Nyolcvanas évek végén találkoztam benzin + gáz vegyes üzemű KÁTSÁ-val, egy KOPER-i, akkor még jugoszláviai fiatal embernek volt ilyen autója! Sajnos az utóbbi években már nem találkoztam vele! Állítólag az olaszoktól hozta be a gázos kiegészítőket! Itthon elterjedjedt egy tévhit, hogy 1000 kcm alatt nem hoz annyi megtakarítást a "konyhára", mint amit elvárnak egy vegyes üzemű autótól. Nossza rajta törd az utat "pionir"! Kivácsian várom a több9ek hozzá szólását is!
Mielőtt megfáznának a kedvenc házi szárvnyasaink, kéretik a téli hütőmaszkokat feltenni! Bár holnaptól ismét olcsób lesz a 95-s! Éppen ezért ne verjétek magatokat + költségbe! Mert a KÁTSÁK motorjainak sem használ, ha üzemi hőfok alatt használjátok! Vive la 2CV!
652 kcm-s motor a KÁTSÁ-ban. Metya (4637), Nem szeretném a nagyérdeműt, ilyen csekélységekkel megterhelni! A németek által kitalált módszert próbáltuk megvalósítani itthon! Az általuk átadott technológia szerint! Két próbálkozás történt idehaza a közre müködésemmel, mert az eredeti dugókat 2 párt, én szereztem be. Sajnos a hengerfúrással foglalkozó "nagy tudású" mester azt állította, hogy nem tudta, hogy ez a felfúrt henger nem vízhűtéses motorba kerül, hanem léghűtésesbe, nem úgy illesztette állítólag! Így "simán" megszorult a dugó a felfúrt hengerben! Hogy kiszerelte össze, s ki volt az aki besütötte azt inkább személyesen! Ugyanis az M7-en 4 fővel + utánfutó csónakkal megrakottan a 2CV6-nak, bizony nem éppen bejáratás! Természetesen, még egy garníturát bocsájtottam a rendelkezésükre, de az újabb próbálkozásról már nem értesítettek, hogy mi lett a végeredmény, mert "megszakadt" köztünk a kapcsolat!
Én is foglalkozom a gondolattal, hogy a nálam lévő "besütött" hengerekkel kellene kezdeni valamit! A német ötlet gazda honlapját itt éred el: http://www.2cv-power.de/index1.htm Angolul is lehet olvasgatni. Jó nyelvgyakorlást!
Ma 58 éve, hogy a 2CV-t bemutatták a nagyközönségnek a párizsi autószalonon! Vajon milyen gondolatokkal mentek haza akkortájt az autókiállítás látogatói! Gondolok itt az "egy lovas" kordéval járókra, valamint a "kétlovas" parasztkocsival szekerezőkre meg a városi emberekre! Végre eléhető közelségbe került az autómobilizáció! Mint köztudott pár évig elő kellett jegyeztetni, sőt még pár évet várniuk kellett, hogy a saját 2CV-jükre beülhessenek, mint nálunk annak idején az "átkosban" a TRABIra + egyéb keleti márkákra! A világ ranglistán a 2CV a HARMADIK helyet foglalja el a legnagyobb szériában legyártott autó tipusok közöt! Bizony, hogy elrepült az idő, s ma már "kultautó" lett a 2CV-ből! Már most tervezgetem, hogy 2008-ban a 2CV bemutatásának a 60. évfordulójára szervezendő talin részt vehessek! De előtte lesz még 2007-ben a 2CV barátainak a világtalija Svédországban! S remélem, hogy a DONALD'85 jövőre "megfelelő" állapotba kerül, s indulhatunk vele a "nagy útra"! Vive La DEUX CHEVAUX!
Hogy mi a jobb a zsir vagy a fáradt motorolaj? Azt mindenki döntse el maga!
A probléma gyökere, hogy a rugódobban lévő feszítőtárcsa homlokfaláról lekopott a ferrodol, s így keletlezik ez az "érdekes" nyikorgó hang! Bár tudom, hogy nem helyes környezetvédelmi szempontból, de a legegyszerübb megoldás szerintem a "fáradt motorolaj" betöltése a két rugódobba! Nem kell hozzá más csak egy régi kivitelú "csörös olajos kanna" valamint félre kell húzni a gumiharagokat mind a négyet és már lehet is bepumpálni a "fáradt motorolajat"! Így egyuttal megszabadulunk a motorból leresztett "használhatatlanná" vált motorolajtól is! Bár az igazi megoldás a rugódobok leszerelése, szétfürészelése lenne, majd új ferrodol felszegecselése a feszítőtárcsára, aztán a dobok behegesztése majd csak a vusszaszerelés lenne a müvelet befejező része! Ezek után el lehet dönteni, hogy zsirzógombokat furunk fel
a rugódobokra, s zsírzópumpával nyomjuk tele! Az általam ajánlott "egyszerübb" megoldást követitek? Jó döntést, s hozzá jó munkát! Vive la DEUX CHEVAUX
Próbálkoztam én is képet küldeni az autómról, de választ nem kaptam. Eléggé halottnak tűnik az oldal mostanság. Kár lenne érte...
Az én kacsám is nyöszörög, nem kicsit, nagyon. És nem a rugóból jön, hanem a lengőkar felől, de kenési helyet nem találtam, igaz alámászni nem tudtam emelő híján. Nekem azt mondták, ha rugó nyiszog, fúrjak egy 5-ös likat a rugódobba aztán nyomjak bele valami zsírsprét, a teflonosra azt mondják, jó.
Kicsit időzavarban vagyok, mert ma ezekben az órákban van a VW-sek évvégi záró bulijuk. Talán kijutok oda is! Csak várom a "mitfahreremet"! Így a 2004-es invítálásomat kerestem meg: könyvjelző 2004.10.19 22:22:37 (105)
Mint köztudott immár 20. éve rendezik meg a belgiumi SPA-ban a FORMA 1-es pályán a 24 h 2CV Körversenyt ! 2006-ban már a 22. éveadot zárják!
Azon szerencsések közé tartozom aki harmadszor élvezhette ezt "a flugos futamot" ! Idén már NEGYEDSZER készülök a erre a 2CV-s CIRKUSZra!
Mivel előbb jártam a SPA-i versenypályán mint a mogyoródin, így talán kicsit elfogult is vagyok vele szemben !
Mert nekem nem igen tetszett a FORMA 1-es "hókusz - pókusz", bár nem saját költségen, de már többször is kijutottam, mint idegenvezető illetve mint "cégvezető" a mogyoródi pályára is !
Aki többet szeretne megtudni a 24 h 2CV körversenyről ajánlom az alábbi német honlapot és a "BILDER"-rek között kell a SPA feliratra rákattintani !
www.2cvweb.de
Természetesen nyelvismeret nélkül is élvezhető a "látnivaló" !
Sőt a német KÁCSÁS élettel is meg lehet ismerkedni !
Vive la CITOREN ! czi.gab / fgt.sr
Tanulj szorgalmasan franciául, mert 2009-ben ismét lesz EUROCITRO!Minden CITROEN tipus találkozója a La MANS-i gyorsasági pályán! Mivel ezt a rendezvényt csak három évente rendezik meg, az ACI "hathatós" pénzügyi támogatásával, így 'van még időd" elméjülni a francia nyelv rejtelmeiben! Különben esemény dús lesz a 2009-s év, mert július végén lesz a 2cv barátainak a világtalija Csehben, majd szinte rogtön utána az EUROCITRO 2009 La MANS-ban az autós gyorsasági verseny pályán! Talán nem is érdemes a cseh raid után haza jönni, hogy utána ismét, "nyergelj fordulj", s vissza francia honba! Számomra ilyen esemény dús év volt az 1998-s év is, mert ez az év volt a KÁTSA születésének, vagyis a bemutatásának az 50. jubileumi évfordulója! Hiszen már februárban LIPCSÉben kezdtük az ünneplést a DONALD'85-tel, majd következett a PÁRIZS-i 50 éves tali-buli májusban szintén a KÁTSÁval! Majd a BX 19 RD Breek-el portugáliai SERPÁ-ban / amely, már mint a SERPA, egy mutánsa a 2cv-nek / folytattuk a megemlékezést, s a LISZABON-i világkiállítás megtekintésével "füszereztük" az egészet! Majd irány haza Budapestre ANDORRÁ-n keresztül, mert a páromnak, azaz volt "mennyasszonyomnak" már nem volt több szabija! Így két hét múlva újra beültünk a leányaimmal a BX-ünkbe, hogy a belgiumi ROCHEFORT-ban részt vegyünk a belga KÁTSÁsok 50 éves megemlékezésén és a következő hétvégén megrendezett ICCCR-en. A túljelentkezések miatt már nem kaphattunk jegyeket, de megoldottuk a nemzetközi citrós ismerőseimmel, hogy "beloptuk" legalább az utánfutónkat a CHEVTOGNE-i ICCCR rendezvényre, amelynek szlogenje szintén az "50 éves KÁTSA" volt! Méltóképpen zártam ezt az évet is, mert a jubileumi év búcsúztatójául a mégegyszer "kiugrottunk" belgiumi SPA-ba, hogy részt vegyünk a "24 H 2CV" versenyen, persze ezuttal is a BX-ünkkel. Lehet, hogy ez a "sok ugrálás" nem tett jótt a BX-ünknek, mert a következő évben a görögországi SKOTINÁ-ban megrendezett 2CV violágtalin, "kilehelte a lelkét", azaz három darabba tört a vezérmű tengelye a BX-nek! Ez is hozzá tartozik az élményekhez!
Mert a CITROEN szlogenje szerint: Der Weg ist das ZIEL ! azaz a CÉL MAGA AZ ÚT!
ha jól "ferdítem"!
Azt'szem, hogy 3 hónap francia tanulás után, és lassan majdnem másfél év kacsázás után, le tudom írni azt hogy deux chevaux. Ha abban az üziben deux chevauxot írtam volna, az egyértelműen a kacsára utalt volna szerintem. Ezért írtam dősövó-t, hogy kicsit magyarosabb legyen, meg azért a lovasszekér az mégsem kacsa. A harmadik: még nem sikerült mindenhova eljuttatnom az emailomat, többekközött ide sem. De köszi hogy szóltál, átírom.
Végre megvannak képek a 2. össz Németországi KÁTSA találkozóról (2.DET 2006).
Érdemes behívni a következő honlapot http://www.det-2006.de/
Erről a nemzetközi KÁTSÁS taliról "rohantam" a HMV-i talira haza!
Mikor pénteken reggel eljöttünk még csak kb 350 regisztrált KÁTSÁS volt, de a végére 440 KÁTSA jött el a világ 14 országából! Szinte egy "kisvilágtali" volt!
2008-ban a 3.DET-t a brémai klub fogja megszervezni.
Remélem, hogy végre ide haza is sem lesz párhuzamos 2CV találkozó!
Jó szórakozást a képekhez!
Ne vedd zaklatásnak, de a "két adólóerőt" helyesen így irják: DEUX CHEVAUX!
Azt gondoltam, hogy a "francia nyelvben" is otthonos vagy! Majd bele jössz.
Hogy a Pierre honlapjával mi történt azt nem tudom, de jelez v.mit!
Úgy tünik kezd megint leűlni illetve eltünni a honlapok sorozata!
Ezt nehezen dolgozom fel, mert éppen az e heti bp-i Helyi Théma újságban a hét mondása az alábbi: "A VEZETÉS CSELEKVÉST JELENT, NEM PEDIG POZICIÓT!"
Donald H. McGannon-től származik ez a magvas idézet, ami magáért beszél!
Más, még nem írtad át a neved alatt szereplő régi e.Mail címedet!
Nem kell szégyelni a citrós e.Mail cím lehetőséget, mert mutatja az egyűvé tartozást!
Más autó márkánál még nem lattam ilyen egyedien a "márkára" utaló e.Mail címet!
Írnék egy beszámolót a hétvégi poroszlói találkáról!
1. nap: Debrecenből kimentem Nyíregyházára, ott találkoztam Balázzsal, (O. Balázs 2cv6 '86) onnan mentünk a találkozóra. Az út izgis volt, láttunk dősövót, vagyis parasztszekeret két lóval :)) , meg volt egy kamion, aminek a hátuljára az volt írva: "Lányok, az enyém 16 méter hosszú!" :)) volt mit mosolyogni. Aztán odaértünk a NYÁRFA kempingbe. Úgy volt hogy sátorban alszunk, de aztán faházban aludtunk egy XM-es párnál. Minden oké, megsütöttük a szalonnát, meg ilyenek, beszélgettünk, Rása Imi pedig nagyon örült az ajándékainak :))
2. nap: Reggel elmentünk egy közeli pékségbe, vettünk reggelinek valót, majd visszamentünk készülődni a kempingbe. Kocsimosás, kajálás, ilyesmik... Kb fél 11re kimentünk a poroszlói Rendezvény Térre, ahol voltak az események. Felálltak a résztvevők, szólt a zene, regisztáltunk, kitöltöttünk egy tesztlapot, ami néhány helyen nagyon megizzasztott minket :) Vettem egy frankó Kacsás pólót a Szugló utcai alkatrészbolttól, és egy találkozós pólót is Schubiéktól. Fényképeztünk meg ilyenek, aztán elindult a felvonulás. Sok helyen megfordultunk, a település lakói nagyon élvezték a látványt, a vége felé a kürtölésbe beleszólt egy szuzukista, akit szintén lenyűgözhetett a látvány :)) A felvonulás után visszamentünk a Rendezvény Térre. Volt ügyességi verseny, szlalom meg tolatás meg parkolás meg ilyenek, aztán ebédeltünk egy nagyon finom halászlevet a Kormorán Étterem jóvoltából. Szenzációs volt az is, amikor egy 10 éves kislány ment végig az ügyességi pályán a hatalmas CX-el. Ezután lementünk a partra, kenuval bejártuk a környéket, párszor sikerült bemenni a susnyásba, jót nevettünk és visszamentünk :)) Aztán fürödtünk, amihez eleinte nekem volt a legkevesebb kedvem, de asszem hogy végül ez megfordult. Itt is fényképeztünk, meg jól elvoltunk, majd indultunk vissza a Térre. Itt egy újabb ügyességi feladat várt minket, egy kb 5*5méteres "ketrecben" kellett megfordulni Y-ozva. (remélem érthető). Utána visszamentünk a kempingbe, ahol hatalmas buli volt Rása Imi 50. születésnapja alkalmából. Egy borkóstolóval kezdtünk, ahol Imi nagyon finom borokkal kínált meg minket. Aztán a téri versenyek eredményhirdetése következett, majd zene, tánc, vacsora, és beszélgetés következett. Ezen az estén már sátorban töltöttük az éjszakát, én hajnalban majd' összefagytam, reggel pedig besültünk :)).....
3. nap: .....Aztán felkeltünk, rendetraktunk a Kacsában, mert irtózatos rendetlenség volt, aztán lebontottuk a sátrat, reggeliztünk, beszélgettünk. Sajtiék hívtak minket hogy lerobbantak Tiszafüred felé, és kéne egy kis segítség. Ez egy hosszú história, de a lényeg, hogy Gábornak (czi.gab) sikerült megcsinálnia a beégett megszakítót. Visszamentünk a kempingbe, Schubi számítógépén képeket nézegettünk, és fel töltöttük rá a találkozón készült összes képet, még beszélgettünk kicsit, aztán elindultunk Tiszafüredre ebédelni. Cápa tálat kértünk hárman, Balázs, Gábor és én, ami magába foglalta a vegyes köretet, a sajttal töltött pulykamellet, a cigánypecsenyét, és a Füredi Finomfalatokat (vagyis falatot :)) Kaptunk egy ajándékcsomagot Gábortól, egy Citroenes szütyő, benne prospektusokkal, valamint régi Citroën Hírmondó számokat. Ezután hazaindultunk. Hazaértünk Nyíregyházára, én felszálltam a vonatra, hazajöttem, beszámolót tartottam, lefeküdtem, és húztam a lóbőrt.
Köszönet a szervezőknek a fantasztikus programokért és helyért, köszi a tulajdonosoknak, hogy sok dekoratív és különleges autót láthattunk!!! Köszönet a Kormorán Étteremnek a remek halászléért, köszönet Rása Iminek a borkóstolóért és a finom babgulyásért, köszönet Gábornak az ajándékokért!!!
Ifjú barátunk!
Olvasd el LÉGYSZI a 690-s beírást a Pierre-től, rögtön megleled a választ !
Küldtem neked egy e.Mail-t a napokban a következő címre:beremail@freemail.hu megkaptad?
De itt is megismétlem, hogy LÉGYSZI erre a fórumra is tedd fel a beszámolódat a 3.Tisza Tavi taliról.
Nem biztos, hogy mindenki olvassa a COCH fórumát is !
Elmarad az e havi 2CV+ találkozó! ; )
Végre túlvagyunk a lakásfestésen! "Csak a takarítás és a visszarámolás" van hátra. Így az augusztusi "szokásossá vált" hó végi buli elmarad csütörtökön, s helyette ajánlom a 3. Tisza Tavi Citroen talit. Jó szórakozást, mert valószínűleg nem tudok lemenni, de lehetnek még csodák!
címről érhető el a lap. Már pótoltam a dolgot, remélem 1-2 héten belül a régi cím is működni fog....
Az érdeklődésem középpontjába átmenetileg a sárkányozás került (www.sarkanyozas.fw.hu), de azért általában Kacsával járok ki a reptérre, sokkal nagyobb elismerést aratva, mintha egy vadiúj BMV-m lenne :-))
Az évvégi visegrádi talin remélem találkozunk, arra valószínű elmegyek