Igenigenigen! Megkockáztatom, hogy ez a valaha volt legszebb repülőgép hajtómű-hang.
És a TF-39-es verzióból már csak kb 10 db van üzemben, úgyhogy jó eséllyel most jár itt utoljára ilyen. Lehet tudni valami hozzávetőlegest? Nekem már az indulási nap is elég. :)
Jumboval tartani az A330-ra szabott menetrendet nem lenne gazdaságos. Minszkben gondolom nem vesz fel utasokat, így ott sem probléma, ha előbb érkezik és indul.
Más:
Tud valaki neten elérhető budapesti heavy menetrendet? Az Airportálon csak a cargósokat találtam meg, és mintha az is picit elavult lenne.
Leginkább az Air Transat és a Rouge járatok pontos menetrendje érdekelne, de az összes többi heavy is érdekel. A BUD.hu-t is próbáltam, de az tök kuka...
Erre én is gondoltam, de feltételeztem, hogy a menetrendhez próbálják tartani magukat, nem pedig "ami kifér a csövön" módon repülnek. Persze lehet, hogy csak a rendes menetrendet nem látjuk...
Amúgy a felszállás után picivel már módosították az érkezés várható időpontját kb 20 perccel, de azt is túllőtte a gép.
Az első nekifutásnál a hátszél volt túl erős, a másodiknál meg úgy tűnik, hogy a szembe-szél (?)...
Szerencsétlenek a KLM-mel pont kifogták azt az időszakot amikor még 13-as irány volt elvileg, viszont jött már a vihar nyugat felől és a nyugati szél erősebb lett végül.
Liszt Ferihegy forgalma miatt a pápai és kecskeméti bázisokat használja a Wizz gyakorlás céljából. Ilyenkor a toronyban vegyes polgári és katonai személyzet is dolgozik időnként.
Ha valaki megkérdezné, ki vagy mi ébreszt azokon a napokon, amikor délutános műszakban vagyok, csak ennyit válaszolnék: Az Ordító Egér! (Álatlában a YL-RAC) :) Szóval Gödöllő felett már nagyon hangosan kapaszkodnak. És nagyon remélem, nem térnek el eme jó szokásuktól még egy darabig. :)
Cimborám vár egy csomagot, de tegnap reggel óta Kölnben vesztegel műszaki hiba miatt. Mivel ma is jött prágai UPS, csomag meg nem, így nem a géppel lehet a baj.
Üdv! Máknak mák, de utólag elemezve hallottakat és látottakat, szinte biztos, hogy C-130 E gép volt (a lengyeleknek is van), és az erősen párás levegőben alacsony szögben távolodó gép külső üzemanyagtartályait (2x5150 liter!) elnéztem hajtóműnek.
A budaörsi HA-ECA mindig látszik az FL24-n...mivel olykor csak pár percet repül, ha pont nem nézed a weben akkor úgy tűnik mintha nem látszódna...mivel a fejem felett megy el mindig ha a Duna kanyarban van gond így azonnal megtudom nézni.
A kisgépek többsége is látszik, mivel most nyár van ezért megnőtt a forgalom. Persze ez függ attól is milyen magasan mennek (háromszögelés kell az FL24-nek) olykor a felettem elhaladó kisgépek közül sem látszik mindegyik.
Most a napokban vettem észre, meglepően sok kisgép is látható az FL24-en, és mentőhelit is láttam. Korábban ez nem volt jellemző, legalábbis úgy emlékszem.
Tegnap helyi idő szerint 18.00 órakor kb. Zalaegerszeg-Sopron vonalban, Rum község felett nagy magasságban, nagy hanggal repült az utasszállítóknál jóval nagyobb teherszállító. Távcsővel jól láttam, hat hajtómű gondolával rendelkezett. Ilyen gép nem sok repül! Sajnos fényképező nem volt kéznél.
Lehetséges erről az eseményről valami infót szerezni?
Ma délelőtt kb. 10:30 után valami harci géppár volt látható Isaszegről. Nagyjából a TPS-től inkább Ferihegy felé, saccra Monor irányába tartottak. Túl messzi voltak, hogy rendesen kivehető legyen a típusuk.
Kicsit off, de valaki esetleg -aki Csehül is tud- tudja esetleg, mi történt a http://radar.slapnet.cz/ oldallal? Már kb. 2 hete nem elérhető, és nagyon hiányolom, mert mutatta a katonai forgalmakat is..
Mikor még TU-134, TU-154, IL18-asok voltak senkit nem zavartak, a mostani jóval halkabb Airbus-ok és Boeing-ek meg igen? Lassan már az összes kerület le akarja szedni a repteret, szánalmas.
Idáig mennyi volt az alsó limit, mikortól vezetik be? Nálam Testvérhegy fölött 13R-irányban kb. 2500-4500ft volt eddig az Fr24 alapján. Egyébként lövésem sincs, hogy kit zavartak a gépek???
Maléves időkben láttam olyant, hogy szinte a fénysor felett fordult rá az 54-es a pályára (nem utasokkal persze), hol van ez ehhez? :)
Itt Pestszentimre felett is megesik időnként alacsony repülés, sőt párszor még a RAT is kint lógott a 320-as oldalán jellegzetes hanggal... van ez így. Még Concorde is húzott el anno a házam felett alacsonyan. Pont Üllőn ne lenne hasonló, ami még frekventáltabb repülős szempontból...
A vitának tényleg nem sok értelme van, hisz Walter alapján egyértelműen látszik, hogy az említett gép fele olyan magasan volt ott, mint a többi. Emiatt nem kell mindenféle magyarázatokat sem gyártanod a gép erősebb hangját illetően, hisz azért volt hangos, mert alacsonyan volt. Nem tudom mit kell ezen tagadni, megnézed a Waltert és látod.
Teljesen lényegtelen, hogy a Walter miből tudja a gépek magasságát, ugyanis adott pont felett ugyanakkora értéket mutat, mint az FR24, ami viszont mindenki számára nyilvánvaló, hogy ADS-B-n alapul.
A Patakpart felett valóban nem pontosan 100 m-en vannak, mert a Middle Marker fölött 70 körül, de ha ismét megnézed a Waltert, láthatod, hogy ő ott kb. 220 méteren mutatja őket, tehát az érték barometrikus, és nem AGL.
De tényleg hagyjuk ezt, mert nevetséges, hogy itt egyszerű válaszok helyett csak szőrszálhasogatást, meg cinizmust kap az ember.
Nem szándékozom különösképpen vitatkozni, mert sok értelmét nem látom az az igazság. A következő pár sort már nem is a meggyőzés szándékával írom, csak úgy gondolatébresztőnek.
- Nem tudom, hogy a Walter pontosan hogy működik, de azon azért csodálkoznék, ha a föld feletti magasságot keverné a tengerszint felettivel... Mégiscsak egy komoly ANSP közreműködésével készült a cucc. Arra sem vennék mérget, hogy ADS-B alapú egyébként.
- A patakpart felett a gépek nem 100 méteren, hanem kb 60-on vannak (AGL).
- A VOR megközelítés nem feltétlenül folyamatos 3 fokos siklópálya tartással jár. Ha megnézed a térképet, ez alapján 6.4 mérföldre a küszöbtől meg lehet kezdeni a süllyedést 2500 lábról egészen az engedélyezett 770 lábig, ami 354 feet a küszöbhöz képest. (OCA- Obstacle Clearance Altitude) A lényeg, hogy ez alá nem szabad süllyedni.
Köszönöm, hogy pont a Waltert hozod fel, ugyanis azon is jól látható, hogy míg az összes többi gép az említett helyen ~439 m "Talajszint feletti magasság" felett halad el, addig az ominózus An26-os pár száz méterrel korábban a Walter szerint 226 méteren volt, majd a raktár fölött emelkedett vissza 256 méterre, ami közel fele az ott megszokott repülési magasságnak. Gondolom mivel az ADS-B barometrikus magasságadatot szolgáltat a walteren talajszint feletti magasságként megadott érték valójában tengerszint feletti magasság akar lenni, mint ahogy a FR24-en látható érték is, ezért van a futópályán guruló gépeknél 140 m körüli magasságérték feltüntetve, ami majdnem megegyezik annak valódi 127 méteres tengerszint feletti magasságával. Ebből következik, hogy ha levonjuk a 226 méterből a hely 125 méteres tengerszint feletti magasságát, akkor a gép a megszokott 340 m helyett cca. 100 méteren lehetett AGL (ami nagyjából annyi, mint amennyin a Patakpart fölött vannak normál körülmények között). Nem hinném, hogy sok tudatmódosító szert kell ahhoz fogyasztani, hogy valakit aggodalommal töltsön el a szakadó jégeső közepette egy a megszokottnál több mint 3x alacsonyabban kószáló repülő...
(Bár mielőtt kérdeztem gondolhattam volna, hogy itt előbb szedik ízekre a kérdésemet, minthogy egy egyszerű választ kapjak rá.)
Üllő felett kb 250 méteren lehetett (AGL), nem gondolnám, hogy 200 méter feletti nyárfák nőnek arrafelé, vagy a Spar logisztikai központ felhőkarcolónak épült.
A hangból meg nem vonj le következtetést, a Ferihegyen megforduló gépek közül nagyjából az An-26 a leghangosabb. Közel hatvan éve tervezték a hajtóművét, így igen jó hatásfokkal üzemel. Egységnyi kerozinból ez képes a legtöbb zajt előállítani.
A 31R-on még nincs kalibrálva az ILS, ezért az nem használható, így csak a VOR megközelítés, vagy a visual approach marad.
Az mitől lehetett néhány napja, hogy a XIII. kerület felett elrepülő, leszálló gépekkel kb. azonos magasságon megjelent egy felszálló gép is, majd jöttek az újabb leszállók?
Eddig úgy tudtam, hogy a gépek, a pályán azonos irányban haladnak. Ha Kőbánya felől szállnak le, akkor Üllő irányába szállnak fel. Viszont ebben az esetben, ha érintik is Angyalföld légterét, akkor is jóval 2000m fölött, inkább 3000m környékén, ami jelentős különbség.
Nyilván úgy van ahogy írod, hisz az még véletlenül sem lehet igaz amire van egy tucat szem- és több tucat fültanú. És persze én is be voltam LSD-zve a kocsiban, mikor ~5,8km-re a 31R küszöbétől majd' olyan hangosnak hallottam a gépet, mintha a Patakparton lettem volna. Sőt, igazából repülővel is csak akkor találkoztunk először, elvégre a raktár csak 8 éve terpeszkedik a final alatt, én magam pedig csak 28 éve élek Üllőn. Biztos új volt még az élmény, na.
Az ilyen Men in black szintű "nem láttál semmit, nézz bele a fénybe" dolgok helyett egyszerűen csak kíváncsi lettem volna arra, hogy villámcsapás, szélnyírás, rossz látási viszonyok, műszaki hiba, emberi mulasztás, vagy mi miatt történt ez. Az természetesen nem kérdés számomra, hogy megtörtént, hisz én is megtapasztaltam.
Amit LHBP APP alapján sikerült kiderítenem, hogy abban az időben valamiért csak a 31L-en működött az ILS, a 31R-re vizuális megközelítést alkalmazhattak csak, ezért a többi leszállóval egyetemben az említett gép is a bal pályát választotta, ám nagyjából azidőtájt mikor a jele eltűnt FR24-ről, "átkérték" magukat a jobb pályára. Azután bejelentkeztek a toronyhoz, de szóba se került, hogy siklópálya alá kerültek, át sem startolt, csak leszállt.
Ha valaki >érdemi< információval tud szolgálni az esettel kapcsolatban, annak megköszönöm.
Alulról? Olyan alacsonyan jött, hogy az udvaron dohányzók rohantak amerre láttak. Nem kis pánik tört ki. A pilótának meg kellett húznia a magasságit, hogy a nyárfákat elkerülje. Kilométerekkel arrébb a kocsiban ülve, a szakadó jégeső kopogása mellett is olyan hangosnak hallottam a hangját, hogy hirtelen az M1-M7-en éreztem magam...
Ha valakit érdekel esetleg, ezzel a géppel, Párizsból jött Elefántcsontpart válogatotja, a képen már a visszaút.
Találtam egy cikket miszerint Párizsban edzőtáboroznak a budapesti mérkőzés előtt majd repülnek haza Abidjan-ba, Gabon ellen játszanak legközelebb barátságos mérkőzést.
még május 10 Skopje - London Lutoni WZZ834 járat a magyar légtérben györ térségében kért kényszerleszállást Budapest Ferihegyre fölöttem 2000 1800 m en ment és ki volt nyitva a Futóműje lekaptam Dunaharasztin az udvarombol
Remélem, lesz majd szerencsém egyszer személyszállítóhoz is.
------------------
Személyszállító 747-es ritkán jár Feihegyen.
De néha jön.
Nem régiben a marokkói király jött egy 747-tel, néha az El Al izreali légitársaság jött régebben, illetve ha valamiért kényszer leszáll, útvonalat megszakít (pl. utasrosszullét miatt) egy-egy 747-es, akkor is látni Ferihegyen személyszállító Jumbót.
Én pont autószerelőnél voltam, akkor láttam és természetesen egy repülőgép hasonlóan át is húzott. Ráadásul dupla volt a szivárvány. Persze fényképező nem volt nálam. Csak azért nem bánom nagyon, mert Wizzair gép volt, annak meg nem tetszik a festése. :-)
Az eleje az szerintem egy kicsit kevésbé pontosan repült PUSTA3D SID, ami a Csepel sziget csúcsától egy radar vektorban folytatódott vszeg forgalmi ok miatt. Utána pedig egy direct VEBAL-ra ment tovább, ahogy elnézem a képedet.
Nem lehetett semmi, nagy kár, hogy már(még?) nem láthattam élőben a nagy Anteuszt. :))
----------------
Nem tudom fogod e még látni, hallani ?
2015-ben még volt üzemben pár darab, de azt nem tudom, hogy repültek is, vagy már csak állagban voltak?
Arról sem hallottam, hogy az orosz légierő megőrizne 1-2 db-t üzemképes állapotban, bemutató, nosztalgia céljára ?
Pedig biztos vagyok benne, hogy az európai légi parádékon igazi kuriózum lenne egy-egy An-22-es alacsony áthúzás, vagy elstartolás......................:-)))
Elkészültek a Budapest Airport 2-es futópályájának vadonatúj műszeres leszállító berendezésének építési munkái, így ismét mindkét futópálya fogad és indít járatokat. A mintegy félmilliárd forintos beruházás a repülőgépek személyzetét segíti a repülőtér futópályájának megközelítésében, elsősorban rossz látási viszonyok esetén.
A három hétig tartó zárás oka az volt, hogy a Budapest Airport egy új műszeres leszállító berendezést telepített a repülőtér egyik fő megközelítési irányának számító 31R pályavéghez, ami a futópálya Vecsés felé eső vége.
A futópálya megnyitását követően még közel egy hónapig tart az új ILS rendszer beállítása, ellenőrzése, valamint berepülése, csak ez után állhat üzembe a vadonatúj műszeres leszállító rendszer, akkor is még csak korlátozott módon. A csúcstechnológiás berendezés teljes képességét várhatóan június végén, a korlátozás nélküli üzembentartási engedély megszerzése után lehet kihasználni.
A mintegy félmilliárdos 465 millió forintos beruházás első ütemének lezárultával a nyár végén megkezdődik a repülőtér másik fő irányának, az 1-es futópálya (Pestszentlőrinc felé eső) 13R végéhez tartozó ILS cseréje is.
A három hétig tartó pályazár alatt a teljes forgalom a repülőtér régebbi, 3 km hosszú 1-es futópályáján akadálytalanul zajlott. A rendelkezésre álló hosszabb idő lehetőséget adott arra is, hogy egy sor kisebb-nagyobb javítást és karbantartást is beütemezzenek a Budapest Airport szakemberei a 2-es futópályán és környezetében.
Egyebek mellett elvégezték a szükséges burkolati javításokat, nagyszabású fénytechnikai karbantartást és a lámpacseréket, a nyári időszak előtt megelőzésképpen gyomirtást hajtottak végre a 3,7 kilométer hosszú futópálya környezetében, sőt, szakszemélyzet segítségével közel száz fokozottan védett ürgét fogtak be élve és költöztettek át a Kiskunsági Nemzeti Park területére.
Ha az olvtársaknak az AN-26, vagy AN-12 hangos ( különben az) akkor hallgassanak meg egy AN-22 felszállást.
Anno az Irak-Irán háborúban (1981-1984) Ferihegyen nem volt ritka a lőszerért jövő AN-22.
Legtöbbször IL-76 jött a lőszerekért mind iraki, mind iráni részről, de néha besegített egy-egy AN-22 szovjet részről is.
Na amikor azt jól megpakolták 7,62-es mogyoróval és telis-tele nekifutott, az Rákoshegy/Rákoskert lakosainak igazi élmény volt.............................:-))
Szóval igen... utánozhatatlan. :) Az angolok amúgyis be vannak tojva ezektől, mióta egy An-30 haskamerákkal felszerelve állítólag elrepült Lancashire fölött.
Épp magasabban repülve tűnik a leghangosabbnak, mert a mély felé tolódik el a hangja. Mondjuk az alapgáz se kutya, ha olyanok a szélviszonyok, én este, légvonalban kb. 10 km-re fhegytől hallom, amikor a Cityline kis gázadásokkkal begurul.
Szerintem őt hallhattad, bár majd' 20ezer láb magasan repült, de nem halk gép, főleg amikor az esti csendet "töri meg". :) Nem hiába nevezik ordító egérnek. ;)
Nem tudjátok véletlen, hogy tegnap 23:45-kor mi húzott el pest felett? Sivítva zúgott esaz ablakok is beleremegtek. Ezt muszáj ilyen késői időpontban közlekedtetni?
Megmondom őszintén akkor nem figyeltem éppen, viszont elég gyorsan leugurult (deltán meg se állt) és utána szinte már a pályán is volt és gurult le B-hez. Szerintem nem vontatták, az több idő lett volna. De tényleg, nem tudom.
Tegnap amikor jött, a szél nyugatiról már dél-nyugatira váltott, ilyen formán mindegy volt honnan jön le a kereszt szélben. Technikailag is kivitelezhető volt a dolog. A héten az Emirates gépek is így jöttek le, csak akkor szinte nem is volt légmozgás sem. Nyilván ilyenkor nincs annyi macera a gurulással.
Az "unknown" az majdnem biztosan egy tévesen pozícionált repülő/földi jármű, azaz valójában nincs is ott.
A pályán megfordulás hatékonyabb, mert sokkal kevesebb gurulást eredményez (idő+kerozin), de csak akkor lehetséges, ha nincs közvetlen még egy érkező mögötte, vagy sok felszállásra váró induló. (A pályát hosszabb ideig blokkolja)
Van aki elmegy a köv kijárathoz, van aki a pályán helyben megfordul? Az 'unknown' meg pont azért van ott (valami kocsi) hogy segítse a helyben megfordulást (ez most csak az én teóriám)?
Ilyen kapszulákat szórnak szét, nem találomra hanem szigorúan erdész, vegyész, stb. tudományos alapon :
Amit a róka szétharap és a benne lévő vakcina hatni kezd.
Igen hatásosan működik, akkor is ha az így kiszórt vakcinákat melyeket a szakma "róka süti"-nek hív, egy részben (kb. 20-25%) a kóbor kutyák eszik meg.
Ami ON téma.
1992 óta, tehát már 24 éve ez igen jó bevételi forrás a repülőkluboknak, géptulajdonosoknak.
Jól megfizetik a kisgépes pilótákat ezért a munkáért és szépen gyűlik a repült óra is.
A flightradaron meg az látszik, hogy egy kis terület (mondjuk egy járás fölött) egy kisgép karikázik egész nap.
HA-SZE Cessna 210 az elmúlt 1-2 órában Szerencs környékén kóvályog, párhuzamos vonalakon oda-vissza kb. Miskolc és Tokaj között, elég alacsonyan. Oktatás vagy valamilyen radarkalibrálás?
Szerintem csak rápróbált az irányítás, mert felszálló is volt a 31-ről, de az egész alig tartott pár percig és visszaálltak. Akkor néztem a szelet és még mindig stabil délkelet 5-6 csomó volt.
Jó, hogy említed. Úgy nyolc éve indult egy hasonló, azt hiszem, lengyel oldal. Csak macerás volt a használata, mert állandóan be kellett jelentkezni rá. És talán nem volt lehetőség korábbi időpontokra visszamenni. Csak az a baj, hogy már a nevére sem emlékszem. Pedig ha még működik, talán jó alternatíva lenne ehelyett a ... helyett.
Sziasztok! Nem tudtok a fr24.com helyett valami más, normális site-ot, ami funkcióiban tudja kb. a korábbi (kettővel ezelőtti verzió) fr24 funkcióit?
Nekem most lett végleg teli a tököm velük. Vertical speed csak előfizetőknek, a reklám eltüntetése után a saját reklámjukat basszák a képembe... elég volt, na...
Felhőket nem tudom hogy sikerült elijesztenetek de kint kíméletlenül nyoma nem volt napsütésnek. Néhány borzalmas ill. néhány kevésbé borzalmas képet sikerült készítenem. Talán látszik hogy porolt rendesen.
a két nagyvas elvileg még itt van a C130-ak jönnek-mennek, ez is azt mutatja hogy lassan menni fognak gondolom nekem úgy tűnt a vecsési webcam képéből hogy a 767-es éjfél előtt elállt a kompenzálóhelyről https://www.idokep.hu/webkamera/bp_repuloter2
Sajnos a mai világban általánosan megfigyelhető trend, hogy jól működő, bevált dolgokat rontanak totálisan el, fejlesztés címén.
A programozók ha nem gyártanák az újabb és újabb verziókat, nem lenne munkájuk. Sőt, igazából az sem érdekük, hogy valami igazán jó és maradandó, vagy épp bugmentes legyen.
(Nagyon hasonló szerintem a googlemaps esete. A régi negyed ekkora gépigénnyel, ötször stabilabban, háromszor ennyi funkcióval rendelkezett, mint a mostani, ami egy hulladék. De sajnos még nagyon sok példát lehetne mondani...)
Idáig csak most jutottam. Eszerint győzött a pénzéhség, mindenből pénzt akarnak. Hát szopjanak le bő nyállal! Eddig sem voltam sűrű vendég, csak ha furcsa hangot hallottam a fejem felett. Azért remélem, lesz alternatíva! Mintha láttam volna más hasonló funkciójú oldalt is.
Tudja valaki, mi a fasz történt a fr24.com oldalán? A history-t nem lehet használni a design váltás óta, hogy kapnák be az összes faszomat!
Az egyetlen hasznos funkció blokkolták és még csak annyit sem voltak melléírni, hogy tképp mi van. "Kapacitáshiány". Na persze. Évekig nem volt, most meg van, mi? Na ne... ezért is pénzt akarnak szedni, mint oly sok, eredetileg ingyenes szolgáltatásért?
a C130-at már beírták a csehek BUD-ra holnap estére csak nem jön az egész hóbelevanc 763,747-estől ?
"2015. szeptember 20-24. között Tarlós István főpolgármester Marokkóban tett hivatalos látogatást .... A kapcsolatok jövőjét és potenciálját illetően 2016 tavaszán, Budapesten folytatódhat a fővárosok közötti aktív együttműködés, mivel Tarlós István főpolgármester viszontlátogatásra hívta meg marokkói partnerét.
Széltérkép szerint kb. pont Ferihegynél ért össze egy közepes észak-nyugati és egy erősebb dél-keleti légáramlat. A dél-keleti szél felülkerekedett végül és így maradt a 13-as irány. Addig még bekavart a hátszél&szembeszél kombináció. Gondolom ezért bicsaklott meg ez a 3 leszállás.
Igen, jogos, sok dolog eltűnt az ingyenes verzióból ami eddig ott volt, de nem is itt kezdődik a gond szerintem. Ők viszonylag drága havidíjért adnak egy viszonylag egyszerű szolgáltatást, lévén önkéntes amatőrökkel dolgoznak (mint pl. az Időkép), szóval nagyrészt a grafikus/webes része az ő dolguk, mégsem tudták az új verziót eleget tesztelni és ellenőrizni, mielőtt kiadták.
Ez egy óriási baklövés egy fejlesztőgárda részéről és én is meggondolnám, hogy visszakérjem-e a pénzem, ha előfizetnék rá. Persze nem 1 nappal utána... de ha mondjuk még egy hét múlva is ilyen lesz, akkor vannak nagy bajok.
És mégegyszer bocs a féligmeddig offtopicért, de ezt még le kellett írnom. :)
Akkor oké, reméltem, hogy nem vagyok vele egyedül. Az hagyján, hogy akadozik, de ma reggeltől 2-3 perc után egyszerűen megáll és frissítés után már csak a térképet mutatja gépek nélkül.
A 36 Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego-ról mely a VIP szálíltásokat végezte:
"It was shut down in 2011 after the 2010 Polish Air Force Tu-154 crashaccident report found serious deficiencies in its organization and training, and its aircraft retired."
" Since then all Polish government officials have been using civil aircraft owned by LOT Polish Airlines, mainly two Embraer 175 operated exclusively for government."
"" Az előzetes ütemezésnek megfelelően a Bombardier C Series CS100-as 2016. március 10-én, csütörtökön helyi idő szerint 09:15-kor érkezik meg majd Budapestre Zürichből és 11:30 indul vissza a svájci bázisra ""