Jujj, ilyenkor sajnálom nagyon hogy végül nem kezdtem el komolyabban foglalkozni modellezéssel... Mind a Bobó, mind az ABbmot zseniális hír, és mennyire jól illenének az általam - annak idején - megtervezett 70-es évekbeli mellékvonali környezetbe --- amiből aztán nem lett semmi :'(
Én nagyjából lehet tudni, hogy a Bobó befizetése és az ABbMot megjelenése kb mikorra fog esni (év, félév elég).
Mert sokunk, én is egy évben csak 1, max. két ilyen értékű modellt engedhet meg magának. Ha egymásra csúszik a kettő, akkor nem biztos, hogy szerencsés. Meg így nehéz felelősen ikszelgetni, mert nem tudhatom, hogy éppen amikor esedékes lesz a dolog, lesz-e anyagi fedezet rá.
Igen a Bobo jelentkezés azonos az első táblázatossal csak képekkel kiegészítve. Már összefésültem a két nyilvántartást. Amint az Bobo-nál átlépünk a következő fázisba mindenkinél jelentkezni fogok a részletekkel és közzéteszem itt is.
Ugye ez a Bobó jelentkezés azonos az első alkalommal meghirdetettel? Egyszer látható is volt egy táblázat, hogy ki, milyen kivitelre pályázik. Én abban szerepeltem is, de ugye nem kellett másikban is jelentkezni?
Trixes kollégának is válaszolva, a Bobo-ra még várjuk a jelentkezéseket ezen a címen: [Bobo előjegyzés]
Viszont mivel előbb-utóbb kell egy becsült számot mondanom az MTB-nek, hogy mennyi embert érdekelne az ABbmot és nem akarom az utolsó pillanatra hagyni ezért összeraktam ennek is egy kérdőívet. Mivel ennek a felmérésnek nincs "tétje" kérem csak azok jelentkezzenek akik tényleg vásárolni szándékoznának a modellből. [ABbmot előjegyzés]
Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy a napokban vásároltam egy ACME Gigant modonyt 630 008 és most volt először pályán. Azt tapasztaltam, hogy a homlok világítása nem működik egyik irányba se. Minden más stimmel rajta, analóg a mozdony és egyszerűen nem értjük mi lehet vele.
A gyári rajzok tartalmazni szokták a festést feliratozást is, legalábbis a gyári kivitelt. Ebben az esetben senki se várjon pl. Ral számot, csak később kezdték használni. Ha időközben változott a festés azt az érvényes MÁVSZ szabványok tartalmazták.
Pontosan erre gondoltam... És bízom abban, hogy fog is segíteni. Feltéve, ha szükséges, és nincsenek meg a felirati sémák. De ezt S.A.S. és Braun tudja leginkább.
A '89-es Vasúthistória évkönyvben a 139. oldalon van két 1956-os fénykép a 604-ről, illetve a 609-ről (még osztályjelzés helyett PÁRNÁS felirattal), illetve a '99-es évkönyv 107. oldalán (606 és 602 szintén PÁRNÁS-ként), 109. (GySEV 2 és egy ismeretlen MÁV-os - mindkettő már 1. osztályúként) és 110. oldalakon (601-es 1959-ben szintén 1. osztályúként). Ha ezen fényképek eredetijei rendelkezésre állnak (talán Szécsey István tud segíteni), azok igen jó segítséget nyújthatnak mind a homlokoldali, mind az oldalsó feliratozás tekintetében.
Nem tudja valaki, hogy mitől hiányzik az én 14 es pályaszámú mávos nohabomról a tükröknek szánt furat a ?Mert az összes többinél ott van a helye, csak ennél nincsen .Még a tükrök is benne vannak a kiegészítős zacskóban.Vagy volt egy sorozat ahol az összesnek lemaradt?
Szerintem is a Piko szergej nagyon ott lesz a Roco szintjén esztétikailag mindenképp. (A Piko például biztos nem fogja a tetőszellőzőt maratott rács nélkül modellezni). A különbség inkább a hajtásban lesz szerintem, én ugyanis valószínűsítem, hogy a Roco-val ellentétben a Piko csak 4 tengelyen hajt majd.
Viszont kapcsolgatható világításokban is biztos, hogy a Piko viszi majd a prímet.
Azt meg még meglátjuk, hogy mennyivel lesz olcsóbb magyar verzió, mert az új trend a Piko-nál, hogy ugyanazt a mozdonyt más festésben más áron adja el, míg a Roco mozdonyokra, sőt kategóriákra is sztenderd árakat ad.
Azt, hogy mi áll rendelkezésére a gyártónak ahhoz, hogy ütőképes ABbmot-ot hozzon össze, bevallom, nem tudom. Nyílván gondolom, vannak anyagai róla, másképp nem vágna bele. Én azt gondolom, mint az M44-es esetében is jó lenne, minél jobban megtámogatni az ügyet itthonról nehogy a végén derüljön ki, hogy mégsem lekvár van a palacsintában :). Szóval én nagyon örülnék minden segítségnek, amivel biztosítható, hogy a végén ne legyen rossz szájíze senkinek, se nekünk, se a gyártónak.
Van-e már elképzelés, hogy milyen feliratokkal készüljön az ABbmot? Ugyanis a korábbi időszakból elég hiányosak a képek. A későbbiekből már talán van elegendő. De talán az előbbire is lehet gyógyírt találni.
Vagy ismeritek a feliratozási sémákat, hogy mikor mit, hogyan feliratoztak?
Azzal is vitába szállnék, hogy az újonnan megjelenő Szergej "a Pikonál csak egy termék"...mivel elég rendesen tépegeti a Roco bajszát egyéb témában is, nem hinném, hogy valami gyengébb dologgal merne előállni. Mivel itt elég rendesen piacátvételi kisérlet zajlik, ennek nem lenne értelme.
Láttál Te már Roco katalógust, újdonságlapot? Elég rendesen van benne nagyvasúti kép (pl. a Trumanról még a megjelenés után is ilyen volt fent a Roco oldalán, vagy a Vectronok), ill. számítógépes grafika - mint minden gyártónál.