Még pénteken sem szokott a 3 tengelyesen sem hatalmas tömeg (álló utas) lenni, sőt, szabad ülőhelyek is vannak, mivel ott megy mellette a másodrész Bajáig. Ráadásul ma még vizsgaidőszak/reg hét/akármi is van. (Jó, Pécs felé nem tudom mi a helyzet :))
A menetrendkönyvben is benne van a makói 5-ös vonal menetrendje, számomra is rejtély, hogy az utolsónak megmaradt makói helyijárat miért üzemel ilyen titokban, hogy csak közvetlenül valamelyik megállójában tudhatsz meg róla infókat.
A kijelzőkről viszont nem tudom, hogy a helyközi viszonylatokat tudják-e, de mikor Makón jártam pár hónapja, akkor bizony ott volt azt hiszem épp ezen (gondolom ez az állandó makói) Isuzun, hogy "5 Ipari Park".
Ha már Makó, DUD-945 és 957 mik helyett van ott? Vagy már állandóak arrafelé? Tegnapelőtt futottam beléjük, legnagyobb meglepetésemre, még nagyobb meglepetésemre, DUD-945 épp nulla utassal a fedélzetén vágtatott kifelé a buszállomásról Igásra! Tanyasi iskolás járatra tanszünetben 280-ast küldeni, gondolom kellett a a négy ajtó a gyors utascsere miatt . :-D
Két kérdés merült fel bennem egy fotótúra után. 1) A makói helyi járat menetrendje miért nincs fenn az interneten? A DAKK-nál is csak a vonalhálózati térkép van fenn, viszont a megállókban teljesen korrektül kinn van a menetrend. 2) Az Isuzuk kijelzője hogy-hogy nincs még 2 év után sem felprogramozva? Szép magyarosch így szélvédő mögé rakott táblával a semmi közepén meg minden, de azért na.
Az ma a Szeged-Zákányszék-Pusztamérges-Halas járatok van :) Milyen fura...Jo 2 éve soproni törzskocsi volt...Jol leminősítették szegényt.Én simán visszaraknám,még az is jobb,mint a Betontégla.
Elég baj az!!!Jó volt ez a két hét nélküle.FLM volt legtöbbször...A DAKK jelenlegi legjobb busza helyett azt a fost visszarakni...Hol ebben a logika???
NDV-810 merrefelé található mostanság? Mikor elfüstölt szentendrén kecskeméten javították pár kanyart dolgozott is itt helyközibe aztán megint valami baja lett.Azóta nem hallottam felőle.
Ilyet nem szoktak. Ehhez a megállókban nincs elég hely, meg azért körbetáblázni az egész várost amúgy sem lenne túl sok értelme. Nem is szokták.
Internetről, meg talán helyi újságokból lehet informálódni, mellette nemtom mekkora darabszámban (de igen sok helyre eljut) terjesztik szórólapon. A kijelzős megállókban _talán_ van/lehet info, legalábbis a lehetőség megvan rá. Ezen felül nem tudom mit kéne még csinálni.
Néha a 10. Volán is produkált érdekeset. Bátyám 1984-85. telén egyszer 266-ossal utazott Szegedről Nagykanizsára. Azt mondta, utána napokig nehezére esett az iskolában ülni :-)
Esztergomban is az átlag utazóközönség távolsági járatnak mondja azt ami elhagyja a városhatárt főleg ha még Dorogot is, valószínűleg a topiktárs is így értette.
Ugyanakkor pl az Ajka-Esztergom 187 km-es távolsági járaton a 80-as években 260.32 volt a fordakocsi.
Ma 10 körül érkezett a Dorozsmai Roncstelepre egy Ikarus 260.32 (2-0-2) osztású DAKK-os sárga fényezésű, valószínűleg távolsági szolgálaton volt jobb napjaiban, kárpit tipikus barna veluros mintás, Trilex első hidas volt. Gondoltam leírom, sajnos számot nem láttam sehol rajta, mert kb csak az ablakok, ajtók, pár ülés volt benne.
Rémlett hogy olvastam itt a KKT-k Kecsóra kerüléséről, megjegyezném hogy tegnap délelőtt a régi 5-ösön a halászcsárda utáni pihenőben láttam Szeged irányában állni valamelyiket (talán a 252, de nem mondanám biztosra).
Kecskeméti kocsihiány miatt kerültek a KKT-sok Szegedről. Akkor, mikor mentek Szegeden volt éppen elegendő autó. Soknak nem mondanám. :)
A BKV-s autóbuszok felújításához a DAKK-os autóbuszoknak nincs köze, pusztán ugyanaz a cég végzi a felújítást, aki javítja a buszokat, azonos telephelyen.
Rákérdeztem a kecskeméti topicban is, annyira meglepett egy ottani hsz. A KKT-252, 253, 254 Kecskemétre került? Mikor és miért? Szegeden már nincs rájuk szükség? És csak ezek vagy a teljes sorozat? Hilfe!
Kíváncsi lennék vasárnap mi alapján osztják ki a buszokat...NDV 820at rakni Kalocsára,vissza Szegedre kb 60 utassal...Miközben HMP851 és ilyen gépek bent ácsorgnak a Mars téren!!! Tisztújítást!!!
Mekkora volt a közúti/utas forgalom indulást követően? Az autóbusz vezetője nagy valószínűséggel betartotta a sebesség határokat(még ezen falukban is Deszk, Ferencszállás). Kérsz még részleteket vagy ki is nézel a fejedből ezek után.
5:30-7:15, 13:30-16:30 között viszonylag könnyen megmagyarázható, ha ki van centizve az érkezés-indulás. Te mint utas jogosan mondhatod, hogy álljon be és induljon időben, de ehhez elképzelhető, hogy kizárólag egyetlen zákányszéki körből álló "fordát" kellene kiállítani plusz sofőrrel, plusz busszal. Ilyenkor a cég mérlegel, s azt mondja, hogy egy 5-10 perces késve indulás-érkezés még belefér, de Zákányszékre is muszáj 14:00 körül buszt küldeni, s plusz eszköz, személyzet pedig nincs a rendszerben.
Az már megint más kérdés, hogy ezt miért nem teszik oly módon deklarálttá, hogy 15:15 helyett 15:20-as, vagy 15:25-ös indulást hirdetnek meg eleve. (Ennek is lehet egyébként elfogadható oka: mert pl. úgy megbomlik az ütem, vagy mert akkor a pl. - nem néztem most utána, csak egy példa - szintén 15:15-re meghirdetett lassújáratra nyomakodna fel mindenki.)
Szerintem ez bele kell, hogy férjen egy nagyvárosi és környéki üzem mindennapjaiba. Vagy ha nem fér bele, akkor is kikerülhetetlen-:)
Előtte-utána már lazább minden, akkor már biztosan a sofőr+forgalmista mulasztása a notórius késve beállás.
És nem csak ez az egy ilyen forda van Szegeden. Vannak olyanok, ahol 1-5 perccel a menetrendszerinti érkezés után már indulni is kellene, lássuk be ez még bérletes utasok esetén is eléggé esélytelen.
A másik, hogy szerintem a Mars téri buszállomás túlzsúfolt. Az egy dolog, hogy a telepről sokszor csak kb. 10 perccel a járat indulása előtt áll ki a busz, de a pályaudvaron a gyalogos forgalom is sokszor akadályozza a buszok mozgását.
Ő azért van ott, hogy gondoskodjon az autóbuszok időben történő, kocsiállásra állításáról.
A másik "kedvenc" járatom, a Szegedről Makóra 15:15-kor induló gyorsjárat. Talán előtte Zákányszékről jön a busz, úgy hogy kb. 15:13-re beér a Mars térre, akkor gyorsan leszáll minden utas, sofőr táblát cserél majd beáll a 8-asra, de ez csak akkor ha olyan sofőr van aki nem fél nyomni a gázpedált. Ha az ellenkezője, akkor 15:15-re még az előző járatából sem érkezik be a busz a Mars térre. Itt értem a minden nap előforduló késés okát. De nem tudom, hogy a fordák tervezésekor ez hogyan került elfogadásra?
Kérdezem én, hogy mi lesz -10°C-ban 10-20 centis hó mellett? 10 perccel a kiírt indulási idő után fognak beállni a kocsiállásra a buszok, és az 5 köztes megállóval 60 perces lesz a menetidő 40 perc helyett a 35km-en?
---------------------
Ez 100%-ban Szeged autóbusz állomás ügyeletes forgalmi tisztjének trehánysága.
Ő azért van ott, hogy gondoskodjon az autóbuszok időben történő, kocsiállásra állításáról.
Azért fizeti a DAKK.
Nem azért, hogy bent pletykáljon az irodájában.
Persze kényelmesebb pletykálni, mint kellemetlen embert játszani, és lusta, trehány buszvezetőket ara ösztökélni, hogy jól és pontosan végezzék munkájukat.
Régebben az ilyenért a cég közlekedési közszolgáltató Divízió Forgalomszervezési vezetője felelt:
- 06-62/560-111/4153 mellék,
vagy 70/984-8031 tel.szám.
Ma már bizonyára más a beosztás elnevezése, talán a hatáskör is, de talán még megtalálod Árgyelán Péter urat, helyközi dívizó vezetőt (70-9848023).
Fordulj hozzá bizalommal.
Ő majd (ha még ott van??) szétcsap a MARS téri trehányok között.
Én csak Makóig utazok, nem ismerem azt, aki lekéste a buszt kedden. Csak a tendencia zavar hogy minden nap késés van, nem csak egy adott nap vagy adott járatnál.
Napi szinten buszozok Szeged és Makó között. Legtöbbször a gyors vagy az expressz járatokat részesítem előnyben.
Nov. 14. kedd 17:30-kor Szegedről Makóra induló expressz busz pontban elindult 17:30-kor, nem volt sem baleset, sem hó, sem jegesedés, se köd, mégis 18:20-ra ért be a Makói buszállomásra 18:10 helyett. Volt aki a 18:20-kor Makóról induló buszát éppen lekéste. Nov. 15 szerda 16:30-kor Szegedről Makóra induló expressz busz késve indult (mert késve állt be a kocsiállásra), ekkor sem volt semmilyen hátráltató tényező útközben, mégis 17:20-ra ért be a Makói buszállomásra 17:10 helyett.
Kérdezem én, hogy mi lesz -10°C-ban 10-20 centis hó mellett? 10 perccel a kiírt indulási idő után fognak beállni a kocsiállásra a buszok, és az 5 köztes megállóval 60 perces lesz a menetidő 40 perc helyett a 35km-en?
Üdv! Tudna valaki segíteni hogy vasárnapi napokon közlekednek e a szentesi automata váltós C56-osok, valamint a KNR-990-es? Ha igen akkor milyen indulásokkal? Válaszokat előre is köszönöm!
Rakás f.s ez az XMAP. Reggel semmit nem mutatott, most pedig már az oldal se tölt be! Szűnjön is meg, sok értelme nincs. Röhej hogy hétvégén használhatatlan!
Na ez az amire én is qwa kíváncsi lennék. Direkt ma akartam egy kicsit kirándulni messzebbre, látván hogy tegnap a sopronin és a győrin se NIJ volt (FLX 301,NKV 448) erre ma már természetesen visszapakolták őket...Amit csak élőben láttam már! Kõszönhetően a kib.....t Xmap nak!
Az utolsó 5162-esen (vasárnap délután) sosifordával ketten voltunk utasok. Ha jól emlékszem, az utolsó pillanatban derült ki, hogy másnaptól helyi járatként tovább él, Ráróson már ki volt téve a menetrend:
Kicsit utánakerestem én is a régi menetrendek között. Megtaláltam a 2006-07-est. Ebben meglepő módon még az 5161-es Pusztaszéli úti és az 5162-es rárósi vonalon is napi 4 járatpár közlekedett.
Az 5161-en naponta 6:25 és 14:25-kor, valamint tanév tartalma alatt munkanapokon 7:45 és 16:10-kor is indult járat, a már említett menetidővel. Gondolom a bezárás előtti években ritkult meg a menetrend, a két délutáni járat eggyé olvadt, a 7:45-ös pedig pusztán megszűnt. A néhány megállót most a hódmezővásárhelyi 3 sz. tanulószállító vonal szolgálja ki, de nagyon különböznek a megálló elnevezések a korábbitól, így nem tudom teljesen beazonosítani a teljes útvonalat. A Kútvölgy, Héjja-telep az konkrétan hol lehet?
Az 5162 pedig ugyanebben az évben szintén így nézett ki: napontás járat Vásárhelyről 8:00 és 17:00-kor, további munkanapos járatok pedig 6:30 és 14:30-kor.
Tegnap sikerült kifogni helyijáraton az NKG 738-ast.Csúcsszuper.Ha DAKK-igazgató lennék, beraknám helyközi e vagy távolságra. NIJ-ek jók lesznek a 90-es helyijáraton :)
Hivatalos nevén ez a Tisza Volán 5161-es vonala volt, Hódmezővásárhely buszállomásról ment Pusztaszél út aut. vt.-ig.
Az útvonala gyakorlatilag végig a Hódmezővásárhelyt Kardoskúttal összekötő úton volt, az itteni egykori TSZ központokat, majorokat, tanyákat szolgálta kil. Maga a Pusztaszéli út a Székkutast ezzel a műúttal összekötő út neve.
Kis érdekesség, hogy az xmapon megtalálhatod a vonal egyik megállóját. Valamilyen okból a 14-es Km-kő megállót felprogramozták, ez volt az utolsó előtti megálló a végállomás Pusztaszéli út (ahol a fotókat csináltam) előtt. Vicces látni, hogyha ajánlatot kérsz Szeged aut áll és a 14-es Km-kő közé, akkor az xmap jelzi, hogy gyalogolj ki Székkutasról.
A menetrend nem volt épp kínálatinak nevezhető, napi két járatpár, azok is csak munkanapokon, Vásárhely buszállomásról 6:25-kor és 15:15-kor indultak a buszok, a menetidő fél óra volt, indulás vissza azonnal. Vagyis nem azonnal, mivel elég kevés volt az utas, így a harminc perc helyett odaértünk 25 alatt, mikor utaztam vele.
Akkor mikor utaztam hárman voltunk utasok kifelé, ketten visszafelé, de végállomástól-végállomásig csak én utaztam vele.
Azért azt tudni kell, hogy bár a volános busz megszűnt, tanítási napokon az egykori pusztaszéli úti busz néhány megállóját kiszolgálja egy iskolabusz, tehát valamiféle utazási lehetőség legalább a gyerekeknek megmaradt.
Az 5161-esen kívül volt Hódmezővásárhely mellett egy másik tanyasi vonal is 5162-es Hódmezővásárhely-Rárós ez két évvel korábban szűnt meg, majd 17-es busz néven még tanítási napokon közlekedett mint vásárhelyi "helyijárat" de ezt is elérte a végzete, így Hódmezővásárhely mindkét tanyasi buszvonalát elvesztette. Erről azonban nincs fényképem, ugyanis csak utólag tudtam meg, hogy nincs már 17-es busz.
Mint írtam ritkán ragadtam fényképezőt, sosem voltam egy rendszámvadász, ráadásul a képeim többsége el is veszett mert a merevlemez elszállt, amin tartottam a teljes 2003-2006 közötti gyűjteményem, kár mert volt köztük sok olyan, ami ma már megismételhetetlen pl. tiszás 266-osok. Azután meg leálltam a fényképezéssel.
A mai 11:30-ason (ami amúgy ugyanaz, mint a sulipéntekes, csak sulivasárnapos) KNR-988 van... De úgy vettem észre, kábé bármelyik busz lehet, mindenfélét láttam már a járaton.
Üdv az ex-Tisza volán topiknak! Beregisztráltam, mert találtam pár képet 2009-ből, nem is tudtam, hogy ezek még megvannak. Sosem voltam nagy buszfotós, de dokumentum értékük miatt gondoltam megosztom veletek ezeket.
A képek 2009.06.15-én készültek, az 5161-es vonal utolsó üzemnapjának utolsó járatáról. A képek így sokszorosan nosztalgiák, mert azóta nincs Pusztaszéli úti busz, AAD-335 rég selejt, és már Tisza Volán sincs. (remélem sikerül elsőre feltöltenem őket)
Kikeresed a járatot. Ha épp úton van (várj néhány percet), akkor kattitnts rá a kék bubira. Néha csak sokadjára reagál. Ott lesz a rendszám, és a késés. Néha nem jelöli, vagymáshova, esetleg mást jelöl. Kb. 70%-ban pontos ilyen értelemben.
Kicsit puhább szivacs kellett volna az ülésekbe, de amúgy megszokható. Klíma kitűnő. Elég hely van az ülések között, külön tetszik, hogy a két ülés között is van kartámasz. A lábtartót viszont hiányolom. Erős, dinamikus járgányok.
Én hülye. e hogy nem fotóztam le. D. göljek meg ha ma nem az a busz volt Győr-Szeged felirattal... Miért nem mentél ki a Marsra 19.40kor,láthattad volna a sajàt szemeddel!!!
De, írjál nyugodtan, sőt, ahogy látom, írtál is. Csak ne ide. Hanem a KK-nak egy e-mailt, hogy panasszal kívánsz élni. S talán, egyszer, megfelelő buszt delegálnak a vonalra. Itt (innen) senki nem fogja orvosolni a problémád.
Imám meghallgatásra talált... Ma FLX 301 csinálta a Soproni. Ilyen szuperkényelmes, nagy buszok a garázsban rozsdásodnak, miközben simán lehetne ez az állandó kocsi ezen a járaton!
Füredről. És a szokásos 45perc vasárnapi késés is megvan. És még szegény sofőr kér elnézést. Pedig nem ő tehet róla hogy a 71esen minden vasárnap megáll az élet. Ezért is kéne az M7-esen mennie legalább Akarattyától, mert szerintem az azért jól járható vasárnap délután.
Hétfőn láttam a Rókusi víztoronynál a DAKK-os vontatót a Volán telep irányába vontatni egy kiberhelt, körösös világosbarna festésű Ik 280-as guruló vázat vontatni. Erről mit lehet tudni?
Ha a repülősök buszai (MTZ-970, MEZ-188) vagy a BKV trolijai (600II, 156II) is elfogadhatók, akkor gyakorlatilag bármilyen 260/280-asból meg lehet csinálni azt, amit akartok, ha van rá elég pénz, idő és alkatrész.
3 csongrád megyei E95 volt pótláson,néha 4-5 re emelkedett. De ez ritkán fordult elő. Csongrád megyéből még egy háromtengelyes volvo volt.Békés megyéből meg egy MAN illetve egy E94. Kecskeméti kocsik közül MAN,Rákos Union/E95 ,Credo,volvo 7700,volvo 8700,Péntekig tartott a pótlás egyébként.
Azért az kemény, hogy a füredi pótjegyes járatra IRZ 705öst sikerült MA kiadni... Hol vannak az E95ök?GTE 359 360/HHY 796 797 stb...
Más kérdés. Idén nyáron mennyire van tele a Szeged-Hévíz busz? Hallottam tavaly olyat hogy valaki hajnal 4re miként hogy legyen ülőhelye... Érdemes?Főleg hogy kék Volvo megy negyvenpár ülőhellyel...
Tisza Volán részéről anno A BHJ606 lett volna alkalmas/méltó a megőrzésre,sárgán,de aztán utolsóként be kék-fehérebédet 😢
Szegeden az off szkt az, aki lehetőségeihez mérten tesz a nosztalgia flottáért. ( volt idő amikor többet, de hat nincs mindig mindenre pénz,sajnos...) Egy működőképes kis 600 kellene nagyon még, reméljük a közlekedési emlektar 656-osa is egyszer elkészül,közlekedni is fog, majd ugy 5 év múlva jo lenne egy skoda15tr is eredeti kinézetben...
De buszhoz visszatérve: egy kék szürke ik260/280 lehetne még a flottában. személy szerint valamely ex szkts ik260 ( akf999/exBra184-Fpf446)Brvisszavásárlását,retrositasat támogatnám, de ha valamely exBkv 280 még fellelhető az szkt telepen, nagy megalkuvasokkal ugyan, de azt is elfogadnám retro kivitelben,szigorúan ráncajtósan.
Azta! :O Nem is tudtam, hogy azt eladták anno, azt hittem, hogy AKD-ékhoz hasonlóan ő is a MÉH-ben végezte... Ez jó hír viszont, ha esetleg mit ad isten, még mindig egyben van......(Habár visszavásárlásról meg ilyesmiről szó sem lehet, igaz?Ezt csak nagyon zárójelesen kérdezném meg esetleg.)) :)
Bizony, az a BRA-130 volt, és egyébként 1985-ös. Számomra érthetetlen okból az ajtók fehérek voltak, tanácsi (KV-s, kék) 280-asnál ilyet sehol máshol nem lehetett látni.
Mellesleg a BOX-993 még egészen három évvel ezelőttig megvolt, igaz, Oroszországban.
Nagyon kár, hogy ennyivel elintézték ezt a 'nosztalgiásdit'; nem biztos, hogy jó ebből kiindulni, hogy "majd a másik félretesz", mert lehet, hogy nekik sincs már semmilyük azóta, legalábbis van/lehet még egy jópár társaság, amelyik hasonlóan a TV-hez/DAKK-hoz, ők is csak simán eltüntettek mindent és nem maradhatott semmilyük, ezt biztosra veszem hogy mások is jártak így.....:/
Az AVD-741-ről hallottam, mint 266.25 (igaz?:)) nagyon örültem is neki, amikor anno olvastam ezt a cikket, hogy a KEA-hoz került, mert megvették azt a buszt legalább, és hogy majd valamikor fel is újítják /gondolom ez meg a kerettől függ/.(Azóta egyébként mi van vele, ha már itt tartunk?) :)
Nos, valóban nagyon jó hír, hogy legalább egy TV-s Ikarus megmenekült a lángvágók elől, csak én elsősorban a 280-asokra gondoltam, hogy azokból nem, és miért nem tettek félre. :( Mivel elsősorban a csuklósok szerelmese voltam akkor. De persze nagyon jó hír ez is, örülök is neki, hiszen már az is nagy szó, hogy egy busz megmenekült egyáltalán! De a 280-as fronton, akkor ezek szerint már menthetetlen, mert minden elveszett már, igaz??! :/((
Iigen-igen, igazad van, csak én arra próbáltam kilyukadni, hogy a '85 előtti ráncajtós-trilexes Ikarusokból miket vett át a Tisza és állított IS forgalomba. ;)
Egyébként én is olyasmiket hallottam, hogy tulajdonképpen átvette az akkori majdnem teljes állományt (ami még akkor megvolt, mert 96-ban eladtak már párat belőlük), ezekből az Ikarusokból meg csak ezeket állította forgalomba is (a többit gondolom egyből leselejtezték, BPZ-904, CCakármi, ilyenekre gondolok :) ); azt hiszem még egy 1986-os gyártású exSzKT-s 280.15 sem kellett nekik, pedig az azért akkor - no meg a többihez hasonlítva - elég 'újnak' számíthatott az Szkt-sok közül, azt hiszem széles gumiperemes bolygóajtós volt már és ez nem biztos, de ha jól emlékszem BRA-130 volt a rendszáma. :)
Na de mindegy, nem "off-olok" tovább, itt a hangsúly amire gondoltam, azok főleg az ex-Tiszás buszokra vonatkoznak, szerintem azokból a néhai Volán sárgákból lett volna a legérdemesebb félretenni egyet, hiszen azok voltak még az igazi Ős-280asok! ;) Nem?:) Üdv!
A nosztalgia sajnos sosem volt prioritás, elintézték annyival, hogy a többi volánnál van eltéve nosztalgia busz, manapság pedig csak csomagban lehet felvásárolni a selejteket, egyesével nem.
Az iratok közül is sokat kidobtak, pedig aki a múltját nem becsüli, annak jövője sincs, tartja a mondás, és még lehetne itt elemezni a vállalati kultúrát, mert ez is egy lenyomata annak.
Viszont a helyzet nem reménytelen, erről lehet, hogy nem tudtál:
Azért elég sokat átvett a Tisza az SzKT-tól, ott volt a volt BKV-s pakk, vagy a saját 280.15-öseik, az NDK-sok, stb. Sőt, DUD-945 és 957 is SzKT-sként kezdett, kemény egy hónapot szolgáltak ott.
Üdvözletem/Sziasztok! :)) Újként mutatkoznék be Nektek most, mert - bár a fórumot már évek óta (kb. 3-4 éve) gyakorlatilag napi szinten olvasom - és visszaolvasom (a legrégebbi, 2008-as hozzászólásokhoz is akár gyakran visszalapozgatok) (mindig nagyon szívesen, :) igaz mostanában már elég kihalt ez a topic is-legalábbis az akkorhoz képest....), de regisztrálni csak most regisztráltam be, hogy én is írni tudjak valamit, mert van egy dolog, ami nem hagy nyugodni, nagyon fúrja az oldalam és kíváncsi is vagyok részben.
A téma, amiről beszélni/kérdezni szeretnék - és ne haragudjatok ezért, de egy "kissé" eltér az eddigi témáktól, amikről itt mostanában szoktatok beszélgetni (avagy a mai állománytól) -, az az egykori Tisza Volán-os 200-as Ikarusokhoz kapcsolódik - most, hogy láttam, írták, hogy az a bizonyos DUD-271 is selejtezett lett, erről jutott eszembe, hogy most már tényleg megkérdem: tényleg sem a DAKK sem pedig anno a TV nem tett félre egyetlenegy 200-asból egyet sem (mondjuk egy 280-ast?)?? Miért pusztították/illetve pusztítják el az összeset esztelenül? Nem lehetett volna anno valamit félredobni a telepen, hogy esetleg ha akkor nem is, de később majd esetleg felújítják valamiféleképpen és nosztalgiaként üzemeltetik tovább? Nem is voltak ilyen tervek SOHA vajon? Vagy netalán a szándék esetleg anno megvolt rá valamikor ilyesmire, csak szokás szerint közbeszólhattak a 'pénzügyek'?
És itt most nem ezekre a jelenlegi modern(ebb) Ikarusokra gondolok, amiket mostanában selejteztek vagy 'neadjisten' még ma is futnak (nyilván már csak a DUD-ok egy része DUD-8XX,DUD-9XX), mert én azok közé tartozom akik azt tartják, hogy egy ilyen 90-es évekbeli DUD-on vagy épp gázoson már nem igazán van mit eltenni, mert túl újnak számítanak mint egy Ikarus és semmi retro-(feeling) sincs bennük (feltételezem, hogy nyilván tudjátok, hogy itt most mire gondolok:) bár azt nem tudom, hogy ki mire és mennyire emlékszik még abból a korból, amikor még a régi Ikarusok voltak a mindennapos szereplők).
Itt most e téren visszamennék a '80-as évekbeli Ikarusokhoz, vagy ha még messzebb megyek, mondhatnám akár a '70-es évek budiajtós-ráncajtós-trilexes 280-asait is (AHA-879,AVD-379,BPZ-864,AVD-562,ELS-425,AHA-627,ABU-029, nem tudom esetleg mondanak-e még valakinek innen valamit ezek a bizonyos (1990-es éveki) rendszámok :) :) :) merthogy igen, ezek elvileg 1976/77/78-ból származó 280.06-osok! ) - ezek természetesen akkor még mind volán-sárgák voltak - egyikük sem érte meg a bekékítést, mert legkésőbb 99-ig vagy esetleg az ezredfordulóig úgy tudom mind eltűntek a TV állományából.
És akkor az én véleményem szerint: még a - belőlük 1-2db - picit tovább futó 1982-es példányokból is roppant érdemes lett volna megmenteni egyet esetleg az utókor számára: ABU-034 (erről a buszról sokat olvastam mostanában régi, 2000-es évekből származó hsz.-okban, valaki azt mondta róla, hogy úgy emlékszik, neki volt a legszebben szóló B-hídja:))))), ABU-358 (ő ugye az utolsó sárga busz volt, csak 2002-ben selejtezték), vagy esetleg ACC-925 (mint BU 40-13?:) (na, erre viszont tuti sokan emlékeznek még, Ő volt az egyetlen ős/oldschool 280-as, amelyet átfestettek anno kékre, és ha jól emlékszem egészen 2004-ig nyomta az ipart(!)) De ide lehetne mondani még akkor már az egykori BHJ-606-ot is, nem? :) Ő rá is sokan emlékezhettek, '84-es gyártás, 2006-ig élt.
De akár jöhetnék az egykori SZKT-s, a 90-es években mindenhonnan összeszedett-vedett 280-asokkal is :) AKD-601,BOX-993,CJH-210 stb. (illetve csak ez a 3 volt később ugye 98-tól a TV állományában is), állítólag ezek sem voltak ám akármilyenek!
Na és akkor ezek közül tényleg nem jutott eszükbe soha, hogy esetleg félre tegyenek egyet is, későbbre megmenteni? Mert ha jól meggondoljuk, így azért elég sok buszról van szó (és ezek csak a 280-asok), tényleg nagyon kár hogy mindet kukázták, én legalábbis nagyon sajnálom őket (nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de gondolom a legtöbben ti is valahogy hasonló érzéssel....:)), pláne hogy én sajnos az a korú vagyok, aki már nem sokat utazhatott ilyeneken gyerekkorban, kisgyerekként pedig akkor még túl fiatal voltam, hogy így emlékezzek rájuk teljesen (hogy milyen hangjuk volt, meg ilyenek), megjegyezzem őket stb.
Elnézést kérek a hosszú írásom miatt - tudom ez mostanában nem szokványos - mindenkitől, csak gondoltam leírom/kitárgyalom (veletek) hogy mire is gondolok e téren... :) öszóval mégegyszer elnézést, remélem elolvassátok többen is ("régebbiek" is, akik még esetleg tisztán emlékeznek rájuk), hogy esetleg - ha szabad - beszéljünk erről is ;) ;) És még így, annak ellenére is, hogy én itt csak ilyen újonc vagyok a fórumozók között (kivéve az olvasást) :D
Szóval annó a Tisza Volán kiadta a vonalainak egy részét egy, 100%-ban saját tulajdonát képező alvállalkozónak valami inhouse szerződés keretében? Ennek mi értelme lehetett? Úgy rémlik, 260-as, 280-as, 415-ös kocsikkal járkáltak, ezeket a Tiszától bérelték, majd amikor már nem kellett, visszaadták?
Tisza Volán, majd DAKK, most pedig DAKK-Volánbusz tulajdonú "alvállakozó". Kezdetben korábbi Tiszás (és onnan bérelt) kocsikkal dolgoztak. A NKV-s Intourok viszont már sajátok (+vannak más kocsik is). Legújabban pedig a VB alvállakozójaként (a feldatatot továbbadva a Colornak/M6LOG-nak) kerülnek szóba.
Sziasztok! Ez a Partiscum Busz micsoda? Mostanában itt más volános topcikoban elég sokszor olvasni róluk. Annyit tudok eddig, hogy a DAKK alvállalkozója, de DAKK-os buszokkal nyomul? Vannak saját kocsijaik? Most valami nagy tendert nyertek el, hogy százas nagyságrendben vennének használt buszokat?
Tavaly szinte minden vasárnap hatalmas dugó volt a 71-esen egészen Füredtől az M7 felhajtóig. Most is azért késik gyanítom állandóan...Volt, hogy 40-50 percig 4-5 km/h-val lehetett "haladni".
Először azt hittem, hogy csak a szokásos "Késés: 1196 perc" volt az xmapon, vagyis, hogy kamu a 80 perc. :D Amikor elindul a járat, még több száz percet késik a rendszer szerint, ugye. De akkor ez most tényleg ennyit késett. Hogy sikerült ezt összehozni? Ezt már a szárnyaskerék is megirigyelné...
Szegeden a Mars téren a forgalmista közli az utasokkal, hogy a busz rossz, ezért utasok nélkül honába, (Makó garázs) küldi üresen.
Az utasok próbáljanak meg feltuszakolódni a következő járatra.
Ők próbálnak.
Ezután az üres busz elmegy Makóra. Vagy oda ér vagy nem?
Ha odaér, másnap olvtársunk ír egy dörgedelmes levelet, hogy miért küldték el üresen a buszt javítani Makóra (mert oda való) emiatt Ő nyomorgott a következő buszon.
Tényleg nyomorgott.
Most elküldték utasokkal, most az a baj.
Klasszikus van rajta sapka, nincs rajta sapka esete.
Két lehetőség van: azt mondja a forgalmista, hogy akkor a busz bemegy javítani Szegeden, és a járat kimarad, vagy azt mondja, hogy mivel expressz járatról van szó és nem igen van megállója, ezért a járatot megcsinálja és Makón bevonul javítani (mivel ez volt az autóbusz utolsó járata aznap).
Az hogy ilyen a járműpark, ne a forgalmista hibája legyen már.
Már úgy állt be a busz a Mars téren hogy alig ért oda a kocsiállásra, és onnan is alig tudott elindulni.
Szóval már korábban ismert volt a műszaki hiba, mégis kiengedték (vagy kiküldték) a következő járatra.
Nem ismerem a "rangsort", ki milyen alá-fölé rendeltségben van: makói forgalmi / szegedi forgalmi, szegedi kocsi / makói kocsi , de hogy ismert műszaki hibával mennek a buszok az nonszensz szerintem.
És nem arról van szó, hogy nem működik az egyik ajtó vagy hasonló, hanem konkrétan megállt a motor benne, többet be nem indult.
IAN-708 lerobbant ma a Szeged-Makó 16:30 expressz járaton a kiszombori körforgalom után. Egész úton leállt a motorja minden lassításkor. Mint egy karácsonyfa, világított műszerfala. Már a Mars tér előtt is jelentkezett a probléma, mégis kiküldték még a Szeged-Makó járatra. És a lerobbant buszon várakozó utasokat a 16:30 lassú járat nem vette fel.
Úgyhogy leszerepelt a dakk Mars téri forgalomirányítója, és a 16:30-as lassú járat sofőrje is.
Látom, szépen kezdik a vizes vb-anyaggal ragasztgatni a Merciket...Nyugtassatok meg, hogy tényleg ezek ki lesznek véve a DAKK-állományból július második felében, ahogy tavalyy is?
Kezdődnek a szokásos,szivatós nyári Balatonról hazautazós vasárnapok...Bfüred-Szeged 80 perc késés.Hévíz-Szeged 90 perc késés...Szegény magyar...Meghallja nyáron a Balaton szót és meghülyül...Mi a különleges egy nagy rakás vizen?
Sajnos tuti csak tartalék, csak sulivasárnapokon lehetett látni, meg ha a "csodamercik" helyére beugrott valahova. NIJ-ekkel kár is hasonlítgatni, az FLM nyomába se érnek azok a raklap betonüléses xarok!
Egy ilyen kocsit, mint az FLM-963 tartalékba nyomni...hihetetlen ez a DAKK-os "észjárás"!!!
Kényelmes, hatvanegynéhány ülőhely, jól hajtható. Vajon miért nem ezt rakják be állandóra a balatoni járatokra??Vagy a sofőrök nem szeretik és azért mellőzik? Szerintem az egyik, ha nem a LEGJOBB busz, amivel valaha utaztam!
Intouro-k nagy valószínűséggel maradnak, ha a tavalyi ifjúsági úszó eb-t nézzük vásárhelyen. ott is követelmény volt, hogy milyen buszok mehetnek. a vb-re is valószínűleg a legmutatósabbak, legújabbak mennek, amiket lehet távolsági vagy túristabusznak is csúfolni :D
Szerintem lelkileg felkészítik az utasokat, hogy a vizes VB alatt jelentősen megcsappan majd a Merci állomány! A Tourismok jelentős része megy, gondolom Intourok is. Kíváncsi leszek, hogy mik fognak járni az adott járatokon!
2 éves busz alváztörött? Miféle hulladékokat gyártanak manapság?
Utazott már amúgy valaki idén légkondícionált dakkos kocsival? Vagy megvárja a cég, amíg ásít valaki egy színeset a levegőtlen meleg miatt? Mert az utaspanaszoknak nagy értéke nincs ez ügyben...
Akkor azt írtátok, hogy a HBA-530, IAA-889 a 90/90F vonalakon (utóbbi a 20-ason is), HCT-518 és IDY-767 pedig a 74/74A vonalon jár. Ezek az infók még aktuálisak? A többire valami ötlet, hogy merrefelé keressem? Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv! Tudna valaki segíteni, hogy az egész DAKK-ot nézve hány darab Rákos/Csepel/Union tipusu busz van még forgalomba, illetve ezek közül van e még fordás és ezt valaki letudná e írni? Válaszokat köszönöm előre is!
Bocs, 10.00 órára emlékeztem, miközben írtam. A 10.40 után 11.40 a vasútállomás elől helyközi.
A főúton (a vasútállomásról kijövet balra előre, kb. 100 méter) lévő METRIPOND megállóhelyről 11.09-kor helyközi a buszállomásig, 11.17-kor (5105/128.sz.) helyközi járat a buszállomás érintésével Csongrádra, ez megálló a sétálóutca végén, a Lázár utca megállóhelyen is a központban:
A vasútállomás (MÁV Nagyállomás) előtti megállóból ehhez legközelebbi időpontban 10.40-kor indul helyközi busz az autóbuszállomás érintésével a Tóalj utca és Szeged felé:
Helyi járatot abban az időszakban nem találtam a legközelebbi, a METRIPOND-nál, a főúton lévő megállóhelyről, helyközit is csak 10.02-kor a Makó-Hódmezővásárhely-Budapest kiegészítő jegyes távolsági járatot.
Hódmezővásárhelyen hétköznap, 11 körül van valamilyen járat vasútállomástól központ felé, vagy már teljesen szét lett barkácsolva a közösségi közlekedés?
8500BLE: Ha a tetőablak nincs kinyitva akkor már most a 20-25°-ban "meg lehet pusztulni". A légkondi megy, de nem sokat ér. A szellőzők jók viszont csak az érzi aki alatta ül.
Mik a tapasztalataitok a "teliablakos" buszokkal kapcsolatban? Szellőző, esetleg klíma üzemel? Ahonnan érkeztek, ilyen időben már a klímát járatják a beltéri meleg miatt.
A probléma az, hogy az IDY-s széria (Ikarus 260.3AG és 280.4AG) jelenleg rosszabb állapotban van, mint az idén selejtezett 435-ök. Ezért se értem, hogy miért a 435-el kezdték el a selejtezést, vagy az első 3 említett CNG-s 280-al ami Szegeden állt forgalomba. Mivel ezek a kocsik kaptak egy átfogóbb felújítást 6-8 éve, viszont az IDY-s szériához 15 éve nem nyúltak hozzá.
A gond főként a balfék városvezetés, akik a DAKK esetén átlagéletkort írnak elő, és azt nézik, nem a kocsik állapotát. Ezzel magyarázható, hogy a DAKK az idősebb, viszont jobb állapotban lévő kocsikat selejtezte le a fiatalabb rosszabb állapotúéval szemben.
Az meg már egy külön történet, hogy a sok leselejtezett csuklós helyére Scaniák kerültek. Nyilván ez sem a DAKK hibája, mivel a város rendeli meg, és ő határozza meg a ("kötelező") csuklós kocsik arányát és indulásait a városban.
Nagyon sajnálom, mert nagyon jó állapotban voltak a 435-ök. Ha tudtam volna, hogy kivonják őket a forgalomból, akkor elbúcsúztam volna tőlük egy búcsú körre decemberben, de mindegy...
Ahogy látom EZW-242-t is kivonták januárban, pedig különleges kocsi volt.
És hová lesznek értékesítve a 435-ök arról tudtok valamit, mert nagyon jó állapotban vannak? Esetleg Bpre nem akarják, mert metrópótlás miatt örülnének neki, és belső esztétikát és vázon nem kellene dolgozni, csak lefesteni kellene őket?
ELM-395, ELR-401 sorsa mi lesz, esetleg nem akarják nosztalgia járműnek megtartani (nem a DAKK, hanem egy magánszemély, mivel kár lenne őket kidobni)?
Azt hittem, már volt téma a topikban, de a fórumkereső szerint nem. Én egyébként gyerekkoromból is emlékszem erre a buszra, egyszer láttam a vácrátóti arborétum parkolójában. A kretén rendszáma miatt jegyeztem meg.
Volt is ám hőzöngés az utasok részéről aZ elcseszett utastér, hátsó hegymászás miatt... anyum is rendszeresen ment az egyikkel dolgozni, az első alkalom után hívott,h ilyen *art...aztán a munkahelyen a kollégáktól,vásárlóktól is cifrákat hallott, na meg a többi utastól amikor utazott...
Azt nem tudom melyik napokon. De nem olyan vészes,445-os kenyelmesebb ülésű busz azthiszem. Van a kényelmetlenebb fajtájú, sok helyen előfordul főleg manapság tavolsagiban de a további OFF lenne..
--------
Nemsemmi, Békés megyében még boven előfordul 256-os.
Az AHA-380 nem 1990-es, hanem 1986-os volt, és BX 99-97 néven kezdte a pályafutását a Kapos Volánnál. Onnan kiszervezték valami sötét bizniszbe Somogy megyén belül, majd még abban az évben, 1992 végén vette meg a Tisza Volán.
Rendszám: FIS-494 Gyártmány: RÁKOS Típus: 350 UNION Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: MRM-241 Gyártmány: RÁKOS-VOLVO Típus: 310 UNION Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Ha már itt megy a proto gázosok selejtezése, akkor érdeklődnék még: -a 4+1db eredetileg szegedi 435-ösből megy még valamelyik? -a 412-esek mennek még? Ha igen, akkor mind Hódmezőre került? -a 417-eseket mintha láttam volna, helyi vagy helyközi szolgálatot látnak el perpill? Köszönet!
Rendszám: ezw-242 Gyártmány: IKARUS Típus: 280.52 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: AZB-528 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.50 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: AZB-529 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.50 V Szin: KRÉMFEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: CCR-686 Gyártmány: IKARUS Típus: 396.27 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: CCR-690 Gyártmány: IKARUS Típus: 396.27 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: NDJ-331 Gyártmány: IKARUS Típus: 386.01 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Forgalomban van: DUD-009, EIB-385, EWS-897, GBW-510, LUT-104
Neked is leírom, úgy mint a többieknek máskor is. A buszoknak van mikor garanciális szervizre el kell jutni, nyilván nem éjszaka amikor áll a busz.. :) Ezért van az, hogy néha-néha más kocsi is előfordul az adott (Miskolc, Győr, Sopron, Zalaegerszeg) járatokon. :)
"A beszerzés tárgya az ajánlatkérő által üzemeltetett valamennyi járaton, továbbá ajánlatkérői igény esetén a megjelölt mennyiségen (km igény) belül valamennyi, a szerződés időbeli hatálya alatt felmerülő új járaton menetrendszerű, közforgalmú autóbusz-közlekedési közszolgáltatás ellátása.
A menetrend szerinti autóbusz járatok ajánlatkérő által biztosított autóbuszokkal és nyertes ajánlattevő által biztosított személyzettel történő teljes körű üzemeltetése.
A beszerzés tárgya továbbá a menetrendszerű, közforgalmú autóbusz-közlekedési közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó jegy- és bérletértékesítési tevékenység ellátása, valamint az utazási jogosultságok ellenőrzése.
A helyközi menetrendszerű, közforgalmú autóbusz-közlekedés ellátásához szükséges autóbuszokat az ajánlatkérő a nyertes ajánlattevő rendelkezésére bocsátja, azzal, hogy a szolgáltató azokat kizárólag a szerződésben rögzített helyközi menetrendszerű, közforgalmú autóbusz-közlekedés ellátásához használhatja. Az autóbuszokat a vállalkozó saját költségére, felelősségére és terhére üzemelteti,- és tartja karban.
Vállalkozó az átadott autóbuszok karbantartását és javítását köteles olyan helyen végez(tet)ni, mely megfelel az 1/1990. (IX. 29.) KHVM rendeletben (a gépjárműfenntartó tevékenység személyi és dologi feltételeiről) vagy ennek helyébe lépő jogszabályban előírtaknak. Autóbuszokra vonatkozó törvényi előírásoknak és szabályoknak megfelelő műszaki állapotért a vállalkozó teljes anyagi, erkölcsi és büntetőjogi felelősséggel tartozik.
Mennyiség:
Éves menetrend szerinti futásteljesítmény 19 528 ezer km.
Ajánlatkérő tájékoztatja az Ajánlattevőket, hogy e beszerzést megelőzően közforgalmú autóbusz közlekedési szolgáltatások ellátásának biztosítására vonatkozóan olyan alvállalkozói szerződést kötött, amely szerint a Megrendelő csupán a szerződésben megadott futásteljesítmény 50 %- nak a megrendelésére vállalt kötelezettséget. Mivel e beszerzés a hivatkozott alvállalkozói szerződés teljesítése érdekében valósul meg, így abban az esetben, ha a Megrendelő él az alvállalkozói szerződésben rögzített megrendelés-csökkentési jogával,- úgy e csökkentés arányában Ajánlatkérő is jogosult szerződésmódosítás,- illetőleg egyéb jogkövetkezmény nélkül – legfeljebb 50 %- al – csökkenteni a megrendelt futásteljesítményt.
Ajánlatkérő nem tesz lehetővé a részajánlattételt, mivel a részajánlattétel engedélyezése kizárná az optimális közlekedésszervezést és a különböző időpontokban,- és vállalkozási díjak alkalmazásával megkötött szerződések egységes kezelésére sem volna lehetőség.
A vállalkozási szerződésben előírt felelősségbiztosítások megléte szerződéskötési feltétel.
Feltételes közbeszerzés a Kbt. 53. § (6) bek. szerint. Ajánlatkérő tájékoztatja az ajánlattevőket, hogy a Kbt. 53. § (4)-(6) bekezdése alapján feltételes közbeszerzési eljárást folytat le. Ajánlatkérő e közbeszerzési eljárással párhuzamosan „250 db használt elővárosi és távolsági menetrendi feladatok ellátására alkalmas autóbusz beszerzése bérleti szerződéssel ” tárgyú közbeszerzési eljárást indított. Amennyiben a hivatkozott közbeszerzési eljárás eredménytelenül zárul le,- úgy ,- ezt a tényt ajánlatkérő olyan körülménynek tekinti, amely miatt az eljárást eredménytelenné nyilváníthatja a Kbt.75. § (2) bekezdés a) pontja alapján, valamint a Kbt. 131. § (9) bekezdése alapján mentesül a szerződéskötési kötelezettsége alól, illetőleg ezt az okot az e közbeszerzési eljárás eredményeként megkötendő szerződés hatálybalépését felfüggesztő feltételként is kiköti."
Sejtettem. Köszönöm. Régen időnként láttam Dunaujvarosban a tiszas Volvokat.Anno amikor még az egyik Ik. 266-al zotykolodtunk az M8-ason mellettünk csak úgy suhant az egyik Volvo.Csak irigyen néztük ,hogy milyen szép busz, nálunk ilyen biztos soha nem fog járni. Erre mi lett? 2016-ban megkaptuk JTK-941et:D
Jól sejtem, hogy házon belüli kiszervezés készül? Mintha már emlegetve lett volna pletykaszinten korábban. A DAKK majd bérbeadja a buszokat (eszerint 250 db-ot) a Partiscumnak, ami szolgáltat velük.
"250 db használt elővárosi és távolsági menetrendi feladatok ellátására alkalmas autóbusz beszerzése az alábbi paraméterek szerint:
112 db használt, közösségi közlekedésre alkalmas, távolsági, szóló autóbusz.
— Hosszúság: legalább 11,5 m.
— Az ülőhelyek száma: minimum 44 db.
— Állóhelyek száma: 5 fő/m2 értékkel számolva érje el a 11 fő értéket.
— Ajánlatkérő a teljes mennyiség 15 % -ig elfogad 3-tengelyes szóló autóbuszokat is, továbbá a teljes mennyiség 15 %-a „Tempo 100” vizsgára alkalmas kivitelű lehet.
138 db használt, közösségi közlekedésre alkalmas, elővárosi kivitelű autóbusz.
— Hosszúság: legalább 11,5 m.
— Az ülőhelyek száma: minimum 37 db.
— Állóhelyek száma: 5 fő/m2 értékkel számolva érje el a 30 fő értéket.
— Alacsonypadlós vagy alacsony belépésű kivitel.
— Ajánlatkérő a teljes mennyiség 15 % -ig elfogad 3-tengelyes autóbuszokat, továbbá a teljes mennyiség 15 %-a normál (nem alacsony) padló magasságú kivitelű autóbusz lehet.
A teljes mennyiségre vonatkozó elvárás:
— Gyártás: 2001. év vagy annál fiatalabb.
— Dízel motor meghajtás.
— Motortól független fűtőkészülék és fűtési rendszer.
— Legalább 2 db távműködtetésű ajtó.
A beszerzés kizárólag az autóbuszok bérbevételére terjed ki, nem kérünk karbantartási szolgáltatást.
A járművek átlagéletkora a szerződés teljesítésének megkezdésekor nem haladhatja meg a 10 évet, a járművek egyedi életkora a szerződés teljesítésének megkezdésekor nem haladhatja meg a 16 évet. A szerződés megkezdésétől számítva az autóbuszok átlag életkora évente legfeljebb 1 évvel növekedhet.
Az autóbuszok részletesebb leírása a közbeszerzési dokumentációban található „Részletes Műszaki Követelmények” tartalmazza.
Ajánlatkérő nem teszi lehetővé a részajánlat formájában történő ajánlat adását, mivel az akadályozná az optimális közlekedésszervezést, és az autóbuszok megfelelő, igény szerinti átcsoportosíthatóságát.
Ajánlattevő hozzájárul ahhoz, hogy a bérelt autóbuszok forgalmi engedélyébe a bérlő üzembentartóként feltüntetésre kerüljön.
Amennyiben a jelen közbeszerzés tárgyát képező bérelt autóbuszok közforgalmú autóbusz-közlekedési szolgáltatásban való hasznosítására irányuló, a bérlő részére adott megrendelés e szerződés időtartama alatt csökken,- úgy bérlő egyoldalúan, szerződés-módosítás nélkül, legfeljebb 50 %- ig csökkentheti a bérelt autóbuszok számát és a bérleti díjat. E csökkentés kapcsán a bérbeadó a visszaadott autóbuszokat átadás-átvételi eljárás keretében köteles visszavenni és a csökkentéssel összefüggésben többlet-igényt nem támaszthat.
Feltételes közbeszerzés a Kbt. 53. § (6) bek. szerint.
Ajánlatkérő tájékoztatja az ajánlattevőket, hogy a Kbt. 53. § (4)-(6) bekezdése alapján feltételes közbeszerzési eljárást folytat le. Az ajánlatkérő jelen közbeszerzési eljárással párhuzamosan „Autóbusz közlekedési és jármű üzemeltetési szolgáltatások beszerzése helyközi menetrendszerű, közforgalmú autóbusz-közlekedés biztosítására.” tárgyú 19 528 ezer km/év mennyiségre vonatkozó közbeszerzési eljárást indított. Amennyiben a hivatkozott közbeszerzési eljárás eredménytelenül ér véget,- e tényt ajánlatkérő olyan körülménynek tekinti, amely miatt ezt az eljárást eredménytelenné nyilváníthatja a Kbt. 75. § (2) bekezdés a) pontja alapján, továbbá a Kbt. 131. § (9) bekezdése alapján mentesül a szerződéskötési kötelezettsége alól, illetőleg ezt az okot az e közbeszerzési eljárás eredményeként megkötendő szerződés hatálybalépését felfüggesztő feltételként is kiköti."