Köszönöm a választ. Nem mechanikus a szivatóm (GCV-160 motor), a leírásod alapján a szivató rendszert szétszedem és leellenőrzöm. Egyébként nemrégen cseréltem szivató bowdent, s a hosszából le kellett vágni, lehet, hogy nem működik rendesen.
Hát, kissé lemaradtam a fórumról, győztem pótolni, amit elmulasztottam! Technikai okok miatt - nem részletezem - kissé elmaradtam.
Tehát, ha HONDA GCV motorod van, akkor lehet két megoldás, az előzőhöz képest. Vagy mechanikus szívatós, akkor a légszűrő felett és előtt a burkolat alatt közvetlenül, van egy kis lapos, vízszintes nyelv, amit hátra kell húzni. Ezután ránt, - lehet párat - majd röfff...
Ha automata, akkor lehet, hogy egy típushibát szívtál be. A bowdenházak síkosak, s a motoron a befogásnál kissé hátracsúszott, ezért nem nyit a szívató. Ezt úgy tudod ellenőrizni, hogy tökig húzod a gázt, lekapod a légszűrőfedelet, betét ki, s lesed a pillangószelepet a karbiban. Ha mozdul, akkor jó, ha nem, a befogás fellazít, bowden hátrahúz, míg nem zár. Vigyázz, csak tökig hátrahúzva teszi. A bowdent meg házzal együtt húzzad...) Ha működik, rögzít, ránt, oszt' röff, csak érd utol....
És tényleg a HONDA a motorjait üzemanyagra tervezte, s nem szőkítettre. Csak jó minőségűt adjál neki. Én csak nagy forgalmú kutaknál vásárolok, s lehetőleg SHELL - (nem reklám)- és megy vele! Még a Pf 126 is észreveszi a különbséget. ( Tudod, a lengyelek gyártották, s két rotamotor van egy házban benne....)
Ha ezután sem megy, akkor vagy gatya, vagy nem HONDA......
Eddig csak nyáron használtam a négyütemű Hondámat, s mivel csináltam egy hótolót, felszereltem, kipróbáltam, idítási problémám akadt. A gép kint van egy fedett szín alatt. Eszembe jutott, hogy kevés üzemanyagot teszek a hengerbe, s úgy elindult.
Alapvetően nem nehéz ,csak a műkődését kell pontosan ismerni.
A másik meg ez nem teljesen olyan hogy1X beállítom és fasza,hanem néha az adott munka közben is kell állítani,pl: a nyitóbarázdánál ott középre kell állítani.Mikor már veszed a fogást akkor meg egyértelműen szögbe kell állítani.
Fontos ,hogy ne orron(mert akkor nagyon behúzza ,esetleg lecövekeli a gépet) járjon ,és ne a végén mert akkor meg kidobja és nem lessz egyenletesen mély a szántás.Ha kevesebb sóly van elől akoor pici de csak nagyon picit járhat a seggén,mert akkor a leszorító erővel ellentétes erányú emelő erőt hozunk létre (az erők vektorai)
A másik az oldalirányú erők,ha nem egyenesen van az eke akkor szintén ua csak oldalirányba.
A másik és legfontosabb csak éles,és pozsdafolt mentes ekevas és kormánylemez,mert az életlen ekevas keni a földet a rozsdás vason meg nehezen csúszik a föld .
És a legfontosabb GYAKOROLNI ÉN SEM ÍGY SZÜLETTEM.
hirtelen sok minden jutott eszembe csak nem tudom mennyit irjak le.
Szerintem sokan (köztük én is) megköszönném, ha egyszer az eke beállításról összeszednél pár gondolatot, mert arra már rájöttem, hogy ez korántsem egyszerű, de arra még nem, hogyan kell csinálni.
Honda márkakereskedésekben lehet utángyártott alkatrészt és eredetit is kapni. Álltalában az utángyártott alkatrész fele anyiba van mint az eredeti, de az utángyátrottak se rosszak!
.....( "a se rosszat" úgy érsd hogy ha van egy kis szerencséd teszi addig mint egy eredeti. ))...........
Koczkásnak válaszoltam egy meglátással a gép kapcsán. Hadd maradjunk a rotációs kapa témájánál ez a topic erről szól, ezért azt, hogy volt-e gond a stílussal, azt meg döntsd el Te, erről én nem kívánok itt értekezni.
Köszi a tippeket! Az megvolt,hogy kb hol lehet kapni, csak hogy kinél érdemes?!
Agrooroszi, és profikisgép -nélis van. különböző árakon. egy hf tömítés 600 ft től 2500 ft között ingadzik, és ugyen ez igaz a dugóra gyűrűre is, csak más árkategóriában.
A csapágyas hozzászólást értem. CSak! ha láttál szétszedve ilyen motort, akkor tudod,hogy pl külön hajtókar csapágy nincs. Mivel a hajtókar anyaga maga a csapágy. Ha a hajtókart cserélem, akkor illene felhúzni a főtengelyt is, mivel az új hajtókar, és a kopott sonka mg rosszabb házasítás, mint ahogy most van. Én max tűgörgőt cserélnék. A főtengely csapágy pedig egy igen komoly golyós csapágy... és gyári... és hibátlan. Ezt meg nemhiszem, hogy az új dugó meggyilkolná!
Felraktam 3 képet az új gépről, meg leírtam, hogy ki fogom próbálni. Erre olyan kommentek jöttek, hogy mit akarsz ezzel te hülye? Ez csak libát kergetni jó. Stb.
Meg ez a rakjak rá súlyt dolog: pont előtte írtam, hogy lesz rajta, de nehéz neki helyet találni, mivel gyárilag nem alakítottak ki olyan helyeket a hajtóművön, ahová fel lehetne fogatni.
Elhiszem, hogy vannak szebb, meg jobb, meg pont erre a célra házilag barkácsolt 200kg-os gépek, de nekem ez van, ennek örülök, ezt fogom használni, olyan szinten, amire tervezték.
A súlyok és súlytartók készítése folyamatban, kipróbálni meg úgysem tudom tavaszig.
Az eke leírása amúgy is max 15cm művelési mélységet ír. (azt nem említi, mettől-meddig 15cm, a tömör földtől az barázda aljáig vagy a szántott föld tetejétől a barázda aljáig)
Ez a gép nem is arra készült, hogy tökéletes szántást produkáljon, ez csak egy a sokféle művelet közül. Kiskertbe való, hobby szinten, hobby felhasználónak.
Ilyenek az univerzális gépek: mindenre jók, de semmire sem igazán.
Ha vissza adod neki a kompressziót, akkor a régi csapágyaknak odaver. Ez megbosszulja majd magát. Legalább a főtengó csapágyat, és a hajtókar csapágyat cseréld ki.
Ma szétkaptam az F400 as motorját. G150 es 144ccm. Levettem a hengerfejet. a hüvely mint ha most hónolták volna. Semmi vála sincs, pedig idestova 30 éves. A dugó gyári honda. 64mm helyett 63.8 és 63,2 között változik az átmérője. A kompresszió gyűrű nem is tűnt annyira vészesnek. kb 1 - 1,5 mm volt a hézag, de az olajlehúzó gyűrűnél már legalább 3mm rés volt.
A Szelepek ránézésre rendesen záródnak.
Hol érdemes dugót, gyűrűt, HF tömítést venni hozzá? Szerintem másre nem lesz szükség ahhoz, hogy újra legyen benne kompresszió.
A diesel motor az igazi megoldás. Ha előbb érsz az átalakításhoz akkok kérlek irjál érdekelnének a részletek az átalakításról. Természetessen én is kereslek ha valamivel előrébb jutok.
Értem köszi az infókat, elég kicsi az esélye így, hogy egy ilyennel szántsak akkor, pedig jó lenne nem várni a szántás miatt ami el van maradva most is mert nem jött a manus.
Igen de a motort nézd meg alapossan. Állítólag elég sokat fogyasztanak. A gép többi része nagyon masziv anyagokból van. Én sajnos még nem találtam magamnak valót. Azon töröm a fejemet hogy egy korszerübb négyütemü motort teszek rá.
Üdv!Terra Vari-hoz való hómaró.Valóban vízszintes kihajtással működik.Majd ma készítek róla képet,és estefelé felteszem.Eladom,ha érdekel,mert nekem nincs rá szükségem anyira.
Honda 600-om van. Milyen traktorhoz való a hómaród?? A Honda vízszintes hajtótengelyű, ehhez lehet hajtott eszközöket "ragasztani" ékszíjhajtással. Eladó, vagy sem, ha igen tegyél már fel róla képeket néhány oldalról. Köszi!
Én is ezen gondolkodom de az a probléma hogy a motorja kétütemü és elég sok hiba van vele. Az alakatrészei meg arany árban vannak. Edigg csak elég rossz állapotban levőket találtam. Amit én láttam annak szerintem karburátort kellen cserélni ami 24.000 Ft. A főtengelye meg 36000 Ft. vigyázz hogy a motor jó legyen .
Szerintem jó vásárt csináltam,160-ért kaptam meg,úgy,hogy két kormány van,2 komlett motor,rengeteg alkatrész,és munkaeszköz.(Még van 4 kipufogó,vagy 3 főtengely,ugyanennyi tank,kuplung is azt hiszem.)A munkaeszközök közül szerintem minden van hozzá,a váltvaforgató ekétől,a hómarón át,a rögtörőig,a fűnyíró adapterig tényleg minden. Ja és a házi,nagyon erős pótról ne feletkezzünk meg.A két motort rendbe hozattam,teljesen fel vannak újítva,csak dolgozni lehetne már:)
Köszönöm a tippet.Valahogy így cserélem én is, de gondolom kell valami egyszerű megoldásnak is lennie.Ugyanis van egy robi 250T-m is,aminek a használati utasításában egy szerelőbakról van szó.Ez, a vonószembe akasztható,ezután a kormányt le kell hajtani visszafelé egészen a földig,így 3 pontos támasztékot ad.A kérdés csak az,hogy mi is az a szerelőbak,és hogy lehetne csinálni egyet.
Igen!Nekem is ez volt a tervem hogy előrre a 4.00x8as kerekeket teszem hátra pedig az 5.00x12-est!Nagyon sok módosításon gondolkoztam,mert ezt a lánc meghajtást ki szerettem volna váltani inkább ékszíj meghajtásra!Tehát a váltó láncal hajtja meg a hátsó tengelyt,de már gondolkoztam azon is hogy eladom és veszek egy fűnyíró traktor vázat amit már:60-80ezer Ft ért lehet kapni és akkor az gyári nem kell barkácsolni!!!Egyébként TORO a márkája!
űdv tagog honda f 600 ojan gondom lenne a hondával hogy ha elakarom inditani csak szivatoval megy ha leveszem rola leál ha szivato nélkűl akkarom inditani durog szikra van hengerfej tőmitést cseréltem de jol le van fogatva meg raktam rá pasztát is hogy semmi levegőt ne kapjon de igy is valamenyi olajat felsziv és bepőki a gyertyát nem tudjátok mi baja lehet?
Kell egy zsák azt leteszed a földre,utána leveszed a váltórészről a motort mindenestül és leteszed félre a zsákra,így nem lesz koszos a kuplungja. Kiveszed a kerék összefogató csavart,utána már lejön a két kerék.A váltódat most le tudod fektetni az oldalára, rápakolod fektetve az egyik oldali kapasort belefűzöd az összekötő csavart és vissza állítod rendes állásba.Felfűzöd a másik oldali kapa sort a csavarra és összehúzod az anyával, felrakod a motort és rotálsz.Ha végeztél fordított sorrendbe összerakod.
Másik verzió: leveszed a pótkocsiról az összerakott másik váltót rota kapákkal együtt és át teszed a motort és rotálsz, ehhez a verzióhoz jó a régebbi alacsonyabb típusú váltó is.
Azon gondolkoztál hogy építesz egy jó kis alvázat és a ra rárakod a fűnyírótraktorod váltóját és a motorját,akár a kormány művét is szerintem jó gép lenne belölle. Szerintem előre 4.00×8-as kerekeket+sújt hátra pedig 5.00×12-es kerekeket volna jó tenni. De tudom nálad most első a ház! És a munkahely!!
Üdv mindenkinek.Új vagyok a fórumon,és ígérem,hogy vissza is fogok olvasni,most mégis SOS-ben lenne szükségem válaszra.ugyanis vettem egy jó kis terrát,mindenféle eszközzel.A kerék,és a rotakapa cseréje nagyon bonyolultnak tűnik,egy embernek.Van ehhez valami célszerszám?Ha valaki tud,kérem segítsen.Jó az idő,lehetne gyakorolni,mire terepre viszem,de az nem álapot,hogy kell a két fiam is,ha a kapatagokat akarom cserélni...Remélem tudtok segíteni.Köszönöm,további szép napot minden fórumozónak.
meg van még 2db 250kvadrátos abba szintén:kukorica!
meg van egy kb olyan 100kvadrátos az teljesen elvan kerítve az Örvényi házunkal szemben lévő telek amiről láttátok a videót meg a képeket is hogy szántok!Abba pedig:Krumpli!
Nekem annyiban jó hogy a faluban van mezőgazdász barátom akinél dolgoztam is és nagyon sokat segítünk egymáson!Tehát ezt úgy értzsd hogy kaptam tőlle 2zsák műtrágyát,akkor tavaly kukoricára való vegyszert 20l....stb!Tehát elég minimális költségeken megtudom művelni a földeket!Meg az elkerített földet minden évben meghordtam jó érett birka trágyával,ősszel és bele szántottam,tavasszal meg vetéskor kapott műtrágyát is,meg locsolni is tudom(ingyen)!Nállunk a faluba nagyon segítőkész emberek laknak!Valakitől kér az ember valamit nem úgy van hogy fizezsd ki,hanem majd letudjuk:vissza segítem,vagy megiszunk rá egy pár jópofa sört!!!!!((((-:
Hát érdekes,mert a regulátora teljesen elment!Elmentem otthonról sógorom meg arébb akart állni vele mert az udvaron hagytam!Sikerült is neki beindítani,meg arébb is állt vele csak nemtudta leállítani mert a gázkar egy kicsit szorult ,és ő lehúzta a gyertyapipát és így állította le!Én hazamentem és menni akartam vele be is indult,de a gázadásra semmit nem reagált!Átnézegettem a rugó jó a gázkar huzal nincs elszakadva....stb!Néztem ki bután a fejemből!Na akkor ezek után széthúztam a motort kivettem belőlle ezt:Átmostam,pörgettem...stb elméletileg jó!Vissza tettem bele de nem változott semmit a szitu!Utánna meg fogtam és megfeszítettem a rugót mint állat hogy legyen neki fordulat,a regulátor ne tudja vissza húzni alap helyzetbe és így megy a motor fix fordulaton és ha erőlködik,még érdekes módon a regulátor rá is szabályoz,és ezért nem volt jó a sebességfelezős gépemen mert az röpsúlyos kuplungú!De nem csak én jártam így a 675-ös motorral mert itt a fórumon másik kolega is jelezte ugyanezt a hibát!
Csak hobi kertész vagyok a fogyasztás igy nem tulságossan jelentős. Rotációs kapának szertném használni. nem tudom ezzel kapcsolatban van e tapasztalatod ? Az érdekelne konkrétan hogy egy előtte nem fölszábtott földet is föl lehet vele rotálni? Most a Robi 116-os gépem van amivel föl lehet rotálni a talajd be nagyon lassan megy és alapossan bele kell kapaszkodni ha dolgozik.
ALFI az mf 70 ről anyi hogy jo gép meg nagyon erős de a halotak szerint azért eszik is. jol szerintem bár javitani is sokat kell de ez traktor fűgő ha jot fogsz ki akkor nem lesz vele sok gondod alkatrész lehet hozá kapni azzal nincs gond meg neten is lehet veni hozá más dolgokat beinditás az meg mint általános gépeknél szerintem azzal nem lehet gond ha jok a beálitások.de ha halgac rám megveném meg szereznék hozá egy stabil dizel motrot egy 5 vagy 8 le igaz drágáb a gázolaj de kevesebet eszik mint egy benzines ojan 2.5,3 dl oránként és nagyob a nyomaték bár eszt te dőntőd ell ez csak egy tip volt. a tartozékokrol meg kardán kihajtás szoval jol kell tejesiteniűk űdv
Urak!Rendeltem Marci 55-ös bronzkereket, meg csigatengelyt a gyártótól 13500-ért.Én ennél olcsóbban nem találtam sehol.Ha valakinek kell a Tell szám elküldöm.
űdv Gombászok Kőszi a tipeket.akkor aszem hozzá nem még rá sem nézek :). én pannonhalma mellet lakom.amugy most cseréltem ékszijat mert a másik meg volt tőrve és lehet hogy még kemény mert régi gyártmányu az ékszij nem ijen bovli gumis ami nyulik meg stb.most tőltőtem fel hajtomű olajal szoval most csutig van az előző tulaj shtil olajat őntőt mindenbe végűlis a motornak jo ilata jőt meg job volt a tejesitménye valamivel szerintem a motorblokba jo is is lenne de a hajtoműbe nem hiszem hajtoműoljat meg tudok ingyen szerezni szoval inkáb aszt rakom bele . az ékszijra viszatérbe kivan kopva a megfeszitő gőrgőm ami rá huza az ékszijat arra nincs valami őtleted?vagy esztergáltasak egyet?kűlőmben most szedtem szét a motrot mert kifujt a hengerfejnélde piszok egy erő volt ben,igy is elhuzot egy futo ágfát majd tőltők fel képeket de ahogy néztem még egy 30 évig ez gép lesz tudtam szerezni tőmités készletet 3500ft megusztam hál isten már csak a kipufogo van hátra(nem tudod estleg honan tudnák szerezni vagy miből csinálni egyet?) festenem kel ja meg hát előte letakaritani.tiedén mekora kerekek vanak?mert meg akkarom probálni nagy terra kerékel.van faluba egy eladó.van hozá egy alternáló kaszám is 1 a baj vele elbaszták az ékszijmeghajtásal alul derékszőgbe van majd rakok fel képeket arol is.előre is kősz űdv lajos
Szia!Ha fényes és pikkelyesnek tünik az ékszíj akkor 80as csiszoló papiral csiszold át óvatosan a tapadó részét,ha ez se segít akkor új kel.Csapágy:Vedd le az ékszíjat és forgasd a tárcsát,ha akad és ugrál akkor mind a két oldalt ki kell cserélni(a többit is ellenőrizd)olaj mindig fullon legyen.
Amit leírtál, az a jobbik eset! Lehet, hogy régi az ékszíjad, kemény, vagy hirtelen nyomod rá a kuplugkart, próbáld csúsztatni.
A csapágy nyikorgás ne zavarjon, míg nem törik össze, nem okoz gondot, emiatt nem érdemes szétszedni a hajtóművet, ugyanis az nem egy egyszerű, és olcsó munka!! (A felső kihajtótengely csapágy kopása a kevés olajtól szokott lenni.) És nem is szabad akárkire rábízni, nem sokan értenek hozzá!
Az ugrásokat, ha az munka közben, pl rotáláskor van, okozhatja a lehajtó lánc görgöinek a törése, vagy az oldalsó körmöskapcsolók kopása, (megint hajtómű bontással javítható), vagy rossz beállítása. Kívánom, hogy ne ez legyen.
Van elég olaj a hajtóművedben? Lehet, hogy alul folyik?? Arra is van megoldás, ha az alsó szimmeringek eresztik az olajat, én kenőzsírral olvasztottam össze hajtómű olajat, nejlonzsákba raktam, sarkát kivágtam és benyomtam a beöntő nyílásba, 10 évig így ment. 4 liter cuccot vesz be!
Szervizesek tapasztalata, hogy a Honda hajtóműveket örök életre gyártották, ha valaki hülyeséget nem csinál, nem kell belenyúlni!
Ha meg kell, jobb egy használható ócska gépet venni, alkatrészre vevők a szervizesek a hibás cuccból, jó esetben akár nullszaldósan is kijössz.
Nekem most volt egy hajtóműház törésem (hülye voltam!!) 40 ezrem bánta, de ebben már benne volt a két alsó szimmering és a felső csapágyak cseréje is. A láncok, körmös kapcsolók, fogaskerekek, láncfeszítő tökéletesek voltak, pedig kb 40 éves a gép!!
Nem tudom hol laksz, nekem Békéscsabán van ehhez értő szakemberem.
Űdv Gombászok.amikor indulok vagy amikor meg van pakolva a futó és nyomom rá a kart igen hirtelen kap rá szerintem kiprobáltam a szapanos modszert igy job let valamenyire hagya csuszni.majd a kardán kihajtásnál kihajtásnál ki kell cserélnem a csapágyat mert egy picit nyikorog amugy mijen őtleted let volna?
Van valakinek tapasztalata az MF 70-es kistraktoról. Menyire jó a rotációs kapája és a sima fűnyiró adapter? A benzinesre gondolok. Szeretnék egyet használt gépet vásárolni. Könnyen lehet e indítani?
Gondoltam, csak viccnek szántam. De gratulálok hozzá. Felénk messze van folyó, csak halastavak vannak a környéken. Én nem járok horgászni, csak a halat szeretem enni. Ja maj elfelejtettem még a F&H csatornát szoktam nézni a tvben ( nem tudom, felétek fogható-e:Fishing and Hunting)
Sziasztok nemreg vettem 1terra kistraktort .kiprobaltam jol indult nekialltam vele szantani nem birta felvenni a fordulatot ,kipcoltam a porlasztojat kimostam kifujattam de valamit elallitottam benne arra szeretnek tanacsot kerni hogyan kell baallitani a porlasztot mert mar el sem indul kompreszio van benne es szikrat is kap .
Rk-41-es rotakapához keresek gépkönyvet vagy leírást. Főként a berántó szerkezet érdekelne, de bármi ezzel a típussal. Kisgép és motorgyár által gyártott kétütemű motor van rajta.
Sziasztok srácok!!!! Ha valakinek szüksége lenne egy robi-55 hajtásházra akkor szoljon bátran megegyezünk vagy ha valakinek van rá valo motorja jo áron akkor keresen valahogy
Kősz a tipet a hondához megprobálom én is . át kel még festenem meg a kipufogot kőrbehegeztem lemezel mert az idő megete aszt is amugy nem tudjátok hány évesek ezek a gépek?
Lenne egy nagy kérésem. Újítom fel a régi rotátoromat és ha már csinálom szeretném, ha lehető legtöbbre képes lenne. Olvasgattam itt az ekékről, a szántásról és a többiről és úgy döntöttem olyanná alakítom, hogy ezeket is tudja majd. Emiatt szeretném a sima csoroszlya tartómat olyan csatlakozófejra cserélni, amire a legtöbb eszközt csatlakoztatni tudom. A komolyabb gépeken olyan ez a fej, hogy három átmenő furat van rajta, így nem csak forduló-csukló-nyeklő dolgok szerelhetők fel rá - ilyet szeretnék én is. Erről/ilyesmiről lenne szó:
Lerajzoltam és az lenne a kérésem, hogy méretezze be valaki, hogy el tudjam készíteni. (Elnézést a rajz minőségéért, ez csak egy kézi skicc.)
A következő méretekre lenne szükségem: a: a csap vagy furatának átmérője; b: milyen mély a csatlakozó; c: a csatlakozó belső magassága; d: az anyag vastagsága; e: milyen széles a csatlakozó; f: milyen messze van a csatlakozó szélétől az első furat közepe; g: milyen távolságra van a középső furat a szélsőtől, ha esetleg nem a csatlakozó közepén helyezkedne el.
Egy kis érdekesség,Tegnap elment az f 400ason a szikra,nagyon kicsit éreztem a feszültséget.Azt ma vissza raktam és át akartam szerelni külső trafóra,egy kicsit megrántottam a motort és majdnem leszakadt a kezem akkorát csapot a rossznak hit tekercs.Nem igazán értem mi lehetett a baja.
hello nekem egy holna F600Y van nem tudtok egy két tipet adni az ékszij hajtásra mert vanamikor nagyot ugrik.terra kerék rá megy ?vagy nem tudtok nekem valamijen nagyob kereket?
Igen tudom mire gondolsz!A keréksúly lenne a legjobb megoldás,énis használtam,a 4.00x8 as kerekekhez!A kuplunbetétek és a rugó is új!Arra vigyázz,hogy a kuplung rugó feszességét hogy állítod be mert ha a két csavar nem egyformán áll ki a betétből(állítócsavar)akkor szaggatni fogja a rugót!Ezzel én is megjártam egyszer mert legelősször mikor betétet és rugót cseréltem,erre nem figyeltem oda és állandóan elszakadt a rugó!Utánna már bele jöttem és mestere lettem a kuplung beállításának!Nagyon sokat állítgattam mire jó lett a motorhoz!Az autót jelenleg még nem vettem meg,de a pénz már megvan rá,csak még inkább várok vele,mert a munka sem biztos még,meg napi 45-50km kellene mennem oda vissza és lehet hogy megsem érné átjárnom dolgozni,mert az üzemanyag sok lenne havi szinten hiába a 3-4literes fogyasztás!
Igen egyszerü fenyömintás rotakerekekkel használom.
Nagyon meg vagyok elégedve vele. Picit többet tud mint amire számitottam. Hirtelen megoldásként suly gyanánt rákötöztem egy másik komplett kapahajtomüvet. :) Egész jo volt, nem kapart el csak elég sok eröt kellett abba feccölnöm hogy az ekét rendesen belenyomjam a földbe mert nagyon az elejére tolodott a sulypont. Szerintem hogy tökéletes legyen kell még rá vagy 50 kg suly. Oda is akarok sulyt ahol az a csavar van amivel össze van fogva a merevités hátul a szarv alatt. Tudod mire gondolok? Majd kikisérletezgetem s megirom.
Egyébként piszok jol müködik csak a kuplungon kell állitanom vagy rugotcserélnem.
Ez valóban nem egy szép látvány. A gumikerékről és a rotációs kapa használatakor is beverődik a föld amit a képen látni. Rotációs kapáláskor célszerű a porvédő lemezeket használni. Sőt, ha karbantartásnál vízzel (slággal) mosod le a gépet, a képen látható rész megtellik vízzel. Ezt a hézagot én is el fogom tüntetni, mert bosszant.
Általában a 4ütemű motorokban 50üzemóránként kell olajat cserélni!Én Castrol Magnatec 10w-40 motorolajat használtam!Elég jó árban van/volt és minőségi motorolaj!
Üdv!Nekem is volt az elején+20kg súly amikor földmunkáztam vele!Ott is van az elején a súlytartó az a menetes szár nekem arra voltak rádugdosva a korong súlyok!Megvagy elégedve a géppel???Milyen kereket használsz hozzá,4.00x8-ast???
A gépre van ragasztva egy cimke a következő felirattal:
"Univerzális kerti gép vagyok!" :)
Mellette kis képek, ahogy a különböző adapterekkel van összeszerelve.
Persze, hogy egytengelyű traktorral jobb lenne dolgozni, a Kipor KDT610E -n gondolkodtam vásárlás előtt, de azzal nehézkes lett volna kisebb helyeken dolgozni.
A mi kertünkbe meg "túl nagy" lett volna. Ezért döntöttem a KF mellett.
Akkor olyasmi a tied is mint Iskráé ? Az enyém meg Gokartos féle sima felezös. Bár szerintem nem pont felezi, annál kicsit erösebb a gép de majd egyszer lemérem az ékszijtárcsákat ha lessz idöm s kedvem.
Fura földünk van. Nem agyagos, inkább homokos, de amkor megszárad, olyan mint a kő. Inkább zsírosnak mondanám. Az én gépem is házi vagy kisipari, egy sokda váltóból meg Fürge3 motorból. 5,5 le elég is lehetne a szántáshoz, súly meg áttétel legyen
Ez egy kapálógép, arra van méretezve, nem szántásra. Ha nem homokba kell, csak tönkreteszed a gépedet. Olvass vissza kicsit, meglátod mivel lehet szántani.
Én ugyanígy kezdtem, most van egy 7Le, 200kg-os traktorom, nem csigás, hanem fogaskerekes áttéttel. Az viszi 25 cm mélyen. De még kellett rá 40 kg orrsúly...
Átlagos használat mellet évente egyszer elég benne olajat cserélni! (a gyári leírásban nem tudom hogy hány üzemóra van megadva de ha érdekel utánnanézek)
A gyéri előírást nem tudom de szintén utánnanézek, milnőségi 4T motorolajat nyugottan önthetsz bele.
Nem tölem kérdezted de itt vagyok hát válaszolok ha nem bánod! Látom hogy gyári a szerkezet volt ilyen nekem is dolgoztam is vele. Nem tudomo hogy hogy méretezték nem vagyok egy nagy szakértö de nekem csak nyaklott nyeklett nem volt elég merev. Nekem maradandoan nem hajlott meg sehol de dolgozni szerintem csak ugy lehet vele az én földemen ha pár helyen megerösited. Ebben sajna nem tudok tanácsot adni mert mint irtam nem vagyok nagy szakértö s inkább eladtam s vettem egy olyat ami müködik az én kötött talaju földemen. Persze lehet hogy nálad lazább a talaj s müködni fog de még akkor is kell erösiteni szerintem.
Az elejére akartam súlyt tenni, amíg fel nemkerült rá a felező hajtómű. Így a súlypontja annyira előre került, hogy épp nem billen előre magától. Szóval a súlyt előre nem lehet tenni. A kormány és a csoroszjatartó közé fog kerülni, MTZ orrsúlyokból, ehhez kell majd valamilyen konzolt gyártanom, amivel rögzíteni lehet ide őket. A gép súlya súlyok nélkül, járókerekekkel ~ 80kg, vaskerekekkel majdnem 100. A 400*8-as kerékkel még így is gyorsnak tűnik (eke nélkül futkároztam a géppel az udvarban).
(Beszerzés alatt van egy Terra váltvaforgatós eke is - még nem biztos, hogy lesz belőle valami)
Kipróbáltam gumikerékkel meg kis körmös vaskerékkel, de esőben csak sárdagasztás lett belőle :) Így jár, aki nem bírja kivárni a jobb időt.
Még olyan kérdésem lenne , miért van az hogy pár perc munka után egyszerűen nem fog a kuplung . Biztonsági kuplungos . Felengedem aztán még forog jó néhány másodpercig .
De hidegen gyönyörüen meg áll ahogy pöcintek a karon egyet .?
Csatlakozom az elözö hozzászólóhoz.Szép a gép meg minden meg biztos jo pénzbe is került,de ettöl csodát ne várjál.Ahová csatlakoztattad az ekét az ugy elhajlik mint a sz..r.Valahogyan le kellene súlyoznod mert ha ezzel elkezdesz szántani meg se fog mozdulni a gép csak egy helybe forogni fog a kerék és nem megy sehová.
Köszönöm szépen, de már kaptam mail-ben gépkönyvet. csináltam két képet a 151 esről. Még a boritó lemeze és a tank csak rá van téve,mert nem volt iőm csavarokat keresgetni bele. Ha valakit érdekel irjon nyugodtan.
Fsanyi88 A 151-es géphez teljes dokumentacio abrákkal stb/gépkönyv/ Jófogás 2011 dec.30-án haszongépjármünél van hirdetve fénymásolat plusz posta 06/20/4265497/Ferenc/A4-es lapok.........ez is egy tipp...üdv
Szia Furak! Megkérlek szépen hogy a honda f600 gépkönyvet küld el nekem a mail cimem ...ha8lgb@citromail.hu Valakinek van leirása a honda f600 alternativ kaszárol?Kezd összeállni a gép de hiányzik egy ékszijtárcsa stb.na egy kicsit sötétben tapogatozok van erröl a kiegészitő adapterről gépkönyv?Köszönöm szép napot..üdv.almási Gyuri
Már pár hete olvasgatom az oldalt.És nagyon jó,és köszönöm a sok jó ötletet rota ügyben remélem én is tudok majd segíteni valamit.Nekem egy Honda f400-asom van,szerintem nagyon jó kis gép:)Most próbálok egy Sarabolót készíteni házilag.
Még annyi hogy olyan szépen elcsomagoltad (látnád most ) szépen letisztitva lezsirozva hogy Nem volt szivem nekimenni a földnek vele de végül nem birtam hogy ki ne probáljam ! :)
Pont ezt akartam kérdezni hogy nem fogod e sajnálni hogy megváltál töle ?
Attol ne félj hogy képeket töltök sosem voltam egy nagy képfeltöltögetös. :)
Az biztos hogy az "eketervezök" akik a rotákra (most nem az egytengelyes kistrakikrol beszélek mint terra stb. ) tervezik az ekéket nyugodtan elmehetnének hozzád tanulni annyira jol sikerült ez a kis eke. A gyári csak nyeklik nyaklik nem dolgozik ez pedig álomszépen szinte tartani sem kell.
Persze nem egy "rendes " szántás (azért az 5.5 lotol s a kis ekétöl ezt nem várhatjuk el, ráadásul nálam betonkemény föld van) de az ásással simán felveszi a versenyt.
Tegnap szinte minden állitgatás nélkül (egyszerüen csak ráaggattam) Majdnem az egész itthoni területet felszántottam. A szomszéd csak nézett majd megkért hogy ma turjam már fel az ö földjét is. Sajnos az üzletet elmosta az esö de ami késik nem mulik. :)
Üdvözlök mindenkit!Örülök neki bár a szivem nagyon fáj!Furcsa lessz látnom hogyha feltöltöd rólla a képeket!Nekem is van rólla még egy csomó képem a multkor nézegettem őket és a szememből a könny majd ki csordult,de sajnos ez van valamit valamiér!
John Deere 8220! Tessék a képek a henger dugó főtengelyről. Szépen vizpapirral a sorját lesuvickoltam a dugóról meg a hengerről, olajos rongyal a rozsdát és összeraktam tegnap este majdnem teljesen. Olyan kompresszió van benne, hogy kézzel nem tom átforditani a főtengelyt!!!! Remélem ma este már a hangját is hallhatom.
Oké :) hát nem olyan vészes mert a fekete felében volt a krumpli a homokosaab részbe meg a kukorica most még mtz-vel szántatok csak amit elhagy majd azt szántom én fel ősszel megmár ln szeretnék :)
Értem :) Hát áprilisba megyünk a gépért és majd akkor meg próbáok vele próbaszántást elősször csak ilyen gagyi ekével meg nagypóttal trágyát tesztként :)
csak azért kérdem mert éni szeresztem egy egész tartalék blokkot és nekem könyen szét jötta két blokk fél és ezért kerdem hogy neked hogy jöt szét a két blokk fél, hogy jöt széjel nehzen vagy könyen.
Igen én vetem meg a eke párját balost elég könyen viszi a faszán bevan álitva nekem negyed gázon szépen visszi az eket.
Értem igen én is kukorica földben akarok szántani meg ahol krumpli volt föld egyik fele fekete a másik homokosabb meg krumplit aakrok szántani majd meg töltögetni meg trágyát furikázni :)
Ha találsz olcsón kisebb lovas ekét akkor a célnak tökéletesen megfelel!Ha elég kötött a talaj akkor annyi hogy nem állítod olyan mélyre hogy elvigye a 250-es robi,hameg olyan homokosabb a talaj akkor simán tudsz szerintem vele mélyebben is szántani!Itt amit én kiszántottam kiskertet a fűnyírós trakival meg a lovas ekével az inkább ilyen barna föld és nem az a kötött fekete talaj!Azt én 2-3sebességben húztam olyan 20-25cm mélyen és teszem hozzá hogy kukorica volt benne!
Talált süllyedt!Nagyon sokat számít,mert egy rossz eke eleve megkeseríti az ember életét,de ugye így látatlanban senki nem tudja megmondani rólla hogy az jó eke vagy rossz,mondjuk már a kormánylemez kialakítása és az ekevas is sokat elárul,milyen szögben áll mennyire van megcsavarva a kormánylemez..stb!
Volt szó a szántási mélységről ezt a képet a Agroinform.com-on találtam és ő is a barázdafenéktől a felszántott föld tetejéig méri és nem a barázdafalat!
Értem köszi :) van 38 kg orrsúllyunk :) http://barkacsonline.hu/termek.php?termek_ID=720 evvel az ekével parajos földbe nem bírtunk krumplit szántani az mpm-mel! 250 sokkal nehezeb meg váltós avval biztos menni fog :)
Ha szántani akarsz vele gyári Terra vagy lovas ekével akkor minden féle képpen tegyél rá orsúlyt mert megfogsz szakadni ha már vagy tizedjére emeled ki az ekét a földből mert ro..adt nehéz!A gyári váltva forgatós Terra eke szerintem van 30kg hanem több!Oda kell a min 30kg ellensúly!(-:
Van itt a fórumon köztetek olyan aki egy szántásról meg tudja mondani hogy az hány fejes ekével lett kiszántva???Ha nincs az eke nagyon jól beállítva a traktor után akkor meglehet mondani!
Alapban semmi ,míg nem kell szántani vele de ha szűk helyen szántok vele akkor szerintem sokkal jobb. Merthogy a röpsúlyos az pl benne van a szántási barázdába akkor nem akar kijönni kis fordulaton, de ha meg megindul akkor viszont nagyon megugrik ha bekapcsol a kuplung.
Vagy még tudnám javasolni az 5-ös lovas ekét mert még az hasonló méretű mint a gyári Terra eke és a lovas ekéknek nagyon szép munkálya van és azok között nincs olyan hogy jól dolgozik vagy nem!
A videón a kukorica körül nem gyári ekével szántottam!Én megmondom neked őszintén hogy a Robi 250t után nem is tennék rotációs kapa ekét mert az után már tényleg a váltva forgatós:Terra vagy Robi eke való!!
Az én 675-ös Briggs motoromnak 50mm a főtengely hossza és kellett hozzá ez a kb 1cm vastag távtartó!Én is nagyon remélem hogy összejön az autó,meg a ház is,de most jelen pillanatban a ház lenne nagyon fontos,utánna majd az autó!
Üdv! Te gyári ekével szántottál a videón? a kokoricát körül? mert ha rossz az az eke ha nem lehet a 250t-vel szántani akko veszek egy terra váltvaforgató ekét gondolom azt bírja a 250 ha jól bevanállítva meg jó a föld szépen átforgassa
Tényleg a kerekeket is sikerült már eladnom még aznap mikor az első találkozót megbeszéltük!Ha ilyen fajta ekéd van mint amit a képen látsz akkor jobban jársz ha megszabadulsz tőlle!Volt itt a Fórumon egy kolega aki írta hogy a Robi 250t-vel nem bírtak szántani mert rossz volt az eke!Erről az ekéről van szó:Ez nem valami jó konstrukció!Ha a géppel kapcsolatosan bármi kérdésed vagy problémád van írj szivesen segítek!A kuplung az én motoromhoz jól be volt állítva,de mielőtt össze rakod csiszold egy kicsit fel mind a kettőt!
Üdv!El is felejtettem mondani hogy nagyon sok sikert és szerencsét kívánok hozzá!Azzal az ekével én nagyon megvoltam elégedve,én annó vettem egy gyári ekét de nem jártam szerencsével vele mert nagyon nehezen húzta a traktor meg nem igazán akart a földbe belekapni és akkor össze dugtam a fejem az eggyik központi fűtés szerelő ismerősömmel és kazánlemezből meghajtattam vele a kormánylemezt!Azóta azt az ekét használtam!Na majd ha össze rakod a gépet remélem teszel a fórumra képeket rólla!
MF 70 esünket szétdúrtam ,mert nem oldott szét a kuplungja rendesen. Kiderült, hogy a surlódó betét kopott el amit tavaly csináltattunk bele bronzból. Azért bronzból, mert a gyári grafit gyűrű 5e körül lett volna, a bronz viszont egy ezresből meglett... De ez az egy év ki is byirta, a grafit viszont még a gyári volt benne. VAlakinek lenne ilyesmivel tapasztalata?, hogy miért kopott el ilyen gyorsan a bronz???
Lenne egy nagy kérdésem miszerint van egy 250t traktorom és sajnos röpsúlyos kuplungos az lenne a kérdésem hogy át e lehet alakítani normál emelős kuplungra? Vagy esetleg alakított e már át valaki? Értem én anyag szükség gépmunka stb. stb. Válaszokat előre is köszönöm.
Van egy Honda F600 -as gépem. Eddig főként szántásra, pót húzásra használtam, mert rotálásra ott volt az F400 -as. De a 400 as motorja feladta a harcot. A 600ashoz van 2 pár kaptatagom, de szerintem eleve legalább 4 párat el kellene bírnia, viszont amik vannak, azon is valami barkács laposvasból hajtogatott kapák vannak.
Nincs valamelyikőtöknek egy gyári kapáról képe - mérete ? vagy hogy hol lehet kapni? Mert ezekkel a laposvasas csodákkal nem hiszem hogy sok értelme lenne szenvedni. S van tartalékban robi 55 ös-ről megmaradt 2 pár kapatagom, akkor azt alakítanám át hozzá. A robi hajtást meg eladom ;)
A használatit hol találtad meg? ÉN csak prospektust találtam (Brochure),de valamiért mindig kifagyott a gépem. Az első oldalt látom csak ahol a három gép van, mást sem. Az eléggé cinkes, mert alaphangon 9 lóerő, meg oldalt olvastam hogy a szilázsbála 50 kg is lehet benne,gondolom az kéri a legjobban az erőt...
Itt megtalálhatóak, de én a prospektust nem tudtam lementeni. Érdeklődnék, hogy hány lóerőt kivánhat a dolog? FElvetette bennem a gondolatot, hogyneme érdemes lenne lekoppintani az MF 70-hez, ha nem túl bonyolult...
A KF extra hajóműhöz létezik olyan gyári kiegészítő, amivel súlyt lehet rögzíteni az elejére?
Már gondolkodtam, hogy hogyan lehetne házilag megoldani , de a hajtóművön csak a csoroszjatartó csavarok helyét és a védőlemez felfogató két csavar helyét lehetne felhasználni erre a célra. Az egyik masszív, de hátul van, a másik kettő jó helyen lenne, de alumíniumba fúrt 8-as menetek, amit a súly "kifelé" húzna.
Motor teljesítmény számolásához itt a pontos képlet:
A barkácsoljunk kistraktort topicban láttam, hogy lenne valami tervrajza kistrakihoz. Azt el kérhetném, ha nem lenne nagy gond??? bolcsboleny@freemail.hu a cimem. Valaki nem tudna adatokat a TZ 4K-k hidraulikájáról? Szivattyú nyomása/szállitott mennyisége? teljesitményigényről?
Oké fent leszek egy darabig!Ha esetleg tudsz egy 30as tel számot adni akkor még ma ha nem zavarlak feltudlak hívni mert T-percem van!Vagy esetleg tudnánk beszélni msn-en is ha van!Éjfélig biztos fent vagyok!
Megkaptam az e-mailt,de sajnos nem tudok válaszolni rá valamiért nem küldi el!Úgyhogy akkor inkább beszéljük már meg a részleteket telefonon!Köszönöm!Kérésre tudok képet föltenni ide ha jó lessz!?Meg van rólla 2db videó is a Youtubon azt is betudom ide linkelni!
Mivel a gázolaj piszok drága én vízzel öblítettem, majd rázogatás, öblítés és így tovább. A legvégén kiszárítöttam a tankot a víztől, majd átöblítettem alaposan benzinnel.
Ha nem rettentően sűrgős, akkor az első láncos rázogatás előtt önts bele egy kis rozsdamarót, forgasd körbe a tankot, hogy mindenütt érje és hagyd állni, majd ha megszáradt, akkor jöhet a lánc. Száraz legyen a tank belseje amikor elkezded rázogatni. Utána már lehet öblíteni.
Kéréssel/kérdéssel fordulnák hozzátok van jelenleg 2 rotációs kapánk de Fater egyikkel sem elégedett a csepel motoros elég nehezen indul Bár erős mint a bivaly, a 4 üteműbe meg belenyúlt vásárláskor rásóztak egy fűnyírómotort a kapálógép mechanikára ( a magasabb alapjárat miatt folyamatosan nyit a röpsúlyos kuplung), pláne a főtengelynél szívárog lefelé az olaj és f....n tönkretette a röpsúlyos kuplungot. A kérdésem az lenne, hogy esetleg tudtok e olyan helyet ahol rotációs kapához tudnák venni akár új vagy használt motort. Mert találtam egy balatonkenesei céget, de a motor adatoknál mindenhol 70mm tengely kihajtási hossz szerepel nekem meg a csepel kihajtásnál 33-34mm tengelyhosszom van amire a kuplung tárcsa rámegy. Vagy mi a véleményetek arról, ha a jelenlegi 4 ütemü motor főtengelyét esetleg a szimeringnél le lehet e polírozni vagy van e rá megoldás, hogy hogyan lehet az olajfolyást megszüntetni, mert ahogy néztem eléggé rozsdás az a rész. Majd utánna levágni flexxel a megfelelő hosszúságra. A tengely átmérő és az ékpálya passzol. Vagy tudtok-e olyan szervizet ahol esetleg tudnák ilyen ügyben kopogtatni. Előre is Köcce a segítségeteket. ALOHA
Dobj egy kb 40-50cm hosszú láncot a tankba és rázogasd, majd öblít és megint rázogatás, meglásd szépen kipucolja. Max 1-1,5 óra és tiszta tankod van, és ami nem mellékes marad vagy 5-6000Ft-od.
Igen, ezt én is tudom, csak arra lennék kíváncsi, hogy hol vannak a felfogatások. A gond az, hogy a rex 7,6 kapámon lévő tank iszonyat rozsdás. Gondolkodtam, hogy ameddig kapálok vele felrakom a műanyag fűnyíró tankot. De 1. elég hülyén néz ki, a másik az, hogy inkább akkor áldozok rá és veszek egy normáli kinézetű tankot. A robi 55 tankja elég jó árban van ( és műanyag!), ezért néztem ki. Csak a felfogatás helyeire lennék kíváncsi.
ELADÓVÁ vált az ékszíjmeghajtásos sebességfelezős Robim,motor nélkül,egyben vagy akár külön is meg a hozzá tartozó munkaeszközök!Külön oda adnám a hajtást meg külön a kerekeket is Autó vásárlás miatt!
Sziasztok! Tudom hogy nem igazán ide tartozik,de légszi olvassátok el.
Ma vettem egy nagyon lepukkant állapotú Simsont komoly 7.000 forintért.Gyakorlatilag épp hogy nem hullik szét,össze vissza van kókányolva,ETZ első teleszkóp,hátsó teleszkóp nincs is benne,a váz össze vissza van heggesztgetve,stb...
Kérdésem tehát hogy szerintetek meghagyjam így motorként szórakozni,vagy a motorból + váltóból építsek egy Gokart szerűséget?
Esetleg ha van még valami jó ötletetek,szóljatok légyszi.
Köszönöm neked az utbaigazitást ráleltem a gépkönyvre igaz nem magyar de igy is használható nagyon is.Lesz mivel tölteni a téli estéket...Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kivánok neked és családodnak és Sikerekben Gazdag Boldog Újesztendőt is neked és az összes Fórumozonak...üdv,Gyuri.../Bácsalmás/.....
Igazad van Jani it a hátam mögött ketyerészik az urh rádió.Rádioamatörködök is kicsit itt a településen nincs másik kollega.....az emlitett gépemhez meg be kell szereznem jópár alkatrészt stb.ezért raktam fel a hirdetést...honda f-600... köszönöm a reagálásodat.üdv.Gyuri és Boldog Karácsonyt.
Kellemes Ünepet az Uraknak. Karácsony alkalmából megálmodtam egy kistrakit... Wartesz felnire lehet kapni mg mintázatú gumit?? John Deere 8220. Az ár egyben 15e, külön nem tudom. Képet délutánig megpróbálok küldeni...
Én a a kapirgálásra gondoltam meg, hogy megkapar az alap dolog :) csak mi nekünk a 10 LE is elkapart mert az áttétele nagy én arra gondoltam, hogy ne erőből keljen tolni mert nem megy ;)
Ahogy egy tőzsdés is mondta, ha részvényekről kérdezték: vegyen belőle és megtudja. Szerintem már mindenki adott neked tanácsokat itt mindenféle gépről, válasz egyet és később meghallgatjuk, hogy elégedett vagy vele vagy sem. Ne vedd személyesnek, de már nagyon fárasztó amit csinálsz.
Figyi, csak ismételni tudom, amit már mindenki leírt.mindennel lehet szántani, ami legaláb 4-5Le, jó az áttételezese és rendesen le van súlyozva, meg van körmös kereke. Nem így működik, hogy meglátsz valamit és keRdezgeted, hogy elkapar-e, meg mgéri-e, meg lehet-e szántani. Kierőszakolt válaszokat kapsz, ami pont arra elég, utólag, ha valami nem úgy sül el ahogy elképzelted, akkor gyere reklamálni. Tessék megérteni, mi hogyan működik, szánj rá időt, mert hiába linkeled be az összes létező hirdetést, nem tudunk megnyugtató válaszokat adni - mert nem lehet.
Sziasztok!1 éve szereztem egy Honda f-600-as kertigépet egy kicsit rendetlenkedik ezért keresek hozzá gépkönyvet hogy rendbeszedjem,igaz most a szerelés nem aktuális a kinti hideg miatt de jobb időben előre látni.Gyüjtöttem hozzá egy homlok kaszát is de ő is javitásra szorul persze festésre is...egyenlőre kacérkodok a gondolattal hogy kapatagokat is szerzek hozzá de majd tavaszra tolodik a beszerzése.......addig vannak a téli számlák....minden Fórumozónak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Újesztendőt Kivánok...üdv.Gyuri....../ha8lgb@citromail.hu/.
Vazze ,alig találtam meg az előző hozzászólásom.. Aktív a fórum!
Na. megvettem a gépet, Briggs&Stratton 850 I/C olajszűrős, 190 cm3-es motor van rajta. A hajtóművön lévő adattábla szerint a névleges teljesítménye 3,6 kW, (4,89 lóerő).
Gondolom ez már az a teljesítmény, ami a kihajtótengelyen mérhető.
Majd kíváncs leszek, üzem közben mit produkál, első ránézésre elég bizalomgerjesztő. Méretileg a motor kb kétszer akkora, mint 4lovas Tecumseh. :)
mondjuk úgy, hogy meg lehet csinálni, hogy jó legyen. én vettem hozzá egy tartalékmotort (és árulnak is egy fürgét tartalékmotorral a jófogáson) az az igaz megoldás. persze váltós. arra azért figyelj, hogy a kétütemű többet fogyaszt mint egy modern négyütemű, évi 50 üzemóra felett már nem igazán gazdaságos. (4LE átlagteljesítmény mellett óránként fél literrel éget többet - évi 25 L benzin 10.000 Ft, 5-6 év alatt ez egy motor ára. viszont ferdén is kap kenést:) hááát, dönteni Neked kell...
Két variációt tudnák neked ajánlani:vagy veszel csak egy vázat motor nélkül és még veszel bele egy motort,vagy veszel egy komplettet!Lenne egy de ezt nem tudom milyen lehet 10Le-ős 2sebesség van benne talán egy telefont megér mert kinézetre olyan robosztusnak tűnik és hátul szerintem 5.00x12-es fenyőmintás kerekek vannak!Vagy veszel egy házi készítésű 4kerekű kistraktort!Beszúrok párat nézd meg!http://www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Mtd_B_10_kistraktor_3101359.htm
Szerintünk is mert nagyon jó vétel lenne!Csak én tartok egy kicsit a hiteltől mert már a mai világban semmi sem biztos így hát a munkahely sem!Amúgy forint alapon vennénk fel és szerintem olyan 15évre!Na ettől tartok!Hogy milessz 5-10év múlva!?De mondjuk ha megsem próbáljuk akkor megsem tudjuk!
A 250 esen ugyanolyan tengely van mint a kicsiken. Arra megy a 6 szögtegely, azonpeig beesztergálások vannak,a kerékbiztositóak. Boci, de kicsit sok volt a meló mostanában, de hazahoztam a verdát. Mamáméknál volt elraktározva,mertitthon már nincs helyünk... A felső kupung harangot külön lefotóztam, szinte új.Tegnap született két ilyen kismaki. Ma meg lecsaptunk 1et. Ha valakinek kérdée van a 151 el kapcsolatban,irjon nyugodtan!!!
Ez tőlled is függ!Ha sokat akarsz futózni akkor az is bőven megteszi!Elég sok téren ki tudod használni és szerintem szántani is tudsz vele!Én is meg sokan az ismerőseim közül is nagyon meglepődtek hogy mire képes egy fűnyíró traktor!Haverommal mikor vetettük a búzát én vittem ki neki a vetőmagot a földre:12mázsát vittem ki neki 2szerre és elég sokat kellet mennem föld úton ami felvolt nyálkásodva és gond nélkül ment!
Erre nem tudok neked konkrét választ írni mert még nem volt Terrám és így nem is tudom hogy azzal hogyan lehet szántani!Annyit tudok neked mondani hogy amit én kaptam snaper fűnyírós trakit abba 4Le-ős briggs motort tettem és a 2hátsó kereket kicseréltem a robi 4.00x8as fenyőmintás kerekére így tudok vele lovas ekével szántani 2-3ban,és 5-6mázsa súly megsem kottyan neki az utánfutón!
Fórumozó társaim segítségét szeretném kérni!Tiszaörvényen a szülői házam szomszédságában eladó egy 80-90m2 tetőteres családi ház,teljes bútorzattal,a ház alatt pince van a telek olyan 1000m2 és 5millió Ft!Erről a házról annyit:hogy egy idős Német bácsié volt aki meghalt és a bejárónő kapta meg a házat és már 4-5 éve árulja 15millió Ft-ról indult!Érdemes lenne szerintetek felvenni hitelt rá??Ugye nekünk van 1millió700ezer Ft önerőnk!Tiszaörvényről még annyit hogy én ott nőttem fel csendes,nyugodt és 1darab kissebségi sincs,meg a telek árak 2-7millió Ft közt vannak!
Ma vettem egy Fortschritt 931.50-es gépet és kaptam hozzá 2db 5x12-es kereket is a gyárin kívűl. A régi gazdája rá akarta tenni ha kocsizik, de közben vett egy Terra Vari-t. Szóval a kérdés az lenne hogy ennek a keréknek 6szög alakú a belseje. Érdekelne hogy a Terrákon és a Robi 250-en hogy van a kerék a tengelyen fixálva?
Pont ez az amit én nem tudok hogy rátehető-e a Fürgére egy másik motor!A fűnyírós traktort nem kell átalakítani csak csinálsz rá egy emelőkaros felfüggesztést amire az ekét felakasztod!Igény szerint még tudsz vele boronálni meg vetni is!Nagyon sok oldalú kis gépek ha kitudod használni!
Értem és nagymunka a fürgére rárakni egy másik motrot ám elolvastam csak ugye én nem arra céloztam, hogy kapirgál hanem, hogy nem-e kell teljes erőmből tolni az nem baj ha kapirgál :) de a fűnyírós traktort nem kell átalakítni, hogy tudjak vele szántani? :)
Vagy még az hogy tényleg veszel egy FŰNYÍRÓS TRAKTORT,azzal is tudsz futózni meg a kis ekét az is elhúzza,meg ha nem nagyon kötött a talaj akkor a nagyobbat is,és nem kell utánna sétálni és már azt is kapsz 100-150ezer Ft közt,meg a legtöbbe:5előrre és 1hátra sebesség van meg 8-12Le-ős motor és még füvet is tudsz vele vágni!
Alkatrész szempontyából a GOOGLE a barátod!Használt alkatrészt biztos találsz hozzá,de szimeringet,csapácsat,dugó/gyűrűt biztos tudsz hozzá venni újat is!Vagy a másik megoldás amit már mondtam ha össze lehet hozni veszel rá egy vízszintes főtengelyű Briggs motort!
Bocs hogy ismétlem önmagam,de úgy látom ezt nem olvastad el:
A SZÁNTÁS EGY TÁG FOGALOM,nagyon sok mindentől függ hogy tudsz-e egy rotációs kapával szántani!FÜGG:a gép kezelőjétől,az eke beállításától,a géptől,az ekétől(mert az sem mind1),a talaj kötöttségétől,a csapadéktól....stb!Most az hogy a gép lehet kapirgálni fog egy kicsit ha nagyon szalonnás a föld az természetes!Nézd meg a nagy gépeket is azok is meg-meg kaparnak amikor szántanak!Ez a legnehezebb és legnagyobb erőt kívánó földmunka!
Előre menetel eggyesbe nem lehet, meg ha kukorcia földet akarok szántani akkor kaprna, te melyik gépet ajánlanád ami 100 alatt van és lehet vele szép szántani :)
A gyári ekéjével szántok. Eléggé kapar a kemény talajon. Van hogy teljesen megakad és akkor elkezd pattogni az egész gép egyhelyben. De ez tarackos talajon volt.
Nekem 3 motor van hozzá, de mind 5,5 lovas azt hiszem. A dugattyú átmérője 56mm az erősebb motornak 60mm. t-20-as váltóm van, azaz 2+1 sebesség. 30kg van az orrán meg a kerekek 60kg+a gép súlya. Nem tudom pontosan mennyi lehet összesen, de szerintem 200kg körül van. Én körmös kereket szeretnék hozzá beszerezni. Apropó nem tud valaki eladót?
Igazából körmös vaskerékkel lehet vele szépen szántani. Nekem is terra van, de a kötött talajt gumis kerékkel nem nagyon szereti. Megvan benne erő a szántáshoz, de gumis kerékkel nem lehet hatékonyan átvinni a nyomatékot a talajra, hiába van rajta az összes súly.
Én véleményem szerint:IGEN jó gépek,meg ha kifogsz egy jó állapotút olcsobban akkor még jól is jársz vele mert amúgy te is tudod hogy van olyan Terra amit még 250ezer Ft-ért is árulnak!Még próbáld meg itt a fórumon a fogyasztását megtudni,mert azt nem tudom!