Igen ! Ez egy jó alternativa, 20 liter elfér még a spájzban is .A zsirosbödönt úgyis kitiltották valami okknál fogva a kamrákbol ! xDD. (mi meg zabáljuk az olajat a motorokban meg zsirszerű kocsonyát használunk) vicc ugye ?. üdv.
1300FT/L áron lehet tisztességes olajat venni 20 literes kiszerelésben,amiben benn van az adalék.A gazdaságos olaj sokszor Elf-Total.A régi autók motorjainak szükségük van a cink adalékra.
Nálam a váltó és hid olaj nem szineződhet, mert cserélem (gyenge barnásodás max). Terheléstöl nyilvánvalóan szineződik, de ki szeretne kopást ?? Márpedig a feka olaj koptat rendesen szerintem és nem hiszek, igen képtelenségnek tartok 100 ezres olajcserementes dieselmotort ! Ez legalább 10 olajcserés és akkor éppen jól bejáratott ha kevés a hideginditása. Az uj jármüvek első olajcseréje kitolódik sajnos és megbéllyegzi a további sorsát, élettartalmát (megbosszulja magát). 500-800 km és szigorua csere mindenhol,elöl ,hátul sőt középpen hiszen nincsen szűrő se benne (váltó és hid). Hogyan képzeljük el azt az abszúrd állitást,hogy nem árt a lekopó spén késöbb ?? Felszivódik vagy mi is lesz vele ?? Használt motor ha még ketyegni képes ki is szoktam mosni bontás elött a rengeteg lerakódás miatt,mert minden járatban nem férek hozzá brigicolozzni,gázolajozni. Szörnyű motorokkal találkozunk sokszor. Na kicsit hosszabb lett de gondoltam megosztom veletek, csak ne legyen "hitvita". xDD . üdv. és jó szerelést.
Ezért a 70 dolláros csoda adalékhelyett sokkal életszerübb a gazdaságos 5 literestfekete dobozos 10-40) és 6000-renként cserélni ! Józan magyar paraszti ésszel. Bevált és semmi gond vele, persze a hidrótökék lyukméretét figyelembevéve ! Mielött ki lennék pontozva. ,-)) u.i. Ezek az én tapasztalatain és önnáló véleményen, senkit nem szeretnék sem meg győzni sem pedig traktálni. üdv.
Már rengeteget fejlődtek az olajak.A B3-B4-es olajnál nem jellemző a kokszosodás,az iszap képződése.Gyakorlatilag tisztán tartják a motort.Bekened a kezed használt fekete olajjal,és simán letörölhető egy ronggyal.A mennyiségek sem csökkenek a komolyabb motoroknál,viszont tényleg vannak kis feltöltésű motorok.A baj a következő:Egy nagyon fontos adalékot csökkentenek,kihagynak.Ez a kereskedelemben nem beszerezhető az EU-ban!http://www.ebay.com/itm/350435559268?item=350435559268&pt=Race_Car_Parts&cmd=ViewItem&hash=item5197964764&vxp=mtr #ht_1338wt_799 A gázolajhoz térek vissza.A gázolaj belekerülve a motorolajba,szépen elpárolog az üzemi hőmérsékleten,de a bio tartalom nem párolog el,hanem tönkreteszi a motorolajat.http://en.wikipedia.org/wiki/Zinc_dithiophosphate
Helló és szia, megfigyelésem szerint nem csak az olajcserék kitolódását irja elő a gyártó, hanem az olaj menyisége is kezd csökkeni. Vajon miért is ? Az eladási nyomott árakon a szaküzletek alig keresnek, addig a javitásokon 3 szorosát mint 20-25 ével ezelött. Szerintem rossz olaj nincs ,csak ne várjuk meg, hogy koksz szirup legyen, ami mindent tönkre tesz. Igen is lehet motort "mosni" is, sőt ajánlatos ha már lerakódás kezdődik. üdv.
Hát ez attól függ mennyit ír elő a gyár, pl. a 2.4-es Toyotáknál volt hogy a gyár 7500km-et adott meg. Az újnál 15.000km-et ír elő de 10000ként cseréljük. Én a 40.000km-es előíránál legkésőbb 20.000kmnél lecserélném.
A 2,8-AS MOTOROKRA, 10-15000 km -eres futást enged a gyár.A kamionoknál vannak mellékáramú szűrők is,meg alacsony fordulaton működnek a motorok.Sok német cég 20000 km -ént cseréli a kamionokban az olajat.Filléres tétel,és elszámolható.
Annyi időnként kell cserélni amit a gyár előír. A max távolság általában autópályás használatra vonatkozik, kamionoknál 150ezer km is lehetséges.
Olajcserénél pedig nem csak az olaj viszkozitására kell ügyelni, hanem a gyári előírásokra is. Valamint sok múlik az olajszűrőn is. A legolcsóbbak nem a legjobbak a motornak.
Én nem akarok beleszólni de a 40.000km-es csereperiódus az egyenes út a motorhalálhoz. A 312-es motornak ha jól tudom 15.000km a csereperiódusa, mi legkésőbb 8000nél cseréljük.
Azt írtad elbontotad.Teljesen más a 312,meg a 2,8 JTD motor.Egyre nagyobb hülyeségeket írsz.Hogyan szívhatna be a turbó valamit?Talán légszűrő sem volt benne?Az új Sprinterek sorban behalnak motorikusan.Én a neves szűrőgyártók kutatási eredményeit továbbítom felétek,meg a saját szememmel látom az eredményeket.Valószínűleh én vagyok a hülye,mert olcsóbb a kocsit javítattni,mint sürűbben olajat cserélni,márkás szűrőket használni.
Valami borzalmas olajat tettél az autódba.Az új motoroknál dupla olajszűrés van,de nem mindegyik F1A-C-s motornál.Azt írtam,hogy a gázolajban levő biodizel terheli az olajat,és teszi tönkre a motorokat.Már sok olajnál jelzik a bio10%-os tanúsítványt.
Csereperiódus csak a régi konstrukciójú motoroknál ennyi, az F1 esek (unijet) 40ezres olajcserével mennek, a vezszíj 120 ezrenként cserélődik vízpumpástól
Nálunk 7000 max. 8 ezer km, de ha kormolódik akkor elöbb is szigoruan kicserélni. Na nem csak a túrbó miatt. kb. 6 liter olaj nem lehet nagy gond ha dolgozik a "kicsike" ? xDDD. üdv. Majd ird meg, hogy mennyiért javitották meg a túrbódat.