Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

grj73 Creative Commons License 2012.10.10 0 0 27786

Sziasztok. Megoldódott a hűtés problémám. Termosztát volt a ludas. Mivel müszakira is vitték a kocsit így nem variáltam és velük vetettem meg. Így nem lengyel zégergyűrűs lett hanem gyári. Ja a műszakira egy jótanács. A lámpa búrák kinézetére nagyon kell vigyázni mert mivel fényképezik így ezek foncsorjainak csillogniuk kell.

pappferi Creative Commons License 2012.10.10 0 0 27785

Köszi!

 

"..meg is lepődtem, hogy turbós lett az autóm, legalábbis a hangja.."     Ezen én is... 

 

Töltés alapjáraton 13,1 V , fordulaton 14,2 V amit produkál bekapcsolt fogyasztókkal is. Azért 1300 ft-ért belefutottam egy Vika feszültségszabályzóba,de ezzel is ezeket az értékeket hozza.

 

A boltban ezt tudták adni,vagy tizen-huszon ezrekről beszéltek.

 

Hétvégén szétszerelem a generátort,kipucolom és ha marad a jelenség akkor beruházok egy diódahídra.

Előzmény: bgombas (27784)
bgombas Creative Commons License 2012.10.10 0 0 27784

Generátor körül kell keresgélni. Nálam a diódahíd hibája okozott ilyen jelenséget, az elején meg is lepődtem, hogy turbós lett az autóm, legalábbis a hangja. Nézd meg a töltésedet, a feszültségszabályzót, a csatlakozókat és ha még mindíg marad a jelenség, akkor a generátort. A díódahíd: http://skodabolt.unas.hu/spd/004003215B/Skoda_Felicia_13_generator_diodahid

Előzmény: pappferi (27783)
pappferi Creative Commons License 2012.10.10 0 0 27783

Sziasztok! Nekem meg valami elektromos problémám adódott:((

 

Beindítom,a töltésjelző elalszik,de a következő pillanatban már halványan világít,közben pedig troli szerű hang jön a motortérből. Aztán 5-6 kilométer megtétele után elmúlnak ezek a jelenségek,egészen a következő indításig. 

 

Volt már valakinek ilyen?? Vagy van valami ötlet?

Boatmanka Creative Commons License 2012.10.10 0 0 27782
Peticillin Creative Commons License 2012.10.10 0 0 27781

Sziasztok! Tanács kellene,beteg az én kis drágaságom. beindításkor hiába pörgetem,6-7 indításra kapja csak el,és akkor is lefullad,vagy ha padlógázt nyomok neki akkor olyan mintha az utolsókat rúgná,hátul pedig meg lehet támaszkodni a benzinszagon!

Peti

svgyula Creative Commons License 2012.10.10 0 0 27780

Szia! Igen az lenne ha megtaláltam volna a 10-12 literes fogyasztás okát! De mivel mindent megmértem megnézettem a co is jó volt! Csak a fogyasztás nem! Nos ettől a szerkezettől meg attól hogy be tudom állítani(ez utánna volt) az üzemanyag nyomást két lépésben lement ~gyári értékre a fogysztás. Sajnos már nem úgy működnek a dolgok mint régen hogy állítok rajt ha észreveszem hogy sok aztán telelököm és megnézem hogy most mennyi és használom tovább. Amennyit én megyek vele ez hetekig is eltart mire használható eredményem lesz. A melóhelytől 1km-re lakom tehát oda nem használom mikor megvettem még 6km-volt. Párszor bevásárlásra 4-5km és hétvégén ha? kicsit több.

Valószínüleg az injektor lesz a ludas a dologban de azt nem cserélem, most jó és x 10ezer FT-ot nem költök rá bizonytalanul. Megfigyeltem hogy csak csepeg belőle az anyag nem porlaszt az szinte semmit. Hiába tekertem fel a nyomást attól csak előbb fogyott el az anyag. Esetleg van ötlet arra hogy hogyan lehet az injektor működését ellenőrizni?

 

Előzmény: Dreamer (27775)
Willy16 Creative Commons License 2012.10.10 0 0 27779

Úgy csináltam hogy fostam a CO miatt és mikor a srác aki mérte bejött az irodába akkor megkérdeztem, hogy jó-e a CO.

Erre azt válaszolta, hogy: tökéletes, feljebb kerültél környezet védelmi osztályban.

Én pedig csak néztem mint egér a lisztben. (O˛O)

Előzmény: Dreamer (27777)
Boatmanka Creative Commons License 2012.10.10 0 0 27778

Sziasztok!

 

A baloldali ajtómat kulccsal nem tudom bezárni, csak nyitni. Olvastam, hogy valaki megcseréli a jobboldali zárral. De létezik valami javító készlet is. Ismertek erre valami megoldást?

Dreamer Creative Commons License 2012.10.10 0 0 27777

"További érdekesség hogy 2 hete voltam műszakin, a CO rendben van még feljebb is léptem környezet védelmi osztályban."

 

Azt hogyan csináltad? Mert ilyen nincs, ha csak előtte rossz osztályban volt.

 

Dreamer

Előzmény: Willy16 (27776)
Willy16 Creative Commons License 2012.10.10 0 0 27776

A változatosság kedvéért nem kommunikál a vag-commal. :@

Megyek délután megnézzük Bosch KTS-el. Hátha kiad valamit.

További érdekesség hogy 2 hete voltam műszakin, a CO rendben van még feljebb is léptem környezet védelmi osztályban.

Dreamer Creative Commons License 2012.10.10 0 0 27775

"Van rá egy egyszerű igaz már nem olcsó jelmódosító szerkezet nagyon egyszerű bekötni ~30perc otthon. kell neki gyújtásról 12V és meg kell a lambda jelet szakítani ezen a szerkezeten keresztül és kész. Ezt új szondánál is lehet használni saját tapasztalat!

Itt a link:http://www.magnumtuning.hu/hu/termek_reszletes/lambda_szonda_efie_modosito_chip_vizhajtasu_modellhez1"

 

Nem az lenne a lényeg, hogy a "pontosan hangolt" gyári állapot közelébe kerüljünk?

 

Dreamer

Előzmény: svgyula (27774)
svgyula Creative Commons License 2012.10.10 0 0 27774

Szia! Kérdés nagyon megy az autó? A lambda kimérése nem egy nagy mutatvány bármelyik autóvillamossági szerelőnél már van ilyen műszer! De azért nézd meg hogy mekkor az üzemagyag nyomás! Ha ez is úgy működik mint az enyém akkor egy tekeréssel versenyautót lehet csinálni belőle! Ha a visszafolyó részen dugulás van akkor simán betolja az összes anyagot a motorba és az nem fog reklamálni! Igaz hogy az enyém központi "spricces" de ott is van nyomástartó szelep igaz "kőkorszaki" semmilyen állítás egy tekert rugó(volt) a gyári aztán vagy ennyi az üzemi nyomás vagy annyi amit éppen a rugó tartani képes. Aztán megcsinálta nálam az a szerencsétlen felfogatás hogy nem zárt a "BOSCH kupak" és folyott bele a motorba a benzin! Itt legalább járó motornál észre lehetett venni persze kb 20. szétszedésre. Nálad mindezt csak méréssel lehet megnézni.

A lambda mérésnél arra figyelj hogy ha neked is azt mérik hogy működik csak kb 80% os jelet ad akkor már igen is számolni kell a túlfogyasztással.

Van rá egy egyszerű igaz már nem olcsó jelmódosító szerkezet nagyon egyszerű bekötni ~30perc otthon. kell neki gyújtásról 12V és meg kell a lambda jelet szakítani ezen a szerkezeten keresztül és kész. Ezt új szondánál is lehet használni saját tapasztalat!

Itt a link:http://www.magnumtuning.hu/hu/termek_reszletes/lambda_szonda_efie_modosito_chip_vizhajtasu_modellhez1

Előzmény: Willy16 (27767)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.10.10 0 0 27773

Lambda szonda...

Előzmény: Willy16 (27767)
Willy16 Creative Commons License 2012.10.10 0 0 27772

Igazán kedves gesztus tőle...

Viszont én mindent magamnak szerelek és 22.000Ft-ből 450km-t mentem vele.

Minden új benne, a hőgombától a termosztátig a hengefejtömítésen kerszetül a gyertyáig. :) 

Injektorhídon a nyomásszabályzó okozhat ilyen tüneteket?

Előzmény: gdzsozy (27770)
Dreamer Creative Commons License 2012.10.10 0 0 27771
Az lehet, hogy leengedték, de nem a javítás miatt..

Dreamer
Előzmény: gdzsozy (27770)
gdzsozy Creative Commons License 2012.10.09 0 0 27770

A múlt héten amikor szerelőnél voltam az enyém is elképesztő fogyasztási adatokat produkált.

 

 

régebben többször írtam hogy 5 literrel simán járkálok.

 

ez mostanában felkúszott 6 literre. de mivel a láncot cserélni kellene, az olajat, olajszűrőt szintén, és a termosztát is rossz volt így gondoltam ha ezek cserélve lesznek a fogyasztásom is visszaáll a normális szintre.

 

régebben 100-102km-t tudtam megtenni 5 literrel.

 

2hete kedden este tankoltam az autóba. szerda reggel lerobbantam, akkor volt benne 40km a napi számláló szerint. vagyis 60km-re elegendő benzin maradt a tankba.

elhúztak a szerelőhöz ott 65km-t mutatott a számláló, de ugye vontatásban nem fogyasztott semmit.

amikor az autót átvettem én rögtön a számlálót néztem ami 65-ön állt.

na gondoltam magamban rátankolok. (elfelejtettem hogy húztak) 2000-ért tankoltam bele, kb 4 litert.

Elvileg ezen a ponton kb 150km-t meg lehetett volna vele tenni.

a meglepetés akkor ért amikor 75 km-nél kifogyott a benzin.

 

Ilyenkor mi van?

a hőfok már jó az autón, nem fogyaszt többet 6 liternél és mégis úgy fogy ki belőle mintha 12literes fogyasztással járnék.

 

meglepődtem nagyon. ujra tankoltam bele 6 litert és vártam az eredményt, sima 102km.

ujabb teszt megint 100km/6liter.

 

és akkor rájöttem hogy mi lehet a gond.

biztos az történt hogy az új  hűtő szerelésekor ill. a termosztát beszerelésekor, le kellett engedni a benzint a tankból, hiszen veszélyes lett volna úgy szerelni hogy kb 6-8 liter benne van a tartályban. és ez elpárologhatott a forró szeptemberi napon.

a szerelő pedig elfelejtett szólni.

 

szerintem így történhetett mert azt hogy direkt kiszívnak kb 5 lityit a tankból azt nehezen hiszem....

Előzmény: Willy16 (27767)
Willy16 Creative Commons License 2012.10.09 0 0 27769

Gyári gumi, 2,5baron, nagyon szépen gurul az autó. Kidobom üresbe és jó sokáig gurulok. Szívó 0.2 kipu 0.25mm szelephézag. Nem mértem kompressziót, mert nem régen lett összerakva a blokk. Tankmosás előtt is ennyit zabált azért mostam ki. Az érdekes az, hogy még a kipufogón sem érezni benzin szagot. :(

Előzmény: stemplis (27768)
stemplis Creative Commons License 2012.10.09 0 0 27768

Guminyomás? Gumiméret? A  kerekek elforognak könnyen? Nem fog a fék? Szelephézagok jók? Kompresszió jó a hengerekben? Ha a tankot levetted, összerakásnál minden ok lett? Nem szivárog valamelyik csőnél? Nem érzel benzinszagot a kocsi közelében? Más nemjutott hirtelen eszembe ;)

Előzmény: Willy16 (27767)
Willy16 Creative Commons License 2012.10.09 0 0 27767

Fiúk-lányok!

 

Mitől lehet az hogy a verdám benyakal 11 lityót 100-on?

(1.3MPI) Tank kimosva, új benyaszűrő, injektor tisztító a tankban. Még sem akar mérséklődni.

Várom a tippeket! Köszi

 

Üdv.

stemplis Creative Commons License 2012.10.09 0 0 27766

Valami gond van a "gépsárkánnyal"?

Előzmény: gdzsozy (27765)
gdzsozy Creative Commons License 2012.10.09 0 0 27765

Szia.

csörögjél már rám légyszíves ha mégy hazafelé, vagy amaikor rá érsz.

Előzmény: stemplis (27748)
stemplis Creative Commons License 2012.10.09 0 0 27764

Igen, jól írtad:  a szelephézagot elsősorban ellenőrizni kell és csak akkor állítani, ha nem jó az érték. Azzal vizsont nem étek egyet, hogy minden állításnál más lesz a érték, mert az enyémben van olyan szelep amelyiket az elmúlt 100 ezer km alatt nem kellett állítani.

Előzmény: 1TARESZ1 (27756)
stemplis Creative Commons License 2012.10.09 0 0 27763

Én mindet 0,20-ra szoktam hideg (szobahőmérsékletű) motornál.

Előzmény: peti931 (27754)
stemplis Creative Commons License 2012.10.09 0 0 27762

Hát nem tudom, hogy a mai világban lehet-e olyan rossz motorolajat kapni, amitől egy skoda-motornak (normál üzemi körülmények között) kenési problémái adódhatnak!? Főleg úgy, hogy rendszeresen volt cserélve benne az olaj... Kíváncsi vagyok milyen hibát fogtok találni.

Előzmény: peter-71 (27752)
stemplis Creative Commons License 2012.10.09 0 0 27761

Jól írtad, gazda (és motorolaj) függő :)  Na és függ attól is, hogy mennyire van  pörgetve a motor.

Én  18-20 ezer km-es periódusonként szoktam ellenőrizni, de volt már olyan is, hogy 30 ezret mentem vele. Általában csak 1-2 szelepen kell korrigálni, a többit csak ellenőrzöm. Én 437ezernél járok.

Előzmény: johannes. (27751)
Rick404 Creative Commons License 2012.10.09 0 0 27760

Köszi!

Előzmény: András52 (27755)
svgyula Creative Commons License 2012.10.09 0 0 27759

Szia! Nos az állítás ahogy írod is hideg motornál kell! Azt is tudod ugye hogy a szelep milyen meleg lesz igaz? Nos a szelep 200-300C° ig melegszik fel üzem közben! A tágulásnál és a 10-25C° külömbsége nem játszik szerepet. Ha megnézed a szelepek gyári illesztési hézagát szakmádból kifolyólag ezt is tudod akkor két értékat adnak meg egyet a szívóra és egyet a kipufogóra utóbbinál már 0.1mm körül van az alapérték a tágulás miatt. Ezt onna tudom hogy már csináltam szelepfelfúrást és illesztést is. Ezt az értéket nem akartam elhinni és kicsit szorosabra vettem. Az első útnál be is szorult. Persze pár perc várakozás után megint ment de kb 200Km kellett mire végleg abbamaradt addíg csak pianínóban lehetett menni vele mert pár Km padlógázon és megint megszorult. Viszont ezután teljesen jó lett nem füstölt és nem ette az olajat(82' 120-as).

Ezzel csak azt akartam leírni, bocs hogy hosszúra sikeredett hogy pár fok külömbség nem igen számít a hézagállításnál. Egybként már mértem üzemmeleg motornál is és (persze már nem járó motor) -0,05-al kissebb hézagmérő ment bele.

A fiam hyundai pony 1,5l  viszont képzeljétek meleg motornál kell állítani a szelephézagot!? Na az sz@r meló éget minden amihez hozzáérsz. Az 93'-as és ott is kötelező 15Km-nél az "ellenőrzés" ha a harmadik szelep (EGR visszavezetésé) beég akkor rendesen lehet zsebbe nyúlni!

Előzmény: 1TARESZ1 (27756)
svgyula Creative Commons License 2012.10.09 0 0 27758

Szia! Ne bontsd meg a motort addig amíg nem állítottad be a szelepeket! Utánna járasd pár percig és nézd meg hogy melegen mekkora a kompresszió. Szétszedés nélkül nekem már egyszer sikerült igaz a 120-nál!! a szelepeketletisztítani. Ezt úgy csináltam hogy lekaptam a himba tengelyt és fúrógéppel megforgattam a szelepeket szépen óvatosan csak körbe-körbe. Utánna vissza minden és érezhető volt a változás! Tudom levehettem volna a hengerfejet meg becsiszolhattam volna a szelepeket DE nem volt kedvem eltölteni vele egy napot meg kedvem(Ft) sem volt akkor. Erre egyébként úgy jutottam hogy egyszer előtte valamikor volt egy nagyobb felújításom rajta és szelepcsiszolás előtt megnéztem fúrógéppel megforgatva a szelepet hogy látszi-e rajta hogy mekkora a felfekvő felület? Hát az a pár fordulat is csinált egy elég szép egyenletes felületet. A ráégett kormot meg a rugónyomásra simán ledörzsöli. A himba kiugrást már említettem az ismerősömnél. Ezért kell! (van akinek nem muszály ez legyen magánügy) szelepeket ha úgy tetszik csak ellenőrizni. Az ilyen hiba azonnal kibukik. Amúgy meg ha a szelepemelő tőke szorulna akkor a vezérműtengely és a blokk is sérül! Itt szeintem a szelepnél volt túl nagy a hézag és a szelepszár szorolt meg!

Előzmény: peter-71 (27752)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.10.09 0 0 27757

Bocs a hibákért éjszakás után vagyok :S

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!