Újra itthon :( Kifele több mint egy hete csütörtökön Ásotthalom kb 1.5 óra volt délután 5 magasságában... Belgrád araszolós volt mire odaértünk... Szerb maci határ kb 10 perc.. Evzoni 2 perc ,kérték a tesztet... Ma haza Görög határ kb 2 autó , maci 5 autó, szerb határ 45 perc .. Belgrád végig jól járható volt 3 óra környékén... Ásotthalom pontosan 44 perc volt ..Maciknál euróban 1.33 volta gázolaj. Benyát nem néztem.... Végig jól lehetett jönni Igoumenitsa Bp 17 ker 11.óra 13 perc :)
Valójában fokozatmentes, csak nem kellett a népeknek, mert milyen váltó az ami nem vált.... A gyár alakított rajta, nem folyamatosan változik az áttétel, hanem 7lépesben kivár, majd "ugrik". Így már viszik az ilyen váltós autót is. :))
Hogy miért azt nem tudom, de a médiában megjelentek szerint minden évben elvisznek onnan egy csapatot. Hol egyszerre, hol részletenként. Volt, hogy több órára lezárták, míg váltószemélyzetet verbuváltak. Talán tavaly a vírus miatt kimaradt.
Nekem nem ez a tapasztalatom. Régen a mindentbekameráztak idők előtt minden játszott de én vagy 10 éve nem tapasztalom a korrupciót határon, úton, útfélen. Itthon semmi, románoknál, bolgároknál nagyon lecsökkent, görög, olasz, szlovén semmi.
A cvt. váltó valahogy nem igazán válik be sehol. Talán a Nissan Muranoé jó de nagy motor, úgy is sokat eszik nem érdekes. Gondoltam, hogy te nem cvt.-vel veszed, arról írták is, hogy gázzal nem rendelhető. Ez mekkora okosság! Pont abból(is) kéne amelyik többet kajál ergó rövidül a hatótávolsága! Legyen szerencséd vele!
Két barátomnak van ilyen S 80. Az egyik a 163 a másik a 185 lovas változat. Az elsőt 270 ezerrel vette a cimbora, most 470 körül jár, teszi a dolgát, taposóakna nem volt. A másik újkorától van a barátomnál már 5 kiló felett. Motor váltó(6 aut) még bontatlan. Generátor, vízpumpa ilyenek persze már voltak cserélve de fődarabok rendben. Szóval akkor módosítok, az én környezetemben beváltak ezek a D5 Volvók. A 30 ezres olajcserék természetesen felejtősek! Minimum felezendők!
Jó kis autónak tűnt az, nekem van egy Dusterem, ősszel szerviz alatt nézegettem a szalonban az új Sanderót. Gázzal is sokat autóztam, kb. 10 forinttal olcsóbbra jött ki egy km, mint benzinnel, ennyi tuti megmarad most is, de lehet, hogy még jobb lesz.
Nem tudsz olyan tesztet mondani a neten, amit ne néztem volna meg a Sanderókról :-)))) , magyar-angol-német-francia-... a könyökömön jött már ki a sok külső-belső végigmutogatás.
Tesztelték ezt már egy éve is, amikor a piacra dobták az új szériát és akkor is azt mondták, hogy az automata váltóval bizony nagyon rossz (nem rossz, csak nem gyorsul, meg sokat fogyaszt - annak való, aki nem akar sietni). Többek között emiatt is rendeltem manuális (6 sebességes) váltóval, meg gázzal.
Szerb autóklubbosok(?) tesztelték, hogy tényleg tud-e 1300 km-t menni egy tankkal (tele benzin és tele a gáz is, mert ugye itt az egy tank az kettő).
100 km autópálya, vissza országút köröket csináltak, gázzal elmentek kb. 5-600 km-t, utána átváltott az autó a benzinre és amikor elérték az 1300 km-t a benzintank még kb. harmadáig volt.
(Nem vagyok meggyőződve, hogy az autópályán 130-al mentek végig, de ez nem rossz eredmény. Kíváncsian várom, hogy nekem mennyit sikerül kihozni a francia-román szerelemgyerekből?)
Ez már döfi. Én is gondolkoztam valami ilyesmin, de nem utazunk annyit, hogy visszajöjjön az ára (inkább foglalok szállást). Ezek is nagyon drágák lettek.
Nézegettem a youtube-on ilyen home made videókat, na arra meg energiám és időm nincs, hogy átalakítsak egy nagy dobozt.
Épp ma olvastam a tesztjét az 1 literes cvt váltósnak.(vezess.hu) Azt nem lehet gázzal rendelni. Városban majdnem annyit kajál(9,6) mint az X5-ös BMW-m ami 2180kg üresen, 3 literes 260 lovas 600 Nm nyomatékú. Országúton takarékosan 6,4(a sandero). Nem egy nagy ász ez a cvt váltó ilyen kicsi motorhoz.
Július 6-án indulunk Nei Poriba, Nisben foglaltam szállást 1 éjszakára. Most állunk autócsere előtt, a következő egy igazi utazóautó lesz, egy Volvo S80 2.4 D5 dízel.
Dákó Sandero Stepway (már 6 éve is nézegettem, de akkor nagyon elriasztott a belseje), ez az új széria meg elég pofásra sikeredett. Kipróbáltam, vezettem, nem éreztem rosszul magam benne.
Nézegettem sokféle típust, de az általam szabott feltételeknek (6.5 millió alatt, nagy hatótáv, emelt hasmagasság, mérsékelt fogyasztás) nem sok felelt meg.
A hibridek (pl. Vitara) nem tetszenek (meg rohadt drágák is lettek), nagy batárt (pl. Opel Crossland - jajj!) nem akartam (ketten utazunk + csomagok), a Tivoli meg kiissza a benzinkutat.
Az Unió meg egyre több (általam nem használt) bizgentyűt rakat bele az autókba és ettől is jelentősen drágulnak. Például SOS gomb. 25 éve vezetek (no nem annyit, mint te), de soha nem volt erre szükségem. Most már ez is lesz benne. Amikor beültem az első dolog, amit megnyomtam ez a gomb volt, .... a világítás kapcsoló mellé rakták. Szerencsére nem ilyen egyszerű aktiválni.
Szóval a nagy válogatásnak ez lett a vége. Tavaly novemberben megrendeltem, április 8-n legyártották (de minőségi zárolás alatt van, állítólag hiánycikk a hátsó elektromos ablakemelő és amíg azt nem tudják belerakni nem szállítják). Aki most új autót akar venni az igen nagyot szív (chip, covid, háború).
Augusztusban mennénk a görög körútra, remélem addigra megkapom (mert igen bosszús lennék, ha végig a drága görög benzinnel kellene mennem).
Annak idején elég komoly humán erőforrás szabadult fel Hegyeshalom, Rajka, Sopron, Rédics, stb. viszonylatában. Biztos lett volna aki vállalja a szolgálatot egy új helyen ha megfizetik és segítik, hogy beilleszkedjen. Annyira szánalmas ez a "nincs ember" hivatkozás. A bolgár-szerb ugyanaz Kalotinánál mint Röszke. De úgy van ahogy mondod. A bolgár-görög, román-bolgár, magyar-román határ hiába uniós. Csak akkor megy flottul ha kicsi a forgalom. A szerbek most inkább egyre távolodnak a csatlakozástól de rajtunk az sem segít ha belépnek mert nem lesznek Schengen tagok. Marad az okoskodás, hétköznap. Ügyesen résen kell lenni! Milyen gázos kocsit veszel,
Késő bánat eb gondolat de nem nézted meg előre? Belgrádban meg szoktam állni a Gazprom Petrol Zmaj 1 benzinkúton(Mc Donald's is van) és a Wifi tökéletes. Megnézem a Police.hu határinfót és ez alapján választom akár Hercegszántót is. Persze nem tudom merre mész hazafelé, a Tiszántúl esetében elég behatároltak a lehetőségek, főleg a kishatárok zárása után. Tompa most borzasztó volt tényleg. Kunfehértói barátok akartak átmenni Szabadkára de esélytelen volt.