Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Nem nekem sem alul melegebb a pufim, most néztem alul 85 középen 90 felül 90 fokos,
tudom hogy nagy a szivattyú, de ez van de nemjól írtam mert 25-55ös, ahány féle variáció volt már azt nem győzném hogy mindég új dolgokat vegyek szóval abból építkezem ami van, és szivattyúm ez van, egyesen meg hogy forr az nekem is érdekes, csak picit emelkedik az előremenő felé lehet kevés, de pl a celsiussal játszottam tehettem én a lába alá bármennyit is akkor is forrt a kazettában.
Ha esetleg (tudom HA-val nem kezdünk mondatot) tanácsot elfogadsz: amikor állítasz a szivattyú sebességén soha ne két fokozatot állíts!
A kazánvédőt ne belezd ki, mert nem amiatt forr meg a vized!
(egyébiránt érdekes, hogy Neked alul a legmelegebb a puffered)
Véleményem szerint a 25-60-as szivattyú túl erős a kazánvédőhöz. Nekem 25-40-es van 2-es fokozaton, a kazán hőmérséklet 90 fokra van állítva, de víz forrást nem szoktam hallani, pedig nyitott a rendszerem.
Persze az függ a kazán teljesítményétől, hogy milyen erős a kazánköri szivattyú, de szerintem még a 35 KW-os kazánt is elviszi a 25-40-es, legfeljebb 3-ason kell, hogy menjen.
Sok kazán telepítésénél elfelejtik, hogy a kazán kimenete -a puffer felé menő cső- legyen a legfelső pont, -vízmértékkel úgy kell beállítani, hogy oda emelkedjen minden irányból a kazán- ha nem így van beállítva, megszorulhat a levegő a kazánban és valóban forrást idéz elő.
Burkolatot levenni és megnéni, hogy jó-e az emelkedés!
Próbáld meg ugyanezt a mennyiséget, és minőséget úgy, hogy egy picit lehasítol belőle, ne gömb legyen. Én azt a tanácsot kaptam, hogy a faelgáz nem szereti a gömbakácot.
Nem aprítani, csak egy icipici sarkot lecsapni belőle.
Bocs, hogy bele vau-vau, (nem engem szólítottál meg) de a mi kazánunknál, ha kinyitod az alsó ajtót, rögtön onnan szívja -az alsó ajtó teljes felületén- a ventilátor a levegőt, kizártnak tartom, hogy lefelé tartó lángot láthass!
Ha üzemen kívül készítesz egy kb 3-5 cmm átmérőjű lyukat a kazán oldalára, vagy az ajtajára, teszel bele hőálló üveget, láthato a lefelé égést.
Befúvós kazánnál -Vigas- egyébként látható ugyanez, ha végig gondolod a levegő és a füst áramlását, beláthatod, hogy miért.
Hát én annyit tudok hogy melegednie kellene az alsó samotnak is mert az valamiféle katalizátor a fagázégetéshez vagy valami ilyesmi, én sem bírom elkapni azt a lángcsóvát mert nincs kémlelő nyílásom, és ha kinyitom az alsó ajtót akkor épp a kazán belső felén látok némi kék lángot
"Ha csak brikett van kevés a primer levegő neki és befulladhat,pláne amikor ég akkor megduzzad és elzárhatja a nyilást."
Pont az ilyenekre gondoltam. Az ok, hogy a brikett is fából van, de mégis csak más tulajdonságokkal ég, mint klasszikus fa. Ezért is lennék arra kíváncsi, hogy miben tér el - ha eltér - egy olyan faelgázosító kazán kialakítása, amit brikett tüzelésére kínálnak.
Mester, hagy kérjem már a segítségedet az alábbiakban. Láttam már videon amikor a faelgáznak kinyitják az alsó kamráját és egy lángcsóva szépen melegíti az alsó kerámiát.
Nem tudom, hogy ez probléma-e vagy nem, de nekem nem nagyon sikerült még ezt a lángcsóvát elkapni a saját kazánom esetében. Ez utalhat esetleg valamiféle rossz primer/szekunder levegő beállításra?
Mindezeket azért kérdezem, mert elég kisméretű a kazánházunk és néha olyan érzésem van, hogy mintha elhasználódott volna a levegő a kazánházban. Gondolom a megfelelő égéshez az O2 utánpótlás szükséges. Lehet hogy a kazánházba kellene egy szellőztetőt betennem, mielőtt nekiugrok a beállításoknak..?
A brikettes-fórumon annyit sikerült felszednem, hogy a brikettet akkor tudod jól hasznosítani, ha izzítod és ha nem tüzeled.
Ez a gyakorlatban nálam úgy működik, hogy a álló ventillátor mellett (mikor izzik a brikett) kb 2-3X annyi hő szabadul fel belőle, mint pörgő ventillátor mellett.
Talán hasznát veszik azok akiknek a ventillátoruk nem modulált.
Mivel már több kérés volt a pillangó fogatásom felől most közzé teszem.
Szerintem nem kíván túlzott szakértelmet, de ha mégsem biztos van ismerős aki eligazodik rajta. A leg olcsóbb sztenderd alap készülékekből áll, hátránya a „Blue” féle Sestos és Belimo összealítással szemben a hő lengés (nevezzük hisz tézisnek) +-5-8°C.
Ez szerintem elhanyagolható hisz nem laborkörülményeket akarunk teremteni.
Azt, hogy milyen értékeket alítsunk be mindenkinek ki kell tapasztalni mert ez nagyban függ a helyi adottságoktól, tüzelő anyag, kémény, kazántípus stb. Alap tanácsaim: szivattyút indítani és leállítani 80°, pillangó forgatása 150-220°C. Az elfordulási szöget is ki kell kísérletezni, nem kell, hogy 90°ot forduljon ha 45°nál már megszűnik a hőemelkedés a fűst járatban. Mióta ezt használom az ablakok indulástól le állásig nyitva vannak, tehát nem szabályozom.
brikettel felmegy 80-ra, de fával nem - úgy 60-70 között max. (pedig lemértem, száraz) haveromnak is Atmos van, igaz egy nagyobb típus, de sima fával eléri a 90 fokot, sokszor a 100-at is megközelíti.