Nekem is az a bajom a könnyűfém kerékkel, hogy jól néz ki. És nehogy mának jobban tetsszen. Az árán pedíg alkudnék ESP-t, csak az a gáz hogy sok autón csak a jobb felszereltséghez van/lehet. Boldog karácsonyt mindenkinek!
Én is aluval szerettem volna megrendelni,de én csak 16-al nekem 180-at mondtak a 4 felnire igy maradtam a lemezfelninél ,majd szerintem tavasszal rakok rá valami "utángyártott" alut. Jah az elöbb lemaradt :
Szia! Elárulnád, hol kaptál ekkora kedvezményt? Nekem 1,6 SW benzines gépre + elektr. csomag + sebváltózár eddig a legjobb ajánlatom az volt, hogy a metálfény, az elektr. csomag és a sebváltózár árát elengedték. Előre is kösz a segítséget.
17" nagy? Lehet, de nagyon jol néz ki a gép alatt. Persze vannak hátrányai,
de nem az hogy nehéz takaritani meg... Lehet hogy valahol lassabban lehet közlekedni vele, meg többet eszik nagy kerékkel, de tetszik és ennyi.Izlések és pofonok. Az is igaz hogy a gyárinál vannak szebbek, de a vásárlás után nem akarok felnire költeni (csak a télire). 17" A tipusu felni a katalogus szerint, ezzel szeretném a gépet. Új auto vásárlásánál talán lehet alkudni rá, és "viszonylag" olcsobban hozzá lehet esetleg jutni,mintha utána venném meg. Majd kiderül...
Az alufelnikről csak annyit, hogy Európa legnagyobb alufelni gyára itt nálunk tatabányán van. Gyártanak felnit a környező gyáraknak ( Audi, KIA Peugeot VW Skoda) Valmint gyártanak univerzálisat. Ha univerzális felnit gyártanak akkor a selejt arány 1% alatt van, ha gyárit akkor 40% a selejt. Vajon miért?? Az alufelni szabvány több mint húsz éves. (ez irja elő a tömörséget, homogenitást, ütésűllást....stb) Ma már sokkal magasabbak a gyári előírások. És végezetül mégegy apróság. Az ET érték illesztését az univerzális felninél egy közdarabbal oldják meg ami ugye messze nem ugyanaz mintha a felni része volna. Egyszóval ezért kerül 12-20 ba egy utángyártott alufelni.
Van az Abaqua.hu-n is Alessio F1, bár eléggé felvitték az árát. Azért, mert a gyártó honlapján nincsen, attól még lehet kapni. Nekünk még várnunk kell egy pár hetet, hogy felrakassuk az új SW-nkre. Egyébként a gyári alufelnik nem annyira feltünőek, mint az egyéb forrásuak (7,5X16).
- Szerintem is szebb az alu. - Nem nehéz takarítani, sosem marta meg a fékpor...télen pedig acélt kell használni - Ha van egy jó kerékőröd, nem viszik el könnyen
...nekem az volt a Xsarán... sokat dobott rajta. Már erre is kinéztem egy 16os Enzo H-t. (Sajna Alessio F1 nincs :s )
"Én nem értem mit esztek ennyire ezeken a könnyűfém felniken!? Lopják mint a fene, sérülékeny, a fékpor és a sós latyak tönkreteszi. Ráadásul kb. egy kilóval nehezebb mint egy sima acélfelni ami ugye rontja a rudózást, a gyorsulást, és növeli a fékutat. Ezért még fizessek is? Nevetséges."
- mert jobban néz ki
- mert könnyebb tisztítani (legalábbis az én ízlésemnek megfelelő alakút)
- nem hagyom el a dísztárcsát
- évek múlva nem egy kopott műanyagot látok a rozsdásodó felnin.
- az enyémen még nem láttam fékpor és sós latyak nyomokat (3 éves suzuki)
- ha sérül egyszerűen lecsiszolom a hibás részt, trisóval maratom, lakkal lefújom.
17-es? Minek?!? Csak, ha a Hungaroringen akarsz menni vele, amúgy nincs az az út, az autópályákat leszámítva, amelyik ne rázná szét a veseköveidet, a fővárost meg messze elkerülheted...
Én nem értem mit esztek ennyire ezeken a könnyűfém felniken!? Lopják mint a fene, sérülékeny, a fékpor és a sós latyak tönkreteszi. Ráadásul kb. egy kilóval nehezebb mint egy sima acélfelni ami ugye rontja a rudózást, a gyorsulást, és növeli a fékutat. Ezért még fizessek is? Nevetséges.
Most őszintén hol állna a javítás előtt. Nem láttam még olyan szervizt ahol a parkoló is fűtött. Talán Ferrariban... vagy Rolls-ban??? De ott az óradíj is más lehet.