Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 32018
Urak!
Koszonom Nektek a segitseget, holnap reggel kiprobalom a legtelenitest es megkeresem a vizpumpat is!

Remelem egyszer eljutok arra a szintre, hogy segitsek a hasonlo problemakban!

Szep estet !
Tityitotyi1 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 32017

TdiOxi-nak nagyon köszönöm a telefonos megszakértést és támogatást. :)

 

Nos, eljutottam ameddig lehetett. :D A két új kerékagycsapágy már bent is van meg a szimeringek is. Az ökölfej szimering és és a mögötte lévő tömítés ami a tengelyhez fogja az egészet azt kell holnap beszereznem és mehet is össze minden. Ami a kis távtartókat illeti, na az egy darab sem volt. Így az 1.16-1.46 vagy valami hasonló kg-os húzóerőt még gőzöm sincsen, hogy hogyan állítom be. :D:D:D

Viszonttizta rozsdás-vizes trutyis volt az ökölfejben a cucc, de valószínű, hogy nem rég óta mert semminek semmi baja és nem lóg meg zörög semmi. De a csapágyak odavoltak nagyon.... a függős csapágyak meg szét is hulltak ahogyan kell. :D

 

 

Jah, és köszönöm a videjó linket is. ;)

pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.03.03 0 0 32016

a jobb áttekinthetőség kedvéért:

 

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (32015)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.03.03 0 0 32015

saját magát légteleniti, de esetleg eldugulhat valamilyen cső, pl. a túlfolyó, meg kéne nézni

Előzmény: Törölt nick (32011)
turbo2 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 32014

Ha nagyon szar a hengerfely tömítés akkor még a víz is átmehet az olajtérbe és viszont....

 

De az a vízben jól látszik, lévén fekete az olaj és úszik a tetején.  Ha pedig az olajba megy a fagyálló akkor ha leveszet a szelepfedél kupakot akkor fehér tejfölszerű trutyi van a belsejében.

Na ez nem nagy öröm.  Mert ez akkor is előjön ha nem a tömítés hanem az öntvény reped el. Ami egyből olcsó....

Előzmény: Törölt nick (32011)
turbo2 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 32013

Munkaeszközek vegyél JApót , mert meghalsz.

 

A Land rover az szórakozás, nem munka. :)

 

Lehet, hoyg tájékozatlan vagyok merdzsó ügyben , de mintha csináltak volna egy időben  5 hengeres diesel motort..

Előzmény: Boery (32009)
turbo2 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 32012

az, hogy "hengerfejes" egy nagy gyűjtő . Leginkább nem is hengerfejes, hanem csak a tömítés ment tönkre.  Namármost ha belegondolsz akkor ugye ha a tömítés rossz akkor a hengerben lévő robbanáskor valamerre  el tudnak menni a gázok. Ez  ugye 2 irány lehet, vagy a víztérbe, vagy az olajtérbe. Ha az olajtérbe megy akkor nő a kartergáz, kifujj az aolajat , de nem melegszik. Ha melegszik akkor a víztérbe nyomja a gázt, ami ugye szépen kinyomja  a vizet. ekkor egyrészt nem tud keringetni a szivattyú, másrészt nincs is mindenhol víz tehát  a hőátadás is romlik. Jellemző tünet, hogy a tágulási tartályban buborékok vannak, esetleg kihabzik.

Namármost ha a tömítésed rossz akkor HIDEG motornál is átmegy a gáz, tehát egyből el kell  kezdeni buborékolni , nem kell melegnek lennie a motornak.

 

A levegősödésnek nagyon jellemző tünete, hogy nincs fűtés.

 

Nehezen légtelenít, én kézzel szoktam nyomkodni a gumicsöveket miközben a tágulási tartály nyitva van. a tágulási meg legyen jól feltöltve.

 

A viszko a ventillátornak a közepe, ami csak akkor hajt erőböl ha a meleglevegő  a benne lévő folyadékot kitágítja. Minél melegebb annál erősebben hajt. Hidegen szinte semmit.  Csak a lendület viszi. Mintegy automatikus  légtermosztát.

Előzmény: Törölt nick (32008)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 32011

Lehet, de hogyan tudom legteleniteni a rendszert?

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (32010)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.03.03 0 0 32010

ha a feltöltéskor nem kapcsoltad be a fűtést, lehet hogy ott maradt benne levegő?

Előzmény: Törölt nick (32008)
Boery Creative Commons License 2013.03.03 0 0 32009

Szaktársak!

 

Munkaeszköznek keresek régóta Defendert.

Igazából olyasmire gondoltam amit a drillmaister elvitt előlem :-) vagyis nekem teherautó kellene mert cégre kellene.

A legideálisabb egy 2 szamélyes hosszúplatós lenne, de olyat emberi áron nagyon nehezen találni meg ritka is.

A HAHU-n nézegettem párat, szeretném a véleményeteket kérni róluk :

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/land_rover/defender/land_rover_defender_110_crew_2.5_td5-6636465

http://www.hasznaltauto.hu/auto/land_rover/defender/land_rover_defender_110_pick_up_2.5_td5-6466283

http://www.hasznaltauto.hu/auto/land_rover/defender/land_rover_defender_110_pick_up_2.5_td5-6327656

( idézet a hirdetésből:  "..... 5 hengeres 2, 5 l-es turbo diesel Mercedesmotorral, ... "

:-)))

Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 32008

Koszonom!

 

Par kerdes: Mit jelent az, hogy ha hengerfejes akkor hidegen is az?  Erre megoldas a 3dl palack vizes megoldas, ha jol ertem? ezt holnap kibrobálom!

 

Az igaz,hogy amikor a csovet szetszedtem nagyons sok viz kiomlot azon a nyilason, feltoltottem es jarattam a motort. Nem legtelenit automatikusan? Ha, nem akkor azt hol kell?

 

Mi az a viszko(vizpumpa?) es hol talalom?

 

Az viszont elfelejtettem leirni, hogy a futesem nem ment! Amikor bekapcsoltam, hogy hutsem a vizet, akkor abszolut hideget fujt! A klimam nem jo, tehat csak motor hutes-futest hasznalom!

 

 

Előzmény: turbo2 (32005)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.03.03 0 0 32007

megelőztél :-))

Előzmény: turbo2 (32005)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.03.03 0 0 32006

ha elfolyott a hűtővizből, akkor ellenőrizd le először is a rendszert. lehet hogy levegős. a hengerfejet tartogasd a végső esetre, mindig a kisebb rosszal kezdd. :-)

Előzmény: Törölt nick (32000)
turbo2 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 32005

A bmw dieselben nagyon könnyen benn marad a levegő a vízumpánál , amitől megáll a keringés és  hamar felforr.  Ha hengerfejes akkor az hideg motornál is az.  Bevett megoldás, hogy egy 3 dl-es pp palackot teletöltesz vízzel és belefordítod a tágulási tartályba. Ha hidegen buborékol akkor az üvegben szépen jönnek fel a buborékok.  Melegen mindenképpen felkeményednek a gumicsövek.

Ráadásul az is kérdés, hogy a HŰTŐ meleg volt-e egyáltalán. mert ha nem akkor csak azért melegedett mert nincs keringetés. Szóval először légtelenítés nagyon alaposan.  Aztán megnézni, hogy kering-e a víz.  Aztán, megy-e a viszko. És a végén a hengerfej...

Előzmény: Törölt nick (32000)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 32004
Akkor legyszives segits, Te mire gondolsz?
Előzmény: terrano1 (32003)
terrano1 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 32003

Biztosra veszem,hogy nem hengerfejes!

Előzmény: Törölt nick (32000)
fúrómester Creative Commons License 2013.03.03 0 0 32002

Én is ehhez akartam hasonlítani, hogy már csak ebben is nagy a különbség.

 

Szóval nemrosszaz, még sztenderd gumival sem. Nem köll túllihegni.

Előzmény: spapda (31996)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 32001
Ertem, koszonom!
Előzmény: Boery (31994)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 32000
Reggel azt vettem eszre,h csopog a hutovizem! Megneztem es a motorfalabol(vagy minek hivjak) a tuzfalhoz kozeli oldalon bekotott csobol szivargott! Leszedtem az intercoolert es az alatta levo aluminium csonkot (az valami egestermek kiomlo lehet). Meghuztam (k*urva nehezen) a csonkot, osszeraktam, beroffentettem es jarattam a motort! Oke, gondoltam megyek vele egy kort, de 200 meter utan pirosba futott a vizhofok jelzom, leallitottam es a vsoveket vegignezve azt tapasztaltam, hogy felkemenyedett az osszes huttoviz csovem! Ebbol gondolom, mivel mar olvastam rola, de majd holnap tobbet tudok mert elviszem egy bmw spechoz es belenez!
De, mint az irasombol kiderult nem ertek az autokhoz, csupan probaltam logikusan levezetni! :) remelem ertheto voltam!
Előzmény: terrano1 (31991)
pinguru Creative Commons License 2013.03.03 0 0 31999

A hardy témában sokat szenvedtem, ha nincs emelés, akkor általában ritkán van baj, az olcsó hardy hamar eldöglik, a drágát meg nem lehet kapni. LandyCarnál van egy bontott kardán, az volt a kocsin amíg megjött az új kardán, jól bezsíroztuk, ha kell menesztőtárcsa, Kompinál biztos találsz.

 

Nem árt néha hézagolni a difiket, továbbá meg kell nézni, hogy nem kopottak-e a ricnik a féltengelyen, attól tud lötyögni a hajtáslánc rendesen.

Előzmény: Vizdi78 (31961)
TdiOxi Creative Commons License 2013.03.03 0 0 31998

Iván ez meg neked való:

http://www.youtube.com/watch?v=CSqKxAXDrOI

 

Előzmény: Ivwi (31970)
pinguru Creative Commons License 2013.03.03 0 0 31997

Próbáld ki azt, hogy tegyél be egy kopott fékpofát a berohadt dugattyúhoz, a másik felére meg egy normál betétet. Nyomj egy nagy féket, hátha kipattan a dugattyú,, ha sikerül, akkor csiszold meg a dugattyút körbe, nyomjál rá wd-40et, utána elvileg könnyen fog mozogni. Az igazi megoldás a dugattyú csere, azt addig érdemes, amíg nem rohad be teljesen a cucc, mert utána igen nehéz kivenni.

 

A híd nál a nagy csavarok leszedése a nagy feladat, jól pakolj alá a kocsinak, kössél  életbiztosítást, stb.. :)

Előzmény: Ivwi (31970)
spapda Creative Commons License 2013.03.03 0 0 31996

De legalább kivitték őket "terepnek kinéző terepre", nem ám egy buckára felzavarták a gépeket, oszt' nesze itt az off-road á la Totalcar.

Előzmény: Ivwi (31983)
levvagen Creative Commons License 2013.03.03 0 0 31995

Remélem nem sokára! Tegnap kicseréltem a vezérmüszíjat, görgőt, szimeringet. Mára maradt a

leömlö, felömlö, turbo, olajcsövek visszarakása, olajbele röff. Hibátlan az új motor, nem kopog,

nem zörög, nem füstöl. Csak 10 mp után elkezd dadogni, füstölni, megáll. Valoszínü az AC lessz 

a hibás, nem belevaló adtak. Aztán már csak kipufogót kell rá varázsolni és KÉSZ!

 

 

Előzmény: tue-14 (31952)
Boery Creative Commons License 2013.03.03 0 0 31994

A hengerfej blokkhoz illeszkedő oldalát síkba szokták köszörülni, hogy jobban illeszkedjen a blokkal.

Általában amikor egy motor hengerfejét kell javítnani az azt is jelenti, hogy a tervezettnél nagyobb hőhatásnak volt kitéve - az pedig deformációt okozhat. Ezt a deformációt szokás sikköszörüléssel korrigálni.

Előzmény: Törölt nick (31990)
levvagen Creative Commons License 2013.03.03 0 0 31993

Már az elött, is volt egy szériás-fórum probálkozás, de az méghamarább elhalt. Kevesen vagyunk

még kevesebben irogatnak is. Ezt a fórumot is többen olvassák de csak 2,5 (bocs Kompi)irunk is.

Előzmény: élijen (31950)
szeszo Creative Commons License 2013.03.03 0 0 31992

 Üdv. Kocsis Jani  köszi a választ. ez a megoldás ugy született hogy megkérdeztem a landy kereskedésben a ü.szivattyút nekem 130e ft mondtak és tudom hogy sajnos ezek a szivattyúk tipushibái a discoII-esnek. megmaradt az eredeti gázolajszúrű,csak bekerült a motortérbe. amugy is elég lehetetlen helyen volt. mivel versenyekre szoktunk járni nekem már a kárpátokban egy felálló vastag fa már beszorult a müanyag csövek közé a szürönél. akkor szerencsésnek mondhatonak kis sérülést okozva. a viszatérő csönél azért szükitettem le hogy minél kevesebb forró gázolaj jusson vissza tankba, a gárolaj fütőm ami a motor oldalán van jelenleg ki van kötve, nem megy át rajta a visszafolyó gázolaj. a motortól egyből a tankba megy. ha van valami hiba ami esetleg problémát okozhat kérlek ird le. amugy betudom állitami a nyomást akár 4 bárra is csak több gázolaj folyik vissza. a nyomást feszmérővel mérem,be van épitve a szürő után a rendszerbe.

köszönöm

terrano1 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 31991

Miből gondolod,hogy hengerfejes?

Előzmény: Törölt nick (31985)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 31990

Koszonom!

 

Mit jelent a sikolni?

Előzmény: Törölt nick (31986)
kocsisjan Creative Commons License 2013.03.03 0 0 31989
Szia!

Ne haragudj, de csak most kerültem netközelbe.
Szerintem túl nagy gondot nem okoz, esetleg a csőcsatlakozásokat terheli dupla mértékben a gyárihoz képest. Miért szűkítetted le a visszafolyót egyébként (nem látom a hasznát)?
Kb. 35000 Ft-ból gyári minőségben fel lehet újítani a tápszivattyút, Te miért döntöttél az öszvér megoldás mellett?
A gázolajszűrő maradt a gyári? Erre nagyon figyelj, mert az injektor nagyon kényes a tiszta gázolajra és a Td5 szűrője az átlagtól kisebb mikronos szövésű!
Még a gázolaj hűtő jut eszembe, annak is betehet a magas nyomás!
A fogyasztást szerintem nem befolyásolja érdemben a tápnyomás.
Órával vagy diagnosztikával méred egyébként a nyomást?
Előzmény: szeszo (31981)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!