Találtam ma egy elhagyatott havas útszakaszt, tesztelgettem a téligumit. Nem rossz, de csodát nem csinál. A kézifékes megfordulás is egész jól megy. :)
Biztonság technikai előírás az üzemanyag nyomás elejtése, a motor leállítása után. (kb:15-30s) Indítás előtt, pedig ha csak a gyújtást adod rá, akkor egy idő relé állítja le a szivattyút, addig még a motor nem forog. (indukció főtengely+vezérmű tengely jeladó) Ha sokáig áll az autó (vagy télen), nem rossz tanács kétszer ráadni a gyújtást, mert akkor biztosan meg lesz a megfelelő üzemanyag nyomás. Könnyebben ,hamarabb indul az autó! :)
A légkondicionáló szerkezetet évszaktól függetlenül legalább hetente egyszer be kell indítani: a rendszeres használattal sok ezer forintos javítási költséget takaríthatunk meg. Hajnalban vagy nedves, hűvös időben az ablakok gyorsan páramentesíthetők, vagyis a légkondicionáló bekapcsolásával javítható a kilátás.
Ha ritkán használják, csőrendszerében, hőcserélőjében megtelepedő baktériumok kellemetlen, poshadt szaggal áraszthatják el az utasteret. A rendszeresen használt klímaberendezésből működés közben a szennyeződések, növényi részecskék, pollenek a kicsapódó kondenzvízzel együtt távoznak a rendszerből, ezt az autó alatti folyadékfolt jelzi, amenynyiben tiszta a lefolyó. Nemcsak a klímaberendezés, hanem a hagyományos szellőztetőrendszer nyílásait is meg kell tisztítani, mert a lerakodó falevelek és más szennyeződések is dugulást okozhatnak.
A légkondicionáló tömítőrendszere minden évszakban igényli a rendszeres használatot, mert csak bekapcsolva, üzemi nyomáson működik megfelelően, ilyenkor a legkisebb a hűtőközeg elszivárgása, amely évente általában 20 gramm. A nagyobb mértékű fogyást a szakműhelyekben általában 10 ezer forintért pótolják, az egyórás művelet végén nyomáspróbával ellenőrzik a tömítettséget. Akadnak márkák, amelyek évenkénti ellenőrzést javasolnak, a többség szerint elég a pollenszűrő cseréje és a levegőjáratok tisztítása.
A légkondicionáló használata lehetővé teszi, hogy minden évszakban csukott ablakkal közlekedjünk, a bezárt ajtó és felhúzott ablak ellenére értéktárgyainkat, táskáinkat ne jól látható helyre, például az ülésre tegyük, mert az üveg könnyen betörhető, például a motoros kesztyűbe rejtett bokszerrel. (B. J.)
Amikor kell egy bika
Mit csináljunk és mit ne, ha nem indul a motor? A riasztó vagy a bekapcsolva felejtett lámpa és rádió is lemerítheti az akkumulátort. Az indítókábellel és a vontatókötéllel például nemcsak magunkon, hanem másokon is segíthetünk.
A lemerült akkumulátorú autót síkos úton nehéz és veszélyes betolni vagy vontatással beindítani, a katalizátoros modellt nem is szabad, mert tönkremehet a szűrőbetét, a legbiztonságosabb módszer a bikázás. Egy másik autó akkumulátoráról történő indításnál először a piros kábellel kössük össze a két kocsi akkumulátorának pozitív pólusait, majd a feketével a negatív pólusokat. Mindezt természetesen álló motornál és behúzott kézifékekkel. Az összekapcsolás ellenőrzése után a feltöltött akkumulátorú kocsi vezetője indítsa be a motort, majd gázadással 2500-ig növelje a fordulatszámot, ekkor próbálkozhat a lemerült akkumulátorú autó vezetője az indítózással. Dízelek és nagyobb teljesítményű benzinmotorok indításához vastagabb kábelt kell alkalmazni.
Az a baj, hogy nekem meg Cee'd-em nincs még, de minden autorádióban van ilyen állítási lehetőség. Általában csak annyi, hogy LOCAL ON vagy OFF. Jelen esetben egyenlőre sajnos nem tudok segíteni :(
Ez valszeg a helyi adók menüpont lehet, ami nem csinál mást, mint lerontja az érzékenységét a tunernak, így csak a "helyi" azaz a nagyobb térerővel rendelkező adók jönnek, a többit lenémítja. Akinek baj van a tuner érzékenységével, érdemes megnézni hogy off-ban van-e.
És a THM-etek is kedvező, vagy hitel nélkül vettétek? (bár úgy tudom hitel nélkül a legdrágább ) Nekem az a tapasztalatom, hogy ahol sok engedményt adtak, meg alufelni stb. ott nagyon magas a THM. Inkább kisebb kedvezmény, de egy 5millás autóra ne fizessek a végén 7.2 milliót, mert ilyen ajánlat is volt.... Ma voltam a szalonban egyébként, elfogadható áron beszámítják az autót, egyenlőre csak a bank vacakol + papirokért, hiába kapom a bérem bankszámlára, akkor is kell kereseti igazolás.( meg még egy havi bankszámlakivonat) CASCO ügyben a hölgy nem volt túl otthon, mert 12-14 közötti összeget mondott, de készséges volt, hogy mondhatok biztosítót a MÁV-on kívül. Én az Uniqa-t mondtam, ott kiszámoltam neten, és az 1.6 CRDI EX ecs+ olyan 9.200,-ra jött ki. Gumikhoz sajna nem értek, 18.900,-ért láttam olyat, amiről egyáltalán már hallottam. Ha valaki tud valami normálisat jó áron Budapesten, ne kíméljen.
Nekem az Uniqás cascom 6600/hó volt. 2008-ra már 6900 akart volna lenni. (vidék, 37 évesen). Elballagtam az Aegonhoz, és ugyanazokkal a paraméterekkel 4600Ft.
olvasva az ablakspriclis problemot, nekem rendesen felhordja a tetejére is, folyamatosan húzva kell tartani a kart, pötyögtetve csak kicsiket spriccel. a tuner meg szerintem rendben van, valaki egyszer irta, hogy valamit off-ra kell állítani és akkor első indításnál is elsőre megtalálja a csatornát, én megcsináltam és tényleg münködik.
Jól emlékszel! A CASCO-m az Uniqa-nál van és éppen a minap kaptam meg a jövő év első negyedévre a csekket.
Kötelező: 12755,-Ft/negyedég (A0-ba, mert még most sem sikerült átírniuk a B7-es bónuszomat november közepe óta, gondolom a biztosítóváltási dömping miatt)
CASCO: 19.809,-Ft/negyedév (6603,-Ft/hónap) (C0-ban - még soha nem volt CASCO-m)
Szűk szavakban a lényeg: ez egy elektromos fűtéskiegészítés, csak a dízelekben.
Akkor kapcsol be 15 másodpercre (többször is), ha az alábbi feltételek egyszerre fennálnak:
- a külső hőmérséklet +5 C alatt van
- a hűtőfolyadék hőmérséklete 70C alatt van
- az akku feszültsége 11V felett van (mert rendesen vesz föl áramot)
- a motor fordulatszáma 700 1/perc felett van
Én úgy tapasztaltam, hogy ehhez kell még, hogy a fűtés gomb a maximumra legyen állítva (nekem LX+ van manuális klímával), mert különben nem éreznék belőle semmit.
--------
Nekem is eléggé lehord az ablakmosó sugár és nem állítható. Így nálam is megvan a második zavaró dolog a tuner gyengesége mellett.
Hello! A kapott kedvezményed átlagosnak mondható (-278 000,-Ft) ez ~5,4%-os. Eddig amiket olvastam itt, azok 5-8%-os kedvezmények voltak, talán vki írt egyszer 10%-ról. Én 7%-os kedvezményt kaptam a K-N kereskedéstől, nálam is volt használt autó beszámítás, de mivel közben eladtam a kocsit, ezért a kp miatt megpróbálok még némi kedvezményt kérni az üzembehelyezésből vagy gyári szőnyeget ,csomagtértálcát, stb.
Az üzembehelyezésre 93 e mondtak, az eddigi legkedvezőbb díjat a gödöllői Hyundainál mondták (60 e), viszont máshol is adtak volna belőle kedvezményt. 1,6 CRDi-re Cerka72 kollegának (LX Plus) a casco-ja 6700,-Ft, ha jól emlékszem.
Az autó évszaktól függetlenül mindig nyári gumival érkezik. Szerintem ha a neten utána nézel, akkor olcsóbban is tudsz jó téligumit venni.
A klímának csak az a szerepe, hogy belső levegőn tartva, hamar emelkedne a páratartalom, főleg több utas esetében, és az persze szépen kicsapódna olyan idegesítő helyekre, mint a szélvédő... :) Ezért a klímát csak azért tolom, hogy amíg belső levegőn keringetek, addig párátlanítson... :)
Ez a hőérzet se hülyeség, de nekem akkor is olyan érzésem van, hogy valami rásegítő-fűtés van a dologban, ha HI-ra tekerem a hőfokszabit... fene tudja...
Igen, hosszan kell nyomni,h rendesen a tetejét is mossa. És nagy sebességnél a visszafelé jövő ablaktörlő az anyós ülés felöli részen összekeni a tisza ablakot :(