A hátsó ablakok manuálisak és a szóban forgó jobb első ablak elektromos kapcsolója nem két állású, tehát nem olyan, hogy mondjuk a lenyomás tartás után tovább nyomva van még egy kattintás és így elengedve teljesen lemegy (vagy felfelé fel) végállásig. Csak a vezető oldali ilyen ebben a kocsiban.
De már megvan a "titok", ez nem impulzusos ablakemelős.
Hátul a csomagtér tetején az antennánál van a motor és a mechanikus nyitás zárás lehetősége, de ha akad akkor azzal sem jutsz előbbre. Tovább nyitva mint első pont sem nyilik, visszazár?
Sziasztok, 2 napja van nálam egy 2007es Scenic. Az elektromosan mozgatható panorámatetővel van egy kis gondom. Tegnap gond nélkül lehetett nyitni-zárni, ma viszont nem nyílik. Az első állásba tekerésnél elindul a nyitás, de egyből visszazár. Van vkinek ötlete mi lehet a hiba, illetve hogyan lehet megszüntetni. 🙏
Mintha olvastam volna itt erről, de sajnos nem találom.
Feleségemnek is Scenic II-t vettünk, 2009-es 1.6 benzin, elvileg Voyage felszereltség.
Ha a jobb első ablak le van engedve és a motort leállítom, csak a vezető oldali ablak húzható fel a gombjával, a másik csak akkor, ha tényleges gyújtásra teszem (indítógomb 10másodpercig nyom), vagy elindítom a motort. Ez nagyon kényelmetlen.
Köszönöm! Próbáltam a Bárdit, de reg nélkül, akkor megnézem reggel. Úgyis van a családban egy max kedvezményes. :)
Nem tudom mennyire helytálló a kérdés itt, de nem tud valaki Tatabánya környékén egy jó szerelőt? Most vettem a Scenicet, számla szerint 8 éves a vezérlés és 66.000 km van benne. Inkább kap egy újat. Meg sanszos, jogy az egyik motortartó bak is kampó.
1JM0CDH31: K4M812 JR 5xxx 7700870067 7700870859 7701041850
1JM0CDH31: K4M782 JR 5xxx
7700870067 7700870859 7701041850
Csak ezt hozza, két motort ír, az első nem a tied de cikkszám azonos minden esetben, kivéve automaták, ahol nincs.
Bárdinál regisztráld magad, ott alvázszámot megadhatod pontosabban kereshetsz mint regisztráció nélkül. Sok helyen mint ott is egy kalap alá veszik az auto id (tied esetében 17444 ) szám miatt a klf motor és váltóvariációkat, holott nincs összefüggés, ezért van 2-3 fajta alkatrész.
Valaki tapasztalt esetleg olyan hibát rajtam kívül, hogy a tompított fényszóró nem működik, csak az országúti fényszóró? A biztosítékok jók, és természetesen az izzók is. Hol keressem a hibát ilyenkor? A válaszok előre is köszönöm....
Még egy kérdés: Irányjelző kapcsolója nem kapcsol ki magától, amikor a kormány visszatér egyenesbe. Jobbra oké, balra nem. Van valami varázsige, vagy vegyek másikat csak simán? Esetleg az újnak van valami buktatója? Úgy látom ez az autó hajlamos letiltani, akkor is ha nem tetszik az új illatosító neki. :D
Sziasztok! Sanszos, hogy csereéredt a kuplungom. Ahogy néztem két fél csapággyal vannak a szettek, hidraulikissal meg mechanikussal. K4MT7 a motorkódom, de ebből nekem nem sikerült kidwríteni, hogy akkor most mégis, milyen kuplunk van a bociban. Tudnátok segíteni? Köszi.
Szokott ilyen lenni ha az öv elpiszkolódik. Az övterelő vasat le kellene takarítani a magasságállító szerkezetnél. Az övet pedig szappanos, langyos vízzel kimosni. Ha nincs fűtött helyed akkor inkább hagyd ezt jövőre mert nehezen szárad.
Az ajtó felől jövő zörgés több dologtól is lehet. A kilincs alatt lévő kis műanyag takarót ragaszd le valami ragasztószalaggal egy teszt erejéig, hogy rögzüljön. Ha utána is zörög akkor más lesz a hibaforrás.
Köszönöm a segítséget. Szétszedem és megnézem. Lenne másik 2 hiba.
1. A bal első ővet nem húzza vissza rendesen a tartóba.
2. Nagyobb sebeségnél menet közben az ajtó felöl zörgő, györgő hangot hallok. Lehet a kilincsnél lévő müanyag takaró?
Koszi a segitseget. Zarszerkezet kicserelve, ajto nyitas kapcsolja a belso vilagitast es a piktogrammot is. Ha lesz ido es es kedv szetbiritom a regi zarat a mikrokapcsolo miatt.
Sziasztok.
Nem scenicről hanem megane 2 kombiról lenne szó. Elméletileg az elv úgyanaz, ezt a topikot sűrűbben látogatják. Szóval a hiba a bal első aljtóval lenne. Központizár zár-nyit az összes ajtón rendesen. Mégis a bal első ajtón ha meghúzom a kúlső kilincset nem nyit ki az ajtó. Ha előtte kicsit megnyomom az ajtót befele éa úgy húzom a kilincset akkor kinyillik. Belülről szépen nyit. Csak kivül nem. Ha nem zárom-nyitom a kz zárral hanem nyitva van az autó mindig nyílik kivülről is. Vkinek ötlet.
Azt találtam ki,átlehet programoztatni "szelektív ajtónyitásra" akkor csak a bal első ajtót nyitja,indítás után kulccsal vissza lehet zárni.Szerintem ennél egyszerűbb nincs.(lehet,hogy van)
Második autónak vettem a scenicet (12 éves). Gyerekek 2 éves jogsi, kutyákat visszük ide-oda, stb.
A hátsó lökhárítóban lévő szürke műanyagelem már magán viselte egy-két kutya kiszállást, parkolóban elnézett valaki valamit, stb
Szóval kezembe került egy olcsó fajta kínai tolatóradar kijelzővel. Kitapogattam hogy hová kellene szerelni (kollégámnak le is vettük a scenicről a lökhárítót és maximális magaságba helyeztük - az enyémen 2,5 cm-el lentebb volt). is kifúrtuk.
Mindkettőnknek jól mutatta a távolságot, de lejtőn/emelkedőn való tolatáskor hibásan bejelzett mindig (az enyém vizszintes úton nem pedig lentebb volt, kollégámé többször)..
Szóval lényeg a lényeg, hogy ehhez nincs beépítő gyűrű, gyári lökhárító betétet nem akartam venni (meg sokat költeni se rá) szóval 22 mm-es csavar, anya és alátét, kicsit hőlégfúvóval megmelegítettem a lökhárítót és igazítottam rajta. Azóta jól működik.
Sziasztok, jó hírem a "belevaló" új EGR szeleppel 11,5ről 9,5 re csökkent a városi (Bp, XIII-XI ker közötti ingázás csúcsban) fogyim :-)
amit elsőre raktak bele azzal rángatott, nem ment stb.. nem vót egyszerű na.
Ja a IV.kerületi bőrkormányos srácot tudom ajánlani, olyan lett a kormányom hogy csak na.. ha valakit érdekel teszek fel képet róla. szebb mint az új lehetett anno..
viszont kérdésem, valaki egyszer linkelte a mikrokapcsolot amivel nyitni lehet kivulrol az ajtot, a kulcs nélkuli nyitásnál, sajna az 5 ajtobol már csak 2+1 a csomitartóé müködik, gondoltam veszek és megpróbálom sk kicserélni.. :D
Le kell mosni denaturált szesszel vagy benzines folt tisztítóval. Én az ajtó behúzókat és az ablakemelő kapcsoló kereteket mostam le. Alapozó, filler, matt fekete és matt lakk.
Üdv, biztos volt már,de se én,se a kereső nem találja. Mit lehet tenni a kapcsolófal ragacsodása ellen? Már lassan olyan, mintha 1 mézesbödönben tapogatnék. Idáig semmilyen csodaszer nem oldotta meg a ragacsot.
Köszi.
Azt mondta idézem:
- ha azt behúzod akkor roncsol valamit, utánna már nem lehet használni mert ha jól emlékszem talán valami elvágja vagy szakítja, oldja a bowdent. Az csak arra jó ha valahonnan éjszaka közepén nem tudsz mondjuk hazajönni és egyszeri használatra van. Utánna szervizbe kell vinni- idézet vége.
Olyan problémával küszködök egy hete, hogy a Renault Scenic 2 1.9dci 50km autózás után nem indul. A műszerfalon világit minden semilyen hibát nem hoz fel. Pár óra múlva ha lehűl a kocsi gond nélkül indít. És semmi baja.
Ma ugyan ez történt de észre vettem a kártya olvasó környékén meg a fejegység nagyon meleg a fejegység forró. Nem tudom mivel lehet probléma.
Annyit hozzá tenék, hogy 6 hónapot ált az autó és szerelőtől 3 hete hoztam el.
Kérdésem hogy kártya olvasó hiba lenne vagy a vezérlővel lesz gond.
A motor térben a biztosíték táblát meg néztem és be fújtam kontakt spray.
Kértem időpontot a renaultnál csüt. viszem 13h- ra.
Megkérdeztem a fószert az azt mondta a hátsó oldás csak egyszeri használatra jó.
Attól függetlenül itt a fórumon visszaolvastam és többen is írták hogy többször oldható.
Nekem is volt pedál helyzetérzékelő hibám,nálam kézzel működött.
Akkor a kérdésedre válaszoljak,sima scenicnél a pótkerék előtt van a kioldó,grandnál a két hátsó ülés közt,ránc felvarrottaknál alá kell feküdni a kocsinak és ott megkeresni valahol.
Segítségeteket kérem a következőhöz van egy 2005.Renault Scenicem II.1.5 Dci. Nagyon eszi az olajat 500-1000 km nél 1.liter olajat megesziti vettetek már észre ehhez hasonlót és mi volt a baja ??? segítségeteket és tanácsotokat előre is köszönöm!
Segítségeteket kérem a következőhöz van egy 2005.Renault Scenicem II.1.5 Dci. Nagyon eszi az olajat 500-1000 km nél 1.litert megesziti vettetek már észre ehhez hasonlót és mi volt a baja ??? segítségeteket és tanácsotokat előre is köszönöm!
ha a pirossal jelölted veszed le az már a turbó utáni nyomott oldal, érdekes ha fent van nem indul, én elsőre végignézném a levegőszűrő belépő oldalától a csövet, hogy nincs-e benne kisegér madárka midtudom én mi.
Ha leveszed a csövet és valaki gázt ad a gumicsőből jön a levegő változik a nyomása?
Előre bocsájtanám nem vagyok szakember de szükségem lenne egy kis segítségre 1.5 dci témában K9K 732 motor jobb oldalon van egy fekete szívócső ami egy fémházba csatlakozik ami sípoló hangot ad, ha lehúzom a gumicsövet elindul a motor de csak alapjáraton gázadásnál fullad OBD2 szkenner nem mutat érzékelőhibát olajat eszi rendesen de tanácstalan vagyok Van valakinek valami tapasztalata tanácsa? Vagy gyújtsam fel?
Üdv,ha rendelek innen 1 kártyát,azzal mi a teendő,hogy működjön ? Tanítani kell valahogy? Mert gondolom,ha csak simán bedugom az még nem lesz elég.
Köszönöm.
https://nagykulcs-shop.hu/termek/renault-kartya-fekete
Bocsi, valamiért mobilról nem lehet képet beszúrni és linkelni sem.
Csak írom hogy megoldódott, látom más is érdeklődött ilyen hiba kapcsán.
Szóval semmilyen módon nem kezelte a végén a kéziféket, de az új kuplung helyzetérzékelő (9ezer forint) berakása után, minden probléma megszűnt, most tökéletes.
Csak azt nem értem hogy az asrnek és az espnek mi köze hozzá. Még a kocsit se mostam le nem hogy a motrot. Lehet hogy inkább kiolvastatom gyári diagnosztikával mert bosch-al megnéztük de valami "menetsebesség szabályozás kapcsoloja " hibát ír ki. Nem tom mi lehet ez.....
Nekem motor mosas utan prudukalt ilyet. A hidegen tortent szaritas nem oldotta meg, mindig jedves volt a trafo. Ezert kb 10 km ut utan melegen kivettem a trafot es a gyertyat szaradni. Azota semmi baja.
Sziasztok. Van egy 2.0 16V grand scenic-em és az elmult 2 alkalommal olyat produkált, hogy kiírja hibára: check injection; esp/asr system fault, és ilyenkor nem engedi kb. 3ezer fölé pörgetni. De gondol egyet és napokig nem irja ki hibára. Volt már valakinek ilyen hibája? Mit kell orvosolni rajta?
ha a ventit nem te állítottad akkor az autó módba marad az klíma vezérlő szabályozza a fordulatot, de lehet ha kézzel maxra állítod akkor is bekapcsolja az elektromos rásegítést, a manuál klímás csak max ventinél kapcsolja be az biztos
Az auto mod azt jelenti, hogy sem a befuvas iranyat, sem a ventilator fordulatod nem sllitod. A fokot viszont te hatarozod meg. Auto modban jelzi az 'Auto' piktogram is.
talán 5fok alatt kapcsolja be az elektromost amíg hideg a motor utána kikapcsolja és fűt a vízről, de csak automata módba mert olyankor a ventit is felveszi max fordulatra
Joreggelt!
Tavasszal vettem Grand Scenicet,ma volt szokatlan hideg igy vegre tesztelhettem a futest.
Pillanatok alatt meleget fujt a ventillator 20 fok beallitasakor. Ennek folyamatos elektromos futese van? Vagy kesobb atvalt motor altal termelt melegre? Vagy hogy mukodik ez? :-) Valaszokat elore is koszonom
Szerintem nem javítható. Az egész tálcát a hátulról látható popszegecsek rögzítik az ülés háttámlájában lévő lemezhez. Lefúrod a polszegecseket a bontbóban egy ülésről és kompletten cseréled. Azt hiszem 3,2 vagy 4,2 mm-es popszegecs rögzíti. Lehet kapni színes popszegecset is.
Sziasztok! Ma vittem fiamat meg baratjat focira,hosszu ut alatt sikeresen lwtortek a hattamlabol kihajlo asztalokat ott ahol a vast tarto muanyagokat.... Most lotyog mindket asztal.
Javithato? Cserelheto?
Igen,enyém fekete,és sokat van a napon....de ha fa alá parkolok,körbeszarják a madarak rendesen.... amator11 által linkelt Abonyi céget meg fogom keresni....
Köszönöm! Eleve ugy vettem kocsit,hogy az elsö lökhárító alján kb diónyi festéktörés van,leválik a lökháritóhoz,meg a motor hűtörácsa kifakult eléggé. Arra akarok keverni festéket,hogy visszahozzam a színt.
Ma vettem észre,hogy válik le a tetökárpit.....f@szomat.....
Hali! 1.9 D motorban mennyi motorolajt kell vennem olajcserénél?
Van esetleg olyan tag aki ért a kártyákhoz, az egyik nem nyitja az ajtót, a másik meg nem indítja el a kocsit, csak ha nyomom befelé, és oldalra feszíteni....
Először is szeretném megköszönni a segítséget a ventilátor előtétellenállás cseréje kapcsán. Szerencsére tényleg csak az volt a hibája, így egy 60-80 ezres szervizt megúsztam :) Nem volt több tényleg egy óránál a javítás, más kérdés, hogy 3 hét alatt jött meg az alkatrész, de ez van :)
Másrészt, mivel tudom, hogy itt vannak ,,fanatikusok" is, akiknek az autó nem csak egy tárgy (ahogy nekem sem), így megosztom veletek, hogy hamarosan eladósorba kerül szeretett családi autónk. Én szerintem a legmegbízhatóbb 2.0 dci motorral, jelenleg 206ezer km-rel. Egyedi, bordó színben, teljes bézs színű bőr belsővel, 17-es gyári alufelnivel, lemezfelnire szerelt téli gumikkal, olajcsere után. Ha valakit komolyabban érdekel, annak várom jelentkezését.
így na állj a dologhoz, nem a műhelyben töltött időt fogja kifizettetni, de stoppert se indít mint a sakkozó hogy pontosan mennyit dolgozik rajta. Mond egy fix összeget vagy elfogadod vagy keresel mást. A legolcsóbb nem biztos, hogy jó döntés. Az autószerelő bizalmi állás.
Normaido markaszervizben van. Mindegy, hogy mennyi ideig szenvednek valamivel ugyanannyi az ar. Ezert dragabb lehet, de kiszamithato. Mashol olcsobb lehet (esetleg mondanak egy arat) de ha bonyodalom adodik akkor modosithatjak.
Na most meg nekem zuhant be a bal hátsó ablak :-( Visszaolvasva látom, hogy valami műanyag cuccot kell kicserélni, ami 1000 Ft környékén van, de nem találtam róla videót a Youtubon. Persze lehet, hogy rosszul kerestem :-(
Sziasztok tudtok segiteni kėne egy szerelö györ moson sopron megyėből 1.9 dci 130le
megàlt a turbo bene vagy is nem tőlt levegöt
fűstöt nem ereget
tatabànyai emelkedön megadta magàt vagy pedig a turbo hòz vezetö gumi csö
leugorhatot
Jelenleg mėg szivò kėnt müködik
hátsózár záró gombban cserélt már valaki kapcsolót?
tegnap kicsit megbolondult a jószág kiszállás után állandóan beakarta zárni az ajtókat,gondolom valamelyik záró gomb beragadt, az ajtó kilincsekbe már lett cserélve így nem arra gondolnék első körben
Nem igazán értem, a hátsó ülések alatt lévő két ajzat külön biztosítékról megy. Ezek után furcsa lenne, hgoy a boxban lévő és a váltó alatti pedig egyről menne.
Logikusan az utastérben 15a bizti van a szivargyújtóknak, az ülés alatt meg 3*10a.
Kell egy kárpit kiszedő (vagy egy lapos étkészletből származó kés, szemöldök csipesz, körömvágó olló vagy kis csavarhúzó.)
Az első kapcsoló tartó pattintós, a hátsó csavaros.. A hátsónál a behúzó alján lévő takaró pattentszemet el kell távolítani körömvágó olló hegyével és kicsavarni a csavart, onnan minden egyezik.
A kapcsoló tartó elején nagy fül van. Igy oldalról és elölről/és oldalról kell megkezdeni a bontást.
Ha kijött letekered a kapcsolóról (vagy el feszegeted) a porvédő borítást. Ez öntapadós, ha később mégsem tapadna szigetelő szalaggal megerősíted.
Szétkötöd a kapcsolót a vezetékektől.
Felirsz mindent, hogy melyik kapcsoló hol van (elöl szürke, középen barna) és merre néznek a piktogrammok a kapcsolókon.
Kipattintod a kapcsolót a helyéről - 2 helyen tartja pöcök - és a kapcsolók lefelé jönnek ki.
A kapcsoló takarót (billenő fedél amin a piktogram van) oldalról alányúlva a forgáspontnál mindkét oldalt lepattintod.
Lepattintod a szürke/fehér kapcsoló részt.
Előlről és hátulról körömvágó olló vagy kis műszerés csavarhúzó segítségével fokozatosa lefeszegeted (lecsúsztatod) az egőtartó barna műanyag foglalatot.
Ha lejött az oldalán lévő vályatból visszahajtod az aljára az égő lábát.
Kihúzod az égőt.
Az új égő lábait szétnyitod és a barna foglalat alján lévő két nyíláson átvezeted (külön nyiláson menjen át a két láb)
Az égő lábait visszahajtod a barna foglalat oldalán lévő horonyba felfelé az égő irányába.
Elvágod a tetejénél (az égőnél) a lábakat méretre.
Óvatosan visszacsúsztatod (fokozatosan mindkét oldalon apránként nyomogatva) az aluminium sinre a barna égő tartót. (Ha nem jól áll, szemöldök csipesszel igazítas a sineken visszarakás előtt).
Visszapattintod a fehér műanyagot (ügyelj az irányra)
Visszapattintod a kapcsoló takaró fedelét (ügyirelj a piktogram irányára)
Bepattindod a kapcsolót a helyére.
Visszarakod a porvédő borítást, ha kell szigetelő szalaggal rögzíted.
A kapcsolót berakod a kárpitba, elől teljesen told a kárpit alá, kicsit told tovább előre és a hátulját pattintsd be. (Néha nehezebben megy)
Hátsőnál a csavart csavard vissza a helyére és takaró pattentet is rakd vissza.
Célszerű lerajzoln vagy fényképezni a kapcsolókat minden fázisban, hogy minden a megfelő irányban és helyen működjön. (ne az első helyén legyen a hátsó, vagy ne fordítva működjön.)
A képek együtt:
Ja és az égő:
Condrad webáruházból rendelve 2100 ft a 10 db, igy tartalék is van.
3,2*6,4 mm, 50 mA
Én nem raktam vissza a kék takarót rá igy picit erősebben világít.
Kell egy kárpit kiszedő (vagy egy lapos étkészletből származó kés, szemöldök csipesz, körömvágó olló vagy kis csavarhúzó.)
Az első kapcsoló tartó pattintós, a hátsó csavaros.. A hátsónál a behúzó alján lévő takaró pattentszemet el kell távolítani körömvágó olló hegyével és kicsavarni a csavart, onnan minden egyezik.
A kapcsoló tartó elején nagy fül van. Igy oldalról és elölről/és oldalról kell megkezdeni a bontást.
Ha kijött letekered a kapcsolóról (vagy el feszegeted) a porvédő borítást. Ez öntapadós, ha később mégsem tapadna szigetelő szalaggal megerősíted.
Szétkötöd a kapcsolót a vezetékektől.
Felirsz mindent, hogy melyik kapcsoló hol van (elöl szürke, középen barna) és merre néznek a piktogrammok a kapcsolókon.
Kipattintod a kapcsolót a helyéről - 2 helyen tartja pöcök - és a kapcsolók lefelé jönnek ki.
A kapcsoló takarót (billenő fedél amin a piktogram van) oldalról alányúlva a forgáspontnál mindkét oldalt lepattintod.
Lepattintod a szürke/fehér kapcsoló részt.
Előlről és hátulról körömvágó olló vagy kis műszerés csavarhúzó segítségével fokozatosa lefeszegeted (lecsúsztatod) az egőtartó barna műanyag foglalatot.
Ha lejött az oldalán lévő vályatból visszahajtod az aljára az égő lábát.
Kihúzod az égőt.
Az új égő lábait szétnyitod és a barna foglalat alján lévő két nyíláson átvezeted (külön nyiláson menjen át a két láb)
Az égő lábait visszahajtod a barna foglalat oldalán lévő horonyba felfelé az égő irányába.
Elvágod a tetejénél (az égőnél) a lábakat méretre.
Óvatosan visszacsúsztatod (fokozatosan mindkét oldalon apránként nyomogatva) az aluminium sinre a barna égő tartót. (Ha nem jól áll, szemöldök csipesszel igazítas a sineken visszarakás előtt).
Visszapattintod a fehér műanyagot (ügyelj az irányra)
Visszapattintod a kapcsoló takaró fedelét (ügyirelj a piktogram irányára)
Bepattindod a kapcsolót a helyére.
Visszarakod a porvédő borítást, ha kell szigetelő szalaggal rögzíted.
A kapcsolót berakod a kárpitba, elől teljesen told a kárpit alá, kicsit told tovább előre és a hátulját pattintsd be. (Néha nehezebben megy)
Hátsőnál a csavart csavard vissza a helyére és takaró pattentet is rakd vissza.
Célszerű lerajzoln vagy fényképezni a kapcsolókat minden fázisban, hogy minden a megfelő irányban és helyen működjön. (ne az első helyén legyen a hátsó, vagy ne fordítva működjön.)
Szia! Régi bejegyzés, de azért kérdezek. Hol tört el a rugó? Azaz mennyi tört le belőle? Nekem pont egy menetet és semmi problémát nem okozott, nem is látszott. Belehuppant a tárcsába, de nem érte el a felhajlított lemezt a tárcsán. A vizsgaelőzetesen derült ki, mert kitapogatták. Szerencsére alaposak voltak. Különben lehet még mindig úgy járnék vele.
valamiért elfelejtette a térképeket/programot. Kellene a térkép és program cd bele. Elég sokáig olvassa fel a térképeket. Nálam napokig bolyongtunk vele, mire mindent felolvasott...
Sziasztok! Olyant szeretnék kérdezni hogy a szabadkéz nem megfelelően működik az autón . Nyittani nyit minden ajtó kéz értékelésre viszont zárni csak a csomagtér gombbal záródik.Valakijárt így autó Scenic II. 1.5 DCI. 2003.Elöre is köszönöm a választ.
Hello,km órát cseréltem a senic I-esemben.Minden müxik,viszont az össz km számláló a régi verda adatait mutatja.Azt hittem ezt a computer tárolja.Van valami gyógymód arra,hogy a régi állást mutassa megint?
Nekem extrém esetben 200 km-es út után ha kiporszívóztam az autót annyi idő alatt képes volt leszívni a belső világítás az akksit. Cserével megoldódott.....
Az alábbi hibajalenelseg viszont 2x jelentkezik egy hónap alatt.
Beülök start gomb megnyom -》 kb kattan valamit (elektromos ) és utána se kép se hang. Olyan mintha üres lenne az alesi. Semmi nem reagál semmit.
DE ha pl egy bika kábel negatívját vagy másik autóról vagy jobb akksi töltőről ráteszem akkor magához tér.
Utána olyan mintha akksi lemerülés lett volna mert resetelodik a rádió és a fedelzeti adatok.
lehet szimering, de lehet az olajteknő tömítése is
járás közben nem halottam, de a kézi forgatásnál igen, inkább szíj nyikorgásnak tűnik lehet meg van öregedve, a tárcsát érdemes keresztbe összejelölni egy alkoholos filccel ha a gumi elenged rögtön látni, hogy elfordul
főtengely csapágy nem ilyen hangot ad az sokkal kopogósabb durvább
a hátsó középső biztonsági öv használata esetén rendre leesik a tetőkárpitról a takaró műanyag. Hiába igazítom vissza (ha nincs használva ott is marad) de a következő használatnál már újból leesik.
Eltörve nem látok semmit sem. Van ennek valami spéci rögzítése? A kárpít sem sérült...
Köszönöm szépen, de tovább bonyolódik, az oldal szerint az összes K9K kódos 1.5-ös (esetemben 2006-os) dízel váltójához API-GL-5-ös 75W-90-es olajat ír.
Webshopok a legtöbb esetben GL-4-es és 80-as olajat hoznak fel. Melyik akkor?
Sziasztok,óracsoport csere lenne,de nem stimmelnek a szériaszámok.Az előlap és a csatlakozók egyformák.1.4 a mostani 1.6-ban volt a kiszemelt darab.A teljes képen az új.Szerintetek működne rendesen?A computer számok stimmelnek...
Sajnos képet nem tudok felcsatolni (mobilon nem latom hioy hogy lehet) de ha a kocsival szembe állok akkor a a bal oldalon jön fel és megy a szelvedomosotol hatra a szélvédő felé.
Köszönettel Gergo
Még működik skandinávon van. Nekem automata a vas a P reteszeli a motort azt szoktam sima felületen csak emelkedőn szoltam bekapcsolni . Csak hát eccer minden beszarik kérdés kinél?
Ma délután elment a klímánk egy esemény volt mondjuk (kicsit murvás úton a kocsink felült egy párszor olyan 40 m en).
A motortérben a jelölt klíma cső ha be is van kapcsolva a klíma akkor is kézzel megfogható meleg.
Hello,köszi.ma volt egy kis időm szétkaptam az órát.megjárattam a mutatót a tengelynek adtam egy kis kenést.Összerakva megint megy a kalibráció,viszont a nullát így sem leli,jóval alatta áll meg.valszeg óracsoport csere lesz....
kapcsoltasd át skandinávba, én biztos nem buherálgatnám, egyébként nyomatékhatároláson működik ha jól tudom, azt meg áram felvételből tudja, de képes ráhúzni is ha mozdul a kerék, tehát ABS jelet is figyel leállítás után valameddig
ha beszarik "vargamunka" javítja
vagy barkácskedvűeknek van youtubon videó talán oroszul
Sziasztok,Renault Senic I. 1999-es.A km órám megállt.Pár napja nem ment le húsz alá megálláskor,hazáig 20-at csalt.Hazaérve gyújtással kalibrálás,mozog,rendbejött.Tegnap megint előjött,kalibrálás után megint jó lett.Viszont ma egy megállás utáni indulástól kezdve meg sem moccan,kalibráláskor sem reagál.A km számláló működik.Valami ötlet merre induljak el,mit nézzek át?Köszi előre is:Gabócza
Egy egészen bonyolult áramkör van abban a dobozban, a funkcióját nem tudod kiváltani egyszerű relézgetéssel és nem is szükséges. A dobozon belül van egy elektronikus nyomaték mérő, ami arra a menetes tengelyre van csatlakoztatva amit a kis elektromotor forgat és ami végülis a bowdent húzza. Innen van neki információja arról, hogy mikor húzta be eléggé. Továbbá az autó dőlését is figyeli, hogy lejtőn áll-e éppen. Ha igen akkor ez az infó alapján kicsit mégjobban meg fogja húzni. Ha ennyi még nem elég akkor ott van az, hogy a kézifék "emlékszik" az előző állapotára, tehát ha te tetszőlegesen belenyúkálsz külsőleg akkor folyamatosan hibaüzeneteket fog dobni ("check parking brake" és "parking brake fault"), mert nem olyan állapotban lesz a kézifék ahogy őszerinte kellene lennie. A praktikus megoldás a skandináv üzemmód bekapcsolása (diagnosztika kell hozzá), ami után teljesen rád lesz bízva a kézifék működtetése a kormány melletti kapcsolóval.
Egyébként a facebook-os renault-os adás vételi csoportokban néha szokott lenni bontott modul 20e-ért, valamint néha javíthatóak is, sokszor csak valami mechanikus bajuk van.
Ezért kérdezlek titeket, megoldható-e. Nem tudom, milyen motor mozgatja a bovdent, ha jól sejtem, a motor mindig ugyanannyit forog, a meghúzás mértéke a bovden beállításától függ.
Nem a "skandináv" üzemmódra gondolsz? Nekem is ki van kapcsolva az automata üzemmód. Én húzom a kéziféket amikor szükséges. A kioldás ilyenkor is megmarad automatikusan vagy manuálisan..ami tetszik.
Elméleti kérdésem lenne az elektromos kézifékkel kapcsolatban: mivel egyre nehezebb beszerezni, és a bontók a bizonytalan állapotú példányokért is horribilis összegeket kérnek, a következő jutott eszembe: az automatikus üzemmód helyett kézi ki-be kapcsolásra alakítanám át: egyszerű gombnyomásra egy relé segítségével indítanám a bovden mozgató motorját. Természetesen a hirtelen befogást ellensúlyoznám egy 8 V-os feszültség stabilizátor áramkörrel. Nem tudom, van-e köztetek valaki, aki már próbálkozott hasonló megoldással, szívesen fogadnám tapasztalatait, véleményét. Az autóvillamossági szerelőm szerint nem lenne semmi védelme a féknek ezután, mivel az eredeti megoldás a megszorult bovdent is figyelembe veszi.
Előre is köszönöm segitő jellegű hozzászólásaitokat!
Kérdésem lenne, 1.5 dCi 106LE manuális (6seb) motor váltójába milyen olaj kell? Azt tudom, hogy szintetikus API GL-4 75W-80, viszont NFJ vagy NFP? (ELF Tranself mindegyik kinézett). Renault ajánlás szerint NFJ, de erősítsétek meg. (Váltó tömítés csere lesz, csöppenik.)
Nem apróhirdetés célból.. ha valakinek szüksége van egy 2007es SC II jobb első ajtóra,keressen bátran.Már nincs szükségem rá,ablakemelő,zárszerkezet,nyomógombos kilincs,fix háromszög üveg,vezetékköteg benne van.Képen van a színkódja,picike horpi a jelölt részen.Bp 18.kerben van,5ezer forintot kérnék érte.
Talált, süllyedt!
Kölcsönautó volt, én is arra gondoltam, de azt mondták, hogy van világítás és nem halványul el indításkor.
Végül találtak szerelőt, az pikk pakk rájött és megoldotta.
Gyors segítség kellene,kint van a fiam Horvátországban,jönnének haza és nem indul az 1,5 DCI Scenic II,meg sem forgatja az önindító,áram van,ha bedugja a kártyát megjelennek a feliratok,semmi service nincs. A kártyában tegnap elemet cseréltek,az inmobilaser ilyenkor nem bolondul meg?Olyan, mintha az tiltaná le az indítást. Egyáltalán elemcserénél kell valami hókusz-pókusz az első indításnál?
A másik: a kereső nem dobja ki,a kéziféket mechanikusan ,hogy lehet kioldani,mert legalább meg kellene fordítani a kocsit,zsákutca és emelkedőn állnak felfele.
Na,ez az ami erdekes. Nincs kikapcsologombja,de annak igy ugy tudom hogy menetstabilizatornak szokozt ott lenni kikapcsologombja....a kiporgesgatlonak elvileg ABS-ben egyutt van....
Akkor egyszerubb kerdes: mindenkinek van kiporgesgatloja a kocsijaban? :-D
Köszi a segítséget.
Egyenlőre hanyagolnom kell a szélvédő cserét mert valami gáz van a kocsival.
Mostanában éreztem olajszagot az autóban, és benéztem a burkolat alá. Csupa olaj volt minden. A kartergáz cső le volt csúszva. Visszaraktam. Mire odaértem szerelőhöz a szomszéd faluba, akkor megint le volt esve.
Otthagytam nála lemosta a blokkot, vissza lett rakva a cső, bilincsekkel. Tegnap visszamentem kocsiért hazajöttem vele, gyönyörű volt minden.
Ma bementem győrbe. Ott városon belül megint éreztem olajszagot. Megnéztem, hát csupa olaj volt minden.
Fingom sincs hol nyomhatta ki. Cső a helyén. Olaj alig volt benne.
Illetve mindig keveselli az olajat az autó. Gondoltam túrbónál nyomja valahol de ott nem látni semmit.
Lehet más baja is, ezt távolról senki nem fogja biztosra megmondani. Ettől persze még igaz, hogy sok esetben valóban az "előtét ellenállás" a rossz.
A szerelők meg nyilván azért veszik alapul a legrosszabb, legtöbb munkával járó esetet, hogy egyrészt ne a végén okozzanak neked meglepetést azzal, hogy alábecsülték a munkát, másrészt meg azért mert nem ismerik eléggé az adott tipust.
Köszi a tippet, 10 dollár az alkatrész, ennyit lehet megér a dolog. Ez biztos kompatibilis ebbe a típusba?Videón nem tűnik olyan vészesen nehéznek szétszedni, de mindkét szerelő nagyon fogta a fejét, hogy az bizony nagy munka lesz..
Ezen kívül még más hibalehetőség vagy ez a hiba 99%-ban?
2007.es évjáratú 2.0 dci garnd scenicben nem működik a ventilátor, így a klíma sem. A biztosítéktáblát néztem, a jelzett 40A-es bizti rendben van. 2 szerelővel is beszéltem, de azt mondják, le kell bontani az egész műszerfalat, és cca. 80-100e Ft-os költséggel számoljak.. 3 kis gyerekkel vagyunk, szóval sürgős megoldás kellene
Kérdés. Jobb hátsó ajtó csak kívűlről nyílik. Így vettük, eddig nem zavart, de most orvosolnám a gondot. Hol keressem a hibát? Az ajtón van két lyuk is ott lehet ezt állítani?
nem kel ehhez szerelő, egy próbalámpa vagy multiméter és rögtön látja, hogy kiment a bizti, fizikailag nem látni mint a kicsiken, 1000-1500Huf ha jól emlékeszem cseréhez meg egy 8-as10-es kulcs
A hétvégén az esedékes olajcsere közben az olajszűrő leszerelésénél a karmos leszedő hozzáért egy utastér felőli alkatrészhez. Volt egy kis szikrázás, azóta csak az ajtózárás -nyitás, elakadásjelző működik.
A biztosítékokat két helyen megnéztük, elvileg jók.
Tegnap este jöttünk haza Görögországbol. Megpakolva,folyamatos klimával,120km/h-s tempomattal 7,2-es átlagot mutatott. Lazán vette a hegyeket,bár 30%-os emelkedöknél kellett visszakapcsolni 4ikbe. :-) Minden hibátlanul ment,köszönet a Renault szakinak aki felkészitette a gépet az útra! :-)
Ez így van, nem véletlenül volt Express Service pult, az árak is ezt tükrözték. Csak azt bánom, hogy nem ide vittem először, mert akkor belefért volna a velencei kirándulás. :(
Kárigényemet a számla alapján leadtam a az útra kötött biztosítónál, kíváncsi leszek, hogyan bírálják el az esetet.
Sziasztok.
2009 grand scenic II.
Egy autókozmetikás első nagytakarítás után a klímavezérlő Digitális lezelőfelülete pixelbajos lett. Lehet ezt valahogy orvosolni, vagy cserélnem kell emiatt az egész klímapanelt? Találkozott valaki hasonlóval?
Sziasztok!
Nekem egy 2007-es grand scenic-em van. Az elmúlt napokban fogtam a jobb hátsó kerékkel egy borzt, és az abs jeladó kábelje szétszakadt. Megpróbáltam összetákolni, és kitörölni a hibát, de nem sikerült. A jeladó kábelje a csatlakozónál ment szét, és szerencsére nem kettő hanem négy színű. A hibakód olvasó azt írja hogy nincs hibakód. De abs és esp hibát ír ki a kocsi.
Ha tudtok, akkor kérlek segítsetek!
Szerintem ezek az autoszervizek nagyon jol tudjak,hogy turistarol van szo,az alapjan kalibraljaknaz arat.Ugyis kell az auto,ugyis kifizeted....
Tavaly VW Poloval szerbiaban lerobbantam,vizpumpa elszallt,jott ki belole a hutoviz.
Benzinkutas hivta a trailert,elvitt 3km-re levo Bosch gyors-szervizbe 120euroert...
4 ora varakozas utan kiszedtek a vizpumpat,mondjak nekem elmennek alkatreszert. Masfel ora varakozas utan visszajott a szerelo alkatreszekkel meg 3 szatyorni kajaval,elkezdtek ebedelni....kaja utan nekilattak a javitasnak,mutattak nekem az uj vizpumpat valami olcso minosegu twr vagy ilyesmi marka volt. Vegul kesz lett , 280eurot kertek. A buzi traileres valahogy jelezte,hogy keszpenz van nalam mert azzal fizettem,hiaba volt terminaljuk,nem akartak,hogy kartyaval fizessek,keszpenzt kertek...szamlat,blokkot nem adtak azzal az indokkal,hogy szombat van....
Lekopogom,azota jo a kocsi,oktoberben lesz esedekes a vezerles csere,akkor 1 eves vozpumpat os kicsereljuk....
Hogyne, a francia utálat örök. Persze engem sem érdekel, ki mit mond, szerelő is megmondta, akihez szoktam vinni az autó, "mert azt hiszem, más autónak nincs baja? Ha tudnám..."
Olaszok is multikulti már régóta ahogy a franciák, angolok. Mindenféle náció, ahogy most elnéztem, az alja munkát itt is a legsötétebb bőrű emberek végezték. Nem csodálkozok semmin.
Szóval még mindig az van az emberek fejében hogy a franciát ne. Ezeken mindig jót mulatok. Sajnálom a nyaralást de legalább épségben hazaértetek. Nekem az áprilisi olasz turném volt emlékezetes fiammal meg barátokkal voltunk Milánóban Inter Juve meccsen a metrón kizsebeltek mint a szart pedig a szütyő a nyakamban lógott 400 juró +40E hun ft bánta szerencse az iratokat nem vitték el azt ledobták a földre.
Az önsúly nem is vészes, a rugó is ehhez van kalibrálva, meg persze a max terheléshez, itt egyszerűen rosszkor ütött be a dolog, de minden bizonnyal a súlyunk, tele csomagokkal rájátszott, na meg az elfáradt anyag.
Csak azon lehet forrongani, hogy miért nem mondjuk hazafelé történt a dolog, az út végén. Több, mint bosszantó.
ismerősödnek üzenem, az Audin is törik a rugó, meg ma szinte mindenen annyira szar minőségűek és Ausztriába is nem csak itt nálunk a szar úton. Sajna ott más fizetéshez mérik a javítást. Húgomnak a C3 itthon hátsó fékdob+betét 20e az alkatrész odakint csak betét csere 400juró.
Orulok, hogy sikeresen megoldodott. Egy rugo torest en nem irnek semmilyen marka karara. Ez benne van, a katyu lehet csak ra jatszott. Egy viszonylag nehez autorol van szo.
Kálváriám története, avagy, ismerősöm szerint: Renault-val csak megyén belül.
Olaszországi (Lignano Sabbiadoro) nyaralásra mentünk (Ausztrián át) múlt héten szombaton, 2 felnőtt, 3 gyerek, full csomagok. (Fogyasztás szinte végig klímával, hihetetlen 4.6L.)
A cél előtt nagyjából 50km-re kikerülhetetlenül belementem egy kisebb úthibába (másra nem tudom fogni a felmerült hibát), a jobb első kerékkel.
A szállás keresésekor már lehúzott ablakokkal, csattogó hangra lettem figyelmes már kisebb úthibáknál, lassú sebességnél is, a jobb elejéből. Másnap még használtuk az autót, bár nem sokat, de konstatáltam, hogy ez bizony nem játék. Alánéztem, motortérbe néztem, mozgattam, forgattam, de nem jöttem rá, mi okozza a hangot. Aznap kinéztem a neten egy helyi autószerelő műhelyt, hétfő reggeli nyitásra, reggel 8-ra ott voltam az autóval.
Főnök tipikus olasz, szerencsére beszélt kicsit németül, mint ahogy én is. Készséges volt, beült, próbakör, vissza, bejár, emelő. Na és akkor a szerelője már mutatta is a hibát, a rugó, ahol felfekszik a teleszkóp közepén, ott alul el volt törve. Ok, hagyjam ott (gyalogolhattam úgy 3,5km-t vissza), cserélik, de a másik oldalival együtt, érthető okokból. Telefonszám elkér, megad, hív, ha kész van.
Eltelt a hétfő, eltelt a kedd, majdnem, csak felhívtam délután 17-órakor, mégis hogy áll a dolog? Nagy hanggal közölte, hogy nem tud alkatrészt szerezni, menjek az autóért. Na mondom, digó, nem tudtál volna felhívni? Gyaloglás, odaér, autó félretéve. Más szerelőt, szervizt sem tudott ajánlani, legjobb ötlete a bontott alkatrész, ó, mondom, hogyne, itt vagyunk 5 napig családdal, minden ismeretség nélkül, honnan a bánatból szerezzek én bontott alkatrészt? Kérdezem, mégis így haza lehet-e utazni 520km-t 3 nap múlva, válasz: lassan. Mondom neki, persze autópályán, Ausztrián át? Válasz: lassan. Szerelő magyarázott valamit, hogy ha máshol is törik, kiugorhat a rugó, életveszélyes. Ebben igaza volt.
Az amúgy is 30 fokos hőségtől meg az idegtől pumpáló aggyal a kétségbeesés küszöbén hamar telefon, internet, következő szerelő. Nincs más megoldás, hátha.
Onnan nem messze, azon az úton visszafelé, VW szalon és Audi szakszerviz....Hajtás, bejár, munkafelvételi pult külön felirattal: Express Service. Na, mondom magamban, esélyeink nőttek. Fiatal ffi munkafelvevő, persze nem németül beszél, hanem angolul. Még jó, hogy a fiam is eljött velem az autóért, ő angolul tanul. Itt szintén roppant készségesek voltak, ő és egy másik illető azonnal kijött, elmondtuk, hogy már látta szerelő, megvan a hiba. Már akkor mondták, hogy oké, ha cserére kerül a sor, akkor a másikkal (bal oldalival) együtt. Hozzáértés itt is megvolt. Rögtön vitték is be, emelték, átvizsgálták. Ez a gyorsaság valami hihetetlen volt itt is.
Forgalmi elkér, lemásol, minket leültet bent a váró fotelokban, mondja elmegy, megnézi mit tud tenni az ügyben, de ne aggódjunk, valahogy mindenképpen megoldják, hogy haza tudjunk menni. Pár perc múlva visszajött, oké, másnapra (szerda) meglesz az árajánlat. Mondjuk mindegy mennyi lesz, javítani kell, mert haza kell mennünk. Érti, de úgy a korrekt, hogy megmondja, mennyibe fog kerülni.
Telefon jött is szerda kora délután, de itt jött a fekete leves. A javítás, alkatrészekkel együtt, amit itthon nagyjából 50e-re taksáltam cakpakk (maga a rugó a jobbik fajtából is 10e/db), az olcsóbbik verzióban 689-EU, drágábbik verzióban (ezt nem értettük teljesen, valami olyasmi volt, hogy a az autó km-e alapján az is cserélendő, de nem szükséges, mert jó), 870-EU. Az elsőt választottuk, rendben, másnapra (csütörtök), de legkésőbb péntekre kész lesz az autó.
Csütörtökön nem jött a hívás, de pénteken, már a mi érdeklődésünkre 13 óra körül közölte az éppen ott lévő ügyintéző hölgy, hogy kész, csak a papírmunka van, lassan mehetünk az autóért.
Valóban, mire odaértünk, az autó már kívül volt, készen. Bementünk, fizettünk (szerencsére bankkártyát is elfogadtak, nem kellett külön sok-sok km-t gyalogolni, pénzt kivenni), számlát is elmagyarázta a hölgy, mi micsoda rajta. Még azt is megkérdezte, hogy a régi alkatrészek kellenek-e? Hoztuk, talán kell a biztosítónak, amikor jelzem a dolgot, miután hazaértünk, mivel külön utazási biztosítást is kötöttem, beleértve az autót is, legalább részben térítsenek.
Hazaértünk rendben. Az egészet nevezhetem kálváriának, az egész nyaralást szinte autó nélkül töltöttük, 3 gyerekkel, a velencei kirándulás is sajnos így elmaradt. :( Nem beszélve az állandó idegről, várni, hogy mikor hívnak, lesz-e megoldás és mikorra? Haza tudunk-e jönni időben? Szívás volt.
Az ártól függetlenül viszont emelem kalapom a szerviznek, ahol a vállalt idő alatt megjavították a kocsit.
Ok köszi majd keresgetem, végül is végig kel bontani majd mindent a pozitív miatt
A horog már fent van hétvégére csak a villamos bekötés maradt
Car-Max-os horog
hát a minőségtől nem vagyok hanyatesve :(
kadmiumozott de 1 helyen már folyt rajta a rozsdás víz
az egész fixre van hegesztve így sokkal nehezebb berakni, ráadásul a jobb nyúlvány csavarnál az anya picit rossz helyre van hegesztve nem lehetett bekapatni a csavart
illetve nekem kicsit sok ami kilóg a lökhárító alól, na meg hozzáér a lökhárítóhoz
Üdv.
Ma elvittem autóvillamossági szerelőhöz az autót mert szinte minden fékpedál érintésekor mindig azt írta ki hogy kézifékhiba.
(Handbremse defekt).
Később visszahivtak hogy a kézifék kapcsoló lehet a rossz.
De mért pedálhasználatkor irja ki?
a biztosíték táblába van állandó pozitív vagy az aksitól kel húzni? Annak nagyon nem örülnék mert aksi+UCH+Légszűrőházat ki kel szedni a tűzfalon átjutáshoz
bár most gondolkodtam aksi+ is hátra kel vinni a CAN busz doboznak ahhoz meg az egész küszöbborítást bontani kel
amator11
köszi
nem kel plusz bizti mert CAN busz dobozzal lesz felrakva, bár a Car-Max ahonnan vettem a horgot azt írta nem kel, de a led hátsó lámpa vezetékét nem akarnám megterhelni
Bal hatso lampa alatt. Ott van a kasztniban egy kipattinthato ovalis muanyag vakdugo, amin kabel atvezetove at lehet vinni a vezetekeket. Tekintettel arra, hogy szinte az osszes biztositek a motorterben van en a komplett vonohorog minden vezeteket kulon biztositekolnam
A karpit alatt elfer. A hatso ablaknal a kalaptarto sikabam van egy csavar es elol elo masok. Ehhez le kelll pattintanid a hatso ules melletti, az ajto mellett lefuto muanyagot elotte. Ugyanott fent talalhato a masik csavar.
Az enyém is ilyen,amióta másodlagos kézifék behúzása hiba jelenséget irt ki. Azóta átállittattam skandináv módban,most akkor húzom be amikor szükséges (akkor is kattog)
Szilentet cseréltek a lengőkarban. Utána még mindig hallottam koppanást a futómű felől. Megnéztem, a bekarikázott részen látszik, hogy berugózáskor a lengőkar felgyűrte a bölcső tartót... Csak a hátsó, függőleges tengelyű szilentet cserélték.
Azt nem tudom, hogy a csere előtt is ilyen volt-e...
Ajtó behúzó kilincsekkel foglalkozott már valaki? konkrétan a lekopott, gumirozott szerű anyag kiváltása, pótlása. (Plasti dip, vagy vestés és lakkozás, vagy vtn fólia vag bármi ötlet..)
Ha arra gondolsz, hogy el lehet-e indítani az álló motort úgy, hogy a váltó sebességben van a kézifék pedig behúzva, közben meg nyomom a féket akkor a válasz igen. Illetve csak próbálna elindulni a motor mert nyilván fulladás az eredménye :)
- Automata kézifék kioldás megy, tolatólámpa nem megy
csere után:
- Automata kézifék kioldás nem megy, tolatólámpa nem megy
A kiszerelt kapcsolót kimértem, egyik kontaktusa jól rövidre zár a másiknak nagy az ellenállása. Az új kapcsolót nem mértem, mert cikkszám alapján kerestem ki, beszerelés után jött a meglepetés.
Igen az egyik megvan a másik sehol. Nekem skandinávra van állítva. Amikor levettem a kereket kapcsolgattam a féket ugy nézem behúz kienged a technika de annyira amennyre kell azt nem tudom sose nézegettem. Párnap múlva többet tudok majd megírom. Remélem sokat nem kell sztenderre rakni a vasat.
most lehet rosszul értettem ha az egyik oldal elkopott a másik nem akkor lehet a kézifék is beragadva a kallantyú szorul rugó szokott rajta segíteni járatás után
Holnap megy szerelőhöz a vas, előrehozott szervíz.
Állok be a garázsba a féket nem nyomtam de hallom hogy valami nyektet hátul. Forró volt a felni. Kerék le, nem volt rajta fékbetét csak a vas, a másik felén jobb hátul pedig 5 -6 mm fékbetét de az nem is volt forró. Az hittem a kézifék hogy nem enged ki, de úgy látom nincs baja (remélem) hibát sem ír. A fék nem húzott semerre rendesen fogott. Volt már ilyen valakinek?
Csekkoltam az oldalt, tényleg ott van a leírás, nem is tűnik bonyinak. Már kivettem az ablakemelő konzolt és feltűnt, h nekem szépen rá van gyógyulva az a szivacsos anyag, amivel körbe van tekerve, ráadásul ragad is rendesen... Nagyon úgy tűnik, h csak darabokban fog lejönni... Hol lehet ilyet beszerezni és mi a neve? Ablakemelő kapcsolókat betekerő ragacsos cucc?
Ahogy írták előttem is, egyben az üres állást is érzékeli. De tök logikus ha belegondolunk, hiszen ha nem lenne akkor úgy is kioldana a kézifék hogyha benyomnád a kuplungot, adnál egy kis gázt, majd elkezdenéd felengedni a kuplungot úgy, hogy közben nincs is sebességben a váltó. Tehát kell a harmadik információ is a kioldáshoz, hogy sebességbe tetted. Annak a kapcsolónak nem mindegy mennyire nyomod be a pöckét, aszerint zárja az egyik vagy másik kontaktusát. A váltóban meg megvan ez oldva mechanikailag, hogy fokozat szerint mennyire nyomja be a kapcsolót.
a vezetőoldali ablakemelő (4db) kapcsolók közül már egyik sem világít, ha jól tudom ebben nem lehet külön izzót/ledet(?) cserélni, hanem csak egyben a kapcsolóval, ill kapcsolókkal, mivel párban vannak...
találtam kínai oldalon elvileg jót, kérdésem az, h számítanak-e a színei? csekkoltam, nekem az első oldalablakokat működtetők fekete/szürke tokozással vannak, a hátsók fekete/barnával. a neten van fekete alappal barna, kék, szürke, fekete, fehér aljzattal... vajon ezek számítanak?
Nálam a következő történt: nem működött a tolató lámpám, nem foglalkoztam vele. Közben jött egy kisebb szervíz, futómű karbantartás és váltóolaj csere. A váltóolaj cserével egyben ki lett cserélve a tolatólámpa kapcsoló is. Eredmény: továbbra sem működik a lámpa és még az automata kézifék kioldás is abbahagyta a működést. Szóval most már tudom, hogy arról a kapcsolóról 2 funkció is megy (a kézifék kioldásához a kapcsoló jelén kívül kell még gázadás és kuplungolás is). Szerintem rossz kapcsolót rendeltem, pedig pólusszámra stimmel: https://alkatreszek.hu/0912103_mtz_ko
Tudnál küldeni linket arról a kapcsolóról amit te szereltél be? Nekem egyébként 5 sebességes a váltóm. Akna nélkül elég macerás hozzáférni a kapcsolóhoz.
Itt ajánlotta asszem bnorci. Beirt 3 nicknevet, és elkezdtem sorban hívni őket. Az egyik telefonon próbált segíteni, a másik meg adott időpontot. A harmadik kimaradt... Vmilyen Zoltán, és milyen érdekes, z mint zárlat... Zárlat Zoltán.
szóval a fórumokon dicsért és ajánlott szakik sem mindenhatóak, sőt... nálam több kárt is okozott... ilyenkor legyen okos és elég körültekintő az emberfia legközelebb... :S
(persze biztos másoknak meg ő a tuti, lehet pont én voltam a kivétel, blabla...)
Az mitől van, h a digitális kijelző indítás után elhalvanyul, és nem reagál a fényerő tekerésre sem?
Amikor leállítom motort újra jó.
Amúgy most voltam diagon, azóta szar... De a nap eddig belevilágított, most vettem észre...
Egyre érdekesebb...
Ha majdnem lefullasztom induláskor szintén megjavul, egészen addig amíg nyomva tartom a féket. Kuplungot engedem fel, nem nyomok gázt rögtön csak a leállás-határon, majd mikor elindul a fékre lépek. És ilyenkor járó motor mellett egészen addig jó, amíg nyomom a féket. Amikor felengedem a lábam a fékpedálról kb 1mp után újra elhalványul és "becsikózódik" a kijelző. Ez wtf?
Szal ez azóta is ilyen, de ma kiderültek újabb huncutságok és erősen sanszos, h a zárlat kapcsán (99%) keletkeztek, hibát jelez a fény, olaj és esőszenzor is.
Közben rájöttem, h dehogy tartok ott ahol 2-3 hete, hiszen a zárlatember óta a kijelző sem a régi, halványabb lett, de ez így 1 szóban leírva csak egyszerű megfogalmazása a problémának.
A kijelző áramkörben van esetleg vmi fesz.szabályozó?
meganeklub oldalon olvastam, hogy ez a hátramenetbe kapcsolok és leáll a motortéri bztosíték tábla cserével oldódott meg. Az kafa mert alig találtunk kapcsolási rajzot is hozzá nem hogy táblát.
Más, ha egy csont száraz és tiszta tábla halldoklik, akkor egy bontottól mit várhatok?
Ma reggel óta egyébként nem jelentkezett, volt vagy 7 tolatós. Reméelm csak női szeszély.
az tuti, h többféle motortéri biztosítéktábla verzió van, pl én egy olyan gugli videót sem találtam, amilyen az enyémhez passzolna, így magam kellett megoldanom...
ami érdekes volt nekem, h néhány kisebb/közepes autós boltban nem is tartanak 70A biztit, azzal a magyarázattal, h az nem szokott "kimenni", de unixban volt...
visszaszerelni az egész cuccost viszont kb 10p volt, szal most újra ott tartok, ahol 2-3 hete, h továbbra is dobja a STEERING FAULT hibát, csak most már megint egyből gyújtáskor. ugyanis amikor a fórumról ajánlott egyik szerelő hozzányúlt és egy pazar zárlattal kicsinálta a biztosítékot, utána a motorindítás után 1-2mp dobta a hibajelet. (az a faszi... jézusom... vicc volt az egész... csak a qrvarossz féle...)