A Lanosnál saját magam jöttem arra rá, hogy nagy hodegben, vagy hosszabb állás után,egyből, pöcre indul a kocsi ezzel a módszerrel. Nélküle, főleg több napos állás után, úgy éreztem rövid ideig, hogy csak 3 henger működik.
Különben nagyon jmegbízható autó volt a Lanos,- azon kívül, hogy még ABS sem volt benne, csak manuális klíma , és egyéb apróság -semmi bajom nem volt vele 10 év, és 110 ezer km után.(1,5 SE). Városban, úgy látom, az 1,4 Ceed-em sem fogyaszt kevesebbet.
Szerintem ezt az általad nevezett "szivatozást" nyugodtan el el lehet hagyni a ceed, vagy akármilyen jobb műszaki állapotban lévő autónál... Ugyanis ekkor csupán annyi történik hogy az elekromos benzinpumpa felnyomja a befecskendező-rendszer nyomását üzemi nyomásra azaz 3-4 bár körülire. Ez akkor jo,ha a visszacsapószelep,membrán annyira régi,vagy hibás hogy elengedi a benzint a motor leállítása után vissza a tankba. Annyit lehet nyerni ilyenkor,h nem indítózás alatt épül fel a nyomás,hanem előtte,és így gyorsabban (kevesebbet forgatva) beindul az autó. A mai benzinszivattyúkat az autó élettartamára tervezik,ha ez a megoldás most bárkinek segít azonnal mennyen és nézesse át az üzemanyag ellátó rendszerét mert ott nagy bajok vannak!!! A lanosnál mi lett a megoldás erre a problémára ??
ESP-ről jutott eszembe, hogy valamelyik nap a discoveryn hasonlították össze az amerikai rendőrség Ford Crown Victoria kocsiját, a londoni Volvo kombival. Volt egy teszt, a gyors sávváltás, amit a Ford simán abszolvált (hátsókerékhajtás, meg sokkal nehezebb is), a Volvo viszont száraz aszfalton előadta a jellegzetesnek mondható koreográfiát. Az első kanyart még veszi, de a második után már ostorcsapásszerűen megy a hátulja arra, amerre lát. Szóval ESP rulez! Kár, hogy LX-hez nincs :(((
Szerintem ez is kezd városi legenda lenni. Évtizedek óta léteznek ezek az elektronikus bizbaszok, azért csak fejlesztik őket, a 0.9-es béta verzió óta Akkor te nem láttad a topgear idevonatkozó adását, amikor ABSt, kipörgésgátlót, ESPt és egyebeket teszteltek finnországban, télen. az 5. perc környékén van a jeges elindulás, emelkedőre. 7. perc körül pedig az ESP, szintén jégen. http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc
Az ESP kötelező része az ASR, hiszen gyorsításkor is meg kell tudni őrizni a stabilitást.Azért is (nem csak azért) kapcsolható is az ESP,mert van olyan alkalom, amikor kipörgő kerekekkel eltudna indulni az autó (homok,jég),de leszabályozottakkal csak egy helyben toporogna.
Én nem tudok róla, hogy lenne kipörgésgátló, legalábbis az én kerekeim ragyogóan kipörögnek egy intenzívebb gyorsításnál (igaz, hogy most keskeny, 185-ös gumik vannak rajta). Vagy ha mégis van, akkor nekem nem működik :).
Én az 1,4-es benzinest úgy indítom-főleg most, nagyobb hidegben -, hogy a gyújtást ráteszem, majd VÁROK, amíg hallom a kattanást, (az AC pumpa működik), majd ezután indítózok.
Nagyon nagy hidegben, akár 2x is szívatózok így, azután indítok. A Lanosnál nagyon bevált.
Nekem a Mégane csinált ilyet néha (benyás), a klubban néhány tagnak komolyan meggyűlt a baja ezzel. Nem tudom, mi okozta a problémát, nekem csak ritkán jelentkezett.
Egy kérdés... Csinált már valakinek olyat, amit nekem tegnap? Nem akart beindulni, csak köszörült. Újra próbáltam - semmi... majd harmadszorra gond nélkül beröffent... :-o
Apropó! Tudja esetleg valamelyikőtök, hogy az Assistance szolgáltatást hogyan lehet meghosszabbítani a harmadik év után (csak azért, mert hosszabítható). Tudom. hogy a Cee'd esetében még messze van a harmadik év, de a márkakereskedésekben, még nem tudják a feltételeket. A kérdés az, hogy vajon kell e még utána évente csengetni egy kis díjat is a szervízelés mellé. Tölünk nyugatabbra egyébként 5 év jár ingyen. Egyébként várjuk, hogy megérkezzen a miénk is.
gsanyika: "...de szét kellet szedni az autót a mínuszokban. A műanyagok szerették, a feszítgetést a fagyban. "
ceeee: "ez nem kellemes...legalább fűtött helyen csinálták volna.."
gsanyika: "A szervíz zárt és fűtött, de a kocsi csak a "művelet" alatt van a benn. Egyébként a többi kocsival várakozik kinn."
Kedvesség:
"Most őszintén hol állna a javítás előtt. Nem láttam még olyan szervizt ahol a parkoló is fűtött. Talán Ferrariban... vagy Rolls-ban??? De ott az óradíj is más lehet."
Sajnos az autó átvétele után két héttel már nem új egy autó!
A gyári garanciális szervíz pedig a legjobban javító szervíz elvileg! (gyári technológia és anyagok, ha létezik ilyen)
A javítás nem gányolás volt, csak sajnos ezt lehetett kihozni. ( sérülsék nem vészesek, csak látszik hogy dolgoztatak a szélvédőn) Engem csak azét bántott, mert három hetes sem volt a kocsi és szét kellett szedni. Örülök, hogy gyorsan rugalmasan és ingyen csinálták. Sajnos ez nem mindenhol természetes.
Én azt kívánom, hogy az enyém legyen az a kivételes autó amivel ez történt, és mindenki elégedett legyen a sajátjával.
Benzines, de nem SW (nincs rá szükségünk). A 3 hónap meg úgy jött ki, hogy egészen egyszerűen kihagyta a gyár az októberi gyártásból a kocsit, és csak december első hetébe tudta belerakni. Legalábbis nekem ezt mondták a kereskedésben. Hogy itt ki tévedett, azt nem tudtam kideríteni, örültem, hogy csak egy hónapot csúszott a kocsi (bár elvileg november 15-ig át kellett volna adni, de a szerződésben apró betűvel bennevan, hogy 2 hónap után jár a bánatpénz).