1. "Sötétvágás". A Konkoly Thege úton közlekedő buszjáratnak (nem emlékszem már a számára, az összekevert újakkal meg nem fárasztom magam) volt ilyen nevű megállója. Most úgy látom a térképen, hogy épp két megálló közé esik.
2. Azzal nincs bajom, ha pl. az útvonaltervezéshez, de máshoz is szükséges a megálló- és átszállóhelyek korrekt megnevezése. Tehát kizárnák azt, hogy egy hosszabb utat több különböző helyeken keresztező járatok mindegyikén azonos nevű legyen a megálló. Van erre egy hihetetlen megoldás. Az útkereszteződéseknél levő megállók hivatalos neve (abc szerint) "Kukutyin utca - Pitypalatty utca sarok" legyen. Temészetesen a Kukutyin utcán haladó járművön ezután is elég lenne csak Pitypalatty utcát említeni, mig a Pitypalatty utcán közlekedőkön Kukutyin utcát. Ha téren van(nak) a megálló(k), akkor nincs probléma.
Azonban az agyrém, hogy pl. a 72-es trolibusz a Bajza utcától 3 megállón át halad a Podmaniczky utcán és a harmadik megállónál azt mondják be, hogy "Nyugati pályaudvar, Podmaniczky utca". Vagy a 73-as, 76-os trolin, az Izabella utcán haladva, az Andrássy utat "Vörösmarty utca" néven konferálják be. Idióták! A troli már hosszú ideje párhuzamosan haladt a Vörösmarty utcával....
Szóval a nagy okoskodásban meg lehetne próbálkozni a helyismerettel nem bíró ember fejével való gondolkozással! De ez a BKV-nál reménytelen.
Ok, megbeszéltük. De akkor a Mester utcából kanyarodjon a Haller útra és máris a Nagyvárad téren van. Igaz, ott nem tud visszafordulni, de majd a Keleti mellett megoldja :-)))
Amikor még ennyi vágány volt a Móricz Zsigán (fedőneve Morzsi), akkor könnyű volt keresztező villamosvonalakat tervezni :-)
(Kép a Budapesti Kirándulóhelyek c. könyvből, Panoráma kiadó, megjelent 1960-ban.)
Az eredeti képen látszik, hogy az órán 12 óra 46-47 van. Lehet, hogy vasárnap, de akkor is! Akkor a népek ilyenkor fegyelmezetten ebédeltek otthon és hallgatták a Jó ebédhez szól a nótát? :-)
Magam akár egy Hűvösvölgy - Nagyvárad tér 63- as járatot is szeretni tudnék! :)
A Hűvösvölgy - Gellért tér -Savoya park járatot (18) azért szerettük, mert átszállás nélkül (jó időben séta a Szabadság hídon) lehetett a Nagycsarnokba járni.
Azzal kezdem, hogy piszkosul nem értek a közlekedés szervezéshez, de egy olyan megoldásnak, ahol a villamosok "kereszben" mennek, azaz nem csak egyszerűen meghosszabbítják-összekötik őket, de variálják is, nem lenne értelme?
Például:
18: Hűvösvölgy - Savoya park, 61: Bécsi út - Móricz és gondolom a 19: Bécsi út - Kelenföld a fő csapásirány.
De lenne egy 56: Hűvösvölgy - Móricz útvonalon, vagy maradna a 17: Bécsi út - Hűvösvölgy. Vagy bármi, amire lenne értelmes mennyiségű átszálló utas. Persze így minden ritkább követéssel járna, de akkor sem, vagy kevesebbet kéne átszállni.
Legtöbbször biciklizem arra kocsin kívül, de számomra a János kórháznál, a villamoshuroknál kezdődik. Ott a park, a vadgesztenyék, és a Majorka vendéglátóipari egység. Azután folytatódik mind a vágány mellett, mind a fogas aluljáróján át a gimnázium előtt.
Tudom hogy ez nem kívánságműsor, főleg nem a te részed, de 18? A Hűvösvölgyet mindig 56-os jelzéssel járták. Nem is volt régen 18-as. Volt a 63-as a Jánostól a Nagyvárad térig. Nade kérdés, honnan is tervezik indítani ezt a 18/56-ost? Remélem nem ismét a hurokból -SzKt- és érinti újból a Dunapartot vagyis a Belvárost.
Eza fotó valószínűleg abból a korból származik, amikor a négyes autóbusz a XII. Lékai János tér - XIII. Gyöngyösi út végállomások között közlekedett. Katonáskodásom idején (1961-63) rendszeresen jártam vele, oda-vissza.
Amennyiben jól tudom, az újabb fonódás után a 61- es fog a Móricz Zs. körtér - Óbuda között járni (a 17- es szűnik meg), és a Hüvösvölgybe ismét a 18- as jön.
Megvolt a nagy Ikarus 620-as csavargás , ami már az elején több volt, mint amit vártam, hiszen a miskolciak által felújított 620-as mögött ott állt az MB-Travel 630-as kabriója is: Naná, hogy mindenki megbámulta őket - még a téren átvonuló[...] Bővebben!Tovább »
Kb. 1 éve szomorúan vettem észre hogy lebontanak egy szép házat a Szabó Ilonka utca elejéről. Lebontották.
Tegnap arrajárva láttam hogy építik az utódját. A legritkább eset. Olyan igényes és korhű lesz a pótlás hogy kifejezetten keresni kell a különbségeket. Sajnálatos hogy nagyon ritka az ilyen újjáépítés.
Ilyen volt és még a Norcon így látható:
Ilyen most és a kitett táblára feltett generált kép alapján ilyen lesz:
Szerintem ott még lesz pár átszervezés, ha egyszer összekötik a budai villamosokat. Tudtommal -de majd Hamster kijavít- az északi (Török utca és rakpart) csak az egyik terv, a Móriczon szintén össze akarják kötni a 61-est a Fehérvári úttal. Szóval tág tere lesz még itt az átszámozásnak. :-)
Ja, és részemről plusz egy szavazat arra, hogy baromság volt a HÉV-eket beszámozni. Illetve tőlem számozzák be, de akkor használják / írják úgy a neveket, mint a rádiókét. MR2-Petőfiként még oké, de amikor csak szólóban MR2 volt az az agyamra ment. A HÉV-nél meg még kevésbé informatív egy puszta szám.
Ja hétvégén valamelyik rádióban hallottam, hogy az 5-ös és a 8-as HÉV vonalán felújítás van, pótlóbuszok stb.
Csak néztem magam elé, tudtam ,hogy átszámozták, de gőzöm nincs melyik melyik és nem is hiszem, hogy megtanulnám valaha. Ha mondjuk épp HÉV-vel terveztem volna utazni eléggé zavaró lett volna.
Ráadásul a Nyúl utca is lehet ugyanannyira Városmajor. Az 56-ot sem volt okos doloog 61-re változtatni. Pár évig ment a Gellért felé, szerintem az szerencsésebb útvonal volt.
A múlt héten többször is szerettem volna útvonalat terveztetni a BKV honlapjával, de egyszer sem sikerült, mivel nem működött a tervező (a beírtam paraméterekre megállt, mint a szög). Bónusznak a nagy nehezen, külsős oldal segítségével megtalált járatnak nem létező útvonalat mutatott, kétféle odaúttal, visszaút nélkül.
Kis adalék a BKV villamos mentrendjéből, különös tekintettel a hatvanas villamos vonalra:
Ötven évig úgy villamosoztam a Hűvösvölgybe, hogy a Szilágyi Erzsébet fasorban, a Nyúl utca és a János kórház között, volt egy "Fogaskerekű vasút" megállóhely. Czirka 2 éve a megálló neve "Városmajor" a fogaskerekű említése nélkül! A villamosban elhelyezett információs táblán sem szerepel a fogaskerekű, mint átszállási lehetőség.
Na ezt most nem nagyon értem. Pont azt írtam, hogy az Üllői út a körúton, bármellől jövünk, mindenhonnan Üllői Út (szemben pl a Keleti Károly u. - Szász Károly utca helyzettel, ahol valóban van különbség, de attól a megállót még hívhatták volna egy néven). A megállókat nem üzleti alapon kéne meghatározni. A főútvonalak, pl az Üllői út alapból kínálkoznak, kisebb, kevéssé ismert utcáknál az ott lévő fontosabb közintézmény (pl Klinikák) jobban azonosíthat.
A HÉV-ek számozása viszont kapitális baromság. A hatvanas évek lyukkártyás-lyukszalagos világát idézi, a hollerith korszakot, mikor - ha nem is a városi közlekedésben - de mindent kódokkal kellett azonosítani. De 2012-ben a Szentendrei HÉV-et vagy a Gödöllőit beszámozni... Otthon, házon belül, maguknak, ha már mindenáron, de az utazóközönséget kéretik megkímélni ettől a marhaságtól. Elég kárt okoztak már a több évtizedes, meghatározó járatok átszámozásával (hadd keresgéljen az a szerencsétlen).
Részemről nem tartom hülyeségnek, hogy a fontosabb átszállási csomópontoknak azonos neve legyen. Lehet, hogy nem mindenkinek egyértelmű, hogy a Ferenc krt. és az Üllő út ugyan azt jelöli.
Fontosabb problémái meg vannak, de arra nincsen zsé. (Nem, ha megspóroljuk a táblák újramatricázását, akkor se lenne.)
Meg lehetne próbálkozni az összes megálló- és átszállóhely valamilyen bonyolult és áttekinthetetlen módon való beszámozásával is. Aztán mehetnénk a 3247-bx-11-ről a vKH-6999-re. Mennyivel jobb lenne, mint az, hogy "a Lehel térről a Sötétvágásra". Természetesen a projektet az én cégem csinálhatná aranyáron.