Tempomat: jó lenne egy kép is, de nincs rajta más felírat? Olyanok hogy SET meg RES? Illetve a kar végében nincs egy billenőkapcsoló amit le és fel lehet billenteni? Nem irányjelezni, vagy országútit kapcsolni, hanem ezekre az irányokra merőlegesen a kormányoszlop felé megnyomni a kar tetejét és alját?
Ha ezeket mind lehet, akkor talán mégis van benne tempomat, vagy legalább is olyan kar van rajta... A fényszóró az működhet így akkor is ha aktiválva van a tompított DRL-ként. Ezt diagnosztikai kábellel lehet deaktiválni!
Bocsi, kicsit későn válaszolok, nézegettem ezt is, azt is. Szóval ha még nem egyeztél meg senkivel, akkor összefuthatnánk valamikor, hogy a részleteket megbeszéljük.
2005-ös pdtdi Superb-re szeretnék nappali menetfényt. A lökhárító két szélén lévő rácsba szeretném építeni. Azt szeretném megtudni, hogy hogyan lehet a rácsokat kivenni és a motortérben hol a legkönnyebb hozzáférni a kapcsolt 12 volthoz? Előre is köszönöm a segítséget!
Bakker, ez nem igaz... az hogy a Skoda csak egy olyan motort (BNM) használt amiben Siemens elemek voltak, az neked nem elég?
Ha cserélni kell a PD elemeket az ezekben a motorokban viszonylag ritka, de ha mégis előfordul, akkor sem 800 ezerbe, hanem jó esetben csak a negyedébe, max a harmadába kerül! A kettőstömegű és a turbó is belefér abba a 800-ba a PD cserékkel együtt...
Minden jó szándékommal és tiszteletemmel azt javaslom, hogy keress egy szakértőt és hallgass mindenben rá! Magad ne hozz döntéseket, legalábbis műszaki dolgokban ne.
Elég sokat olvasok, és nem, nem panaszkodni jöttem, csak értelmesen utána kérdezni, de ahelyett hogy leordítottad volna a fejem, választ tőled sem kaptam. Képzeld tudom, hogy x-t siemens elemmel y-ot meg boschal szerelték, csak nem tudom melyik típus az y-on. Azt nem állítottam sose, hogy 500-ért meg tudod venni, jelenleg egy 2007-es superb-t néztem 2.350.000 -ért, erről ennyit, csak nem akarok kibaxni 800 ezert pd csere miatt, ezt is meg lehet érteni, de azért köszi mindenkinek, majd érdeklődök szerelőknél.
"Szóval akkor senki nem tudja, hogy a Skoda meddig és milyen motorkódú autókba rakata a Siemens elemekt és mikor tért át Boschra."
????? Most olvasol is, vagy csak panaszkodni jöttél? :-/
Amúgy nem tértek át sosem. Amibe siemens-t tettek, abba végig azt tették, amibe meg bosch-t abba végig azt. Mire kiderült a siemens hibája, eldöntötték a PD gyártásának befejezését így nem foglalkoztak a változtatással.
"..ott vannak azok a fránya pd elemek, ha ott elszáll az egyik, jó esélye van a többinek is, az meg egy vagyon de min az autó vételárának majd a fele."
Szóval azt állítod, hogy a ~2007-es autókat már meg lehet venni 400-500eft-ért??
Annyit már eldöntöttem, hogy 2.5-öst hanyagolom, kevés neki az 5-ös automata váltó, habár itt nincs pd elem ami hozná a költséges hiba forrás lehetőségét.
KöSzi az eddigi kommenteket. Annyit már eldöntöttem, hogy 2.5-öst hanyagolom, kevés neki az 5-ös automata váltó, habár itt nincs pd elem ami hozná a költséges hiba forrás lehetőségét. 1.9 lesz szerintem, de még mindog ott vannak azok a fránya pd elemek, ha ott elszáll az egyik, jó esélye van a többinek is, az meg egy vagyon de min az autó vételárának majd a fele. Automata váltótól nem félek, ha megkapta és megkapja a törődést, rendszeres szervízelést, gondja nem lehet. Szóval akkor senki nem tudja, hogy a Skoda meddig és milyen motorkódú autókba rakata a Siemens elemekt és mikor tért át Boschra. Őszintén szólva csak ez az egy tart vissza, ha nem jutok előrébb a kérdésben, marad az Octi benzinben abba meg megy bele a gàz. Vagy esetleg ha a Skodától kérdeznék rá közvetlen? Habár szerintem nem adnának választ... Azért köszi az eddigi infokat
dieselt szeretnék automata váltósat, a kettős tömegű miatt.
A kettős tömegű cseréje 250-300e ft, és utána megint elmegy az autó negyedmillió kilométert. Vagy, ha vigyázol rá, a dupláját is.
Az automata váltó egy tucat újabb hibalehetőséget hoz a rendszerbe, egy esetleges komolyabb váltófelújítás ára pedig eleve ott kezdődik, ahol a kettős tömegűé véget ér.
Az automatának van létjogosultsága, de ha a spórolás a fő célkitűzés, akkor egy 7-9 éves (200-400 ezer között futott) dízel esetében mégis inkább a manuális váltóval jársz jobban.
Lassan autó csere előtt állok, választásom a skodára esett :) dieselt szeretnék automata váltósat, a kettős tömegű miatt. Nem volt soha dieselem, ezért félek is kicsit tőle, superb-t vagy octaviat néztem 2006-2008 évjáratok között, abban kérnék hozzáértőtől, vagy tapasztalatokban gazdag személytől segítséget, hogy hogyan ( gondolok itt motor kód, alváz szám ) tudom kideríteni, hogy az adott vasat bosch vagy siemens pd elemmel szerelték-e. Fontos lenne mert ahogy utána olvastam a siemensek nem jók, és tudom, hogy van olyan kocsi amibe már a bosch elemet tették pont ezért. Továbbá szívesen fogadok tanácsokat, h mire figyeljek egy superb vásárlásánál a fenti évjáratok között. Köszönöm a segítséget.
Nem kell plusz kábelkorbács, meg lehet oldani. Ahogy ckerti topiktárs is írta. Forrasztani kell valamit, sajna többet nem tudok az ügyről ezt nem én csináltam az autómon.