Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Valami rémlik. 3karbival/úszóházzal 6 fúvókarendszerrel higanyos bigyóval összehangolni... Nekem az alfettával is megszenvedtek fent a II.kerületben nem tudom mi a nevük alfa szervíz, de még most is megvan.
Nézegettem akkor a jegyzeteimet abban írtam fel, hogy D2S van benne. Mikor bütykölök mindig készítek jegyzeteket.
Namost (szinte) kizártnak tartom, hogy én a D2R helyett pont D2S-t írtam fel, de ettől függetlenül elfogadom, hogy SWZolinak igaza van és én meg valami internacionalista összesküvés áldozata lettem! Az a gond, hogy a másfél xenon szettem (még) nincsen beépítve hanem el van csomagolva a padlásomon.
De ígérem, hét végén előkotrom belenézek szóval mindenképp végére járok ennek a dolognak!
DVlad-tól meg ezer bocsánat!!!
Viszont azt fenntartom, hogy a 66050, 66040 stb. izzókat már nem gyártják. Persze ettől függetlenül itt-ott talán még kapni is lehet.
Végeztem a körömlakkos projekttel. Végül is azért nem indult be az autó mert összeraktam a kipufogó rendszert. Most hogy megint csak a rezonátorig van fent így tökéletes. Olyan jól könnyen indul, hogy csak na. A 3. hengernél gyönygyozik egy nagyon picit, kb 30 perc járatás után lehet csak észrevenni vmit.
Gyakorlatilag össze van rakva az egész motor. Holnap a fékrendszert kompletten leszedem és egy ugyan olyan, de teljesen áttakarított, kipucolt szett megy fel. (ezek már elő vannak készítve)
Ha lenne még 2 napom akkor a belsejét is készre csinálnám. Viszont vége a jó látnek, újra mennem kell melózni. Megint rengeteg idő fog eltelni mire újra tudok vele foglalkozni. Pedig az utóbbi egy hétben nagyon jól haladt. Vettem bele ma reggel még tömítőgyűrűt komoly 140ft-ért. Most már sehol sem folyik az olaj. Ennek örülök talán a legjobban. Na meg ahogy hidegen beindul. Végig izzítok, és szinte el sem fordítom a kulcsot már jár is a motor.
Most jutott eszembe, hogy amennyiben valamelyik JTD-s cartársnak kellene egy hosszbordásszíj automata rugós feszítő, akkor van nekem egy használt, de jó elfekvőben. :)
D2R és nem D2S. Az S-es sima üvegű, viszont a Kappa nem projektorlencsés hanem sima foncsoros fényszóróval alkalmazza a xenont, épp ezért a részben takart üvegű R-es izzó kell bele. Mondom ezt azért mert kettő gyári szettel is találkoztam, és mindkettőben ( 4 lámpában) ugyanolyan égők voltak. A számokban nem akarok vitatkozni, ezek mind 66050-esek voltak, Osram Xenarc 4300K, és egyébként 2 éve még kapható volt az Unixnál. :)
Megtörtént a JTD-n a vezérlőszíj + görgők cseréje. Amikor vettem a vasat, azt mondta az eladó, hogy 200 000-nél lett cserélve, most 298 000 -nél úgy gondolom, nyugodtabb vagyok, hogy friss a szerkezet. Láttam a levett szíjat, kifordítottuk, hajtogattuk, de egy repedést sem látni még rajta. Eredeti Lancia szíj volt még rajta, iletve valószínüleg ilyen lett rátéve az előző cserénél. A görgők viszont már nem voltak a toppon a szerelőm elmondása szereint. Külön köszönettel tartozom Tomsojer cartársnak a segítségéért! Még a hangja is szebb lett az autónak. :)
Persze, uj és megbizhatonak hitt autok is elromlanak, de azért sokkal nagyobb százalékban romlanak el az oreg lomok. Már ha egyáltalán van olyan pillanatuk, mikor 100%-osak minden tekintetben.
Szóval mit kellett volna bekörömlakkozni? Stiftet én nem találtam, csak furatokat, így elengedtem a fantáziám. Holnap meg kicserélem az összes befecskendezőt azokra amikhez még nem nyúltam.
Ja és a másik jó hír, hogy folyik az olaj a verdából, nem is akárhol. Az olajszivattyúra rá van téve egy közdarab, amiről mennek előre az olajhűtőhöz a csövek. Erre a közdarabra van rácsavarozva az olajszűrő. Na mit ad isten az olajszivattyú és a közdarab között folyik. Hogy meg tudjam "tuningolni" valahogy le kell vennem a motortartó aluminiumot.