Az eredeti fagyállót 10 éves korában vagy 200ekm-nél kellene cserélni a worshop manual szerint. Amit a boltban kapsz, nem biztos, hogy ugyanezt tudja.
"MEGJEGYZÉS:
Használjon mindig eredeti Honda All Season Antifreeze minden évszakban megfelelő fagyálló folyadékot vagy Coolant Type 2-tőt. Ha nem Honda hűtőfolyadék használ korrózió léphet fel, aminek következtében a hűtőrendszer meghibásodhat, tönkremehet.
Az eredeti Honda All Season Antifreeze minden évszakban megfelelő fagyálló folyadék és a Coolant Type 2 hűtőfolyadék 50% fagyálló folyadék és 50 % víz keveréke. Nem szükséges keveréket készíteni."
Ha csak pár deci hiányzik, én inkább csak ioncserélt vizet öntenék bele, ettől persze kevésbé lesz fagyálló, de talán annyi is elég.
Hogy mennyire bírja a fagyot, primitív módszerrel otthon is ellenőrizni lehet: egy keveset be kell tenni a mélyhűtőbe: megfagy vagy nem.
Hétvégén megcsináltam az EGR csatorna takarítást és a szelephézag állítást, valamint kapott 8 új gyertyát. Köszönöm wastegate-nek a fórumon közölt tanácsokat és hogy egyáltalán hozzá mertem kezdeni :)
Köszi a választ, végre valaki aki képben van gázüzemeltetésben és nem csak általánosságban a levegőbe beszél. Ezután úgy néz ki maradok a hagyományos üzemmódnál. Egyébként kb 5 éve vagy 40ekm óta 2/3 benzin 1/3 etanol keverékkel járok + adok hozzá Metabond Megalene benzinadalékot amitől szerintem az alsó fordulatszám tartomány ami a 2800 ford/perc nyomatékcsúcs alatt van izmosabb lett, a fogyasztás csak egy pár decit ugrott, gondolom a lambdaszonda az etanoltartalomtól szegénykeverékes üzemet érzékel és ad egy kis dúsitást, de én szeretem hogy a padlóról húz mint egy diesel.
Felsőkenés, égéshő … tudsz mindent. Önmagában nem a 150°C-al magasabb égéshő okoz gondot, hanem a rendellenes szelephézag. Ezt érdemes gyakrabban ellenőrizni!
Ha azonban gyakran használod 70% feletti terheléssel, könnyen kialakulhat a szegény keverékes égés, ami tovább növeli a szelepek hőterhelését.
Minél kifinomultabb az eredeti motorvezérlés, - gondolok itt a szekvenciális gyújtás és befecskendezésvezérlésre, annál nehézkesebb hozzáilleszteni a gázrendszer vezérlőegységét. Az ECU-nak úgy kell érzékelni - működni, mintha benzinüzem lenne.
Alapvető különbség, hogy a gázinjektorok, a szívócsőbe juttatják az üzemanyagot és a szívószelepen keresztül kerül az égéstérbe. A gáz ECU, a benzinbefecskendezési időből számíja ki a befecskendezési időt. Itt mindjárt keletkezik egy kis késés a jelfeldolgozás és a beinjektálás távolságából adódóan is. Hozzá vesszük még a felömlőben keletkező megváltozott áramlási tulajdonságokat, könnyen összejön akár 10% teljesítmény csökkenés és némi lomhaság.
Mindenképpen kompromisszum az átalakítás, még akkor is ha ezt iparszerűen és jól kidolgozottan, komoly háttérrel végzik. Egy gyors, személtető példa: a benzin-levegő keverék 300°C alatt meggyújtható, a gáznak 600°C feletti hőmérséklet kell. Ezt a tartományt egy gyertyatípussal kell teljesíteni.
Szinte minden megtérülési kalkulátor csak egyszeri bekerülési költséggel számol. Általában negyed millió forint. Normál és kevés használat mellett 3-5 év megtérülés!
Az üzemeltetési költségekhez elfelejtik hozzáadni a karbantartási költségeket. Gázszűrő, gyertyák, tartály, vizsga, és nincs otthoni bütykölés…
Nyugodtan keverheted, de ha elég erős a fagyállód, 35-40 fokos (asszem kútnál meg tudják mérni), akkor pár deci ioncserélt vizet is önthetsz hozzá, nem fogja jelentősen lerontani a fagyállóságát.
Fagyálló hűtőfolyadékkal kapcsolatban lenne kérdésem:
Néhány deci folyadékot kellene utántöltenem Jazz-be, hogy elérje a min. szintet. Azt olvastam, hogy aluhoz való folyadék kell bele.
Láttam már rózsaszíntől elkezdve sárgán keresztül pirosig mindenféle alu blokkhoz ajánlott folyadékot, de jelenleg sötétzöld van benne (nem tudom milyen típusú).
Nyugodtan rátölthetek ilyen kis mennyiséget vagy nem érdemes keverni (nem is a szín hanem a kül. adalékok miatt) és inkább cseréljem le az egészet?
Mert heti 1-2 alkalommal szoktam kijárni és akkor már mindegy ha ott tankolok. De én csak a technikai válaszra voltam kiváncsi mert a YouTube-on vannak videók gázzal működő Hondákról de egyes fórumokon a gáz injektor vezérlő programozás nehézségét említik általánosan, továbbá japán autókhoz erősen ajánlott felsőkenő rendszer (Flash Lube) beszerelése mert a szelepfészkek anyaga nem viseli el a száraz gázos üzemet és a magasabb égéshőt. Ennyi.
Én úgy tudom, hogy a befecskendezőszelepek nem igen szeretik a gázt. Legalábbis tudok régi BMV-ről, amiben a gázosítás után rendszeres lett a befecskendezők cseréje, a szervíz mondta, hogy egyértelműen a gáz miatt. Én biztos nem alakítanék LPG-re, pláne, egy gazdaságosan működő, jól eltalált motort nem. Amúgy meg a környezetszennyezésről: vidd el egy füstgáz elemzésre a kocsit ("zöldkártyás" gépre) és ámulni fogsz az értékeken, többnyire 0,0-val fognak kezdődni a % értékek. Szóval ne aggódj, nem igen károsítod vele azt a környezetet, amit az autódon kívül rengeteg minden sokkal inkább rongál!
2 db "gázos" jazzt ismerek pontosabban benzin-gáz üzemüt.
Mindkettőben kellett EGR-t tisztitani.
Az amúgy sem nagy motortér még jobban tele lett pakolva és sok mindent bontani kell karbantartás alkalmával, de közel sem megoldhatatlanfeladat.
Arany vagy fekete ... ez biztosan a motorbelsőre vonatkozik, de megnyugtatlak jazz motor nem fekete ha leveszed a szelep fedelet benzinüzemben 100-200 ekm után sem.
Gázzal vagy benzinnel az csak a kapcsolón múlik semmi extra ... megy oszt jónapot.
Egy biztos, BENZIN motor amit a mérnök beleálmodott a jazzkocsiba :O)))
Motor élettartam és a hengerfej szelepek környéki kenésébe most ne menjünk bele mert hosszú lessz a"vita" de egyértelműen alulmarad a gázüzem ebben a tekintetben.
Ha ennyire fontos a környezet védelem akkor inkább a füstokádó bömöst és az összes dizel xart kellene gázosítani ...
Környezetvédelem a tisztább üzem miatt és motorvédelem, egy gázos autó motorolaja a csereciklus végére köszönő viszonyban sincs a benzinüzemüével: Arany vagy Fekete te melyiket választanád? Továbbá gázüzemben megszünik az EGR szelep probléma mert nincs kokszos lerakódás. Jártam egy jó pár évet gázzal, a kérdésem továbbra is az hogy van e valakinek tapasztalata gázos Jazz-el. Köszönöm.
Hát nem konkrétan a gazdaságossági mutatókra gondoltam, inkább a technikai dolgok érdekelnének. Nem napi használós autó a kis Jazzi most fordult 69000-re az óra benne. Naponta egy diesel BMW-t nyúzúnk.
Sziasztok! 2004.06 havi 1.4i-DSI motoros autóm gázosításán (LPG) gondolkozom valakinek van tapasztalata erről? Pozitív-negatív vélemények is érdekelnek. Nekem közel az ukrán határ és ott csak kb 170 HUF a gáz literje. Várom a véleményeket. Köszönöm.