Keresés

Részletes keresés

MBK_O_E Creative Commons License 2003.09.20 0 0 10405
"egyaltalan milyenre probaljuk beallitani?"

Na erre meg nem válaszoltam:
Szóval ez elsősorban a motor karakterisztikájától függ, azán lehet vele játszani igény szerint, de ettől az motor számára optimálistól (amit nagyon nehéz megtalálni:))) nem célszerű jelentősen eltérni. Itt úgyis nagyjából a te testsúlyodnak megfelelően kell beállítani (ill. nem árt figyelembe venni, h. hegyen v. sík úton használod többet), mint mondtam picit el lehet térni, attól függően, h. jobb gyorsulást vagy jobb végsebességet akarsz. Persze mindkettőt lehet extémre változtatni, de az nagyon a másik rovására megy, gazdaságtalan is és nem igazán lesz így használható.

Előzmény: JohnShaft (10402)
MBK_O_E Creative Commons License 2003.09.20 0 0 10404
már megint kimaradt belőle vm.

lehet, h. úgy érzed, h. kevés, de

Előzmény: MBK_O_E (10403)
MBK_O_E Creative Commons License 2003.09.20 0 0 10403
JohnShaft

Jó most újra tisztába raktál. A VL14-nél nem 45° és 90°-os van hanem vagy ezt veszed vagy azt! Értelem szerűen a 45°-os az erősebb, mint a 90° A fehér rugó kevés lesz, a sárga javasolt, lehet, h. úgy érzed, én úgy gondolom, h. a piros viszont túl erős..tehát felesleges. A Malossi sárga és piros között is lehet találni átmenetet a TOP-nál ill. Polininél. Ha belenézel a variátorba, akkor látod, h. 3-3 pálya centrikus, Tehát, csak úgy lehet a görgőkkel játszani, h. 3-3 egyforma a többi eset rossz! Ezt a 3-at is úgy kell elhelyezni, h. ha körbe haladsz akkor egy ilyen egy olyan, egymás mellett azonos ne legyen. "Így olyan mintha 6 egyforma lenne."

Ez egy gyári 3Yj vario, amit már át lett alakítva!

Előzmény: JohnShaft (10402)
JohnShaft Creative Commons License 2003.09.20 0 0 10402
MBK

hat figyu, lesz rajta nagy valoszinuseggel a hebo aluhenger, amit neztunk es nem a malossi/polini vas
a VL14-es nagy membran (asszem 30-as vastagsagu lap, es van benne 45 es 90 fokos is, no ezt nem tudom mar melyik miert)
PHBG 19-es karbi komplett
Delta kuplung + vannak mar MHR rugok bele (piros, kek, fekete)
variator (ebben feher rugo az alap, de van sargam es pirosom)
hosszu kihajtas 15/40

kene meg vmi szij (dayco, esetleg vmivel osszemerni malossibol), meg fotengely (top racing vagy top performances)

kb ezek, csak azt nem tudom nem jobb csak egyfele gorgovel megpakolni? pl mind 5.1? vagy ennyire szamitanak a kis elteresek?
ha keverni kell 3-3 lehet vagy 2-2-2 is? es ugy kell keverni h egyik suly, melle masik suly, stb igy vegig?
egyaltalan milyenre probaljuk beallitani? fent fogjon es akkor nagy fordulaton (6-7k) induljon, mert most igy szeriaban eleg egyenletese es alap kozelebol indul ami viszon meg jo a kozlekedesben, de lehet igy nem forogja ki magat a motor

Előzmény: MBK_O_E (10398)
szpidro Creative Commons License 2003.09.20 0 0 10401
Legközelebb ne merd kiszúrni a szemümket holmi bevásárlórobogóval! Csak 2 sec alatt gyorsul 50-re, úgyhogy legközelebb tényleg valamit találj ki a hiányérzetünk ellen!
Előzmény: MBK_O_E (10399)
szpidro Creative Commons License 2003.09.20 0 0 10400
Alíg vártam, hogy Szombat reggel 8-ra jöhessek melózni. Bár ez így is jobb, mint Vasárnap.
MBK_O_E Creative Commons License 2003.09.20 0 0 10399
hátós=hátsó

EGyébként tegnap este tényleg pont jó volt az idő, mert hazafele egy zöldnél, mégegyszer feldobta magát kerékre az EVO antipower, pedig nem is ültem hátra:)

Viszont mivel tegnap nem hoztátok az 1 l benzint, ezért Jackpot - azaz halmozódás - van tehát következő alkalomra már 2 l benzint kell hoznotok! :))

Előzmény: MBK_O_E (10398)
MBK_O_E Creative Commons License 2003.09.20 0 0 10398
JohnShaft

A teljes konfigurációd imseretében tudok csak hozzászólni. Hiányzó adatok: Milyen kipuff, milyen hanger, hátós nagy rugó és kis rugó típusa? Ami biztos, h. azért az 1.9-2.8-ra nincs szükséged (ha önmagukban használnád őket). Ha rezod is lesz, akkor ki lehet zárni a 7.1-est is. A meglévő 5 garnitúra görgőből még elő tudod állítani a 4.3, 4.55, 4.85, 5.05, 5.35, 5.55, 5.6, 5.85-ös görgő tömegeket. Mint láthatod ezek csak akkor jók, ha valahol az 5 gr környékén működne jól a motor, mert akkor tudsz finomítani velük, bár sima tuningnál nem biztos, h. észre veszel százados külömbségeket (lsd. 5.55 5.6)!

Előzmény: JohnShaft (10396)
MBK_O_E Creative Commons License 2003.09.20 0 0 10397
Hali

Biztos voltam benne, h. "ti netfüggők" még az este hozzászóltok:))

szpidro
A nagyvasat lehet, h. én is kipróbálom majd..
Remélem a pofámba vakuzós képeket már letörölted!

Szilárd77
Sajnálom, h. tegnap nem futottunk össze a "pici késésem" miatt kiváncsi lettem volna, h. mi újság veled..de sajnos a technika közbe szólt, na majd legközelebb!

Előzmény: szpidro (10392)
JohnShaft Creative Commons License 2003.09.19 0 0 10396
MBK
kapok a variatorral 6.1 es 7.1 grammos gorgoket
vettem most egy csomak colorrol malossit, ebben 4.0 , 4.6 es 5.1 van 6-6 darab
16x13-as a meretuk
gyari meret: 17 x 12 mm / 6,2g
kerdes vegyek meg vmi koztes meretet hogy menjen a beallitas jol?
letezik meg 1.9, 2.1, 2.3, 2.5, 2.6, 2.7 es 2.8-as
FcS Creative Commons License 2003.09.19 0 0 10395
Na, jó...)))

FcS

Előzmény: szpidro (10394)
szpidro Creative Commons License 2003.09.19 0 0 10394
Majd a másikat. Az is tud pár dolgot. :-)
Előzmény: FcS (10393)
FcS Creative Commons License 2003.09.19 0 0 10393
Halihó!

Na, a netfüggők megjelentek:))

Jó volt végre személyesen is találkozni Veletek, remélem lesz folytatása. Ja, nem próbáltam ki a Vespát, remélem lesz még rá lehetőség!

MBK köszönöm a sok tanácsot, amivel így nem terheltük a topicot, és várom ám, hogy kész legyen a mocid teljes erővel, mert így is brutális, milyen lesz akkor?

FcS

Előzmény: szpidro (10392)
szpidro Creative Commons License 2003.09.19 0 0 10392
Szevasztok!

Örülök, hogy taliztunk; jó volt a dumálás!
MBK! Nagyon tutti a járgányod, ezt nem gondoltam volna egy 'xar 70-es robiról! Fincsi nagyon!
Legközelebb elmegyünk gurulni valamerre.

üdv: szpidro

JohnShaft Creative Commons License 2003.09.19 0 0 10391
MBK, olvassa lejjebb parat, szpidronak mar elemeztem milanot

a kiallitas szerintem szervezetlenebb, szejjel tagoltabb mint muncheni intermot, valamint az olaszokat nagyon preferaljak, legjobb helyekre raktak oket
megneztem minden nagyobb robogos tuning ceget, malossi, polini, DR, top performances, girardoni vagy mi, metrakit, hebo
egyik masiktol hoztam kapcsolat nevjegyet, de sok a magyar dealerhez iranyitott, akik persze eleg keveset tudnak sajat cuccaikrol altalaban, vagy dragak, tisztelet a kivetelnek
volt koso is, de csak a lampaikkal, meg digitalis oraikkal, egy nevjegyet szereztem toluk, katalogot csak kereskedonek adtak volna
sajnos top racingot nem talaltam meg, annak ellenere h ki voltak irva, szerintem nem jottek el vegul
mint mondtam talaltam viszont egy nagyon korrekt robogos es motoros alkatresz shopot milanoban, ahol a fele tuning alkatreszt megvettem
az itthoni 210 euro helyett 155-t fizettem ;)

megjegyzem h a malossi szerintem vmennyire a piaggio group tulajdonaban van, annyira ossze voltak nove ott

Előzmény: MBK_O_E (10358)
Domy Creative Commons License 2003.09.19 0 0 10390
krizsig!

Ez mind így van ahogy MBK írja... A szíj és görgő méreteket azért írtam, hogy hátha segít... Az első variátort én egy meghajlított és kicsit köszörült csillagkulccsal szoktam levenni... Először a berugó mechanikájához tartozó fogaskerék mellől leveszem a zégergyűrűt, ekkor lejön az alátét amit a zégergyürü tartott, lejön a rugó, a kis fogaskerék és az a fogazott basz, amibe a fogaskerék kapaszkodik és takarja a csavart:-) Ezután csavarhúzóval betámasztok az önindító fogaskerekéhez bal oldalt, a kulccsal megkapom a csavart és lecsavarom:-) Utána már lejön a vario....

Hátulja:
Hátsó fék+olajszűrőleszedő+csillagkulcs a technika. A kuplungharangot megmarkolod a szűrőleszedővel, és a villáskulccsal leszeded a csavart, ha nem jön akkor kis segítség ha valaki húzza a hátsó féket... Vagy légkulcs mert nálunk az is van:-)

Ha szétszedted mért le a szíj szélességét és pl. varrócentivel a hosszát... (16.4x668 körül) A görgők tuti kopottak... Javaslom 5.5-6.5g-s Malossi görgők beszerelését... Elvileg ha ez megvan akkor simán megy 65-öt... Ha kicsit piszkálod a variot akkor feljebb megy...

Üdv.:
Dömy

ui.:
Most épp nem megyek fel Szegedről a topictalira:-( De még egyszer lehetséges:-)

Előzmény: MBK_O_E (10383)
Törölt nick Creative Commons License 2003.09.19 0 0 10389
Sziasztok!

Ha esetleg valakit érdekel, néhány motorversenyeken készített kép, az klikkeljen ide!

Jaymz.

szpidro Creative Commons License 2003.09.19 0 0 10388
Akkor 1/2 19.
szpidro Creative Commons License 2003.09.19 0 0 10387
Egy gyári Simson dinamikusabb.
Előzmény: MBK_O_E (10386)
MBK_O_E Creative Commons License 2003.09.19 0 0 10386
szpidro

Ó ez bizony kár:(
A körmére kéne nézned..lehet, h. már eladta alkatrésznek a szerelőd...

Viszont ne csüggedj kb. az enyém is úgy megy most, mint a te 50-es Vespád!

Előzmény: szpidro (10384)
szpidro Creative Commons License 2003.09.19 0 0 10385
kés=kész
Előzmény: szpidro (10384)
szpidro Creative Commons License 2003.09.19 0 0 10384
Sajnos nincsen kés a vas; vazzzeg. szpidro

Előzmény: szpidro (10378)
MBK_O_E Creative Commons License 2003.09.19 0 0 10383
krizsig

Az előző 10e hozzászólásban többek közt ezekre is választ kapsz!

Közvetlen szerelés után szokott laza lenni a szíj, de indítás után ez helyre szokott állni, ha nem akkor v. nem hozzávaló a szíj, v. megynúlt stb.. szóval feszes legyen. Alapjárat környékén a szíj dobálózása miatt..tűnik egyenetlennek a tengely..

Szétszedés:
célszerszámmal
avagy dugattyú stoppal (gondolom az nincs) bőrszíjas olajszűrő leszedővel, légkulccsal..

Előzmény: krizsig (10382)
krizsig Creative Commons License 2003.09.19 0 0 10382
Na jó viccesek vagytik most komolyan most próbálom először tisszteségesen szétszedni.

A szíj milyen feszes legyen mert nekem nagyon laza de ha felbörög akkor már feszes.

Nem tudom miért de a tengely alapjáraton nem kiegyensúlyozott hallahatóan és lthatóan olyan mint ha nem lenne kicentírozva de viszont ha felpörög akkor már rendben van.

Ez is attól lehet hogy túl laza az ékszíj?

szpidro Creative Commons License 2003.09.19 0 0 10381
Köszi a törődést!
1/2 7!
Előzmény: peaso25 (10377)
MBK_O_E Creative Commons License 2003.09.19 0 0 10380
Sok dolgozó vénember..csak én megyek iskolatáskával:)))))
Előzmény: szpidro (10378)
MBK_O_E Creative Commons License 2003.09.19 0 0 10379
peaso25

fél hét??? 3,5 óra??? :)) v. :(

Előzmény: peaso25 (10377)
szpidro Creative Commons License 2003.09.19 0 0 10378
Mindjárt kiderül lesz-e 1 utam Halásztelekre. Ha igen, reszkessetek! :-))
peaso25 Creative Commons License 2003.09.19 0 0 10377
miután FcS a 7 órát rád való tekintettel lőtte be, ezért legyen

FÉL HÉT

Előzmény: szpidro (10373)
MBK_O_E Creative Commons License 2003.09.19 0 0 10376
szpidro

Háát ha a kis Vespával pötyögsz oda, akkor már most indulj el!! :))

Előzmény: szpidro (10372)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!