Alulról kifogástalan. Na de a széttapickolt baloldali doblemez borító és a padószőnyeg íve, meg a festett jobb első sárvédő, ami aló folyik a rozsda az irányjelzőnél, több mint 2 milláért...
Sajna addigra sikerült ezt a Bendix(Renix) rendszert megismerni,átlátni mire alig maradt ilyen autó :)
2012.karácsonya előtti napokban sikerült az i-re a pontot felrakni.Megoldódott hogy ne kelljen a gyári vezérlőt módosítani,hanem eredeti felállásban tudja azt amit ezek tudtak "már" 1988ban.
Gyönyörű 1986-os autó 5950 eurós áron. Szerintem megéri. Olyan apróságokba lehet csak belekötni, mint a hiányzó csomagtérszőnyeg, a szépséghibás kötény és a Felicia váltógomb. Plusz kell bele egy korhű rádió.
Igaz, hogy fotóshopp, de szerintem nem lenne rossz egy ilyen egyterű. :) Neked meg van még a gépezet? Esetleg értékesítésre szánt tartozékok? (Trafó, walbro...)
Ha már világutazás.... Idézném az egyik szerelő társamat: "Hogy az Albán kecske röhögje körbe..."Azt a két apróságot leszámítva tényleg ... Szépek azok az első fényszórók, makulátlan a kaszni, gyári lökösök... Szval, tényleg tip-top....
(U.i: GLI eladó 8.750.430HuF-ért. 1 baja van csak, az a gazdája... :D, érdeklődni nálam lehet )
Ők ketten aztán tudják a dörgést, mindenki csak kismiska, aki meg a kocsit fikázza, az csak irigy :)
És az nemisúgyvót' hogy 70 ezerért vették, mert rá lett kőtve egy vagyon! Mondjuk nem látom,hogy hova,de biztos. Arról a csodamotorról meg rakhattak volna fel egy képet.
136-os Rapid gány festéssel, 1500 euróért. Az üléseket végig üléshuzat védte, szerintem azért maradt meg ilyen szép állapotban. Kvasiny takaró és kifúratlan dekorbetét a műszerfalon.
A jó időre való tekintettel sikerült némi továbbfejlesztést kivitelezni a gépen :)
Új visszajelző ikonok, amik nappal és este is láthatóak "szemguvvadás" nélkül.
Valamint a letört gázpedál helyére is gyári új került. Lehelet finoman lehet a gázt adni neki.
A MAP szenzor vákuumcsöve úgy gondolta, hogy nem látja el a feladatát. Amit persze rángatással és 2000-es alapjárattal jelzett is a gépezet. Szóval megkezdődött a szezon :)
Ezt ismerem, fasza kis gép volt, 900-as Lancia vizes motorral. Nem messze tőlünk, vagy öt éve volt eladó egy ilyen 280 ezer körül, majdnem top állapotban.
megnéztem megint, a fekete bontott, a fóliázott vadi új. nagyon nem maradt ezekből, először is agyonhasználták őket, aztán meg szinte mindet elbontották. a linkelt virteseket is.
igen, nekem is úgy rémlik, hogy a zsanérok tuti mások, és talán a B-oszlop is, de valószínűleg pont itt, ebben a fórumban olvastam, talán pont Hrabó írta :)
Hátsó ajtó zsanérok is másak ha jól emlékszem, sőt lehet még a B oszlop formája is. Ha az is van hozzá tényleg jó lenne egyszer egy ilyet összerakva élőben látni. Egyszer itt a fórumon linkelt be valaki (lehet épp te, nem emlékszem elnézést) képeket egy ilyenről. Azelőtt soha nem gondolta létezik ilyen.
Nekem a klasszik hifitorony-hangfalakba való 20cm-es mélyekkel van bajom (membránszél elporladt), az nem soké' csinálják, de néztem a honlapot, és igen, a kultikus olvadó-dobozos autóhangfalakat is gyártják/felújítják még.
A Jászberényi úton, az Orionnál, van egy "hangszórós bolt". Kb. két éve azt monda az eladó, hogy tudnak adni hangszórót a Videoton dobozba. (újat, de nem az eredetit, de még is Videotont)
úgy tudom Fehérváron van egy Videoton-közeli (ex-dolgozók alapították?) cég, ahol a klasszikus autós hangszóró-dobozok beltartalmát full felújítják, persze elég nagy pénzért.
Az egyik csoportba, ahol még fent van, szintén felraktam a történetet, továbbra is fenyeget:
"Kár hogy annyi eszed nincs hogy a dpd ami kiszakad visszacsomagoljak .Nyilván apróratörtem a gyűrüket kis kalapáccsal és kedvesen becsomagoltam hogy ilymódon lejárass. Az meg hogy bemásolod miket irtam azon nincs is mit tagadnom .De azt miért nem másolod be hogy te miket irtál? Valszeg hagyom .Nem az a tipus vagyok aki nem áll ki magáért. Folytasf csak nyugodtan más oldalakra .DE IDE KI IROM NAGY BETÜVEL HOGY MEGFOGLAK KERESNI HAMAROSAN."
Szeretnék megosztani veletek egy vásárlásom történetét.
A Facebook-on az egyik márkatársunk hirdetett egy komplett gyári dugókészletet. Írtam neki, hogy érdekelne. Megegyeztünk, futáros szállítás, stb. átutalással fizettem. Ő feladta a csomagot, amire az utánvét összegéhez ráírta az összeget, amit én már átutaltam. Ezt így nem voltam hajlandó átvenni, amit felé is és a futárcég fel is jeleztem, a csomag visszament a feladóhoz, de a visszaszállításnál nem találták a megadott címet. Aztán még kétszeri oda-vissza úttal célba ért a csomag, kibontottam és az alábbi kép tárult elém:
A csomagba 4db krómos kompresszió gyűrű helyett 2db volt, a 4 db 3 részes olajlehúzó gyűrű lamellás gyűrűjéből 3 db, a 8db lemezes gyűrűből 7db, a 4db leélezett kompresszió gyűrűből megvolt mind a négy, de 3-ból le volt törve kisebb-nagyobb darab.
Természetesen reklamáltam az eladónál, de ő nem volt hajlandó elismerni a hibáját és az hajtogatta, hogy ő becsomagolt mindent a csomagba, úgyhogy ha valami nem stimmel, akkor a futár cégen hajtsam be.
Bizonyítékul küldött nekem olyan képet, amin szerinte a gyűrűk látszanak, amiket ő berakott, de ezekről csak a db. szám és az épségük nem látszik. Továbbá ő mindent tényként közöl, pl. azt is, hogy a gyűrűket külön csomagolta be:
a teny az h külön volt becsomagolva minden alkatreszenkent .az h a dpd h dobalja közöm nincs hozza ez a tény
Ezzel két embert hazudtol meg, mert az összes gyűrű egybe volt csomagolva és a csapszegekkel egy dugattyúba volt berakva minden. Ez a hibás csomagolás (a csomag feladójának a hibája) okozhatta azt, hogy eltörnek a gyűrűk, de akkor hol vannak a letört részek, ill. a hiányzó komplett gyűrűk? Szerinte ez is a futár hibája.
Amikor megírtam neki, hogy a történetet felrakom a skodás oldalakra, tanulságként, megfenyegetett, hogy
rakjad kancso azt is rakd fel h tudom a cimed buzi gyerek es majd szemelyesen elmagyarazom neked te faszcibalo megertsd mi a tény
majd folytatta:
engem sokan ismernek te ki a faszom vagy??? van autod egyaltalabn? mert epitettem parat te ki vagy h beugatsz nekem ?
szandekos mi te nyomorult????
uj garnitura te fasz
boltbol a tulaj a tanum neked ki? te allitasz valamit azt meg leszarom
mar lattam h a helyesirasba is beugattal valakinek le is ugattak .ilyen csicska vagy
en szallitom a csomagot ?? nem innentol keresd a dpdt
Természetesen, korrektül, már nem válaszol a levelemre ..
Mindenki számára okulásként, és persze ha a fenyegetését beváltaná és velem történne valami .
Vásárlás koda 130 Rapid importált Franciaországból óta működő február 4., 1988 . 1993 óta lovagolt . Most , vásárolt egy kereskedő Damage Bordeaux . Az autó rendkívül jó állapotban , futott 75.000 km őszinte. Motor járása hihetetlenül csendesen. Összességében fut nagy és minden jól működik . Az autó orig. TP France + COC listáját , szervizkönyv és utasításokat . Akkor jelentkezzen be a hagyományos RZ . Ajánlat 130 000 CZK
szive joga ennyiért hirdetni, de nekem nincs jogom olyan "hihetlen" mocskolódó jelzőket használni, mint pl. a hülye? ki mondta, hogy bűnöző? ne keverd már a szezont a fazonnal.
mindenki azt csinál amit szeretne, pl te is.
lehet engem bármilyen jelzővel illetni az MB miatt, szerinted érdekel? helló
osztrák oldalon is hirdeti a barom, az osztrák klubelnök reakciója: "úgy látom valaki meg akar gazdagodni".
azt gondoltam talán fog majd rá egy jóindulatú madarat (1.2m-ért), de aki kicsit is mozog veterán skodás körökben, ötször jobb kocsikat tud venni fele ennyi pénzért. 1.49m-ért még hülyét se fog rá találni. :) ott rohad meg nála.
Azt kell mondjam, hogy megéri. Bár a jobb első sárvédő javított, de ennyi idősen elnézhető. Nincs lelakva, látszik hogy jó helye volt. Én bevállalnám ha ilyet keresnék, még ha a futóművet , váltót és a motort is lecserélném. Én 4 évig szedtem anno a Rapidhoz össze a cuccokat, összesen 1,2 millát dobtam bele a vételáron felül, a kasznizáson kívül mindent én csináltam.
Azért erről a képről felismerni a csomagtérzárat nem semmi. Kormánykapcsoló, és egy fesz-szab van ott még talán. Nem biztos, mert több kupacba gereblyéztünk dolgokat.
Az előttem szóló/író kollégának teljesen igaza van.
A fékpofák, karok, féktartó lemez mindegyik faroson azonos, a futóműtől ( keskeny-széles illetve lengő(olajos)tokos-száraz.
Különbség csak a hidraulikus hengerek átmérőjében van - a képből nem deríthető ki, hogy ez melyik.
Üdv: Sanyi
PS: Nem vagyok régi motoros, sohasem ültem Panni robogónál nagyobb motoron vezetőként. Jogosítványt sem régen szereztem ( 1973 ) és Skodázást is csak 1982 óta művelem....
A 100/110-es sorozatban is ilyen van, azokban még az alapfelszereltség része volt az ablaktörlő-ütemkapcsoló. Ott az elektromos ablakmosó volt az extra(110LS/110R).
Én még régebben a kispolámba (akkor még csak ez a farmotoros álom volt számomra elérhető :) ) Skoda ablakmosó rendszerét raktam be, cakli-pakli mindenestől úgy ahogy a Skodákban. A tartály is ugyan oda a szélvédő alá lett felrögzítve mellette a motor(ok). Gondoltam ha már lúd legyen kövér, + 1 motor, spriccelők a lökhárítóba és egy kis csövezés kell a fényszóró mosóhoz. Az első használatig jó volt utána folyamatosan ereszette a vizet a fényszóró mosóknál. Aztán rájöttem. A csőrendszerben lévő folyadék ahogy csorog lefelé. Úgy szívja ki a tartályból a vizet. Persze nem látványosan, de szemmel láthatóan. (micsoda fizikus vagyok, mi? :) ) Raktam a rendszerbe egy elektromos szelepet, ami csak akkor nyit ha áramot kap http://www.baro-ker.hu/product_info.php?cPath=53_58&products_id=1062 . Így már csak akkor tudott vándorolni a folyadék ha a motor és a mágnesszelep áramot kap. Persze létezik nem elektromos szelep is, abban egy rugó és egy kis golyó adja a fojtást és csak adott nyomás felett nyit. Én azért választottam az elektromosat, mert talán abban kisebb a folyadék ellenállása. Másik megoldás ha a tartályt rakod a fúvókák vonala alá, és akkor nem kell semmilyen szelep.
Egyébként amikor vettem a szélvédőlapátokra szerelhető fúvókát. Zavart hogy a meghosszabbodott csőrendszer miatt kicsit késve kezdett spriccelni. Mivel minden használat után a folyadék visszacsorgott a tartályba. oda is raktam egy ilyen szelepet.
1 év használat után a "tartály" besárgul-barnul, és úgy néz ki mint egy aszott herezacskó. Másfél év után kireped a zacsi, és motorral együtt dobhatod a kukába. Meg még sok sebből vérzett a konstrukció, de ez már off téma.
Köszi minden infót szívesen fogadok. Most küldtem egy levelet eladó finn skodás illetőnek.
Persze nem biztos, hogy lebontja a dolgokat, (lámpamosó) de majd kiderül és mennyiért ugyebár.
Nekem is van terv a fejemben hogyan lehet kivitelezni, de a finn cuccot szeretném beszerezni. Csak kérdés, hogy ők hogyan oldották meg. A tartály hol kapott helyet stb.
Spricni, csövezés nem gond maszekban sem, nagynyomású szivattyúm az van (suzuki winter) tartályra meg valóban rá lehet kötni a gyári ablakmosót. Szeretek ragaszkodni a régi jól bevált dolgokhoz. :)
GLS féle intervallum kapcsoló, csak annyiban extrás, hogy ha benyomod a gombot akkor innen működik a szélvédőmosó. (1975-1989 Avia A30-A31-ben fellelhető :) ) A nyomógomb-fej átcserélhető, ezen a régebbi fajta van.
Ha GLS műszerfalad van, akkor nem kell külön kapcsolót fúrni-faragni, hanem az eredeti helyére beépítheted.
Egy hagyományos 120-as szélvédőmosó szivattyút kinevezel fényszóró mosónak, ezt csatlakoztatod a fent írt kapcsoló működtető vezetékére. (Ettől jobb nem kell, bronzkerekes szivattyú, lesz elég nyomás...)
Opcióban felszerelhetsz neki külön tartályt is, de a szélvédőmosó tartályból is lehet használni.
A mosó rész, illetve a spricc-fejek, mosócsövek kivitelezése már nem bonyolult :)
Bocs, ha hülyeséget, vagy bonyolult dolgot írtam :)
Ez volt a Silverbe, az első a fényszórómosó, a hátsó kettő a szélvédőké. Ami nálam van az a hagyományos tartály elé volt becsúsztatva, elég lapos. Azon van egy külön szivattyú. Egyformák a szivattyúk, semmi extra nagynyomású dolog :)
Annyit tudok, hogy ami Finn exportra ment volna, de ide került M.O-ra (nem Skoda), azoknál a fényszórómosó a szélvédő mosóval együtt működött párhuzamosan. 2 különböző márkánál is ugyanígy volt gyárilag. (Csak mosó volt rajtuk, törlő nem)
Bontott Silver Line Skodán és Felicia-n külön nyomógomb + tartály + szivattyú volt. Favin a világítás kapcsolók alatt, Felicián pedig a középkonzolon volt a nyomógombja.
Véleményem szerint a farosokon együtt működhetett a szélvédőmosóval.
Kinek van arról tudomása, hogy a még megmaradt Finn farmotorosokra utólagosan rászerelt lámpa mosó hogyan volt bekötve? Külön tartálya volt? Külön kapcsoló? Nagynyomású szivattyú? Valami kép van róla?
Injektorosításhoz köszi a tippet, ha nincs GLi puffer, akkor jó lesz ez a Golf is.
Próbáltam nézni a környéken, de nincsen a bontókban, ha valaki találna ilyet valamelyik bontóban közel hozzátok,m akkor lehetne szó róla, hogy küldök pénzt és megveszitek, aztán majd eljut valahogy hozzám.
Neten nem néztem, mert én úgy vagyok vele, hogy jobb szeretem én kiszerelni, illetve megfogdosni a motyót amit veszek.
A fazon egy idióta. Helybeli, engem is megkérdezett hogy nem érdekel e a Skodája. Azt hittem Rapid vagy 130-as, akkor még elmenne az ár, de amikor mondta hogy sima 120 L, mondtam neki hogy 300 a plafon, rendesen megsértődve hagyott ott.
Ha esetleg nem kerülne puffertartály, akkor kiválthatod Golf I GTi, vagy Golf II 1,8 puffertartályos AC-val. Nekem is így van megoldva, mert olcsóbb és könnyebben beszerezhető, funkcionálisan pedig éppen olyan, mint a GLi puffer.
A rendszer éppen ugyanúgy működik, mint a GLi: a gyári mechanikus AC tölti a puffert, egy (itt a pufferba épített) nagynyomású elektromos AC pedig lövi a nyálat az injektorra. A puffernek van egy töltő csonkja, egy fogadója az injektor felől és egy túlfolyója is, amin keresztül visszajut a fölös benzin a tankba.
5-10 ezer forint között mozog egy ilyen puffer ára, de ebben benne van az AC pumpa is.
Így néz ki, bár a két szélső henger nincs mindig hozzá (a jobb oldali a nagynyomású üzemanyagszűrő, a másik az enyémhez sem volt):
Ha esetleg érdeklődne valaki egy jó állapotú GLi iránt, akkor nálam megteheti, 18.375.500 (HuF) fix áron. (Skodásoknak 5% kedvezményt biztosítok). Nem dohányzó (de szivargyújtó aljzat van benne), garázsban tartott. Gyűjtőtől-Gyűjtőnek-Veterán-Akció-OT... ezeket csak azért írom ide, mert kell a marketing ...
Olyan is fordult velem elő nemrégiben, hogy hirdettem egy bal első sárvédőt klubon, felhívott egy csávó, hogy lehet érdekelné, mennyit engedek?, mert hogy ő neten talált 5 ezerért jobb oldalra valót, bár az illető egy homlokfalat is hirdet és csak azzal akarja eladni. Majd lehet érdekelné,bár még nézelődnek.
Ezek után rá is kerestem neten a jobbos sárvédőre és megvettem a homlokfallal együtt, gyári új Skoda matricás volt...
Sosem fordult velem elő, hogy új cucchoz így jutottam volna,hogy valaki cetlit rakott a szélvédőre/megkeresett, bár ritkán hagyom látóteremen kívül a kocsit. Neten találtam a hirdetést.
fonyuszo:
A legtöbb dolog,amitől meg akartam válni,már gazdára talált, a többi marad. A skodaklub bazárban megtalálod,ami még eladó.
én komolyan elkezdenék veled egyezkedni 1-2 (pontosabban 3) dologról, sajnos ilyen cuccok láttán előjön a betegségem, aminek következménye az, hogy jó pénzért veszek a hozzá nem értők szerint kacatokat!
Ezek a gyári cuccok 1 helyről jöttek. A 80 éves fazon krónikus gyűjtő mániában szenvedett, 1985. dec. 28-án is 100-as hátsó lámpát vett a karácsonyfa alá. Állítólag az udvarán 50 csöves tévé, a házban 40 takaróponyva, többszáz elektromos kapcsoló és hasonló mennyiségű autóalkatrész állt. Miután meghalt, az örökös kiárulta a cuccokat, a házat pedig azzal a kitétellel tudta eladni, hogy előtte lomtalanítottak mindent.
"Külföldről érkezett, elég sok szívás van mögötte már Annó lakatolás és fényezés után hozzánk került "szatyorban", össze kellett legózni. Voltak érdekes dolgok, pl keskeny homlokfalat tett rá a lakatos, így a trapéz fényszórókat és az indexeket eléggé érdekes volt befaragni... Meg ugye a pótkerék tartó karja, stb finomságok.. Amúgy az ülés is át lett többek közt húzva, az pl gyönyörű! :)"
Tanulság, hogy nem kell kapkodni, mert könnyen becsúszik egy GTK-s autó, aztán dobálhatja rá az ember a Deák Ferenc arcképével díszített papírokat, majd egyszer csak rájön hogy már megint nem a szőrös végén áll v. térdel, hanem a makkoson........... de nem panaszkodom, mert ugye nem kötelező ez az úri passzió, de azért egy gondolat bánt engemet, lehet így élni, de érdemes? copyright PS
A hátsó kerekeket mindenképp rángasd meg, ha kotyog ( vagy csak koppan )akkor nem a csapágy lóg, hanem a bordás tengelyen az agy. Mivel ezt én sem tudtam 15 éve, így 100 ezremben volt akkor. Igaz abban az időben Szlovákiában még volt hozzá gyári új, ma már nincs, és mivel ez egy gyenge pontja, nehéz találni bontott hibátlant.
Tisztelt topictársak, új vagyok a fórumon, szeretnék venni 1skoda kupét, azö Bullcsepel által talált fehér gép érdekesnek tűnik, felhívtam a tulajt, szlovákiából hozott, km ismeretlen, kilakatolva telibe fújva, alvázvédőzve, motor, váltó eredeti. Tiszteletteljes kérdésem, hogy mire kell figyelni, ill. Van-e vállalkozószellemű személy, aki eljönne velem megnézni?
Nem tudom igazából, mennyit érnek (izé... azt tudom, nagyjából nulla forintot) illetve mennyiért mennek ezek a felnik, én külföldön vettem és elég olcsó volt...
Valaha szépen meg volt ez csinálva, aztán nehéz élete lett. Évekkel ezelőtt láttam az egyik lakótelepi parkolóban letámasztva, le volt ütve az eleje, meg általánosságban is kissé züllött benyomást keltett. Azt hittem, már elbontották.
Hát igen. Első sárvédő és kötény tiszta rozsda, ülés retkes és kinyúlt, légszűrő szívórész sufnituning. Pedig valamikor foglalkozhattak vele az alját nézve, bár a minőség kifogásolható. Na de kritizálni könnyű. Szerintem 250 ezer körül még megérne egy misét.
A végén mindig a saját kárán tapasztalja meg az ember, hogy jó szakembert (lakatos, fényező) nehéz találni, a sok mókolást eltüntetni (mások után dolgozni) meg az egyik legidőrablóbb munka. A vételár után csak hullanak az ezresek és a végeredmény nem biztos, hogy megüti azt a szintet, amit egy eredeti autó, kevés hibával.
Szerintem a gázszettet itthon újra kell minősíttetni. A cseh műszaki érvényesség elvileg itthon is érvényes, mivel EU-ból hoztad a kocsit.
A motor környezetvédelmi besorolásához nincs köze a gázszettnek, ezért a regisztrációs adón sem befolyásol semmit.
Motor be van íratva a papírokba?
Nem szeretek vészmadárkodni, de egy napfénytetős, típusidegen motoros, gázszettes autót visszaalakítani gyári állapotra...
Ha az ára 100 ezer ft körül volt és behozatallal sem került többe mint 150 ezer,én biztos nem fizetnék be ugyanennyit az állam bácsinak,inkább keresnék más megoldást... Utána jön még a lakatolás,fényezés, az megint többszázezer ft.
Na mindegy,ez csak egy jelentéktelen vélemény volt, sok sikert a felújításhoz!
latatlanba vette meg nekem egy cseh ismerosom ezt mert igen jo arban volt, de nem volt lehetosegem szemelyesen megnezni, es nem akartam hogy elkapkodjak elolem......
igen lattam a kepeket enis hogy a fenyezes gagyi, meg a muanyag spoiler, masfajta kormany stb stb. De majd szep lassan visszaalakitom eredetive. idom van ra:)))))))
egyenlore elkezdem felhalmozni a szukseges alkatreszeket mert most mas projecten dolgozom
kony: decemberben tudom csak elhozni es akkor megbeszeljuk a javito ivet.
nem tudom hogy behozatalnal elony e hogy gazos? talan olcsobb a regado ra nem?
Nyilván péeponthu úr tudta mibe vág bele. Bár lehet nem tudta még mi vár rá a szpojlerek alatt.
A festékporból az egész motortér kapott, nézd meg a benzinbetöltő csövet.
A körműszeres óracsoportból, a vízpumpára menő kis csőből (nem a gyári 136-os) és a légszűrőházból arra következtetek, hogy ez egy 130-as Rapid, csak kapott egy 136-os motort. Gyárira már nincs értelme visszaalakítani, gondolom nem is ez a cél.
Fékdob spéci, ha még szabályzáshatáron belül van és nincs elrepedve/elvetemedve ,akkor nem kell cserélni.
A gyári Rapid külső küszöb a hátsó sárvédőből és egy spéci első elemből tevődik össze, mivel ennek a beszerzése képtelenség, ezért a sima 120-as küszöböt szokták belefaragni. Középső küszöböt is a 120-as féléből lehet kivágni.
Cseh telefonszám nélkül már üzenetet sem tudsz küldeni az eladónak, mivel visszaigazolást kér a cseh mobilról. Gondolom így akarják elkerülni a nem kívánatos tartalmú üzeneteket.
A kanadai haverod gli-je alapján el tudom képzelni a konfigurációt, de inkább ilyen felállásban kéne a jó hátralátás, alkatrész beszerezhetőség (padlókárpit,ajtókárpit) és tisztíthatóság miatt.
Nekem is az volt, az engedélyezés miatt ugye. Igaz, az annak már több, mint 5 éve... Mindenesetre érdemes utánakérdezni a vizsgaállomáson az illetékes személynél.
Esetleg tudom még ajánlani a flex + AF motorszám igénylést, amennyiben ez még lehetséges.
C opció: kétévente gyári motor vissza vizsga előtt :)
Anno a rapid motoromat Dzsótól vettem, írtunk egy adásvételit, csont nélkül elfogadták műszakin. Semmilyen hivatalos papír, forgalmi, ilyesmi nem volt, csak egy külföldi adásvételi. Olyat meg bárki tud írni.. :)
Talán az összes fórum közül itt a legnagyobb az esélye, hogy legyen valakinek. Szóval keresek papíros koda 130-as (742.13) motort vagy akár üres blokkot. '85 körüli lenne a legjobb, de bármi szóba jöhet.
a lét nem bankban kell tartani, hanem magadnál vagy gyorsan elérhető helyen, és késznek kell lenni bármikor autóba pattanni egy jó vételért.
különben maradnak a neppereknél lévő agyonszilikonozott visszatekert szarok, a legújabb dumával értékesítve: "nagyon fain kis autó ez, nem is a kereskedésbe, hanem magamnak/asszonynak vettem, de most mégse kell, így ezért lett eladó". :)
Pécsen van, holnap délután 5 után (esetleg szombaton délután, csak addig félek, hogy elviszik) megnézném és akár meg is venném. Akad-e itt pécsi, aki nálam jobban ért a kocsikhoz (nem nehéz) és esetleg segítene a vizsgálatban? Esetleg ismeri valaki a kocsit?
Fehérvárról indulok, ha valaki útközbenről csatlakozna, úgy is jó :)
Aztaká! Komolyan elgondolkoznék rajta,hogy odaadjam-e a barnát érte,annyira hibátlannak tűnik! Egy polír és kész.
Gyári kipufogó,gyári beltér és motor,hibátlan! Ráadásul bézs belteres,szerintem '88-as lehet! A hátsó szélvédőnél nem tudom mi az a csumiz,lehet,hogy beázott korábban és emiatt szilózták körbe...
na ez a durva... MTX/Heinzinger féle kabrió Gunsch által tuningolva... ez annyiba kerülhetett a '80-as évek végén, amiért már tisztességes autót is lehetett volna venni - mondjuk tippre egy Ritmo kabrióval lehetett egy szinten, árban is meg minőségben is :)
'79-ben a miénken nem volt még, anyi bizonyos. A szélvédő gyári, sosem volt cserélve, sem lakaparva róla semmi. Szerintem akkor kezdhették, mikor már "tömegével" jelentek meg az ötös váltók.
Talán egy évvel ezelőtt XYZ közbenjárásával vettem egy ilyen matricát, azóta is féltve őrzöm. 25 éve talán még külön lehetett választani a papírtól,ma már nem hinném,hogy lehetséges volna,de meg sem próbálnám. Ellenben egyszer jó lesz sokszorosításra.
Azért felhívnám a figyelmet a 4 vs 5 sémamatrica karaktereinek különbségére is. Nyilván nálunk zömével az 5 gangos verzió játszik. Továbbá a 4-es sémamatricán látszik főleg, hogy kétrétegű a matrica: a fehér alapra (?) tették/festették a sárga réteget. De azt is amolyan csehszlovák módon, mert a fekete kör el van csúszva az egészhez képest.
A fekete-fehér csíkos Rapid üléshuzat engem is érdekelne, nem tudom, mennyit kérnél egy ilyen ritkaságért, de más lehet hogy nem adja meg amit mondasz, én meg igen.
Puffertartály az sajnos nincs, de van elég sok hasznos és új kütyü (no nem, azért Autolite és Walker nevű dolgaim nincsenek :o)), igyekszem majd összeírni és elküldöm neked is a listát.
A koszolódásra feltalálták a takaritást (egyébként az üléshuzat alatt kereskedelmi mennyiségű por és kosz tud ám összegyűlni...), a nap meg úgyse szivja ki, hiszen elő se jön az autó a házából.
Igen, elsősorban nem tett jót neki a sok állás, megromlott benne a benzin plusz elgörbült 3db szelepemelő rúd is. Gatyába rázattam pár hete, azóta szépen megy, de már nem nálam.
1982-es (löbros) Garde 14ezer KC-ért. Még a műszerfal is olyan benne mint a 120-asban, annyi módosítással,hogy le van csapva a teteje (látszik is a fröccsöntés íve,pont mint a Rapid műszerfalban), azért, hogy ne tükröződjenek az órák. Az ajtókárpit is sűrűn csíkozott,korai darab.
Pár napot eltöltöttünk Szlovák és Cseh földön, Brno-Prága vonalon. Szomorúan állapítottam meg, hogy a 4 nap alatt egyetlen egy 120-as Skodát láttam csak. Az is egy udvaron volt lepusztulva. Prágában egy darab sem volt, Brnoban egy-két Favorit még akadt, Feliciából is csak alig néhány darab. Farmotoros korszakuk teljesen eltűnt. Pedig folyamatosan be volt élesítve a fényképező, hátha akad valami szépséges gépezet.
kint lehet kapni újat, de nem olcsó.
ha van rá igény - előre fizetéssel - szivesen leszervezem a vásárlást, nekem is kéne egy. postát megosztjuk.
egy baj van vele: festetlen, nyers műanyag, fehéres színű.
Akkor majdnem szomszédok leszünk, pár száz méterre lakok onnan. Garázs bérlése az szerencse kérdése, de ki lehet fogni ami árban megfelelő.
Raktár = nálam.
Az nagyon jó rész ahol lakni fogtok. Csendes, egyéb társaságtól mentes, és gyorsan megközelíthető a vasútállomás, a belváros, stb. Úgynevezett ószolnoki rész, az utóbbi években jelentősen átalakult, és megszépült.
Lesz még a szomszédodban egy gyári állapotú ZUK is, az a haveromé. Valami kérdés, segítség szükséges akkor jelezd nyugodtan.
Aha, emlékszem! Na, ott fogunk lakni, a Széchenyi utcában, akkor kaptam meg a kulcsokat. Néztem a Fabiát, de azt gondoltam, hogy vagy egy szokásos bámészkodó, vagy nem is a kocsit nézi, hanem a pl. házszámokat :)
Remélem, egy kiadó garázst sikerül találnom a környéken.
LGJ-397 a rendszámom, kíváncsi vagyok a kocsidra. Szeptember közepétől leszünk ott teljes mellszélességgel, összefuthatunk, mert idegen vagyok még ott, még egy autósboltot sem ismerek.
Megvalósítottam a régi tervemet és pollenszűrőt tettem a kocsira. Úgy akartam, hogy a ventilátorházra valami magasított, gallérszerű keretet barkácsolok, amibe belevágom egy másik típus szűrőjét, de rá kellett jönnöm, hogy oda semmilyen magasítás nem fér.
Úgyhogy kisimítottam a harmonikaszerűen összehajtogatott pollenszűrőt, körzővel rajzoltam egy, a ventilátorház méreténél fél centivel nagyobb kört, kivágtam és sugárirányban ráerősített szigetelőszalag-darabokkal ráragasztottam a házra. Sufni de luxe :)
Eddig az augusztusi-szeptemberi autózások során a pollenek akadálytalanul ömlöttek a pofámba és egy Budapest-Szolnok út után egy napig nem láttam a takonytól. Remélem, hogy most máshogy lesz. Annyi hátránya van, hogy a szellőzést is lefogja egy kicsit, tegnap a melegben érezhető is volt.
Szeptembertől egyébként Szolnokra költözünk, van ott más Rapidos?
Volt némi változás a családi életemben , így a Skodákra nem jutott idő .
Az ominózus szlovákiai túrán történt események hatása máig orvosolatlan .
No de a lényeg , a körülmények jól alakulnak , a jövöheti nyaralás után valamelyik Skoda következik .
Természetesen majd referálok.
És még valami történt az elmúlt időben , beszereztem néhány szerszámgépet eszterga, marógép és néhány alkatrészt hogy készíthessek egy vonalfúrógépet AWI beszerzése folyamatban :)
Ha minden jól megy akkor csak a köszörülést kell külsőssel csináltatnom
(amúgy nem vagyok a forgácsolásban kontár az első szakmám gépiforgácsoló-géplakatos talán még emlékszem néhány dologra )
Eladó sorba került nálam egy 120-as Skoda. 2011-ben lejárt a műszaki, elég viseletes szegény. Motorja nem valami fényes és a kaszni sem "fényes". Saláta-zöld színben látta meg a napvilágot 1986-ban. Azóta kissé megfakult, és elfáradt szegény. Irányára 20ezer forint. ( Jár hozzá egy legális -4 példányos- adásvételi szerződés is.) Ha valaki szeretné magáénak tudni, akkor bátran érdeklődjön :)
Indítható, mozgatható állapotban van. Jelenleg ideiglenesen ki van vonva a forgalomból, folyamatosan hosszabbítva.
Nem írok ilyen marketing dumát, hogy pár év múlva veterán, stb. (Az lesz majd, ha valaki újraépíti, addig csak egy halom vas, üveg, gumi és műanyag...)