és átstart után a torony: turn right heading 090
csájna hájnán: Chh 481 trun left 090!
A tornyos persze azonnal reagált és mondta megint hogy jobb forduló 90 fokra de megint balra akart menni a toronyos a haját tépte szerintem már és mondta neki hogy inkább 4000 lábon kivezetti és átadta a approach-nak!!
A orosz és egyéb finom kis pilcsikről pedig én alig várom hogy megszólaljon a pilóta ha jön egy ilyen kis finomság várva hogy milyen kemény akcentus van!!!
Hát ja! És közben mekkora hőzöngés van a közös légtér topikban, hogy a LOG a Balaton felett mert sétarepülni.
Pár hónapja volt egy magyar kisgép, ami oktató repülésre akart menni Ferihegyről, és nemhogy a tanonc, de az oktató sem volt képes 10-re sem normálisan visszaismételni az ATC engedélyt, vagy különbséget tenni a startup és a taxi clearence között...
Komolyan le vagyok döbbenve! Én régóta mozdonyt akartam vezetni, és két és fél évembe tellt megszerezni a jogosítványt úgy, hogy közben is fizut kaptam a MÁV-tól. Őszintén együttérzek mindenkivel akinek az álma, hogy pilóta legyen...
Elég belehallgatni valamelyik tájékozatóba. Nagyon durva :)) Egy-két gépnek a rádiója 3-as adás - vétel minöséget sem éri el.
Kedvenceim és ehhez hasonlók: "XXX-tájékoztató megnéznétek, hogy meg a másodlagos? C-Mode-on áll de fogalmam sincs,hogy müködik -e , Hotel - Alfa ..... ":))
Ez egy nagyon hosszu sztori. Ha van pénzed és nem dolgozol, hanem minden idöd rászánod akkor kb két év alatt megvan és valahogy kifizeted a képzés költségeit.
Másik verzió Tehát ha nem vesznek fel Nyiregyre.Sokszor kell ám oda próbálkozni (tapasztalat) , akkor egy dolog marad. Magánuton.
Ehhez kell egy jófizetö állás!Vagy a repülés közelében dolgozni, hogy haveri és egyébb alapon kibulizni magadnak hiénna repüléseket.
Lépések: 1. - Motoros SPL vizsga (elméleti) kb 3-4 hónap alatt tudsz rákészülni. Fehérvári doktor úr szivatós tud ám lenni. Ha nem tudod az ejtötartájos benzin ellátást akkor az iszonyat mérgessé teszi :))) - 45 óra gyakorló repülés (Elején iskolakörök utánna utvonalak.Részletes tematika www.plh.hu) - 5 óra eljárás szimulátor Eddig 1.5 milló HUF
2. Repült óra gyüjtés: Kb 100 óra olyan 3,5-4 Millió. Érdemes ez alatt megszerezni több tipus jogositást. Hazánkban föleg C150/152,C172 és Diamond 20/40. Saját zsebre élvezed a repülést, ha jó az idö.
3. Éjszakai VFR képzés. Kb 700 eFt
4. IFR képzés: Müszeres képzés. Ez olyan 1,5 millió. Kevés repülö suli vállalja és elégé kötöttek a lehetöségek. Repülöterenként változnak az illetékek árak stb.
5. Közben illik megkezdeni a CPL elméleti tanfolyamot. Kb 200 eFT.
Kb ilyen helyzetben vagy már közforgalmi pilóta. De ez még böven kevés. Kis légitársaság nagyon zárt kör.Föleg ismerös alapon vesznek föl valakit is.
6. Multiengine. Vezethetsz többhajtómüves gépet. Olyan 1 - 1,2 millió forint.
Ha ez megvan akkor bemászol egyik ablakon kiessel az ajtón elvet követve kilincselés és keressel egy légitársaságot aki segit megszerezni a type rate-et. Sok féle szerzödés van.Van ahol fix évig kell aláirni van ahol vonják a fizudból a költésgeket. Évente válltoznak a feltételek. Van olyan mikor 250 - 300 óra elég van, hogy Multicockpit crew vizsgara és frozen ATPL meg ugy 600 órara van szukseg. Szóval igyis ugyis necces.Iszonyat kitartónak kell lenni.
Közben nem árt ha angolból is jól felszivod magad,
Ha munka mellett csinálod és stabil az életed kb 3 év alatt oda lehet jutni.
/ui:Van egy csomó lehetöség, csökkentetni az óraszámokt. Vitorla, Motoros Falke beszámitás, stb. Viszont olyan sokat nem lehet spórolni vele max 500-600 eFt
Az ilyen kérésekre több tanács is van a Pilóta szeretnék lenni topikban
Valóban nem, bár biztos hozzátartozik a megítéléshez, hogy nem tudom mit kell kihallani belőle. Azért a nagyját megértettem, csak elsőre furcsa volt a minőség...
Amúgy mindenkinek kösz, nagyjából megértettem a lényegét. Csak még egy kérdés: a pilóták képzése mennyi ideig tart? Úgy értem ha valaki azt mondja, hogy "na én most pilóta leszek", az mennyi idő, milyen vizsgák, milyen szakszolg engedélyek? Mondjuk a legelejétől a 737-esig?
Van egy un. Vref. Ez egy referencia sebesség. A repülögép tömegéböl és fékszárny helyzetéböl adódik. Ehhez jön egy biztonsági tényezö ami repülögéptöl függö. Általában +5,+10 csomó. E körül kell tartózkodni meghatározott türéshatárral, hogy repülés biztonságos legyen.
Én a gyakorlatban az alábbit kell,hogy kövessem Cessnán. - Nekifutás fokozatos gázadás, hogy a gördülési ellenállást legyözze a futómü. - Majd kb 20 csomó sebességnél jöhet a nagy parasztgáz. - 55 csomónál rotálás és tartom a kezdö horizontott. Kb 1 - 1,5 méteren csökkentem az állás szöget és visszatolom a gép orrát. Igy sebesség többlethez jutok. - Mikor elérem a 70 csómós sebességet növelem ujra az állásszöget. - Szél hatását sebesség az állásszög állitással befolyásolom. A lényeg,hogy a biztonságos 70 csomós emelkedési sebességet tartsam. - Kb 300 feet-en, de a lényeg ahol már 100%-ig stabil a gép. Csökkentem a gázt és csökkentem az állás szöget. Igy nem melegszik tul a motor és az emelkedési kepesség is megmarad. Mindaddig tartom a 70 csomót mig elnem érem a kivánt magasságot . - Majd utazómagasságon átvezetem a gépet vizszintesbe kivárok mig a sebesség eléri az optimális utazót.Majd gáz le ennek a tartásához.
-Ha szél keresztirányú akkor alacsony magasságban padált lépek nagyobb magasságban már oldalrátartással. Travelzárva emelkedek.
Leszállás detto ugyanez csak pepitában.
Lehet máskép is csinálni ,de nagy könyvben ez van irva,
Egyszer szivesen meghallgatnék, mert érdekes lehet. Engedélyeket én is szoktam hallgatni, de azok inkább ilyenek, hogy: "152-es giganttal villan a fehér, ötödikről Sorút jobb legkülső, majd a haton megyünk körbe!" :)))
Ez a kérdés ezen a fórumon, hát hogy is mondjam?....
Feltehetően téged sem szólnának le egy vasutas fórumon, ha megkérdezed nehéz-e kormányozni egy vonatot, hogy ne essen le a sínről... :)
De a kérdés a 66-osban volt, mert a felhajtóerőt még csakcsak ugatom, de az nem volt tiszta, hogy a pilóták eszerint csak az állandó szélre számolnak, és a széllökések csak a bónusz. Eszerint azok megszűnésekor sem csökkenhet annyira a felhajtóerő, hogy végigszántsák a földet!?
Egyébbként Bernoulli féle áramlási törvénynek hivják. Folyadékok és gázok kinematikája.
A szárny profil alakja csepp alaku.Ez a legkisebb alaki ellenállással rendelkezö profil a természetben.Ilyen szimetrikus alaku cseppet ha áramló gázba vagy folyadékba teszel akkor mindkét felüleltén ugyanolyan nyomás és erő paraméterek lépnek fel. Ezért a csepp alakot enyhén asszimetrizálják ugy hogy a felsö ivét megnövelik az alsót pedig csökkentik. Igy szárnyszelvény felett eláramló levegö felgyorsul és a nyomás lecsökken, mig a szárnyszerkezett alatt lelassul és a nyomás megnö. Igy felhajtóerő keletkezik .
Minél nagyobb a sebesség akkor annál nagyobb felhajtó erö.
Szél ugye áramlik tehát ha van sebessége és iránya. Tehát vektor mennyiség.
Változtassuk vonatkoztatási rendszert. Ha repülön ülsz akkor te a repülöhöz képest nem mozogsz, de a földhöz képest igen. Felhajtó erő szempontjából ilyen vonatkoztatási rendszert "inercia"-t kell nézni. "A repülö áll ebben a rendszerben és szárny alatt halad a levegö" Igy tehát a levegö mozgásának van vektora. A levegö mozgása ebben figyelö pontban pont ellentétes mint repülö mozgása földröl nézve.
Vektorok matematikai összegzése: Ha két vektor megegyezö irányu akkor értékük skalárisan összadódik, ha ellentétes akkor kivonódik.
Tehát a szél szembefuj. Eszerint a vektora megyezik a levegö vektorával. Igy a szélsebesség és a levegö sebesség összeadható. Tehát nö a légsebesség.Ha nö sebesség nö a felhajtóerö. És ugye felhajtóerönek köszönhetöen repül a repülö.
Gondolom te is nézted anno Öveges prof müsorait. Én nagyon imádtam! Szavaival élve: "Megcsökkenik a nyomás" Itt is ezt történik a szárny felett és egyszerü szavakkal szószerint felszipantódik a repülö. Mert a szárny feletti nyomás csökkenés emeli el a gépet.Gyakorlatban szárny felett 2/3 mig alatta 1/3 arányban oszlik meg a felhajtóerö.
Persze ezek optimális esetre vonatkoznak. Ha érdkel az elöbbi dolog komplex matematikai megközelitése különbözö állásszögekre, repülési helyzetkre "rezsimekre" akkor levélben szivesen vállaszolok. Van benne pár vektor-számitás :))
Országos cimborám Gregor igy szokta a csajokat hódiatani: Elfuj a szalvéta fellett és elmagyarázza az miért is emelkedett meg :))
Én sem vagyok pilóta, de ha logikusan gondolkodsz, és meghallgatsz egy fel, v leszállási engedélyt, abban mindig benne van a szél iránya, sebessége, és az, hogy milyen lökések tartoznak hozzá, ha nem állandó a sebessége. (ezeket az adatokat a földön, minden küszöbnél külön, folyamatosan mérik, elég pontos műszerekkel, és a toronyban folyamatosan látják az adatokat.) Namármost, gondolom hiába vannak erősebb lökések, a pilcsi nyilván csak az állandóval számolhat, azzal is csak biztonsági ráhagyással, vagyis csak akkor emeli el, ha lökés nélkül is megvan a szükséges felhajtóerő. Leszállásnál pedig nyilván, ha rosszkor jön a löket, tornásznak egy kicsit, de hát végül is ezért ülnek ott.
Azért a szembeszél nem csak lökésekből áll, illetve ezek a lökések nem olyan gyorsak, illetve amikor repül, a gép is a levegővel van kölcsönhatásban, amikor a szembeszél eláll, akkor gyorsabban repül: nem véletlen, hogy a gép sebességét a levegőhöz viszonyítják. Persze hirtelen (igazán hirtelen) szélsebesség-változásoknál a gép tehetetlensége miatt vannak rövid időszakok, amikor a gép relatíve lassabban repül, nem is véletlen, hogy amikor elemelkedik, akkor meredeken teszi ezt, utána meg, amikor már nincsenek ilyen veszélyek, útvonalrepülés közben, akkor már nem emelkedik oly meredeken. Meg aztán van szélnyírás, amit viszont radarokkal-műszerekkel folyamatosan figyelnek, mert ebből viszont lehet baj, itt hirtelen és nagy lehet a szél, és ebből következően a levegő sebessége. Egyébént asszem, az utóbbi öt évben volt is egy felszálló Malév, tán 737, ami Ferihegyen visszacsapódott, már behúzott futókkal, a kifutóhoz, oszt hogy ez mitől volt, azt nem tudom, de asszem nem műszaki hiba volt. Semm komoly nem történt egyébként, a festés kicsit lejött.
Ugyan nem derül ki, hogy kitől kérdezted, és itt kicsit off is, de: Annyak, hogy a repülő repül, a szárnyra ható felhajtóerő az alapja. Ez úgy alakul ki, hogy a szárnyprofil formájának köszönhetően, miközben a szárny előre halad a körülötte aramló levegőben alatta és felette nyomáskülönbség alakuk ki, amely mint egy vákuum "felszívja" a szárnyat, és vele a gépet. Ez a felhajtóerő annál nagyobb, minél gyorsabban áramlik a szárny körül a levegő, vagyis minél nagyobb a sebesség. Ebből következik, hogy, ha a szélnek minél nagyobb vizszintes irányú komponense adódik hozzá a repülő felszínhez viszonyított sebességéhez, - vagyis minél inkább szembe, és erősebben fúj - magának a gének annál kisebb felszínhez viszonyított sebesség szükséges a levegőben maradáshoz, leszálláshoz, és utána kisebb sebességről könyebben áll meg a földön, vagy felszállásnál kisebb hajtómű teljesítmény - vagy rövidebb idő (futópálya) is elég a felhajtóerőhöz szükséges sebesség eléréséhez, vagy azonos teljesítmény mellett nagyobb szögben képes emelkedni.
Arra vagyok kiváncsi, hogy gondolom inkább szembeszél-lökésekről beszélünk. Ha ezek csökkennek, hogy küszöbölik ki azt, hogyha csökken a szél, gondolom csökken a felhajtóerő, és hogy nem csapják oda a gépet a flaszterhez??? Érthető was?
Megint van egy igencsak alapkérdésem: ha jól veszem ki a hozzászólásokból, a gépek mindíg szembeszéllel szállnak fel és le. Miért? De tudományosan ám!!!
Üzemanyagot biztos vételezett, mert azért jön. A tűzoltó azért van ott, mert az utasok a fedélzeten maradnak. Ha gép utasokkal tankol, akkor ott kell lenni a tűzoltónak. Az "utasok" azért nem szállnak ki, mert katonák, akiket vagy Irakba visznek, vagy onnan hoznak. Csak technikai leszállásra jár ide, üzemanyagért és cateringért.
Nem tudom természetes a Tűzoltó autó a gép mellet meg az hogy se üzemanyagot nem vételeznek se utast nem cserélnek csupán a Catering es autó ment oda meg aszemetett szedték össze belőle!
Van egy szomorú észtrevételem a 31R jobb oldalán a kerítésen belül újj kerítés elemeket véltem felfedezni amik kb 2m magasak lesznek ha elkészülnek vele.
Már volt szó róla régebben, és eredetileg valóban ez volt az elképzelés. Azonban a 35-ös állóhely dokkoló rendszere úgy lett elhelyezve, hogy a tartóoszlop útban van. A 36-os híd előbb akad el abban, minthogy elérné az ajtót...
Azért mert JAL Jumbo "jár" ide, azért ez még Ferihegy! :-)
Ma mutatta be a nyilvánosságnak a Goldtimer alapítvány az új üdvöskéjét. Lengyelországból vásároltak egy MiG-15 UTI-t (SBLim-2), két év múlva remélhetőleg repképes lesz. A most felfestett oldalszám egy ex. magyar gépé.
(Tudom már már megjelent egy cikk az Aero-ban, csak gondoltam, hátha valaki nem tud róla.
Az Electra azthiszem minden hétköznap reggel jár, csak korán, és ittmarad sötétedésig. Repülni én is ritkán látom, de ott szokott állni Ferihegyen a cargo-nál.
Egyébként ez a szépséges DC-6 sem elsőnek jár itt. Tavaly aug.20.-án pl. még a város felett is repült.
"...szokott jönni...." vazze,30 éve élek itt és még soha nem láttam hasonló gépet :-)) Szóval akkor sztem a DC-6-t láttam mer annak karcsúbb a szárnya,a Lockheed meg LGT-s,ha jól látom.
Bár ahogy most nézem a planes.cz-t, ma reggelre volt egy Red Bull Dc-6 is beigérve. Szóval valószínű, hogy inkább őt láttad, mert ez akár még ellenőrzött légtéren kívül is mehetett.
Én nekem is azt mondták, hogy a 2 767-eshez 5 hm van. De az egyik meghibásodott, és még nem érkezett meg a javításról, mikor ez a másik is bedobta a törülközőt. Úgyhogy most keríteni kell gyorsan mégegyet, vagy megvárni amíg legalább a másikat megcsinálják.
A JAL soha nem repült korábban Budapestre, és ez lesz egyben az első alkalom, hogy egy légitársaság sorozatban több utasszállító jumbo-val érkezik Ferihegyre. Július 28-án az első járatot víz-diadalívvel köszöntötték a Budapest Airport tűzoltói.
A Japán légitársaság augusztusban 5 charter járatot indít Budapestre. Boeing 747-400-as gépekkel, több, mint 1500 japán turista érkezik Budapestre. Az első kettő júli 28-án és 29-én jött. A másik három: augusztus 11, 12, 25 du. 17 körül jönnek
Őszinte leszek: nem tudom! Ezt egy szakembertől kéne megkérdezni, akik itt is üzemeltették a Tupoljeveket, biztos találkoztak a problémával. Ha engem kérdezel, szerintem ezek a Kuznyecov és Szolovjev hajtóművek egyszerűen ilyen ócskák! Nem hiszem, hogy ezt így tervezték volna, gyanítom ennyire szarul égette el az üzemanyagot, vagy a hátul kifolyó lötty, egyszerűen nem is kerozin, hanem már valami más -esetleg- kondenzanyag! Mindenesetre nem innék bele!!! :) Valaki szakértő a témában?
Kb. fél órával ezelött reppent el a felettem (Biatorbágyon vagyok melóba) valami régi 4 motoros dugattyús gép,alacsonyan,úgy értem nem ellenőrzött légtérben ( ha jól láttam ).Olyasmi volt mint egy DC-6,de csak rövid ideig láttam sajnos,amikor már távolodott.És nem káprázott a szemem :-)
szerintem is logikus ha 4 hajtomu van uzemben, akkor egy otodiket tartanak tarcsiban, viszont a mai logisztika mellett szerintem ugy eri meg, hogy van valami kozos raktar valahol es abbol lehivnak egyet gyorsan, ami elmeletileg 24h alatt odaer barhova, aztan potoljak.
nyilvan nem a gyartotol rendelik valoszinuleg ilyenkor kozvetlenul mindenfele papirtologatas, kozbeszerzes, tender, stb... utjan, hanem raktarrol jon. csak miert nem jon mar egy hete :(
Én valahol olvastam, hogy a két 767-hez összesen öt hajtómű van. Egyébként akkor volt erről szó, amikor szintén ilyen helyzet volt, hogy az egyik meghibásodott, a tartalék meg éppen nagyjavításon volt, és a tengerentúli járatokat egy bérelt Airbus-310-essel teljesítettk, talán 2-3 éve.
A "baleset" az volt, hogy a Boeing pilótája Bécs környékén vette észre - útban Amszterdam felé, hogy az egyik hajtómű nem megfelelően működik, vagy nem is működött, ezután visszajöttek Ferihegyre, és leszálltak 1 hajtóművel.
A híradásokban közölték: "A pilótáknak nem okozott gondot az egyhajtóműves leszállás"
szerencsére nem történt semmi baj, monden rendben volt.
mar juli 29-en, szombaton is ott allt a hangar elott az LHA... allitolag szokott lenni hajtomu raktaron, bar ezt azert ketlem :)) mert kb dollarmillios nagysagrendben lehet egy hm....
de hogy egy het alatt ne tudjanak beszerezni sehonnan ez szinte hihetetlen.
Én annyit tudok, hogy az LHA-hoz kell egy 1-es hajtómű. Ha ma nem hozták, akkor az elkövetkező néhány napban meghozzák. De csodálkoznék, ha Belugával, bár ki tudja...
Hallotam egy pletykát csak nem tudom menyi a valóság alapja! Álítólag még idén jön ide az AIRBUS Beluga nevü gépe. Valami alkatrészt hozna. Tudtok valami pontosabbat?
Hát igen még az Aeroflot Airbus se szép és oly idegen (egyszer láttam ilyet is Ferihegyen) ezekben a színekben, de a 154M király. Igaz a 154B hangja királyabb volt, föleg a hajtóműindításkor :))
Csak azt sajnálom, hogy a 134-eseket kitiltották! Szerintem ez olyan képmutatás. 35 évig jók voltak, most meg már túl hangosak... Legalább ebben szolidaríthatnánk a keletiekkel, mert nem tudom a malév mit csinált volna, ha nyugatról mondjuk 25 éve tiltják így ki őket... Akkor hova jártunk volna és mivel???
Nem pontosan tudom a választ inkább csak sejtem. Ha valamelyik a pályaküszöb elött készitetted akkor az takarja szerintem, hogy lehetöleg ne menjen autóval leszállás segitö rendszer "ILS" sugárzási szögébe. Ez két dolog miatt lehet.
Az egyik ha valaki beáll egy nagyobb fémtárggyal a nyaláb vizszintes összetevöjébe "localizer" akkor az leárnyékolja a rádiófrekvenciás hullámokat és interferálást hoz létre. Ez pedig zavarja a leszálló gépeket.
Másik pedig ha valamelyik igy piros fehér konténer mellett készült akkor az azt takarja, hogy az autó elektromos rendszerei (pl a gyujtás) vagy maga az autó fémszerkezette megzavarhatja,elhúzhatja az ILS vagy a markerek (OM,MM) frekvenciáit. Ennek nagyon kicsi a valószinüsége mert általában ezek fémbodék és az a Faraday kalitka elvén az árnyékolást biztosít.
Van egy 3.-is de ezt csak személyes tapasztalatt alapján gondolom.Az emberi szervezetre is veszélyes lehet a nagy teljesitményü Ultra Rövid Hullámu sugárzás. Mikor még a Száva utcai Magenta szintü adótoronyban dologoztam rendszeresen rendeztünk galamblövészetett a mikrohullámu antennákkal :)) De az ILS berendezés frekvenciája messze nem olyan nagy mint azoké az antennáke és a teljesitmény viszonyok is másak. Mivel "érzékenység" szó szerepel rajta és nem pedig veszély igy a 3. kizárható. Csak gondoltam megosztom mint poén.
Nem teljesen értem a hasonlatot.... azon a levlistán volt egy kibic, aki beleszólt valamibe, amibe nem kellett volna, mert sok köze nem volt hozzá. Vita nem volt - erről sem.
Sziasztok Tudom kezdő vagyok a repülés terén és ezért kicsit furcsák a kérdéseim de kérlek titeket segítsetek nekem. Néhány kép eddigi fotózásom eredményeképpen! Ui: mit jelent a piros táblán a szöveg? (Emberi nyelven)
Minek kellene csendben maradni? Ami az interneten van, az nem titok, bárki ráakadhat. Amíg nem kapok megint leveleket, hogy ez milyen mocsok dolog, addig elérhető is marad. (csak egy kis adalék: a leállásra -többek között- egy levlistán kirobbant vita adott okot, "mit várunk a VATSIM-től, amikor a valóságban is ez van?" szöveggel, és a levélhez csatolva volt az oktatós cessna felvétele)
Kár, hogy jószándékod ujabban mindig valami hasonlóhoz vezett!
Nagyon kedveltem a weblapod, mertha lemaradtam valami érdekes ATC fóniáról azt ott mindig megtaláltam. Sajnálattal olvastam a múltkor a beköszönö monológot!!
Azért azt megcáfolnám, hogy "fülem botját se mozdítom", de tény, hogy nem tudok azonnal reagálni minden ilyen esetre. Ennek oka, hogy a flightlevel.hu-nak nincs több fős szerkesztő gárdája, csak én vagyok egyedül és én is csak a szabadidőmben tudok az oldallal foglalkozni. Szabadidővel pedig jelenleg elég rosszul állok...
Épp ezért jelentenek hatalmas segítséget azok a látogatók akik az ilyen esetekre felhívják a figyelmemet (köszi Gábor! :-)
Az oldal ilyen arányú növekedésével nem számoltam az induláskor (mindenesetre azért jól esik látni, hogy nem dolgoztam hiába), épp ezért sok téren komoly elmaradásban vagyok, amiket igyekszem folyamatosan pótolni, de ez sajnos nem megy egyik napról a másikra. Az viszont biztos, hogy az első jelentős változás a regisztrációnál lesz, mivel ez sajnos már a sokadik ilyen eset, amikor valaki kamu reggel tesz fel lopott képeket (egyébként elképzelni sem tudom, hogy ez kinek és miért jó)
Épp ezért mindenkitől türelmet és megértést kérek, remélhetőleg rövidesen sikerül kiküszöbölni a hibákat.
RZoli-tól pedig elnézést kérek, természetesen töröltem a képet, a feltöltőjével együtt.
Lehet ,hogy igazad van ,de lehet ,hogy a képei számát akarta nővelni ,persze nem biztos csak feltételezés ahogy a adatbázishiba,srác összekeverete,próbálgatta a szájtot
Ám az biztos ,hogy 2ugyan olyan kép került fel amiből az egyik valódi a másik ugyan az ,de másolat!Ebből az következik ,hogy valaki a másik képét felrakta mégegyszer ,akár szándékosan ,akár véletlenül,az már mind1 mert ott van a szabályzatban ,hogy csak saját képeket tehetsz fel!
Az FL-es szálhoz: még mielőtt leszeditek róla a keresztvizet, megkérdem, mi értelme van egy ilyen "semmi extra" képet feltenni, még egyszer. Én még azt is el tudom képzelni (az adatbázishiba mellett), hogy a srác összekeverete a képeket, vagy csak hogy próbálgatta a szájtot.
Köszönjük, hogy regisztráltál a FligthLevel.hu oldalon és megosztod velünk fényképeidet. Olvasd el részletesen az alábbi szabályzatot, mivel az olyan képeket amelyek az itt felsoroltaknak nem felelnek meg, kénytelenek vagyunk eltávolítani a rendszerből.
A legfontosabb tudnivalók
1. Csak olyan fotót tölthetsz fel, amelyet TE magad készítettel. (Aki ezt a szabályt megszegi, azt azonnal és figyelmeztetés nélkül kitiltjuk az oldalról, valamint az összes általa feltöltött képet töröljük!)
2. Az általad feltöltött képekkel kapcsolatban, minden felelősség TÉGED terhel. Az oldal üzemeltetői nem vállalnak felelősséget a felhasználók által feltöltött képekért. 3. Az oldalra feltöltött képek, a TE tulajdonodban maradnak, azonban a feltöltéssel hozzájárulsz ahhoz, hogy az adott képek megjelenjenek a FlightLevel internetes portál adatbázisában, ezzel kapcsolatban semmilyen ellenszolgáltatásra nem vagy jogosult, a későbbiekben sem. 4. A feltöltött képek nem sérthetik harmadik személy jogait, különös tekintettel a személyiségi és a szerzői jogokra. 5. Az oldal üzemeltetői fenntartják maguknak a jogot, hogy bármely képet, akár indoklás nélkül is eltávolítsanak az adatbázisból.
Technikai jellegű tudnivalók
1. A feltölteni kívánt képek, csak JPG formátumúak lehetnek. A rendszer semmilyen más formátumot nem fogad el. 2. A file névben csak az angol ábécé betűi ill. számok szerepelhetnek, ékezetes és egyéb speciális karakterek nem. 3. A feltöltő menü használatához olyan böngészőt kell használnod ami támogatja a Javascript-ek, Pop-Up ablakok és a Cookie-k kezelését ill. ezek használata nincs letiltva. Ilyen böngészők pl. a Microsoft Internet Explorer 4.0 vagy Netscape Communicator 6.0 vagy újabb változatok.
Egyéb tudnivalók
A képekkel kapcsolatban semmilyen minőségi kritériumot nem határozunk meg. Mivel az oldalon a közeljövőben bevezetésre kerül a képek felhasználók általi osztályzásának lehetősége, így egy-egy kép minőségének értékelését inkább a felhasználókra bízzuk. Az oldalra csak olyan képeket lehet feltölteni, amelyek - ha csak csekély mértékben is - kapcsolódnak a repülés világához.
A következő oldalakon szereplő adatokat nem kötelező kitölteni, de nagyban segíted az oldal működését ha minél több adatot adsz meg. Fontos, hogy amiben nem vagy biztos, azt a mezőt inkább hagyd üresen.
Köszönjük, hogy elolvastad a szabályzatot. Amennyiben a fentieket elfogadod, kérlek kattints a tovább gombra.
Mivel tényleg semmi értelme nincs egy ilyen plagizálásnak - nem lehet, hogy a Fl.hu rendszere hibázott? Van más furcsasága is. Például megfigyeltétek már, hogy ez a kép szinte mindig ott van a kezdőlapon a FOTÓAJÁNLÓ-ban? És rákattintottatok már? Mert mindig más képet takar/jelent ám, sose ezt magát:
A két kép egy és ugyanaz. Hiába áll két fotós egymás mellett, akkor sem fognak tudni sose egy mozgó gépet pont egyszerre, ugyanolyan képkivágással lefényképezni.
A második bekezdésben feltett kérdésedre engem is érdekelne a válasz...
Bocsánat, lehet hogy naiv vagyok, de nem is szoktam fotózni. Nem lehet, hogy egymás mellett álltak?
Vagy ha tényleg azonos a két kép, milyen gyakorlati haszna van belőle valakinek, ha itt "plagizál"? Én innen úgy látom, csak kára van belőle, hitelét veszti a többiek előtt...de mondom, lehet hogy én nem látok bele a spotterek világába.
Szeretném megkérdezni nem tudjátok-e véletlen,hogy hol lehet utánnanézni hol adnak repülőjegyre 70 év felett kedvezményt nyugdíjasoknak?Előre is köszi!Üdv.mindenkinek!
Nemtom, amikor beállt a csápra, én átmentem a 2A-ról a 2B teraszra, odamentem a legeslegsarokba, asszem nem volt már ember közelebb, ott vártam 2 órát, egy centit sem mozdultam. Olyan sokat nem fényképeztem, kb. 2 és 8 között talán 300 képet.
www.airportal.hu azonbelül Spotter kalauz/fotó poziciók és akkor konkrétan a 7-es számú "temető" néven ismert spotter hely, bár ahol én voltam az a 7 és 8/B között volt a kerités mellett.
ezt így előre nem lehet megmondani, mert attól függ milyen lesz a szél, bár én 31-esre tippelnék (Vecsés-Monor irány), de csak azért, mert eddig az összes " top érdekes" gép (bush, a tegnapi JAL) onnan jött s nem a házunk feleltt (13-as)...De egyszer lehetne már velem is kegyes a helyzet.:-)
Legyen szíves valaki egy tippeléssel segíteni egy zöldfülű bámészkodóinast, hogy hol láthatom a szombati JAL 747-es landolását.Annyira nem vágom a 13 meg 31 irányokat, inkább azt mondjátok,hogy a város felől menjek vagy a vecsési oldalon kémleljem az eget.
Komolyan mondom, sajnálom, hogy belerondultam a képedbe, de sajna ilyen spottersors, valaki, vagy valami mindig belelóg. :)) Várhattál volna az exponálással még néhány pillanatot.
Köszönöm a képeket, tetszenek.
a többieknek is köszi a japán jumbo képeket, irigykedtem, hogy Ti ki tudtatok menni, én csak terveztem, de nem jött össze...:-(
Volt korábban a KLM Fokkere, az megszakította a leszállást a 31R-en, elkezdett emelkedni, kifordult jobbra, mondom, visszajön 13-ra. De szegény jó tíz perc múlva megint feltűnt a 31R-en, gondolom, megint fordult a szél...
Uhh... hihetetlen mákom volt ma. Nagy és változó szél volt, ennek ellenére maradt a 31, tökéletes hely volt a patakpart. Aztán a Hainan 767-be feledkeztem bele, még jó hogy idejében észrevettem a Jumbót... majd a teraszon pont szedelőzködtem volna, hogy kimenjek a temetőhöz(meg voltam győződve róla h kimegy, főleg hogy a Hainan majdnem levitte a lámpákat a pálya végén, mondom innen fel nem száll egy Jumbo), erre ajtók becsuk, pilóták a fülkében és felszállt - 31L-ről. És 19:30kor. Puff. Még jó h maradtam. Volt még ATA 757, An-12, meg elég jó forgalom. Majd holnapra összeszedek pár képet meg videót. Mellesleg a patakparton még életemben nem láttam ennyi autót. Talán 1-2 volt előttünk, és utánunk vagy 10-15 simán jött. Még a Jumbo után is, legszebb öröm a káröröm... :-)
Köszi..én egy icipicit azt sajnálom,h nem a régifestésű jött..nekem az jobban bejön,meg nekem a JAL ról a piros és a szürke szín jut eszembe..ez az új már nem annyira jellegzetes..dee sebaj, reméljük a következők között lesz olyan is,mert ha jól tudom még repked pár a régi festéssel is:) Ja amúgy fél8 körül reppent el itt Fót felett..és előtte pedig a Hainan ment el ugyanarra, ő vezette be és ki is..mostmár megfordult a fejembe,h lehet,h volt valami közük egymáshoz??
Ja egyébként már szerettem volna kérni, valamivel több képet készítsetek az utashídaknál álló gépekről, esetleg úgy is, hogy több gép is belelóg a képbe. Úgy vagyok vele, hogy maga a gép akkor szép, ha gurul, vagy ha emelkedik/süllyed, de ezt nézegethetem százszámra a spotter oldalakon, ilyet a feliraton kívül nem sokkminden köt Budapesthez.
Ez a JAL kép nagyon tetszik.
A kép alapján úgy tűnik, hogy a "második" ajtóhoz pont odafért volna. Eredetileg is ez volt az elképzelés ennél a dupla utashídnál.
Természetesen kérdésem csak költői, nem neked kell erre válaszolni.
Szerintem azért mert akkor már alig fértek volna el..így is két catheringes kocsi volt már ott, és nagyon sokan ugráltak körülötte..szerintem! de nem biztos,h ezért.
Még egy kép, és befejeztem itt a repülők közt az OFFolást. Valamikor láttam a neten egy képet egy kiégett, és a hátára fordult gépről, ami mellett száll le vagy fel ugyanannak a légitársaságnak egy másik azonos típusú gépe. Egy kicsit ilyen ez is:
Ez a kis kínos action Badacsonylábdihegynél történt évekkel ezelőtt, bazi nagy vihar volt, és a sínekre dőlt egy fa. A Nohab csörtetett a vonatával, és amikor találkotzak a fa volt az erősebb, egyszerően leemelte a mozdony a pályáról. Nem ez a Nohab van a Füstiben, ez a 004-es volt, ott selejtezték, majd szétvágták!
Tudjátok nem irigyellek titeket! Elég nehéz lehet úgy fotózni a kedvenceiteket, hogy semmi beleszólásotok a dolgokba, és folyton nektek kell simulni a történésekhez... Azért nekem egy kicsit könnyebb fotózni az én cuccaimat!
A bud.hu nagyon jó, de az miért nincs már most fent rajta, hagy 13L-lesz vagy 13R? Engem ez most nagyon izgat! Vasutas létemre 2 hónapja erre a 744-esre bizsergek, és így 4 órával előtte sem tudok még semmit!!! Slowly going mad...
Bocs, de néha úgy elbeszélgettek a fejem felett, hogy egy k.rva szót sem értek. Mentségemre legyen mondva, hogy a vasúti szaknyelvet kenem-vágom... :) És nekem mégiscsak az a fontosabb!
Még egy naív kérdés: ugye jól megtankolják a gépet egy ilyen útra, mégha utas nincs is. Felszállásnál bevállalják a 31L-t, vagy elgurulnak 31R-ig? Egy Il-96 rémlik hogy kiment r-ig, de az közelebb állt. Itt pedig az L lenne egy (jó nagy) köpésre.
Nagy öröm ez nekünk. A Caspian után 2 napig kellett szellőztetni a kocsit, olyan büdös az a posvány, amit a tűzoltó-tóból szívnak fel, és locsolnak szét.
A 31L kivételével bárhova jöhet. Ha 13 az irány alapból 13R, de ha a személyzet kéri, v a torony szolgálat nézelődni akar, a 13L is benne van a pakliban. Az előtérre viszont mindenképp Uniform-on fog bejönni, és ott is fogják locsolni, akárcsak a Deltát.
A hosszabb pályát az A teraszról látni, a parkoló gépet pedig inkább a B-ről... bár amekkora dög, nagy része az A-ról is látszódna... :-) és a gurulás is mindenhonnan.
Én szerintem pályavégről nézem majd - bármelyikről is - a le/felszállást, közben meg felnézek a teraszra, hátha beférek. Nem valószínű... :-)
Elméletileg leszállhat sztem 13R-re is. Nem így van Kiskockás? De én 31R -t tippelek, ha a széljárás is úgy akarja. Holnap 16.00 körül indulok kocsival a belvárosból /Blaha/ kifelé. Van még 3 hely az autóban, ha esetleg vki akar jönni. Dobj egy mailt telcsiszámmal és felhívlak: ulbert@gmail.com
Szokásos laikus kérdés tőlem: Ugye a 744-es csak a hosszabb pályára szállhat le? Tehát bármilyen a pályairány, érdemes kimenni a teraszra? (ami gyanítom le fog szakadni holnap :) )
A tények viszont általában kevésbé érdeklik az embereket, amikor olyan jó nagyokat lehet csúsztatni is jobban hangzó dolgok kiagyalásával és terjesztésével......
:-)))
Ebben az országban ez a népszokás. Oszt' jó napot.
tajekoztatas: lentebb megnevezett ember hamarabb birtokolta a helikoffert, minthogy politizalni kezdett volna. kopkodni lehet, csak akkor mar legyunk tisztaban a dolgokkal..
Egyrészt nem hiszem,hogy ismerjük egymást,úgyhogy valószínűleg nem vagyok a kisbarátod.Másrészt,ha tájékozatlan vagyok,akkor vagy tájékoztass,mert így csak pazarlod az időt a hozzászólással.Harmadrészt 'tombrez - 6879'-e se épp on-topic.Uff.
Ma korán reggel 2(?) gázturbina hangjára ébredtem,gondolom tartozott hozzá sárkányszerkezet is :-) Viszont a hangjából ítélve nagyon alacsonyan,szinte fű alatt jött/ment,talán pár száz méteren.Látni sajnos nem láttam :-( Van ötlet,hogy mi lehetett?
Törökbálinton vagyok,itt azér előfordulnak induló-érkező vasak,de azok hangjára már nem kapom fel a fejem,mer hozzászoktam,hogy "rendes" magasságon repülnek.
No problem. Csak egy kicsit meglepődtem, amikor leszállásnál nem láttam rajta semmi különlegeset. Utána néztem csak meg a lajstromot. Emiatt szidtam már a Swisst-is , nemcsak a Malévot.
Sorry! Akkor a változatosság kedvéért a Malév megint megváltoztatta a rotációt nap közben. Reggel még ez volt az ábra. És a matricázás is kész volt, de még nem húzták ki sajna a hangárból.
Ma 11:15 magasságában ment valami nagyon karcsú repülő, Ferihegyről a 31-es felszállás után éstaknak fordult, talán Boeing 757-300 lehetett, vagy volt valami extrém is, pl. egy DC-8?
nem tudod, októberben is nyitva van eddig? Egyszer szeretnék kimenni sötétedés után, mert a házunkból (zugló) is élvezem nézni, ahogy közeledik a repülő a sötétben, gondolom a reptéren még szebb a látvány. De ilyenkor későn sötétedik...
Köszönöm! Nem járok túl sűrűn a teraszra, úgyhogy az ismeretség kiesik... :-) De a 1930 elég, a felszállást úgysem onnan terveztem nézni.(a leszállást sem biztos)
Tegnap jött egyébként és egy nagy elefántott meg egy kicsi elefántott ,Szabolcsnak:))))
Amugy azt mondja a csávó:"Nem találtunk alkalmas gépet Európában ,már az Ukránoktól akartunk bérelni egy katonai tehersazállítót, egy An-t de arról is kiderült ,hogy nem jó!"
A terasz kb mikor zár mostanában? Pont napnyugta, föl/lekerekítenek, esetleg valami fix időpont? A JAL Jumbok érdekelnének közelről, de nem szeretnék mondjuk tíz perc miatt, neadjisten tök feleslegesen elmenni odáig.
Na most landolt, vagy landol egy gép! 2 perce Alsónémedi felett húzott el Monor irányába! Szürke hasalj, pirosas farok, és 2 hajtómű! 767 nek túl kicsinek tünt, de A320 nak meg más hangja van!
Vajon a Malév mikor csinál ilyet? "Ő" is tudna ilyet csinálni mert mindene van ami az Aeroflotnak, csak kisebb mértékben:) De szerintem ha befektetnének egy ilyen reklámfilmre az megérné nekik!
Nézzétek meg EZT a cégbemutató filmet az Aeroflotról. Ha valamelyikőtök tanult marketinget, az látni fogja, hogy 10 pontos munka, bár az oroszok mindig is el tudták adni magukat... :) Remélem nem volt még itt fent!
A www.airportal.hu -n a "Fotópozíciók, térkép" menüpontban szépen le vannak írva a lehetőségek.
Nem mellesleg üdv a topiknak. :-) Már régóta olvasom és nagyon sokmindent megtudtam a vasakról (köszönet is érte a törzstagoknak), de eddig még nem írtam bele. A 13R elejétől 4 km-re lakom. A "horgásztó"-hoz szoktam kijárni bringával fotózgatni (ill. egyenlőre csak próbálkozni). :-)
A Polgári repülők fényképezéséhez az ég világon semmi engedély nem kell.
Teraszról ,a kerítés mellől vagy bárhonann csinálhatsz roluk képet ,de csak kerítésen kivülről. Az ,hogy belülről ,hogy lehet képeket csinálni majd elmondják a többiek.
Akkor nem szabad fényképezni a teraszról ,talán még a kerítéstől is elzavarnak ,ha valami nagy ember érkezik...
1. An-12 négyhajtóműves, katonai :) Messziről, ha csak a kontúrját látod, nem könnyű megkülönböztetni a Herkulestől, az orruk persze tök más, de ahhoz látni kell őket rendesen.
2. A menetrenden kívül érkező gépeket szvsz leginkább innen tudod meg.
Ma reggel nem tudom mi a fene volt de 5kor felébredtem (pedig nem mentem melóba) és két vas is felszállt Ferihegyről. Mivel csak hangjából következtettem felszálló gépek voltak nem tudom mik voltak ezek de 2 gép is egymás után.
Lusta voltam kiugrani az ágyból megnézni
Na ezek mik lehettek ily kora reggel??? Egyáltalán menteredszerinti vagy cargo?
Négy hajtóműve volt, OK a polgári gépeket nem vágom annyira de ezt a két madarat nem keverem össze.:-) Mostanában kezdtem el kijárni Ferihegyre fotózni, eddig csak a katonai gépek érdekeltek. A menetrendszerű járatokon kívűl érkező gépek érkezését meg lehet valahonnan tudni vagy ez szerencse és ismeretség dolga?
14:00 körül láttam felszállni egy nagyvasat..én 767-300nak néztem, de szerintem nem a Hainan volt, mert a függőleges vezérsík alatti rész,tehát a farka is kék volt,tácolról akár malév is lehetett volna..de ha jól láttam a hajtóművei is kékek voltak..mi volt ez? Fót előtt vett egy jobbost ,tehát NORAH3D -n ment ki.
Én is hallottam, és szerintem nem bömbölt annyira az a madárka. Persze minden relatív. Nekem a hangos repülő az volt, amikor még az Il-76osok itt reszeltek a ház fölött olyan alacsonyan, hogy láttam a pilóta fogsorát.
Tegnap a városligetben láttam a levegőben egy C-130-ast (szerintem az volt de nem tenném le a nagyesküt) ráadásúl egészen világos festéssel, fehér vagy szürke volt. Tudtok erről a gépről valamit? Rendszeresen jár Ferihegyre vagy csak egy alkalmi látogatás volt?
Tegnap este 11 óra felé milyen vas lehetett, ami iszonyú bömböléssel ment el a környékünk (Sasad) felett.
Első pillanatban azt hittem le fog pottyanni a vas.
Talán vmi BAe (RJ) lehetett?? Hasonló hangot az SN Brussels RJ felszállásaikor hallottam ahogy odalökték a gázt. Mindenestre borzalmas ijesztő hang volt első fülre ahogy "felüvöltött"
Jött végül ez a vas? Én vártam a temető és az X guruló között félúton, de amikor megcserélték a pályát, hazamentem. Utána hallgattam a rádiót egy darabig, de nem hallottam :(
Köszek :-) De megin kérdezek : olyan adatok érdekelnének,amik kifejezetten a leszállópályákra vonatkoznak.Tudom,hogy minden pálya fel van osztva különböző részekre (földetérési zóna,küszöb stb...).Ilyet hol találok? Akár általánosan,akár LHBP-re vonatkoztatva.
Jó, hogy ide is betetted, mert a légiirányítóéknál most más a téma. :))
Szóval a leírásod alapján sztem nem egy nagyon külöleges esetet láttál. A gép ANEXA-nál jött a TMA-ba, és onnan követte a transitiont (ANEXA 1L/R), amit nem kellett végigrepülnie, mert kapott egy bal fordulót, és úgy ment a 13-as pályára.
Nézz meg egy eljárástérképet és, rögtön érthető lesz mit gagyogok. :))
Nagyon változó. Van, hogy 1 nap 3 is van, aztán van, hogy napokig semmi. Ezek a gépek az Irakban szolgáló jenki katonákat hurcolják oda-vissza, a "menetrend" pont annyira kiszámítható, mint a katonáknál általában. (Azért pár napra előre lehet tudni.) Ja, és nem mindig TriStar, van amikor B757-es.
Csütrörtökön Dorog környékén voltam.Negyed 8 körül láttam jönni egy nagyvasat északról(DC-10/MD-11/TriStar?).A fura az volt,hogy nem Esztergom felől jött,mint általában szoktak,hanem ~20km-el nyugatabbra,majd Budajenő(?) környékén dobott egy balost már szinte északkelet felé (már amennyire meg tudtam ítélni) és valahol a Pilistől délre fordult rá a délkeleti irányra LHBP felé.Szóval ilyen bejövetelt még sose láttam.Ez normál eljárás vagy volt valami különleges oka?
Hajnali negyed 2 kor egy rohadt alacsonyan szálló, valamire ébredtem, szépen fordult Pest felé,azaz 13ra szállt le, de sajna nemtom,h mi volt..jó nagy hangja volt..??
Attól, hogy megnézed a típusjelzést, ami egy mezei 747-200-ast jelöl
Attól, hogy ilyen kinézetű 747 soha a büdös életbe nem épült, tehát nem is repült.
Ha egyedi, átalakított darabról lenne szó, akkor lenne új tipusjelzése, évekig tartó berepülése, hatósági engedélyeztetése, amikről talán hallottunk volna.