Keresés

Részletes keresés

Csokis Creative Commons License 2011.09.08 0 0 31923

Sosem gondoltam volna, hogy egyszer egy hungarista írásra azt fogom mondani, hogy tökre egetértek vele. Legalábbis azzal a résszel, amit az új tulaj mondott: „Legalább mászhatnak rá a gyerekek”. Bár azt hiszem, a nejem már az ilyen mászóka puszta gondolatától is sikítófrászt kapna. Vagy nem szeretett volna ilyet ő is gyerekkorban, vagy már kinőtte. Én sajnos még nem. :-)

Előzmény: John Howard (31922)
Yogi Creative Commons License 2011.09.08 0 0 31921

Nálam ez az első találat a guglin.

Egyébként bevallom, hogy én még nem is hallottam róla, de érdekes.

Előzmény: Alexander Demeter (31919)
Alexander Demeter Creative Commons License 2011.09.08 0 0 31920

Ez a környéke:

 

 

Alexander Demeter Creative Commons License 2011.09.08 0 0 31919

Az egyik szomszédos topikban Wagner úr lefényképezte az aranyhegyi Pogánytornyot.

Keresgéltem én egy darabig, hogy mi is volt az, mikor épült, mi célt szolgált, de nem jutottam semmire.

Tudná esetleg valaki?

 

Hamster Creative Commons License 2011.09.08 0 0 31918

(Máig mérges vagyok magamra, hogy nem fotóztam ezt a felújítást... se. Tök jó kép!)

Előzmény: fd6667 (31917)
fd6667 Creative Commons License 2011.09.08 0 0 31917

1997. szeptember

Előzmény: benc78 (31914)
Yogi Creative Commons License 2011.09.07 0 0 31916

Jó kis képek ezek is, szeretem az ilyen dokumentum-fotókat.

Az a bulgáriás reklám Balkancar volt, ha jól emlékszem, bolgár targoncákat reklámozott.

Előzmény: benc78 (31914)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.07 0 0 31915

"Ki gépen száll fölébe, annak térkép e táj,"

 

A reklám lejárt, de a tartószerkezete még kitart.

 

Előzmény: benc78 (31914)
benc78 Creative Commons License 2011.09.07 0 0 31914

Nem, ott én sajnos nem. Egy szomszédom fotózott ott (elég komoly felszerelése volt + labor pincében), de, mikor meghalt, a rokonok az összes fotót, negatívot, diát kidobták, a felszerelést meg elvitték a Bizományiba...:( Pedig ő - az én emlékezetem szerint- a 80-as évek közepétől szisztematikusan fotózott Budapesten.

Legyen még itt néhány kép 1998-ból, mikor a Keleti felújításán dolgoztam:

 

       

 

Kiváncsi lennék, h. a #6. képen közepén látható "Bulgariás" reklám megvan-e még.

 

Üdv!

B

Előzmény: szega (31912)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.07 0 0 31913

Várok itt egy nap pangásra, és hozom a Schneider Fánit!

 

szega Creative Commons License 2011.09.07 0 0 31912

Nagyon jó képek! A Lágyi-tónál nem fotóztál véletlenül?

Előzmény: benc78 (31911)
benc78 Creative Commons License 2011.09.06 0 0 31911

Sziasztok!

Néhány, sajnos igen rossz minőségű kép a Lágymányosi-híd építéséről.

Abban az időben egy Смена géppel fényképezgettem, és, komolyabb ismeretek hiányában, ez lett az eredménye:(.

 

   

 

Ez pedig egy kép a Lágymányosi-öbölről: (további, hasonlóan "jó" minőségű képeket találtok még tőlem >itt< a 90-es évekből)

 

Üdv!

B

tehtube Creative Commons License 2011.09.06 0 0 31910

Hasonló a Szabolcs utcaihoz a Gyáli úti pályaudvari alaljáró is olyan a Ferencvárosi pu. alatt. Biciklivel különösen jó móka.

Előzmény: P.stephenson (31884)
Divrotcé Creative Commons License 2011.09.06 0 0 31909

a kisföldalatti lejáró korlátokhoz nagyban hasonlító korlátokat

 

 

Juteszembe, a hétvégi házként hasznosult kisföldalatti lejárók ügyében történt előrelépés a http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=90484260&t=9008373 óta? Egyébként a jelenséget már Ráday is említi egyik, 1980 körüli képeskönyvében (tehát esetleg közismertek voltak)...

Előzmény: John Howard (31905)
Gels Creative Commons License 2011.09.06 0 0 31908

Ez valószínű is lehet .  Nem láttam a cikkben, hogy pontosan mikor nyitották meg az üzletet, de gondolom, a telefonkönyvet előbb nyomtatták ki, azért nincsen benne.

Előzmény: Törölt nick (31904)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2011.09.06 0 0 31907

Akkor meg pláne...

Előzmény: manhattani (31891)
John Howard Creative Commons License 2011.09.05 0 0 31906

Hopsz, na ezt nem tudtam, hogy még a Nyugati megépítése előtt már ott volt ez az aluljáró. Természetesen a Szabolcs utcai aluljárót jól ismertem, hiszen arrafelé cseperedtem fel ("a Váci út és Lehel út között", mint a régi sláger is mondja); de ezzel a keletkezési évszámmal, bizony, ő lehet a nyertes.

Előzmény: P.stephenson (31884)
John Howard Creative Commons License 2011.09.05 0 0 31905

Ha jók az emlékeim (nem az építéséről, átadásáról, hanem a róla olvasottakról), akkor az első gyalogos aluljáró az Új Köztemetőnél, a villamos vágányok alatt vezetett át, és 1897 körül építették. Ma is létezik még, úgy tizenhúsz éve felújították (borzasztóan lerobbant állapotú volt), akkor kapott új Zsolnay-burkolatot, és a kisföldalatti lejáró korlátokhoz nagyban hasonlító korlátokat; ezzel építéskori kinézetét visszakapta.

Törölt nick Creative Commons License 2011.09.05 0 0 31904

Arra gondoltam, hogy esetleg Szentmiklóssy képviselte a Herendi céget Pesten,

ezért volt mindkettő címe Váci utca 37. Érdekes, hogy Mrs. Goldman 1943-as telefonkönyvében nem volt benne az az üzlet.

 

 

 

Előzmény: Gels (31901)
Yogi Creative Commons License 2011.09.05 0 0 31903

A Felvonulás téri alagutat is sokáig keresték, de nem találták.

Előzmény: manhattani (31902)
manhattani Creative Commons License 2011.09.05 0 0 31902

Nem tudom, ez keskeny, egy-két embernek elegendő szélességű gyalogalagút volt a vágányok alatt a parkolóig. Szerintem metró célokra kicsi.

 

Hallottam hasonló jelelgű alagútról a Dózsa György út alatt, valahonnan a dísztribüntől egy szemben lévő szakszervezeti házba, az is hasonló, vezetőmentő célú volt. Ezt megbízható személy a saját szemével látta is.

Előzmény: Boszorka (31897)
Gels Creative Commons License 2011.09.05 0 0 31901

Köszönjük a cikket, minden benne van, valóban!

.......

Azért fenntartom, hogy a  Herendi bolt is ott volt (a 43-as telefonkönyv szerint).

......

Szentmiklóssy Antal üveg- és porcellánnagykeresk. VIII. Sándor u. 14.  T: 130-247

Előzmény: Törölt nick (31896)
Goldman Emma Creative Commons License 2011.09.05 0 0 31900

Én is így gondolom, de mint a rendszer oszlopai, ha ők cirkuszolnak, az messzire hallatszik.Volna, volna. Lád nyolcvanas évekbeli téglajegy: még én is fizettem, a gimnazista. Szóval lehet abban az utólagos önvallomásban valami, hogy jobbat akartak a monarchiabéli gipszarchitektúránál, de rosszul taktikáztak.

Előzmény: Yogi (31898)
Divrotcé Creative Commons License 2011.09.05 0 0 31899

de nem gyalogosok, hanem a távfűtés csövei "járnak benne"

 

És eredetileg sem gyalogosok jártak benne. Valamikor a múlt ködébe vesző XIX. század végén építhették, egy vízfolyás átvezetésére. Aztán az állomás (kitudja hanyadik) nagy rekonstrukciója idején, az 1930-as években gyalogosították. Majd jött az őrmezei lakótelep építése, amikor kezdtek beköltözni a távfűtés csövei (kellemes egy aluljáró lehetet...). Végül az 1978-1985 ös rekonstrukció idejében megépült a ma is szeretett, csodált aluljáró...

Előzmény: lafal (31889)
Yogi Creative Commons License 2011.09.05 0 0 31898

Persze, majdnem minden épület megmenthető, a kérdés az volt, hogy ez mennyire kifizetődő, vagy inkább hogy volt-e, lehetett volna-e pénz rá. 

Mellesleg Major és Gobbi bár színésznek óriások lehettek, de építésznek azt hiszem, egészen aprók voltak.

Előzmény: Goldman Emma (31895)
Boszorka Creative Commons License 2011.09.05 0 0 31897

Nem az első földalatti első állomása lett volna ott? Emlékezetem szerint az is a pályaudvartól jobbra volt kicsit hátrébb.

Előzmény: manhattani (31892)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.05 0 0 31896

Ezzel befejezem a témát, itt a megoldás a teljes cikkben.

 

   

 

Előzmény: Gels (31841)
Goldman Emma Creative Commons License 2011.09.05 0 0 31895

Sajnos sosem fogom megtalálni, hol, de egyszer elég autentikus forrásból olvastam arról, hogy a nyolcvanas években Major és Gobbi is beismerte: megmenthető lett volna a Blaha Lujza téri Nemzeti, de ők hittek abban, hogy megépül az új, a kacsalábon forgó a Liget szélén, és hagyták veszni, nem protestáltak. Aztán meg, húsz évre rá, jött a téglajegy és a többi, kétségbeesett kapkodás.

A Nemzetiben átfogó rekonstrukció egész biztosan nem volt 61-ben, de lehet, hogy kicsit renováltak itt-ott. Ezek a Fellner és Helmer épületek eléggé gyatra minőségben készülten anno, plusz a háború, plusz ötvenhat... De a fortepanon vannak fönn képek a Nemzeti lebontása előtti időszakból: hát, egyik sem egy renovált épületről tanúskodik. Persze egy csatornacsere vagy egy ereszmegújítás is kidobott pénz lehetett. :-(

Előzmény: Yogi (31883)
Yogi Creative Commons License 2011.09.05 0 0 31894

Várjunk csak, az a kerek tegnap még nem víztározó volt?

(Megjegyzem amúgy is igen valószínűtlennek és illogikusnak tartom - egy pályaudvarról a legkönnyebb menekülni, ha muszáj, egy menekülőalagút pedig nem százméteres, mert azzal keveset érnek.)

Előzmény: manhattani (31892)
manhattani Creative Commons License 2011.09.05 0 0 31893

>de nem gyalogosok, hanem a távfűtés csövei "járnak benne"

 

A Duna alatti alagútban, a Déli Összekötőtől kicsit délre is távfűtési csövek és villamos kábelek futnak.

Előzmény: lafal (31889)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!