Biztos, hogy nem kell olajcserénként a leeresztő csavart is cserélni. Még a szocialista idők autóban is bírta évtizedekig. Ha átlagosan csak kétévente cserélt olajat az ember (a kevés km miatt) akkor is 30 év alatt legalább 15 "használatot" kellett bírnia. Az utolsó Zsigánkat 18 évesen vettük és 35 évesen lett eladva. Ezzel a csavarral sose volt "gond". Ez nem szorítógyűrű a féltengelyre hátsókerék-meghajtásúaknál...
Szóval egyszerűen rendesen meg volt tépve. Az olajteknő aluöntvény, nem szívesen ütögetem.
Az üzenetet sikerült törölni, ma reggel meg elmentem egy asztalosok kisboltja félébe és sikerült vennem egy torx kulcs készletet (1230 Ft), majd délután le tudtam cserélni az olajat. Olyan fekete volt, mint a testvérem 1.9 TDI-jéből leeresztett. (Most Opel 5W-30-as került bele.)
Úgy meg volt húzva a csavar, hogy csak az olajemelő csövét rátéve tudtam megindítani! Akkorát pattant, hogy azt hittem, eltört az új torx kulcs.
Az lenne a kérdésem hogy x25xe motornál a vezérműtengely szimering cseréhez ki kell e szedni a vez. tengelyeket vagy elég lehúzni róluk a bordás kerekeket?
Sziasztok! 2005-ös, 1.6-os benzines Opel Zafira B autóm központi zára tegnap óta nem nyitja a csomagteret (a többi ajtót minden probléma nélkül nyitja és zárja). A kocsi csomagtere kulccsal nem nyitható, ezért most csak belülről lehet hozzáférni. Mi lehet a gond? Tapasztalt már bárki hasonlót? Van rá mód, hogy a központi zár használata nélül kinyissam az ajtót?
Akkor gondolom az INSP felírat jelent meg.Azt nem tudom,hogy km-re vagy időre jelenik-e meg.Én mikor megvettem a kocsit lecseréltem mindent,úgyhogy én nem "hallgatok" az INSP-re :)Eltüntetése,benyomod a km.órán a gombot,és ráadod a gyújtást.
A napi számláló indításkor jelzi, hogy szerviz vált esedékessé. Mikor jelenik meg ez az "üzenet"? Ha eltelt egy bizonyos km a legutóbbi szerviz óta? Miket kell kicseréltetni? (olaj, olajszűrő, ...) Automatikusan törlődik ez az üzenet, vagy valahol van egy spéci érintkező, amihez csak szakszervizben férnek hozzá? Anyagi okokból az előző gépem sem oda hordtam, és nem bántam meg, az olajat pedig mindig magam cseréltem.
Kérj egy diagnosztikai műszert és nézd meg, hogy az mit mutat. Lehet, hogy a műszerfalon vagy az érzékelőjén makkant csak meg valami és a motor amúgy rendben van.
Meglátom mit tehetek, ősi szokás szerint eltakartam a hűtőt kartonpapírral, de semmi nem változott, ugyanolyan lassan melegedett, természetesen a hideg motor miatt minimálisan terheltem. Egy-két km után már meleget fúj, de az óra jóval később indul meg.
Nekem 1.6-os van,de 3 km után már kimozdul a hőfokmutató.Igaz 3 fok volt a melóhelyen mikor elindultam.Reggel 10 fok körül van a garázsban mikor indulok,akkor még hamarabb fűt.10 km-re dolgozom,de addigra le kell vennem a fűtést maxról.
Az enyém is ECOTEC, bár 1.6. A hőmérő szerint 6 fok volt kint. Kitolattam kb 20 m, járattam a motort alapjárat felett kb 3 percet (nem szoktam), óvatosan mentem 2 km-t és már langyos volt a befelé jövő levegő. Újabb 2 km után már függőlegestől balra volt a fűtés tekerőgombja.
A 20 km szerintem nagyon sok, még a fele is -10 felett.
Lehet, hogy ebbe sincs. Nem vagyok időmilliomos csak annyit akarok foglalkozni a kocsival amennyit fontos. Ami nincs, az nem is fog elromlani. Hurrá.
Sokan javasoltak ilyen-olyan típust, prémiummárkákat, tele luxussal, nehéz volt velük megértetnem, hogy én tudok nélkülük élni, és azok számomra időzített bombák. Amúgy meg arra az 5-6 e km-re évente amire nekem a kocsi kell...