Nagyon régen nem jártam itt, de most egy problémával állok szemben, és tanácstalan vagyok.
Egy 2000 évjáratú hdi Xsarám van, pár napja üzemanyag szűrőházat és nagynyomású szabályzót kellett cseréli rajta, és azóta gondjaim vannak az indítással. Teljesen random módon második vagy a sokadik indítózásra akar indulni (majdnem beindul de vissza leáll) aztán minden ok. Van valakinek ötlete merre induljunk el a hiba keresésében?
Szia. Nekem az injektor tömítéseket kellett cserélni, ott szívott fals levegőt. 6 éve injektoronként, 2200Ft volt darabja. De meg tudod állapítani ha rossz, ha egy kicsit benyomod az injt-házat, és ha hallasz változást a motor járásában, akkor ott is gond van.
Az üzemanyag nyomásszabályozó, a gépjármű jobb hátsó ajtó alatt ( a küszöb belső oldalán találod meg az üzemanyag szűrő mellet közvetlenül)
A nyomásszabályzó 3,5 bar nyomást állít be! A befecskendező szelepek közös nyomó cső végén van egy tűszelep) itt lehetne mérőórával üzemanyag nyomást mérni üzem közben.
A nyomásszabályozó (bosch száma) látható a fotókon, valamint az üzemanyag szűrő, amit én szoktam használni.
Fojtószelep pucolás megtörtént? Gyertyák mikor voltak cserélve? Fals levegő is tud ilyen hibát produkálni, át kellene nézni a szívócsövet a kartergáz csövekkel egyetemben.
tahepa: esetleg egy üzemanyagnyomás szabályzó tisztítással próbálkozhattok, ha benzinszűrő már volt cserélve. Szivattyúnak is jót tesz. Teletanknál is csinálja?
Ott tartok, hogy a befúvó egységre a csati helyére szépen bekötöttem tápot, meg egy potit. Lehet szabályozni, tehát a tranyós egység az jó.
Néztem rajzot is az autodatán, van rajta egy A63 AC control module nevű egység, a rajzon A63-al jelölik, amibe belemegy a motorról is a vezeték meg a tekergetős egységről is. Na, ez az A63 vajon hol lehet?
Próbáltam rákeresni, hogy egyáltalán hogyan nézhet ki, de nem ismerős nekem. Itt van egy link ahol elvileg ilyet árulnak:
Xsara II. 1.4 Benzin 2004 évj. autnál kanyarodás után ( akár kisívű akár nagyívű) olyan mintha elvesztené a fordulatot. Le nem áll de nem is húz...de 2-3 másodperc után már jó. A tank tele van jó minőségű benzinnel ( OMV Maxm 95-100) mindig ezekkel járok és fél tank alá sosem megyek , a szűrő és a gyertyagarnitúra nyáron volt cserélve . A benzinszivattyú már volt cserélve kb. 4-5 éve ( 30000 km-el ezelőtt.
Nekem meglepő dolog miatt ingadozik párat az alapjárat aztán beáll, ha benyomom a fékpedált. Ugyanis a devander fékpedál oldalon szivárog a tömítés, ha leállítom a kocsit lehet hallani hogy finom szuszogással elengedi a vákuumot.
Azaz a rendszer a devanderen keresztül szív fals levegőt, ezt is ellenőrizheted.
Javítás az előbbi írásomon, szívó/sor/csonk/-háztol meggy kartel visszavezetőcső a szelepfedélig majd onnan a levegőszűrő csőbe ezt a rész kellene cserélni mert ( én már így vettem meg javítottan) részben ott is egy kis fals levegőt szív, (tegnap a diag kimutatta) még lehetséges a szívósor/csonk tőmítés cserélje is mivel ott is lehet fals levegő ha rossz a tömítés....kérdésem felétek hogy kellet-e már cserélni valakinek? betegsége e neki a szívósor tömítése? válaszokat köszönöm.
Megmértem a csatlakozónál, a narancssárga fixen 13,75V, hiába csavargatom, nem változik. Vettem szabályzót, 5200Ft-ért, azzal sem működik, de OK lehet gyárilag sz@r. A relét nem tudom nyomkodni, mert nem férek hozzá sajna. Most azt lenne jó tudni, hogy a középkonzolon lévő poti össze van-e kötve direktbe a ventilátor csatival, vagy előbb bemegy a BSI-be? Ha nem megy be, akkor gondolom valahol megtört út közben a vezeték. Viszont ha direktbe megy, akkor hogyan tudja a belső hőmérséklet függvényében változtatni a ventilátor sebességét?
Sikerült rátetetni diagra Citroen Xsara II 1.4 (KFW) motorkódú kocsimat....hát elég sok hibakódót kellet törölni.... közbe az is kiderült hogy mitől éget a "sárga check lámpa" első lamdaszondát kellet cserélni (katalizátor előttit) hibakódók törlése után eltünt a "checklámpa", de viszont a fordulatszám ingadozás részben megmaradt (egy kicsit) fals levegő miatt kartelgáz csövet is cserélni kellene ami a légszűrőház tól meggy a szelepfedélig és onnan a levegőszűrő csőbe, kérdésem lenne tőletek hogy ezen kívül még hol tud a (KFW) motorkódú falslevegőt "szívni?" és hol lehet kapni bontottan ilyen kartelgáz "komplett" csővet a (KFW) motorkodhoz? válaszokat Köszönöm.
szia, hővezető volt és a korong is megvan. Tavaly már kellett cserélni, akkor is én csináltam és OK volt eddig.
Most az lenne jó ha valaki tudna rajzot küldeni, hogy hogyan lehet lepróbálni magát a szabályzót pl egy potival, illetve ha a csatlakozóból tudnám, hogy milyen értékek jönnek a szabályzóba, hogy el lehessen dönteni, hogy hol van a hiba. Attól félek, hogy a BSI kotlott meg, mert gondolom onnan jön a szabályzóba. Nekem a narancsárgán 11.9V a sárgán 1,6V van, de nem változik ha tekergetem a sebességet.
Ja, a középkonzolon a tekergető az OK, legalábbis az ellenállást változtatja. Szétszedtem, hogy meg tudjam mérni, meg a forr pontokat átforrasztottam. Itt a kimeneten feszültséget nem mértem...
Az a baj, hogy egy becsületes rajzot nem találok hozzá sehol.
Vennék én szabályzót ha tudnám, hogy attól megjavul csak nekem tök gyanús, hogy a csatlakozón nem változik semmi...
Akkor úgy járhattál mint én hogy a panel másik oldalán az apró műtyűrökből is elszállt valami, így újat vettem, egyébként 10-12 db ezres vagyis nem drága
Szép estét tegnap össze törték a vissza pillantó tükrömet 2004 évjárat xsara 1.6 16v bal oldal elektromos , utángyártott sok van de feketében szinte mind 2002-2003 évjárat , mi a különbség csak kinézet vagy más is? köszönöm ha valaki segítene !
Szia ...tehát magad cserélted a tranyókat ...? ..nem lehet hogy kimaradt valami ...? ...előszoloktt fordulni , hogy szerelés közben kiesik egy kis korong olyan 4-5 mm ámérőjű és a "laprugó" tartja a helyén ...
XsaraII 16/16V fűtőmotor nem megy egyáltalán. A két tranyót kicsréltem, de semmi. A csatlakozót lehúztam, nem változik semmilyen feszültség. Valakinek megvan, hogy pontosan mit kell ott mérni?
Közben egyik este kivettem a szivattyút a tankból, miután a biztosítékját ellenőriztem és jónak találtam. Akkumulátorról próbáltam mindkét irányba elindítani, de egyikre sem reagált.
Most vajúdok, hogy merjek-e kockáztatni egy bontott darabbal, vagy nyeljem le a békát és vegyem meg az új utángyártottat 24ezerért.
Azt kellene megtudni,hogy az autódon van e automata világítás. Nálam ez úgy jelentkezik,ha villog a visszajelző bekapcsolt világításnál,és leveszed a gyújtást,akkor a lámpák is lekapcsolnak. Ha ráadom a gyújtást a lámpák is felkapcsolnak.
Lekapcsolt lámpákkal semmi gond, felkapcsolt állapotban a fényszóró világít nem hunyorog, nem kapcsol le. A visszajelző led 10 perc múlva 3 X villogott szabályosan, nem hunyorogva, majd újabb 10 perc múlva megint, aztán megálltam.
Nem kontaktos villogás volt hanem olyan mint egy hibajelző, szabályos 1mp-es villogás.
A hiba jelenség leírása: A tompított világításod nincs felkapcsolva (helyzet jelződ sem) valószínűleg nappal közlekedsz az autóddal!
a műszerfalon villog a tompított világítás visszajelző lámpája (led) Ha meg állsz, kiszállsz a gépjárműből akkor azt fogod látni hogy működik a tompított világításod!
pedig a kormánykapcsolód alaphelyzetben van ki van kapcsolva!
Ha felkapcsolt világítással közlekedsz semmi változás nincs csak villog a tompított világítás visszajelző lámpája (led)
Szalag kábel hiba a (bajuszkapcsolóban) ,vagy Kontakt hiba a szalagkábel csatlakozójánál a panelen!
Nem emlékszem pontosan, de azt hiszem hogy pont a hengerfejen lévő volt hibás. Az adja az "infót" a motorvezérlőnek a motor hőfokáról. Nálam ez zöld színű (a csatlakozója is). A másik, a termosztát házon lévő a műszerfalon mutatja a víz hőmérsékletét. Ez nálam kék színű (a csatlakozója is).
Üdv! Nálam is volt hőjeladó csere...... (ahogy írod kettő van belőle) csak nálam mindkettő egyszínű.. még maga a hőjeladó gombák is!... :( úgy tudom neked mondani hogy nálam a termoszát házba lévő hőjeladó volt cserével, (3 vagy 2 vezetékes) hengerfejbe van a másik jeladó az viszont nem volt cserével...( 1 vezetékes) végül is nem egy "nagyösszegű" alaktrészről van szó... ( ha megtudod mondani hogy hol van a zöld színű hőgomba termosztátház vagy hengerfejbe lehet, akkor előre is köszi! :)
Pár hónapja egy Xantián cseréltünk csak szivattyút. Nagyon pepecselős munka, de sikerült elsőre, és nagyjából fele annyiba került csak a szivattyú, mint a komplett cucc került volna.
Viszont szerintem is érdemes először biztosan beazonosítani, hogy a szivattyú-e a rossz.
A fent nevezett Xantián pár hétig a felülről történő szivattyú-kocogtatással még sikerült életre kelteni, de nyilván csak ideig-óráig szóló megoldás az.
A nagy műanyag csavarmenetes leszorítóhoz én készítettem egy célszerszámot, mert többen azt javasolták, hogy sokkal kíméletesebb egy efféle körmös eszközzel meglazítani-rászorítani, mint például kalapács-vágó kocogtatással.
Először érdemes lenne direkt áramot adva a pumpára kipróbálni, hogy valóban az állt-e meg. (mert lehet egyéb elektromos hiba is az ok)
Ha igen, lehet csak pumpát cserélni, szokott lenni hozzá külön. Néha némi kreativitást igényel az összerakása, ez alapján döntsd el, hogy egységet veszel-e hozzá vagy csak pumpát.
Üdv mindenkinek ! Nekem is KFW-vel támadt bajom a minap. Egy hideg éjszaka után (problémamentes előző napi működést követően) nem indult a Xsara. Másnap jobban megvizsgálva feltűnt, hogy nem zúg fel az üzemanyagszivattyú gyújtás ráadása után. Gondolom, megállt benne a szivattyúmotor. Rápillantva az alkatrészáruházak áraira 22-35ezer közötti tételeket látok. Kérdésem, hogy lehet-e, érdemes-e csak a szivattyúrészt cserélni, a műanyag hordozót a szintjelzővel, csövekkel, csatlakozóval nem? Létezik-e ahhoz cseredarab?
Nekem ugyanez a motor (1.4 KFW) van, és a problémám is kicsit hasonló: Jellemzően akkor, ha még nem érte el az üzemi hűmérsékletet, az autó random módon egy-másfél másodpercre megtorpanik. Ám ez előfordul üzemmelegen is, csak jóval ritkábban. Csak és kizárólag egészen lassú haladásnál tapasztalom, és van, hogy két-három hétig egyáltalán nem tapasztalom, van, hogy naponta. A gyári diag mindig csak alapjárati léptetőmotor koherencia-hibát jelez, ami törölhető volt eddig mindig, de a jelenséggel valószínűleg nem függ össze. a fojtószelep-házat és a léptetőmotort már sokszor tisztogattam féktisztítóval. A motordiagnosztika-lámpa soha nem gyullad ki időszakosan sem, tehát a megtorpanásokkor sem. A fogyasztás nem nőtt meg, szinte állandóan 6,3-6,4 körül van (kicsit több az arszágút, mint a város).
Van esetleg ötletetek, hogy mit érdemes nézni ennek a tudatában, hogy semmi támpont a hibakód-olvasások során?
Igazándiból ezzel együtt lehet élni, a fogyasztás is szerény, de tartok tőle, hogy esetleg valamikor majd egy fontos kigyorsításnál egyszer rettentően megbosszulja magát ez a torpanás...
Gyújtógyertya-csere volt korábban, semmi nem változott, illetve egyszer a termosztátot és a hőmérséklet-jeladót is cseréltük, mert van egy olyan járulékos furcsaság is, hogy hetven fok fölé csak dugóban araszoláskor megy a vízhőfok. Sokáig azt gondoltam, hogy talán a műszer lehet hibás, de gyári diag szerint csak néhány fokot téved.
Üdv. Nekem hasonló problémám volt, hidegen megtorpant, üza. fogyasztás megnőtt, gyertyák kormosak. Szerencsére én egyből diagra rakattam és az kimutatta, hogy a motor hőmérséklet érzékelő adta meg magát (kettő van belőle, ez a zöld színű volt). Nem jelezte a motorvezérlő felé hogy túl hideg a motor (ezért "torpan" mert hidegen nem dúsít rendesen) és azt sem, hogy már felmelegedett a motor. Emiatt üzem meleg motornál is "dúsított" egy kicsit, ami miatt megnőtt a fogyasztás is, és emiatt voltak kormosak a gyertyák. Ki lett cserélve az érzékelő és megszűnt a probléma...
a citroen benzinesben nem csinalt urtechnikat,ugyan nem az, de a hpi-je az egy ORULET volt gyors ki is kopott
most bejottek a haromhengeres eb2-ok ott a kozvetlen befecskendezesesek egy nagy kerdojel... a bmw fele ep6-rol meg ne beszeljunk ATTOL MINDEN AUTOSZERELO HULYET KAP visszaterve: a kfw-tol nem kell megijedni , mar ralocsoltal foloslegesen, de ez kikerulhetetlen ha kapitasta korulmenyek uralnak
csak egy infomorzsa : en megnezettem a spricniket egyiknel kiszurtak hogy tobb mint 10%-kal mas a szallitasa, lampat nem gyujtott..
nem ossze vissza cserelgetni kell az alkatreszeket, celiranyosan szukiteni a keresest, a diagnosztika (hibakod kiolvasas HAHA) meg csak egy eszkoz, sokszor ezzel vezeti meg a szerelo a tulajt
olyan emberhez vidd aki latott/hasznalt mar oszcilloszkopot es szerel is
Köszönöm, Régóta Citroenes vagyok..... volt egy pár Saxo, 1.0, BX 1.9 D. de egyik kell se volt ennyi bajom mint ezzel a "mezei" 1,4 i 75 Le , 8 szelepes... Xsarával...(televan elektronikával... vagy csak nekem sikerült ilyet kifogni?)
Segítséget szeretném kérni alábbi hibák miatt...(megj: diagnosztikai mérés/hibakód olvasás még nem volt időhiány miatt)
-Fordulatszám ingadozás menet közbe:( cserével és tísztítva voltak: fójtószelepház + tömítése, alapjárati léptetőmotor viszont nem volt cserélve a szívóoldali tömítés nem tudom hogy mennyire betegsége neki ez.)
-világít sárga CHECK lámpa:( cserélve lettek a gyerták amik "félig kormosak" illetve 2 db Lamdaszondák is katalizátor előt és utáni ezek is "kormosak" ezek új alkatrészek.)
Tegnap, amikor fórumozás előtt megérzésből lehúztam (vagyis jobbra meg balra elhúztam) a gumi harmonikát, akkor nem látszódott semmi sérülés. Ma mégegyszer jobban megvizsgáltam tanácsodra - tudva hogy nem biztosíték és izzó probléma van - és meglett a szakadás.
Nagyon vékony kis vezeték megy a harmadik féklámpához, a legvékonyabb mind közül. Csoda, hogy 20 évig bírta.
A harmadik féklámpa ugyanazon a biztosítékon van, mint a többi.
Természetesen nincsenek az izzók sorba kötve, hanem párhuzamos kapcsolásúak.
Ha a két anyát letekerted, akkor a csavarjait nagyon-nagyon kis erejű kalapácsos kocogtatással kell türelemmel ütögetni, és kijön a helyéről. Feszegetni nem szabad. Legalább 10 fokos hőmérsékletnél javaslom, fagyban végképp nem.
A hiba szerintem leginkább a csomagtérajtó átvezető gumiharmonikájánál lehet. Előfordulhat, hogy megtört a sok hajlítgatástól a vezetéke.
Sziasztok! Az alábbiakban szeretnék segítséget, tanácsot kérni:
Xsara N1 (1999évj.) pótféklámpám nem világít. A rendes féklámpák működnek.
(?Külön biztosítékon van?)
Láttam valahol interneten, hogy 5 db izzó van benne, lehet, hogy olyan mint a karácsonyfa égő? (Sorba vannak az izzók, aztán ha egy kiég, a többő sem fog világítani?)
Probáltam ma kivenni a helyéről a pótféklámpát, letekertem a műanyag anyákat, de meg sem mozdult az egész ház. Hideg van, nem mertük Faterral feszegetni, nehogy eltörjön. Van valami műanyag fül benne, vagy csak 20 év alatt a szigetelőgumi ennyire összetapadt?
Van valakinek javaslata/tapasztalata mit nézzünk meg, hogy szedjük szét vagy merre induljunk el a probléma megoldásával? (Nem szeretnék pótféklámpa nélkül közlekedni, ködös idő, rossz látási viszonyok, stb.)
Tisztelt fórumozók utólag is boldog karácsonyt kívánok mindenkinek. Sajnos oda jutottam segítséget kell kérni valaki esetleg nem tudja a xara bal oldali ajtó kábel csatlakozó láb kiosztását?
Hátsó híd cserénél tartok,megvan lassan minden,de sajnos a jobb fék légtelenítőjét elfúrtuk,így kuka lett az egész nyereg. Nincs valakinek elfekvőben egy féknyerge? 2000es citroen xsara 1.6 16v sx coupe. Sajnos más a nyerge ennek mint a többinek:( Nem is találtam még bontottan.
Esetleg a csőben futnak a vezetékei, amelyik egy átvezető gumin át a padlólemezbe mennek? Csak amiatt gondolom, mivel 1-es Xsarán ilyen leágazás emlékeim szerint nincs.
irasotok alapjan kimentem most megneztem: a csati csak a csomitarto vilagitasa, semmi mas a vastag fekete kabelburkolo (maga a tolatoradar jeladojae) kb. a csati magassagaig er onnan csupaszon futnak tovabb az egyedi szinezett vezetekek a jobb hatso ules felso reszehez
a vezerlo egyseg nem itt van! de hol? a kep nekem egyertelmu volt hol keressem ... :)
Ha a bal oldali, akkor lehúzod a csatlakozót a BSI-ről, és hozzá férsz. Az enyém 1.4-es, nem tudom mennyiben különbözik az 1.6-tól. De utánna ha visszadugod a csatit, 10 percig legalább kell járatni alapjáraton, hogy visszaálljon a helyes működés.
Kiesett a h1-es izzó foglalatom. Mivel nagyon kevés a hely, így nem tudom visszarakni. Ki kell szednem a lámpát. Megpróbáltam leszedni a lökhárítót. Minden csavar kijött, viszont nem tudom hogyan pattintsam ki a sárvédőknél, nem nagyon mertem feszegetni.
Van egy garnitúra 195/60R15-ös Hankook Icept új téli gumim. Eddig 2 gumisnál volt a párom vele, de nem javasolták a felszerelését, azzal az indokkal, hogy 5 személlyel bele fog érni a hátsó kerékdobba. Ezt azért nem értem, mert a gyári 195/55R15-öshöz képest átmérőben 19 mm a különbség, azaz kb. 1 cm-rel kerül közelebb a futófelület a dobhoz. Van valakinek tapasztalata, hogy felszereltessem, vagy adjam el. Köszönöm a válaszokat.
Világítás kapcsoló kar csere után (com2000) a kormány nem viszi vissza az index kart,hol hibázott a szerelő többször szétszedte de nem sikerült megoldania.
A fékrásegítő dobról hiányzik a matrica hogy pontosan milyen típus,és ennek hiányából az eladó nem tudja hogy milyen jó hozzá.Meglehet még nézni valahol hogy pontosan milyen vagy csak a kiszerelésnél derül ki.
Az autóm: 2002-es Xsara 1.6 16V A bal első ablakemelő motorja tönkrement. Rendeltem motorral együtt ablakemelő szerkezetet, de amit kaptam, annak a csatlakozója 2 pólusú, és a motron nincs rajta a komfort elektronika. A réginél csak a motor hibás, de nem tudom átcserélni a motrot a komfort elektronika hiánya miatt. Az új komplett viszont csak két polusú csatlakozós. Visszaolvasgattam a fórumot, sok-sok éve volt hasonló probléma, de a megoldást nem találtam meg.
A Top Gear-en foglalkoztak már évekkel ezelőtt, az angol használtautó vásárlási szokásokkal. A két véglet az volt, hogy vett egy 2-3 éves autót azzal, hogy még nem olyan öreg a tömegesen jelentkező hibákhoz, a másik vett 100 Ł-ért és addig használta, míg az üzemanyag és egyéb tölteni valókon felül nem merült fel javítási költség, ami a vételárat megközelítette. Akkor kidobta és vett megint egy százasért. Nálunk mondjuk az állami lehúzás miatt már nem biztos, hogy kifizetődő az eljárás.
ja-ja én is elgondolkoztam még is miután lehiggadtam, meg az segített, hogy egy másik autószerelőtől kaptam kicsit moderáltabb árajánlatot, ezen talán van értelme elgondolkozni
illetve egy harmadik haver autószerelő (csak ő messze lakik), azt a tanácsot adta, hogy ha cserélek, akkor meg ne próbáljak 1,5misi alatt kocsit venni, ha meg veszek mondjuk egy moderált km-es 6évest, az min 2,5-3 misi lesz
az is elöregszik 12-15 év alatt, úgy hogy azon is évi 200 lesz az értékvesztés a fenntartás mellett
illetve még 2 dolgot mondott, ami miatt elkezdtem gondolkozni igazán a javításon:
1 - azt mondja, ha a bontott váltómból kifolyó olaj jól néz ki, ha beszerelés után jó a hangja, akkor az biztos el megy nekem még 30-50e km-t (ez nálam ennél a kocsinál 5-7 év)
2 - ha én az amatőr szememmel nem látok problémát a karosszéria körül akkor az megint csak elhúz még nekem 3-5 évet probléma mentesen
nammost ha rádobok a kocsira mondjuk 300-at és elmegy még nekem tegyük fel 2 műszakinyit, akkor évente 100 alatt van az értékvesztésem és nem 200, miközben a kocsit ismerem szeretem, paramétereiben megfelel arra amire használom
Márkakereskedésben próbáltad? Mert gyári alkatrészt főleg ott árulnak. (Bár mazochisták drágábban és lassabban pl. az Unix/Bárdi vonalon is megrendelheti.)
Szia! Nyáron nekem is volt egy nagyobb gondom, aztán végül csak közepes lett belőle. Akkor körülnéztem, ilyen kategóriában 2M környékén kb. 10 éves verdákat lehet kapni. És arra is simán lehet költeni 1-2 éven belül fél millát.
Sajnos be kell látni, hogy a szervizelés, főleg a munkadíj is baromi magas lett. Szerintem amíg évi 2K (!) összegben megáll a szervizelés, és az autó amúgy megbízható és megfelel, addig nem igazán érdemes ugrálni. Ugye a 10 éves is pár százezret fog érni 10 év múlva...
De mondhattok jó típusokat, két éven belül mindenképpen lecserélem Sárikát, mert kezdi túllépni a 2K-t...
A gyári első 16,5cm-es hangszóró megadta magát. Amit rendeltem helyette, annak nem olyan a csatlakozója. Tudtok ajánlani olyat, típusszámmal ami a hozzávaló csatlakozóval rendelkezik? A gyári fejegysèggel használom, szóval max 10-20 ezer forintot szánnèk rá.
ami mindezt okozta: 80ezer km full bp-i dugo a bp-i minőségű utakkal, múltkor megszámoltam és felszoroztam kb eddig 2 milliószor nyomtam be a kuplungját, váltóm meg kb 25ezer km óta morog, azt sejtettem hogy egyszer megadja magát, de arra számítottam, hogy elkezdi majd kidobálni a sebességet, de úgy néz ki hamarabb ette meg a kuplungot (bár ilyen szempotból mindegy, mert ha egyszer megbontásra kerül, úgy is érdemes a kuplungot is cserélni)
kb ezt kellene cserélnem: kuplung, válto, 4 gömbfej, 2 stabpálca, 2 axiál, 2 axiál, fékbetétek, váltóolaj, 2 lengőkar, 2 billenésgátló szilent, + ilyen olyan apróságok , + munkadíj
de ha valaki erre mind mond jó árajánlatot nem vagyok ellene megfontolni
és akkor majd ez után jöhet majd a hab a tortán, a szereléshez a tréler (ma este még hazavittem kupéung nélkül, hogy legalább a ház előtt álljon), a műszaki, az éves kötelező
de a legnagyobb gondom, hogy ok még költenék rá 100ezreket is, csak félő hogy utána egy jó kis negatív spirálba esek, mert ha már ezt megtettem és fél év múlva megadja magát a bsi akkor azt is cserélem, majd még fél év és a 18 éves kaszni valahol elengedi akkor jöhet az újabb mekk mester javítás, és hipp hopp 0,5-0,75 misit sikerül elkölteni egy 18-20 éves autóra
én nem akarom bontogatni, mert nincs rá udvarom, lehetőségem, kedvem stb
mivel a műszakis, járóképes autók is pár100ezerért mennek, ezért nem tartom reálisnak, hogy ezt valaki megvegye, de persze nem zárkózóm el tőle
úgy hogy val szín gyakorlatilag marad a bontó, mivel nem járóképes, ezért az a kérdés számomra, hogy valaki elszállításért és bontási igazolásért ad pénzt, vagy nekem nem kell, vagy még nekem is kell ráadásul
egyébként fáj a szívem mert szerettem nagyon, jól felszerelt, ránézésre teljese rendben van, de teljesen ésszerűtlen lenne rá költeni (rá kellene nyomni sok 100ezret, hogy legyen egy rendezett, műszakilag rendberakott 18 éves autóm, aminél simán elófordulhat hogy 1 év múlva valahol megadja magát a (most még nem látszó) rózsda miatt a kaszni és bele megroggyan a futómű felfüggesztési pont és megint költeni lehet rá)
"Mit lehet ezzel ilyenkor kezdeni? Hogy tudok kilépni belőle? valami jó ötlet?"
Attól függ. Akarod bontogatni, kiárulni vagy csak tűnjön el ?
Ha csak tűnjön el, akkor vagy leadod egy hivatalos bontóban, ahol jogosultak kivonási papírt adni vagy eladod adásvételivel valakinek. Fontos, hogy valós adatokkal rendelkező személynek add el.
Ha bontogatni akarod, akkor ahhoz más lehetőségek vannak. Mondjuk egy részük szürke zóna.....
Sziasztok ! Valakinek nincsen esetleg egy hibás nagy kijelzője eladó ? Azért hibás, mert nekem csak a fekete előlap kellene róla. Végső esetben egy kicsi kijelző is érdekelhet. (Budapest környékén lenne a legjobb, de ha a posta is játszik jöhet messzebbről is)
...attól is függ milyen idős az akksi .... de lehet csak megkellene takarítani, csiszolni a csatlakozó felületeket... a rossz kontakt rengeteg hibát tud generálni....
Xsara picassóm van 1,6 os 8 szelepes. ma indítottam és a műszerfal elsötétült és nem ment az ablaktőrlő és a belső világítás sem mikor nyitottam az ajtót, az irányjelző sem működött és a kpzár sem ,levettem at aki sarat vártam Kb 10 percet vissza raktam minden működött kb félórát ,aztán leállítotam az autót és próbáltam indítani és újra előjőttek a hibák, tudnátok segíteni mi lehet a probléma és mit lehet csinálni ,Köszönöm.
Jó az ár. Nekem a téli, nyári gumi, gyári alufelnin van. Az egyik felni készletet 24, a másikat 32 -ért vettem tökéletes állapotban, igaz mind a kettőnél egy-egy felnit görgőzni kellett 6200-ért.
Az a lényeg, hogy ugyan azokat a funkciókat tudja. Csak a baj az hogy jön a karácsony, lehet hogy januárba érkezik meg.Regisztrálva kérd,igaz fizetned kell érte, de legalább megérkezik.
Tényleg jobb lenne egy komplett kar. Még cserélni is könnyebb és nem is drága. Én úgy láttam,hogy amit link-eltem az minden szempontból jónak tűnik bele.
Akit én ismerek és ilyet javít nagyüzemben, annak nem kell aliexpress-es cucc. Én mondjuk kb. 2-4 db-ot szívesen átveszek tőled mindkettőből, mert én csak hébe-hóba javítok kormánykapcsolót, de jó ha van ilyen a fiókban, ha szükség van rá.
Egy körkérdésem lenne. Lenne valaki aki a világítás kapcsoló javításával foglalkozik nagyüzemben? Azért kérdezném mert rendelnék réz/bronz karikát kapcsolóhoz,de csak 50db-os kiszerelést lehet, és hogy át tudná venni esetleg valaki a maradékot. Vagy esetleg jelezze akinek süksége van erre,és meglátom érdemes-e,rendelni.
Egy helyen kapni zöld kábelt, de nagyon drága. 18EUR. Karikát pedig csak 50Db-os csomagba lehet venni, 11EUR. De adok egy zöld kábelt, a telefonszámom az adatlapomon. Francecoupét kérdezd meg, hogy tud e egy karikát varázsolni neked. Elvileg jobban jársz egy komplett karral. Persze ha szerzel egy karikát, szerintem 1-2 ezresből meglesz.
Köszönöm a segitséged francecoupe. Anyi még ha a pollenszürött ahogy láttam a cseréjét kesztyű tartó alatt van ott van 2 csavar utána mitkell még kicsavarnom hogy kitudjam cserélni?
Mindig én csináltam az edigi kocsiknál csak nemtudom hol találhato. A pollen szürő a kesztyűtarto alatt van ahogy néztem. Francia kocsim nemvolt még azér kérdezem töletek jobban tudjátok
Ahogy írta francecoupe, az egész kapcsolórészt le kell szedned,utánna szétpattintod,kar ki, szalagkábel ki,új be. Közben látod hol van megzsírozva a kapcsoló,kicsit felfrissítheted. Ha zöld a kábel,tudok adni újat.
Com2000-nél is lehet a karokat cserélni, csak bontani kell.
Molnjan: légzsákhoz. Akkusaru negatív le. Kormány hátsó részén két rést találsz, egyet a jobb, másikat a bal oldalán. Két verzió van. Vagy egy rugós keretet kell félrefeszítened, vagy torx csavarokat kell kicsavarnod.
Amit néztél biztos jó, mert 2001 után a COM2000-es kapcsolók egybe vannak szerelve, nem tudod külön a karokat kiszerelni, csak egyben az egész egységet.
Szia. Először is akkut lekötöd a légzsák miatt. Az indexkar végén a kis kupakot kipattintod. Utánna le kell húznod a ködlámpa kapcsoló részét de vigyázva, mert van benne két stift ami kirepül. Tehát úgy húzd le hogy a markodban maradjon. Lesz ott egy rézkarika is,figyeld meg a helyzetét. Bonyolultnak hangzik,de nem az. Összerakni is egyszerű, egy kis kézügyesség kell. Ez csak arra vonatkozik, hogy megnézd a szalagkábel színét.
Nagyon köszönöm! Megnézem. Azt esetleg le tudnád írni,hogy kell a légzsákot szakszerűen leszerelni? Találtam youtube-on videókat, de egyik sem olyan,mint a xsara break.
Elnézést,igazad van éjszaka dolgoztam ,ma reggel jöttem haza. Tanulság éjszakai műszak után ne kezdjen lefekvés előtt fórumot olvasgatni és hülye kérdéseket feltenni. (Magamra gondoltam!)
XSARA 1.4 HDI 2004 -es kiadás. A szokásos probléma az indexkapcsolóval. A tompított fény villog, ha megérintem a kapcsolót, akkor a villogás megszűnik kis időre, majd újra előjön.
Hali! Vettem egy 1998-as, 1.4 benzines Xsarát. Ami a gond, hogy a fűtőmotor csak akkor megy, ha legmagasabb fokozatba kapcsolom. Azt javasolták, cseréljek előtét ellenállást. Ez hol találom meg, és házilag meg tudom-e oldani a cserét. A fordulatszammérő alapjáraton nullán áll, és menet közben csal mínuszba 8-900-at. A kilóméter óra is csal mínuszba kb. 10 km/órát. Mi lehet ezeknek az oka?
Nekem 2003-as az autó és csak hosszú távra megyek, tavaly vettem új nyári gumigarnitúrát , az idén vettem téli gumigarnitúrát 185/60/15 Barum Polaris 5 -öt
Nem tervezek autót váltani, amíg gazdaságosan fenntartható........... rengeteg tartalék alkatrészem van!
Nyáron A Dalmát vidéket jártuk be Horvátországban, Most Zemplénben valamint szlovákiában voltunk. király volt az idő kifogtuk......
Sziasztok! Szerintetek érdemes megvenni a Citröen Xsara II-re (2001 benzines 1.4) kocsimra a 4 db használt Taurus téli gumit? A kocsim már lassan 19 éves lesz és hosszú távra nem nem tervezek vele, de cserélni kell a téli gumit. az ár nagyon kedvező 26.000 ft felnivel együtt és állítólag 9mm-es gumi mélységgel, a gumi csak 2 3 télen lett használva és 2015-ös gyártmány.Bevallom kicsit gyanús..ja és Made in Serbia a gumi. A tulaj autót váltott ezért adná el. Szerintetek a Taurus (tudom, hogy nem középkategória), de mennyire megbízható? Túl sokat amúgy sem járok télen-havi 4-500 km max.Köszönöm előre is a válaszokat.
De, volt! Én amikor megvettem az autót, már akkor rajta volt (nem én tettem rá). Nem gumi, hanem műanyagból van. Nagyon jól passzol a lökhárítóhoz. :-)
Testvérem a jófogáson vett gyári hátsó sárfogókat használtan, igencsak olcsón. Az a meglepő benne, hogy nem gumiból, hanem műanyagból van. Szerintem is jól néz ki, de magas járdaszegélyeknél igencsak vigyázni kell vele...
Szerintem sem volt rajta gyárilag, de szerintem sokat dob rajta. Láttam már egy - kettőt, és nekem bejön.
Borsod megyében esetleg valaki tud olyat, aki tud tanítani/javítani központi zárt? Szerintem csak elfelejtette a kulcsot. Próbáltam már feltanítani eléggé sokszor, elemet is cseréltem, semmi se jött be. Ha csinálok egy BSI Resetet és utána esetleg megpróbálom feltanítani, az működhet?
Köszönöm! Igen az előírás 195 x55 R15 (nyári ez van rajta) , de nekem 185x65 R 14 a téli ..így vettem már ezzel a méretekkel. a kérdés, hogy a régi téli gumis felnire csak ezzel a 185X65 R15-el vehetek , ha jól értelmezem,
Egy 2001 -es benzines, 1.4 Xsara II-höz vennék téli gumit.. Milyen méret a legmegfelelőbb? A régi téli gumi 185/65 R14-es volt. Mire figyeljek egy új vagy használt gumi vásárlásánál? .már ami a méretezést és egyéb jellemzőket illeti. Tudom, kicsit buta krdéseknek is tűnhetnek ezek, de bízom, hogy most is jó és hasznos segítséget kapok tőletek (Önöktől).
A fűtéscsövek csatlakozója gyakran eltörik a kiszerelés során. (egyben van a gumicsövekkel gyárilag, de lehet kapni hozzá külön csak csőcsatlakozást webshop-okban és át lehet aplikálni a gumicsövekre)
Azt nézd meg, hogy adnak-e tömítést (o-gyűrű) a radiátorhoz, mert van amelyikhez adnak és van amelyikhez meg nem. Ez utóbbi esetben vehetsz hozzá o-gyűrű boltban is akár, bár én a gyári tömítést preferálom, mert pontosabb.
Sajnos s fűtő radiátor megadta magát és azután érdeklődnék hogy cserénél a radiátoron kívül szükséges még valami nem szeretném ha még akkor kellene valami után futkározni.
szaki azt mondja, egy nyelestengely csapágycsere kb ugyan az árban és mivel már zajos a szerkezet, ott már megkoptak a fogaskerekek ez már nem visszafordítható
egyébként ha nem csöpögne az olaj, akkor leszarnám, mert valjuk be, a kocsi ér kb 2-300-at, míg ha leveszem a váltót és ha már leveszem kulpungot is cserélek, 100 lesz, a kocsi 1/3-a, ilyen dolgokra szokták mondani hogy gazdasági totálkár
de most akkuttan a kilincs téma még jobban érdekel, most jöttem rá milyen kényelmetlen, milyen sokszor nyitom ki a jobb 1et
Akkor a kuplungod megy tönkre nem a váltó, a váltóban valószínű a nyeles tengely csapágyad van oda inkább azt cseréltetném mint egy lutri bontott váltó..
te hol találtál bele bontott sebváltot, ami beszereléssel együtt 70volt? én eddig csak 70ért találtam erre jön még a beszerelés
sajnos a váltom már egy 10-15ezer km óta nagyon zajos, főleg 1-2-3 motorfék üzemben, szaki azt mondja még nem dobálja ki a sebességet tóljam, ezzel nem is lenne gond, csak az a baj csöpög belőle az olaj, minden parkoláskor 1 csepp, ez meg tök kínos pl a munkahelyem mélygarázsába, meg különben se szennyezük a környezetet
fun fact: multkor megszámoltam 1 napi kulpungulásom ami kb 450, tehát a kocsiban már kb 2millió+ szor lett benyomva a kuplung, ezek alapján azét nagyon nem csodálkozom, hogy szüttyög
próbáltam itt visszaolvasni, jól látom, hogy ajtót nem kell megbontani a cseréhez, viszont szegecselve van, tehát először fúrni kell, utána kell egy popszegecs húzó?
mivel kompatibilis? xsara1? szappantartó forma új xsara? jobb/baloldal/első/hátsó kombatibilis egymással?
esetleg valkinek van elfekvő érdekelne, főként ha piros
Sziasztok! Klíma hibás működése miatt kérek tanácsot. 2002.09. havi Xsarám van. Nem hűtött a klíma, feltöltettem, tartja a nyomást, viszont a szerelő nem tudta bekapcsolni. Azt mondta, hogy kompresszort kell cserélni, mivel gombnyomásra nem kapcsol a kompresszor (csak világít). Azonban a szerelőtől hazafelé véletlenül tovább nyomtam a gombot és így működik a klíma. Sajnos folyamatos gombnyomás mellett. Mi lehet a probléma? Kapcsoló, vagy esetleg relé?
1,4 benzines Xsara kuplung bowden csere után minden rendben működik, viszont a pedál felengedés után egy darabig simán feljön, az utolsó kb 3 cm-en felüt. Visszahúzó rúgó rendben van, befújtam WD 40-el, egy napig simábban járt, de azóta visszatért a probléma. Találkoztatok már ilyen problémával és ha igen mit lehet vele csinálni?
Lehet, hogy pont a te Xsara-dhoz nincsen, de igazából a könyök része mindegyiknek ugyanolyan (sőt, pl. a ZX-nek és a 306-nak is), ilyenkor egy új utángyártott fűtéscsőről le lehet bontani a csövet és megmarad a könyök, ami ezután ugyanilyen technikával kicserélhető a régi csöveken. Feltéve, ha a gumicsöveid nem sérültek, csak a műanyag könyök tört el.
Aztán van az a megoldás is, hogy interneten veszel csak könyököt hozzá.
Na megpróbáltam a tartalék kulccsal, és megvan a hiba....Az immo a többszöri sikertelen indítás miatt blokkolta a kocsit, a valódi ok hogy a szivattyú mellett az üzemanyag szűrőnél elrepedt a vezeték és a szabadba folyatja az üzemanyagot.
Nekem bizony volt benne víz ,de csak az egyik csatlakozóban, félig állt benne a víz. Ki is Oxidálódott a csatlakozó egyik tüskéje! Anno így vettem az autót (kábelkorbács + motorvezérlő csere)
A hibajelenség közlekedtem vele minden oké, leállítás után a következő indításnál immobilizer default hibaüzenet a kijelzőn, az indítómotor tekert! előtte tökéletesen működött minden , nem is gondoltam hogy egy időzített alkatrész ketyeg az autóban ...........
De nekem nem is volt párbeszéd a motorvezérlő számítógép és a diagnosztikai eszköz között!
Sajnos csak nem múlik a kellemetlen szag a fütés bekapcsolása után. A radiátor úgy néz ki nem enged,a víz nem fogy,és a szag sem olyan. Olajos/poros szaga van,de fogalmam sincs hogy mi lehet és honnan jön. Polenszürőt cseréltem,de semmi. Klimatisztitó müködhet ilyen esetben? Vagy esetleg a szivó oldalon lehet valami? Hol szívja az utastérbe a friss levegőt? Estleg volt mér hasonló problémája valakinek?
1.6 16V.....víz biztosan nincs benne mert eddig ment így kipárolgott volna, az egyszerű hibakód olvasóm meg azonnal kapcsolatot teremtett az ECU-val és nin hibakódom sem.
Kaptam ötletet, próba a tartalék kulcssal, ha az megy akkor az elsődleges kulcsban ment el a transzponder.
Holnap kipróbálom, de megnézem a csatlakozókat is, bár nem szarakodni kezdett hanem egyik pillanatról a másikra ment el.
Üdv. Adott egy II-es 1.6 16V. Inditómotor csere. Van 3 kábel. Két vastag,egy vékony. A bekötésre lennék kíváncsi. A vékony az evidens,a csúszósarura megy. Az egyik vastagban állandó 12 v van,az gondolom a felső csavarra megy.És a másik?
Tahitótfalun lakom. Szentendrei szigeten. Én nem merek neki állni ilyen csináld magad akciónak mert abszolút nem értek hozzá. Nagyobb kárt csinálnék, mint hasznot.
Ó, remek, köszi, akkor pláne tojok rá. Eddig azért volt bennem minimális félsz, hogy egyszer csak szétreped majd teljesen... de annyira minimális mennyiséget enged el, hogy betonon nem is látszik. Nem is tudnék róla, csak ugye váltócsere után alákartonoztam.
Aztán kezdem keresni, mint a vadászkutya, hogy mi a tosz, mert pár nap után az egyértelmű volt a kartonon, hogy ez bizony valahol folyik, de akkor csak annyi lett meg, hogy termosztátháztól jön.
Ez nagy csalódás volt, mert laza bilincsben, vagy repedt csőben reménykedtem, amit majd jól megmókolok 1 perc alatt. Váltócsé után pont esélye nem volt, hogy a termosztátház érdekeljen... mostanra meg már, hogy látom mennyire sok idő, mire a maxról eléri a tágulási tartályban a minimum szintet a fagyálló inkább csak zavar, mint érdekel. A vételkor tudtam, hogy ez nem az az autó, amit érdemes 100%-ra javítani.
Ezt használni kell.
Amire nekem kell arra meg jó... de egyébként is 8 zsák csemperagasztót elhoztam úgy, hogy az anyósülésen volt 4 zsák, előtte 2 zsák, a csomiban meg 2 zsák. Így simán, hibásan is még többet is el tudtam volna hozni. Persze az nem normális, hogy ha beteszel 100kg-ot a csomiba akkor már beleérhet a gumi a sárvédőívbe bukkanónál, de együtt tudok vele élni. Nem oda kell pakolni. Nem akarok 3 felnőtt embert vinni hátul.
Á nem pálya, első fékbetét is cserés, tényleg melyik olcsó betét nem nyikorog? Rézpaszta van itthon, azt fog kapni. Melyiket szoktátok venni?
A jó kis pályázás közben a fél elejét elhagynám amúgy a menetszéltől és persze két kiálló között középen elfolyna a hűtővíz, aztán többe lenne a sárga angyal, mint amennyit ér. Á, a matrica árát van itt mire költeni. Például a légszűrőház alatti cső nekem most éppen nem megy bele a másik csőbe oldalt. Nem ér el odáig. Úgy volt szigszalaggal összegányolva a két cső és most, hogy párszor kihúztam belőle a levegőszűrőt a bowdenes vacakolás miatt ugye a gumi fogta a légszűrőházhoz a csövet és szét is jött a lökös alatt a két cső ahogy elengedte a szigszalag, de hogy azt ott minek még folytatni a szűrő után métereket azt nem is értem. Agyon van fojtva ez a szerencsétlen motor. Mindegy a hűtőrács is zörög, mert le vannak törve a fülei a szilót meg kiszedtem belőle, mert ilyen bézs színű volt, mint egy hányás úgy nézett ki. Áááhh, nem is folytatom, nem pályára való ez.
Valóban elég jó volt az állapota vételkor gondos volt az előző gazdája, de azért nekem is kellett rá költeni hogy megbízható legyen.
Most is lenne mit költeni rá, vezérlés, toronycsapágyak, első dob, és a devander a pedálnál ereszti a vákuumot (de csak télen hidegben). De ezeket majd szépen megcsináltatom mert érdemes még költeni a kocsira.
Viszont a te autódnak pont egy jó kis autópályázás kéne mert nagyon be lehet kormolódva.
Az a véleményem hogy érdemes rendbe hozni jó kis kocsi ez.
Mert még jó volt, amikor vetted. Én romot vettem, de tudtam is. A teljesség igénye nélkül: szilóval volt fenn a hűtőrács, a gépháztetőt kézzel tartotta nekem a kereskedő, mert nem volt benne a teleszkóp (ez az egy UGY alkatrész volt amúgy jó egyedül koppra, minden mással szívtam) hol tartottam? Ja igen, ilyen falevél a zajszigetelés mögött anyósülés előtt, patentek leszakadva, ha tolattam folyamat ütött a váltó tiff-tiff-tiff, pillantótükör törött stb. Szóval innen indult az életben tartás és ahhoz képest napi szinten kijárok vele a vonathoz.
6-6km oda-vissza naponta, folyamat hideg motorral állandóan, szóval ölöm, fogyasztás 10 körül, de inkább felette. Volt önindító felújítás 25e, bontott váltó 70e mire bent volt, de új szimeringekkel, tükör komplett csere UGY, középső dob, hátsó dob UGY, küszöb lakatolás házilag ajtóból kivágott lemez meg vasgitt belül fáradt olaj, színkódra kevert flakonból fényezve, kábelek csatlakozók házilag. Perpill jön-megy, állapota hátsó híd xar nyiszog meg ül, pálcák elöl kopognak, de örököltem két 16cm-es ovált a kalaptartóban, termosztátház picit ereszt valahol, de állítólag van rajta légtelenítőcsavar, lehet az nincs betekerve, vagy repedt az egész, így van 3 éve, pár havonta két deci fagyálló meg egy leszarom tabletta.
Beindítás után néha picit füstöl. Lehet már szelepszárszimering kezdi vagy csak eldzsuvásodik, nemtom. Pillangószelepet fújkálni kell elég gyakran, különben nem stabil az alapjárat, de most éppen jó. Klíma még mindig hideget fújt a nyáron. Ez volt a szempont amúgy, hogy egy legolcsóbb akármi kell innen a közelből, amiben hűt is a klíma (messzebbről nem merek elindulni haza ilyen vételárú idegen autóval). Ebben hűtött egyedül itt a közelben. Megvettem, hát Ocó volt. Én se borítottam bele nagy pénzeket, de nem indulnék el vele messzire. Itt jó, meg BP-re még bemegyek, mondjuk Praktikerbe de pályát ez már nem fog látni és mindenkinek jobb ez így.
7 év alatt költöttem rá cca. 300.000-t és semmi elektromos nyűgje nem volt, ablakemelő, kp. zár, bsi, minden elektromos szar tökéletesen működik semmi bajom nem is volt velük, még a világítással sem.
Ami viszont tetszik hogy óccó hozzá szinte minden.
Arra írtam hogy az utánállítót nem kéne olajozni.....hogy annak a feladata pont a megszorulásos fogás, ha megolajozod nem tud ráfogni amire kell.
Úgyanúgy működik mint a biztonsági öv fogója csak kicsiben, ha az övet megolajozod nem fog meg hanem kicsúszik azt megfejeled a műszerfalat. A kuplungnál is nem tud majd ráhúzni mert elcsúszik az olajtól.
Ja az én tapasztalatom nem francia szar.....körömben vannak németek, olaszok jó pár nem francia.
Én költöttem a legkevesebbet a kocsimra, az enyémet még nem vitte tréler, és a többi apró szar meg a többiben is megvan csak sokkal többször mint nálam.
Én kizárólag féket, kuplungot, hátsó hidat, és a szokásos kopó-fogyókat cseréltem, 262.000 van benne és stabilan megyeget. Barátom ww-je ugyanennyi pénzt csak kp.zárra, ablakemelőre, immóra és bsi cserére elköltött.
Jó kis kocsi ez én imádom és életem legjobb vására volt...17 éves persze hogy akadnak nyűgök de könnyen orvosolhatóak.
Amit viszont nem értek hogy csinálja a ferde faszú francia.....az enyém is 1.6 16V hogy tud 100-s tempóval haladva 5,4-5,6 literrel elfogyasztgatni, illetve ebben az időben városban használva 6,5-7 liter között csipegetni?
Lehet ha lenne alja az autónak a motor alatt, akkor kevésbé lenne poros és kevésbé hordaná a dzsuvát a bowden a bowdenházba és hosszabb távon is könnyen járna benne a bowden.
Bár ez az UGY bowden a pedál alatt is szedi össze a talpamról szerintem. Sajnos nincs olyan gumi porlehúzója, mint az automata bowdennek és az a műanyag se túl vastag, amit rázsugorítanak a sodrott huzalra.
Elég gagyi. Az UGY alkatrészek minősége az egyik ok, ami miatt szívás öreg autót üzemben tartani. A bontott alkatrész ha cirka 20 éves nem érdemes érte fizetni, fiatalabb bontva meg nem nagyon van, a gyári aránytalanul drága az autó értékéhez képest, az UGY meg szar. Ehhez jön hozzá a szerelők leszarom tablettája.
Ezt a bowdent is szerelő tette be és én (aki nem vagyok szerelő) javítom ki a hibáját. Mesélem a szerelő haveromnak, aki azt mondja gratulál, igazi francia autós lettem. Majd dudál, amikor az árokparton szerelek. Nem vicces. Én Dunakeszin lakom. Itt egy 2002-es Honda Jazz-t 900.000-ért adni pláne nem vicces. Ezt a xsarat 290-ért vettem 3 éve váltóhibásan és 50 volt bele a bontott váltó amivel azóta megy. 2001/11 most tartok 242.000-nél.
Értem, hogy szar a francia és folyamatos cumi, de az a Honda ha elkezd rohadni (és elkezd, mert 20 éves lesz az is) akkora bukó értékben azonnal ha tovább akarom adni, amennyit én összesen nem költök erre a roncsra évek alatt, ha péppé rohad akkor sem
De a középső dob, hátsó dob annak is cserés, fékbetét annak is cserés stb. Nem igaz, hogy nem kell rá költeni, csak jobb a csatlakozók minősége és nem bombáz téves riasztásokkal. Az enyém a légzsákra nyavajog, mert az ülés alatti csatlakozó szar, megbactatom, utána jó. Ajtóban megtört a kábel, motortéri csatlakozó vacakolt. Szóval kapom, de ha felgyújtom is pénzemnél vagyok. Persze egy 3 hengeres ezres swift kevesebb gond, csak ott még nem tartok, hogy abba beleüljek.
Ilyen volt benne. Látszik, hogy a pedál felöli végén ilyen nagy bumszli gumiban van a fém alátét, nem olyan, mint az automata feszítős. Ez az a gumi, ami nem megy rá a csőre az én 2001/11 évjáratú NFU 1.6 -omban, de beszerelték ezzel az UGY bowdent. Ahogy nyomtam a kuplungot a cső fala lassan (2-3 év) elnyírta a gumit, majd az elnyírt gumi miatt elkezdett az egész oldalra dőlni a cső végén és elkezdte törni a bowdent, amit lábbal még lenyomtam, de a villa már nem tudta húzni. Ezért nem jött fel a pedál rendesen néha. Áttettem az automata utánállítós bowden végéről ezt a gumis alátétet azt UGY-re, ez faszán felmegy a cső falára. Meglocsoltam a bowdenházat WD40-el és most tök jó puha lett a pedál az utángyártottal. Nem akad egyáltalán. Szóval végül maradt az UGY benne. Az automatába is nyomtam WD40-et, mert nagyon nehezen járt, de abba kár volt mert a kontrája kipattan most. Amikor kiszedtem az UGY-t elsőre beletettem ezt az automatát, megnyomkodtam úgy 5x ki is emelt meg feszített is, de hatodikra már fel se húzta a kiemelő villát, a felénél kipattan a kontrája. Vagy már eleve szar volt, vagy a WD40-et kéne kimosni belőle benzinnel, de most vacak, szóval ebbe tényleg ne nyomjatok inkább semmit. Nekem ez az automata feszítés amúgy se ... nagyon unszimpi.
Francba az egésszel. A végére a kettőből egyet csak sikerült. Most boldogság van.
A bowden pedál felőli végében van az automata utánállító szerkezet, ezért nincs csavar a végén, olyasmi mint a biztonsági övben van.
Beakasztod a pedálba majd a kiemelő villát hátranyomod mintha kinyomnád a kuplungot és abba is beakasztod, elengedve kifeszíti a bowdent. Majd vagy 50X kinyomkodod a kuplungot érezni fogod ahogy a feszítő valamennyire megfeszíti.
Aztán használatba veszed az autót először jól fent fog fogni és ahogy használod egyre lejjebb megy a fogáspontja, és nagyjából középre kell majd beállnia.
A fűtő radiátor csere megtörtént,úgy néz ki jó lesz,bár néha érezni némi szagot,de ez már nem fagyálló. Most a tél előtt az első fék mellett a váltót is szeretném rendbe tenni,mert megint nyöszörög,nehézkesen működik. Szeretném átkenni a forgáspontokat mindenhol ezzel kapcsolatban kérdeznék. A középkonzol alatt található (golyó) amin mozog a rúd) forgáspont kenéséhez szét kell bontani az egységet. Ha jól láttam 4db 6-os csavar fogja össze ezt a részt.a kérdésem az lenne ha az anyákat leveszem a csavarok maradnak a helyükön vagy leesnek ,rögzitve vannak a kasztnihoz? Az alatta lévő forgásponthoz aknától hozzá lehet férni,kipufogó bontás nélkül? Mit érdemes még megkenni az első műanyag gombócon,és gömbcsuklókon kívűl?Előre is köszi!
a kuplungbowden amit szereztem. Után gyártott volt bent (fehér műanyag a közepe) és szorult. Ez amit szereztem tömör huzalos, nem tud kiszálasodni, jó gazdagon meglocsoltam, most könnyen is jár, viszont nem látok állító csavart a végén. Hogy veszem ezt hosszabbra, hogy be tudjam akasztani? Sehogy? Vagy a gumit kell leküzdeni róla? Annak essek neki határozottabban? Érzésre csak egy rugó van alatta.
Ha az autó jól húz, magas fordulatra is jól pörög, akkor az antipoullation fault nem a részecskeszűrő üzenete hanem szintén elektromos gond lesz repedt, beázott csatlakozó valahol. Húzd szét a csatikat, szerintem mindet WD40-el fújd be, dugd össze. Ezeket a hibákat szerelő úgy sem fogja neked megcsinálni.
Ha kinyitod az ajtót látsz egy harmonikagumit. Ott törik meg a kábel a gumi alatt. Nekem is volt, ugyanígy kapcsolgatott a kp zár. Ha tudod mi az a páka és zsugorcső, akkor nekiállhatsz magad, én magamnak megcsináltam. Könnyű dolgom volt, mert az előző tulaj már gányolta és azonnal láttam melyik szál hibás, de így sem volt azért egyszerű, mert bele kellett toldanom egy vezetékdarabot a hibás rész kivágása után, hogy elég laza legyen és ne törjön meg újra. Szóval többször kellett forrasztani és zsugorcsövezni és a gumit hiába húzod fel rajta, azért olyan túl sok hely nincs és ha túl közel van a zsugorcső a forrasztáshoz rögtön rázsugorodik annyit, hogy aztán nem tudod ráhúzni. Szóval nem kapkodós, rá kell szánni az időt.
De amiket írtál szerintem egy sem komoly baj, csak olyan tipikus xsara xopakodás. Cserébe viszont van 4 tárcsaféked ABS-el ami azért nem swift kategóriás fékhatás.
MEgoldottam, de ugyanúgy beesik. keresek egy jobb állapotút bontóban, és majd azzal megoldom.
A másik problémám, hoyg a bal első elektromos ablakemelő ilyen furán működik: autómatába, felhúzza tökig, majd az emelő lehúzza 5 centit, és itt megáll. Manuálisan, finoman nyomkodva feltudom húzni a megfelelő magasságig, de ha ott is picit tovább nyomom, egyből lejjebb húzza 5 centivel.
Igen, a tompított az vissza kapcsol ha mozgatom. A központi zár egyszer zár, de az anyósülés felőli ajtót ha ki nyitják akkor ki-be kapcsolgat. Most, a mai nap folyamán pedig ki írta, hogy antipoullation fault és folyamatosan világít a motorhiba ikon. Attól tartok hogy valami komolyabb baja van. :-(
"2002 után gyártott autóhoz nincs utángyártott kapcsoló (mert az komplett egység),"
Ez azért nem teljesen igaz, pl. a Xsara2-höz gyárilag van vagy 15 féle és cikkszámú kormánykapcsoló egység (felszereltség függvényében) és ezek közül jópárból van utángyártott is. Mondjuk az sem olcsó, de olcsóbb, mint a gyári, aminek az árai 90e-től 207e Ft-ig terjed ma.
Ettől függetlenül a javítást (vagy a bontottat) választja szinte mindenki, érthető okonál fogva. :-P
Ha szeretsz bütykölni, van sárga,és zöld szalagkábelem, 1000/db. Vagy az aliexpressről tudsz rendelni,kábelt, vagy, külön kapcsolót is 7-13 EUR között. Attól függ milyen évjárat az autó. 2002 után gyártott autóhoz nincs utángyártott kapcsoló (mert az komplett egység), így marad a szerelés. Az új ára 146e magyar forint. Ha pesten vagy akkor adok egy számot,időpontot kell egyeztetni. Egy kapcsoló javítás 25e Ft. Vagy kiszereled, vagy Ő szereli ki mindegy.
Köszönöm a válaszokat. Minden más működik, csak a világítás megy el. Ezek szerint akkor csak a kapcsoló lehet a ludas, ami gondolom nagyságrendekkel olcsóbb, mint az a BSI. Legalábbis remélem. :-)
Ha BSI hiba miatt megy el a lámpa, akkor az szerintem azért van, mert a hibás BSI hibásan rosszkor rakja "ECONOMY MODE"-ba a kocsit. Ebben a módban nincs országúti az igaz, de amikor ebbe a módba berakta hibásan menet közben, akkor egyrészt ezt ki is írja középen, másrészt nem csak lámpád nincs, de magnó sem, ablakemelő sem stb. gyakorlatilag semmi nem megy ilyenkor csak az önindító. Amíg ebből a módból ki nem vesz a BSI addig még a generátornak sincs előgerjesztése, szóval az sem tölt, csak szépen lemerül az akksi a helyzetjelzőtől. Szóval ha ezek mennek, ha tudsz például ablakot törölni amikor éppen elment a lámpa akkor az nem BSI hiba lesz szerintem, inkább valami érintkezési hiba. Valószínű jól mondják és kapcsoló szarakszik, de lehet akár csatlakozó kontaktos, akár az egyik kapcsolótáblán is lehet csatlakozóhiba, akár a motortérin mert teszem azt beázott. Nem mentél esőben? A BSI amúgy a motortéri kapcsolótábláról kapja az áramot úgy tudom.
Egy gyári szintű (Lexia) diag kellene neki. Én először a kormánykapcsoló egységet nézném meg diaggal, a BSI-vel csak akkor foglalkoznék, ha bebizonyosodott, hogy nem más a hiba.
(a lámpa kapcsolgatása tipikus kormánykapcsoló hiba és ha jól emlékszem a táv antennája is abban van)
Sziasztok! Új vagyok még és lenne egy kérdésem. Pár hónapja vettem egy 2002-es xsarat. 1.6 benzin. A vezérműszíj, olaj, levegőszűrő cserén kívűl nem kellett még szervizbe vinnem, de pár napja furcsa dolgokat produkál. Menet közben le kapcsol az országúti világítás,ugyanakkor nem tudom a reflektort sem üzemeltetni, de a helyzetjelző működik. Ennek a jelenségnek a kezdete után két nappal, el kezdett a központi zár ki-be kapcsolgatni. Menet közben is. Az egyik szerelő szerint BSI táblát kell cserélni, egy másik szerint nem erről van szó.
Volt valakinek ilyen vagy hasonló problémája. Esetleg valaki aki ért hozzá, tudna írni valamit erről?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Abban az esetben nem változik meg a kilóméter óra állása ha a saját motorvezérlőd Eprom tartalmát lemented , beprogramozod egy új chipbe és azt forrasztod be a bontott motorvezérlődbe! kulcsokat biztosan nem kell programozni mert a BSI azt hiszi hogy az eredeti ECU van hozzá párosítva, de nem csak a klónja, persze diagolni kell a hibatárolót ki kell törölni valamint a bontott motorvezérlődnek alkalmazkodnia kell a te motorod állapotához, érdekes ugye, tulajdonképpen adaptálódnia kell a jelenlegi motor karakterisztikájához.
SAGEM S2000 biztosan működik sajnos nekem beázott az egyik motorvezérlő csatlakozó a harmadik bontott vezérlő lett jó,azóta a motorvezérlő csatlakozójához (hipós doboz tetejét kivágtam majd ráfordítottam csatlakozókra) biztosan nem jut oda víz! , a bosch -t nem tudom még nem próbáltam
megvártam míg elalszik a bsi, csak utána szedtem le.
kulcsot nekem eddig soha nem felejtette el.
csak az volt a furcsa, hogy nyáron csináltam egy motormosást, akkor kivettem, kb egy napra, de itt is megvártam míg lekapcsolt mindent.
Aztán vissza minden, feleségem használta, és az automata ablakemelőnek eldarálódott a fogak.
Elvittem az ablakemelők.hu -hoz (egyszer már itt javították, és amúgy egy tök jó cég) és ott azt mondták, ez azért van mert akksi visszarakása után nem tanítottam be a végállásokat (pláne az automata ablakon) és ezért folyamatosan húzta fel, és ezért ledarálta...
Én már többször is vettem ki az akkut az autóból, de soha semmire nem kellett "tanítani". A lényeg: a gyújtás lekapcsolása után várj legalább egy percet, mielőtt leveszed a sarut az akksiról!
Akksicsere után kell-e ablakemelőt tanítani a végállásokra?
Már csak azért kérdem mert az elektromos ablakemelő szerelő azt mondta hogy mindenképpen, mert ezért darálta le a bal oldali automata ablak a műanyag fogaskereket...
sziasztok, kuplungom a végét járja, pedál félig lent marad, nem húzza fel a bowden, ilyenkor csúszik is a kuplung, mintha nyomnám a pedált. 1.6 benzin NFU, hogy olcsóbb kompletten az egész kuplung csere ilyenkor bontott? Emlékszem halványan, hogy valaki említette az egyik gyártási évet, hogy az az utáni kuplungok már jobbak, de már nem emlékszem. Tudja valaki milyet, honnan érdemes?
Hű... nálam augusztusban cseréltek motorvezérlőt (1.6 benzines), azóta nem megy a kilométeróra és -számláló, most éppen gariban nézik, miért nem. A régi állást mutatja a számláló... kíváncsi leszek, mit mutat, ha újra működik.
Ha egyáltalán cserélték? Vagy nem minden esetben változik meg az óraállás?
Segítséget szeretnék kérni! Az alany 1,4 benzin (KFW). Használt (bontóból való) motorvezérlőt cseréltek az autóban (mint később kiderült nem kellett volna, mert egy szálszakadás volt a vezérlő és a BSM között) és "felülírta" kilométer számlálót. A valós 146.000 helyett most 298.000 mutat. Hiába tették vissza a saját motorvezérlőt, nem állította vissza a számlálót. Vissza tudná-e valaki (Budapest környéke) állítani a számlálót hogy az eredeti számot mutassa? Lehet privátba...!
Arról a csőröl beszélünk, ami alul van, és a hűtőrács felé a műanyag borításon kijön. Azért kérdezem mert egyszer néztem rá, és nem vettem le a borításokat.
Xsara 1.4 benzin, klímás,2003-as autóhoz keresnék hűtőt,illetve egy OEM számot. Ha jól tudom 1330G2, de nem vagyok biztos benne. Alv.szám: 73644031. Köszönöm a segítséget.
Három fpkpzat a ventillátoron működik, két leggyorsabb működik a relétől és a harmadikat, a lassülön kipróbáltam de a relétől nem emgy... kérdés: van valahol egy negyedik relé is? És honnan tudja az elektronika, a klímavezérés, hogy forog a ventilátor??? Köszi a tippeket, ha vannak...
Kis segítséget kérnék , 1,6 16V 2002es Xsara légkondicionáló bekapcsol két három másodpercre aztán leáll, úgy sejtem a hűtőrendszer ventilátorra nem indul de nem tudom hol keressem az ecu vezérlési ből nem jön/ kap jel(et) vagy a reléje biztositokok hol vannak esetleg másvalami miatt tilt le hogy ebben segítenétek?
Nem vészes, talán picit drága, de igazából attól is függ pl. hogy a radiátor csőcsatlakozás szétjön-e vagy törik. Ha törik, akkor bele lehet szaladni a magasabb összegekbe is.
Kis segítséget szeretnék kérni! Úgy néz ki megadta magát reggel a fütőradiátorom (szépen belehelte az ablakot). Debrecenben vagy környékén keresnék megbízható szakit aki kicserélné! Illetve ha van valakinek N1 Xsarához esetleg bontott,vagy jóárú horga azt is szívesen veném,mert ma du ráadásul belém is jöttek hátulról,és sajna a horognak annyi. Előre is köszönöm a segítséget!
Ahhoz sajna kell a tapasztalat, ha megnyomnám én valószínűleg megmondanám, hogy sz@r-e. Ha a közeledben van szerelő, talán ő is megmondja, ha megmutatod neki.
Hát nem vettem észre, hogy nehezebb lenne benyomni, de mondjuk én minden nap benne ülök, szóval lehet hogy hozzászoktam és észre sem venném. Van valami más módja is annak, hogy kizárjam a kuplung elhasználódását? Az utángyártott cucc mondjuk ránézésre is puhább anyagból készült.
Amúgy meg nem nehéz benyomni a kuplungpedált ? Ha nagyon megnő a pedálerő a kuplung kopása/öregedése miatt, olyankor szeretik törni az autók az ilyen műanyag közdarabokat.
2.0 hdi xsarába milyen márkából érdemes kuplung bowden patentet venni. Ez az a műanyag alkatrész, ami a bowdent köti össze a pedállal. Vettem egy utángyártottat, de 2 hét alatt kiszakadt belőle a bowden.
tudna valaki segiteni?: kellene az a muanyag uzemanyag cso ami a benzinpumpa kimeno agabol az uzemanyag szurobe megy, evek soran kilukadt...azt hazudtak, nincs mar uj, ha valaki bontana azt megkoszonnem, a tobbit priviben. auto: 2003 xsara 1.4b
PSA-hoz az ERA általában gyári trafót csomagol. A gyári szám természetesen le van csiszolva róla, de aki látott már gyári trafót, az látja így is, hogy arról van szó. A Xsara-hoz eddig én ERA-ban csak ilyen gyári, csiszolt trafót kaptam, azonban előfordulhat, hogy mégsem az van benne, tehát kell némi tapasztalat a megismeréséhez, főleg, ha nincsen mellette az eredeti trafó mintának.
Amúgy még a VALEO is elég bazári minőség látványban, az eredetihez képest, ettől még persze az értékei lehet, hogy megfelelőek.
Segítséget szeretnék kérni. Elkezdett villogni a tompított visszajelző nem volt előzménye és nem rég volt cserélve a kar és a világítást csak járó motornál világít ill ha leállítom megszűnik nem járó motornál fénykürt működik.
Oké, meg vagyok zavarodva! Találtam Youtube-on egy videót ( https://www.youtube.com/watch?v=UWBFvk2H3Cc ), amiben a srác szerelget egy Peugeot 206 szervót (Citroen jel van rajta és látszólag is ugyanaz), és amikor belenéz a tartályba, ez a gumi ugyanúgy ott van benne!
kép a videóból:
jobb alsó sarokban van ez a gumi
Szóval tutira nem máshonnan került oda. De akkor most mi ez? :D
Tölteni akartam folyadékot a szervóba de a tartály alján találtam ezt a gumi vackot. El van szakadva. Tudja valaki esetleg, hogy mi ez? ez van rajta: "KD 81 26025083 w7097"
Tudja valaki, hogy Xsara 1.6 16V benzines TU5JP4 motorkódú autóban, milyen márkájúak a gyári hidrotőkék, vagy milyen márkájúval érdemes helyettesíteni?
Sziasztok! 2 kérdésem is lenne. A xsara 1 kilincsei jók a II-ére is? Illetve azt vettem észre, hogy a vezető oldali ajtó síkban mintha kijebb lenne mint a mögötte lévő hátsó ajtó. Ha csak simán becsukom akkor nem is zár be a központi zár, csak ha kicsit jobban meglököm. (vezetékszakadást már megoldottam csokival az sztem már nem lehet) Lehet vhol az ajtón állítani?
Sziasztok!Olyan kérdésem lenne hogy 2003 -as 1.4sx klímás xsaranal hol találom meg az előtét ellenállást!a kesztyűtartóallati motort kiszereltem de nem tálalom!
Kicseréltem az alapjárati szelepet (kb. 1 éve már cseréltem), és úgy néz ki nem csinálja a hibát. Visszatettem a régit is, akkor azonnal előjött. Előtte már cseréltem fojtószelep állás érzékelőt is, de nem javult meg. A nyers információk az érzékelőktől résznél a fojtószelep állás érzékelő bemenet egy fix értéket mutatott mV-ban, amikor csinálta a hibát, de a fojtószelep helyzete résznél (ahol kiírja hogy alapjárat vagy részterhelés) ott tett három kérdőjelet. (valószínűleg a hullámzás meghülyítette a motorvezérlőt, vagy még van valami hiba).
Ha nem nyomod a gázpedált ( a fojtószelep helyzete: alpjárat kell a diagnak kiírnia!!! ) ha rálépsz a gázpedálra (részterhelést kell a diagnak kiírnia!!!) csont gázon még nem néztem mit ír ki!
A fojtószelep potmétere csúszkája elkopott,vagy a potenciométer csatlakozója és a motorvezérlő számítógép közötti kapcsolatban van kontakt hiba..........?????????
Ami még szemet szúr az első 2 képen....a dúsítás szabályzás egyszer zárt, egyszer nyílt hurok.
Ami azt jelenti egyszer dúsít egyszer meg nem, lehet az alapjáratot ezért emeli meg, azt is át kellene nézni, valami vízhőfok vagy levegő hőmérséklet jeladó is lehet rossz néha. Azaz vízhőfok jeladó vagy Map szenzor...
hibajelenség: Üzemmeleg motornál az alapjárat elkezd ingadozni 2000-900 között. A tapasztat az volt, hogy amikor megállok az autóval akkor beáll alapjáratra, ezt többször is próbáltam.
Az autót leállítva és újra beindítva már nem csinálja. A motorvezérlőben nincs hiba.
változott annyiban, hogy egyre gyakrabban csinálja, és most már nem csak üzemmelegen, valamint magasabb fordulatra pörög fel, és azon pörög (pl. 2600 fordulaton). Ha megáll az autó akkor egy emelkedett alapjáratra áll be, úgy 1090 fordulatra.
Újraindítás után persze minden rendbe jön.
lexia képek:
magas fordulat menet közben1:
magas fordulat menet közben 2:
magas alapjárat álló helyzetben:
normál üzemállapot alapjárat (újraindítás után):
A fojtószelep helyzetét hullámzó fordulatnál három kérdőjelet ír ki, de egy másik oldalon ahol a fojtószelep állását írja mV-ban az egy konstans érték (750mV körül áll).
Sziasztok! Megint én... A nem indulás problémát elég lassan, de megoldották egy autóvillamossági műhelyben. Állítólag kidörzsölődött és zárlatos lett egy kábel, ezért cserélték az egyik korbácsot, és a motorvezérlőt is, ami a zárlat miatt tönkrement.
Viszont lett más probléma:
(1) Nincs sebesség mérés és nem megy a kilométer számláló. Szerintük a jeladó rossz, kimérték, a szerelőm viszont két másikat is belepróbált, azokkal sem ment.
(2) Az autó nem húz rendesen (1,6 benzines). Kb. olyan, mintha alapban be lenne kapcsolva a klíma. Ha jobban nyomom a gázpedált, jobban megy, nem rángat, de azért klímával autópályán gyakorlatilag nem gyorsul, padlógázon sem. Mintha 110 helyett csak 80-90 paci lenne meg. Már mikor elhoztam, jeleztem, azt mondták, cseréljek gyertyát. Ez megvolt, benzinszűrővel együtt, még az alapjárati motort is kipucoltattam.
Nagyon úgy tűnik, hogy nem kóser így a motorvezérlő... Vagy esetleg van más ötletetek? A műhely a héten szabin volt, hétfőtől újra nyitva. Megyek vissza hozzájuk, mert adtak garanciát...
Sziasztok! Tegnap megadta magát valami a bal első ablakemelőben, nem sikerült felhúzni, aztán már lefelé is kattogott. Lebontottam az a kárpitot, és feltűnt, hogy középen lóg egy 30-40 cm-es bowden darab.
Kis keresgélés után megtaláltam, a felső csatlakozási pontból jön a huzal, csak a "csatlakozója nem volt bedugva". Próbáltam visszadugni, de nem tudom, hova megy a másik fele, ahol vége van a huzalnak, ami le van plombálva. Van rajta egy fehér műanyag darab is, olyan, mint a "csatlakozó", de nem látom, hova kellene mennie.
Azt feltételeztem, esetleg az csak lóg valahol, és járattam a motort, hátha a helyére rakva valahogyan "beáll" a rendszer, de nem, sőt, a kábeldobra valahogyan rosszul tekeredhetett fel a huzal, tapintásra van most ott egy két lazább tekercs. Kézzel sikerült feltolni az üveget.
Az igazsághoz tartozik, hogy az ajtó aljában van nem kevés fehér műanyag törmelék, amiből egy tuti nem a kárpit letört bolháiból származik, ez valami hosszúkásabb. Az üveget két helyen tartó műanyag bak viszont jól néz ki.
Van valami tippetek a szereléshez, vagy ne szórakozzak vele, és vigyem Nagytarcsára (a régi bejegyzések mind őket ajánlják). Jó lenne, ha következő hétvégére megjavulni, megyünk nyaralni, és elég rossz, hogy az ablakot nem tudom lehúzni. Ja, Xsara II benzines 1.6, az első darabok közül, a távirányító nem vezérli az ablakemelőt. Na igen, és ha mégis sikerülne megcsinálnom, van-e valami betanítási procedúra? Köszönök minden segítséget.
Hátsó dobból régebben vettem egy olcsóbb fajtát kedvezménnyel 11000 forint körül kóstált, a mi most alatta van gyári minőséggel megegyező :BOSAL hátsó hangtompító
Cikkszám:
135-005
A kipufogó gyári száma: 1726 JJ
mire még szükséged lehet: gumiszalag, kipufogórendszer : 3db
Cikkszám:
255-830
Gyári száma :1755 77
bilincs, kipufogó: 1db
Cikkszám:
254-627
gyári száma: 1713 67
Nekem ez a rendszer van alatta tökéletesen működik, nekem a középső dobot is ki kellett cserélni mert tőben eltörött a csatlakozó cső.
felszerelés előtt a hegesztéseket lefújtam cink-spray -vel.
Sziasztok olyan kérdésem lenne adott egy citroen xsara 1.6 sx eggyik naprol a másikra nem hajlando felpörögni a motor max 1500 as fordulatig megy utánna nem járt már esetleg valaki ìgy vagy esetleg valami ötlet?
Citröen Xsara II-2001 1.4 benzines szgk-ám kipufogójából szép lassan jön kifele a kőzetgyapot. Az autó hangjába nem érzek változást. Meddig mehetek el kipufogó csere nélkül? Bevallom nekem új, hogy kőzetgyapot is van a kipufogóbdobban. A másik kérdésem, ha neten rendelem meg a hátsó dobot milyen paramétereket adjak meg..nehogy ne passzoljon a küldött termék. (persze szívesen fogadok más tanácsokat is e témához)
Egyszerübben teszem fel a kérdést. Ha valaki esetleg vásárolt az aliexpressen PSA Diagnostic Scannert(30EUR), annak a Cd lemez másolatára lenne szükségem. Köszönöm.
Egy kérdéssel fordulok hozzátok,vagy inkább észrevétel.
Ha beindítás után kb. 10-30mp múlva rövid távot (10-20méter) nagyjából alapjárat közeli fordulaton teszek meg (kiállok a garázsból vízszintes betonon), ezt időben lehet 10-20-30perc- vagy félnap eltéréssel teszem meg,mondjuk 4x egymás után,akkor következőleg 3 henger megyeget,vagy erőssen dadogós 10másodpercig. Ha megúszom nagyobb gázzal/gázt kell rá tartani (2000 körüli fordulat) indítás után kb. 10másodpercig,utána semmi gond.
Hm?
Ez a rövid táv nálam gariból kiállás,kocsimosás majd beállás,másnap pakolás miatt kiállás 30perc után beállás,és következő nap előjött ez a jelenség.
2 lambda szonda és map szenzor Bosch,gyújtótrafó+gyertyák év elején hasonló okok miatt cserélve lettek,de nem nőtte ki magát ahogy látom. :S
Bal oldali első ülést keresek Sárikámnak (2004 Xsara II 5 ajtós)... ha valakinek van tudomása ilyenről, ne fogja vissza magát a tájékoztatással ;) Köszi!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha találkozott már valaki ilyennel.
citroen xsara 2 1.4 benzines
hibajelenség: Üzemmeleg motornál az alapjárat elkezd ingadozni 2000-900 között. A tapasztat az volt, hogy amikor megállok az autóval akkor beáll alapjáratra, ezt többször is próbáltam.
Az autót leállítva és újra beindítva már nem csinálja. A motorvezérlőben nincs hiba.
Horvátország , dél dalmácia oda vissza 1987 kilóméter.
Nem szoktam autópályázni, egy biztos egyenes úton nagy sebességnél érezhető a jelenség.Üresen majd kipróbálom. Flottás keretben volt már szerencsém Fiat Ducato hosszúplatós ponyvás teherautót vezetnem
Debrecenből-Budaőrsig az autópályán vezetni , a ponyva rajta volt üresben 130 kmh tempóban a menetszél billegteti a karosszériát elég rendesen főleg ha van egy kis oldal szél is.Érzetre hasonlót tapasztaltam a Xsarán is
Melyik autópályán próbáltad? Mert pl. az M31 végig és az M0 bizonyos részén hosszanti bordák vannak, amik eléggé érezhetően "megrángatják" jobbra/balra az autót (a motort még jobban)...!
Valószínű hogy nagyon megpakoltad az autót. Én is jártam már így, 5 személy,csomagok, autónak szinte 0 rugózás. Kis sebességnél nem veszel észre semmit,de nagyobb tempónál, kis kormánymozdulatoknál is így reagál az autó, mivel nincs, vagy nagyon kevés a rugózása.
No, megoldottam. Köszönet érte! ..a narancssárgás nyíllal jelzett fület pattintottam ki...viszont színes égő kellett, de az nem volt, beletettem fehéret, holnap veszek bele színeset. Üdv:
Nem feltétlenül kell kivenni a rögzítőt, a kék nyíl irányába a csatlakozó felé ha benyomod egy csavarhúzóval erősen, akkor leszedhető a csati.
A lámpapanelt is kiveheted esetleg, ahhoz meg a narancssárga nyíl irányába kell elnyomni a rögzítőfület. (vagy többet, ha több van, csak nem látszik a képen)
Kaphatnék egy gyors segítséget? Citröen Xsara II 2001 évjárat 1.4 benzin. ÉPpen egy jobb hátsó írányjelző égő cserébe kezdtem, de elakadtam. Nem szeretnék semmit le és eltörni, de kérdezem a hogyan továbbot. Látok egy egy rögzítő kis fémrudacskát, talán azt kellene előbb kivenni, de nem akar kiugrani a helyéből. és a jobb hátsó lámpa baloldalára eső felén egy szabadon lóggó dugasz van, az hova is kellhet vagy nem gond az? Tudna valaki segítséget írni nekem? Köszönöm előre is.
Marad a méregetés, csak figyelj a műszer méréshatárára.A biztiket kiszedve sorban ellenőrizhető az egyes áramkörök felvétele. Amelyik egyértelműen látható működésű, azt ki lehet hagyni.
Szívás... a szerelő szerint jó az AC pumpa, csak nem kap áramot. Megnézte a kettős relét is, szerinte az jó. Mondjuk elmondása szerint az elektronikához nem ért.
Beszéltem Montág Péterrel (XX. Mártonffy u, ti is ajánlottátok), három hét múlva tudná vállalni.
Próbáltam az üllői úti Francia autók szervizét elérni, nem sikerült, talán majd holnap reggel.
Totalcaron májusban ajánlottak egy szintén francia autós szakit (Szilva járműelektronika, Maglódi út). Őt sem értem el.
Tudtok ajánlani megbízható autóvillamossági szerelőt, leginkább Dél-Pesten?
Én még azért nem zárom ki, hogy talán csak a riasztó kavar be, de sajna semmi értelmes kapcsrajzom nincs. Van ugyan egy Haynes manualom, de olyan gyenge minőségben szkennelve, hogy abból pontos jelöléseket nem tudok kiolvasni.
Nos, nagy nehezen adtam 12 V-ot az AC pumpának (hej, legalább egy riasztó akksi lett volna kéznél...), meg sem percent. Plusz megnéztem, az a másfél Volt, amit kap, eltűnik, miután a riasztó bekapcsolt, úgyhogy a riasztó talán még jó is. Hogy miért csak másfél, nem tudom, főleg, ha tényleg relé után van... A lényeg, hogy lábon nem fogom tudni szerelőhöz vinni. Mindenesetre köszi a segítséget.
Sziasztok! Ma reggel elindult az autóm (Xsara II 1,6 benzines), aztán rögtön kicsit rángatózni kezdett alapjáraton, aztán hirtelen nem is tudom, én állítottam-e le, vagy ő állt le, de többször már nem indult. Önindító vígan teker, minden világít, összes biztosíték jó (műszerrel is kimértem, biztos, ami biztos, kivéve a motortérben pár nagyot, azokat nem akartam feszegetni).
Tavasz végén, nyár elején reggelente hideg motornál, az első percben elfordult pici rángatás 1500 és 200 között, lehet, hogy megint a gyújtótrafók szórakoznak.
Viszont gyanakodom a riasztóra is, ha jól tudom, immobilizer is, de nem tudom, pontosan miket tilt. Mindenesetre nem hallom az AC pumpát, ezért rámértem. Próbáltam itt rákeresni, mit kéne mérnem, de konkrét értékeket nem találtam, leszámítva egy megjegyzést, hogy lámpa is kéne, hogy menjen róla. Nos, gyenge 1,5 V-ot mérek gyújtás alatt lehúzott csatival az 1-2 pont között (a 4-5 között pedig folyamatosan 5V-ot, gondolom, ez a benzin szintjelzés áramköre). Mondjuk elmegy róla egy izzó, de én inkább 12 V-ot vártam. Szóval mekkora feszültséget kap normálisan a pumpa? Köszi előre is a segítséget.
Tudtommal a tolatóradar gombja arra szolgál, hogy ki tudd kapcsolni. Pl. ha utánfutózol, vagy javítás közben hátramenetben gyújtásra kapcsolod, akkor ne sípoljon, amikor a kocsi körül mozogsz.
Hátsó futómű csere után ; ma csinálták meg . És egyből jó lett a kormány (közép) 7500 forint volt!
Barbár módon még a kormány kereket is levettem, egy ricnyivel arrébb raktam akkor meg a másik irányba állt kb;5fok eltéréssel, egyértelművé vált futómű beállítás szükséges. Az elejét állítják a hátuljához!
Sziasztok! hátsóhíd.felújításon voltam. A felujitás után elment a kormányközép, egyensen haladva ferdén.áll a kormány. Ez normális? el kell vinni futómü beállitásra? köszi
Nem emlékszem fejből, hogy gyújtáson is megy-e vagy csak járó motornál. Ha csak járó motornál, akkor kérj meg valakit, hogy tegye hátramenetbe járó motornál, te pedig hajolj oda egysével a szenzorokhoz és fülelj ! (ha gyújtáson is megy, akkor nem kell segítség értelemszerűen) A jó szenzoroknál halk kis kattogásokat vagy cicergést kell hallanod. Ha finom az ujjadon a bőr, akkor esetleg azzal is érezheted a rezgést, ha finoman hozzáérsz a szenzorokhoz.
A Xsara-nál amúgy nagyon sokszor a kábelköteg csatlakozójával szokott gond lenni. (A lökhárító alatt jobb oldalon.)
Sziasztok!Régen írtam,úgy kilenc éve pár probléma miatt.Most már csak problémák vannak,így feladtam a citromot.Sajnálom a gépet,még nincs szétrohadva,sok használható porcikája van,forgalomból ideiglenesen kivonva. Mi a véleményetek,ne gondolkozzak,irány a bontó,vagy még elkelhet donornak?
Reggel gyors megprobáltam. Viszont lehet nem biztos,hogy jó volt a módszer. Mivel a multiméter a havernál maradt így gondoltam próbalámpás módszer is jó lehet. Az egyik szál az 5ös lápra a másiknak pedig test. Eredmény elindult az első ablaktörlő, viszont a lámpa nem világitot. Se gyújtás se kapcsoló bekapcsolása. Ez mitől lehet??
A kábel színeivel ne foglalkozz, az sokat "változhat" a BSI-től a motorig. Számkódosak a kábelek jelölései, amik a csatlakozó közelében vannak ráírva a kábelekre, de még ez is lehet félrevezető kapcsolási rajz nélkül, mert gyakran a két végén más-más a szám kód, a kapcsolás- és a kábelköteg bonyolultságától függően.
A csatiban megvan az 5-ös láb. Visszont az számit,hogy a vezeték szine a csatinál nem egyezik a motornál lévő vezeték szinével. Mérni sajnos ma nem volt időm majd csak holnap reggel. Egyébként a 4-es lábnál van a megegyező szinű vezeték.
"Tehát ha jól értem akkor a BSi a hibás, és az nem küldi ki a jelet??"
Nem jól érted, a beírás nem hibamegállapítás volt, csak segítség a hibakereséshez.
Ahogy írtad is, meg kell mérni a BSI lábánál, hogy ad-e ki jelet. Ha ad, akkor a legvalószínűbb a kábelhiba.
(az ajtó átvezetésnél kezdeném ez esetben a keresést a te helyedben)
Ha nem ad, akkor még mindig meg kellene nézni diaggal, hogy a kormánykapcsoló ad-e jelet a BSI-nek, hogy töröljön hátul. Ha ad, akkor kezdhetsz el a BSI-re gyanakodni.
Tehát ha jól értem akkor a BSi a hibás, és az nem küldi ki a jelet?? Amit visszont kapcsolási rajz alapján lehet kimérni melyik lábon kelenne kimennie??
Sziasztok. Tudna nekem valaki segitséget nyújtani. Hátsó ablaktörlőm nem műkszik a Picassomon. A csatlakozójánál a 3szálból az egyik a test az rendben, a másiknál megvan a 12 Volt. A harmadiknál azonban semmi. Azon mit kellene,hogy kapjon a motor?? Kárpitokat lebontottam, vezetéken sehol nem találtam szakadásra utaló jelet, illetve a biztositékok is rendben.
Most olvastam az összes hozzászólást, az én kocsimban 139e km van, és nem kellett cserélni a betétet. Viszont a kollégám járt így Suzukival, egy hónapja. A hátsó fék átvizsgálása, tisztítása után, széthullott az utánállítója. Díjmentesen orvosolták a dolgot. A hibajelenség ugyan az volt mint nálad. Egyik oldal fogott, a másik nem.
Hello. Van utánállító, azt normálisan újra kell állítani (hogy ne a hónod alatt fogjon a kézifék), dobot tisztítani, a szerelésnél használhatsz rézpasztát, vagy spray-t is. Nálam egy hete cserélték a bowdeneket,végignéztem.
Köszi. Na,megnéztem. A kézifék beállítónál a bal oldali bowden kiengedett kéziféknél tök laza.,lötyög Felemeltem a kereket és az szorult. Kézzel meg bírtam forgatni,de kicsit szorult utána is. Ha megütögettem a tárcsa hátoldalàn,ahol a bowden bemegy,akkor rögtön lazán forgott a kerék. De ,újabb kézifékezés után ismét szorul.
Cserélni kell a bowdent vagy lehet valamit tenni vele?
Van automata utánállító ezekben a fékekben, ha az jól működik, akkor tökmindegy milyen vékony a pofa, ugyanolyan jól fog a fék vele, érzetre is. Én inkább arra tippelnék, hogy ez az utánállító nem működik rendesen , és emiatt érzed kevésbé jónak a féket és ugyanezért fog fent a kézifék. A kéziféken csak akkor szabad utánállítani, ha a dobban levő utánállítás jó, nincsenek túl messze a pofák a dobtól.
Igazából csak azt vettem észre, hogy "mintha" nem lenne olyan erős a fékhatás, mint régen volt. Ráadásul a kézifék is eléggé fent fog és azt mondta egy ismerős, hogy ez a jele a kopott fékbetétnek. Lehet egyszerűen állítnom kellene a kéziféken. Azt lehet valahol?
"Mennyi km-enként kell hátsó dobfék betétet cserélni?"
Erre tudtommal nincsen megadva adat, csak annyi, hogy ellenőrizni kell az állapotát bizonyos időszakonként.
"Lehet valahogy ellenőrizni szétszedés nélkül az állapotát?"
Nem igazán. Ha már kuka vagy valami hibás, akkor az kideríthető szétszedés nélkül, de azt, hogy mondjuk már túl vékony a pofa kopórétege, azt csak szétkapás után, szemrevételezéssel látod 100%-ig biztosan.
Amúgy egy dobfék nagyon sok km-t elmegy üzemszerűen.
A következő jelenséget produkálja az autóm (1.6 16V motor) : hidegen motorfékkel haladva mintha harkályok kopácsolnának a motorháztető alatt.
Gázadásra, ill. a motor bemelegedése után a hang nem hallható. Hidegen viszont erősen kelepel, amikor elengedem a gázt (sebességváltás, lassítás).
Hidegen, alapjáraton is van egy kis kopogás, de az nem vészes. Az autó ezt leszámítva jó üzemel, teljesítménye rendben, fogyasztása rendben, hidegen-melegen könnyen indul, nem füstöl, nem eszi az olajat stb. Az autó 145.000 km-t futott eddig.