Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FIATowner Creative Commons License 2012.11.19 0 0 43215

Azt el, már régen. Igaz családban maradt és még sokáig jó szolgálatot tett... :)

Előzmény: dismember (43212)
opi064 Creative Commons License 2012.11.19 0 0 43214

Üdv a klubban!!

Előzmény: FIATowner (43211)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.19 0 0 43213

Milyen hütö van a jazzon? (2008-as) ha jol néztem aluminium,akkor pedig aluminium hütöhöz valo folyadék jo bele,,

 

A Lidlben lehetett venni kb 300ft-ért fagyálló méröt,,de a benzinkuton ingyen megnézik,,

Előzmény: kóboráram (43210)
dismember Creative Commons License 2012.11.19 0 0 43212

Welcome! Eladtad a Fiatot? :)

Előzmény: FIATowner (43211)
FIATowner Creative Commons License 2012.11.19 0 0 43211

Sziasztok!

 

Jazz tulajok lettünk a napokban - így egyenlőre read only-ban - de csatlakozom a csapathoz.

 

2004-es 1.4 LS a drágám 177777km-el, aki eddig vidéken élt és a napokban városlakó lett. ;)

kóboráram Creative Commons License 2012.11.19 0 0 43210

Az eredeti fagyállót 10 éves korában vagy 200ekm-nél kellene cserélni a worshop manual szerint. Amit a boltban kapsz, nem biztos, hogy ugyanezt tudja.

 

"MEGJEGYZÉS:

  • Használjon mindig eredeti Honda All Season Antifreeze minden évszakban megfelelő fagyálló folyadékot vagy Coolant Type 2-tőt. Ha nem Honda hűtőfolyadék használ korrózió léphet fel, aminek következtében a hűtőrendszer meghibásodhat, tönkremehet.
  • Az eredeti Honda All Season Antifreeze minden évszakban megfelelő fagyálló folyadék és a Coolant Type 2 hűtőfolyadék 50% fagyálló folyadék és 50 % víz keveréke. Nem szükséges keveréket készíteni."

 

Ha csak pár deci hiányzik, én inkább csak ioncserélt vizet öntenék bele, ettől persze kevésbé lesz fagyálló, de talán annyi is elég.

Hogy mennyire bírja a fagyot, primitív módszerrel otthon is ellenőrizni lehet: egy keveset be kell tenni a mélyhűtőbe: megfagy vagy nem.

Előzmény: szzs04 (43204)
dismember Creative Commons License 2012.11.19 0 0 43209

Hétvégén megcsináltam az EGR csatorna takarítást és a szelephézag állítást, valamint kapott 8 új gyertyát. Köszönöm wastegate-nek a fórumon közölt tanácsokat és hogy egyáltalán hozzá mertem kezdeni :)

kawics636 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 43208

Köszi a választ, végre valaki aki képben van gázüzemeltetésben és nem csak általánosságban a levegőbe beszél. Ezután úgy néz ki maradok a hagyományos üzemmódnál. Egyébként kb 5 éve vagy 40ekm óta 2/3 benzin 1/3 etanol keverékkel járok + adok hozzá Metabond Megalene benzinadalékot amitől szerintem az alsó fordulatszám tartomány ami a 2800 ford/perc nyomatékcsúcs alatt van izmosabb lett, a fogyasztás csak egy pár decit ugrott, gondolom a lambdaszonda az etanoltartalomtól szegénykeverékes üzemet érzékel és ad egy kis dúsitást, de én szeretem hogy a padlóról húz mint egy diesel.

Előzmény: BekeToni (43207)
BekeToni Creative Commons License 2012.11.18 0 0 43207

Felsőkenés, égéshő … tudsz mindent. Önmagában nem a 150°C-al magasabb égéshő okoz gondot, hanem a rendellenes szelephézag. Ezt érdemes gyakrabban ellenőrizni!

Ha azonban gyakran használod 70% feletti terheléssel, könnyen kialakulhat a szegény keverékes égés, ami tovább növeli a szelepek hőterhelését.

 

Minél kifinomultabb az eredeti motorvezérlés, - gondolok itt a szekvenciális gyújtás és befecskendezésvezérlésre, annál nehézkesebb hozzáilleszteni a gázrendszer vezérlőegységét. Az ECU-nak úgy kell érzékelni - működni, mintha benzinüzem lenne.

 

Alapvető különbség, hogy a gázinjektorok, a szívócsőbe juttatják az üzemanyagot és a szívószelepen keresztül kerül az égéstérbe. A gáz ECU, a benzinbefecskendezési időből számíja ki a befecskendezési időt. Itt mindjárt keletkezik egy kis késés a jelfeldolgozás és a beinjektálás távolságából adódóan is. Hozzá vesszük még a felömlőben keletkező megváltozott áramlási tulajdonságokat, könnyen összejön akár 10% teljesítmény csökkenés és némi lomhaság.

 

Mindenképpen kompromisszum az átalakítás, még akkor is ha ezt iparszerűen és jól kidolgozottan, komoly háttérrel végzik. Egy gyors, személtető példa: a benzin-levegő keverék 300°C alatt meggyújtható, a gáznak 600°C feletti hőmérséklet kell. Ezt a tartományt egy gyertyatípussal kell teljesíteni.

 

Szinte minden megtérülési kalkulátor csak egyszeri bekerülési költséggel számol. Általában negyed millió forint. Normál és kevés használat mellett 3-5 év megtérülés!

 

Az üzemeltetési költségekhez elfelejtik hozzáadni a karbantartási költségeket. Gázszűrő, gyertyák, tartály, vizsga, és nincs otthoni bütykölés…

 

Előzmény: kawics636 (43201)
opi064 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 43206

Nyugodtan keverheted, de ha elég erős a fagyállód, 35-40 fokos (asszem kútnál meg tudják mérni), akkor pár deci ioncserélt vizet is önthetsz hozzá, nem fogja jelentősen lerontani a fagyállóságát.

Előzmény: szzs04 (43204)
beelaim Creative Commons License 2012.11.18 0 0 43205

Ha jól néztem a vidiókat akkor a motor mind 2 esetben v-tec. De azért érdekesek. Ha jól láttam kicsit lecsökent a végsebesség ?

Előzmény: kawics636 (43202)
szzs04 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 43204

Sziasztok!

 

Fagyálló hűtőfolyadékkal kapcsolatban lenne kérdésem:

Néhány deci folyadékot kellene utántöltenem Jazz-be, hogy elérje a min. szintet. Azt olvastam, hogy aluhoz való folyadék kell bele.

Láttam már rózsaszíntől elkezdve sárgán keresztül pirosig mindenféle alu blokkhoz ajánlott folyadékot, de jelenleg sötétzöld van benne (nem tudom milyen típusú).

Nyugodtan rátölthetek ilyen kis mennyiséget vagy nem érdemes keverni (nem is a szín hanem a kül. adalékok miatt) és inkább cseréljem le az egészet?

 

üdv!

kawics636 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 43203

kawics636 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 43202

kawics636 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 43201

Mert heti 1-2 alkalommal szoktam kijárni és akkor már mindegy ha ott tankolok. De én csak a technikai válaszra voltam kiváncsi mert a YouTube-on vannak videók gázzal működő Hondákról de egyes fórumokon a gáz injektor vezérlő programozás nehézségét említik általánosan, továbbá japán autókhoz erősen ajánlott felsőkenő rendszer (Flash Lube) beszerelése mert a szelepfészkek anyaga nem viseli el a száraz gázos üzemet és a magasabb égéshőt. Ennyi.

Előzmény: jazzcool1,2 (43199)
opi064 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 43200

Én úgy tudom, hogy a befecskendezőszelepek nem igen szeretik a gázt. Legalábbis tudok régi BMV-ről, amiben a gázosítás után rendszeres lett a befecskendezők cseréje, a szervíz mondta, hogy egyértelműen a gáz miatt. Én biztos nem alakítanék LPG-re, pláne, egy gazdaságosan működő, jól eltalált motort nem. Amúgy meg a környezetszennyezésről: vidd el egy füstgáz elemzésre a kocsit ("zöldkártyás" gépre) és ámulni fogsz az értékeken, többnyire 0,0-val fognak kezdődni a % értékek. Szóval ne aggódj, nem igen károsítod vele azt a környezetet, amit az autódon kívül rengeteg minden sokkal inkább rongál!

Előzmény: kawics636 (43195)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 43199

Hát nem konkrétan a gazdaságossági mutatókra gondoltam

 

oké, de akkor miért írtad, hogy 170 ft/ liter áron tudsz gázt venni az ukrán oldalon? :-O

Előzmény: kawics636 (43193)
kawics636 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 43198

Köszi a választ, ennyire gondoltam.

Előzmény: wastegate (43196)
nopánick Creative Commons License 2012.11.18 0 0 43197

like!

 

Szívemből szóltál.

 

Ha ennyire fontos a környezet védelem akkor inkább

a füstokádó bömöst és az összes dizel xart kellene gázosítani ...

Előzmény: wastegate (43196)
wastegate Creative Commons License 2012.11.18 0 0 43196

2 db "gázos" jazzt ismerek pontosabban benzin-gáz üzemüt.

Mindkettőben kellett EGR-t tisztitani.

Az amúgy sem nagy motortér még jobban tele lett pakolva és sok mindent bontani kell karbantartás alkalmával, de közel sem megoldhatatlanfeladat.

Arany vagy fekete ... ez biztosan a motorbelsőre vonatkozik, de megnyugtatlak jazz motor nem fekete ha leveszed a szelep fedelet benzinüzemben 100-200 ekm után sem.

Gázzal vagy benzinnel az csak a kapcsolón múlik semmi extra ... megy oszt jónapot.

Egy biztos, BENZIN motor amit a mérnök beleálmodott a jazzkocsiba :O)))

 

Motor élettartam és a hengerfej szelepek környéki kenésébe most ne menjünk bele mert hosszú lessz a"vita" de egyértelműen alulmarad a gázüzem ebben a tekintetben.

 

Ha ennyire fontos a környezet védelem akkor inkább a füstokádó bömöst és az összes dizel xart kellene gázosítani ...

 

w

Előzmény: kawics636 (43195)
kawics636 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 43195

Környezetvédelem a tisztább üzem miatt és motorvédelem, egy gázos autó motorolaja a csereciklus végére köszönő viszonyban sincs a benzinüzemüével: Arany vagy Fekete te melyiket választanád? Továbbá gázüzemben megszünik az EGR szelep probléma mert nincs kokszos lerakódás. Jártam egy jó pár évet gázzal, a kérdésem továbbra is az hogy van e valakinek tapasztalata gázos Jazz-el. Köszönöm.

Előzmény: nopánick (43194)
nopánick Creative Commons License 2012.11.17 0 0 43194

Mi más értelme lehet még a gazdasági kérdésen kívűl a gázosításnak?

Különösen egy kis autó esetén...

Előzmény: kawics636 (43193)
kawics636 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 43193

Hát nem konkrétan a gazdaságossági mutatókra gondoltam, inkább a technikai dolgok érdekelnének. Nem napi használós autó a kis Jazzi most fordult 69000-re az óra benne. Naponta egy diesel BMW-t nyúzúnk.

Előzmény: jazzcool1,2 (43191)
fireman4 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 43192

Elkészült a Honda szuper-dízel

Papíron erős és takarékos, de ennél többet is ígérnek a japánok: nagyszerű vezethetőséget. Tovább »

forrás: totalcar.hu

jazzcool1,2 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 43191
Ha havi több ezer km-t autózol, akkor megérheti.
Előzmény: kawics636 (43190)
kawics636 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 43190

Sziasztok! 2004.06 havi 1.4i-DSI  motoros autóm gázosításán (LPG) gondolkozom valakinek van tapasztalata erről? Pozitív-negatív vélemények is érdekelnek. Nekem közel az ukrán határ és ott csak kb 170 HUF a gáz literje. Várom a véleményeket. Köszönöm.

vasijazzes Creative Commons License 2012.11.17 0 0 43189

ezek a macskák kellenének a kocsim mellé! :)

Előzmény: elesel (43188)
elesel Creative Commons License 2012.11.17 0 0 43188

Ptom71 Creative Commons License 2012.11.12 0 0 43187

Nagyon sajnállak!

Szerencsére nekünk macskánk van és a szomszédban lévőket is etetem, így hozzánk rágcsáló nem igazán jut be. (Legalább is remélem.)

 

Más: ma megkapta a Jazz a téli papucsokat. Jövőre új léli bakancs kell majd neki...

Előzmény: vasijazzes (43177)
beelaim Creative Commons License 2012.11.12 0 0 43186

Rövid válasz elment.

Előzmény: Thomas_Lane (43185)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!