Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Nem, az pont a kocsiban lévő munkahely megszüntetését jelenti.
Courier = futár, szinonimái: messenger, dispatch-rider. Most nem emlékszem pontosan, hogy hogyan fogalmazták meg a messengert, de a jelenlétét egy csillag jelölte a poggyászkocsikon. Erre a C&O könyvben azt írja, hogy a "Star cars had heat, light, and washroom facilities to accomodate a crew".
Furikaznak Amtrak baggage-ok tokuresen is, egymashoz kapcsolva egy-egy vonaton mert van egy vasuttarsasag (most nem tudom fejbol melyik, CSX talan?) amelyik keri az Amtraktol hogy allitson ki egy minimum hosszusagu szerelvenyt a jelzoberendezes megfelelo mukodese miatt amit tehervonat hosszakra terveztek.
Ha jól sejtem a vége felé már csak ezek az 1100/1200/1800-asok maradtak
Azért ezek is voltak vagy 150-en. Meg az 13nn Heritage Fleet Short Baggage Cars, ezekből láttam egyajtósat. Az 1382-es '56-ban a Chief-ben, a Kansas-i balesetben még baggage-dormitory (személyzeti háló) volt, mára csak az 1350-'64-esek maradtak meg, de már dormitory funkció nélkül.
Megmaradtak Baggage-Dormitory-nak a 14nn és a 16nn-ek, bár ezekből többet eladtak 95-ben, ki tudja, mi lett belőlük :-) A baggage kocsikba kellett ember, akik út közben az ajtóhoz készítik a kiraknivalót. Lehet, hogy a courier fcilities removal a dormitory jelleg megszüntetése volt, mint a 1350-'64-eseknél a HEP konverziókor.
@paca664: a baggage-okban vasutasok utaztak, nem gondolom, hogy bezárták volna őket, még menet közben sem.
Az egészen nyilvánvaló volt nekem is hogy tolóajtók, ellenben ami nem: Kézzel nyithatóak-e pl. menet közben, vagy villamosan reteszelődnek? Ha igen, akkor gyárilag is van-e bennük ilyen retesz? A kulissza és a retesz helye simán útban lehet az eredeti széles ablakoknak.
Én abban sem vagyok biztos, hogy ezekben volt személyzet. A rajzos képen az utolsó mondat: "Modifications included...removal of courier facilities from some cars."
Igen, az a vonal árnyék lesz, csak jól hangzott volna, hogy biztonsági okból páncélozták a Mail compartmentet, az ablakot meg keskenyebbre cserélték :-)
A Nagy Amtrak Könyvben egyetlen kocsi képét találtam, aminek mindkét ajtaján egyetlen, a vörös sáv alá nyúló ablaka van, a No 1852-t és az '54, a festménnyel díszített Heritage Baggage Car-t.
Don Jilson felvétele.
A többi, kb. 40 között is lehet ilyen ablakos, csak festmény nélkül. Az én fényképemen meg tán a nézeti torzulás miatt látszanak keskenyebbnek az ablakok.
Azzal van a gond. Heritage baggage, nyilván HEP (tehát nem gőzfűtésű)
Viszont ilyen ablakú baggage még a minden Amtrak járművet tartalmazó könyvben sincs... Tán átalakítás. De hogy miért épp az ajtókon lévő világítást KISEBBÍTENÉK?
Messziről rosszul látszik. Megnéztem azokat a képeket, és írom az Illinois Central chicagói fővonaláról a cikket, benne lesznek a képek az Amtrak vonatokról. a Heritage Fleet Hi-levelek előtt van egy egyszintes, talán baggage.