4 fok felett latszik a hopihe a kijelton, alatta kikapcsol. erezni , hogy szarazabb a levego, amit fuj. konnyebben paratlanit. nalam mindig megy, nem piszkalom..
Kellene nekem -ha lehetséges- konkrét típus olaj és szűrők tekintetében. A nyitott szűrő miatt nyílván nem fogom a motorteret berhelni, és nem is kívánom a szűrési teljesítményt/tömítetséget feláldozni (Motorkerékpáron volt jelentőssége, de ott azért viszonylag szabadon volt, motortérben nem tudom jó ötlet-e egyáltalán). Szűrőket és olajat várhatóan igen olcsón fogok tudni beszerezni saját célra :-)
Terelőmotoros téma: Milyen költségre lehet számítani, és mondjuk így tél végén, egyáltalán hogy lehet azt a hülye klímát korrektűl ellenőrizni? Most kb. klíma nélkül tudok hideg levegőt befújatni a kocsimba úgy is, hogy a klíma nem is megy. A gázbetöltő golyósszelep nyomkodással meg max annyit tudok meg, hogy van-e benne gáz (de az is csak annyi, hogy 1 barnal több :-) ).
Én is viszonylag új vagyok itt, és tapasztalatlan, de van pár válaszom:
1) Olajcseréhez vinjotól tudsz komplett pakkot venni elég jó áron. (Itt szerintem mindenki tőle veszi) Nyitott légszűrő témához nem értek
2) Mi 150 lovas t-jetbe 95-öst tankolunk.
3) Szerintem ha nem rossz az autón semmi, akkor nem is kell kicserélni, de digit klímánál pl 1-2 terelőmotor kb mindenkinél meghal. Ha rákeresel itt a topikban, nem olyan régen valaki elég jól felsorolta a típushibákat.
Adnál nekem mail címet? Lenne kérdésem, de nem public :-) Köszi
Pár kérdés Bravo témában:
- Autó vásárlás utáni első lépések egyikeként nyílván olajcsere. Mit kell beletölteni, betenni (szűrőbetétek). Van-e értelme a nyitott légszűrőnek, használ-e ilyet valaki?
- Lehet, hogy botor kérdés, de 95-öst vagy 98-ast tankoltok (mármint akinek benyás a járgány :-P)
- Van-e kifejezetten Bravo specifikus dolog, alkatrész, amit vásárlás után egyből ki kell cserélni, akár jónak tűnik, akár nem, akár mit mond az eladó?
Nézd, 200e km futásteljesítmény fölött, ha az addig együtt használódó elemek közül egyet kicserélsz, óhatatlanul jöhet egy újabb "váratlan" hiba. Ez nem a szerviz tehetségtelenségéből fakad, hanem a használat mértékéből.
Igen, szeretem a kincses varost , nem kivankozom "haza". Ellenben , emiatt igen sokat ingazom, sikerult tavaly 45000 km-et vezetnem. (24e km Fiat/ 21e km propelleres )
Én sem akarok személyeskedni, a motortartó bakos témánál félreértettük egymást. Mivel nincs rutinom, meg nem értek az egész lengéscsillapítós témához sem, ezért nekem eszembe se jutna csak így rámutatni, hogy az a gond, és márpedig a néróban cseszték el. A néró felé a haragom 90%-ban a hozzáállás miatt van. Amit láttam az arocokon mikor megtudták, hogy nem ott veszem az alkatrészt + az, hogy mikor visszavittem, akkor még nagyobb kedvtelenség volt, és nem ismerték el a hiba létezését.
" munkás ruhát, szerszámokat tetszettek hozni esetleg?" "csinálunk oktató tanfolyamot is, és lehet itt szerelni a saját autót"
én azért vagyok értetlen az ügyben, mert említettem, hogy a nejem, a sajátom, a faterkám és számos céges (nem fiat!) autót hord(t)unk oda.
maximálisan pozitív reakciókkal, sajátnál háromból 2x hozott anyaggal. (legutóbb mikor nem volt selenia és agip került bele is felajánlották, hogy 1 órán belül hoznak a készletre, én nem tudtam plusz időt rászánni akkor. a dolog pikantériája volt, hogy vinjo-nál pont volt egy plusz pakk, de "nem is mertem felhívni")
nemrég írtam, hogy nekem általánosságban nincs rossz tapasztalatom a szervízekkel.. persze nem mondom, hogy soha nincs szőrszál..
Ha nincs rutin akkor illik kicsit szerwnyebben véleményt alkotni.
Megfontolhatod amiket írtam neked és figyelmen kívül is hagyhatod. Részemről a szemelyeskedes érdektelen így itt én be is fejeztem mert leírtam amit a témáról (és nem rólad) akartam.
Lehet, hogy nekem nincs rutinom (sőt), de akkor neked meg az olvasás nem az erősséged. Csak egy példát írtam, ami előfordult mással. Mindent kicseréltek, és kiderült, h tök más a probléma. Nem mondtam, hogy nálunk a motortartó bak lesz a gond, csak hogy másnál előfordult egy konkrét ilyen eset.
Nem nagyon érdekel, hogy miattam milyen vita alakul ki. Ha valami érdekel, vagy valamit nem tudok kérdezni fogok. Ha más véleményem van azt is megfogom írni. Ha utólag kiderül, hogy másnak volt igaza, általában azt is elismerem. Nincs rutinom, de ti sem rutinnal jöttetek a világra, valahol el kell kezdeni szerintem mindent...
Semmi félrevezető nincs abban, hogy nem ajánlom a nérót vitt alkatrésszel való szervizelésre, ha nem akar csalódni az ember.
Nyáron kipróbálom a Fiat Szabót a terelőmotor problémával, az itt olvasottak alapján ők rendesebbek. (és saját alkatrészt sem fogok vinni)
Egyelőre azért minősítem őket, mert féreg módon bántak velünk. Már önmagában ez is elég lenne, de ezen felül keletkezett egy probléma, ami előtte nem volt, és ők az egyetlen szerviz, akik nem is hajlandóak elismerni a létezését.
Csütörtökön viszem vissza megint. Írok majd úgyis, hogy mi lett a végeredmény.
Miért? Szerinted ok rontottak el? Lengescsillapito csere alatt a motortarto bakot? Nincs rutinod.
Az autod nem keveset ment simán benne vannak ilyen problémák.
A leirasoddal nem segitsz senkinek csak félre vezeted azokat akik hozzád hasonlóan nem értenek hozza. Ha nem szimpatikus a szerviz akkor ne jarj oda, de ne írj valótlanságokat.
Nem tudom látod e hogy ez a fórum egy közösség. Nem kell hogy mindenben egyetertsunk. Viszont ha megnézed vita az utóbbi időben csak veled alakult ki. Szerinted normális az ha senki nem szimpatizál a mondandoddal (nem rólad volt sto hanem arról amit írtál)? Mert mostanság ez van.
Egészen véletlenül pont akkor hibásodik meg valami, amikor a márkaszerviz nem túl jó kedvűen hozott alkatrészből cserél ki valamit... nyilván.
Elhiheted, hogy nem akarok neked szimpatikusnak tűnni, nem azért írom le a dolgokat. Szimplán azért írom, hogyha másnak a jövőben pl hasonló problémája lenne, akkor esetleg találjon itt rá megoldást. Plussz ha valaki aftermarket alkatrészt akar berakatni csereként az autójába, akkor ne a Néróba tegye ezt, mert nem lesz túl elégedett. Már az olajcserénél is húzták a szájukat, de ott meg nem tudtak mit mondani, mert gyári alkatrészt vittem (már amiből lehetett).
Elvitted a kocsit egy problémával amit meg is javították. Közben vmi meghibásodott?! Képzeld ilyen van, a szerviz nem tehet róla. Szidod őket miközben a másik 2 szerelod sem tudja mi a baj, sőt az egyik kicsereltetett veled valamit amit nem is kellett volna.
Nincs rutinod mégis itelkezel. Nagyon nem szimpatikus dolog.
Miért is dühít? El vittem hozzájuk az autót SZERVIZBE (ott normál esetben autókat javítanak tudtommal), erre keletkezett egy olyan probléma, ami előtte nem volt, és nem kicsit zavaró. Hadd haragudjak már rájuk akkor. Még vissza is vittük az autót, hogy nézzék át. Ők voltak az egyetlenek (3 szerelő csapatból) akik még a problémát sem hallották 2 próbaút alatt sem. Nem hibáztak? Egyelőre csak azt nem tudjuk kideríteni, hogy miben hibáztak.
No... megkapta az autó az új torony szilentet, és torony csapágyat. (Lemförder)
Ugyanúgy csattog továbbra is. A szerelő is tanácstalan, csütörtökön visszük vissza, hátha. Tök jó akkor a Néró, nem? Előtte semmi baj nem volt, most meg csattog. Mondta a szervízes, hogy volt már neki olyan egy Hondával, hogy mindent kicseréltek, aztán rájöttek, hogy a motortartó bak volt a hibás. Én is valami ilyesmire gondolok most már, hogy nem is a lengéscsillapítónál kell keresni a problémát, hanem simán a motortérbe valami mozog. De most már nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lehet az. -.-