Talán azért van több 1,2-es mert, bár az a pár Le nem sokat számit, az 1,4-es több extrával párosul és ezért jóval drágább, jobban mint a motorok indokolnák.
Bocsi, hogy csak most reagálok, ....ez tuti, hogy az 1.2-es váltó hosszabb áttételű? Mert nekem pont arra lenne szükségem, jobban, mint a több lóerőre. Mint már írtam, a nullás körgyűrűn baktatok végig 90-110 km/h-val, többnyire egyedül, de két főnél többen szinte sosem utazunk benne. És hát persze sokkal több eladó használt 1.2-es van, mint 1.4-es.
Egyetértek. És aki biztosra akar menni, annak érdemes a tél elején kicserélni, mert a hideg fokozottan igénybeveszi az akkukat.
1. Az elöregedett (kapacitásának nagy részét elvesztett) akku az első fagyos reggelen már nem akarja megforgatni az önindítót.
2. Az egyébként kifogástalannak tűnő akkuval is előfordulhat, hogy véletlenszerűen halottnak tűnik, aztán pedig magához tér - de nem biztos, hogy legközelebb is így lesz.
Ha a fentiek egy feltöltött, >5 éves akkunál fordulnak elő, akkor szerintem érdemes kicserélni. És mivel kaphatók 1:1-ben könnyen, házilag is beszerelhető akkuk (Bosch, Varta, stb., legfeljebb a "varázsszem" nincs bennük), más méretűt felesleges belebarkácsolni.
nem teljesen értem ezt az akksivitát, egy akksi "hála a drága benzinnek", egy tank benzinbe kerül (Bosch Silver 40Ah). ha a gyári akksi 6-7 év után rakoncátlankodik, akkor szerintem érdemes mielőbb cserélni. nincs annál bosszantóbb, mint amikor egy autó nem indul el.