Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2015.08.10 0 0 51209

".választ tőled sem kaptam."

 

 Vagyis nem olvasol, csak panaszkodsz.  :-/

 

"Azt nem állítottam sose, hogy 500-ért meg tudod venni,"

 

Miután azt írtad, hogy a vételár felébe kerül a 4PD elem, ha gond van velük, így max 500 lehet a vételár.

 

Ennyi. Elnézésedet kérem, hogy segíteni próbáltam. Többé nem fordul elő!

Előzmény: E.Sanyi (51207)
Octi19 Creative Commons License 2015.08.09 0 0 51208

Bakker, ez nem igaz... az hogy a Skoda csak egy olyan motort (BNM) használt amiben Siemens elemek voltak, az neked nem elég?

Ha cserélni kell a PD elemeket az ezekben a motorokban viszonylag ritka, de ha mégis előfordul, akkor sem 800 ezerbe, hanem jó esetben csak a negyedébe, max a harmadába kerül! A kettőstömegű és a turbó is belefér abba a 800-ba a PD cserékkel együtt...

Minden jó szándékommal és tiszteletemmel azt javaslom, hogy keress egy szakértőt és hallgass mindenben rá! Magad ne hozz döntéseket, legalábbis műszaki dolgokban ne.

Előzmény: E.Sanyi (51207)
E.Sanyi Creative Commons License 2015.08.09 0 0 51207
Elég sokat olvasok, és nem, nem panaszkodni jöttem, csak értelmesen utána kérdezni, de ahelyett hogy leordítottad volna a fejem, választ tőled sem kaptam. Képzeld tudom, hogy x-t siemens elemmel y-ot meg boschal szerelték, csak nem tudom melyik típus az y-on. Azt nem állítottam sose, hogy 500-ért meg tudod venni, jelenleg egy 2007-es superb-t néztem 2.350.000 -ért, erről ennyit, csak nem akarok kibaxni 800 ezert pd csere miatt, ezt is meg lehet érteni, de azért köszi mindenkinek, majd érdeklődök szerelőknél.
409 Creative Commons License 2015.08.09 0 0 51206

"Szóval akkor senki nem tudja, hogy a Skoda meddig és milyen motorkódú autókba rakata a Siemens elemekt és mikor tért át Boschra."

 

?????  Most olvasol is, vagy csak panaszkodni jöttél?  :-/

 

Amúgy nem tértek át sosem. Amibe siemens-t tettek, abba végig azt tették, amibe meg bosch-t abba végig azt. Mire kiderült a siemens hibája, eldöntötték a PD gyártásának befejezését így nem foglalkoztak a változtatással.

 

"..ott vannak azok a fránya pd elemek, ha ott elszáll az egyik, jó esélye van a többinek is, az meg egy vagyon de min az autó vételárának majd a fele."

 

 Szóval azt állítod, hogy a ~2007-es autókat már meg lehet venni 400-500eft-ért?? 

Előzmény: E.Sanyi (51203)
TraguAre Creative Commons License 2015.08.09 0 0 51205

"még mindog ott vannak azok a fránya pd elemek, ha ott elszáll az egyik, jó esélye van a többinek is"

 

Leginkabb akkor, ha szemetet tankoltak bele.

Előzmény: E.Sanyi (51203)
stevie-13 Creative Commons License 2015.08.09 0 0 51204

Annyit már eldöntöttem, hogy 2.5-öst hanyagolom, kevés neki az 5-ös automata váltó, habár itt nincs pd elem ami hozná a költséges hiba forrás lehetőségét.

 

 

Van helyette ezer más :-)

Előzmény: E.Sanyi (51203)
E.Sanyi Creative Commons License 2015.08.09 0 0 51203
KöSzi az eddigi kommenteket. Annyit már eldöntöttem, hogy 2.5-öst hanyagolom, kevés neki az 5-ös automata váltó, habár itt nincs pd elem ami hozná a költséges hiba forrás lehetőségét. 1.9 lesz szerintem, de még mindog ott vannak azok a fránya pd elemek, ha ott elszáll az egyik, jó esélye van a többinek is, az meg egy vagyon de min az autó vételárának majd a fele. Automata váltótól nem félek, ha megkapta és megkapja a törődést, rendszeres szervízelést, gondja nem lehet. Szóval akkor senki nem tudja, hogy a Skoda meddig és milyen motorkódú autókba rakata a Siemens elemekt és mikor tért át Boschra. Őszintén szólva csak ez az egy tart vissza, ha nem jutok előrébb a kérdésben, marad az Octi benzinben abba meg megy bele a gàz. Vagy esetleg ha a Skodától kérdeznék rá közvetlen? Habár szerintem nem adnának választ... Azért köszi az eddigi infokat
TraguAre Creative Commons License 2015.08.09 0 0 51202

Vegul lett ra megoldas?

Előzmény: 409 (51201)
409 Creative Commons License 2015.08.09 0 0 51201

 Siemens a 16szelepes 2.0 PD-k egy részében van. Tudtommal Skodába ilyen csak a BMN kódú 170lovas motorba került.

 A magam részéről a 2.0PD-t kerülném, vagy azonnal az olajpumpameghajtó átalakításával kezdenék.

Előzmény: E.Sanyi (51198)
kismoszatka Creative Commons License 2015.08.09 0 0 51200

1.9 PDTDI nekem az van. Semmire sem cserélném el. Bőven elég!

Manuális 5 fokozat. Bár sajnálom, hogy nem 6-os, de így is ok.

 

110 ezerrel vettem meg most 255 van benne. Kopó alkatrészeken kívül semmi. 

Azóta 2 vezérlés csere és rengeteg olaj csere, de semmi nem várt esemény...

Előzmény: E.Sanyi (51198)
stevie-13 Creative Commons License 2015.08.08 0 0 51199

dieselt szeretnék automata váltósat, a kettős tömegű miatt.

 

 

A kettős tömegű cseréje 250-300e ft, és utána megint elmegy az autó negyedmillió kilométert. Vagy, ha  vigyázol rá, a dupláját is.

 

Az automata váltó egy tucat újabb hibalehetőséget hoz a rendszerbe, egy esetleges komolyabb váltófelújítás ára pedig eleve ott kezdődik, ahol a kettős tömegűé véget ér.

 

Az automatának van létjogosultsága, de ha a spórolás a fő célkitűzés, akkor egy 7-9 éves (200-400 ezer között futott) dízel esetében mégis inkább a manuális váltóval jársz jobban.

 

 

Előzmény: E.Sanyi (51198)
E.Sanyi Creative Commons License 2015.08.08 0 0 51198
Sziasztok!

Lassan autó csere előtt állok, választásom a skodára esett :) dieselt szeretnék automata váltósat, a kettős tömegű miatt. Nem volt soha dieselem, ezért félek is kicsit tőle, superb-t vagy octaviat néztem 2006-2008 évjáratok között, abban kérnék hozzáértőtől, vagy tapasztalatokban gazdag személytől segítséget, hogy hogyan ( gondolok itt motor kód, alváz szám ) tudom kideríteni, hogy az adott vasat bosch vagy siemens pd elemmel szerelték-e. Fontos lenne mert ahogy utána olvastam a siemensek nem jók, és tudom, hogy van olyan kocsi amibe már a bosch elemet tették pont ezért. Továbbá szívesen fogadok tanácsokat, h mire figyeljek egy superb vásárlásánál a fenti évjáratok között. Köszönöm a segítséget.
ckerti Creative Commons License 2015.08.08 0 0 51197

Ezeket a vezetékeket márkaszervizben a raktáros megrendeli neked és 1 nap múlva átadja.

Nem is volt horror ára, 5 eFt alatt, ha jól emlékszem, de a tévedés jogát fenntartom mivel nekem nem kellett, csak itt olvastam a fórumon.

Előzmény: superbfanatic (51196)
superbfanatic Creative Commons License 2015.08.07 0 0 51196

Üdv!

Nincs kiépítve a vezetékelés. Két csati van egy nagy és egy kicsi a tempomathoz, na ehhez nincs meg a megfelelő vezetékek a kocsimban.

Előzmény: zida (51195)
zida Creative Commons License 2015.08.07 0 0 51195

Nem kell plusz kábelkorbács, meg lehet oldani. Ahogy ckerti topiktárs is írta. Forrasztani kell valamit, sajna többet nem tudok az ügyről ezt nem én csináltam az autómon.

Előzmény: superbfanatic (51194)
superbfanatic Creative Commons License 2015.08.06 0 0 51194

Üdv!

Az indexkar bement a helyére, de hiányzik egy plusz kábelkorbács a tempomathoz.  :(   A légzsák kiszerelése azért megizzasztott .

Előzmény: zida (51172)
Airbag. Creative Commons License 2015.08.05 0 0 51193

nem mindegy hogy 2005-ös vagy 2005 modell év.

Előzmény: kismoszatka (51189)
Octi19 Creative Commons License 2015.08.05 0 0 51192

Ez egy ISO antennához és DIN készülékhez való és neked úgy sejtem, hogy egy DIN-DIN táp kell!

Előzmény: kismoszatka (51190)
kismoszatka Creative Commons License 2015.08.05 0 0 51191

Ez a hátulja

 

Előzmény: Octi19 (51188)
kismoszatka Creative Commons License 2015.08.05 0 0 51190
Előzmény: kismoszatka (51189)
kismoszatka Creative Commons License 2015.08.05 0 0 51189

Bonyolódik a helyzet :D

 

Itt van egy ez DIN és elvileg 2005 évjáratig

 

Az enyém 2005 5. havi :D

 

Szóval nem tudom. Nem akarom kétszer kivenni a fejegységet... Illetve nem is én akarom kivenni :D 

Valakit keresek aki jobban ért az ilyesmihez.

Előzmény: Octi19 (51188)
Octi19 Creative Commons License 2015.08.04 0 0 51188

Lüke vagyok, a fej valószínűleg DIN és nem ISO... de majd kiderül, ha megnézed! ;-)

Előzmény: Octi19 (51187)
Octi19 Creative Commons License 2015.08.04 0 0 51187

Javaslom előtte nézd meg, hogy milyen kell bele, mert a csatlakozók eltérhetnek. A fejben valószínűleg ISO szabványú van, de az antenna lehet Fakra, ISO, vagy régebbi autó esetén talán még DIN is...
...bár, ha az antenna simán belement az utólagos fejbe, akkor az is ISO lehet, de jobb megnézni!

Előzmény: kismoszatka (51186)
kismoszatka Creative Commons License 2015.08.04 0 0 51186

Köszi a segítséget. Majd veszek valamilyet. Biztos, hogy nincs benne.

Néztem ezt a Hirschmann-t, egyelőre csak olyat találtam ami komplett rádió csatlakozóval van szerelve... Vagyis ahhoz tartozék.

Ebayen is van Németből...

Gondolom azt is az árvák csinálják. Veszek valamilyet és bele szerkesztem meglátjuk.  2-3ezer ft-ot megér...

 

Köszönöm mégegyszer.

 

Hello

Előzmény: Octi19 (51185)
Octi19 Creative Commons License 2015.08.04 0 0 51185

Nem, nekem csak mondjuk úgy, hogy az elméleti alapjaim vannak meg. Általánosságban azt mondom, hogy a Hirschmann cuccai elfogadható minőségűek. Persze ezeket is a távol-keleten gyártják, de talán nem árvák és van némi minőségbiztosítás is. Azért érdemes olyan helyről venni, ahol biztosan eredetit kapsz. Maga a beépítés szinte plug&play hiszen az antenna kábelt ki kell húzni a fejegységből és közé kell dugni a tápot, valamint a tápnak kell adni +12V-ot és ennyi. (általában a jobb fejegységeken szokott lenni egy kapcsolt antenna erősítőnek szánt +12V-os kimenet lenni, de végül is bárhonnan jó)

 

Ha mégis van fantomtáp, esetleg érdemes megnézni az antennakábel csatlakozásait, mert valahol az antennához közel lennie kell egy csatlakozónak is! ...talán az csúszott szét...

Előzmény: kismoszatka (51184)
kismoszatka Creative Commons License 2015.08.04 0 0 51184

Mivel a fejegység behelyezése közben én a hátsó ülésen ültem és türelmesen vártam így láttam, hogy mit hogyan csinál.

Nem rakott ilyet be...

 

Mit ajánlasz? Esetleg egy megbízható link?

1200 ft-tól 3000 ft ig találtam. Valóban nem nagy tétel, de ugye...

Vagy esetleg Te ezzel foglalkozol?

Előzmény: Octi19 (51183)
Octi19 Creative Commons License 2015.08.04 0 0 51183

Sajnos a kereskedelemben kapható fantomtápok minősége olyan amilyen, én láttam már olyat amiről egyszerűen lepottyant a csatlakozó...
A Skodákban már jó régen erősítős antennák vannak ezeket a gyári fejegységek látják el energiával az antennakábelen keresztül egy egyszerű áramkör segítségével ráültetik az antennakábelre. Az utólagos fejegységekben ez az elektronika nincs beépítve, ezért kell betenni egy úgynevezett fantomtápot a fejegység és az antennakábel közé.
Ezeket viszont általában árva gyerekek raknak össze valami távol-keleti folyó egyik mellékágán ringatózó dzsunkaváros szélén, naponta egy tányér rizsért...

Szóval érdemes készíttetni, vagy garantáltan megbízható helyről jó minőségű tápot venni.
Ha villamossági szerelő építette be a fejegységet, akkor valószínűleg ilyen hibás tápot tett be, vagy ha kihagyta, akkor egyszerűen egy kutyaütő...

Előzmény: kismoszatka (51182)
kismoszatka Creative Commons License 2015.08.04 0 0 51182

Autóvillamossági szerelő rakta be aki elvileg ezzel foglalkozik!

 

Akkor szétnézek...

 

Köszi

Előzmény: stevie-13 (51181)
stevie-13 Creative Commons License 2015.08.04 0 0 51181

Kicseréltem a 2005 Superb I-ben a gyári fejegységet (nem most, már jó régen) egy Pioneer fejegységre. Ezzel a Pioneer-el alig fogja a rádiókat. A Class Fm éppen bejön, de elég sokszor recseg. Kelléene valami erősítő vagy mi lehet a baj?

 

 

Erre keress rá: fantomtáp.

 

Amúgy az első autóvillamossági szerelő 10 perc alatt megoldja a problémát 2-3 ezer forintból.

Előzmény: kismoszatka (51180)
kismoszatka Creative Commons License 2015.08.04 0 0 51180

Hello

 

Nekem is lenne 1 kérdésem.

 

Fejegység szakik kérem segítsetek.

 

Kicseréltem a 2005 Superb I-ben a gyári fejegységet (nem most, már jó régen) egy Pioneer fejegységre.

Ezzel a Pioneer-el alig fogja a rádiókat. A Class Fm éppen bejön, de elég sokszor recseg.

 

Kelléene valami erősítő vagy mi lehet a baj?

 

köszi a segítséget. 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!