Nem kevés munkába telne de valójában nem ez a gond hanem azok a jogok amelyeket állítólag ez sért. Annak idején mikor a három kéktúra oldala fel lett töltve még KVTE megszervezte, hogy legyen begépelve a teljesítők listája az AK-t Ő csinálta az RP-DDK-t én. Az OKT meg többek közös munkájával készült mivel ez volt a legtöbb adat. Aztán az illetékes vezetők nem engedték feltölteni, csak egyénileg mindenki a sajátját, ott a hivatalban nem várható változás.
A 82-es útvonal nem az erdő szélén vezetett, hanem a domb közepén a jelenlegi K3-on jött, majd úgy ment ki a sarokra. A jelenlegi K3-on még látszik egy régi kék jel, és a leágazásnál is megvan, bár elég kopottan a kapu jelzés: http://www.mapillary.com/map/e/isBNGPe_rkIKfYOEsPk5UQ
Ha segít a munkádban íme az 1971-es Kartográfia Vértes turistatérkép aktuális részlete:
A '70-es évek elejétől is a Buncsú-kút felől vitték fel a jelzést, sokat mászkáltam arra akkor, és az emlékek hozták elő hogy a Pes-kő geoládát rejtettem...
Többen Írtatok a gerecsei Pes-kő és az OKT kapcsolatáról. Mivel márt végeztem a Pes-kő hegycsoport útvonalváltozásaival, ime a kép (az egész hegységet átfogó teljes analízis, majd akkor, ha teljesen kész lesz az egész útvonal Szárligettől Dorogig):
Voltam tegnap Peták István temetésén. Sok ismert turista szintén jelen volt, elsősorban az idősebb korosztályból (pl Kovalik, Thuróczy, Matolcsi, Lehotzky, Sváb, Bánhidi, stb.), valamint természetesen a milliólépéses tévések is ott voltak (Gyenest, Heinczet, Tolnait, Szabadost és Péterfait ismertem fel).
Szerintem utánnyomások, nekem volt ilyen típusúból összesen 5, és ahogyan emlékszem mind egyforma volt, útvonal szempontjából, meg minden másban is.
Egyet (82-es) telepecsételtem, ezt használtam a második kéktúrámon, egyet (szintén 82) pedig elküldtem egy kedves, érdeklődő túratárs-hölgynek, akivel a városlődi presszóban bélyegzés közben beszélgettem, és nagyon megtetszett neki a füzet amit használtam.
Ha minden igaz nemsokára lesz egy '73-as füzetem is, meg egy 88-as, de ez utóbbi neked már van ezek szerint.
Szívesebben adnám postára, mert nem pesti vagyok, és mostanában ritkábban is járok Pestre. Az utóbbi időben többször intéztem postán dolgokat (Vatera, Rákóczi-túra, stb...) megbízhatónak és jónak tartom a postát, de biztos ami biztos elsőbbségi ajánlott küldeményként szoktam feladni ilyen dolgokat.
Ha egyeztetünk akkor neked is elküldöm így szívesen. Hiánypótló, nagy munkában vagy, le a kalappal hogy megcsinálod! :-))
Köszönöm, ha Odaadod őket egy időre! Nem kell postára adni, ha felmegyek BP-re, majd egyeztetünk.
Az 1982-es és az 1992-es nekem is megvan, viszont az 1961, 1965, 1976, 1978 és 1980 években ben kiadottak érdekelnek. Megvan még nekem az 1988-as és az 1999-es, viszont az 1996-os nincs.
Érdekes, hogy két 1982-es csak annyiban különbözik egymástól, hogy az egyikben van egy "TZ 82 2190" felülnyomás, ami a másikban nincs. Egyébként kizárólag ebből látszik, hogy 1982-ben adták ki. A Vízkelety-féle könyvben ugyanez a borító és ugyanezek az útvonal adatok szerepelnek az 1976-os igazolófüzetre vonatkoztatva. Nem tudom, mi a különbség az 1976 / 1978 / 1980 / 1982-es kiadású füzetek között? Lehet, hogy 1978-tól ezek mind utánnyomások?
Nekem is megvan a könyv, természetesen a 4957-es teljesítési sorszámig terjedő listával. Feltegyem a névsort a saját honlapomra? Aztán ha az adatvédelmi biztos pénzbírsága büntet, majd összedobjuk a lóvét! Okés? ;-)
Akik önként vállalkoznak, azokat felrakják az MTSZ honlapjára vagy regisztrálhatnak a túratopon. de ez a töredéke a teljesítőknek, és értelemszerűen jóval kevesebb közülük az, aki a 60-as, 70-es években teljesítette.
Az MTSZ-ben persze megvan a teljes lista, talán már excel táblában is, de nem hiszem, hogy odaadnák.
Ha ez segítené a munkádat akkor szívesen adok neked kölcsön pár régi kéktúrás füzetet azokból ami nekem van, ha egyeztetünk esetleg akkor elküldeném őket postán.
Megnéztem, nekem van 4, azaz négy darab 1961-es füzetem, ezek minimális eltéréssel egyformák.
Van 3 db 1965-ös, ezekből az egyik viszont nagyon különbözik a többitől, lényeges változásokat mutat az útvonalban a másik kettőhöz képest, és mindez egy éven belül, 1965-ben!
Van még: 1978-as, ez gondolom a '76-os kiadás lehet lényegében, van '80-as, '82-es és '92-es, ez utóbbi is érdekes dolgokat tartalmaz pár helyen.
Hagy tegyem rendbe a dolgokat egy Márai idézettel, ebben minden benne van amit a negatív emberekről én személy szerint gondolok:
"...Vannak gyógyíthatatlanul sérült emberek, kiket a kapzsiság, a hiúság és az irigység oly mélyen megfertőzött, hogy nincs semmiféle mód reá, megközelíteni és megengesztelni beteg lelküket. Ezeket szánjad, de kerüljed. Nincs az a nagylelkű cselekedet, önzetlen magatartás, bátor és nemes közeledés, ami segíthet ez embereken. Különösképpen az irigység kínozza ez embereket. Epét hánynak, álmukban felordítanak, hánykolódnak vackukon, mint a nyavalyatörősök, habot köpnek, ha azt látják, hogy valaki munkával vagy a kegyes sors jóindulatával szerzett, elért valamit az életben. Betegek ezek, fertőző betegek. Kerüld a társaságukat, ne hidd, hogy érvelés, bizonyítás valaha is meggyőzheti őket. Mintha a leprásnak akarnád bizonyítani, hogy az egészségesek bűntelenek és ártatlanok! Nem hiszi el. Ha feltárod előttük betegségük igazi okát, meggyűlölnek. Ha érzéseikre akarsz hatni, fütyköst ragadnak. Oly mélyen élnek indulataikban, mint a száműzött sorsában: nem ismernek más megoldást, csak a bosszút. Ne alkudozz velük, kerüld el őket, s viseld el létezésüket a földön, mint egy sorscsapást..."
Hangsúlyozom hogy ez egy idézet, nem én írtam, nálam jóval nagyobb képességű ember szavai ezek. Viszont egyet értek velük.
Így van, egészen pontosan ezt szoktam a szakvéleménybe írni: "a villámcsapást követően a hálózatban keletkezett túláram következtében stb." Csak a vinyókra mondtam, hogy nem evidens, hogy a túláramtól mi megy tönkre. Alaplap, vagy a táp, de van, hogy csak a vinyó... Kiszámíthatatlan. Minden egyszerre nem szokott elszállni egy gépben.
Dr. Vízkelety László: Az Országos Kéktúra - és akik végigjárták (1952-2001)
Már eddig is vettem belőle adatot, de majd a végén átolvasom a részletesebb leírásokat és pontosítom a nyomvonalakat, esetleg beszúrok még hiányzó "éveket".
Egyelőre elsődlegesnek tekintem azokat a forrásokat, melyekhez térkép / térképvázlat vagy valamilyen térképszerű ábrázolás is tartozik (Szent István vándorlás: Turisták Lapja + áttekintő térkép, Lokomotív TE. 1959-es igazolófüzete, az MTSZ 1964-es OKT útiklalauza + turistatérképek és atlaszok.
Most pont a Gerecsénél tartok: Szárliget - Somlyóvári kh. - Koldusszállás (itt is voltak "csuda" nyomvonalak és majd összegzem őket, ha befejeztem a Gerecsét).
(Az 1959 és 1982 közötti időszakból nincs igazolófüzetem, pedig jó lenne látni az első MTSZ-es füzetet (1960-as évek eleje) valamint jó lenne tudni, hogy a Velem - Sümeg szakasz bekapcsolása (1977) és 1982 között adtak-e ki új füzetet. Ebben a Vízkelety-féle kiadványban az áll, hogy az új füzetet már 1976-ban kiadták, Sütő-Nagy Attila összeállításában.)
Ahogy még tegnap leírtad az esetet, nyilvánvaló, hogy a lecsapó villám belejutott a ház elektromos rendszerébe, a vezetékek emiatt égtek, olvadtak szét. A pc-ket nyilván az impulzusszerű túlfeszültség tette tönkre, még ha be sem voltak kapcsolva, átüthettek a főkapcsoló érintkezői (anyám tv-je is így ment tönkre vagy húsz éve: be se volt kapcsolva, mégis szétégett benne a tápegység, mert a hálózati túlfeszültség miatt átütött a kapcsoló). A be se kapcsolt laptopot pedig villámcsapás következtében az áramköreiben indukálódott feszültség tehette tönkre.
"Az összes, a tervezetben szereplő elfogadott nyomvonalmódosítást végig kívánod majd ellenőrizni a Kékkör mentén?"
Igen. Minden komolyabb módosítást be szeretnék járni, nem csak a tervezetben szereplőket. Nem fogom elkapkodni, hiszen csak saját szórakozásból teszem: megyek, amikor időm engedi. Legközelebb talán két hét múlva folytatom a Csobáncon. Célom egy olyan oldal létrehozása a honlapomon, ahol minden lényeges útvonalváltozás megtalálható lesz időrendi sorrendben, rövid leírásokkal, térképekkel, GPS trekkekkel.
Az OKT-n mindenképpen csak a változásokat járom be most, a DDK-n alig volt változás, azt lehet, hogy hanyagolom, az AK-n pedig most csavargok, már a megváltozott útvonalon. Itt a gemenci útvonalváltozáshoz feltétlenül vissza kell mennem, mert a Nyárilegelő vmh. és a Cserta hídja között épp a bejárásom után változott az útvonal, útba ejtve a Pörböly vá.-t.