Hát kevés régi gépnek olyan a története, hogy M-zároltként, vagy Tűzoltóságnál keveset szolgálva, szinte megőrizve várhatja amíg történelemmé válik. Ha a gépek személyek lennének és választhatnának, hogy "hasnosak" lehetnek, vagy "félreállítva porosodhatnak", biztos az előbbit választanák (mint a Thomas a gőzmozdony, ha ismered). Viszont nekünk van olyan szerencsénk, hogy néhány gép mégis megússza a lángvágót, néha egész jó állapotban, mint az alig futott M-zárolt Csepelek stb.
Hát amikor azokat a képeket láttam itt először, amik Maz honlapján fent vannak, majd megszakadt a szívem. Mert ezek most már nyilván eléggé le vannak harcolva, de azok a régi képeken eléggé pofásaknak tűntek, és sajnáltam, hogy nem kerültek gyártásba.
469-es (de még sem UAZ). Vannak képek az expressz.hu és hasznaltauto.hu oldalon. Olyan, mint egy nagy 452-es. Az expresszen már egy ideje hirdetik. Meg persze MAZ nagyvasas oldalán valóban vannak képek a ballon kerekes, katonai kivitelekről. Szerintem ez is ilyen lehetett eredetileg. Hathengeres Csepel motor van benne, igazi különlegesség.
Egy-két éve ezen a fórumon is volt róla szó, a 344-es utódjának szánták, de aztán inkább IFÁ-kat vettünk. (Csapna bele a döntéshozókba valami...) Bulldogfülkés kialakítás, szerinem akkoriban elég modern felépítésű volt, viszont a fenti döntés miatt (szó szerint) csak pár darab készült. Maz honlapján találsz róla bővebb infót.
Ááácsi! A Rába 180-as tárcsafékes? Na neee.... Nekem egyértelműen kerékfékhengert mondtak, meg fékpofát, de ez lehet akár tárcsafék is, ha belegondolok...Na most akkor melyik?
Az első kép még a gréder rajta az egyik fő konstruktőr a fater a másodikon pedig az amivel hétköznap járom az utakat,dolgozom.Küldök még képet a gréderről ha érdekel titeket.Bocs a kései válaszokért de netezni sincs sok időm.
Megérte mert egy önjáró gréder drágább lett volna.Ezen a tololap és a zsámoly amin van gyári egy nagy Leyland angol gréderé.Csak a hátsó futóművet,emelő szerkezetet kellett megcsinálni.amugy 4 méter széles a lap.És nekünk kell mert olyan helyen lakunk ahová földut visz és régóta küzdöttünk az uttal a hivatal csak igérget.Munkába járni meg kell minden nap.Télen is nagyon hasznos :)
Hello.Ez gyári motoros mert nagyon jo állapotu motor van benne.A MAZ motoros folyamatban van ,már van egy motor.Nem a legjobb állapotú de legalább van.Már az átalakitás folyik csak kevés az időnk mert más területen dolgozunk hétköznap.Ha valaki tud még Jamz-236-os motort szoljon.Vagy alkatrészeket hozzá.A Jamz-238-é is jo ami a Kraz ban van mert ugyanazok a hengerek csak kettővel kevesebb.Javitókészletek,alkatrészek érdekelnek vagy a hathengeres motor komletten.