Pótkocsiról néhány gondolat: Jó ha van, de közúti alkalmazása macerás.
Úgy tudom, a Közlekedési Felügyelet (vagy ki tudja most mi a nevük, szóval ahol a gépkocsikat vizsgáztatják) egyedi tervdokumentáció alapján vizsgáztat csak, és csak ilyen géppel lehet közúton szabályosan közlekedni! Na ez egy vagyonba kerül!
Kérdezzétek meg a Felügyeletet, mit mond a vizsgabiztos. Egyébként bukta, rendőre válogatja, hogy megmázsál-e enélkül. Lehet, hogy elnéző, ha van fék, világítás, cickaszem, de nincs vizsga.
Persze ezek nélkül meg öngyilkosság kimenni. Én maradok az enyémmel a kertben meg a földúton.
Bár nekem maga a pótkocsi az úgy lett a motorkerekek helyett két trabi lengőkar alá épitve.a vonórúd az 3/4-es horganyzott acélcső 30as szögvassal felülröl beboritva akkor a rúdnál a vonórész ahogy van onnan még egy merevitő az is 30as szögvas megy az ülés háta mögé a pótkocsi homlokfalára , a pótkocsi alapjában véve főváz 40es szögvas a boritás pedig 2es lemez ,nehéz annyiért nem szeretem :s de viszont az ikarus utasülés elég kényelmes :DDD
:) hát az az egy dolog a matrica ami sok mindent kibír:DDD am ha minden megvan a pótkocsin villany,cicaszemek,felfestések, fék... jogsi akkor elméletileg az útszéliúriember elmehet a vizes kupára:)))
figyelmeztető festés??? a piros fehér csikozás? és a 15KM-ES matrica ,és egy névtábla utóbbi kettőben nem vok biztos én se világitás elméletileg ha közútra készül a gép akkor fel kell hogy legyen szerelve és a felszerelt egységeknek működniük is kell.. világitás szerepe mint tudjuk látni és láttatni kresz szerint
Csak nekem nincs benne gyárilag világitótekercs azért szeretném utólagosan összeházasitani
De lehet marad az akksi (rossz szgk akku) Ami elbirja azt a pár izzót:) ugy se haszálom mindig :) az akksi pedig akkor nem a platóra kerül szabadon hanem az ülés alá fixre:)
Előre Ikarus lámpákat teszek ( ajtó feletti fellépőfény) kb 10x15cm:) Bontott de mint a vadonat újak nincs megkopva a tükör semmi igaz műanyagház de a külső hőmérséklet annyit hűt rajta amennyi hőt a 21w-os izzó generál:) hátra pedig van régi kapcsoló szekrényböl piros visszajelzőlámpabúráim a menet megegyezik az E27-es égőfoglalat (szerelhető) alsó részével abba pedig műszerfalizzó foglalat:) azt pedig a menetes rögzitő alucsővel tudom a helyére rögziteni:) és kis takaros hátsó lámpákat kapok igy :D világitáskapcsolót az tán mtz-é (fényváltó)
Lehet már kapni egész jó fényerejű ledes lámpákat, azoknak szinte 0 a fogyasztása, én azt teveztem, amíg ki nem derült, hogy jó sok áramot termel a gépem. VAn 6 voltos is. Másrészt előre 1 lampa is elég, nem kell kettő, és ha hátra ledeket raksz, akkor előre akár egy 54w egő is elférhet. De vannak 6 voltos égők is, nem kell átkötni a tekercseket.
Az akksis verziót ismerem:) csak az is a helyet foglalja:) azért gondolkodok világitótekercsben vagy valami ...
Am valahol láttam egy ilyen megoldást amit leirtál csak nem tudom ,hogy vagy videón,vagy képen passz de az is lehet hogy azt láttam vagy nem? a rúdon a vonórész környékén volt valahová épitve a konnektor a beázásmentes...
én a pótkocsira tettem 1 12v-s akksit és 230-as dugajjal össze kötöttem a géppel és így azon is van világítás, ha akarom csak kihúzom és le akasztom a pótkocsit:D
Ami felöl én érdeklődnék az a világitás ,hogy lenne megoldható??? én gondoltam világitótekercset (romet mivel azok párhuzamba vannak kötve 6 voltot ad le ha viszont sorba kötném akkor ott lenne máris 12volt:) a két tekercsen bár az áramerősség felére csökkenne mint 6 voltnál de 2x5w+2x21w-ot elbirna sztem) beépiteni a lendkerék alá egy külön lemezlapra az jó megoldás lenne??? azért csak jobb mint egy bicikli villogó
Amugy azt mondják nem toom mi igaz belőle,hogy ezek az MTD motorok elég gyatrák:s
Bár nekem semmi nem volt még vele hála az égnek:) se egy olajfolyás ,évente olajcsere,3éves gép de ha meglátja a benzintakkor 2. 3. rántásra indul bár mig be nem melegszik a szivatót nem ajánlatos levenni mert leáll:((( a fordulat viszont ingadozik üresjáratban ,terhelés alatt nem
hááát amennyi megvan engedve (15km/h) mondani szokás:DDD amugy még nem mértem de szerintem ha a kupplung birná 20at biztos menne ilyen kerékkel nem akarom szétölni a kupplungot (nem olcsóság)
ha pedig még diffit is szeretnél közbe rakni (elméletileg könnyebb rodulni vele"több meghibásodási lehetőség") akkor valami szabadonfutós fogaskerékböl érdemes a meghajtott tengelyen (pl babetta inditó lánckerék a kicsi) (de az gyenge)
És most jut eszembe,hogy ha pon felezni szeretnéd a fordulatot és a nyomatékot duplájára növelni akkor valamilyen személyautó (vezérműlánc+főtengelyfogaskerék+vezérműtengelyfogaskerék:) pl zsiguli:D
elég strapabíró is sztem:) annyi hogy olajban kell futnia:) de van egy másik a szijas változat ugyanez csak nem kell külön kenés neki:) csendesebb is :) anyi hogy dupla kell mindenböl mivel két oldal van :)
Ja értem én még nem szántottam vele ... inkább takarmány behordásra használtam hosszitva(120cm) magasitva(1m) a kocsit akkor rendes 8"-os kerekekkel ezeket a kerekeket most csináltam alá nem rég csakportán belül próbáltam ki ...
Kihajtásra felszerelhető változatot meg lehet oldani házilag is (én mondjuk sokallom azt az árat) egyszerűaz egész valamilyen kismotorbolmegmaradt lánckerék pár pl babetta blokkrol és a kerékröl ott van rögtön egy kb 1/5 áttétel igaz az lehet lassú lenne:s de én ilyenbe gondolkodok kivitelezésnél a rögzitő elemek mint a tengelycsonkok is sima tömör tengely 1"-os cső ráhegesztve(vastagfalú) a ház az pedig sima 1-es 2-es vas lemez :) kis türelem,anyag,és rá lehet fogni hogy jóval olcsóbban megvan mint a gyári:) ha megvan a hozzávaló mégjobb:)
A papucsok valóban nem rosszak:)) fúvott gumi 1 bár elég beléjük:) gumiméret
22x11.00-8NHS Goodyear
Gyári Rasant rézsükasza kerekek evégett épitenék egy lassitót mivel nagy a kerékátmérő 48cm magas és 27 széles a kupplungot gyilkolja :s
Rosszul fogalmaztam: Megoldások is érdekelnek, de olyan meg pláne akinek működő, kézzel fogható kb. ilyen kategóriás gépe van, és átalakítás után szántott vele.
Nem akarom a megye szántó bajnoka címet, de egy kicsit jobban megkapirgálni a földet mint eddig a rotával. :)
A súlyra tudok tippet ,én egy wirphool mosógép beton sulyát tervezem ráépiteni kb 7-8 kiló. ami méretei(25x30x5 és ívelt 4db 8-as furat van rajta) a hajtómű házra ahol az első emelőfoganytút szokták rakni annak a kiépitésére két előre nyúló 1/2" -os vascső átfurni és kés:)
Én igy tervezem:) remélem tudtam valamelyest segiteni
A kupplung és a hajtómű közé kitalált lassitó az sztem csak simán ékszijtárcsa pár nem???
mert ha igen akkor a lemezházat lehet lehajtogatni sztem 2mm-es lemez elég hozzá... a kupplung mondjuk ugyanugy kell mind 2 :s attol függ ezen én is gondolkoztam MTD 55/6 thorx-om van...
vagy arra ameiket a hajtóműkihajtáshoz kell rakni? bár én a másodikat többe nézem jobb sztem:) pl nem kell a kupplungot bojgatni(tudom 5perc le és feltenni):) kocsizáshoz jobbnak látom de munkára viszont lehet joibb a kupplungos ...
Már ha itt tartok rakok pár képet asz én gépemröl és a "szerelvényröl":)))