Kocsit egyenesen álló kerekekkel leparkolod. Kell egy imbuszkulcs, ami kb 5mm-es, de lehet, hogy van 7mm is, nem tudom. Ezzel kicsavarod a kormány házulján lévő csavarokat (2 db), és így le tudod szedni a dudát. Így hozzáférsz a kormány tengelyén lévő csavarhoz, ami kb 32-es, de lehet, hogy kisebb, rég volt. Letekered, és le tudod húzni a kormányt. Ennyi.
Ja a gyertyákat mindenképpen ki kell venni a szelepállításhoz a tisztítás és hézagellenőrzés meg egy-két perc én nem sajnálom ezt az időt arra, hogy biztos legyek abban ha indulok valahova minden rendben az autóval. Nekem ez egy biztonság amit magamnak csinálok.
Szia! A szétment a hengerfej arra értettem, hogy a szelepfészek, szelepvezető, cserére szorul és lehet hogy akkor olcsóbb egy használtat venni!
Egy másik válasz "Egy jó motornál ez iszonyat felesleges." szerintem meg nem! ha jól emlékszem 15000Km-nél kell utánállítani vagy ha jobban tetszik ellenőrizni. Nálam sem kell mindnél állítani de mindíg van egy-kettő ami nem olyan mint amire beállítottam.
Na de 70000km állítás nélkül? Kizárhatjuk annak a lehetőségét, hogy ezt kibírja károsodás nélkül! Volt egy ismerősöm anno vett egy 120-as skodát nem értett az autóhoz! Egyszer voltam nála és mondja hogy nem halgatnám-e meg mert most hozta a szerelőtől és alig ért haza füstöl és erőtlen. Levettem a szelepdeklit és az egyik szelepemelő rúd szabadon lifegett!? Ez szelepállítás után volt valószínüleg értett hozzá a szerelő nem?
Kérdeztem már, de kicsit eltűnt a gumi és hengerfej témában... Valaki meg tudná mondani, hogy légzsák nélküli kormányt hogy kell leszedni? Köszönöm előre is.
Szia! Nos amit írtál az egyértelműen arra utal hogy szétment a hengerfej! Jó ha tudod hogy az olajcserével együtt kell! szelephézagot is állítani! ezen az autón nincs olyan rész aminek a szervizelése 70000Km főleg a motorban! A szelephézag nem csak nő a kopástól, hanem a beverődéstől csökken! A beverődés előbb bekövetkezik ha jó az olaj és a kenés felül, a hőt meg a kormot kapja az alsó része.
Már írtam hogy én minden olajcsere után szelephézagot is állítok gyertyát is tisztítok. Az olajcserénél szűrőt cserélek, mindegyiket olaj és levegőszűrőt is. Nem nagy plusz költség időben mindenestől 1 óra!!! Szerintem ezt érdemes rááldozni!
Szia! Mielőtt nagyon belemerülnél a dologba és előtte tényleg jól ment nézd meg a szelephézagokat. átforgatásnál figyeld meg amikor forgatod a főtengelyt hogy a himbahelyzet azaz a kész szelep váltás mikor történik. Valahol a 0 pont a főtengelyen meg van jelölve ahhoz lehet viszonyítani. Mivel azt nem írtad hogy melyik motorról van szó így nem tudom, hogy 1,6l VW mert ott talán át tud ugrani a vezérlés ha rossz a szíj. Az 1,3-as motornál nem lehet ilyen és a szelepeket soha nem éri utol a dugattyú. A szelepfészek kopása, törése, csinálna még ilyet. Kérdés: milyenek a gyertyák? gyújtókábelek? sortrafó?
Állítottál már rajta egyáltalán szelephézagot? Mert ha nem akkor van okod a kesergésre! Ha eltünt a szelephézag és kitámasztott egy kicsit is a vezérműtengely akkor simán elégnek a szelepek és megszűnik a kompresszió. A gyűrű törése sokkal ritkább, inkább a kopása a jellemző és az nem jelentkezik egyik pillanatról a másikra.
Az alábbi eset történt velem. Egyik reggel önindítózás, önindító szabadon forog. Oké konstatálom, hogy bendix elszállt, leszereltem, autóvillamossági szerelő tett bele egy újat, átnézte, jó lett.
Ezután jön a kálváriám. Önindítót visszatettem, indítok és lám alig akar elindulni és amikor elindul, zakatol, nem akar felpörögni, prüszköl, majd kiugrik a motor a helyéről.
Gyertyákat (mivel esedékes is) kicseréltem azután is hasonló a helyzet, hallom, hogy mintha egy-két henger menne.
Szomszéd mondja, hogy mielőtt egy jó villamoság-szerelőt keresnék nézzük már meg a kompressziót.
Szia! Nem nagyon akarok magánügyekbe beleszólni ezért csak pár megjegyzés ténnék gumi ügyben. Télen nem a szélesség számít hanem a puhaság és a profilmélység. A jeges úton teljesen mindegy hogy téli vagy nyári a gumi, ott ugyanúgy csúszik. A gumi szélességével változik a tapadási felület azaz a te általad felrakott 155-ös gumi már kissebb tapadással rendelkezik mint a gyári ami amúgy sem "szuper". Tehát te azzal hogy keskenyebb gumit teszel fel ugyanúgy veszélyeztetetd mások testi épségét azzal hogy nincs annak a guminak olyan nagyságú tapadó felülete mint a gyári előír.t Ezzel arányosan az irányíthatósága és a fék út is romlik. Mindezt persze csak akkor veszed észre amikor vészhelyzetben kell fékezned és hopp itt 2m-rle előbb kellett volna megálni:(
Nos vagy gyári méretet kéne felrakni vagy +1-el nagyobbat az javít de semmiképpen nem lefele megyünk a méretben ez nem kispolszki.
"akinek vastag a pénztárcája, és teli benzinnel a tank az csak nyugodtan vegyen széles gumit"
Az árakat elnézve pl. a Matador 155/80 R13 10.300 forint, ugyanez 165/70 R13 ami ugye a gyári méret, 11.000 forint, szóval ha nem úgy kapom valakitől, akkor inkább ráköltöm azt a "vagyont", de legyen rávaló gumi a kocsin.
A széles gumi amúgy valahol 205 körül kezdődik szerintem, addig mind csak virsli. :)
Légzsák nélküli kormánykereket hogyan tudom leszedni? Ha valaki le tudná nekem írni lépséről lépésre, meg hogy milyen szerszámokra lesz hozzá szükségem, azért nagyon hálás lennék!
Hát ez azt a célt hivatott kiszolgálni hogy lássál az autóba már mikor beszálsz és mikor kiszálsz megkeresed a pénztárcád, telefonod stb anélkül hogy kinyitnád az ajtót, kényelmi funkció semmi több :)
Kérdezném volna e érdeklődés, egy belső világítás késleltetőre, ala Octavia, fabia. elsődlegesen Diódára építve! De jó hagyományos izzóra is csak az idő fog változni amit égve marad...
Othoni gyártásról van szó!
Két verzió van, első ami mindig működik, második ami gyujtásnál inaktívvá válik!
Első verzió:
1300 forint + posta
és így működik!
Második verzió egy relével ellátott nyák
az 1700 + posta!
Arról még videó nincs!
Mindent a belső lámpához lehet kötni párhuzamosan nincs megszakítás és a tető kárpit alatt elfér!