Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Patrol56 Creative Commons License 2013.03.15 0 0 2182

A régi 2.5 szivó fötengely átmérője kellene és akkor tudnánk megmondani,hogy mennyire lehet sac-per terhelni nyomatékra Nm-ben,hiszen azt szeretnéd és nem repkedni vele ? De számold hozzá,hogy a csúszó csapágyak (vállal) duplaáras lesz és nem a széria mennyen bele, mert nem fogja, tényleg nem fogja birni.  (Ezek nagyon kiszámolták a gyárban)

Előzmény: Liviati (2180)
Patrol56 Creative Commons License 2013.03.15 0 0 2181

Amit felvázoltam mint alternativa az járható út,de dokumentálni csak ápr. vége felé fogom tudni. Ez a mindig jön valami nem várt közben, gondolom ismerős jelenség ?? Azért azt a negyed millát én megfeleztem, mert amit lehet itthon vagy a benti műhelyben csináljuk meg. Óva intenélek, ha szabad ilyet mondanom, vakon számitások nélkül beleugrani a motorátépitésben. Nincs szörnyebb mint másodszor bontani meg a blokkot, a kiszerelése a frissen berakot motornak már deprimáló. Ha lesz 2.8TD 70% feletti motor azonnal szólok. Úgy tudom, hogy "szájbarágóssan" nem kell okoskodnom, mit is jelent egy motor  feltöltése és a kimarad a szénfoszil pótlás ?? Értem ez alatt ,hogy azonnal melegszik és a fejnek annyi (kuka). A turdó sem lesz csak úgy dugunk rá 1-et aztán gyi a nagy domboknak 6 tonnával. Nem szabad félre értened, mert csak azért hozom szóba,mert több mint 30 éve kinlódom velük ill. a nagy testvéreikkel és mint sofőr is vannak tapasztalataim. Hosszú lének sok a...stb !... csak megturbózod nem lesz anyira nyomatékosabb ellenben melegedni fog baromira, mert oda több dieselt is kell bejuttatnod ! Itt kezd érdekes lenni a gyakorlatban, ugyan is változik az előtöltés is és...és .és ! Érdekes cik-cakkos a dugó kamrájának a pereme pár ezer km után(ha nem lövöd be pontosan) pl.: egy szelep 4 mm-ert eltünt a hengerfejbe ! pff...(2 hétig zokogtunk titokban ). A dög nem is adott hangot csak az olajnyomi nem akart stimmelni sehogy sem. Érdekes élményeid lesznek de csak rajta, mert aki mer az nyer !! Nincs szebb mint egy saját gyártmány!  xDD (made in én )...mi igy hivjuk ha pöpecre sikeredik és persze, hogy nem fogod még véletlen szerüen se elfelejtgetni az olajcserét...meg "jó az úgy" majd csak hazavisz valahogy. Ezért érdemes alkotni ,teremteni kreativen. üdv.  u.i. a számitásaidat is megoszthatod akár csak felületessen, talán tudunk segiteni.

Előzmény: Liviati (2180)
Liviati Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2180

Azt tudom, hogy a 2.8-as és a 2.5-ös motor nem egyezik, ezért lenne jó egy 2.8-as blokkot szerezni. Illetve, ha megfelel a szívó, amit kétlek akkor azt építeném turbósra át. Mert ha már kiadok kb negyedmillió Forintot akkor legalább egy erős nyomatékos motorhoz jussak, amivel trélert is tudok vontatni. Rakottan nem ártana ha szerelvénybe kb 6 tonna össztömeggel a hegyeket is meg tudná mászni.

Előzmény: Patrol56 (2179)
Patrol56 Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2179

Kedves Laviati, nagy fába vágtad akkor Te is a fejszéd!..Nálunk is alakul a 2,8 ( TD motorblok)régi 97-es, összerakása. Nem biztos,hogy csak úgy egyszerűen átperselyezed, mert például a 2,5TD 116 lovas motor 93mm furatu és 92mm a lökett- hossza. A 2.8 TD ellenben 103 pacis és 94mm furatu és 100mm lökettű ! A további nehézségem az volt,hogy nem mezei "hüvelyes" amit csak úgy kicserélünk mind pl. az mtz vagy régi skoda mocikban !! Nehezévé teszi az áttpakolást még az is ,hogy a lökett hossza miatt más a főtengely benne, (gépmunka pontos motorblokk kimarása valószinű szükségesé válik). Mi most egy 2,8TD motort szerelünk át, ezen kellemetlen meglepetések miatt ! Ez a meggyöződésem szerint járhatobb és sikeresebb lesz. Igy a 2.8TD mechanikus befecskendezős marad és a nyomása lesz 175 bár helyett 250 bár , nagyobb furatu csúcs a 2.5TD-böl.  Egy kis többlet levegőtöltést kap majd...igy is a főtengelyére kell majd vigyázznom (!!!), mert gyengék benne a csúszócsapágyak és 320Nm felett eltörhet a főtengely ! Ez fontos infó szerintem a számodra,én is tuningosoktol kaptam meg egy-egy adatot,hogy mit és mennyivel terhelhetünk. Végül is a 2.5TD 220 Nm nyomatékú motor és a 2,8TD gyárilag 240 Nm. A 2.8-as már 1900 fordulaton leadja, ezzel szemben a 2.5-ös csak 2000-es fordulattól ! A 2,8-as kapjon szerintem 2.5-ös befecskendezö rendszert (töblett dieselt) ,...pici levegővel NAGYOBB ELŐTÖLTÉSSEL (! )..igy elérhető számitásom szerint a 130 lóerő és nem szakad el a főtengely. 240 Nm-ert igy már leadná 1600-as  fordulaton. Megközelitőleg 280 Nm fölött várható a motor nyomatéka. És igy szarok a CR szisztémára. Hosszú...nagyon hosszú áttétel kéne már csak és kevesebbet is kajolna, mert nem száguldozni szeretnék vele. Már volt sikeres motor átépitésem a két fiammal és elégedettek vagyunk vele, bár az benzines MPi moci volt, de nagyon lett napi használatban van és 270 ezer km futásu.Nagyon örülök ,hogy ennyire kreativ vagy és sok sikert kivánunk.üdv.

Előzmény: Liviati (2178)
Liviati Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2178

Valakinek megvan esetleg? http://www.ebay.com/itm/Iveco-Daily-Service-Repair-Workshop-Manual-1988-2003-/380582839927?pt=Motors_Manuals_Literature&hash=item589c814677&vxp=mtr

Lassan eljön az idő, hogy a 1988-as 2445 ccm-es TD motorom megadja magát. Szeretném saját magam elvégezni a javítást és összehozni egy 2.5 TD-vel, már amit meg tudok oldani, mert komplett gépműhelyem nincs itthon.

Esetleg motorhibás de még javítható 2.8 TD-je van valakinek vasár környékén? Perselyeket úgy is cserélnék az enyémbe is, de akkor már jobb lenne egy 2.8-as TD blokk, mert az 122LE-s, az enyém csak 93LE.

Van egy 2.8-as szívó D blokkom de az szerintem különbözik sok mindenben a TD-től.

Törölt nick Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2177

Ez csak egy kis rész,viszont minden számlával van,amit beszkennelek,elmentek.Ha pénz nem lesz,akkor sem kell álnunk.

Előzmény: Patrol56 (2176)
Patrol56 Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2176

Dehogy vicc, mi is hodósan hozatjuk. Tök jó alternativa , mondom!!...nem szabad rossz helyen spórolni, mert kihat. Ügyi vagy . ,-))

Előzmény: Törölt nick (2174)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2175

Előzmény: Patrol56 (2173)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2174

Szerinted vicc?40-70 litert veszek általában.Enni nem kér.

Előzmény: Patrol56 (2173)
Patrol56 Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2173

Igen ! Ez egy jó alternativa, 20 liter elfér még a spájzban is .A zsirosbödönt úgyis kitiltották valami okknál fogva a kamrákbol !  xDD. (mi meg zabáljuk az olajat a motorokban meg zsirszerű kocsonyát használunk) vicc ugye ?. üdv.

Előzmény: Törölt nick (2172)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2172

1300FT/L áron lehet tisztességes olajat venni 20 literes kiszerelésben,amiben benn van az adalék.A gazdaságos olaj sokszor Elf-Total.A régi autók motorjainak szükségük van a cink adalékra.

Előzmény: Patrol56 (2168)
Surci126 Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2171

Egyetértek veled de mit lehet tenni ha itthon ilyen szar gázolajat kapni? A maxxmotion nagyon jó de nagyon drága.

 

Előzmény: Törölt nick (2166)
Surci126 Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2170

"Citroen berlingo 100000km oil csere nelkul."

Ez komoly? Jó persze az más ha 1000km-en ként fogyasztott 0,5-1 litert és nem cserélted csak utánatöltöttél.

Előzmény: PowerZ (2164)
Patrol56 Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2169

Nálam a váltó és hid olaj nem szineződhet, mert cserélem (gyenge barnásodás max). Terheléstöl nyilvánvalóan szineződik, de ki szeretne kopást ?? Márpedig a feka olaj koptat rendesen szerintem és nem hiszek, igen képtelenségnek tartok 100 ezres  olajcserementes dieselmotort ! Ez legalább 10 olajcserés és akkor éppen jól bejáratott ha kevés a hideginditása. Az uj jármüvek első olajcseréje kitolódik sajnos és megbéllyegzi a további sorsát, élettartalmát (megbosszulja magát). 500-800 km és szigorua csere mindenhol,elöl ,hátul sőt középpen hiszen nincsen szűrő se benne (váltó és hid). Hogyan képzeljük el azt az abszúrd állitást,hogy nem árt a lekopó spén késöbb ??  Felszivódik vagy mi is lesz vele ?? Használt motor ha még ketyegni képes ki is szoktam mosni bontás elött a rengeteg lerakódás miatt,mert minden járatban nem férek hozzá brigicolozzni,gázolajozni. Szörnyű motorokkal találkozunk sokszor. Na kicsit hosszabb lett de gondoltam megosztom veletek, csak ne legyen "hitvita". xDD . üdv. és jó szerelést.

Patrol56 Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2168

Ezért a 70 dolláros csoda adalékhelyett sokkal életszerübb a gazdaságos 5 literestfekete dobozos 10-40) és 6000-renként cserélni ! Józan magyar paraszti ésszel. Bevált és semmi gond vele, persze a hidrótökék lyukméretét figyelembevéve ! Mielött ki lennék pontozva.  ,-)) u.i. Ezek az én tapasztalatain és önnáló véleményen, senkit nem szeretnék sem meg győzni sem pedig traktálni. üdv.

 

Előzmény: Törölt nick (2166)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2167
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2166

Már rengeteget fejlődtek az olajak.A B3-B4-es olajnál nem jellemző a kokszosodás,az iszap képződése.Gyakorlatilag tisztán tartják a motort.Bekened a kezed használt fekete olajjal,és simán letörölhető egy ronggyal.A mennyiségek sem csökkenek a komolyabb motoroknál,viszont tényleg vannak kis feltöltésű motorok.A baj a következő:Egy nagyon fontos adalékot csökkentenek,kihagynak.Ez a kereskedelemben nem beszerezhető az EU-ban!http://www.ebay.com/itm/350435559268?item=350435559268&pt=Race_Car_Parts&cmd=ViewItem&hash=item5197964764&vxp=mtr #ht_1338wt_799  A gázolajhoz térek vissza.A gázolaj belekerülve a motorolajba,szépen elpárolog az üzemi hőmérsékleten,de a bio tartalom nem párolog el,hanem tönkreteszi a motorolajat.http://en.wikipedia.org/wiki/Zinc_dithiophosphate  

Előzmény: Patrol56 (2163)
PowerZ Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2165
Es az enyemen mar nem gyari turbo volt fent,lehetett bontott vagy rosszul feujitott is.

Atneztem az autot nem szivhatott be semmit.
PowerZ Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2164
Azt mondtak visszakapom a hibas alkatreszt,amit csereltek a turboba ma lefotozom es majd feltoltom.

Visszasirom a regi autokat. Pl. Citroen berlingo 100000km oil csere nelkul.
Patrol56 Creative Commons License 2013.03.14 0 0 2163

Helló és szia, megfigyelésem szerint nem csak az olajcserék kitolódását irja elő a gyártó, hanem az olaj menyisége is kezd csökkeni. Vajon miért is ? Az eladási nyomott árakon a szaküzletek alig keresnek, addig a javitásokon 3 szorosát mint 20-25 ével ezelött. Szerintem rossz olaj nincs ,csak ne várjuk meg, hogy koksz szirup legyen, ami mindent tönkre tesz. Igen is lehet motort "mosni" is, sőt ajánlatos ha már lerakódás kezdődik. üdv.

Előzmény: Liviati (2160)
Surci126 Creative Commons License 2013.03.13 0 0 2162

Hát ez attól függ mennyit ír elő a gyár, pl. a 2.4-es Toyotáknál volt hogy a gyár 7500km-et adott meg. Az újnál 15.000km-et ír elő de 10000ként cseréljük. Én a 40.000km-es előíránál legkésőbb 20.000kmnél lecserélném. 

Előzmény: Liviati (2160)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.13 0 0 2161

A 2,8-AS MOTOROKRA, 10-15000 km -eres futást enged a gyár.A kamionoknál vannak mellékáramú szűrők is,meg alacsony fordulaton működnek a motorok.Sok német cég 20000 km -ént cseréli a kamionokban az olajat.Filléres tétel,és elszámolható.

Előzmény: Liviati (2160)
Liviati Creative Commons License 2013.03.13 0 0 2160

Annyi időnként kell cserélni amit a gyár előír. A max távolság általában autópályás használatra vonatkozik, kamionoknál 150ezer km is lehetséges.

Olajcserénél pedig nem csak az olaj viszkozitására kell ügyelni, hanem a gyári előírásokra is. Valamint sok múlik az olajszűrőn is. A legolcsóbbak nem a legjobbak a motornak.

Előzmény: Surci126 (2159)
Surci126 Creative Commons License 2013.03.13 0 0 2159

Én nem akarok beleszólni de a 40.000km-es csereperiódus az egyenes út a motorhalálhoz. A 312-es motornak ha jól tudom 15.000km a csereperiódusa, mi legkésőbb 8000nél cseréljük.

Előzmény: PowerZ (2147)
mindaricsi Creative Commons License 2013.03.13 0 0 2158

Ezt is mi szopjuk felhasználók!

 

Előzmény: Törölt nick (2157)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.13 0 0 2157
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.13 0 0 2156

A Spuri.

Előzmény: PowerZ (2155)
PowerZ Creative Commons License 2013.03.13 0 0 2155

A bontott az bontásra lett véve. A ponyvás 312 az megy,semmi gondom vele.

 

Nem tudom mi verte szét a turbo lapátokat.

Törölt nick Creative Commons License 2013.03.13 0 0 2154

Azt írtad elbontotad.Teljesen más a 312,meg a 2,8 JTD motor.Egyre nagyobb hülyeségeket írsz.Hogyan szívhatna be a turbó valamit?Talán légszűrő sem volt benne?Az új Sprinterek sorban behalnak motorikusan.Én a neves szűrőgyártók kutatási eredményeit továbbítom felétek,meg a saját szememmel látom az eredményeket.Valószínűleh én vagyok a hülye,mert olcsóbb a kocsit javítattni,mint sürűbben olajat cserélni,márkás szűrőket használni.

Előzmény: PowerZ (2153)
PowerZ Creative Commons License 2013.03.13 0 0 2153

Neked ez a mániád :D

A sprinter ménem hal meg?

 

Igazából azt mondta turbós hogy ez már volt cserélve,lehet ez egy jófajta bontott turbo.

Valamit beszivott. A lapátok sérültek.

Előzmény: Törölt nick (2151)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!