Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2015.03.29 0 0 31418

Érdekes felvetés.

De híd is alig van a szakaszon.

Előzmény: klimakiraly (31416)
dimelo Creative Commons License 2015.03.29 0 0 31417

Ja, a magyar határ felé meg nincs forgalom:

 

56. út Udvar:  819 db összes jármű, ebből 217 tehergépkocsi.

 

Na erre tényleg nem kell pálya.

Előzmény: BBCápa (31415)
klimakiraly Creative Commons License 2015.03.29 0 0 31416

Biztos a hidak középső oszlopán spóroltak sokat, nem kell oda extra korlát a mi védi az oszlopot, meg maga az oszlop se. Nekem tetszenek sokkal elegánsabbak.

Ja meg középütt is csak egy vékony korlát van ... ez nem annyira tetszik. Az M5 Budapesti végén az a dupla dupla jobban tetszik.

 

https://www.google.hu/maps/@47.965,22.191864,3a,75y,250.46h,93.42t/data=!3m4!1e1!3m2!1sXv5X1oy8eJh1WUV_AbaIJA!2e0

Előzmény: dimelo (31414)
BBCápa Creative Commons License 2015.03.29 0 0 31415

"...vagy a horvát döntés a 2x1 sávról a magyar határig"

 

Ezt eddif nem is tudtam. Tényleg jellemző a helyzetre, hiszen a horvátok egy- és kétszámjegyű gyorsforgalmi utak esetében (helyesen) még átmenetileg sem igen gondolkodnak 2*1 sávban. Talán egy kivétel van, az A8 Matulji-Pazin, de ott enyhén szólva "változatosak" a terpviszonyok (plusz egy Učka-alagút...).

Előzmény: dimelo (31413)
dimelo Creative Commons License 2015.03.29 0 0 31414

A forrás megmentése szempontjából helyesen, de forgalmi szempontokból túlzóan. (lásd mint M6)

 

OKKF 2013.

 

M3 253-268 km:

 

összes  egységjármű   szgk    kistgk  buszok  középntgk  nehéztgk  pótos  nyerges spec

3455          4330        2403     461   23    1       69              54          47       387       1

 

Vásárosnamény szakaszról még nincs adat.

 

Az viszont tuti, hogy etalon a fajlagos költsége,

egyben bizonyíték, hogy 1,2 milliárd/km áron lehetett autópályát építeni 2011-2012-ben.

 

A kartellezőket védő miniszterek, államtitkárok, no és főleg O V felelőssége egyértelmű.

 

Előzmény: kese123 (31412)
dimelo Creative Commons License 2015.03.29 0 0 31413

Azért mert valakik lázálmokat kergettek (Gdansk - Ploce) és bevették a Helsinki folyosók közé az V/c-t,

az még nem ok arra, hogy újabb lázálmokba esve (Pécs kulturális főváros)

irracionális nyomvonalon, brutál drágán (PPP) épüljön alacsony forgalmú autópálya.

A nyomvonal külön gáz, hiszen az M60 kapacitása soha nem lesz kihasználva.

 

Nézd meg milyen látványosan nem érdekli a szlovákokat a Helsinki folyosó...

A Horvát - bosnyák határon nem épülő Száva híd,

vagy a horvát döntés a 2x1 sávról a magyar határig (Ja, a magyar oldalon is 2x1)

 

Nagyon sokba kerül nekünk ez a lázálom.

 

Mivel a tranzit teherforgalom jelentéktelen, így útdíj bevétel sem "terem", ami a rentabilitását kicsit is javíthatná.

Előzmény: M tiszteletes (31411)
kese123 Creative Commons License 2015.03.28 0 0 31412

"De azt a forrást az M3 Ny.háza - Vaja szakasz építésére fordították."

 

Nagyon helyesen. Egyrészt legalább az a pénz nem veszett el a magyar ap fejlesztésekből. Másrészt ott valahogy sikerült lényegesen alacsonyabb árakat produkálni, ha jól emlékszem mélyen 2 mrd/km alatt. Harmadrészt van egy stratégiai szempont, amit meglehet, hogy viszonylag nehéz a helyén értékelni pusztán a forgalomszervezést tartva szem előtt: ha akarunk még valamit ebben az életben, akkor fontos, hogy mi legyünk ott először a térségben nagy kapacitású, modern közlekedési infrastruktúrával. Lehet, hogy az utóbbi években veszni látszik a szlovákokkal és a lengyelekkel a  gazdasági meccs - egyébként először a történelem folyamán, de ebben a tekintetben még legalábbis partiban vagyunk.

Előzmény: dimelo (31406)
M tiszteletes Creative Commons License 2015.03.28 0 0 31411

Az m6 nem a helsinki folyoso resze?

Előzmény: dimelo (31409)
M tiszteletes Creative Commons License 2015.03.28 0 0 31410

Némethné Zsuzsanna asszonyság

Előzmény: klimakiraly (31408)
dimelo Creative Commons License 2015.03.28 0 0 31409

Az M3 Vaja utáni szakasz mérhetetlen forgalma túlhaladja az M6-60 abszurditását...

 

A további kulcsszereplők: Némethné és

Nyerges aki mostanában nagyon nagyon csendben van...

Előzmény: klimakiraly (31408)
klimakiraly Creative Commons License 2015.03.28 0 0 31408

Lajos még megy. A Zsuzsanna és a Zsolt egy kis magyarázat?

 

Vaja után még folytatódott is, na azon nem tudom alakulnak-e a forgalmi adatok de mikor arra jártam csak egy rendőrautó állt a leállósávon semmi más. (Szombat délelőtt, még megye matrica előtt.)

Előzmény: dimelo (31406)
kese123 Creative Commons License 2015.03.28 0 0 31407

Dettó.

Előzmény: dimelo (31406)
dimelo Creative Commons License 2015.03.28 0 0 31406

A mai "kormányzók" 2008-2009 körül felnyomták Brüsszelnél a Pest megyei szakaszt.

Sukoró politikai blöffje miatt (Pilisi gyümölcsös csere).

 

De azt a forrást az M3 Ny.háza - Vaja szakasz építésére fordították.

 

Tudjuk, minden nap mást hazudnak. Ezért ne dőlj be a lázárdumának.

 

Az Abony- Törökszentmiklós M4 projektet, 2013 óta nem fogadta be az Unió,

O. V. mégis felemelte a költségeket 70-ről 110 milliárdra, majd minden mammutcég rácsapott...

 

Ja, akkor még barátok voltak Lajossal, Zsuzsannával, Zsolttal...

Most csak az derült ki, hogy ha harc, hát legyen harc.

 

A "nemzeti oligarcha" kartellezett, pfuj...

a kormány "nem tehet" semmiről... pfuj, pfuj, pfuj...

 

Hányingerem van... (Régóta)

Előzmény: kese123 (31405)
kese123 Creative Commons License 2015.03.28 0 0 31405

Van itt még egy furcsaság a 4/M4 körüli újabb fejleményekben. Az Üllő - Albertirsa közötti kb. 25 km-es hiányzó rész megépítését azzal az indokkal vették le a napirendről, hogy az a Pest megye - központi régió területén halad, és ezért nem finanszírozza az Únió. (Mert ez túl fejlett...) Így kezdték el a Szolnok megyei részen az építkezést, mert azt meg finanszírozza. Most pedig úgy tűnik, hogy az itt elköltendő 110 mrd-ra sem kér a kormány EU pénzt. Akkor?

kamant Creative Commons License 2015.03.27 0 0 31404

A 76-os út átépítése nagyon jó lett, már csak Balatonszentgyörgy környékével kéne kezdeni valamit.

...
Én nem látok semmi mozgolódást, de attól még valahol a pusztában folyhat az útépítés. Vagy teljesen leállt ez a projekt?

 

Nem az a szakasz, de arrafelé:

"Mint tájékoztatásából kitűnt, a remélhetőleg nem túl távoli tervek között szerepel a 71-es főút átépítése Fenékpuszta térségében. Azaz ennek nyomvonalát a Gyöngyös-patak mellett továbbvezetve kötnék be a 76-osba, másfél kilométerre nyugatra a főutak jelenlegi kereszteződésétől, ami ezzel lényegében megszűnne, ráadásul itt a vasútvonalat felüljáróval kereszteznék."

 

Innen: http://zaol.hu/hirek/uthalozati-valtozasok-heviz-es-keszthely-tersegeben-1688453

 

Mostanában nem jártam arra, elmondásból annyit tudok, hogy most 76-os másik végén (a 86-osnál, Nádasd-Katafa környékén) dolgoznak a közös elkerülőn és az ahhoz csatlakozó új 76-oson.

Illetve Zalaegerszeg és Bagod között van tele eléggé össze-vissza mindkét oldali padka, árok, szántóföld széle kis karókon szalagokkal valamikor tavaly óta. Nem tudom, hogy tovább van-e, és egyáltalán van-e köze az arrafelé tervezett átépítés-folytatáshoz.

 

Amúgy tény, hogy sokkal jobb lett az út, viszont rengeteg kisebb-nagyobb baleset van rajta azóta. Szerencsére halálos nem volt mostanában, de rendszeresen (hetente 3-4 nap járok Egerszeg-Keszthely között) látok újabb és újabb nyomokat a szalagkorláton, úttesten, stb. 2 hete pont akkor emeltek ki Kisbucsa után a kanyargós emelkedős szakaszon egy autót az út mellől, amikor jöttem. Pár hete ugyanott volt egy súlyos sérüléses is.

Előzmény: Serivor (31378)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.27 0 0 31403
klimakiraly Creative Commons License 2015.03.27 0 0 31402

Hmmm ... itt mennyi is €-ban a 10 napos ... nahh mindegy.

Előzmény: Fradista Utazó (31401)
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.03.27 0 0 31401

Elfogadta a német parlament az útdíjról szóló törvényt.

2016 január 1-től kell a külföldieknek útdíjat fizetniük Németországban. A díj mértéke az autó környezetvédelmi besorolásától függ, az éves díj 30-130, a tíznapos 5-15 euró között lesz, a kategóriától függően.

dimelo Creative Commons License 2015.03.27 0 0 31400

Mély egyetértésem mellett is ki kell mondani:

 

Nekünk Mohács kell,

nekik...?

Waterloo...

 

A csatatéren egymással szemben: O. V. és S. L.

Előzmény: BBCápa (31397)
Green Army Creative Commons License 2015.03.27 0 0 31399

kb olyan, hogy ha nem jön össze mondjuk Sopront összekötni a határral autópályán, akkor gondolunk egyet és megcsináljuk Nyíregyházával, mintha pont mindegy lenne.

Előzmény: BBCápa (31397)
Green Army Creative Commons License 2015.03.27 0 0 31398
Előzmény: dimelo (31396)
BBCápa Creative Commons License 2015.03.27 0 0 31397

Ez a csúcshazugság:

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón kifejtette, hogy

az M4-es autópályával kapcsolatos európai bizottsági elutasítás miatt a kormány most azon dolgozik, hogy

Szolnokot az M5-ös autópályával kösse össze egy négysávos autóúttal.

 Bocsi, de az 1696/2014. 11 26-i kormányhatározat már ezt hozta: hazai forrásból épül az M5-ig....

 Azt hazudnak, ami éppen akkor eszükbe jut...

Tényleg össze-vissza beszéd (Fehér Bélával szólva, "kancsal mese") ez.

Aztán milyen útvonalon halad a "négysávos autóút" (ami egyébéként nem is létező fogalom, mert az helyesen "2*2 sávos autóút" vagy autópálya), ha nem éppen a majdani M4 (Budapest felé eső) szakaszán, majd a 405-ön?

Vagy talán Kecskemét irányába váltanak az M8-ra (az sem lenne csoda, vö. M3, M35, M4, A3)? Ezen már röhögni sem lehet.

 

Nem tudom, néha az az érzésem, hogy ezek az emberek egyenesen sofőr mellé születtek, és  a lesötétített ablakokon ki sem láttak soha. Azért egy országjáró embertől, még ha politikus is :), elvárható lenne a főbb magyar útszámok legalább megközelítő ismerete.

Előzmény: dimelo (31393)
dimelo Creative Commons License 2015.03.27 0 0 31396

Lásd 31 393... utolsó sora.

 

Még nem tudták "kitalálni", hogy a kampányígéretek helyett mi a hihető Update....

 

Az ígéret az volt, minden megyeszékhelyet bekötnek az autópályahálózatba.

 

Kicsit drága rongyrázás,

különösen, hogy a tranzitforgalom, -  amelynek útbevételei nagyon lényegesek, -

messze elkerüli például Kaposvárt, Zalaegerszeget, Salgótarjánt.

 

Konkrétan Szolnoknál is szükséges az M4 keleti folytatása,

de ha most leáll, majd újrapályáztatják honnan veszik el a hazai forrást?

Előzmény: Green Army (31395)
Green Army Creative Commons License 2015.03.27 0 0 31395

nekem laikusként az jönne a képbe, hogy az átmenő határfelé menő forgalmat minél gyorsabban a határig terelni, ergo a 4-est bővítést folytatni, autóúttá (ne adj isten autópályává)

ezzel nem tudom mit érnek el, aki elmegy Szolnokig, nem hiszem hogy visszafordul az M5-ös felé...?

Előzmény: dimelo (31393)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.27 0 0 31394

Azt hazudnak, ami éppen akkor eszükbe jut.............

 

--------------

 

Viszont szerdára általában elfelejtik, hogy mit mondtak kedden és egészen más hagyja el szájukat.

 

.....................:-(((

 

Van egy = 1,  olyan ember a kormányzatban, aki látja, átlátja a hazai út- és vasútépítéseket ?

 

 

Előzmény: dimelo (31393)
dimelo Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31393

Ez a csúcshazugság:

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón kifejtette, hogy

az M4-es autópályával kapcsolatos európai bizottsági elutasítás miatt a kormány most azon dolgozik, hogy

Szolnokot az M5-ös autópályával kösse össze egy négysávos autóúttal.

 

Bocsi, de az 1696/2014. 11 26-i kormányhatározat már ezt hozta: hazai forrásból épül az M5-ig....

 

 

Azt hazudnak, ami éppen akkor eszükbe jut...

Előzmény: trizs77 (31389)
radio100jozsi Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31392

Az egész autópálya dolgot nem értettem, miközben a 4-es eddigi szakaszait 2*2 sávos külön szintű csp-os szakaszként bővítették, építették meg, azaz nem illet a képbe egy közbenső teljes autópálya szakasz. Mert az eleje ilyen a Vecsés-Üllő elkerülő, utána ilyen a Ceglédbercel melletti szakasz, és szintén ilyen a Cegléd-Abony közötti szakasz. Ezt kellett volna csinálni, azaz a Ceglédberceli és Cegléd közötti szakasznál mellé építeni a másik 2 sávot, a nagy sík pusztában, és két külön szintű csp-t ráépíteni (311-es, és Tápiószentmártoni utak). Aztán persze összekötni az Üllő-Ceglédbercel közötti új elkerülővel sima 2*2-es útként az egészet, majd szépen Abony NY-től folytatni a bővítést. Töredékéből megépülhetett volna a dolog, saját forrásból, ahogy eddig is így épültek ezek a bővítések.

Előzmény: trizs77 (31389)
dimelo Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31391

Bocsi, természetesen magánvéleményed és -érdeked szerint cselekedsz.

 

Én igyekeztem objektívebb szempontok szerint érvelni.

 

Nem az M3 pontja (Görbeháza) a lényeges (hacsak nem Polgárra, Tiszaújvárosba, Miskolcra akarsz menni,)

hanem a legnagyobb vonzat Bp. és Ny-Európa szempontjából kell vizsgálódni.

M0-M5 csp. az új Origo.

 

Ezen a ponton mérhető össze reálisan az Erdély Ny-Európa relációban választható M43 M4, M3 útvonalai.

 

Ha Marosvásárhelytől , Csíkszeredától szemléljük már objektívebb a kép.

Már sokszor írtunk róla, hogy a román helyzetben most preferált lett az A10 Torda-Szászsebes,

amely éppen az alternatívákat hozza versenyhelyzetbe. (Kinek mi a jobb)

 

De itthon a 75 km-es M35-M3 "fel"kerülő nem buli sem időben, sem üzemanyagban.

 

Most, hogy balhé van az M4  szolnoki szakasszal, bizonytalanná vált a legrövidebb útvonal kiépülésének jövője.

De ettől még, aki nem akar pályadíjat fizetni erre jár és erre is fog járni.

Előzmény: pirosalmabumm (31383)
Pompiere Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31390

... és ehhez kibővítik az M5-öt is 2x3 sávra? :-)

Előzmény: trizs77 (31389)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31389

http://vs.hu/kozelet/osszes/lazar-m4-rol-m5-re-valtunk-0326?utm_source=hrkrs&utm_medium=rss&utm_campaign=main

 

Nagyon sáros lehet az ügy, mert se áttervezést nem terveznek, se újbóli kérelem beadást.

 

Inkább az M5-be való bekötést preferálják.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!