Biza, még most is. Olyan mint (ha már szóbakerült) a 49-es villamos. Az is legalább 60 éve indul a Kelenföldi pályaudvartól a Kiskörút irányába (csak már nem jut el a Nyugatiig.)
Azért én emlékszem, hogy a menetszél annyira tudott hűteni, hogy a behúzott ajtó melett is vacogott az ember, akinek meg csak a peronon jutott hely a reggeli csúcsban, az szabályosan kockára fagyott. De a legjobb a társastánc volt. A kéttengelyes villamos elég tempósan ment lefelé, hogy elérje az zöldet, és ettől úgy berezonált a Nagyenyed utcai kanyarban, hogy az embernek elezdett bizseregni a talpa, és a kanyartól a Déliig mindenki szteppelt. Na, azt vicces volt nézni is csinálni is! Meg is sirattam, amikor jöttek az új Tátrák az 1000-esek helyett.
Nekem nem hiányzik a légkondi, számomra az volt az élvezet, hogy a menetszél hűt. Télen amugyis fel volt öltözve az ember. Egyetlen hátránya volt a fűtés hiányának, hogy idővel minden ablak befagyott. Lehetett feliratokat karcolni bele. Nyáron pedig elviselhető volt. A Kádár az Váci úti villamosok fordítója volt egy kivételével, az Westendház előtt visszafordult. A Bihari csak a 49-esé volt. A 48, 53 a Marx téri végállomáson vissza ment.
Nem tudom most hova jár a 49-es, de akkoriban definitiv a Kelenföldi pályaudvarnál volt a végállomása. Előtte egy megállóval kellett leszálnom, jó hosszú és télen rendkivűl hideg utvonalam volt. Lábaim szép lilára voltak fagyva, a villamosok akkoriban elől hátul nyitottak voltak.
Mintha tegnap lett volna. Aztán akivel beszél az ember ilyesmiről, arról kiderül, hogy jóval később született.
Egyébként a most divatozó vonalösszekötögetésekkel kapcsolatban jutott eszembe, hogy a Váci körúti (maiul Bajcsy Zsilinszky út) villamosokat senki sem akarta összekapcsolni a Váci útiakkal. Pedig milyen jópofa Alberfalva - Újpest járat lehetett volna.
Egyébként itt is tapasztalni divatokat. Egyszer az volt a mánia, hogy felszámolni a villamosokat, máskor felszámolni a trolikat, mégmáskorabb újra létesíteni trolivonalakat. Más szempontból egy időben törekedtek a minél rövidebb volalakra (több vonaljegy adható el, illetve a forgalomszabályozás hatékonyabb), most éppen a jó hosszú vonalak kialakítása dívik.
Megnéztem, igazad van. A 49 a Bihari J. utcában fordult, a 91 és 93, ha jól emlékszem a számukra, a Kádár utcában. Kb. 55 évvel ezelőtt napi utvonalam volt, de hát felejtek.:-(((