Keresés

Részletes keresés

tumikas Creative Commons License 2018.02.16 -8 1 31869

Nem tudom álmodj királylányt senki sem írt eleddig. Én meg főleg nem. Én csak 4 egyszerű kérdést tettem fel, mivel szívesen vásárolnék egy vagy akár két darabot is, de nem mindenáron.

Az epoche 3 fetisizmussal mindketten tudjuk mire akartam utalni...

Előzmény: alkotasu (31868)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.16 -4 3 31868

A potenciális vevőnek kicsit más a hozzáállása, másképp nyilvánul meg, mint itt egyik-másik hozzászóló.

Aki támogatólag áll hozzá a dolgokhoz, az jó álmodozást kíván? Meg "Álmodj királylány..."?

Szerinted?

 

 

 

Előzmény: tumikas (31866)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.16 -3 3 31867

Ilyet ki mondott?

Annyit írtam, hogy ha összehozol egy III-as korszakos járművet, arra vevő leszek. Nem szabad a magam nevében nyilatkozni?

Előzmény: tumikas (31864)
tumikas Creative Commons License 2018.02.16 -7 4 31866

Itt egy ember szájkaratézik, Te. Vagy az esetleg szájkarate hogy egy potenciális vevőnek kérdései vannak? Vagy szájkarate az hogy egy esetleg a témában jobban otthon levő ember elmondja PUBLIKUSAN intelmeit?

Előzmény: alkotasu (31859)
tom sawyer Creative Commons License 2018.02.16 -1 7 31865

Azzal azért jó ha tisztában van a kedves vitatkozó csapat, hogy nem kevés részem volt a látványtervezésben, és a létező legtökéletesebb rajzok mentek ki. Aki ismeri a régi Bz-met az a pontosságát és részletgazdagságát az szorozza meg legalább 2-vel. Az ,hogy ebből mit hoz ki az MTB már más kérdés. A tervezés alapelve a "sokból lehet faragni" volt.

tumikas Creative Commons License 2018.02.16 -3 1 31864

Aki nem epoche 3-ba modellezik az nem is létezik.

Előzmény: braun (31856)
S.A.S Creative Commons License 2018.02.16 -1 0 31863

Pontosan így van.

Előzmény: somytomy (31861)
S.A.S Creative Commons License 2018.02.16 -1 2 31862

Az a helyzet, hogy két messzi nem annyira jól kivehető képet még publikáltunk mielőtt kimentek volna a rajzok de többet nem. Amiben teljesen igazad van, hogy jelentősen növelte az előjegyzések számát. Itt található.

Előzmény: Truckman65 (31860)
somytomy Creative Commons License 2018.02.16 -1 4 31861

Ha jól értem csak addig, amíg elkészül a végleges számítógépes rajz. Felteszem azért, hogy a fórumokban ne röpködjenek mindenféle erős vélemények egy nem végleges rajz alapján. Nem jó a gyártónak, ha valami szegecsszámláló a megjelenés előtt hónapokkal leírja, hogy egy alkatrész féél milliméterrel balrább van a kelleténél és ilyet valamirevaló modellező nem vesz, és az sem jó, ha a végleges modell "csalódás" lesz az előzetesen kiszivárgott részletesebb rajzok miatt. Túlzott óvatosság, de szerintem van benne ráció.

Előzmény: Truckman65 (31860)
Truckman65 Creative Commons License 2018.02.16 -3 2 31860

"Az MTB kérte hogy ne legyen publikálva semmi a modellről"?

De miért?

Az baj ha kézzel nem is fogható,de legalább látható egy térhatású kaszni képe és erre felizgulva nem csak 50 ember szeretne vásárolni,hanem 300 és akkor nagyobb megrendelői érdeklődés esetén az esetleges legyártott darabszám el is fogy hamar?

Vagy az lenne a baj,ha nem készülne el a gyári darab és nagy égés lenne a mézesmadzag húzogatás-merthogy már mesterdarabot is láttak az emberek?

De akkor kár volt beszélni ennyit is,mert ha nem csinálja meg az MTB valamiért mégsem---akkor az nekik égés és üzlet rontás,mert majd a sikertelenség híre terjedne az ilyen külső kívánságok megvalósításáról Róluk....

Előzmény: S.A.S (31854)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.16 -1 0 31859

Szerinted? :-)))

Ha csak szájkaratézik valaki, annak szokott más hozadéka lenni?

Előzmény: braun (31856)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.16 -4 3 31858

"Az talán kicsit erős volt,hogy Senki nem csinál semmit"

 

Valóban, nem ismerek mindenkit a fórumon, így Téged sem. De éppen ezért világosíts fel, hogy Tenmagadat is beleértve a kritikusok közül ki, mit tett le eddig az asztalra (braun kivételével - mert őt tudom, legalábbis részlegesen, és az ő részéről még talán rendben is van a dolog).

 

 

"Készülnek modellek,de mivel akik csak a gyárit szeretnék megvenni---hát várjanak is rá--egyszer talán lesz is csak már lehet hogy az unokáiknak készül el...."

 

Hehe... Én nem vártam rá... Magad uram, ha szolgád nincsen... A pechem az, hogy sajnos mindent nem tudok megcsinálni, de ez már az én szociális problémám.

 

"A szervezkedő emberekből mindig van,lásd a TT méretben a matricás mozdonyok--szervezkedtek annyira--hogy a Széchenyi taurus is megjelent "engedélyezve" és mégsem gyáriban 5 év múlva a nagy mozdony megjelenése után,amikor már mindenki adta el mert unták már a matricás mozdonyokat."

 

TT-vel soha nem foglalkoztam, de azért az almát a körtével ne hasonlítsad össze! Egy matricás mozdonyt 5 év múlva kihozni tényleg marhaság. Egy III-as, IV-es, V. korszakos Bobó még 5 év múlva is kelendő lesz (feltéve, ha hirtelen nem áll rá rapid módon egy gyár saját kockázatára - de egyelőre ilyenről nincs hír).

 

 

Az utolsó bekezdésedben sok igazság van, én ezért örülök S.A.S kezdeményezésének, mert végre egy lehetőség egy újabb modell megjelenésére.

 

Ennyi.

 

Ha nem akarsz ilyen konstrukcióban részt venni, semmi gond, senki nem fog kést szegezni a nyakadnak, hogy márpedig...

 

Úgy is mondhatnám, nem kényszer a disznótor. És szerintem ezt a vitát ezzel le is zárhatjuk.

Előzmény: Truckman65 (31852)
Conrail Creative Commons License 2018.02.16 0 2 31857

Ez így helyes, ahogy a partnerod kérte. Senkinek semmi köze a fejlesztésről addig amíg el nem készűlt és ki nem lett próbálva.

Lásd példaként: Apple, ahol még a részvényesek sem tekinthetnek be mindenhová.

https://index.hu/tech/2018/02/15/civilek_nem_tehetik_be_a_labukat_az_apple_otmilliard_dollaros_fohadiszallasara/

Előzmény: S.A.S (31854)
braun Creative Commons License 2018.02.16 0 2 31856

Ha kihoztok egy III. korszakos járművet, és nem elszállt áron kínáljátok, vevő is leszek rá.

 

Mert ha nem így lesz, akkor marad okostojás, haladás kerékkötője ésatöbbi?:)))

Előzmény: alkotasu (31855)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.16 -2 0 31855

OK, a receptet olvashattad, csináld meg, várom, hogy milyen hazai modellel jelentkezel! Akár össze is foghatsz vele. Ha kihoztok egy III. korszakos járművet, és nem elszállt áron kínáljátok, vevő is leszek rá.

Megegyeztünk?

Előzmény: tumikas (31853)
S.A.S Creative Commons License 2018.02.16 -1 4 31854

Nagyon örülök, hogy ennyire érdeklődsz a modell iránt és igazán kedves vagy, hogy nagy EMBERNEK nevezel:) Bármennyire is furcsán hat de az MTB kérte, hogy ne publikáljunk semmi komolyabbat a mozdonyról, amíg készen nem lesz a komplett 3D-s modell a hajtással együtt.

Előzmény: Truckman65 (31852)
tumikas Creative Commons License 2018.02.16 -1 2 31853

Látom nem sikerült értelmezni a topictárs mondókáját. A leírtak alapján Ő főleg nem a hogyan nem lehet részt erősíti, hanem a hogyan lehetségest.

Előzmény: alkotasu (31851)
Truckman65 Creative Commons License 2018.02.16 -4 4 31852

Az talán kicsit erős volt,hogy Senki nem csinál semmit :)

Mert akkor Nálad is a kritikált emberekről (akik nem csinálnak semmit) Te sem tudsz semmit.

Készülnek modellek,de mivel akik csak a gyárit szeretnék megvenni---hát várjanak is rá--egyszer talán lesz is csak már lehet hogy az unokáiknak készül el....

A szervezkedő emberekből mindig van,lásd a TT méretben a matricás mozdonyok--szervezkedtek annyira--hogy a Széchenyi taurus is megjelent "engedélyezve" és mégsem gyáriban 5 év múlva a nagy mozdony megjelenése után,amikor már mindenki adta el mert unták már a matricás mozdonyokat.

Furcsálom hogy az a nagy EMBER aki szervezkedik,de még nem láttunk belőle semmit,annyira hogy még egy 3D nyomtatott kaszni fotóját sem---de "látatlanban az már szép és mindenkinek tetszeni fog és puszilgatni fogja a mozdonyt"

Aki meg már modellt is készített és letett az asztalra azt meg csak fikázzák,hát ezért nincs magyar modell,csak ami jut és persze jó drágán.Aki meg értékeli ami már elkészült,annak van is magyar mozdony modellje,de külföldön is jobban értékelik amit kapnak ezért azoknak készül külföldi modell,mert értékelik.Annyiból lehetne magyar modellt is csinálni,ha nem lenne ez a "gyári" betegség :) Ebben az országban sosem lesz akkora számú vásárlópiac,hogy külföldi nagy gyártók saját kontójukra magyar modelleket gyártsanak,így jobb lenne azt becsülni ami van és akkor még lenne sok más modell is,de raktárra senki nem fog termelni--a külföldi meg még inkább nem .

 

Előzmény: alkotasu (31848)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.16 -3 4 31851

Ha jószándék van, akkor a jószándékú ember felkeresi (akár privátban) a szervezőt, és felajánlja, hogy ő ebben és ebben tud segíteni, és igény esetén cselekszik is. De a tét nélküli észosztást nem tudom díjazni. Egyelőre csak annyit olvastam egyesektől, hogy hogyan nem lehet szerintük.

 

De ismétlem: lehet próbálkozni is saját ötlettel, megvalósítással, semmi akadálya. Szeretnék Tőled annyi konkrétumot látni, mint S.A.S topiktárstól. Ameddig ilyet nem látok, addig Részedről csak a tartalom nélküli szavakat látom.

Előzmény: bobofan (31850)
bobofan Creative Commons License 2018.02.16 -2 8 31850

Kedves Alkotásu!

Köszönöm szépen a jelzőt, és külön örülük hogy ennyire vehemensen támad visza, így Önnek külön feltenném eme kérdéseket:
 Tárgyalt már valaha bármelyik vasútmodelleket gyártó cég képviselőivel, esetleges modellek elkészüléséről? Tudja hogy egy átfestés is mennyi előkészülettel, és tervezgetéssel jár, mind a megrendelő mind a gyártócég részéről?
 Foglalkozott-e már piackutatással, üzleti terv készítéssel, netalán startup cégekkel?
 Tisztában van azzal hogy a mai magyarországi kereskedelmi törvények hogyan szabályozzák ezeket a kickstarter szerű kezdeményezéseket?

 

Ha ezekre nem a válasz, akkor kérem ne illesen jelzőkkel olyanokat akik jószándékból segíteni szeretnének. Illetőleg azokat se akik teljesen jogos kérdéseket vetnek fel. Ugyanis az üzleti életben az egyik legfontosabb alaptétel hogy lehetőleg a legegyenesebben szolgáljuk ki az adott üzletfelet, és a kérdésekre egyenesen válaszoljunk. Ha ezek nincsenek meg bukik a bizalom és vele az egész biznisz.
 
További kellemes napot, és M44-esekben gazdag további modellezést kivánok.

Előzmény: alkotasu (31848)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.16 -10 12 31848

Az eszem megáll!

Van egy jó kezdeményezés, normális modellezők összefogása, aztán jön pár okostojás, akik csak osztják az észt, de csinálni nem csinálnak semmit.

 

Kedves Bobofan, és hasonlóak! Van még lehetőség, bőven vannak még magyar járművek, amiket ki lehetne hozni modellben, vegyétek elő a fiókból az üzleti terveiteket, csináljátok/csináltassátok meg a modellt, és terítsétek a piacon! Okoskodásból soha nem lesz modell.

 

A Bobo projekt meg hadd menjen így, S.A.S topiktárs, és társai azért már elég sok időt fektettek ebbe a projektbe, hogy ne akarják egyesek a kakaót megkavarni.

S.A.S Creative Commons License 2018.02.16 -2 9 31847

Akkor leegyszerűsíteném a helyzetet faék egyszerűségűre. Aki szeretne M44-et és esetleg más magyar mozdonyokat is és el szeretné kerülni a lentebb leírt procedúrát, az megjelenéskor, ha tetszik neki és megfelel az elvárásainak az MTB által kiadott ABbmot legyen szíves vegye meg. Spóroljunk egymásnak időt és fáradtságot. Ha elég sokan fognak így dönteni, akkor az MTB érteni fogja. Nekem erre munka és család mellett több energiám nincs. Szerencsére eddig sem ebből kellett megélnem és ezután sem ebből fogok :)

Előzmény: bobofan (31846)
bobofan Creative Commons License 2018.02.16 -3 7 31846

Sziasztok!

Első körben szeretném leszögezni hogy a babakocsis jelem ellenére, évek óta olvasom a forumot.
Második körben pedig azt szeretném leszögezni hogy évekig dolgoztam az egyik ismertebb vasútmodellekkel foglalkozó bolthálózatban mint eladó, később boltvezető/manager, és mint ilyen résztvettem egy két gyártóval történő tárgyaláson, így leírnám intelmeimet, tanácsaimat a jelenlegi project szereplőinek.:

Alapvető problémákat látok az üzleti elképzeléssel, illetve sok az elnagyolt részlet.

Ahogy Braun írta erőteljesen jelen van a fordítva ülünk a lovon . A pénzgyűjtés után keresünk egy céget aki a papírozást, illetve a jogi/adózási hátteret biztosítja című történet eléggé átgondolatlan. Ezzel kellene inkább kezdeni, így maga az összeg begyűjtése is gördülékenyebb lenne. Ha pedig minden kötél szakad akkor egy saját céget alapítani a célra. Példa a csatorna túlsó feléről: Revolutiontrains
Jó ez az internetes összefogás, cserébe viszont a vasútmodellező társadalom egy szignifikáns, tapasztalataim szerint legtehetősebb rétegét nem fogja elérni. Emiatt is lenne fontos esetleg több modell forgalmazóval is megállapodni, vagy pedig elkezdeni a reklámot nyomni az offline újságokban is.
Fontos lenne egy kézzelfogható handmuster elkészülése a pénzezés előtt. A mostani 3D nyomtatási technológiák kiválóan alkalmasak erre a célra. Sokan vannak olyanok akik egy CAD rajzot értelmezni sem tudnak, nem pedig az alapján dönteni, főleg amikor egy modellről van szó.
Elkészülnek a modellek, el is mennek. Folytatás? Vagy pedig ez egy egyszeri történet lenne? 

Saját személyes véleményem szerint maga a kezdeményezés jó, csak sajnos hűbelebalázs módjára sikerült belevágni. Én a jelenlegi piackutatási adatokkal szépen összekolompolnám a nagyobb boltok tulajdonosait és szépen felajánlanám nekik a project felkarolásánák lehetőségét. Lehet hogy nemet mondanak, de így legalább tisztább lenne a további teendők sora. Ha pedig zöld lámpát kapna akkor pedig a határ a csillagos ég.

Addig is mindenkinek szép estét, és jó álmodozást kívánok!

Rezesmatyi Creative Commons License 2018.02.15 -2 6 31844

Mivel te nyilvánvalóan nem tartozol az eszementek közé, téged nem fog érinteni a dolog.

Közülünk pedig, aki akar az elmegy az ügyvédhez és elhozza a papírkáját.

Az ügyvédi költségeket az ügyvéd megmondja. Az hogy ki mikor és mennyit adózik, igazán nem tartozik rád.

Végül pedig, nem kényszerít senki sem téged, sem senki mást, hogy résztvegyen a projektben.

Végre eljutottunk oda, hogy az "össze kéne fogni" sóhajtozás helyett egy valós összefogás körvonalazódik.

A letéti számlás megoldásban különösebb rizikót nem látok. Hogy milyen is lesz a modell ? Nos S.A.S és társai hozzáállását és elkötelezettségét, valamint az eddig közzétett információkat látva, ezen sem izgulom halálra magam.

Előzmény: Truckman65 (31834)
DZolTTán Creative Commons License 2018.02.15 0 0 31843

Mint írtam, nem merültem el a részletekben, így ezt nem láttam.
De ha így van, akkor elméleti szinten az MTB is indíthatná.

Nem akarok okoskodni, lehet hogy halott ötlet, csak gondoltam, felvetem, hátha...

Én a magam részéről sajnos csak ennyit tudtam hozzátenni az ügyhöz, illetve, hogy kitöltöttem az előrendelős kérdőívet.

Előzmény: BorKi (31841)
braun Creative Commons License 2018.02.15 0 1 31842

Erről írhatnál egy kicsit bővebben, hátha az egészet nem is de részben lehetne adaptálni, ami a lengyeleknél működik.

 

Úgy tudom, hogy a Piko SM42 mozdony annak idején több kereskedő összefogásából és közös finanszírozásában készült. Gyakorlatilag felosztották egymás között a piacot és így mindenki jól járt. Végül a Piko is, mert tulajdonképpen ez a modell volt a belépő a lengyel piacra, ami azóta több gyártói finanszírozású modellt is képes eltartani. Na, ezt nem tudom idehaza elképzelni.

Előzmény: S.A.S (31837)
BorKi Creative Commons License 2018.02.15 0 0 31841

Figyelj arra, hogy magyar bejegyzésű cég nem vehet részt a projekteken. 

Előzmény: DZolTTán (31840)
DZolTTán Creative Commons License 2018.02.15 0 0 31840

Sziasztok,

 

a https://www.kickstarter.com/ működését ismeri valaki?
Az M44 ügy kapcsán jutott eszembe. Amennyire belenéztem, úgy láttam hasonló projektek szervezésére való. Valaki feltesz egy gyártani szánt terméket, megadja az előrendelős árat, elérendő darabszámot, határidőt. Ha összejön, akkor indul a gyártás. És a Kickstarter logisztikázza az egészet. Kb. mint ahogy az EBAY közvetít az eladók/vevők között. Nyilván ezért valami részesedést kérnek, de cserébe valamit gondolom garantálnak is.
Mondom, nem ismerem a pontos működésüket, csak gondoltam felvetem, hátha használható, vagy ötletet ad valamihez.

special_modells Creative Commons License 2018.02.15 -1 6 31839

Kedves Topictársak!


Engedjétek meg nekem az alábbi pár gondolatot az M44-es (és ABbmot) projekt(ek) okán. Szeretném elöljáróban leszögezni, hogy S.A.S. (és sok más fontos és aktív) topictársunkat nem ismerem személyesen (remélem "ez az állapot" még változni fog). Olvasva a Bobó előkészületei kapcsán megjelenő hozzászólásokat, engedjétek meg, de vannak, akik lehet a buzgó érdeklődés hevében, de mégis finoman szólva kifogásolható stílusban osztják meg gondolataikat. Félre ne értsen senki, nem tartok senkit sem bunkónak vagy hasonló, pusztán arról van szó, hogyha végigolvassuk akár saját sorainkat sok esetben érezhetünk egy enyhén lenéző, szkepticista élt S.A.S.-al (és persze amikor Őt említem, akkor értem a vele együtt dolgozókat is) szemben.

 

Miért írom ezeket a sorokat? Azért, hogy mielőtt akár egy pár sor vad gépelésébe kezdenénk ennek a bejegyzésnek a továbbgondolása végett is, elmélkedjünk egy kicsit magunkban. Gondoljuk végig, hogyha mi vennénk a vállunkra egy ekkora volumenű és jelentőségű projektet (mert ugye a Fuggerth életre hívása és működése óta talán a legnagyobb esemény és lehetőség lenne a magyar vasútmodellezés történetében) mi mégis, hogy tudnánk a nem éppen egységes tömbben élő és létező hazai modellezői közösséggel végigvinni a vállalkozásunkat. (Ismét arra kérnék mindenkit, aki olvassa ezeket a sorokat, hogy ne úgy értse ezt, mint közösségünk leszólása,stb.) Szerintem mindenki tisztában van azzal, hogy melyik oldalnak milyen biztosítékra van igénye a cselekvés végett. Ennek okán is feleslegesnek tartom, hogy nagyröptű gondolatokban fejtsük ki az ábrándokat, amelyek egyik és másik oldalnak semmiféleképp sem elfogadható (gondolok itt az előleg kérdésre és az ahhoz kapcsolódó technikai részletekre) majd visszatérjünk az alaphelyzetbe úgy, hogy a semmilyen érdemi előrehaladást nem szolgáló betűvetések eredménye maximum a most még lelkes vezéralakok esetleges "elkedvetlenítése" felé vezet.

 

Mert ez egy ilyen hozzászólás, egy kérést is megfogalmaznék hozzátok. Ha úgy érzitek tudtok azonosulni a leírtakkal, akkor ne szóljatok hozzá ehhez a bejegyzéshez, pusztán folytassuk ennek jegyében a fórumozást.

 

Végül, de nem utolsó sorban S.A.S. és a vele együtt dolgozó topictársak engedelmét kérem, amiért őket ilyen mélységében érintő írással jelentkeztem (remélem nincs ellenetekre, de természetesen amennyiben mégis úgy kérlek jelezzétek nekem egy email formájában?!).

 

Köszönöm, hogy a gondolataimra szántátok ezt a (pár) percet!

SKL14 Creative Commons License 2018.02.15 0 1 31838

Nézd, szerintem senki sem tiltja meg, hogy legyenek alternatív próbálkozások.

Ha Te úgy gondolod, hogy keresel egy kereskedőt, és össze tudod velük hozni, hogy rendeljék meg a megfelelő darabszámot (bármely gyártó, bármely mozdonytípus lehet) mi itt mindnyájan üdvözölni fogjuk ezen erőfeszítésedet. Vagy bárki másét aki ezt összehozza.

 

Ha visszakeresed ezzel kapcsolatos véleményem az M44 projekt elkezdésekor én sem értettem egyet S.A.S. kollégával abban, hogy mi modellezők finanszírozzuk meg részben a fejlesztést.

Viszont azt is látni kell, hogy S.A.S. az egyetlen aki fel tudott valamit mutatni - és nem is keveset - a cél érdekében, úgyhogy aki szívén viseli ezen projekt ügyét és bízik sikerében annak bizony az S.A.S. által mutatott utat kell követniük.

Aki megjelölte, hogy milyen festésű M44 mozdonyt szeretne az pontosan tudta, hogy az csak előrefinanszírozással lehet az övé.

 

De szerintem aki fel tud mutatni más, jobb alternatívát arra nyitottak vagyunk, de ennek kicsi sajnos a valószínűsége.

Előzmény: braun (31826)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!