tehát 60+30+40kiló plus a géps saját súlya(kb 30-50közt) plusz a pótkocsi fele(50-100-150) :s durván ahogyan nagyjábol számolgatok 200 kiló jutna kb arra a szerencsétlen első tengelyre :s én mondjuk nem kinlasztanám ki:s még belegondolni is rossz
Bár ez gép függvénye is vagyis anyagminőség, inkább vasöntvényházas gépekhez raknám a plusz súlyokat ... az aluházashoz nem merném :s én legalábbis... lehet van akinek ebben is nagyobb tapasztalata van én mint irtam az előzőben inkább fizikálisan ha belegondolok akkor annak nincs jó vége :s se csapágyazásnak nem használ...
Hogy én mennyire irigyelek , de nekem sajna nem lehet mostanság ilyenek csinálni .
Az asszonykám csak a jövőhéten lesz itthon . és addig velem van a PICIFIAM és Ő nem enged dolgozni , mert akkor neki is kell a szerszám ami apa kezébe van .
Űdv glaskasten köszönöm a jó infókat,a terra kerekeknek nem is figyeltem hogy szögletes a tengelye.A láncos felezőre azért nem gondoltam mert mint irtad is túl széles lenne a nyomtáv én ékszíjasban gondolkodtam már csak azért is hogy a konyhakerti nővények talajmunkáját is eltudjam végezni,a géppel legalábbis szeretném,ha sikerűl szerezni járókereket ,szeretnék venni hozzá egy sorközmüvelöt de ez még ráér. A pótkocsi fékezhető erre odafigyeltem amikor vettem,a szabadonfutós kerék bizony jó ötlet,igazad van,közuton nemigen akarom használni ugyanis a föld a lakás körül van, mert tanyán lakom.Mégegyszer köszi a sok hasznos tanácsot szerintem sokat tudok belölle a hasznomra fordítani.
végülis igen ezért irtam,hogy nincs a betonsúlyos dologgal kapcsolatba semmi féle tapasztalatom.... csak fizikailag,hogy mégis mire lehet számitani ...
Húúú hááát avval nincs tapasztalatom ,hogy betonnal kiönteni milyen lenne de szertintem nem kellene az egészet valahogy csak körbe valamilyen vastag betont mert ha ugy vesszük pl: egy 30 cm átmérőjű kerék és 10-15 cm széles abba durván egy 10-12 liternyi beton belemegyen aminek a súlya viszont durván 20 kiló lenne darabonként és a hajtóműházat kigyilkolná szerintem :((
Nekem nem tudom milyen tipusú a körmöskerekem de 8"-os és valami eke mélység állitó lehetett valamikor annak a közepébe van belehegsztve egy 6szöglető ház(valszeg terra méret) na ezzel én kitoltam mert volt itthol robikapatag és lebontottam róla a késeket azt az agyat ráhegesztettem és máris kompatibilis a kör tengellyel:) Tehát ami nemkem van az teli lemez kerék azza vannak ráhegesztve 30x2-es laposvas darabok "körömnek" nem én csináltam én kaptam ezeket méhbe akarták vinni én meg elkértem:) csak a tengelyt házasitottam:)
gondolom arra gondol,hogy mikor meg van rakva a pót akkor kapar a kerék én először arra gondolok,hogy a póton a tengely meik részén van??? mert vagy a billenési pontra vagy hátrább kell épiteni...
Ha meg a kerék a Körmös el is fog kaparni (tudom magamrol) mivel nekem sincs am robi kerekem csak amit a multkor csináltam de 8"-os körmössel vittem fát a szomszédba télen havas,jeges uton és felkaparta a jeget mind egy szemig:DDDD de talajon,gyepen kiváló a körmös kerék nekem legalábbis bejött:D két levél lovasborona az 5,5-es MTD-vel a pótkocsi után akasztva sztem jó teljesitmény :D semmi féle klassitó nélkül
a másik talajon a körmös keréknek kisebb a "megcsúszása" és jobb a gépkihasználtsága is :)
Tehát ha ugy van leveszem a fő méreteket:) de a platóméret ha megvan a többi jön magátol:)
én mondjuk annak vok híve hogy a kerekek a raktér alatt vannak bááár annival kisebb a raktér:s de a szélesség csökkenmég kisebb helyen elfér:)
(((Egyik haverom csinált motorkerekest háztáji koleszt alakitott át a rudat én csináltam neki hozzá 3/4-es vastagfalu csőböl de birt két évet megadta neki magát a gépen a motor:(
Bár már több mint 10 éves gép ésha valami dolgozott tavasztol őszig az biztos:) egy 375-ös briggs talán RK-02 asszem ))) Na lényeg az egészben nekem egy okbol nem tetszett hogy 70x90es platója volt:s az már nem is kicsi hanem pici:D azzal inkább csak a dülön volt jó "mikor gyorsulásit rendeztünk " 3an 4-en összefogtunk:DDDDD és ugy ... de a 3,5-es MTD gyorsabbnak bizonyult alaphelyzetben mint ez én 5,5-es MTD-m de a regulátorr rudhoz pont ugy érni lábbal mint egy gázpedál szóval ennyi röviden :DDDDDDDDDDD
Jó kis gép ez! Megvan az erő is benne, jó felé mennek a gondolatok a fejlesztés terén! Én mindenképpen 5 x 12-es kerékben gondolkodnék. Azért, ha a NET-en lesz lőve, figyelni kell a tengelyre, mert ugyebár a KF kihajtása hengeres, viszont ebben e méretben gyakori a szögletes tengely is. Aztán lehet barkácsolni. Sebességfelezőben én láncosban gondolkodnék, ha nem zavar az, hogy a nyomtáv minimum 65 cm lesz. De legalább stabilabb, s ez az eredeti kihajtást kíméli. Legnagyobb előnye, hogy kb. 27 rugóért újat lehet vásárolni, míg más márkáknál ez alaphangon a 40-et nyalja. Ja, még kb. 10 kilóval növeli a gép tömegét.
A kiskocsi nem tudom, fékezhető-e? Ha igen, akkor én racsnis kereket - amiben van szabadonfutó - vennék, olyat, amit zárni is lehet.
Nem hátrány, ha a vontatmány tömegét gyakorlatilag nem a hajtásház csigatengelye fogja meg, mert az ugye a terhelést átpakolja a csapágyakra, hajtásházra, stb. Ráadásul ott van még a bronzkerék a kihajtásnál, no, ő sem örül ennek, az ára meg 10 rugó körül van...., azután a csigatengely meg egyebek. Mindenképpen segítenék a gépnek a fékkel, bár nem tudom, milyen terhelés lesz rajta.
Ha közúton lesz használva, a kocsit meg kell nézni, megfelel-e az előírásoknak. A fórumon megtalálható. ( Rögzítőfék, világítás pl. kötelező.)