Na jó, úgysincs kedvem új rajzhoz:))
Figyelem ez a csúnyaság 1 Mb-os!
A következőket mondom:
-a rajz nem műszaki rajz, csak ilusztráció
-a rajz nem arányos, és több helyen nem stimmel
-a mozgások nem igazán fedik a valóságot
-minden hibás, amit csak el tudtok képzelni
-sok minden nincs ábrázolva a képen
Jujj! Ha látnátok ezt, amit csináltam v. szét sírnátok magatokat, v. szarrá röhögnétek.. Mindenesetre még egy macska is megállapíthatja, h. köze nincs a műszaki rajzhoz..kisiskolás paca..:)) Na majd holnapra javítok.
off
Annak idején, amikor még nem volt ékezet, gondot okozott, hogy mi volt a rendelés tárgya:
főkábel vagy fókabél
Most akkor a kérdőjel helyére mit tegyek?:))
Egyébként csak magamnál zavart, s elég sokat kínlódtam vele, hogy megszűnjön, s gondoltam megosztom a tapasztalatokat.
on
FcS
Szúrja a szemed? :-) Akkor bocsi! Egyébként attól függ hogy épp honnan netezek, mert a melóhelyen más van, havernál és otthon is. Ha az IE-vel nem boldogulok és van a közelben Opera, akkor azzal megpróbálom....
Te Operát használsz, azért vannak a kérdőjelek "ő" helyett? Ha igen, állítsd be a File... Preferences... Languages... Encoding-ot iso-8859-2 értékre, akkor lesz jó az ékezetes megjelenítés.
Ha nem Operát használsz akkor bocs...
Most volt szervízben a sepia zz (Tudod hebo mikinél) de valamit nagyon elbaszott mert azt mondta görgőket cserélt és most pörög ez a ez a sz@r de nem megy sehova meg ha csutka gázt húzok elkezd dadogni a motor.
MI okozhatja ezeket mit mondjak mikor visszaviszem hogy biztosan megcsináljon mindent.
Az lehet hogy a dolog attól van hogy nem cserélte le a szíjat a mi szerintem túl laza.
Elvileg az egész hajtás összefoglaló neve a variátor, de a köztudatban, az első kúpos tárcsa és vonzatait hívják annak. A képen is látszik, h. 6 db görgő kell bele, csak a képen látszik 2.
AHHHÁN!
értem asszem. már ezért megérte.jövök 1-1 sörrel.
két görgő van vagy négy?(átlósan, X alakban)
a szíj szélességénak megadásakor melyik szélességet adják meg?
tehát a variátor maga a lemez, vagy az egész szerkezet?
peaso25
Elöl az a két végén ferde vékony szürke vonal, az a nyomólap és az telyesen fixen áll a tengelyen és nem végez axiális mozgást. természetesen, minden, ami a tengelyen van forog is egyben..
Na, de majd este..
Akkor koncentráljunk felülre.
Ahogy a rajzokon látod, a jobb oldalon van egy lemez, ami fixen van a tengelyre rögzítve. A baloldali tárcsa szintén fix, a jobboldali tárcsa végzi a mozgást. A metszetből látszik, hogy a görgőknek ívelt pályájuk van, tehát minél messzebb kerülnek a tengelytől, annál inkább szorítják a fix lemez ellenében a jobboldali, azaz a mozgó tárcsát a másik tárcsa felé. A görgők tengelytől való távolságát pedig a fordulattal és a görgők tömegével arányosságban fellépő centrifugális erő adja.
Ebbe persze még belejátszik a terhelés, meg a másik tárcsapárt összetartó rugó is.