TdiOxi-nak nagyon köszönöm a telefonos megszakértést és támogatást. :)
Nos, eljutottam ameddig lehetett. :D A két új kerékagycsapágy már bent is van meg a szimeringek is. Az ökölfej szimering és és a mögötte lévő tömítés ami a tengelyhez fogja az egészet azt kell holnap beszereznem és mehet is össze minden. Ami a kis távtartókat illeti, na az egy darab sem volt. Így az 1.16-1.46 vagy valami hasonló kg-os húzóerőt még gőzöm sincsen, hogy hogyan állítom be. :D:D:D
Viszonttizta rozsdás-vizes trutyis volt az ökölfejben a cucc, de valószínű, hogy nem rég óta mert semminek semmi baja és nem lóg meg zörög semmi. De a csapágyak odavoltak nagyon.... a függős csapágyak meg szét is hulltak ahogyan kell. :D
Ha nagyon szar a hengerfely tömítés akkor még a víz is átmehet az olajtérbe és viszont....
De az a vízben jól látszik, lévén fekete az olaj és úszik a tetején. Ha pedig az olajba megy a fagyálló akkor ha leveszet a szelepfedél kupakot akkor fehér tejfölszerű trutyi van a belsejében.
Na ez nem nagy öröm. Mert ez akkor is előjön ha nem a tömítés hanem az öntvény reped el. Ami egyből olcsó....
az, hogy "hengerfejes" egy nagy gyűjtő . Leginkább nem is hengerfejes, hanem csak a tömítés ment tönkre. Namármost ha belegondolsz akkor ugye ha a tömítés rossz akkor a hengerben lévő robbanáskor valamerre el tudnak menni a gázok. Ez ugye 2 irány lehet, vagy a víztérbe, vagy az olajtérbe. Ha az olajtérbe megy akkor nő a kartergáz, kifujj az aolajat , de nem melegszik. Ha melegszik akkor a víztérbe nyomja a gázt, ami ugye szépen kinyomja a vizet. ekkor egyrészt nem tud keringetni a szivattyú, másrészt nincs is mindenhol víz tehát a hőátadás is romlik. Jellemző tünet, hogy a tágulási tartályban buborékok vannak, esetleg kihabzik.
Namármost ha a tömítésed rossz akkor HIDEG motornál is átmegy a gáz, tehát egyből el kell kezdeni buborékolni , nem kell melegnek lennie a motornak.
A levegősödésnek nagyon jellemző tünete, hogy nincs fűtés.
Nehezen légtelenít, én kézzel szoktam nyomkodni a gumicsöveket miközben a tágulási tartály nyitva van. a tágulási meg legyen jól feltöltve.
A viszko a ventillátornak a közepe, ami csak akkor hajt erőböl ha a meleglevegő a benne lévő folyadékot kitágítja. Minél melegebb annál erősebben hajt. Hidegen szinte semmit. Csak a lendület viszi. Mintegy automatikus légtermosztát.
Par kerdes: Mit jelent az, hogy ha hengerfejes akkor hidegen is az? Erre megoldas a 3dl palack vizes megoldas, ha jol ertem? ezt holnap kibrobálom!
Az igaz,hogy amikor a csovet szetszedtem nagyons sok viz kiomlot azon a nyilason, feltoltottem es jarattam a motort. Nem legtelenit automatikusan? Ha, nem akkor azt hol kell?
Mi az a viszko(vizpumpa?) es hol talalom?
Az viszont elfelejtettem leirni, hogy a futesem nem ment! Amikor bekapcsoltam, hogy hutsem a vizet, akkor abszolut hideget fujt! A klimam nem jo, tehat csak motor hutes-futest hasznalom!
ha elfolyott a hűtővizből, akkor ellenőrizd le először is a rendszert. lehet hogy levegős. a hengerfejet tartogasd a végső esetre, mindig a kisebb rosszal kezdd. :-)
A bmw dieselben nagyon könnyen benn marad a levegő a vízumpánál , amitől megáll a keringés és hamar felforr. Ha hengerfejes akkor az hideg motornál is az. Bevett megoldás, hogy egy 3 dl-es pp palackot teletöltesz vízzel és belefordítod a tágulási tartályba. Ha hidegen buborékol akkor az üvegben szépen jönnek fel a buborékok. Melegen mindenképpen felkeményednek a gumicsövek.
Ráadásul az is kérdés, hogy a HŰTŐ meleg volt-e egyáltalán. mert ha nem akkor csak azért melegedett mert nincs keringetés. Szóval először légtelenítés nagyon alaposan. Aztán megnézni, hogy kering-e a víz. Aztán, megy-e a viszko. És a végén a hengerfej...
Reggel azt vettem eszre,h csopog a hutovizem! Megneztem es a motorfalabol(vagy minek hivjak) a tuzfalhoz kozeli oldalon bekotott csobol szivargott! Leszedtem az intercoolert es az alatta levo aluminium csonkot (az valami egestermek kiomlo lehet). Meghuztam (k*urva nehezen) a csonkot, osszeraktam, beroffentettem es jarattam a motort! Oke, gondoltam megyek vele egy kort, de 200 meter utan pirosba futott a vizhofok jelzom, leallitottam es a vsoveket vegignezve azt tapasztaltam, hogy felkemenyedett az osszes huttoviz csovem! Ebbol gondolom, mivel mar olvastam rola, de majd holnap tobbet tudok mert elviszem egy bmw spechoz es belenez!
De, mint az irasombol kiderult nem ertek az autokhoz, csupan probaltam logikusan levezetni! :) remelem ertheto voltam!
A hardy témában sokat szenvedtem, ha nincs emelés, akkor általában ritkán van baj, az olcsó hardy hamar eldöglik, a drágát meg nem lehet kapni. LandyCarnál van egy bontott kardán, az volt a kocsin amíg megjött az új kardán, jól bezsíroztuk, ha kell menesztőtárcsa, Kompinál biztos találsz.
Nem árt néha hézagolni a difiket, továbbá meg kell nézni, hogy nem kopottak-e a ricnik a féltengelyen, attól tud lötyögni a hajtáslánc rendesen.
Próbáld ki azt, hogy tegyél be egy kopott fékpofát a berohadt dugattyúhoz, a másik felére meg egy normál betétet. Nyomj egy nagy féket, hátha kipattan a dugattyú,, ha sikerül, akkor csiszold meg a dugattyút körbe, nyomjál rá wd-40et, utána elvileg könnyen fog mozogni. Az igazi megoldás a dugattyú csere, azt addig érdemes, amíg nem rohad be teljesen a cucc, mert utána igen nehéz kivenni.
A híd nál a nagy csavarok leszedése a nagy feladat, jól pakolj alá a kocsinak, kössél életbiztosítást, stb.. :)
A hengerfej blokkhoz illeszkedő oldalát síkba szokták köszörülni, hogy jobban illeszkedjen a blokkal.
Általában amikor egy motor hengerfejét kell javítnani az azt is jelenti, hogy a tervezettnél nagyobb hőhatásnak volt kitéve - az pedig deformációt okozhat. Ezt a deformációt szokás sikköszörüléssel korrigálni.
Üdv. Kocsis Jani köszi a választ. ez a megoldás ugy született hogy megkérdeztem a landy kereskedésben a ü.szivattyút nekem 130e ft mondtak és tudom hogy sajnos ezek a szivattyúk tipushibái a discoII-esnek. megmaradt az eredeti gázolajszúrű,csak bekerült a motortérbe. amugy is elég lehetetlen helyen volt. mivel versenyekre szoktunk járni nekem már a kárpátokban egy felálló vastag fa már beszorult a müanyag csövek közé a szürönél. akkor szerencsésnek mondhatonak kis sérülést okozva. a viszatérő csönél azért szükitettem le hogy minél kevesebb forró gázolaj jusson vissza tankba, a gárolaj fütőm ami a motor oldalán van jelenleg ki van kötve, nem megy át rajta a visszafolyó gázolaj. a motortól egyből a tankba megy. ha van valami hiba ami esetleg problémát okozhat kérlek ird le. amugy betudom állitami a nyomást akár 4 bárra is csak több gázolaj folyik vissza. a nyomást feszmérővel mérem,be van épitve a szürő után a rendszerbe.
Ne haragudj, de csak most kerültem netközelbe.
Szerintem túl nagy gondot nem okoz, esetleg a csőcsatlakozásokat terheli dupla mértékben a gyárihoz képest. Miért szűkítetted le a visszafolyót egyébként (nem látom a hasznát)?
Kb. 35000 Ft-ból gyári minőségben fel lehet újítani a tápszivattyút, Te miért döntöttél az öszvér megoldás mellett?
A gázolajszűrő maradt a gyári? Erre nagyon figyelj, mert az injektor nagyon kényes a tiszta gázolajra és a Td5 szűrője az átlagtól kisebb mikronos szövésű!
Még a gázolaj hűtő jut eszembe, annak is betehet a magas nyomás!
A fogyasztást szerintem nem befolyásolja érdemben a tápnyomás.
Órával vagy diagnosztikával méred egyébként a nyomást?