1- nincsenek csavarok, csak petentok, amik szeretnek törni. Felszereltségtől függően elvileg ott van a D oszlop burkolata alatt (a fekete részben) a készre szerelt csatlakozó, csak rá kell dugni az aljzatra, utána pedig a biztosíték táblába a megfelelő biztit betenni (fejből már nem emlékszem, melyik az). Én egyébként gugliztam egy képekkel illusztrált szerelést a burkolat bontásáról (német oldal volt, ha jól emlékszem)
2- Csak Merivához gyártott (levehető fejű) vonóhorog lesz jó, de nem kell gyári Opel. Nekem lengyel gyártmány van. Beszerelés után TECH2-vel aktiválni kell a vonóhorgot és akkor a műszerfalon automatikusan meg fog jelenni a kötelező index visszajelző (kis vonóhorog formájú sárga visszajelző villog, ha jó az index)
Ott más is lehet még a gond: nekem a garancia lejárta előtt egy nappal ment tönkre az a kapcsoló, ami a gyújtáskapcsoló végében van (önálló!) és az érzékeli, hogy benne van-e a kulcs a zárban.
Viszont nekem azt a jelet küldte a ECU-nak, hogy a kulcs mindig benn van. Ezért nem lehetett távirányítóval bezárni, illetve kinyitni sem az ajtókat!
A legkellemetlenebb a dologban az volt, hogy a hátsó ajtót egyáltalán nem lehetett kinyitni (aktív az a funkció, hogy a távirányító első nyomására csak a vezető ajtót nyitja és a másodikra nyitja a többit)
1) Meriva A D-oszlopát hogy kell megbontani, hogy a szivargyújtót beépíthessem? Vettem hozzá aljzatot, de nem tudom, hogy mennyire kell szétszedni, hogy a kábeleket is be tudjam kötni, és hol vannak a csavarok? Youtube videót kerestem, de nincs.
2)Vonóhorog: Pár hónap múlva megy műszakira az autó, és gondoltam, feltetetek rá egy vonóhorgot. Van valakinek tapasztalata, hogy milyen típus a jó? Szeretnék megfelelni a szabályoknak, és mivel lent van a rendszám, ezért úgy tudom, hogy csak a kivehető jöhet szóba, ha jól nézem. Gyári? Utángyártottból milyen típus? Valamilyen hozzávetőleges árat tudtok mondani, hogy mennyibe kerül? Nem lenne agyonhasználva, csak néha.
Elméletileg amit leírsz az lehetetlen de csak elméletileg, a kulcsot akkor sem szabadna bezárnia amikor nem jár a motor csak a gyújtás kapcsolóban van a kulcs.
Attól tartok valaki barkácsolt a gyújtás kapcsoló körül vagy a központi zár bekötésénél.
Mivel akarod nyitni az ajtót kilincsel vagy másik kulccsal?
Köszönöm a segítségedet. Nagy valószínűséggel igazad lesz,mivel felhívtam egy Opel kereskedést és az általam elmondottak alapján a vezető szerelő is azt mondta,hogy a függőleges stabilizátor a hibás,amit párban kell cserélni. Az én Merivám is 2005-ös évjárat.Érdekes,hogy nagyon sok szerelő,szervíz csak bután néz az emberre mindenféle hülyeséget beszélve. A három szerelőnél akinél jártam egyiknek sem jutott eszébe ez az alkatrész.Az utolsó az mondta,hogy kiszereli a lengéscsillapítót mert biztosan az a hibás.Utána néztem ennek az alkatrésznek az elhelyezkedésére a kocsiban és csodálkozom,hogy a szerelőknek ez nem jut az eszükbe.Köszönöm !!!
Nekem az 2005-ös "A" Merivámnál volt hasonló. Először csak én hallottam. Megnézte több szerelő, kétszer volt futómű padon de semmi. Mindent rendben találtak. Aztán egy régi ismerős Peugeot szerelő barátom 50m megtétele után közölte, hogy függőleges stabilizátor. És tényleg az volt. Lehet, hogy nálad is?
Sziasztok ! Nemrég vásároltam az 1.6 os Opel Merivámat. Kb 10-15 km megtétele után jobb első oldalról kopogás hallatszik.Egyébként nem hallani semmit pár kilóméter megtétele után városi használatban.A szerelő beült mellém és a próbaúton is csak kb 10 km megtétele után jött elő a kopogó hang. Azt mondta szerinte lengéscsillapító. Szerintetek ?
Jövő hétre kaptam időpontot és azt ígérte szétszedi. Válaszotokat előre is köszönöm.
Amíg a "madaras tesconál " tankoltam semmi gondja nem volt nekem se. Egyébként tényleg úgy visszafogja a teljesítményt, hogy az M3 gödöllői emelkedőjén alig tudtam feljönni vele. Pont előtte kapcsolt ki-vagy be.
Sziasztok. 1.4 Meriba B turbó 140 le. Amikor OMW 95 premiumot tankolok sorban kapom a 84 es hibakódot ( csökkentett motorteljesitmény ) valakinek produkálja még ezt a kicsi kocsija ?
Az a helyzet, hogy amikor a motor eléri az üzemi hőfokot, akkor nagyon elkezd csörögni, csattogni alapjáraton. Behallatszik az utastérbe is. :(
Azt mondta a szerelő ha cserélik, bontani kell a szelepdeknitől a féltengelyen át az olajteknőig. Cserélik a láncot, feszítőt, pumpát, féltengely szimeringet, szelepdekni tömítést, olajat, olajszűrőt. És persze Opel garancia a láncra és társaira. Ezért ilyen drága.
Az 1.4 turbo motoroknál mennyire fordul elő a gyakori városi használat miatt az alapjárati ingadozás? Előző autómnál ami sima 1.6 benzines volt sajnos előjött ezért kérdezem, hogy ennél hosszútávon mire lehet számítani?
Szerintem ne cseréld ki a láncot, ha nem muszáj. Úgy tudom, hogy csak akkor szükséges a cser, ha már hangja van a láncnak (kattog, csörög). Ez kitolódhat akár a motor "élete" végéig is. Persze a cserével nem ártasz neki, a Te döntésed ....
Adott egy digitális klímás 2003-as meriva. Azt vettem észre, hogy nem tudom állítani milyen levegőt fújjon a venti az utastérbe. Van hogy csak meleg jön, van hogy csak hideg. Gondolom szellőztető motor. Hol találom? Ha halott hol kapni jó áron?
Sziasztok, nem rég vettünk a feleségemnek egy 1,4-es Merivát. 2006-os évjárat. Vezérműláncot és tartozékait akarok cseréltetni. 140 ezer Ft-os ajánlatot kaptam Opel szervizből. Ez reális?
125 ezer km van benne, legalább is az óra szerint. A feleségem nagyon szereti, nekem is tetszik a praktikussága, de nekem kicsit lomha a nagy tömege miatt.
Az ACEA szabvány az Euró 4 motorokig volt jó a Tied meg ugye Euró 6-os úgy, hogy csak Dexos2 5w-30, ez az olaj még a BMW-be is jó akkor ne akarj jobbat.