Biztos a hidak középső oszlopán spóroltak sokat, nem kell oda extra korlát a mi védi az oszlopot, meg maga az oszlop se. Nekem tetszenek sokkal elegánsabbak.
Ja meg középütt is csak egy vékony korlát van ... ez nem annyira tetszik. Az M5 Budapesti végén az a dupla dupla jobban tetszik.
"...vagy a horvát döntés a 2x1 sávról a magyar határig"
Ezt eddif nem is tudtam. Tényleg jellemző a helyzetre, hiszen a horvátok egy- és kétszámjegyű gyorsforgalmi utak esetében (helyesen) még átmenetileg sem igen gondolkodnak 2*1 sávban. Talán egy kivétel van, az A8 Matulji-Pazin, de ott enyhén szólva "változatosak" a terpviszonyok (plusz egy Učka-alagút...).
"De azt a forrást az M3 Ny.háza - Vaja szakasz építésére fordították."
Nagyon helyesen. Egyrészt legalább az a pénz nem veszett el a magyar ap fejlesztésekből. Másrészt ott valahogy sikerült lényegesen alacsonyabb árakat produkálni, ha jól emlékszem mélyen 2 mrd/km alatt. Harmadrészt van egy stratégiai szempont, amit meglehet, hogy viszonylag nehéz a helyén értékelni pusztán a forgalomszervezést tartva szem előtt: ha akarunk még valamit ebben az életben, akkor fontos, hogy mi legyünk ott először a térségben nagy kapacitású, modern közlekedési infrastruktúrával. Lehet, hogy az utóbbi években veszni látszik a szlovákokkal és a lengyelekkel a gazdasági meccs - egyébként először a történelem folyamán, de ebben a tekintetben még legalábbis partiban vagyunk.
Lajos még megy. A Zsuzsanna és a Zsolt egy kis magyarázat?
Vaja után még folytatódott is, na azon nem tudom alakulnak-e a forgalmi adatok de mikor arra jártam csak egy rendőrautó állt a leállósávon semmi más. (Szombat délelőtt, még megye matrica előtt.)
Van itt még egy furcsaság a 4/M4 körüli újabb fejleményekben. Az Üllő - Albertirsa közötti kb. 25 km-es hiányzó rész megépítését azzal az indokkal vették le a napirendről, hogy az a Pest megye - központi régió területén halad, és ezért nem finanszírozza az Únió. (Mert ez túl fejlett...) Így kezdték el a Szolnok megyei részen az építkezést, mert azt meg finanszírozza. Most pedig úgy tűnik, hogy az itt elköltendő 110 mrd-ra sem kér a kormány EU pénzt. Akkor?
A 76-os út átépítése nagyon jó lett, már csak Balatonszentgyörgy környékével kéne kezdeni valamit.
... Én nem látok semmi mozgolódást, de attól még valahol a pusztában folyhat az útépítés. Vagy teljesen leállt ez a projekt?
Nem az a szakasz, de arrafelé:
"Mint tájékoztatásából kitűnt, a remélhetőleg nem túl távoli tervek között szerepel a 71-es főút átépítése Fenékpuszta térségében. Azaz ennek nyomvonalát a Gyöngyös-patak mellett továbbvezetve kötnék be a 76-osba, másfél kilométerre nyugatra a főutak jelenlegi kereszteződésétől, ami ezzel lényegében megszűnne, ráadásul itt a vasútvonalat felüljáróval kereszteznék."
Mostanában nem jártam arra, elmondásból annyit tudok, hogy most 76-os másik végén (a 86-osnál, Nádasd-Katafa környékén) dolgoznak a közös elkerülőn és az ahhoz csatlakozó új 76-oson.
Illetve Zalaegerszeg és Bagod között van tele eléggé össze-vissza mindkét oldali padka, árok, szántóföld széle kis karókon szalagokkal valamikor tavaly óta. Nem tudom, hogy tovább van-e, és egyáltalán van-e köze az arrafelé tervezett átépítés-folytatáshoz.
Amúgy tény, hogy sokkal jobb lett az út, viszont rengeteg kisebb-nagyobb baleset van rajta azóta. Szerencsére halálos nem volt mostanában, de rendszeresen (hetente 3-4 nap járok Egerszeg-Keszthely között) látok újabb és újabb nyomokat a szalagkorláton, úttesten, stb. 2 hete pont akkor emeltek ki Kisbucsa után a kanyargós emelkedős szakaszon egy autót az út mellől, amikor jöttem. Pár hete ugyanott volt egy súlyos sérüléses is.
Elfogadta a német parlament az útdíjról szóló törvényt.
2016 január 1-től kell a külföldieknek útdíjat fizetniük Németországban. A díj mértéke az autó környezetvédelmi besorolásától függ, az éves díj 30-130, a tíznapos 5-15 euró között lesz, a kategóriától függően.
kb olyan, hogy ha nem jön össze mondjuk Sopront összekötni a határral autópályán, akkor gondolunk egyet és megcsináljuk Nyíregyházával, mintha pont mindegy lenne.
Aztán milyen útvonalon halad a "négysávos autóút" (ami egyébéként nem is létező fogalom, mert az helyesen "2*2 sávos autóút" vagy autópálya), ha nem éppen a majdani M4 (Budapest felé eső) szakaszán, majd a 405-ön?
Vagy talán Kecskemét irányába váltanak az M8-ra (az sem lenne csoda, vö. M3, M35, M4, A3)? Ezen már röhögni sem lehet.
Nem tudom, néha az az érzésem, hogy ezek az emberek egyenesen sofőr mellé születtek, és a lesötétített ablakokon ki sem láttak soha. Azért egy országjáró embertől, még ha politikus is :), elvárható lenne a főbb magyar útszámok legalább megközelítő ismerete.
nekem laikusként az jönne a képbe, hogy az átmenő határfelé menő forgalmat minél gyorsabban a határig terelni, ergo a 4-est bővítést folytatni, autóúttá (ne adj isten autópályává)
ezzel nem tudom mit érnek el, aki elmegy Szolnokig, nem hiszem hogy visszafordul az M5-ös felé...?
Az egész autópálya dolgot nem értettem, miközben a 4-es eddigi szakaszait 2*2 sávos külön szintű csp-os szakaszként bővítették, építették meg, azaz nem illet a képbe egy közbenső teljes autópálya szakasz. Mert az eleje ilyen a Vecsés-Üllő elkerülő, utána ilyen a Ceglédbercel melletti szakasz, és szintén ilyen a Cegléd-Abony közötti szakasz. Ezt kellett volna csinálni, azaz a Ceglédberceli és Cegléd közötti szakasznál mellé építeni a másik 2 sávot, a nagy sík pusztában, és két külön szintű csp-t ráépíteni (311-es, és Tápiószentmártoni utak). Aztán persze összekötni az Üllő-Ceglédbercel közötti új elkerülővel sima 2*2-es útként az egészet, majd szépen Abony NY-től folytatni a bővítést. Töredékéből megépülhetett volna a dolog, saját forrásból, ahogy eddig is így épültek ezek a bővítések.