Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Polskis Petya Creative Commons License 2012.10.08 0 0 27738

Köszönöm a segítséget! Így már menni fog. Szia

Előzmény: Törölt nick (27737)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.08 0 0 27737

Kocsit egyenesen álló kerekekkel leparkolod. Kell egy imbuszkulcs, ami kb 5mm-es, de lehet, hogy van 7mm is, nem tudom. Ezzel kicsavarod a kormány házulján lévő csavarokat (2 db), és így le tudod szedni a dudát. Így hozzáférsz a kormány tengelyén lévő csavarhoz, ami kb 32-es, de lehet, hogy kisebb, rég volt. Letekered, és le tudod húzni a kormányt. Ennyi. 

Előzmény: Polskis Petya (27734)
svgyula Creative Commons License 2012.10.08 0 0 27736

Ja a gyertyákat mindenképpen ki kell venni a szelepállításhoz a tisztítás és hézagellenőrzés meg egy-két perc én nem sajnálom ezt az időt arra, hogy biztos legyek abban ha indulok valahova minden rendben az autóval. Nekem ez egy biztonság amit magamnak csinálok.

Előzmény: Dreamer (27733)
svgyula Creative Commons License 2012.10.08 0 0 27735

Szia! A szétment a hengerfej arra értettem, hogy a szelepfészek, szelepvezető, cserére szorul és lehet hogy akkor olcsóbb egy használtat venni!

Egy másik válasz "Egy jó motornál ez iszonyat felesleges." szerintem meg nem! ha jól emlékszem 15000Km-nél kell utánállítani vagy ha jobban tetszik ellenőrizni. Nálam sem kell mindnél állítani de mindíg van egy-kettő ami nem olyan mint amire beállítottam.

Na de 70000km állítás nélkül? Kizárhatjuk annak a lehetőségét, hogy ezt kibírja károsodás nélkül! Volt egy ismerősöm anno vett egy 120-as skodát nem értett az autóhoz! Egyszer voltam nála és mondja hogy nem halgatnám-e meg mert most hozta a szerelőtől és alig ért haza füstöl és erőtlen. Levettem a szelepdeklit és az egyik szelepemelő rúd szabadon lifegett!? Ez szelepállítás után volt valószínüleg értett hozzá a szerelő nem?

Előzmény: peter-71 (27732)
Polskis Petya Creative Commons License 2012.10.08 0 0 27734

Sziasztok!

Kérdeztem már, de kicsit eltűnt a gumi és hengerfej témában... Valaki meg tudná mondani, hogy légzsák nélküli kormányt hogy kell leszedni? Köszönöm előre is.

Dreamer Creative Commons License 2012.10.08 0 0 27733

"Már írtam hogy én minden olajcsere után szelephézagot is állítok gyertyát is tisztítok"

 

Egy jó motornál ez iszonyat felesleges. Ha jó az autó beállítása, és nem elkopott a motor, akkor annak megfelelő módon ki kell tisztulnia.

 

Dreamer

Előzmény: svgyula (27731)
peter-71 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 27732

Természetesen olajcserénél a szűrők is cserére kerülnek.

Szétment a hengerfej? Az mit jelent a gyakorlatban? Mehet a kukába? Egyébként nem bugyogott a kiegyenlítőtartály.

 

A szelepekre visszatérve: igen, ha esetleg beverődtek, akkor tényleg eltűnhet a hézag.

Előzmény: svgyula (27731)
svgyula Creative Commons License 2012.10.08 0 0 27731

Szia! Nos amit írtál az egyértelműen arra utal hogy szétment a hengerfej! Jó ha tudod hogy az olajcserével együtt kell! szelephézagot is állítani! ezen az autón nincs olyan rész aminek a szervizelése 70000Km főleg a motorban! A szelephézag nem csak nő a kopástól, hanem a beverődéstől csökken! A beverődés előbb bekövetkezik ha jó az olaj és a kenés felül, a hőt meg a kormot kapja az alsó része.

Már írtam hogy én minden olajcsere után szelephézagot is állítok gyertyát is tisztítok. Az olajcserénél szűrőt cserélek, mindegyiket olaj és levegőszűrőt is. Nem nagy plusz költség időben mindenestől 1 óra!!! Szerintem ezt érdemes rááldozni!

Előzmény: peter-71 (27730)
peter-71 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 27730

Szia!

 

1,3 MPI. Igen volt már szelep állítás 70 e kilométerrel ezelőtt. Most 150 e van benne.

Egy pillanat. A kopáskor nem inkább növekszik a szelephézag?

Egyébként többen is inkább szelep kitámasztásra gyanakszanak (ez egyébként hamarosan kiderül ha szétszedjük) de nálam nem áll össze a kép.

Mintha azon a bizonyos reggelen indításnál valami csattant volna. De ez már lehet, hogy csak fantáziálás.

 

Mindenképpen tájékoztatni foglak benneteket a fejleményekről. Kicsit ideges vagyok, mert éppen most gatyásodtunk le a lakásfelújítás után.

 

Olajat rendesen cserélem benne, 10-12 e km-es periódusban ...stb.

 

Annyi még hozzátartozik az igazsághoz, hogy tavayl ilyenkor gázos átalakítás történt.

 

Üdv.: Péter

Előzmény: svgyula (27729)
svgyula Creative Commons License 2012.10.08 0 0 27729

Szia! Mielőtt nagyon belemerülnél a dologba és előtte tényleg jól ment nézd meg a szelephézagokat. átforgatásnál figyeld meg amikor forgatod a főtengelyt hogy a himbahelyzet azaz a kész szelep váltás mikor történik. Valahol a 0 pont a főtengelyen meg van jelölve ahhoz lehet viszonyítani. Mivel azt nem írtad hogy melyik motorról van szó így nem tudom, hogy 1,6l VW mert ott talán át tud ugrani a vezérlés ha rossz a szíj. Az 1,3-as motornál nem lehet ilyen és a szelepeket soha nem éri utol a dugattyú. A szelepfészek kopása, törése, csinálna még ilyet. Kérdés: milyenek a gyertyák? gyújtókábelek? sortrafó?

Állítottál már rajta egyáltalán szelephézagot? Mert ha nem akkor van okod a kesergésre! Ha eltünt a szelephézag és kitámasztott egy kicsit is a vezérműtengely akkor simán elégnek a szelepek és megszűnik a kompresszió. A gyűrű törése sokkal ritkább, inkább a kopása a jellemző és az nem jelentkezik egyik pillanatról a másikra.

Előzmény: peter-71 (27724)
Szkotti1 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 27728

Hengerfej tömítés-hiba esetén nem szűnik meg a kompresszió.

Gyűrűtörésre, szelepbeégésre gondolnék, mióta láttam egy 30ekm alatt szétesett vezérműláncot, azóta az is bejöhet a képbe, ahogy Dreamer írta.

Előzmény: 1TARESZ1 (27725)
Dreamer Creative Commons License 2012.10.08 0 0 27727

Vagy elmászott a vezérlés (ami láncos esetén nehezebben valósul meg), és szétverete a szelepeket. Mindenképpen meg kell bontani a HF-et!

 

Dreamer

Előzmény: 1TARESZ1 (27725)
peter-71 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 27726

Köszönöm, hogy reagáltál.

Igen, előtte minden ment. Talán mostanában egy kicsit hangossabbak voltak a szelepek.

De különösebbet nem vettem észre.

 

 

Előzmény: 1TARESZ1 (27725)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 27725

Ment minden normálisan? egy nappal előtte? Ez gyűrű hibűra illetve hengerfej pakolás lehet más így hírtelen nem nagyon mehet tönkre

Előzmény: peter-71 (27724)
peter-71 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 27724

Üdvözletem Tisztelt Fórumozók!

 

Az alábbi eset történt velem. Egyik reggel önindítózás, önindító szabadon forog. Oké konstatálom, hogy bendix elszállt, leszereltem, autóvillamossági szerelő tett bele egy újat, átnézte, jó lett.

Ezután jön a kálváriám. Önindítót visszatettem, indítok és lám alig akar elindulni és amikor elindul, zakatol, nem akar felpörögni, prüszköl, majd kiugrik a motor a helyéről.

 

Gyertyákat (mivel esedékes is) kicseréltem azután is hasonló a helyzet, hallom, hogy mintha egy-két henger menne.

Szomszéd mondja, hogy mielőtt egy jó villamoság-szerelőt keresnék nézzük már meg a kompressziót.

 

Megmértük: 1-13,5 - 2-1 - 3-2 - 4-4,5.

 

Nem kicsit vagyok elkeseredve :-(

 

Vajon mi a csuda lehet ez?

svgyula Creative Commons License 2012.10.08 0 0 27723

Szia! Nem nagyon akarok magánügyekbe beleszólni ezért csak pár megjegyzés ténnék gumi ügyben. Télen nem a szélesség számít hanem a puhaság és a profilmélység. A jeges úton teljesen mindegy hogy téli vagy nyári a gumi, ott ugyanúgy csúszik. A gumi szélességével változik a tapadási felület azaz a te általad felrakott 155-ös gumi már kissebb tapadással rendelkezik mint a gyári ami amúgy sem "szuper". Tehát te azzal hogy keskenyebb gumit teszel fel ugyanúgy veszélyeztetetd mások testi épségét azzal hogy nincs annak a guminak olyan nagyságú tapadó felülete mint a gyári előír.t Ezzel arányosan az irányíthatósága és a fék út is romlik. Mindezt persze csak akkor veszed észre amikor vészhelyzetben kell fékezned és hopp itt 2m-rle előbb kellett volna megálni:(

Nos vagy gyári méretet kéne felrakni vagy +1-el nagyobbat az javít de semmiképpen nem lefele megyünk a méretben ez nem kispolszki.

Előzmény: gdzsozy (27716)
bgombas Creative Commons License 2012.10.07 0 0 27722

"akinek vastag a pénztárcája, és teli benzinnel a tank az csak nyugodtan vegyen széles gumit"

 

Az árakat elnézve pl. a Matador 155/80 R13 10.300 forint, ugyanez 165/70 R13 ami ugye a gyári méret, 11.000 forint, szóval ha nem úgy kapom valakitől, akkor inkább ráköltöm azt a "vagyont", de legyen rávaló gumi a kocsin.

A széles gumi amúgy valahol 205 körül kezdődik szerintem, addig mind csak virsli. :)

Előzmény: gdzsozy (27716)
Viktorboy Creative Commons License 2012.10.07 0 0 27721
Én a szélessége emlékszem, de mindegy.
Üdv
Előzmény: Polskis Petya (27719)
Polskis Petya Creative Commons License 2012.10.07 0 0 27720

Üdv!

Légzsák nélküli kormánykereket hogyan tudom leszedni? Ha valaki le tudná nekem írni lépséről lépésre, meg hogy milyen szerszámokra lesz hozzá szükségem, azért nagyon hálás lennék!

Köszönöm előre is!

Polskis Petya Creative Commons License 2012.10.07 0 0 27719

De az az egy méret, ha jól tudom, a felni átmérőjére vonatkozik. :)

Előzmény: Viktorboy (27717)
pitya5 Creative Commons License 2012.10.07 0 0 27718

Helyileg Vas megyében vannak! De vaterafutárral,vagy postával is tudom küldeni!

Előzmény: stemplis (27700)
Viktorboy Creative Commons License 2012.10.07 0 0 27717

"és tapossa a gázt ész nélkül.

 

vagy inkább ésszel mert más is van az úton, és mindig a vagányak miatt halnak meg az ártatlanok."

 

Én ilyesmit NEM írtam. Kérlek ne minősíts enegem. Csak annyit írtam hogy a 135-ös gumi az gáz. 

Régen valahogy úgy volt hogy 1 méretet lehet eltérni  fel és le.

 

Üdv 

 

Előzmény: gdzsozy (27716)
gdzsozy Creative Commons License 2012.10.07 0 0 27716

Az csak a vérmérsékletedtől függ.

nekem 3-4 éve 155-ös gumik vannak feltéve télen.

ez alá már semmiképp nem mennék.

 

Én maximum 120km-re szoktam az anyóshoz elmenni, de nyugisan. arra tökéletesen jó.

akinek vastag a pénztárcája, és teli benzinnel a tank az csak nyugodtan vegyen széles gumit, és tapossa a gázt ész nélkül.

 

vagy inkább ésszel mert más is van az úton, és mindig a vagányak miatt halnak meg az ártatlanok.

Előzmény: Viktorboy (27705)
gabesz781 Creative Commons License 2012.10.07 0 0 27715

Szia a szervósénak más a generátor felfogatása,mint a nem szervósénak.A szervósra nem lehet felteni a nem szervós generátort

Előzmény: Viktorboy (27663)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.10.07 0 0 27714

Hát ez azt a célt hivatott kiszolgálni hogy lássál az autóba már mikor beszálsz és mikor kiszálsz megkeresed a pénztárcád, telefonod stb anélkül hogy kinyitnád az ajtót, kényelmi funkció semmi több :)

Előzmény: Dreamer (27712)
Rocker60 Creative Commons License 2012.10.07 0 0 27713

Sziasztok!

Igy ősszel reggelente nehezen indul a Felicia 1.3 kocsim. 5-6 inditásra nagy nehezen döcögve indul be. Mi lehet a hiba ??? Kösz, Brúnó

 

Dreamer Creative Commons License 2012.10.07 0 0 27712

Engem a következő érdekelne (mert így működik az Octavia):

- nincs gyújtás, kinyitod az ajtót, felgyullad a belső világítás, becsukod az ajtót, 30 mp múlva elalszik a belső világítás

- van gyújtás, kinyitod az ajtót van fény, becsukod azonnal elalszik

- gyújtásról leveszed az autót, felgyullad a világítás 30 mp-ig

- ha bezárod az ajtót mondjuk központi zárral, akkor szintén azonnal elalszik (mondjuk ez az utolsó kitétel nem fontos!)

 

Dreamer

Előzmény: 1TARESZ1 (27711)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.10.07 0 0 27711

azt nem írtam oda 1mp től 25 mp-ig allítható!

Előzmény: 1TARESZ1 (27709)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.10.07 0 0 27710

Nem lehet hogy kosz ment a cuccba? szokott az élég bajt okozni légszűrő?

Előzmény: mgeri76 (27708)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.10.07 0 0 27709

Sziasztok!

 

Kérdezném volna e érdeklődés, egy belső világítás késleltetőre, ala Octavia, fabia. elsődlegesen Diódára építve! De jó hagyományos izzóra is csak az idő fog változni amit égve marad...

 

Othoni gyártásról van szó!

 

Két verzió van, első ami mindig működik, második ami gyujtásnál inaktívvá válik!

 

Első verzió:

 

1300 forint + posta

 

 és így működik!

 

Második verzió egy relével ellátott nyák

 

az 1700 + posta!

 

Arról még videó nincs!

 

Mindent a belső lámpához lehet kötni párhuzamosan nincs megszakítás és a tető kárpit alatt elfér!

 

Akit érdekel tareszko@gmail.com

 

Muszáj tudnom mert a gyártást úgy kezdenénk meg!

 

Egy barátom csinálja...

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!